Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 01 mars 2012 - 19:40

Dannischer
  • Dannischer
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tja alla Lumia-ägare!
Är Lumia 800 bättre än iPhone4 enligt er? (Jag funderar på att byta upp mig, om jag nu gör det)
:)

Postad 01 mars 2012 - 19:59

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Den har gått bra i Sverige också. Nån större mobilaffär där har den sålt 3'e plats bakom iPhone 4s och SGSII. Samt att den ligger typ hög top tio i försäljning på flera stora elektronikkedjor har jag läst. Så den går bra.

Tja alla Lumia-ägare!
Är Lumia 800 bättre än iPhone4 enligt er? (Jag funderar på att byta upp mig, om jag nu gör det)

Fel ställe att fråga på! Här inne kommer du bara få ett svar. Personligen har jag aldrig tyckt om iPhone. Varit Androidare men numera frälst av WP. Prova en.

Postad 01 mars 2012 - 22:59

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Tja alla Lumia-ägare!

Är du beroende av appar så är den inte bättre. iPhone 4:a har även bättre kamera och bättre batteritid om jag utgår från de inlägg som dykt upp på den här tråden. Men annars är de väl likvärdiga, snabb, stabil och låst OS.

Redigerat av Unregistered1232, 01 mars 2012 - 23:00.

Postad 01 mars 2012 - 23:14

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Bättre än iPhone 4 Japp.. Bättre än iPhone 4s. Njae det är den nog inte.. Sedan har iPhone mer appar.. Men wp7s utbud börjar bli bra och de flesta stora finns (tex wordfeud, spotify, twitter, FB, Goal,tv.nu osv osv

Är du beroende av appar så Är den inte bÄttre. iPhone 4:a har Även bÄttre kamera och bÄttre batteritid om jag utgår från de inlÄgg som dykt upp på den hÄr tråden. Men annars Är de vÄl likvÄrdiga, snabb, stabil och låst OS.

iPhone hade bra batteritid före iOS 5 det blev nåt galet där så många har sämre batteritid idag... Nokia har löst batteriproblemet, fast en del var tvungna att återställa telefonen för att det skulle funka

Postad 02 mars 2012 - 10:38

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Hej,

Nyfiken i en strut, 2 frågor till panelen

1) Vilken är er bästa produktiva app till Lumian (alltså ej spel & underhållning)
2) Vilket är ert bästa tips/tricks på Lumian (feature som finns men kanske inte upptäckts av alla)

Ödmjukast

Postad 02 mars 2012 - 11:16

Unregistered64250551
  • Unregistered64250551
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
På firman så är vi två som testkört Lumia 800 för att bli bekanta med WP7. Ingen av oss känner väl oss direkt nöjd och vi sammanställde en lista på vad vi störde oss på.

· Det går inte att stänga av autorotationen.
· Det går inte skicka sms till ett nummer som har ikon ”arbete” utan att först redigera kontakten så att det blir ett ”mobilnummer”.
· Man ser inte batteri och täckningsstatus utan att dra ner en rullgardin, fungerar dock sällan när man är inne i ett program.
· Den klarar inte av att spara en Microsoft Outlook kalenderfil som du fått via mail från tex TV-matchen.se (Ironiskt nog klarar konkurrenterna Google och Apple det).
· Det går inte att skicka ett visitkort eller bifoga en kontakt i ett sms/mms.
· Mycket dåliga samtalslistor, missade samtal går tex inte att få i en egen lista.
· Raderade bilder syns i bild-widgeten under en tid.
· Det går inte att radera en bild som ligger i en kontakt.
· Finns inte separata volymkontroller för media och ringsignal. Exempel: Kollar man på ett YouTube klipp och sänker volymen så hamnar ringsignalen på samma nivå. Lätt att missa samtal pga detta.
· Ingen riktig multitasking vilket är frustrerande vid GPS-navigation, Spotify mfl appar.
· Går ej att ta bort alla kontakter utan man måste radera en och en.
· Klen webläsare i kombination sämre touchkänsla på skärmen jämfört med konkurrenter. Går tex inte att kopiera text eller bild från internet.

