Jag var mer intresserad av om ngn kunde kommentera bildkvalitet osv...
tackar annars för svar.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T
Startad av
TizzBird Sverige
, Aug 20 2013 21:59
896 svar till detta ämne
Postad 03 February 2014 - 10:50
Att det är fria kanaler är klart! Men jag antar att den inte tar svt hd då det står DVB-T o inte T2?!
Jag var mer intresserad av om ngn kunde kommentera bildkvalitet osv... tackar annars för svar. Postad 03 February 2014 - 11:38
Hej!
Är nöjd med min Tizzbird än så länge. Har haft några problem som jag har löst genom tips från denna tråd. Men några frågor har jag: 1. Hur går det med stöd för rar samt subtitle-plugin till egna mediaspelaren? (Kör förövrigt med GMT Subtitle som komplement än så länge, funkar smidigt att ladda ner subs med denna) 2. Jag har kopplat trådlöst mus och tangentbord till Tizzbirden men efter varje omstart slutar det att fungera. Om jag kopplar ur och i funkar det igen. Någon som har en lösning? 3. I XBMC funkar mus och tangentbord dåligt, t.ex scrollen ger upp och specialtecken funkar inte. Varför? Postad 03 February 2014 - 12:31
Ny uppgradering finns, boxen skall hitta den via Internet om man går till Settings>System>Firmware update.
En av de viktigare tilläggen är möjligheten att få bort Android Navigeringsraden när man tex använder SVT Play. I övrigt enligt följande [Changes at 4.00.140117] Changes in SYSTEM / MEDIA PLAYBACK 1) Fixes some Ethernet intrinsic bugs 2) Supports full-screen mode of applications. - Settings > System > Screen & Home Settings > Hide Navigation Bar - So you can enjoy the full-screen video on some applications. 3) Fixes Yamaha RX-465/ 565/ 765 model HD audio pass-thru bugs. Changes in USER INTERFACE 1) Adds TV-OUT button - It’s long-press of FAVORITE (star) key. - It will help “No TV signal” situation when you switch one TV to another. - The pre-determined screen resolution & TV output signal will be rotated. - If you want to select one of them, press <OK> button. 2) Changes Settings > System menu items - Adds Screen & Home configuration to simplify the navigation 3) Supports legacy tvix.jpg for synopsis & fan-art screen. 3. Changes in TizzNFS 1) Fixes instability of skip operation NFS file access. - TizzNFS 1.0.7 is not stable when you skip (+/- 10sec) playback position. 2) Improves overall reliability [Known HW & SW Issues] 1) PVR: Scheduled recording is not implemented yet. 2) PVR: audio pass-thru is not done yet. 3) PVR: S20A (ATSC) model does not support recording & time-shifting yet. 4) PVR: You cannot limit the duration of time-shifting, it will use all free-space of HDD. - It will be fixed soon.
Postad 03 February 2014 - 13:10
Innebär denna bugfix att det inte går att använda pvr för att spela in, punkt 3 ovan under known HW issues....
Postad 03 February 2014 - 14:24 Nej, det påverkar inte oss eftersom det endast gäller modellen S20A. Den som säljs i Sverige heter S20T. Skillnaden är att A-modellen är för amerikansk digital-tv (ATSC istället för DVB-T). Postad 03 February 2014 - 14:48
Om uppgradering via OTA går långsamt, så finns uppgraderingen även för nerladdning från vår hemsida, där hittar ni även ny version av TizzNFS: http://www.tizzbird.se/download.htm
Postad 03 February 2014 - 16:05
Någon som använder TV-funktionen?
