Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Cinema Series

2824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Cinema M6 (st) (Surroundhögtalare) 1 9.5 (9) 7 495:-
XTZ Cinema S5 (st) (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S5 (Surroundhögtalare) 1 9.285714 (6) Inga priser
XTZ Cinema SUB 1X12 (Subwoofers) 5 9.736842 (18) Inga priser
XTZ Cinema SUB 3X12 (Subwoofers) 1 9.444444 (8) Inga priser
XTZ Cinema M6 (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S2 Atmos (Surroundhögtalare) 1 8.999998 (12) 4 990:-
XTZ Cinema M8 (Surroundhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
XTZ Cinema M8 Center (Centerhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 14 July 2014 - 14:25

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Hej!

Hör av dig till oss([email protected]) eller pm:a här så ska vi kolla på det. Har lite svårt att veta vem du är ifrån användarnamnet.
Har du förbokat? I så fall ska jag ha mailat ut information till dig.

/Joel

Det är nog lugnt. Den info jag fått från er är "mid july" och det är det ju några dagar till. Men den som väntar på något gott får ju ALLTID vänta för länge. :D

Postad 14 July 2014 - 16:51

ASUS Representant
  • ASUS Representant
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
j

Redigerat av ASUS Representant, 14 July 2014 - 16:52.

Postad 14 July 2014 - 16:54

AceR
  • AceR
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 6
Då har även jag äntligen fått chansen att lyssna på Cinema M6.

En lååång bilfärd, tog mig ut till lilla byn Torup, ca 30 min utanför Halmstad, där fick jag ett varmt välkomnande av Olle Eliasson, VD för XTZ.

Eftersom jag fick gå in genom kontorsingången, fick jag även se att hur företaget ser ut från insidan. Kontoret kan närmst beskrivas som en lagerlokal där Olle, som för övrigt är en oerhört jordnära person, sitter i ett litet hörn tillsammans med sina medarbetare.

Detta gör mig glad då det vittnar om att deras låga priser handlar om låga marginaler och att allt som blir över går till utveckling av nya produkter som just Cinema.

Hur som helst, efter en kort diskussion visade Olle vägen till nya lyssningsrummet som de nyligen färdigställt för M6:orna.
Han berättade att detta rum var akustiskt behandlat för att luta mer åt ljudet man får i ett bra vardagsrum (ur ljudaspekt), snarare än ett traditionellt dämpat lyssningsrum.
Efter en kort introduktion av högtalarna blev jag lämnad att själv utforska dessa spännande skapelser med en blandad bunt välanvända cdskivor som tänkte all världens musik.

Utrustningen som användes var XTZ:s egna Class-A 100 D3 förstärkare och deras CD-100/11. Ingen DSP som t ex Dirac var inblandad.

Första låten som låg på en skiva var Hung Up med Madonna. Jag drog upp volymen till max och klocktickandet som låten börjar med, lät mycket dynamiskt och spännande. Jag drog genast på smilbanden, men bara 30s in i låten kom ett plötsligt dist från diskanterna och jag fick genast dra ner volymen långt under partyvolym för att inte få huvudvärk.
En snabb jämförelse med högtalarna i rummet bredvid avslöjade att låten var dåligt inspelad, men jag tar ändå med detta för att påtala att M6:orna är betydligt mer oförlåtande än sina äldre syskon. Skräp in blir verkligen skräp ut.

Nästa låt blev The Rat av Infected Mushrooms och nu fick jag den efterlängtade ”herre jävlar! vilket bra ljud!”-upplevelsen som jag hade hoppats på.
Infected Mushrooms ”pling plong”-musik är perfekt för att stressa diskanter med. Är diskanterna för avrullade så upplevs ljudet grötigt och oengagerade, men M6:orna är verkligen som gjorda för denna typ av musik, med sin dynamiska quad-diskant. Det blippar, bloppar och poppar med en sådan realism att det uppstår en härlig rysning genom hela kroppen :)
Det kan nämnas att många högtalare för många gånger priset, går ner på knä när de försöker spela samma låt.

Jag slänger in en ny skiva och ut genom högtalarna kommer Dire Straits Brothers in Arms med en stor ljudbild och välbevarade detaljer i det övre registret. Rösten och allt sitter precis där det ska och det är nästan som att högtalarna försvinner helt med bara bandet kvar i rummet.