Är det något vi gör fel?
Användandet är sett ur ett företagsperspektiv så att telefonen är duktig på facebook-integration är inte lika väsentligt. Trots att jag gillade det riktigt mycket när jag använde telefonen privat under en period.

Postad 02 mars 2012 - 11:48

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

På firman så är vi två som testkört Lumia 800 för att bli bekanta med WP7. Ingen av oss känner väl oss direkt nöjd och vi sammanställde en lista på vad vi störde oss på.

Kan bara bemöta ett par saker:

· Det går inte skicka sms till ett nummer som har ikon ”arbete” utan att först redigera kontakten så att det blir ett ”mobilnummer”.
Jo, under tangentbordet i läget där du skriver meddelandet finns en knapp med två pilar. Peka på den och du får upp kontaktens samtliga nummer, bara att välja.

Finns appar som löser det till viss del.

· Mycket dåliga samtalslistor, missade samtal går tex inte att få i en egen lista.
Stämmer men å andra sidan har WP överlägsen konversationshistorik på kontaktnivå där jag kan se samtal, e-post, sms, konversation via FB/Twitter/Linkedin mm.

· Klen webläsare i kombination sämre touchkänsla på skärmen jämfört med konkurrenter. Går tex inte att kopiera text eller bild från internet.
Personligen tycker jag att touchen är grym i webbläsaren men det är ju en smaksak. Angående bilder är det bara peka och hålla kvar fingret på bilden så får du en meny med möjligheten att spara bilden. Kopiera text gör du genom att peka på ett ord för att markera det och sedan dra ut markeringen så att den matchar det stycke duönskar kopiera.

Postad 02 mars 2012 - 11:56

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Stör ni er mycket på de sakerna kanske den inte är för er. I alla fall inte till arbetet i så fall. Personligen så är inget av det där någon issue för mig i mitt privata liv.

Lite nyfiken bara, du säger att touchen har sämre känsla än konkurenter? Jag tycker precis tvärtom. Tycker touchkänslan är underbar speciellt jämfört med Android. Jag tycker skärmen är grymt responsiv samt "hal" utan friktion.

Dessutom finner jag ie9 överlägen (för mig och mina ändamål) alla browsers jag har kört på Android förut pga den klarar sidor/funktioner galant på sidor som jag alltid hade problem med på Android förut oavsett browser. Nu funkar det bara.

Redigerat av deeyay, 02 mars 2012 - 12:03.

Postad 02 mars 2012 - 12:18

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

· Det går inte att stänga av autorotationen.
· Man ser inte batteri och täckningsstatus utan att dra ner en rullgardin, fungerar dock sällan när man är inne i ett program.
· Den klarar inte av att spara en Microsoft Outlook kalenderfil som du fått via mail från tex TV-matchen.se (Ironiskt nog klarar konkurrenterna Google och Apple det).
· Raderade bilder syns i bild-widgeten under en tid.
· Det går inte att radera en bild som ligger i en kontakt.
· Finns inte separata volymkontroller för media och ringsignal. Exempel: Kollar man på ett YouTube klipp och sänker volymen så hamnar ringsignalen på samma nivå. Lätt att missa samtal pga detta.
· Ingen riktig multitasking vilket är frustrerande vid GPS-navigation, Spotify mfl appar.
· Går ej att ta bort alla kontakter utan man måste radera en och en.

Är det något vi gör fel?
Användandet är sett ur ett företagsperspektiv så att telefonen är duktig på facebook-integration är inte lika väsentligt. Trots att jag gillade det riktigt mycket när jag använde telefonen privat under en period.

Är detta Windows Phone-problem eller bara just på Nokia Lumia 800?

Postad 02 mars 2012 - 12:46

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Updatering av Lumia 800 och programvaran på gång.
Se länken:
http://www.mobiletec...-of-the-issues/

Skulle undanröja alla problem med ljud och batteri!!

det som är kanon med Lumian är följande:

epostklienten (världens bästa alla kategorier), webbläsaren och integrering med outlook genom microsoft office 365. perfekt för företagaren tll skillnad mot vad någon kommenterade. även touchen är marknadens bästa.

Those of you who have been following me know that I’ve been testing the upcoming Nokia Lumia 800 PR1.2 firmware for a little while. Nokia asked me to keep this confidential until its release but now that the cat is somewhat out of the bag (the firmware has already been pushed out to Nokia Care’s server and discovered by several folks) I’ll give some more info about what you can expect in build 1600.2487.8107.12070 / PR1.2 :
- The Fast battery drain issue has been fixed
- The lack of audio Bass when listening through headsets has been fixed. There’s a whole lot of bass now..
- The auto-white balance issue with the camera has also been fixed
- The hardware buttons backlights are now always one at all screen brightness levels
- Diagnostics app has been changed to prevent users from getting misleading info about their device
- More stuff that I won’t talk about

Redigerat av Kalmar FF, 02 mars 2012 - 12:51.

Postad 02 mars 2012 - 12:50

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Är detta Windows Phone-problem eller bara just på Nokia Lumia 800?

Om du avser volymkontrollen så gäller det WP. Skulle tro att det är något MS kommer åtgärda då det är ett vanligt (och befogat) klagomål.

Postad 02 mars 2012 - 12:57

Kalmar FF
  • Kalmar FF
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Om nästa uppgradering till WP8 blir som WP7 blev till WP 7,5 Mango så är detta system överlägset allt annat på marknaden.
Betänk att Windows Phone föddes hösten 2010 och vad den redan är kapabel till nu mars 2012.

Imponerande är det. Hastigheten finns redan här och stabiliteten.

Kul :-)

Postad 02 mars 2012 - 13:35

Unregistered64250551
  • Unregistered64250551
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Stör ni er mycket på de sakerna kanske den inte är för er. I alla fall inte till arbetet i så fall. Personligen så är inget av det där någon issue för mig i mitt privata liv.

Windows har alltid varit företagsinriktade, och de sa de även själva inför releasen av WP7. Men dom har helt klart styrt det mer mot konsument och facebook-användare. Vilket är lätt att förstå men trist för oss företagare. Speciellt när Microsoft är de som äger Exchange Mail, Outlook, Office osv och man märker att iPhone är bättre än WP7 på vissa punkter inom de områdena.

Lite nyfiken bara, du säger att touchen har sämre känsla än konkurenter? Jag tycker precis tvärtom. Tycker touchkänslan är underbar speciellt jämfört med Android. Jag tycker skärmen är grymt responsiv samt "hal" utan friktion.

Dessutom finner jag ie9 överlägen (för mig och mina ändamål) alla browsers jag har kört på Android förut pga den klarar sidor/funktioner galant på sidor som jag alltid hade problem med på Android förut oavsett browser. Nu funkar det bara.

Anligt mig är touchen är bättre än de flesta androider men står sig inte i iphone klass. Svårare att klicka på mindre länkar osv. Men som sagt, en smaksak.

Kan bara bemöta ett par saker:

Jo, under tangentbordet i läget där du skriver meddelandet finns en knapp med två pilar. Peka på den och du får upp kontaktens samtliga nummer, bara att välja.

- Om du går in i SMS app, skapa nytt, välj kontakt du ska skicka till. DÅ finns inte numret som är under "arbete med", samt ingen "Växla" knapp. MEN! går du in via "Kontakter" och väljer "SMSa" så finns "växla" knappen med. Väldigt märkligt, ser ingen anledning till detta.

Personligen tycker jag att touchen är grym i webbläsaren men det är ju en smaksak. Angående bilder är det bara peka och hålla kvar fingret på bilden så får du en meny med möjligheten att spara bilden. Kopiera text gör du genom att peka på ett ord för att markera det och sedan dra ut markeringen så att den matchar det stycke duönskar kopiera.

Ja se där! Tack, vet inte hur vi lyckades att missa det :)

Postad 02 mars 2012 - 14:01

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Updatering av Lumia 800 och programvaran på gång.
Se länken:
http://www.mobiletec...-of-the-issues/

Härligt. Då dyker den väl ner i telefonen inom en snar framtid.

På XDA rapporteras det lite löst om bättre batteritid ännu en gång. Vid idle ligger den på -65mA med ny firmware medans den ligger på ca. -150mA i dagsläget vid idle.

Postad 02 mars 2012 - 14:39

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Om du går in i SMS app, skapa nytt, välj kontakt du ska skicka till. Då finns inte numret som är under "arbete med", samt ingen "Växla" knapp. MEN! går du in via "Kontakter" och väljer "SMSa" så finns "växla" knappen med. Väldigt märkligt, ser ingen anledning till detta. Ja se där! Tack, vet inte hur vi lyckades att missa det :)

Ser samma sak jag med. Det går även växla nummer om man går i på Meddelanden och väljer att fortsätta en befintlig konversationstråd. Skumt, borde vara något MS gjorts medvetna om och förbättrar i framtiden.

Postad 02 mars 2012 - 15:48

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hittade denna guide hur du kan byta ut ditt skal + andra plocka isär guider från samma kille.

Verkar riktigt enkelt så kanske blir aktuellt att byta skal om det kommer fler färger eller att man lyckas med att förstöra det man har nu.

http://www.youtube.c...WNAI&nomobile=1

Tråd på XDA forumet med instruktioner.
http://forum.xda-dev....php?p=23180163

Postad 02 mars 2012 - 17:02

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0

- Om du går in i SMS app, skapa nytt, välj kontakt du ska skicka till. Då finns inte numret som är under "arbete med", samt ingen "Växla" knapp. MEN! går du in via "Kontakter" och väljer "SMSa" så finns "växla" knappen med. Väldigt märkligt, ser ingen anledning till detta.

Ser samma sak jag med. Det går även växla nummer om man går i på Meddelanden och väljer att fortsätta en befintlig konversationstråd. Skumt, borde vara något MS gjorts medvetna om och förbättrar i framtiden.

Jag blir lite förbryllad här. Missförstår jag något eller gör jag något annorlunda? Om jag går in i Meddelanden, väljer plus-knappen längst ner för att skapa ett nytt meddelande så kommer jag till en tom sida där markören står och blinkar bredvid "Till:". Om jag då väljer plus-knappen längst till höger för att välja vem jag vill skicka meddelandet till så kommer jag till en kontaktlista. Om jag väljer någon där så listas samtliga dennes telefonnummer upp under olika rubriker ("mobiltelefon", "telefon,arbete", "telefon, hem" osv). Här kan jag klicka på vilken av dessa jag vill och sedan skriva mitt SMS. är det detta som ni inte ser?

Postad 03 mars 2012 - 00:25

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Då är en uppdatering på g (1600.2487.8107.12070 finns redan hos vissa) som 1 fixar batteriet 2 fixar ljudet 3 fixar så att knapparna lyser som de 4 fixar bättre auto vit på kameran så bilderna blir bättre..

Härligt att se, då inväntar vi att den släpps i Sverige och när den väl kommit kommer jag köpa min lumia 800...

Förövrigt sämre touch? Jag är erfaren android användare och den slår iaf bägge galaxy s telefonerna på touchen..

Undrar sedan, det är klart billigare att köpa telefonen via sådana som importerat hit den. Tex sma. Finns det någon nackdel mer än att det står t-mobil vid uppstart? (skiljer ju över 500 mot icke importerad i pris).

Redigerat av borjeboy, 03 mars 2012 - 06:12.

Postad 03 mars 2012 - 09:59

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Undrar sedan, det är klart billigare att köpa telefonen via sådana som importerat hit den. Tex sma. Finns det någon nackdel mer än att det står t-mobil vid uppstart? (skiljer ju över 500 mot icke importerad i pris).

Nackdel vet jag inte direkt. Vad jag vet har alla t-mob varianter ersatt Nokia Blue temat med ett som är grått istället. Om man tycker det är bra eller inte är väl en smaksak. Sen är ju det enda att det tar några sekunder extra att starta upp den för det visas en t-mob logga i några sekunder. För övrigt så ska det vara exakt samma telefon förutom några appar som kan vara förinstallerade. Men allt går att avinstallera. Krav från MS att det inte får vara som på Android att carriers lägger till sina egna appar och "låser" dem.

Postad 03 mars 2012 - 11:23

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Om det inte var så jobbigt att installera om allting samt att man förlorar allt man har på telefonen så skulle jag prova den nya programvaran (har laddat hem den till datorn). Man är ju lite sugen att se vad som ändrats. Men inte tillräckligt tror jag för att jag ska flasha om den. Sen vill man ju heller inte ha någon Vodaphone logga förresten i och med att man inte har brandad telefon. Hoppas den släpps snart via Zune. Nokia har sagt "very soon" i alla fall.

Postad 03 mars 2012 - 11:44

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Hej,

Nyfiken i en strut, 2 frågor till panelen

1) Vilken är er bästa produktiva app till Lumian (alltså ej spel & underhållning)
2) Vilket är ert bästa tips/tricks på Lumian (feature som finns men kanske inte upptäckts av alla)

Ödmjukast

Har ett mindre tips som jag inte vet om alla har upptäckt. Det är notes i Office paketet. Har använt dem för att göra inköpslista när man ska åka och handla. Skitenkelt att göra en punktlista med checkboxes som man bara kryssar för när man har plockat just den varan.

Postad 03 mars 2012 - 12:50

sandpappa
  • sandpappa
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Om det inte var så jobbigt att installera om allting samt att man förlorar allt man har på telefonen så skulle jag prova den nya programvaran (har laddat hem den till datorn). Man är ju lite sugen att se vad som ändrats. Men inte tillräckligt tror jag för att jag ska flasha om den. Sen vill man ju heller inte ha någon Vodaphone logga förresten i och med att man inte har brandad telefon. Hoppas den släpps snart via Zune. Nokia har sagt "very soon" i alla fall.

äh, do it! :D

Postad 03 mars 2012 - 13:58

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

äh, do it! :D

Denna app skulle ju hjälpa. Det jobbiga är att fixa alla inställningar samt synca alla offline playlists i Spotify.

För övrigt börjar det dyka upp mer av den nya programvaran att ladda hem. Kommer det någon utan branding så kan man ju slänga in det.

EDIT:

Nu har jag fått tag på en Indisk country variant (unbranded) version av programvara 12070. De tycks använda samma frekvenser och så på 3G nätet så den borde fungera bra. Flashar inte in den just nu dock för jag ska bort nu ikväll. Får se om man vågar sig på det lite senare eller imorgon.

Redigerat av deeyay, 03 mars 2012 - 16:08.

Postad 03 mars 2012 - 17:06

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Denna app skulle ju hjälpa. Det jobbiga är att fixa alla inställningar samt synca alla offline playlists i Spotify.

För övrigt börjar det dyka upp mer av den nya programvaran att ladda hem. Kommer det någon utan branding så kan man ju slänga in det.

EDIT:

Nu har jag fått tag på en Indisk country variant (unbranded) version av programvara 12070. De tycks använda samma frekvenser och så på 3G nätet så den borde fungera bra. Flashar inte in den just nu dock för jag ska bort nu ikväll. Får se om man vågar sig på det lite senare eller imorgon.

Du kanske kan skriva en guide senare . Hur du flashar din mobil.

Postad 04 mars 2012 - 10:46

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Du kanske kan skriva en guide senare . Hur du flashar din mobil.

Här finns en guide:

http://community.gif...de/td-p/2891451

Blir lite bök. Själv har jag istället för NaviFirm ett program som heter DataPackageManager men de ska tydligen vara ganska likvärdiga. Sen är det viktigt att man laddar hem senaste versionen av alla programmen annars funkar det nog inte som det ska.

Flashar programvara 12070 i denna stund. Ska börja testa det nu strax.

Postad 04 mars 2012 - 11:01

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Här finns en guide:

http://community.gif...de/td-p/2891451

Blir lite bök. Själv har jag istället för NaviFirm ett program som heter DataPackageManager men de ska tydligen vara ganska likvärdiga. Sen är det viktigt att man laddar hem senaste versionen av alla programmen annars funkar det nog inte som det ska.

Flashar programvara 12070 i denna stund. Ska börja testa det nu strax.

Har du hittat 12070 till RM-801 eller kör du RM-819 fw...?
Vad skiljer dessa?

Postad 04 mars 2012 - 11:09

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Har du hittat 12070 till RM-801 eller kör du RM-819 fw...?
Vad skiljer dessa?

Har till rm-801.

Ingen aning vad som skiljer dem åt. Vet att någon drog in rn-819 firmware på sin rm-801 och det funkade.

Postad 04 mars 2012 - 11:12

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Har till rm-801.

Ingen aning vad som skiljer dem åt. Vet att någon drog in rn-819 firmware på sin rm-801 och det funkade.

Jag tror det skiljer mellan 4band resp 3band, men är osäker, därav frågan...
819 tror jag säljs i Australien, Nordamerika medan 801 i Europa
Var hittade du 12070 till 801?
Edit: Nu ser jag! Hade missat töma cachen i Navifirm... Sugen, men avvaktar lite med att flasha... :)

Edit:
Kollade upp lite mer:
"RM-801 is the 900Mhz version of Lumia 800, for Europe, Africa and Asia."
"RM-819 is the 850Mhz version of Lumia 800, for Americas."
"If you are in Europe, Africa, or Asia; Please use RM-801. RM-819 will introduce limitations to your device."

Redigerat av Pexer, 04 mars 2012 - 11:23.

Postad 04 mars 2012 - 11:21

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Jag tror det skiljer mellan 4band resp 3band, men är osäker, därav frågan...
819 tror jag säljs i Australien, Nordamerika medan 801 i Europa
Var hittade du 12070 till 801?

Ja det har du nog rätt i nu när du säger det. Den personen trixade lite med olika band så det stämmer nog.

Jag hittade min firmware med Nokia DataPackageManager vilket går att ladda hem fristående. Sen behöver man Nokia Care Suite 5.0 för att kunna flasha in det.

Postad 04 mars 2012 - 11:41

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Sådär då var alla appar installerade igen. ReInstaller appen hjälpte verkligen mycket även om det fortfarande blir ganska manuellt.

Ingen form av branding alls på denna ROM. Var bara några förinstallerade appar som jag tog bort på en gång. Några extra bilder i Wallpaper albumet också.

Postad 04 mars 2012 - 11:53

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Nu låter musiken som den ska! Basen är tillbaka. Fylligare ljud. Inte alls plat ljud som innan i mina hörlurar. Så ljudet är definitivt fixat. De 3 knapparna där nere lyser som nämnt konstant oavsett inställd ljusstyrka. Om det blir ytterligare skillnad på batteritid behöver man någon dag för att se.

Redigerat av deeyay, 04 mars 2012 - 12:08.

Postad 04 mars 2012 - 13:31

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Känns fint att se Nokia fixat sågott som alla problem med luren bara thetering kvar att fixa :)

Postad 05 mars 2012 - 10:36

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Känns fint att se Nokia fixat sågott som alla problem med luren bara thetering kvar att fixa :)

Postad 06 mars 2012 - 10:01

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Batteritiden verkar vara densamma på 12070. Ingen skillnad man märker av i alla fall. Batterifixen i denna update var för dem som fortfarande hade drain på den förra programvaran.

Den största skillnaden på nya programvaran är som sagt musiken. Nu låter det som det ska från 3,5mm jacket. Härligt att lyssna på musik igen. Verkligen stor skillnad. Samt att kameran hanterar vitbalans mycket bättre nu när allt står på auto.

En annan sak är att det lilla "lagget" eller hackigheten som fanns på låsskärmen ofta när man drog upp den i stort sett är borta. Det händer mig knappt numera. Bara någon gång ibland. Störde mig på detta innan för detta OS som är så laggfritt så hade de inte lyckats att få låsskärmen lika smooth vid upplåsning om man inte väntade några sekunder med att låsa upp.

Postad 06 mars 2012 - 10:36

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
En sak som jag reagerat på och som jag verkligen stör mig på, det är alarmet. Att det inte vibrerar till ljudet, och att man inte kan ha mobilen ljudlös över natten och ändå få ljud från alarmet.

Gör jag något fel eller finns det någon app att ladda ner som klarar av detta bättre?

På min gamla iPhone var det just vibrationerna jag vaknade av allt som oftast.

Redigerat av oolsson, 06 mars 2012 - 10:39.

Postad 06 mars 2012 - 11:50

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

En sak som jag reagerat på och som jag verkligen stör mig på, det är alarmet. Att det inte vibrerar till ljudet, och att man inte kan ha mobilen ljudlös över natten och ändå få ljud från alarmet.

Gör jag något fel eller finns det någon app att ladda ner som klarar av detta bättre?

På min gamla iPhone var det just vibrationerna jag vaknade av allt som oftast.

Larmet lämnar lite att begära ja. Det jag stör mig på är att det inte går att justera volymen på det.

Inte testat själv men det finns ju andra larm appar typ G-Alarm. Dock kan den ju inte köras i bakgrunden så den appen måste stå på över natten när man lägger sig för att den ska fungera.

Postad 06 mars 2012 - 15:22

NiV3Rt
  • NiV3Rt
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Bara jag som tycker att IE är helt uselt? Att surfa runt på di.se funkade klanderfritt på min gamla iPhone 3GS men nu mera drar jag mig för det med min lumia 800. Har även problem med andra hemsidor som även dessa fungerade utmärkt med min iPhone.

Postad 06 mars 2012 - 15:38

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Läste precis test på mobil.se det var roligt, wp7 är krångligt som en rubikskub.. http://www.mobil.se/...t-1.502956.html

jag låter andra besvara dig om just den sidan, när jag testade i butiken var webbläsaren snabb.. Men äger ingen så kan inte testa di.se här... Det kan inte vara så att den inte känner igen telefonen? och skickar dig till vanliga sidan istället för mobilversionen?

Redigerat av borjeboy, 06 mars 2012 - 15:51.

Postad 06 mars 2012 - 17:02

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Bara jag som tycker att IE är helt uselt? Att surfa runt på di.se funkade klanderfritt på min gamla iPhone 3GS men nu mera drar jag mig för det med min lumia 800. Har även problem med andra hemsidor som även dessa fungerade utmärkt med min iPhone.

Min upplevelse är tvärtom men å andra sidan så kommer jag från Android. Spottat och fräst åt alla browers på Android som strulat en del med sidor jag besöker men nu bara funkar det med ie9.

Dock så besöker jag ju aldrig di.se så det kan jag inte uttala mig om.

Postad 06 mars 2012 - 17:47

marcusmarcus
  • marcusmarcus
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag får ljud på larmet fast jag har ljudlöst. Har du satt volymen på 0? Prova att ha samma volym på som vanligt och sätt telefonen på "vibrera".