I mitt fall är ljud o bild fenomenalt osynkade och det blir bara värre o värre ju längre man tittar på samma kanal. Byte av kanal fram o tillbaka förbättrar saken, men det känns i allmänhet som att titta på en gammal halvdåligt dubbad film. Vidare finns det aldrig nå'n information i EPGn, utom i undantagsfall, och bara för enstaka kanal åt gången. Det enda som fungerar är att byta kanal, man får vara glad åt det lilla Har dock inte testat den nya FW från idag, får bli kvällens underhållning! Postad 03 February 2014 - 16:09
Jag testade igår att spela upp ett par avsnitt i HBO Nordics app. Det fungerade i några sekunder, sen crashade appen. Har HBO fortfarande kvar sitt DRM-skydd, och var det därför det crashade, eller har de tagit bort det, och berodde isåfall crashen på något annat?
Hur går det med TizzRemote 2.0 till iOS? Postad 03 February 2014 - 16:29
Mkt intresserad av hur det går, vill du slänga upp en rad blir jag glad... Har tänkt koppla boxen till en TV utan digitalmottagare (panasonicplasma) så det är lite av en måste funktion för mig.... tackar! Postad 03 February 2014 - 20:46
TV-funktionen är ännu inte mycket att skryta över, tyvärr. Men den ska förbättras
Postad 03 February 2014 - 23:57
Mitt problem med ISO försvann efter en factory reset. Ser nu ovan att det också ska finnas en firmware-uppdatering från januari 2014. Den fanns tillgänglig ett tag, men vägrade ladda in sig, och det var då jag körde reset.
Efter reset hittar maskinen inte längre någon ny firmware-uppdatering. Jaja, vi får se om den känner av den imorgon då. Felet med wifi som inte vill stänga ned verkar dock inte åtgärdat i den här versionen. Jag har alltså trådat nätverk in i maskinen, men wifi vägrar lyda inställningen "off", och stänger därför ned ethernet. Fixas detta (WIFI), och fixas en vettigare nätverksshare UI, så är jag beredd att höja betyget på spelaren. En grej till på önskelistan är att virtuella tangentbordet inte kommer upp på skärmen när det finns ett USB-keyboard installerat. Det är lite svårt att se vad man ska skriva ibland när det virtuella keyboardet skymmer sikten. Postad 04 February 2014 - 09:54
Kan tipsa om ett alternativ till Kanal5play appen (som tyvärr inte fungerar än) och det är browsern FlashFox https://play.google....flashfox&hl=sv.
Den stödjer flash och via den går det utmärkt att surfa in på Kanal5's hemsida och titta på webtv innehållet direkt i browsern. Ett rätt ok alternativ faktiskt. Postad 04 February 2014 - 10:08
Jag har installerat Nova Launcher på min TizzBird men när jag väljer den som standard launcher och startar om TizzBird'en så slutar inte den blå ringen runt startknappen att blinka. Efter en normal omstart så ska ringen övergå till fast ljus men med Nova Launcher förvald så blinkar den hela tiden.
Det är först när man kör igång någon av de två inbyggda launcher's som lampan övergår till fast ljus. Efter det så går det bra att växla tillbaka till Nova Launcher igen. Finns det en lösning så att man kan ha Nova Launcher på autostart? Postad 04 February 2014 - 11:52
Varför är Tasker inte kompatibelt med TizzBird'en ?
Det är ett av mina favoritprogram och skulle gärna se att det gick att använda. Postad 04 February 2014 - 12:58
Hej!
Jag har problem med ljudet vid uppspelning av videos, ibland fungerar det inte alls och ibland försvinner det när man tittar & de kommer inte tillbaka sedan måste man starta om tizzbird flera gånger för att få det att fungera men ibland så fungerar inte de heller. Jag kör med Logitech Z906 kopplat via fiberoptisk kabel. Vad kan vara fel? Tack på förhand Postad 04 February 2014 - 13:00
Det var tyvärr ingen förändring.
