Den texten står väl på alla webhallens kommande releaser.Står då fortfarande att priset är preliminärt hos Webhallen så det borde sjunka rejält innan release. Ser man på övriga europeiska priser borde ju Zombie U paketet kosta runt 3500:- så.
Nintendo Wii U Basic 2012
(Spelkonsoler)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(68)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. ZombiU)
(Spelkonsoler)
|
4
|
(1)
|
11 122:- | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. The Legend of Zelda: Wind Waker) 2013 32GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Super Mario + Luigi Bros. U) 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Mario Kart 8) 2014 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(23)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Basic (inkl. Super Smash Bros.) 2015
(Spelkonsoler)
|
5
|
(1)
|
Inga priser |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Wii U, Var köpa? Priser. Erbjudanden. Leveranser. (30 inlägg)
|
13 år sedan |
Wii 2 (166 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 18 September 2012 - 15:20
Postad 19 September 2012 - 07:19
http://mashable.com/...rders-sold-out/
Postad 19 September 2012 - 08:22
Ja i en "ideal" värld så skulle ju de svenska och övriga europeiska priserna reflektera vad USA betlar + vår mycket högre moms/VAT. Men men, om man vill ha enklare garanti-hantering och möjlighet till att reklamera så får man ju tyvärr köpa svenskt :/
Och där så har CDON sänkt sina priser...
Ser ingen pro-controller i cd-on zombieu paketet?
Postad 19 September 2012 - 09:52
Postad 19 September 2012 - 10:08
Postad 19 September 2012 - 11:59
Är nice om det ingår men jag tror inte jag kommer använda den speciellt mycket ändå.
Postad 19 September 2012 - 12:11
är ju bara kolla in dom olika bundles som släpps i europa på alla nyhetssidor
detta skriver nintendo själva i en tweet
https://twitter.com/...602441250992128
Redigerat av Rumpnisse, 19 September 2012 - 12:22.
Postad 19 September 2012 - 14:02
Postad 21 September 2012 - 12:52
At the Tokyo Game Show earlier today Eurogamer spoke with the developer of one of the biggest Wii U launch games, Warriors Orochi 3 Hyper, to find out.
The playable version of the game on the Tokyo Game Show floor is not up to the performance levels of past Dynasty Warriors games in terms of frame rate and number of enemies on screen, and is shown up considerably by Dynasty Warriors 7 Empires, the PS3 exclusive also playable on publisher Tecmo Koei's stand.
Akihiro Suzuki, producer of the Dynasty Warriors franchise, admitted this was the case when quizzed by Eurogamer, and pointed to the Wii U's CPU by way of explanation.
"One of the weaknesses of the Wii U compared to PS3 and Xbox 360 is the CPU power is a little bit less," he said. "So for games in the Warriors series, including Dynasty Warriors and Warriors Orochi, when you have a lot of enemies coming at you at once, the performance tends to be affected because of the CPU.
"Dealing with that is a challenge."
The exact specifications of the CPU, including clock speed, remain undisclosed for now, but developers, including those Eurogamer spoke to for an investigation into the power of the Wii U, have confirmed it's slower than the CPU inside both the PS3 and Xbox 360.
But one of its strengths is said to be its custom AMD 7 series GPU, and the 1GB of RAM available to games: double that of the PS3 and Xbox 360.
This, Suzuki said, means the Orochi development team had the opportunity to create visuals better than those possible on PS3 and Xbox 360.
"Developing on new hardware in itself was a challenge, and also making that launch date was a challenge," he said. "But from a visual standpoint, based on the performance of the Wii U, we knew the game had the capability of having much better graphics than games on PS3 and Xbox 360. Make no mistake, from a visual standpoint, it is able to produce better graphics. So our challenge was to make a higher quality graphics. We were able to meet that."
Suzuki vowed that the performance of the game will be improved before release. He better get his skates on: Warriors Orochi 3 launches alongside the Wii U on 30th November.
"While the visuals are great, as is being able to improve them, we had to deal with the lower CPU power and how we can get around that issue," he said.
"Actually, we're still working on that. If you see the demo on the show floor and you try it, you'll probably feel it's not up to the PS3 level. But we're working on it!"
As part of Eurogamer's investigation into the power of the Wii U, Digital Foundry boss Richard Leadbetter expressed concern about the Nintendo console. "It'll be interesting to see how future Face-Offs work out," he pondered. "I expect that GPU focused games will benefit from smoother frame-rates and lower levels of screen-tear, but cross-platform titles highly dependent on CPU power could end up noticeably worse off."
According to Suzuki, the main issue is that developers are still wrapping their head around the CPU, and so are yet to work out how best to use it.
"For the PS3 it has multiple CPUs and an SPU, so you can calculate the various motions of the characters on the CPU so overall it runs smoothly," Suzuki explained. "The Xbox 360 CPUs are formulated so they can spread out the processing power so things run efficiently.