En annan låt som imponerade stort var, Anthem without nation av Nitin Sawhney som jag aldrig lyssnat på innan och det är nästan overkligt hur stor rymd och vilket djup det finns i denna låt. När jag blunda så kunde jag nästan svära på att jag hade en full surrounduppsättning med högtalare i rummet.

Under dagen spelades det massor av blandad musik där vissa låtar självklart lät bättre än andra. Jag jämförde mycket med högtalarna i rummet bredvid (som var mer dämpat) och jag var ofta mycket positivt överraskad över hur bra M6:orna stod sig mot t ex 99.25:orna (nästan samma högtalare som 99.26).

Min kortfattade uppfattning av skillnaderna mellan M6 och 99.25 är att 99.25 går djupare i basen och att diskanten är mer avrullad (snällare), vilket gör att den passar fler typer av musik bättre.
Men för biosyfte där snabb action och tydlig dialog är viktig, så bör M6 ha ett stort övertag.

Efter att jag var nöjd med dagens lyssning, fick jag även chansen att intervjua Olle, för att få svar på några av de frågor jag har haft rörande Cinema-serien.

Fråga 1: Det sägs att i utveckling av Cinema-serien, så har ni samarbetat med samma konstruktör som hjälpt Ken Kreisel skapa hans hyllade Quattro-serie. Detta är kanske än känslig fråga, men vad skiljer era högtalare åt? Finns det inte en risk att Ken Kreisel i värsta fall försöker stämma er och vad är det som hindrar honom?

Olle:
Jag får ursäkta, men detta är en fråga som kommer kräva ett längre svar.

Den högtalarserie som KK(Ken Kreisel) nu säljer, är designad av ett extremt duktigt ingenjörsföretag i USA, med lång erfarenhet av att utveckla hifi produkter till många av de större märkena. Något de har gjort nu i ca 20 års tid.

M&K gick i konkurs 2007, till följd av att deras fabrik i Kina sålde sämre kopior under M&K’s namn. Detta i kombination med interna bråk som startades av KK, ledde till konkursen. KK har sedan dess fortsatt bråka i domstol med sin förra partner, samt den nya ägaren av M&K.

KK blev bankrutt efter konkursen och har sedan dessutom förlorat rättegångar på stora belopp som han inte har kunnat betala.

KK hade därför inga som helst resurser att ta fram nya högtalare och bad därför samma ingenjörsföretag som nu hjälpt XTZ att ta fram Cinema-serien, att bekosta all utveckling av de nya Quattro-högtalarna mot att de fick kommission.

Efter ca två års utveckling så var produkterna klara för lansering, men de hann knappt börja sälja högtalarna innan KK började kräva mer än vad som var överenskommit. Detta ledde tillslut till att samarbetet skar sig helt och ingenjörsföretaget beslutade att de inte längre kunde jobba med KK.

I slutändan ansåg ingenjörsföretaget att KK hade förstört designen mer än vad han bidragit till. Detta eftersom han hade galna idéer som han fick igenom trots att det gick emot ingenjörsföretagets rekommendationer. Ett bra exempel på en av dessa idéer är att KK ville ha extra små lådor trots att det ger en överdämpad bas, en baspeak i övre basen, samt en för hög brytfrekvens på fronthögtalarna som ligger på 100 Hz.

KK har inte betalat för någonting under utvecklingsfasen och har därför inte längre rätt till att använda denna teknik.

De Quattro-högtalare som fortfarande säljs under hans märke är de som finns i lager.

Efter att ingenjörsföretaget avsluta sitt samarbete med KK, så var de på jakt efter en ny passande tillverkare som de kunde fullända designen med.
Vi är glada över att de valde att höra av sig till just oss. Vi har tillsammans vidareutvecklat och ytterligare förbättrat denna extremt fina grundteknik under 2013/2014.

Vi kan med andra ord garantera att Cinema-serien är bättre än KK’s Quattro-högtalare (som redan är mycket bra) och till ett betydligt lägre pris.

Några exempel på våra förbättringar följer här nedan
- Större lådor, som är perfekt anpassade till elementen. KK ger ojämn frekvensgång samt mindre energi i lågbasen.
- Bättre anpassad form. De är trapetsformade vilket ger bättre ljud och bättre anpassad 3x dipole.
- Förbättrade filter.
- Vi har gått ifrån KK’s ologiska elementplacering som ger ojämn frekvensgång off axis.
- Vi har MTM (midwoofer-tweeter-midwoofer) plus quattro array (fyra diskanter), vilket ger en kontrollerad och jämn spridning i både vertikal och horisontell riktning. Här är vi extremt unika.
- Fler monteringsalternativ, nyckelhålsfäste och flera infrästa gängor för olika väggfäste.
- Bättre internkablage.
- Vår Cinema-serie klarar THX Ultra II standard, vilket KK inte gör.
- Våra subbar kan köras portade eller slutena.
- Fler inställningar.

Fråga 2: Hur kommer det sig att Cinema-seriens introduktionspris kan vara så lågt som nästan hälften av motsvarande paket från Ken Kreisel trots alla dessa förbättringar?

Olle:
Vi har en en helt unikt lågt marginalpåslag på våra produkter jämfört med andra märken. Det ingår i vår grundstrategi att vara bäst till priset och då kan vi inte ha för stora marginaler.

Fråga 3: Vad skiljer er Cinema Series SUB 1X12 från nuvarande toppmodellen 99W12.18 ICE om man bortser från specifikationerna? Lämpar de sig olika bra till musik/film och högtalarserie?

Olle:
Dessa två är väldigt lika i prestanda och karaktär, med en relativt stor låda som ger elementet ett optimalt utrymme för att spela både kraftfullt och djupt. SUB 1x12 har lite mer ljudtryck men W12.18 ICE är också extremt kraftfull. W12.18 ICE har lite fler inställningar vilket vissa gillar samtidigt som andra kan se det som ”jobbigt” och till viss del negativt.

Fråga 4: Hur står sig 2st SUB 1X2 mot 1st SUB 3X12 om man har fria möjligheter till rumsplaceringen?

Olle:
Med två SUB 1x12 subwoofers, går det att få till ett jämnare ljud, både vad gäller frekvenssvar och fördelning över flera lyssningspositioner i ett typiskt normalt rum. En st SUB 3x12 går lite djupare och har mer tryck. Den har även lite mer ”headroom”, så vid låga nivåer spelare den lite renare. Givetvis beror resultatet på en stor del faktorer som rummet (storlek, möblering osv.), placering av högtalare och lyssningspositioner.

Redigerat av AceR, 14 July 2014 - 16:55.

Postad 14 July 2014 - 17:20

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Då har även jag äntligen fått chansen att lyssna på Cinema M6.

Bästa inlägget på mycket länge! Tackar och bockar.

Postad 14 July 2014 - 17:29

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Bra AceR

Och nu vill vi bara ha grejerna B-)

Postad 14 July 2014 - 17:51

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Instämmer med föregående...kul intiativ, hoppas de kommer till helgen så man får testa :-)

Postad 14 July 2014 - 17:51

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
Tack för ett mycket bra inlägg!

Ge dig nu ut och gör samma noggranna test av Procella P5 så fort dom finns för demo och posta resultatet här. ;)

Postad 14 July 2014 - 18:06

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

• 1219 inlägg
  • 0
Bra inlägg AceR :)

Postad 14 July 2014 - 18:07

AceR
  • AceR
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Kul att ni gillar mitt inlägg :)
Detta är första gången jag delar min ljudupplevelse i ett forum. Det är inte det lättaste att uttrycka i ord vad man tycker om ett par högtalare och samtidigt försöka få det att låta intressant.
Jag tycker verkligen att det är skitkul att XTZ ställde upp med att bli intervjuade och att de dessutom var så öppna med hur historien ser ut bakom Cinema-serie. Vill även tacka XTZ Joel. Inte bara för att han har varit aktiva här i forumet, men även för att han tålmodigt har svarat på alla mina tusen andra frågor :)

Tack för ett mycket bra inlägg!

Ge dig nu ut och gör samma noggranna test av Procella P5 så fort dom finns för demo och posta resultatet här. ;)

Ska erkänna att jag inte hört talas om dessa innan. Tror du de har chans mot XTZ Cinema? :)

Postad 14 July 2014 - 18:27

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Detta är första gången jag delar min ljudupplevelse i ett forum. Det är inte det lättaste att uttrycka i ord vad man tycker om ett par högtalare och samtidigt försöka få det att låta intressant.
Jag tycker verkligen att det är skitkul att XTZ ställde upp med att bli intervjuade och att de dessutom var så öppna med hur historien ser ut bakom Cinema-serie. Vill även tacka XTZ Joel. Inte bara för att han har varit aktiva här i forumet, men även för att han tålmodigt har svarat på alla mina tusen andra frågor :)

Ska erkänna att jag inte hört talas om dessa innan. Tror du de har chans mot XTZ Cinema? :)

De har de säkert, men med tanke på att ett M&K-system i motsvarande storlek kostar dubbelt så mycket som Cinema, och Procella kostar dubbelt upp på M&K, så är det väl som att ställa frågan om en Fiat står sig mot en BMW?

Har definitivt känslan av att Cinema kommer att kunna spöa de dubbelt så dyrare M&K-systemen! Var och provlyssnade på ett 750-system i ett dedikerat rum, på en lokal butik nyligen bara för att kunna jämföra :-)

Ska blanda och ge i musiksamlingen vid provspelningen utav Cinema, hade känslan av att de likt 99-serien var "skit in, skit ut".

Redigerat av Unregistereda59fed6d, 14 July 2014 - 18:29.

Postad 14 July 2014 - 19:16

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Gillade inlägget!?!
Jag lyfter på hatten!
Väldigt välskrivet, jag skojar inte när jag säger att jag trodde att du skrev recensioner regelbundet.

Jag är små kass på att skriva ner det jag upplever. Skulle skriva några rader efter mitt besök men nu känns det onödigt haha.

Håller med helt och hållet med dig gällande ljudet!

Jag har Divine 100.49 hemma som jag inte tänker byta på ett bra tag.
Men dessa fick mig att börja fundera, behöver jag verkligen mina hahaha.
Fick veta att en kund ska byta in, byta in sina Divine. Jag är inte förvånad, så bra låter det.
Ett väldigt öppet och varmt ljud som inte känns ansträngande att lyssna på. När man vred upp så blev det bara bättre och mer utav det goda. Helt fantastiskt. Jag satt där som ett barn på julafton och flinade.
Jag fick aldrig höra systemet utan subbar, jag som gillar lite mer tryck skulle inte rekommendera utan bas stöd :) :)

Fantastiska högtalare!

Postad 14 July 2014 - 20:46

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Är mer en lovligt sugen, ja gillar att de är lite naturligt invinklade så de passar för en lite bredare placering direkt på väggen bredvid bioduken.
Samtidigt fasar jag lite över att det kommer se väldigt tomt ut bredvid stereobänken

Postad 14 July 2014 - 20:57

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Är mer en lovligt sugen, ja gillar att de är lite naturligt invinklade så de passar för en lite bredare placering direkt på väggen bredvid bioduken.
Samtidigt fasar jag lite över att det kommer se väldigt tomt ut bredvid stereobänken

Vadå tomt!
Du fyller ut tomrummet med basar!!! :D
2st 3x12 :)

Postad 14 July 2014 - 21:02

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
ja jävelberg va fett! tror ja hade kommit undan med det också då jag bor i ett pensionärshus där folket verkar höra extremt dåligt :-P baserat på att jag inte är vräkt som det är nu.
och kan köra subbarna i rullstolshissen :D

Postad 15 July 2014 - 11:55

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 1
Jaha, då var fakturan inbetald :)
Bara att vänta på att DHL sköter sin del av affären också :P

Postad 15 July 2014 - 12:31

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0
Då kom M6, S5, Cinema Stand och Flush mount kits imorse. Vi håller på att skicka ut fakturor till de som ska ha nu direkt. Så senare i veckan borde vi ha ett gäng första intrycksrapporter.

/Joel

Postad 15 July 2014 - 14:29

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
XTZ M6 och Procella P5 ska ligga på nästan identiskt styckepris så det är verkligen i högsta grad en intressant jämförelse. Tror dessa två kan vara kungar i segmentet. Men dom är väldigt olika i konstruktionen så dom kommer säkert locka olika köpare. En jämförelse mellan dessa två är för mig det absolut intressantaste bland dedikerade biohögtalare just nu. Bägge dessutom med starka svenska rötter. Fantastiskt kul och spännande om du frågar mig.

http://www.biospecia...alog/150-8.html

Postad 15 July 2014 - 18:04

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

XTZ M6 och Procella P5 ska ligga på nästan identiskt styckepris så det är verkligen i högsta grad en intressant jämförelse. Tror dessa två kan vara kungar i segmentet. Men dom är väldigt olika i konstruktionen så dom kommer säkert locka olika köpare. En jämförelse mellan dessa två är för mig det absolut intressantaste bland dedikerade biohögtalare just nu. Bägge dessutom med starka svenska rötter. Fantastiskt kul och spännande om du frågar mig.

http://www.biospecia...alog/150-8.html

P6-paketet 5.1 låg på 102600:- såg jag. Samma paket från XTZ fast med 12-tums bas och 3x tripoler ligger nu på 25500:-....4 ggr så stor skillnad i pris!!

Såg att P5 låg billigare, men 5x7490=37450:-.
Samma från XTZ med 3x tripolerna bak ligger på 20600:-....

Cinema ligger i en för oss konsumenter fantastiskt bra matchad prestanda/pris-kombination som synes ;-)

Postad 15 July 2014 - 18:19

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 1

P6-paketet 5.1 låg på 102600:- såg jag. Samma paket från XTZ fast med 12-tums bas och 3x tripoler ligger nu på 25500:-....4 ggr så stor skillnad i pris!!

Såg att P5 låg billigare, men 5x7490=37450:-.
Samma från XTZ med 3x tripolerna bak ligger på 20600:-....

Cinema ligger i en för oss konsumenter fantastiskt bra matchad prestanda/pris-kombination som synes ;-)

Hur räknar du?
Om man skall räkna rätt så får du väl använda 5x av samma högtalare rån XTZ? .. som du gjorde med Procella.
Så 5xM6x6800= 34000:-
Xtz fortfarande billigare men nu inte med så mycket.. undrar om M6 spöar P5.. då kommer jag garanterat köpa 5st.

Redigerat av mikee, 15 July 2014 - 18:20.

Postad 15 July 2014 - 19:25

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Hur räknar du?
Om man skall räkna rätt så får du väl använda 5x av samma högtalare rån XTZ? .. som du gjorde med Procella.
Så 5xM6x6800= 34000:-
Xtz fortfarande billigare men nu inte med så mycket.. undrar om M6 spöar P5.. då kommer jag garanterat köpa 5st.

OK, nog för att jag tror att det blir bättre med S5 än M6 bak, men jag förstår ditt tänk! Nu räknar du också på priserna som kommer att gälla när lanseringen skett. Nu kostar 5 st 24500:-....

Kommer att ha sålts flera 100 M6or till de det där introduktionspriset tror jag, och då tycker jag man kan ta med det ;)

Sen kanske P6 är mer i storlek som M6an? P5an har 1 st 5,25, P6 1 st 6,5 och M6 2x5,25...

Skit det samma förresten :D Nu kommer äntligen Cinema och jag är helt säker på att de står sig bra gentemot konkurrenterna UTAN att nämna dess oslagbara pris ;)

Postad 15 July 2014 - 19:54

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Procellan tilltalar mig inte alls av ngn dunkelanledning däremot Jamo D500

Postad 15 July 2014 - 20:05

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Samma butik som jag lyssnade på M&K 750 hos, har Procella P6 5.1 med dubbla 18-tummarna monterade i samma rum. Tänkte jämföra när jag spelat mina M6or/S5or ett tag...Får väl kika in det vid tillfälle...150 lök låg det på så jag ska bara beställa ett XTZ Cinema 15.6 med 6 st SUB 3x12 först så man kommer upp i samma pengar... ;)

Postad 15 July 2014 - 22:07

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
I dare You!

Postad 15 July 2014 - 22:19

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 1
Synd bara att man inte har plats för SUB 3x12...2 st SUB 1x12 lär väl räcka och bli över men det är ett visst ha-begär över de där klumparna :D

Postad 15 July 2014 - 23:05

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

• 2085 inlägg
  • 2
Om du har plats för 2st SUB 1x12 staplade så har du väl plats för 1st SUB 3x12?
Och om du har plats för 2st Sub 1 x 12 på olika platser så har du plats för 2st SUB 3x12 :D

..om du inte ställer dem under duken förstås.

Postad 15 July 2014 - 23:34

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Om du har plats för 2st SUB 1x12 staplade så har du väl plats för 1st SUB 3x12?
Och om du har plats för 2st Sub 1 x 12 på olika platser så har du plats för 2st SUB 3x12 :D

..om du inte ställer dem under duken förstås.

Har jag sagt att jag ska stapla dom...? En i varje främre hörn tänkte jag mig.
Om jag har ett rum som är 4,0 x 6,3 meter, där duken nu täcker 3,0 meter på kortväggen. Då får 1 st SUB 1x12 plats på varje sida. Om jag däremot sätter en SUB 3x12 i varje hörn kommer jag att få ha M6orna 1,5 meter upp på väggen. Knappast optimalt va? ;)

För övrigt så tror jag ärligt talat att det blir overkill i mitt rum. 2 st SUB 1x12 lär nog rumla runt tillräckligt och det lär nog finnas headroom också när jag krämar på. Jag trodde ärligt talat inte att jag skulle behöva stryka något i biosalong pga utrymme men dom är stoooora :P Betvivlar inte en sekund att dom låter bra och mycket tryck för dom där pengarna.

Postad 16 July 2014 - 07:52

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 2
Ursäkta min otydlighet i mitt resonemang kring Procella P5 vs XTZ M6. Jag jämför endast ordinarie styckepris på P5 vs M6, då är det väl 7500 vs 6495:-, osäker på exakt vad som sagts om ord pris på M6. Ialla fall nog nära i pris för att kunna jämföras vid köp. Jag har aldrig pratat om ett komplett system, bara för att jag själv, om det blir P5, hade behållt mina M&K tripoler bak. Ursäkta min otydlighet.

Sen kan man ju inte jämföra kampanjpris på en produkt och ordinarie på en annan. Isåfall måste man ju först oxå ta kontakt med olika säljare av P5 i det här fallet och se vad man i slutändan kan få för pris på dom.
Hursomhelst så var det ju inte det som detta handlade om. Bara att P5 och M6 ligger nära varandra sett till ordinarie pris och båda lovar väldigt gott om man lyssnar till "försnacket".

Sen att dom är helt olika i konstruktionen, jo absolut och just därför vore en jämförelse väldigt kul.

Nog om P5 i denna XTZ tråd från mig.

Redigerat av mattiask, 16 July 2014 - 07:53.

Postad 16 July 2014 - 18:33

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Ingen leveransbekräftelse idag :(. Antar att de har fullt upp nere i Torup.

Postad 16 July 2014 - 20:49

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

Ingen leveransbekräftelse idag :(. Antar att de har fullt upp nere i Torup.

Yes, det är verkligen fullt upp. Skickar Cinema Series ut i europa, plus vanliga XTZ och Fyndbörsen ordrar. Det har rullat på bra idag. Vi jobbar så fort vi kan i dessa sommartider.

Har du fått fakturan och betalat den? PM'a eller hör av dig direkt till oss om du vill ha svar på specifika frågor angående din order.

Mvh
Joel

Postad 17 July 2014 - 07:44

Unregisteredcab3b9c6
  • Unregisteredcab3b9c6
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Äntligen har man fått upp Cinema serien på plats!!!

Postad 17 July 2014 - 08:07

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 1

Pics or it didn`t happen :)

Postad 17 July 2014 - 08:30

Ätran
  • Ätran
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Pics or it didn`t happen :)

Håller med. Vi vill se bilder nu!

Postad 17 July 2014 - 09:04

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 1

Bilder tack! Och byt användar-logga ;-)

Ironiskt med Kreisel-logga med tanke på hur Cinema kom till ;-)

Postad 17 July 2014 - 09:39

Unregisteredcab3b9c6
  • Unregisteredcab3b9c6
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 1
Tog dessa snabbt igår kväll o i morse så kvaliten är sådär.. :)

K-K loggan för att jag är riktigt nöjd med subban :)

Bifogad fil(er)

Postad 17 July 2014 - 09:47

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Tog dessa snabbt igår kväll o i morse så kvaliten är sådär.. :)

K-K loggan för att jag är riktigt nöjd med subban :)

Kul med bilder :-)
Jo, jag förstod det ;-)
Men Ken Kreisel skulle nog bli sur om hans subb bodde med nya Cinema :-D

Hur låter det då så här första intrycken? Ser att du fick 7 kartonger. Blev det 3 st M6 och 4 st S5 för dig också?

Postad 17 July 2014 - 09:50

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 2
Nice .. :) Synd bara att du verkar ha dåligt med utrymme vid din tv... få isär högtalarna mer hade nog gjort mycket för ljudbilden.

Postad 17 July 2014 - 09:57

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 1
Jag ser att dessa inte ska ha frontskydd, betydligt snyggare utan :) Dom ser nästan billiga ut med skyddet på, kan ha med kvaliteten på bilderna att göra också iofs.

Alltid kul med bilder! Ser fram emot bilder på den som får sin 3x12 först!

Postad 17 July 2014 - 10:00

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Jag ser att dessa inte ska ha frontskydd, betydligt snyggare utan :) Dom ser nästan billiga ut med skyddet på, kan ha med kvaliteten på bilderna att göra också iofs.

Alltid kul med bilder! Ser fram emot bilder på den som får sin 3x12 först!

Håller med där, ser ut som de där vinklade DynaCrap Magic-surrarna med skydden på ;-)

Får väl se när containern med subbar kommer till hösten då!

Postad 17 July 2014 - 10:48

Unregisteredcab3b9c6
  • Unregisteredcab3b9c6
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Separarionen av ljudet är riktigt bra och trycktet likaså.
Jag får ge dom i alla fall ett par hundra timmar i inspelningstid.
Tanken va att införskaffa ett Anthem statement steg när dom spelats in:-)

Redigerat av Unregisteredcab3b9c6, 17 July 2014 - 11:48.

Postad 17 July 2014 - 13:55

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Hur fick du hem dem så snabbt? Åkte du till Torup och hämtade dem?

Postad 17 July 2014 - 16:01

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

Jag kanske är överdrivet skeptisk, men det brukar alltid dyka upp nya användare när XTZ släpper en ny produkt...

Redigerat av Ageve, 17 July 2014 - 16:05.

Postad 17 July 2014 - 16:43

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 2

Jag kanske är överdrivet skeptisk, men det brukar alltid dyka upp nya användare när XTZ släpper en ny produkt...

Tror det snarare beror på att folk som vanligtvis inte hänger på forum är tillfälligt intresserade när dom ska köpa något.

Postad 17 July 2014 - 20:09

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Min flickvän och son är ur huset denna helg. Eftersom det inte kunde garanteras att högtalarna skulle hinna fram innan denna husfrid är över blir det till att åka ner och hämta imorgon eftermiddag.

Postad 17 July 2014 - 21:07

Unregisteredcab3b9c6
  • Unregisteredcab3b9c6
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Japp det fick bli en tripp till Torup!
Jag va nyfiken på hur det va i butiken o så är det alltid kul att få ett ansikte knutet till namnen som man varit i kontakt med.
Gött att äntligen nyttja skapelserna!:-)

Postad 17 July 2014 - 21:38

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

• 2085 inlägg
  • 3
Ja skulle slänga ut vad det nu är för hylla/skåp som är till vänster och dra isär frontarna rejält.

Postad 18 July 2014 - 07:48

AshtrayY
  • AshtrayY
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 1
Woot, leveransbesked från DHL. Måndag efter lunch. blir en låååååång helg.

Postad 18 July 2014 - 08:54

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 1

Woot, leveransbesked från DHL. Måndag efter lunch. blir en låååååång helg.

Samma sak här...men nästa helg blir kul! ;-)

Postad 18 July 2014 - 08:58

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

• 1830 inlägg
  • 0
Hur stor är tv:n på bilden med högtalarna, dom ser väldigt stora ut mot den?

Vad tror ni om man har en liknande mediabänk som på T-B:s bilder, att man ställer högtalarna längre ut direkt på bänken. Borde väl fungera lika väl som att ha dom på stativ?
Förutom att man jag möjlighet att labba med placering ut från väggen mer med högtalarna på stativ.

Postad 18 July 2014 - 09:11

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1638 inlägg
  • 0

Hur stor är tv:n på bilden med högtalarna, dom ser väldigt stora ut mot den?

Vad tror ni om man har en liknande mediabänk som på T-B:s bilder, att man ställer högtalarna längre ut direkt på bänken. Borde väl fungera lika väl som att ha dom på stativ?
Förutom att man jag möjlighet att labba med placering ut från väggen mer med högtalarna på stativ.

Tror jag är en MYCKET bättre ide än att ha dem så nära varandra .. Hade aldrig låtit såna begränsningar sabba mitt ljud här hemma..Då hade jag hellre kastat ut bänken ;)

Postad 18 July 2014 - 10:02

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Tror jag är en MYCKET bättre ide än att ha dem så nära varandra .. Hade aldrig låtit såna begränsningar sabba mitt ljud här hemma..Då hade jag hellre kastat ut bänken ;)

Känns som att vinklingen blir lite konstig när de ska sitta så nära varandra...jag ska pröva att ha dom ca 3,5 meter emellan varandra och 4 meter till sittplats, får se hur vinkeln blir.

MenT-B lär nog hinna laborera lite innan det är final ;-)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.