Synd att jag inte visste det innan jag köpte den! Om det nu är så att en funktion inte är särskilt mycket att hänga i julgranen, varför i hela friden släpper man ut produkten med funktionen då??? Är inte det att skjuta sig själv i foten? Att det var inbyggd tv-mottagare var huvudanledningen att jag skaffade en S20T. Jag är väl en av få i landet som har en så gammal TV som inte har inbyggd mottagare, så tyvärr behöver jag funktionen. Tidigare hade jag en F11 tillsammans med den billigaste externa digitalmottagare jag kunde hitta på ett stort varuhus som säljer från sina lagerhyllor! Att få båda funktionerna i samma lilla låda var därför väldigt lockande, det finns nästan inte, förmodligen beroende på att efterfågan blir mindre och mindre då det finns inbyggt i TV-apparaterna istället (mottagar-delen alltså). Fördelen skulle vara att slippa byta ingång på TV:n när man skiftar mellan olika funktioner. Även om det var en billig pryl fungerade den bättre än den inbyggda mottagaren i TizzBirden gör! Så jag får väl gå tillbaka till min tidigare set-up, eller så får vi skaffa ny TV. Postad 04 February 2014 - 13:12
Produkten görs för att passa en internationell marknad. I Sverige är det liten efterfrågan på digitalboxar, som du själv konstaterar är ni nog en försvinnande del av marknaden som efterfrågar extern digitalbox. Men andra länder har annorlunda efterfrågan. Sverige ligger väldigt långt framme på OTT (Over-the-top) funktioner som SVT Play, Netflix, mm. och denna bit tillsammans med traditionella mediaspelarfunktionerna är vad vi främst tror kan locka kunder att köpa S20T. Men det är ingen idé att ta bort TV-funktionen när den redan finns inbyggd, även om den inte efterfrågas så mycket eller ännu inte kommer fullt till sin rätt.
Jag har fått fram osynket i TV-funktionen hos mig och skall göra en inspelning för att skicka till TizzBird så att de kan felsöka och förbättra. Postad 04 February 2014 - 13:27
Låter bra! Att det inte bara är jag som har hittat problemet alltså
Frågan är bara vilket som kommer först, att alla mina problem löses och jag känner att den var värd de 1500 SEK jag smällde på den, eller att jag tar ut den lilla lådan o kör över den med bilen. Alternativet är att min fru ser till att den blir platt, det är ett under att det inte hänt redan Postad 04 February 2014 - 13:42
Jag upprepar:
Vet någon om HBO Nordic har tagit bort sitt DRM-skydd? Hur går det med TizzRemote 2.0 till iOS? Postad 04 February 2014 - 18:49
Det är ju så här Tizzbird fungerar...har du missat det? Har du tur så hinner de fixa detta innan ny modell släpps Postad 04 February 2014 - 20:26
Såvitt jag kan se så står det i rubriken på Tizzbird.se att detta är en Hybrid smart tv box. Och därefter
"Kompakt och mycket kraftfull Smart TV box med inspelningsfunktion för digital TV och ett mycket avancerat mediacenter." Därefter finns också en särskild ikon för DVB-T PVR. I marknadsföringen lyfter ni alltså upp TV-funktionaliteten framför mediacenterfunktionen, men menar egentligen att detta är en outvecklad funktion som inte är något att hänga i julgranen? http://www.konsument...Marknadsforing/ Redigerat av bjogul, 04 February 2014 - 20:27. Postad 04 February 2014 - 20:50
Gjorde en factory reset efter uppgraderingen och nu funkar ISO och det trådlösa nätverket håller sig avstängt.
Men den startar sig själv fortfarande. Eller om den möjligen reagerar på fjärrkontrollen till TVn..? Postad 05 February 2014 - 08:25 Vad tycker du själv? Du har ju boxen. Har du testat att göra en "set factory default"? JAg försöker få fram osynk i DVB-T funktionen, för att spela in, men får inte längre fram det. Postad 05 February 2014 - 09:14
Svar nej. Skulle det ändra saken?? I så fall vore det som en skänk från ovan, om det blir en permanent ändring. Innebär det att jag får göra om kanalsökning osv. Det är iofs en baggis jämfört med allt annat. Får testa ikväll Återkommer med resultatet Postad 05 February 2014 - 10:44
Det är möjligt att du måste göra om kanalsökningen. Jag körde TV-funktionen från i går kväll, lät den stå på över natten men får inte problem med ljudsync. Jag vet inte riktigt hur mycket TV-funktionen är inblandad i Androidsystemet, men jag misstänker att den integreras på något sätt. Och ibland blir boxarna "snurriga i skallen" och beter sig underligt, återställning brukar fixa det. Min box står på fortfarande på SVT1 och skall se om det hänt något till i kväll.