"With the Wii U being new hardware, we're still getting used to developing for it, so there are still a lot of things we don't know yet to bring out the most of the processing power. There's a lot that still needs to be explored in that area."
Bekräftar det vi redan vet. Men det verkar ta ett tag att komma igång med CPU:n. Det är synd att de inte körde på en lite bättre.
Postad 22 September 2012 - 15:54
http://www.neogaf.co...ad.php?t=492579
Postad 22 September 2012 - 17:49
Postad 22 September 2012 - 20:04
Grafikmässigt, men de andra finesserna är nytt för konsolspelare.Oavsett om den är utdaterad hårdvarumässigt direkt så vill folk ha något nytt.
Postad 25 September 2012 - 14:46
Funderar själv på hur jag ska göra med AC3. Har övriga till PS3 men samtidigt så känns det som ett bra spel att inleda Wii U med.
Postad 25 September 2012 - 14:53
Funderar ni på om ni ska köpa något spel till 360, PS3 eller till Wii U så kanske det här kan underlätta beslutet lite.
Funderar själv på hur jag ska göra med AC3. Har övriga till PS3 men samtidigt så känns det som ett bra spel att inleda Wii U med.
hmm konstigt det verkar dom va ensamma om att tycka...
många andra säger precis tvärtom att spelen ser sämre ut och flyter sämre på wii u...
återstår att se framöver när det börjar granskas ordentligt när retail versionerna kommer ut
Postad 25 September 2012 - 15:06
Annars är det de exklusiva som är intressant. Tror inte att jag kommer recensera många multiplattformsspel på Wii U tbh.
Postad 25 September 2012 - 15:29
Jag tror skillnaderna kommer vara minimala, men det är också de första portarna till systemet. När de lärt sig det kommer de troligtvis kunna lösa problemet med processorn och samtidigt utnyttja den bättre GPU:n och den stora mängden RAM i förhållande till 360/PS3. De är ju månader gamla som de säger, men visst, kan vara kul för de som bara köper Wii U eller inte köpt dem än att spela sånt de inte kunnat spela på Wii.
Annars är det de exklusiva som är intressant. Tror inte att jag kommer recensera många multiplattformsspel på Wii U tbh.
tveksamt om dom kan lära sig så mycket med cpu,n då den är ganska standard och redan borde ha bra koll på den så dom kommer nog inte att kunna trolla så mycket mer med den... den är för klen helt enkelt...
men dom kanske kan hitta andra vägar tex använda sig av gpu,n istället och kompensera för cpu,n...
men det beror ju också på om gpu,n är snabb nog och hur många streaming processorer den har den kanske inte är så mycket bättre den heller förutom nyare features...
återstår att se men ett tecken är ju att flera kommande tredjeparts stortitlar inte annonseras till wii u är ju oroväckande...
så man får rikta in sig på nintendos egna exclusiva titlar och inte hoppas för mycket på tredjeparts framöver helt enkelt...
Redigerat av Rumpnisse, 25 September 2012 - 15:30.
Postad 25 September 2012 - 15:46
Jag menar det, och de måste fortfarande lära sig CPU:n, alltså lära sig att få ut mesta möjliga av den, de kan inte utnyttja den till fullo med en gång, det är ändå ett nytt system. De här tidiga portarna är inte lika bra som de som kommer komma senare. Men det är fortfarande portar, det kommer vara minimala skillnader även senare. 360 vs PS3-skillnader på sin höjd. Och det kommer inte spela någon jätteroll.men dom kanske kan hitta andra vägar tex använda sig av gpu,n istället och kompensera för cpu,n...
Varför skulle bara Nintendos egna kunna bli bra? Du har spel som Rayman och Zombie U redan till launch och Bayonetta 2 senare + givetvis många andra. Det finns ju inget som säger att tredjepartsspel inte kan bli bra på Wii U, men det handlar ju om att de måste göra spelen till Wii U från början och inte bara porta.så man får rikta in sig på nintendos egna exclusiva titlar och inte hoppas för mycket på tredjeparts framöver helt enkelt...
Postad 25 September 2012 - 15:59
PC och 360 får slåss om resten. PS3 har jag nog köpt vad jag ska till. Eventuellt Last of Us eller vad det heter.
Till Wii U launch-window har jag som sagt bokat 4 spel. Rayman Legends, ZombiU, Pikmin 3 och Wonderful 101. Tror de kommer bli toppenspel alla 4.
EDIT: Tydligen bara ZombiU av de 4 som släpps 18:e november. Får väl räcka antar jag. Pikmin 3 och Rayman kommer ut innan jul iaf. Det kan jag sätta pengar på.
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 September 2012 - 20:20.
Postad 27 September 2012 - 15:51
Postad 28 September 2012 - 02:43
Postad 28 September 2012 - 05:19
Postad 28 September 2012 - 06:52
Jag som absolut inte skulle köpa någon elektronik på den närmsta tiden hade jag lovat mig själv, och så får jag se Pikmin 3. Blev en förbokning
Pikmin 3 ser otroligt nice ut
Postad 28 September 2012 - 06:54
Btw, någon som hört ryktas om Metroid till Wii U??
