Skada från vapen och skydd är samma för alla men perks du låst upp på vapnen finns kvar. Så har du högre level har du en fördel i och med att du kan ladda om snabbare, har bättre sikte, större magasin etc.Någon som har koll på hur gear och vapen stats fungerar i PvP?
Har läst att alla får samma defence och skada medans andra påstår att så är inte fallet.
Destiny (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
8
|
(30)
|
79:- | |
Destiny: The Taken King - Legendary Edition (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
2
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 17 September 2014 - 07:41
Postad 17 September 2014 - 08:51
Redigerat av Zartok, 17 September 2014 - 08:51.
Postad 17 September 2014 - 09:03
Fan Frasse. Igår var det lite som att dra i skinnet i en timme utan att få...ja,ni fattar.
Fick ju bara skitgrejer.
Nej, inget mer sånt där för mig.
Fick också bara skitgrejjer av mina 14 blå engrams å ett legendary. Men någongång måste man ju få något bra.. Blir ju iofs inte förvånad att jag inte för bra grejjer, slår aldrig fel i såna här spel..
Postad 17 September 2014 - 09:17
Primeguard claims the world first Vault of Glass clear, this fire team made of 3 Titans, 2 Hunters, and 1 Warlock cleared the raid in 10 hours and 42 minutes 3 seconds.
- McTwidget - 27 Human Titan
- KingSmaals - 26 Awoken Titan
- Des_Waffles - 28 Awoken Titan
- FraserBaws - 28 Human Hunter
- nanowatts -26 Exo Hunter
- psx-Yoshi - 28 Exo Warlock
For those who are curious about their clear here's some random stats:
- They died a combined total of 1,606 times
- 5,733 kills happened during the clear
- An average K/D Ratio of 3.59
- 1,388 Precision Kills were performed
- Successfully ressurected another Guardian 166 times
- Their average lifespan was 2 minutes and 22 seconds
Postad 17 September 2014 - 09:24
sats: ja, det är helt otroligt vad lite saker du fått. om du vill så kan vi köra en lootraid idag, då vi spammar ett ställe där man får mängder av loot och xp. jag kan lova att du inom en timme har fått ett par blåa saker =)
Låter som en bra idé. Vilket uppdrag är det man kör då? Är nog inne samma tid som igår
Postad 17 September 2014 - 09:51
Holy crap! http://www.destinydb...t-of-glass-raid
H-ete! Jaha, ni som är 26 och uppåt. Bara att ger er på nästa!
Fick också bara skitgrejjer av mina 14 blå engrams å ett legendary. Men någongång måste man ju få något bra.. Blir ju iofs inte förvånad att jag inte för bra grejjer, slår aldrig fel i såna här spel..
Man kan såklart ha tur också och förr eller senare får man ju nåt bra, men inte värt det. Då spelar jag hellre PvP och har kul. Det får ta den tid det tar.
Postad 17 September 2014 - 09:55
Haha jadu. Fick legendary leg armor...till Titan, jag är hunterRangwald! Vad fick du i ditt lila engram då?
Blev så sjukt glad när jag fick ett par lila legendariska dojjor! Tills jag såg att det var till Titan...
Postad 17 September 2014 - 09:55
Postad 17 September 2014 - 09:57
men det ska, som jag ser det, vara bättre än det jag och walkiii fetlootade konstant. tror att dragon var med då också.
någon som vet om det blir högre eller bättre droprate på bra saker om man ökar svårighetsgraden?
Postad 17 September 2014 - 10:07
Postad 17 September 2014 - 10:10
Jag är gärna med och spelar när jag kan, är ganska låg level ännu då jag inte hunnit spela så mycket. Tycker att det är rätt kul, men lär vara betydligt roligare om man har någon i sitt fireteam! Har mic. Adda mig gärna: Fridolf-san
Kommer att springa runt med Zartok ikväll och försöka överleva och hitta lite nya grejer. För min del är det ok att du hänger på, SurPappa.
gottmos, det bör fungera med ungefär samma tid som igår för mig med tror jag. tanten är ganska accepterande. jag tror att vi testar stället innan vi skriver vart det är, så att jag inte börjar med att råka skriva något dåligt ställe som inte fungerar. men det borde fungera, så svaret läggs nog upp ikväll =)
men det ska, som jag ser det, vara bättre än det jag och walkiii fetlootade konstant. tror att dragon var med då också.
någon som vet om det blir högre eller bättre droprate på bra saker om man ökar svårighetsgraden?
För mig gäller det vanliga, dottern somna och frugan jobba. Hänger på dig så ser vi vad vi hittar ikväll.
Postad 17 September 2014 - 10:22
Postad 17 September 2014 - 10:28
När kommer Sony fixa så man kan ändra nick i PSN...? Det man valde i 14-15års åldern kanske inte är lika vuxet/coolt som idag...
Säkert aldrig. Finns ju inget roligare än spela med folk som heter typ SuperSniperXxX så kör de ett bilspel!
Postad 17 September 2014 - 10:31
Exakt det jag menarSäkert aldrig. Finns ju inget roligare än spela med folk som heter typ SuperSniperXxX så kör de ett bilspel!
Redigerat av hifimarcus, 17 September 2014 - 10:33.
Postad 17 September 2014 - 10:37
Exakt det jag menar
Nu heter jag prnkzeh, och vill kunna ändra till vad jag vill. Magiskt..
Var ju inte så farligt namn ändå... Har för mig att Microsoft tar runt 80spänn för namnändring, något Sony borde lära sig av igentligen...
Postad 17 September 2014 - 10:40
Postad 17 September 2014 - 10:42
Efter att i tid och otid sett "Skitarsle is online" på xboxen måste jag säga att prnkzeh inte är så illa ändå...Var ju inte så farligt namn ändå... Har för mig att Microsoft tar runt 80spänn för namnändring, något Sony borde lära sig av igentligen...
Postad 17 September 2014 - 10:44
Hahaha!Efter att i tid och otid sett "Skitarsle is online" på xboxen måste jag säga att prnkzeh inte är så illa ändå...
Postad 17 September 2014 - 10:51
Jaha, det var du som addade mig inatt, kände inte igen namnet så jag lät det va i limboExakt det jag menar
Nu heter jag prnkzeh, och vill kunna ändra till vad jag vill. Magiskt..
Postad 17 September 2014 - 10:58
Du ser, en anledning till varför jag t.ex skulle kunna ha Hifimarcus så nån känner igen migJaha, det var du som addade mig inatt, kände inte igen namnet så jag lät det va i limbo
Postad 17 September 2014 - 11:57
Postad 17 September 2014 - 12:43
Eller ja 21 nu med light. Men skulle behöva någon som man kan köra genom strikes osv med högre level. Svårt att ha tålamod att köra om missions, patrol och strikes med randoms/själv just nu.
Kör inge PvP men kan köra lite om man är några kanske. Jag har inte fått något bra item därifrån än, tålamodet tryyyter.
Funkyjunky666 det är bara att adda och köra !
Postad 17 September 2014 - 13:52
Postad 17 September 2014 - 13:54
Vinter_1908
Kan köra strikes efter 19:30 ikväll, vill inte starta innan dottern sover sött av respekt till er andra som riskerar att få en inaktiv spelare.
Lv23 Defender Titan(Spelat/spelar striker i pvp och upp till lv 19-20, Nu levlar ja upp defender skillsen, sjukt starka i pve känns det som)
Fick den här bountyn igår
- kommer ge mig Pulse riflen "Bad JuJu" - Full auto, instant reload med mera
Får man sådana Bountys på måfå, eller är det något säkert man ska göra/grinda?
Postad 17 September 2014 - 13:56
Ps4
Vinter_1908
Kan köra strikes efter 19:30 ikväll, vill inte starta innan dottern sover sött av respekt till er andra som riskerar att få en inaktiv spelare.
Lv23 Defender Titan(Spelat/spelar striker i pvp och upp till lv 19-20, Nu levlar ja upp defender skillsen, sjukt starka i pve känns det som)
Får man sådana Bountys på måfå, eller är det något säkert man ska göra/grinda?
vad jag förstått så är dom väldigt random, men jag lämnade in 5 bountys (pvp) samtidigt och så fick jag den här bountyn (valet mellan 3 exotic bountys)
har härt om en som gjorde samma sak fast med 5 pve bountys och fick samma bountys
det är dock en ganska så sjukt bounty är typ hur mycket som helst man ska göra
Postad 17 September 2014 - 14:40
vad jag förstått så är dom väldigt random, men jag lämnade in 5 bountys (pvp) samtidigt och så fick jag den här bountyn (valet mellan 3 exotic bountys)
har härt om en som gjorde samma sak fast med 5 pve bountys och fick samma bountys
det är dock en ganska så sjukt bounty är typ hur mycket som helst man ska göra
Spelar ingen roll hur mycket det är. Får man chansen till en sådan bounty så ska man ta den asap eftersom det verkar vara random när man får den...
Postad 17 September 2014 - 14:47
Holy crap! http://www.destinydb...t-of-glass-raid
Fanns vet om vi inte måste upp till minst 26 innan vi ger oss på den? Jag räknar att vara på 26-27 tills imorgon kväll om allt går som planerat
Postad 17 September 2014 - 14:56
Postad 17 September 2014 - 14:58
- They died a combined total of 1,606 times
Postad 17 September 2014 - 15:03
Spelar ingen roll hur mycket det är. Får man chansen till en sådan bounty så ska man ta den asap eftersom det verkar vara random när man får den...
hoppas jag gjorde ett klokt val bara
Postad 17 September 2014 - 15:27
Så man kan använda vapen som ger t.ex. instant reload eller ett pulse vapen som skjuter som ett maskingevär i det normala pvp-läget?riktigt brutal pvp.
Postad 17 September 2014 - 15:31
https://www.youtube....h?v=k8QYzcYHV6c
De streamar 24/7
http://www.twitch.tv/streamerhouse
Redigerat av Zerox_no1, 17 September 2014 - 15:35.
Postad 17 September 2014 - 15:35
Så man kan använda vapen som ger t.ex. instant reload eller ett pulse vapen som skjuter som ett maskingevär i det normala pvp-läget?
Som jag förstår det så är skadan normaliserad, men alla "perks" på vapnen ligger kvar i pvp också, så feta items ger fördel osv.
Postad 17 September 2014 - 15:40
Ja då är det en rätt stor fördel för de som spelar mycket och får tag i exotisk gear. De borde i så fall ha ett läge där perks inte räknas också.Som jag förstår det så är skadan normaliserad, men alla "perks" på vapnen ligger kvar i pvp också, så feta items ger fördel osv.
Postad 17 September 2014 - 16:39
Ett eventuellt förbättringsförslag till forumet, ett "Vi som spelar-del" i forumet, under respektive spelmaskin, där sådana trådar ligger. Blir lättare att hitta spelkamrater då.
PsnID: muppmeister
Redigerat av muppsson, 17 September 2014 - 16:40.
Postad 17 September 2014 - 16:53
Kör gärna weekly om någon är sugen
Postad 17 September 2014 - 18:31
Edit; eller räcker det med att man lämnar in totalt 5 bountys samtidigt, mixat pve/pvp
Redigerat av winlof, 17 September 2014 - 18:32.
Postad 17 September 2014 - 19:06
Så man kan använda vapen som ger t.ex. instant reload eller ett pulse vapen som skjuter som ett maskingevär i det normala pvp-läget?
vad jag läst mig till.. ja
Postad 17 September 2014 - 19:11
Postad 17 September 2014 - 19:13
Man måste alltså spara på sig 5st bountys pve eller pvp och lämna in dem samtidigt?
Edit; eller räcker det med att man lämnar in totalt 5 bountys samtidigt, mixat pve/pvp
jag lämnade in 5 färdiga vid samma tillfälle, har även hört att man får den guldiga bountyn då man gjort 30 bountys på 3 dagar.
Postad 17 September 2014 - 19:29
Postad 17 September 2014 - 20:34
Postad 17 September 2014 - 21:56
Någon som vet ett bra sätt att få acendant shards? Måste ju ha legendary armor.
Det sa jag ju till dig förut, dismantla legendary armor så får du 2 stycken
Postad 17 September 2014 - 22:21
Postad 17 September 2014 - 22:43
(Glömde bort att det var Bayern City idag, blev bara random pvp och lite glimmer run pausen och liknande)
Postad 18 September 2014 - 05:53
Det sa jag ju till dig förut, dismantla legendary armor så får du 2 stycken
Du fick ju inte när du dismantlade igår. :-)
Postad 18 September 2014 - 07:13
Vet inte riktigt om jag gillade det. Kändes som någon form av Cod fast i sirap. Gubbarna tål hur mycket som helst, man rör sig slött och det värsta i hela spelet. Det går inte ladda om och springa samtidigt - avskyr det!
Hur man får grejer verkar ju vara en ren slump. Någon match fick jag något och någon match fick jag inget, verkar inte ha något att göra med hur man spelar.
Det hela slutade med innan Zartok kommit in hade jag lessnat för kvällen och blev en Bfkväll istället. Känns för mig som jag kommer att köra klart det som finns, vanliga raidsen och sedan lägga det på hyllan, men man vet aldrig. Det sägs ju bli bättre efter lvl20...
Zartok, hittade du någon magisk plats igår?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Destiny - Bungies storspel efter Halo
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?