Postad 06 mars 2012 - 20:27

RayIV
  • RayIV
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hej

Lyckades inte söka i tråden.

MMS inställningar för tele2, är det någon som kan hjälpa mig med det?
Om jag tar en bild med kameran, kan jag en vecka senare se tid och datum då bilden togs?

Vem bör man vända sig till för att få dem (Nokia/Microsoft) att utveckla ytterligare ett tangentbord?

Postad 06 mars 2012 - 21:16

marcusmarcus
  • marcusmarcus
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

MMS inställningar för tele2, är det någon som kan hjälpa mig med det?

Använd appen "Nätverkskonfiguration" som Nokia tillhandahåller.

Postad 06 mars 2012 - 21:56

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Läste precis test på mobil.se det var roligt, wp7 är krångligt som en rubikskub.. http://www.mobil.se/...t-1.502956.html

Personen som skriver testet är uppenbarligen allt annat än objektiv, ex. så får WP nedslag på att du inte kan ha telefonen som masslagringsenhet medan den kritiken saknas mot Ios.

Eller denna: "Även Lumia 800 synkas med Itunes vilket är ett stort minus" Suck...

Postad 06 mars 2012 - 22:33

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
M, förstår inte att en reporter på en sådan stor ansedd tidning får skriva så. Gav den 5 på prestanda mot 3 på nexus..

Nåväl, någon som vet om nåt europeiskt land fått den nya uppdateringen? Singapore, Indien mfl rapporteras ha fått den

Postad 07 mars 2012 - 07:55

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Nåväl, någon som vet om nåt europeiskt land fått den nya uppdateringen? Singapore, Indien mfl rapporteras ha fått den

Enligt bloggen Wpsverige finns det rapporter om att olåsta telefoner i England fått den nya mjukvaran men de har ingen källa för påståendet.

Postad 07 mars 2012 - 08:54

dreamzor
  • dreamzor
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ser att några av er redan har fått uppdateringen, har ni hämtat den någonstans och installerat manuellt eller har ni kunnat uppdatera via zune ?
jag kan inte se någon uppdatering att hämta änsålänge.
Finns det någon länk till uppdatering i så fall ?

Postad 07 mars 2012 - 10:42

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har problem med ringsignal och andra meddelande-ljud (t.ex. sms, e-post)
När mitt headset är inkopplat så är ringsignal oerhört hög, även om jag satt volym på t.ex. 1/30
Även om headsettet inte är inkopplat så är volymen ovanligt hög.

Jag kör senaste firmware (den Indiska varianten)

Edit: det är faktiskt så pass högt att jag är orolig för om högtalaren i telefonen kan ta skada

Redigerat av Unregisteredfd2e4d83, 07 mars 2012 - 10:50.

Postad 07 mars 2012 - 10:58

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag får ljud på larmet fast jag har ljudlöst. Har du satt volymen på 0? Prova att ha samma volym på som vanligt och sätt telefonen på "vibrera".

Det var den tabben jag hade gjort :P

Postad 07 mars 2012 - 11:02

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Verkar som att min laddare gått sönder nu, den funkade när jag gick och la mig igår, den hade laddat upp mobilen till 71%, sen slutat. Imorse när jag vaknade så funkade inte laddaren alls. Och med laddaren menar jag den lilla dosan som sitter mellan vägguttaget och usb-kabeln. Sätter jag usb-kabeln direkt in i datorn så laddar den, likaså om jag sätter in usb-kabeln i min iphone"laddare".

Någon mer som fått detta problem? Får man en ny på garantin, och får man det då via återförsäljaren eller nokia?

Redigerat av oolsson, 07 mars 2012 - 16:56.

Postad 07 mars 2012 - 12:16

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Det bör väl finnas 12 månaders garanti på den ja.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.