Postad 05 February 2014 - 18:19
DVB-T funktionen fungerar bra, har stått på i 11 timmar utan några synkfel.
Postad 05 February 2014 - 23:16
Körde fullständig reset och nu är synkningen klart bättre, har dock inte tittat så mycket, vet inte om det är helt perfekt, men efter ett par veckor med osynk har jag blivit lite paranoid.
Postad 06 February 2014 - 09:59
Jag kunde stundvis notera mindre osynk, men för lite för att klassa det som ett problem. Vi fortsätter att kolla detta.
Postad 06 February 2014 - 11:33
Låter ungefär som mina observationer, det varierade också lite från kanal till kanal, men däremot verkade det inte öka ju längre tid en viss kanal varit aktiv, men jag har inte tittat särskilt länge, än. Dessutom har jag tappat mina referensramar lite, vet inte längre hur det ska vara när det är bra.
Postad 06 February 2014 - 22:13
Nu har TVn stått på ett antal timmar och synkningen är återigen lika irriterande värdelös som tidigare. Funderar på att det blir bättre att stänga av ljudet helt och hållet
Postad 07 February 2014 - 09:04
Är lite sugen på denna. Hur klarar den av srt,sub samt inbakde subtitels i mkv ? Äger en Tvix7000 som fungera ganska bra, men som har några år på nacken.
Postad 07 February 2014 - 11:52 Själv kör jag mest med inbakade subtitles i mina MKV'or och det klarar den av. Jag har upplevt att om man byter textning mitt i en film så är det inte säkert att bytet syns direkt. Man får spola fram/bak filmen lite grann för att den ska "fatta" att den ska byta textspår. Så nån liten bugg är det kanske där. Externa SRT har jag på några TV serier och de verkade också fungera bra. Där upplevde jag att ändringen gick igenom snabbare. Om jag t.ex. valde att slå av och på textningen så skedde bytet direkt, utan att man behöva spola. Postad 07 February 2014 - 17:33
Undertexter SMI, SUB, SRT, SSA, ASS, UTF, LRC
Full specifikation finns här: http://tizzbird.se/TizzbirdS20T.htm Postad 08 February 2014 - 00:50
Hej,
Nu har jag levt med problemet att jag inte kan se live-sändningar i Viaplay sen starten av köpet av min S20T och idag satte jag mig ner för att läsa igenom tråden i hopp om en lösning. Tyvärr inte Kan ni förklara varför inte Samsung, Apple och övriga har DRM-problem på sina enheter? Där kan jag spela upp allting i Viaplays egen spelare utan problem. Vad är det för skillnad på er Android-OS och Samsungs som gör att Viaplay inte fungerar på er enhet? I min telefon fungerar det exempelvis perfekt. Era tekniker borde kunna installera Viaplay-appen och debugga och kontrollera varför det hackar (borde bli nåt fel i nåt anrop till nånting?) när man använder Viaplays egen spelare då ni numera har hittat vad som är problemet och talar om för oss att använda den inbyggda spelaren. Ni kanske kan göra samma test på en android-enhet där det fungerar? Det är en öppen standard och det borde inte vara några problem att se vad som händer annorlunda. Postad 08 February 2014 - 16:41
Vi skyller inte på DRM-skydd, vi tror att det är det som gör att det inte fungerar. Jag har inte bekräftat att Viaplay använder Widevine, som är det dominerande i branschen, men om det är det, så fungerar det inte på TizzBird eftersom vi inte har licens för det. Det är inget problem tekniskt att klara det, problemet är marknadspolitiskt. TizzBird får inte licens att implementera Widevine om inte någon stor aktör rekommenderar oss. Apple har nog ett annat DRM-system skulle jag gissa, eftersom det är Google som står bakom Widevine. Men att Samsung har licens är inte så konstigt, världens största tillverkare av Android telefoner.