Postad 28 September 2012 - 11:30
Jag kommer köpa Wii U när Zelda släpps, alltså inte förrän 2014. Lär ju vara värt att köpa konsollen endast för det spelet, och då bör ju priset hamnat på en rimlig nivå. Väntade med Wii ända fram tills Skyward sword-släppet och det var värt varenda krona (:
Btw, någon som hört ryktas om Metroid till Wii U??
Tyvärr inte. Mycket hysh hysh om vad Retro studios håller på med just nu. Mycket möjligt det är ett nytt Metroid.
De jobbar inte med Zelda iaf.
Postad 28 September 2012 - 11:55
Postad 28 September 2012 - 13:03
Postad 29 September 2012 - 06:37
Så jag håller tummarna i alla fall.
Postad 29 September 2012 - 08:33
Utan ett probert Metroid spel så lär det inte bli någon ny Nintendo konsol för mig i alla fall
Så jag håller tummarna i alla fall.
Det kommer. Det borde vara en av deras största IP efter Mario och Zelda.
Tror inte NIntendo var riktigt nöjda med Metroid Other M så de har nog gett tillbaka uppdraget till Retro.
Blotta tanken på ett Metroid i 1080p får det att vattnas i munnen
Tycker det är dags för ett nytt F-Zero också.
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 September 2012 - 08:34.
Postad 29 September 2012 - 12:31
Och Pokemon (fast inte på konsol).Det kommer. Det borde vara en av deras största IP efter Mario och Zelda.
Jo det är klart Metroid kommer förr eller senare. De kanske håller på med alla tre for all we know, Zelda vet vi ju redan.
Postad 29 September 2012 - 16:12
Retro? De verkar enligt rykten hålla på med en Metroid/Star Fox-crossover
Ryktet om den där crossovern sköts ner för några månader sedan, och det är jag glad för, då jag hellre vill ha två skilda spel i serierna
http://www.vg247.com...ur-put-to-rest/
Postad 05 October 2012 - 23:00
jössess va jag är sugen nu...
undra vem som kommer att smyga och packa upp och sitta och spela på nätterna när ungarna ligger och sover fram till jul för att sen packa ner den igen =)
det ska nämligen bli en julklapp
Postad 08 October 2012 - 14:36
blir nog riktigt klent detta 20watt till gpu kanske och 10 watt till cpu... cpu,n kommer nog va grymt underklockad...
hmm gillar inte att dom gjort den så ******** klen vill inte att den ska hamna ljusår efter igen och tappa alla bra tredjeparts osv...
men som jag längtar nu ska bli skoj att leka med nåt nytt ett tag...
men hörde ett tråkigt rykte att rayman inte kommer att släppas på release dagen utan i början på nästa år...
det som jag är mest sugen på just nu hoppas det inte blir så
Redigerat av Rumpnisse, 08 October 2012 - 14:37.
Postad 08 October 2012 - 16:35
Postad 08 October 2012 - 17:01
Postad 08 October 2012 - 17:23
Postad 08 October 2012 - 17:33
Nja, det var för några år sedan det var så, inte längre. Nu för tiden är det fullspäckat på våren, nästa vår är helt sjuk.Brukar vara klent utbud på våren dessutom så det gör inget att det släpps då istället.
Postad 09 October 2012 - 07:16
Vad kommer nästa vår?
Vet att det kommer en del smaskigt till Wii U iaf. Colonial Marines, The Wonderful 101, Rayman Legends.
Sen släpps väl nästa del i Bioshock också i vår samt Dead Space 3 och nytt Devil May Cry, Tombraider, God of War och Gears of War. Möjligtvis Crysis 3 också.
Ja det är rätt mycket 3 första månaderna nästa år
Redigerat av Unregistereddc471864, 09 October 2012 - 07:17.
Postad 09 October 2012 - 12:21
Är det någon som har en åsikt om priset på wii u?
Har väl pratats en del i tråden om det redan men från vad jag sett är åtminstone jag rätt nöjd med det, 3 500 för premium är helt ok (de som tar mer tycker jag verkar lite giriga). Klart att man velat ha det billigare men jag tycker det verkar helt ok.
I övrigt blir det ju grymt spännande att prova Wi U
Väl Mött!
Skorpan
Postad 09 October 2012 - 12:51
Postad 09 October 2012 - 13:08
Väl Mött!
Skorpan
Postad 09 October 2012 - 13:13
Tycker det fortfarande är en massa sådana små detaljer som jag inte riktigt fått klart för mig.
Väl Mött!
Skorpan
Postad 09 October 2012 - 13:32
Den kommer iaf ha stöd för netflix å liknande tjänster. Netflix är på väg hit i höst och MBL, amerikansk fotboll och liknande kan man redan prenumerera på.
Redigerat av Unregistereddc471864, 09 October 2012 - 14:00.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Spelkonsollstips
19 bilder
100 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?