Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 January 2013 - 20:19

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Låt mig få drömma ;)

Tycker inte det är speciellt konstigt att Microsoft inte satsar på det. Finns inga bevis på att Microsoft skulle ha tappat på det och Sonys egna titlar har långt ifrån alla varit miljonsäljare. Att utveckla så många spel är en risk också. Tveksamt till att alla deras titlar gått break-even.

Ska tilläggas dock att jag gärna ser Sony fortsätta med det, extremt många bra nya IPs som kommit fram denna generation.

Jag tycker dock att MS tappar lite i anseende, men tyvärr är ju inte det kvantitativt. För mig känns de flesta spel till xboxen okreativa.

Postad 17 January 2013 - 20:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag tycker dock att MS tappar lite i anseende, men tyvärr är ju inte det kvantitativt. För mig känns de flesta spel till xboxen okreativa.

Mena du exklusiva? Maybe.

Annars tycker jag de mest kreativa är de som släpps på Live Arcade och PSN. Låg budget från små studios med hög frihet. Storspel ger jag inte mycket för vad gäller kreativitet. Tycker till exempel spel som Limbo och Braid slår alla exklusiva spel från båda vad gäller kreativitet.

Jag hoppas och tror att vi kommer sen en ännu större massa av små spel från kreativa utvecklare i nästa generation.

Postad 17 January 2013 - 21:29

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Mena du exklusiva? Maybe.

Annars tycker jag de mest kreativa är de som släpps på Live Arcade och PSN. Låg budget från små studios med hög frihet. Storspel ger jag inte mycket för vad gäller kreativitet. Tycker till exempel spel som Limbo och Braid slår alla exklusiva spel från båda vad gäller kreativitet.

Jag hoppas och tror att vi kommer sen en ännu större massa av små spel från kreativa utvecklare i nästa generation.

Jo, en del av de spelen var fantastiska, men för mig är det industripolitiskt mer intressant med AAA-titlar som är lite annorlunda eftersom det är ett helt annat finansiellt åtagande.
Heavy Rain är ett ganska bra exempel.

Postad 17 January 2013 - 21:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tycker inte det är speciellt konstigt att Microsoft inte satsar på det.

Kanske inte, den här generationen var man ju tvungna att satsa först och främst på att få spel från tredjepart. Ni kommer ihåg Final Fantasy kanske? Rätt stort debacle på E3. Eller tatueringen av GTA på Peter Moore. De lade ner mycket tid och säkert en del pengar på att få tidsexklusiva grejer och så att inte alla bara skulle släppa på Playstation.

I början satsade man mycket på exklusiva RPG:s för att försöka ta över Japan men det visade sig meningslöst eftersom de redan bestämt sig där borta. Nu är det PS3 som alla exklusiva RPG kommer till istället.

Nu nästa generation kommer det ju vara som det är nu så då gäller det att ha exklusiva att locka med, särskilt i början.

Postad 17 January 2013 - 22:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jo, en del av de spelen var fantastiska, men för mig är det industripolitiskt mer intressant med AAA-titlar som är lite annorlunda eftersom det är ett helt annat finansiellt åtagande.
Heavy Rain är ett ganska bra exempel.

AAA-titlar kan jag tycka är gravt överskattat ibland. Förstår de som blir till seglivade serier men annars är det upplevelsen och där behöver det inte var grandiosa projekt. Heavy Rain är ett exempel på något som lyckades hos kritikerna vilket inte alla försökskaniner gör. Lair var ju ett extremt upphypat spel och skulle vara så grandiost och nytt - ett magplask.

Men nock om det. Förstår din poäng och håller med, Sony testar friskt och lägger en del pengar på det.

Postad 17 January 2013 - 22:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Kanske inte, den här generationen var man ju tvungna att satsa först och främst på att få spel från tredjepart. Ni kommer ihåg Final Fantasy kanske? Rätt stort debacle på E3. Eller tatueringen av GTA på Peter Moore. De lade ner mycket tid och säkert en del pengar på att få tidsexklusiva grejer och så att inte alla bara skulle släppa på Playstation.

I början satsade man mycket på exklusiva RPG:s för att försöka ta över Japan men det visade sig meningslöst eftersom de redan bestämt sig där borta. Nu är det PS3 som alla exklusiva RPG kommer till istället.

Nu nästa generation kommer det ju vara som det är nu så då gäller det att ha exklusiva att locka med, särskilt i början.

Jo där kan jag hålla med dig och det var väl Microsoft styrka - visa alla som tvivla på dem att deras plattform skulle vara lika självklar för alla stora spelhus och alla stora spelserier till skillnad mot hur det såg ut på Xbox 1 vs PS2.

GTA - FF - DMC - MG - Tekken med mera var märken som stark var förknippade med Playstation som man lyckades omvända-

Denna generation går man utan tvekan ut med mer lika vilkor på sina varumärken.

Postad 17 January 2013 - 22:56

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Skoj med rykten! :)

Har dock svårt att tro på att Sony skulle "bränna" 1GB GDDR5 minne på OS m.m.
Undrar om de 4 GB endast är till spel och att det finns typ 2 GB DDR3 till OS:et.

Postad 18 January 2013 - 00:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Skoj med rykten! :)

Har dock svårt att tro på att Sony skulle "bränna" 1GB GDDR5 minne på OS m.m.
Undrar om de 4 GB endast är till spel och att det finns typ 2 GB DDR3 till OS:et.

Skulle varit jävligt dyrt med båda. 3gb + med GDDR5 bör räcka väl för GPUn. Finns möjlighet att vid spel minska OS bördan på RAM.

Postad 18 January 2013 - 10:41

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
DDR3 är väl ganska billigt nu.

Postad 18 January 2013 - 10:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

DDR3 är väl ganska billigt nu.

Klart men du måste ha 2 minneskontrollers. 1 för GDDR5 minnena + 1 för DDR4 minnena. Plus plats och extra värmeutveckling.

Räknar kallt att både Sony och MS håller sig till en minnesstandard var.

Postad 18 January 2013 - 11:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Utesluter inte en sydbrygga med nått extra minne där Fejjan och sånt junk kan ligga och mysa.
Och tror inte på GDDR5 i slutgiltliga produkten heller...om de inte har väldigt bråttom.

Redigerat av pacman, 18 January 2013 - 11:35.

Postad 18 January 2013 - 11:39

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Tror de stoppar in XDR2-minnen. (optimist?)

Postad 18 January 2013 - 11:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Tror det var länge sen nån ville röra i Rambus grejjer ens med tång. :)

Postad 18 January 2013 - 12:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Min tanke precis.

Sen går det mycket rykten om att Sony kör en snabbvariant av befintlig struktur från AMD vilket bör utesluta en utsvängning till Rambus

Postad 18 January 2013 - 12:37

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

8 resp 4GB vad? Är ju en hel del skillnad mellan ram och ram...

I det stora hela är det ändå den maskin som får ett nytt Wipeout som vinner by default. (alla förlorar väl tyvärr eventuellt då förvisso...)

Nja Trials trumfar wipeout.

Postad 18 January 2013 - 13:17

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

För att?

Postad 18 January 2013 - 14:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tror ni på bakåtkompatibla konsoler som next gen? Det börjar kännas hett nu :)

Postad 18 January 2013 - 14:54

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

För att?

För att de numera beter sig som patentroll mer än ngt annat

Inte för PS4 iaf.

Postad 18 January 2013 - 15:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Blir rätt svårt/omöjligt för PS3 då de ändrar arkitektur totalt.

Postad 18 January 2013 - 15:39

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
http://www.computerandvideogames.com...esign-for-ps4/

CVG sources: Sony to abandon DualShock design for PS4

Quote:
A senior games studio source working on an upcoming Sony game says the new system's controller has undergone numerous iterations, few of which resemble the DualShock build that has become synonymous with PlayStation.

Experiments within Sony's R&D department are thought to have been extensive. Versions of the new PS4 pad include biometric sensors on the grips and an LCD touch screen, the development source claimed.

A second source, working in a separate part of the industry but still connected to Sony, said PlayStation engineers are "trying to emulate the same user interface philosophies as the PS Vita". This is likely a reference to the touch-screen capabilities of the PlayStation handheld, and a suggestion that Sony will tightly integrate its portable and home systems.

The new console - codenamed Orbis - will be revealed in a matter of weeks, not months.

Sony has declined to comment.

Postad 18 January 2013 - 15:43

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
NEEEJ! Inte touch screen!

Postad 18 January 2013 - 15:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Hittade ett foto som någon tagit av den nya:

Postad bild

Edit: CVG-ryktets touchscreen kanske sitter på baksidan som en gör på Vita. Det hade väl vart okej. En tabletliknande Wii U-kontroll vill jag inte se iaf.

Redigerat av Zoiler, 18 January 2013 - 15:53.

Postad 18 January 2013 - 15:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Den var ju färsk. :P

Postad 18 January 2013 - 15:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
jag tycker det låter ok med skärm på kontrollen varför va emot det?

Hittade ett foto som någon tagit av den nya:

Postad bild

Edit: CVG-ryktets touchscreen kanske sitter på baksidan som en gör på Vita. Det hade väl vart okej. En tabletliknande Wii U-kontroll vill jag inte se iaf.

det där är inte nya det är prototypen för ps3 innan de vart dualshock till sist

Postad 18 January 2013 - 15:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1

Helt övertygad om att Zoiler är medveten om det ;)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 January 2013 - 15:59.

Postad 18 January 2013 - 16:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Å fan... ja jag kan inget om sånt här så du har säkert rätt.

Jag hade inte läst GAF-tråden när jag postade, men tydligen var bumerangen svar nummer tre =/.

Ett annat förslag:

Postad bild

Fortfarande inte okej:

Postad bild

Postad 18 January 2013 - 16:44

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Blir rätt svårt/omöjligt för PS3 då de ändrar arkitektur totalt.

De lär väl lösa detta genom Gaikai som de köpte upp.

Postad 18 January 2013 - 17:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

De lär väl lösa detta genom Gaikai som de köpte upp.

Indeed. Pay to Play

Postad 18 January 2013 - 17:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
Haha ja med den bilden så får vi nog dubbla antalet fingrar med ;)

Postad 18 January 2013 - 18:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
De skickar med samtliga, så blir det inte ett sånt jäkla gnäll...
Postad bild

Postad 18 January 2013 - 19:54

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Nya rykten:
http://www.eurogamer...ext-gen-console

Orbis OS - 512mb
Durango OS - 3GB (!!)

Det lutar väl åt mycket lull lull i Durango, och att Orbis koncentrerar sig mer på gaming.
Båda kör Jaguar 8 kärnor på 1.6Ghz enligt deras källa.
Kommer att bli ett par spännande månader framöver! :)

Postad 18 January 2013 - 20:02

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Nya rykten:

Orbis OS - 512mb
Durango OS - 3GB (!!)

Det lutar väl åt mycket lull lull i Durango, och att Orbis koncentrerar sig mer på gaming.

MS vill ju ta över hela vardagsrummet, så de vill ju kunna köra ett större OS, och med tanke på hur många jag ser köra Netflix på sina ps3or i vänlistan så gissar jag att det är ett ganska populärt användningsområde idag.

Postad 18 January 2013 - 22:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Digital Foundry brukar veta vad de pratar om och de där ryktena har florerat ett tag nu så man undrar om det inte börjar bli fakta snart.

Postad 19 January 2013 - 11:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Orbis antyder antyder en klotform. Snyggt kanske men inte så praktiskt...

Postad 19 January 2013 - 11:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nya rykten:

Orbis OS - 512mb
Durango OS - 3GB (!!)

Overhead reservationen på 360 tyder också på en rejält uppgraderad version av Kinect. 2 kärnor och 3Gb behöver inte bara vara lull lull utan en del lär vara reserverat till Kinect delen.

Dock så tyder länken på att båda maskinerna blir lite tråkigare än tidigare rykten, synd.

Postad 19 January 2013 - 11:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Som det ser ut Digital Foundry så verkar boxarna bli ganska lika i kraft. Vad som kommer avgöra är:

1. GDDR5 i PS4 kontra hur mycket eDRAM i Xbox 720
2. Vad är alla dessa extra stöd som alla pratar om och vem har de mest effektiva?

Postad 19 January 2013 - 12:37

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Kinect = lull lull ;)

Sen lär väl Skype och lite andra program köras konstant i bakgrunden samtidigt som man spelar. Där av 2 kärnor och 3GB RAM

Postad 19 January 2013 - 14:05

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Extra stöd och funktioner? Detta är vad jag önskar utöver mycket bra och snygga spel:
  • Stöd för mobiler och tableter, stömmning, spel, backup etc
  • NAS/HUB function (eSata,USB3)
  • Stöd för teknik som ZigBee, hemautomatisering
  • Lågenergiläge för ovan i standby
  • Sociala functioner ala facebook, twitter, mfl men från boxen (dela filmer och bilder med mormor)
  • DDNS för ovan (kräver också bra säkerhet)
  • Integritet, inget av ovan information förs vidare från mitt hem utan samtycke (inga skumma avtal)
  • Utvecklat VR och 3D utan glasögon
  • Utvecklat kinect/move så att jag får användning av det (bläddra i browser med ögon och fingrarna utan kontroller)
  • Röst och taligenkänning för kontroll, sökning, spel
  • Bra stöd för små/hemmautvecklare (appar och minispel)
  • Bra musik och filmtjänster (finns redan nu men kan utvecklas)
  • Och lite till ...

Jag vill ha EN låda och support för detta och det borde vara en bra affär för Sony/Microsoft med all kringutrusting så jag hoppas (förgäves antar jag).

Postad 19 January 2013 - 14:46

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
PS4 orbis prototyp ( :P )

Postad bild

Postad 19 January 2013 - 14:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Extra stöd och funktioner? Detta är vad jag önskar utöver mycket bra och snygga spel:

• Stöd för mobiler och tableter, stömmning, spel, backup etc - Någon funktioner kommer såklart, typ styra via app
  • NAS/HUB function (eSata,USB3) - Glöm eSATA men USB 3 kommer finnas
  • Stöd för teknik som ZigBee, hemautomatisering - Svårt men MS köpte ju upp något sånt
  • Lågenergiläge för ovan i standby
  • Sociala functioner ala facebook, twitter, mfl men från boxen (dela filmer och bilder med mormor) - Givet
  • DDNS för ovan (kräver också bra säkerhet)
  • Integritet, inget av ovan information förs vidare från mitt hem utan samtycke (inga skumma avtal) - Glöm det
  • Utvecklat VR och 3D utan glasögon - Inte upp till spelaren, det är Tvn
  • Utvecklat kinect/move så att jag får användning av det (bläddra i browser med ögon och fingrarna utan kontroller) - Givet
  • Röst och taligenkänning för kontroll, sökning, spel - Givet
  • Bra stöd för små/hemmautvecklare (appar och minispel) - Givet, finns redan idag
  • Bra musik och filmtjänster (finns redan nu men kan utvecklas) - Givet, finns redan idag
  • Och lite till ...
Jag vill ha EN låda och support för detta och det borde vara en bra affär för Sony/Microsoft med all kringutrusting så jag hoppas (förgäves antar jag).

Postad 19 January 2013 - 17:54

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Angående VR så tänkte jag mig headset och support från konsoll. 3D utan glasögon är kanske mest TV men bilder för olika vinklar ska ändå genereras.

Postad 19 January 2013 - 19:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
VR måste vara minst lika bra som Oculus, annars kan man skita i det.

Postad 20 January 2013 - 00:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Räcker väl om den helt enkelt stödjer Oculus.

Postad 20 January 2013 - 16:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Räcker väl om den helt enkelt stödjer Oculus.

Heh om jag känner sony rätt så finns det inte en chans de kommer stödja konkurrenters produkter.

Postad 20 January 2013 - 18:13

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Sony har väl eget VR headset under utveckling.

Postad 20 January 2013 - 18:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Sony har väl eget VR headset under utveckling.

De har sin HMZ serie ja

Postad 20 January 2013 - 19:58

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Fast HMZ-serien är ju bara en huvudburen display än så länge, och har fortf ett för högt pris.

Postad 20 January 2013 - 21:58

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Beror väl vad man vill åt. OLED kommer ju sällan billigt.
Jag tror inte Sony har tänkt sig att gemene gamer kommer vilja köpa nya virtua boys nästa generation. De lär nog fortfarande sikta in sig på entusiasterna gällande den biten. Sony stödjer ju konkurrerande ffb rattar i GT 5 ex så de är inte tok aggro mot produkter som gör deras konsoler mer attraktiva eller de förhindrar åtminstone inte spelstudior att implementera stöd för konkurrerande produkter.

MS låser ju å andra sidan in vilka peripherals man kan köra rätt så effektivt med deras XID interface. Hoppas de skrotar den usb standarden för näst kommande version och kör med mer öppna kort :)

Postad 21 January 2013 - 08:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

och de där ryktena har florerat ett tag nu så man undrar om det inte börjar bli fakta snart.

Indeed, PS4 har ryktesmässigt sett mer eller mindre likadan ut i snart ett års tid (det som står i Eurogamer-länken borde alltså inte vara nån nyhet för läsare av denna tråd) - den röken har nog en rejäl riktig eld nånstans.

Personligen trodde jag övergången från 4 Steamroller till 8 Jaguar ryktet var "förvirring" men även det tycks ju sätta sig... Jaguar-kärnan är plutteliten men det kanske inte är ett så dumt val för konsol.

Kommer ni ihåg "prototyp i januari och serie till sommaren"-ryktet? Jag tror det är prototypen det pratas om här.

Postad 21 January 2013 - 09:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
DF har en artikel om 4K gaming. Eko av vad vi sa tidigare i tråden men DF är ändå alltid läsvärt. :)
http://www.eurogamer...ry-vs-4k-gaming

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.