När man installerar Viaplay-appen på TizzBird får man meddelandet att boxen inte tillhör de enheter som stöds av Viaplay och man måste därför använda spelarens inbyggda mediaspelare. Förändring kom förra året och förklarades då med att det var förändring i DRM-skyddet som gjorde det. Har försökt få kontakt med Viaplay om möjligheter att lösa det, men utan framgång. Postad 09 February 2014 - 16:43
Några frågor:
1. Har läst att det ska gå att "dra och släppa" appar från "appar" till "hemskärmen" - exakt hur görs detta? Tycker att jag testat allt, men har tydligen missat något. 2. Kan man ändra namn på anslutna enheter/mappar (NETWORK1, ...)? 3. Går det att styra Tizzbirden m.h.a. dator/laptop? Postad 09 February 2014 - 19:49
Viaplay använder Silverlight. Postad 10 February 2014 - 11:01
Silverlight finns bara för PC/Mac, så det är inte det som används i appen
Postad 10 February 2014 - 15:44
Hur stor är chansen att det kommer att hända då? Det är ett jättetort minus att inte kunna kolla livesport på viaplay och att HBO Nordic inte fungerar t.ex. Hur går det med TizzRemote 2.0 till iOS? Postad 10 February 2014 - 21:23
Har tyvärr ingen insyn i vilka möjligheter framtiden erbjuder, men förnuftsmässigt så borde detta strul med DRM var ett övergående problem.
Postad 10 February 2014 - 21:49
Spotify Connect & TizzBird
Nu kan man använda mobilen som fjärrkontroll för att spela Spotify med TizzBird. De har fungerat tidigare med iOS appen om man installerat en AirPlay app på TizzBird, men nu kan man även fullständigt styra uppspelningen via en Android mobil. Nyheten heter Spotify Connect och du ser ungefär hur det fungerar i denna demo-video. Det går att ha fler Tizzbird i hemmet så att man kan styra musiken till olika rum. http://youtu.be/Axupa45QvtU Postad 11 February 2014 - 01:07 1. Dra och släppa: Tidigare hade jag också problem med bl.a. detta. Efter firmwareuppdatering, och factory reset blev det islossning på olika funktioner som tidigare strulat. Bl.a. hamnar nu appar som installeras på hemskärmen av sig själva. Tidigare endast i "app-mappen". 2. Ändra namn: Nej Postad 11 February 2014 - 05:30
Vad händer med *.iso filer?
Måste jag skaffa en annan spelare för dem eller? Postad 11 February 2014 - 06:26
Varsågod, va jag som tipsa om det. Eller rättare sagt maila in och fråga om det funka. Postad 11 February 2014 - 09:56
Har du gjort "set factory default" med "erase everything"? Postad 11 February 2014 - 11:41
Vet inte hur jag skall välja.. kollar man på MED1000X3D samma pris.. så har den även stöd för 24hz. men har även stöd för nerladdning av subtitle automatiskt. Samt att den har stöd för True HD. .. Svårt det här alltså. eller så kanske en Dune HD Base 3D skulle vara bättre... suck..
Redigerat av ncc1701e, 11 February 2014 - 11:50. Postad 11 February 2014 - 12:42
Det är framförallt OTT biten i TizzBird som skiljer den från dessa två. Du kan installera appar från Google Play för Netflix, SVT Play, Spotify, etc.
Pass trough för True HD är inget problem i S20T (däremot gör den ej down-mix, men varför skall man rippa sin film med TrueHD om man ändå vill göra down-mix? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |