LG OLED 2019: Z9 W9 E9 C9 B9 och R9
1321 svar till detta ämne
Postad 04 december 2019 - 23:25
Unregistered7d5fb799
-
Unregistered7d5fb799
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Uppdatering med bilder på 5, 10 och 20% grå på min 77C9. Tydligt att 5% är där TVn pressas mest. Skiftningen i ljusstyrka syns ju inte direkt på 10 eller 20, däremot känns det istället som att vitbalansen ändras. Påminner om färgskiftningar på skärmar med dåliga betraktningsvinklar, men sånt ska inte finnas på OLED eller? Tankar?
https://imgur.com/a/BD8CYbk
Byt, så ska det inte behöva se ut. Kanske inte syns vid normalt tittande, men nu vet du att det finns där och kommer driva dig till vansinne annars  .
Postad 05 december 2019 - 10:17
Saim
-
Saim
-
Användare
-
-
215 inlägg
Det jag funderar på är om den är värre än någon annan, dvs är chansen stor att det blir bättre på ett annat ex.
Finns det en tråd någonstans på nätet där folk postar motsvarande bilder så man kan försöka bilda sig uppfattning om statistiken?
Jag får nog min 77” till helgen, så kan såklart ta bild för att jämföra då. Det jag funderar på är om den är värre än någon annan, dvs är chansen stor att det blir bättre på ett annat ex.
Finns det en tråd någonstans på nätet där folk postar motsvarande bilder så man kan försöka bilda sig uppfattning om statistiken?
Jag får nog min 77” till helgen, så kan såklart ta bild för att jämföra då.
Postad 05 december 2019 - 12:34
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Det är svårt att ta bilder på stora skärmar med mobilkamera som visar det man ser i verkligheten. Tinten kan absolut vara annorlunds i verkligheten så det måste du bara berätta för oss. Med erfarenhet från detta så tycker jag 10 og 20 ser riktigt bra ut. 5 ser lite kass ut, men testa nu vanligt material i perioden du har öppet köp både spel, film och serier. Se på Haunting of hill house f.eks och var det inte ett avsnitt i MarcoPolo som var svårt.....om du inte stör dig där så skulle jag vurdera att behålla den då den ser ganska jämn ut på 20.
Postad 05 december 2019 - 15:14
Saim
-
Saim
-
Användare
-
-
215 inlägg
Har kollat lite på uniformitytråden på avsforums och det här verkar vara ganska medel vad man får räkna med. Dock svårt med bilder som sagt
Postad 05 december 2019 - 21:22
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Byt, så ska det inte behöva se ut. Kanske inte syns vid normalt tittande, men nu vet du att det finns där och kommer driva dig till vansinne annars .
Varför ska det driva en till vansinne? Hur ofta ser man på TV med en helt grå skärm?
Värre med LCD blooming cloudning
Postad 05 december 2019 - 22:18
Unregistered7d5fb799
-
Unregistered7d5fb799
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Varför ska det driva en till vansinne? Hur ofta ser man på TV med en helt grå skärm?
Värre med LCD blooming cloudning
Absolut så är det, dock hade jag personligen bytt andå.. Syns inte en tillstymmelse till sånt på min c9:a, men har väl tur då!
Ja blooming är hemskt! Skönt att slippa sånt på S q90r. Orolig för det först.
Postad 05 december 2019 - 22:45
MrGreenankle
-
MrGreenankle
-
Användare
-
-
143 inlägg
Lät tjejen, som är helt oinsatt i bildskärmsteknik, titta på lite gråbilder och beskriva vad hon såg. Hon plockade den kurvade mörknaden på 5% direkt, så tänker att jag iaf ska höra med supporten vad de säger om det. Det är ju inte ett problem man brukar se i folks bilder.
Sen är vitbalansen överlag lite kass på bilderna såklart med mobilkameran, men skiftningen syns irl också. Jag upplever att skiftningen följer samma mönster som mörknaden på 5%, så det är något som spökar där.
Någon anledning till att flera här skriver "lämna tillbaks"/"byt den" istället för kontakta support? Har fått intrycket av att LG är duktiga på service och kan göra det på plats. Vore smidigare än att behöva skeppa tillbaks denna bjässen till butiken...
Postad 05 december 2019 - 23:45
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Lät tjejen, som är helt oinsatt i bildskärmsteknik, titta på lite gråbilder och beskriva vad hon såg. Hon plockade den kurvade mörknaden på 5% direkt, så tänker att jag iaf ska höra med supporten vad de säger om det. Det är ju inte ett problem man brukar se i folks bilder.
Sen är vitbalansen överlag lite kass på bilderna såklart med mobilkameran, men skiftningen syns irl också. Jag upplever att skiftningen följer samma mönster som mörknaden på 5%, så det är något som spökar där.
Någon anledning till att flera här skriver "lämna tillbaks"/"byt den" istället för kontakta support? Har fått intrycket av att LG är duktiga på service och kan göra det på plats. Vore smidigare än att behöva skeppa tillbaks denna bjässen till butiken...
Svårt att avgöra på dina bilder. Hur ser det ut i filmer/serier så som Marco Polo (den ena delen i en specifik episod)?
Kan berätta av erfarenhet att LG:s support är väldigt hjälpsamma. Vad jag hört är de en av få (den enda?) som godtar enstaka pixelfel som garantiärende (alltså: ett enda pixelfel godtas och panel byts ut).
Jag har haft otur med en 65C7:a som fick pixelfel, panelen blev utbytt utan motstridigheter, inom kort tid, i mitt hem, på 20 min (från "hej" till "hej då").
Ser för mig att det blir jobbigare att lämna tillbaka TV:n och inte kunna få en ny till samma pris (måste väl betala aktuellt pris vid nyinköp?).
Jag hade pratat med LG och hört om din situation räknas som ett garantiärende, stämmer det så hade jag iallafall övervägt ny panel från LG.
Dock kan det ju hända att bytespanelerna kanske är B-varor som reparerats eller har något lägre standard än butiksexemplar, men det kanske bara är mina paranoida tankar som spökar. För mig var utbytespanelerna, i mina ögon, likvärdiga till original (fick två paneler utbytt).
Å andra sidan, kan du garantera samma pris så hade jag nog valt ny produkt i butik. Känns på något sätt säkrare i förhållande till kvalitet på panelen.
Postad 06 december 2019 - 08:18
Unregistered7d5fb799
-
Unregistered7d5fb799
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Ganska sjukt med tanke på priserna på oled och led med för den delen, att ens behöva oroa sig för sådant här fortfarande.
Varför kan inte varje panel bli perfekt? Funnits så länge nu, man tycker att processen borde förfinats och vara perfekt vid detta laget.
Vore intressant att veta varför vissa oled paneler blir sämre än andra.. Dom tillverkas ju på samma sätt men resultatet av slutprodukt varierar så. Någon tekniskt insatt i detta får gärna förklara 👍
Postad 06 december 2019 - 08:48
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Ganska sjukt med tanke på priserna på oled och led med för den delen, att ens behöva oroa sig för sådant här fortfarande.
Varför kan inte varje panel bli perfekt? Funnits så länge nu, man tycker att processen borde förfinats och vara perfekt vid detta laget.
Vore intressant att veta varför vissa oled paneler blir sämre än andra.. Dom tillverkas ju på samma sätt men resultatet av slutprodukt varierar så. Någon tekniskt insatt i detta får gärna förklara
Ganska enkelt svar på det där. Pengar!
Varje TV skulle kosta en mindre förmögenhet om dom skulle kontrolleras 100% och sedan tas bort om minsta lilla problem skulle synas.
ps: Nu kanske man redan tycker att priserna är en mindre förmögenhet men jag menar naturligtvis mycket dyrare än vad dom är idag 
Redigerat av beat_strandh, 06 december 2019 - 08:49.
Postad 06 december 2019 - 09:13
Saim
-
Saim
-
Användare
-
-
215 inlägg
Man måste också komma ihåg att dessa problem med Oled syns ganska sällan i dagligt bruk. Jag har en B6a som har en del banding/ojämnheter vid mörkgrå, men enda gången jag ser det är vi vissa helgrå splashscreens på Xbox och extremt sällan i vanligt material (typ en gång per kvartal max).
Jämför man med LCD så är där ju DSE som är värre vid ljusa scener och ofta någon form av lightbleed. För att inte tala om de usla betraktningsvinklarna, avsaknaden av mättnad i mörka scener etc.
Livet är en kompromiss
Postad 06 december 2019 - 13:25
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Mitten av JANUARI får jag höra nu att CDON kommer leverera den C9 jag beställde under BF. Stod inget om en utökad leveranstid, utan produkten var i lager när jag beställde den. Är det någon annan som fått samma utskick idag? Ska man dra in konsumtverket för att vissa butiker inte är rakryggade?
Postad 06 december 2019 - 13:39
Unregistered2a8a4954
-
Unregistered2a8a4954
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Mitten av JANUARI får jag höra nu att CDON kommer leverera den C9 jag beställde under BF. Stod inget om en utökad leveranstid, utan produkten var i lager när jag beställde den. Är det någon annan som fått samma utskick idag? Ska man dra in konsumtverket för att vissa butiker inte är rakryggade?
Jag fick samma mail jag med. Jag har varit i kontakt med Tvexperten men dem hänvisade till att jag var tvungen att göra ett ärende hos CDON. Jag krävde rabatterat pris eller hävt köp. Fyfan!
Postad 06 december 2019 - 13:45
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag fick samma mail jag med. Jag har varit i kontakt med Tvexperten men dem hänvisade till att jag var tvungen att göra ett ärende hos CDON. Jag krävde rabatterat pris eller hävt köp. Fyfan!
Samma här, men ett hävt köp känns lönlöst då vi gått miste om andra konkurrenter som har höjt prisbilden. Hade jag vetat att CDON skulle fula sig så hade jag självfallet aldrig beställt via dem.
Får se vad de säger, men jag ger mig inte.
Postad 06 december 2019 - 14:21
Unregistered2a8a4954
-
Unregistered2a8a4954
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Samma här, men ett hävt köp känns lönlöst då vi gått miste om andra konkurrenter som har höjt prisbilden. Hade jag vetat att CDON skulle fula sig så hade jag självfallet aldrig beställt via dem.
Får se vad de säger, men jag ger mig inte.
Kan de inte ge mig ett rabatterat pris alternativt ett bättre utbytesprodukt tänker jag definitivt häva köpet. Då får jag klara mig med min gamla häck tills nya erbjudanden kommer. Tänker aldrig i mitt liv låta några idioter få senarelägga leveransen på en redan lång lev.tid.
Postad 06 december 2019 - 14:27
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Säljer dom först och köper in efteråt?
Postad 06 december 2019 - 14:32
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Kan de inte ge mig ett rabatterat pris alternativt ett bättre utbytesprodukt tänker jag definitivt häva köpet. Då får jag klara mig med min gamla häck tills nya erbjudanden kommer. Tänker aldrig i mitt liv låta några idioter få senarelägga leveransen på en redan lång lev.tid.
Nej jag förväntar mig att de kompenserar detta. Eller så drar jag in konsumentverket och varenda social kanal.
Säljer dom först och köper in efteråt?
Det vore väl höjden av ren idioti, så det hoppas jag inte.
Redigerat av Banka, 06 december 2019 - 14:32.
Postad 06 december 2019 - 14:45
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
"Hej,
Tyvärr har denna tv översålts och vi reserverar oss även för detta i våra villkor på vår hemsida.
Vi kommer inte kunna leverera den snabbare än det angivna leveransdatum ni har fått av CDON, detta är ett leveransdatum vi har fått av leverantören och ingenting vi kan påverka.
Det är ju såklart tråkigt att tv:n har översålts och att leverandatumet har skjutits fram.
Självklart kan vi ju hjälpa er att makulera er order om ni inte har möjlighet att vänta tills tv:n levereras,"
Det här måste vara det dummaste jag läst. Översålts? Hur kan något översäljas? Har man inget system som tar hänsyn till simpel matematik?
Antar att han i telefon från tvexperten dessutom ljög. Tydligen var det CDON som skulle ansvara för detta, men svaret kom från tvexperten.
Redigerat av Banka, 06 december 2019 - 14:55.
Postad 06 december 2019 - 15:02
aperitif
-
aperitif
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Jag hade gått in till närmsta butik och berättar om situationen och frågat om de kan sälja till BF priset.
Postad 06 december 2019 - 15:03
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag hade gått in till närmsta butik och berättar om situationen och frågat om de kan sälja till BF priset.
Närmsta TVexperten?
Postad 06 december 2019 - 15:05
aperitif
-
aperitif
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Närmsta TVexperten?
Närmsta konkurrent
Postad 06 december 2019 - 15:09
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Varför skulle de gå med på det? Erfarenheten av någon återförsäljare som skulle kunna göra det?
Redigerat av Banka, 06 december 2019 - 15:10.
Postad 06 december 2019 - 15:16
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Det är helt vanligt idag att man säljer först och så köper in efteråt. Det borde dock inte vara lagligt att det står att den finns i lager för så många människor.
Ofta när jag köper en vara med "1" i lager så finns den faktiskt inte på lager och ibland har säljaren fått kansellera min order då de också varit slut hos grossist. Väldigt irriterande.
Redigerat av Demon Slayer, 06 december 2019 - 15:17.
Postad 06 december 2019 - 15:17
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
"Ja vi besvarar ärenden gällande leveransen men kan inte betala ut kompensation eller ge rabatt eftersom tv har köps via CDONs betalssytem. Vi har haft varan och lager och det har gått ut tvappareter till kunder. Eftersom tv.n var så populär meddelade vi till CDON att den kommer ta lång tid att skeppa ut, alltså 14-23 arbetsdagar. Till en början var det detta som stod på CDONs hemsida och sedan släcktes tv:n från deras hemsida när den var slutsåld. TV:n tändes igen på grund av ett systemfel hos CDON och vår inköpsavdelning har köpt in tv till alla kunder som köpte under den perioden. Tyvärr så är leveranstiden som CDON anger i sitt mail mitten av Januari på dom tv som köpts in extra."
Nästan en början till en film. Systemfel och intriger...
Postad 06 december 2019 - 15:19
Wejdenstal
-
Wejdenstal
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har fått samma besked. Jag har varit i kontakt med tvexperten.com tre gånger innan och efter att ha kollat ordernummer har de bekräftat att apparaterna finns i lager i Höör och problemet är att Bring inte har kapacitet att hämta direkt. Det låter som ett svepskäl så jag har verkligen ifrågasatt om de finns på lager och de har bekräftat varje gång.
Nu när jag ringde stammade samma kille "jag vet inte vad jag ska säga..." så jag tror dett de har gjort en sjujäkla blåsning och samlat in ordrar innan Black Friday för att boka upp kunder. Sedan slirat på sanningen tre gånger när jag har ringt.
Det är väl bara att varna för tvexperten.com så mycket det går så inte flera går på deras blåsning i julhandeln.
Postad 06 december 2019 - 15:23
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Kan man inte ha kvar beställningen och så se om den kommer billigare nånannanstans före sista avbokningsdatum. Måste då få ett sista datum av dem så man inte sitter där med 2 tvs.
Postad 06 december 2019 - 15:26
Wejdenstal
-
Wejdenstal
-
Rookie
-
3 inlägg
Stämmer, jag har mailat och frågat om sista avbokningsdatum så den här får ligga på beställning tills jag får tag på en annan för lika pris. Det är väl lika bra att spela samma spel som tvexperten.com.
Postad 06 december 2019 - 15:27
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Kan man inte ha kvar beställningen och så se om den kommer billigare nånannanstans före sista avbokningsdatum. Måste då få ett sista datum av dem så man inte sitter där med 2 tvs.
Ingen aning. Antar att det går. Orkar dock inte med det. Ville ha skiten överstökad över jul då jag är ledig och faktiskt kan lägga ned tid för montering och avnjuta TV:n.
Postad 06 december 2019 - 15:27
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Nu sitter 65” C9 uppe på väggen. Enkelgips med 3st duomax och några vanliga gipsskruv i plåtreglar. Borde hålla 😉
Postad 06 december 2019 - 15:28
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Stämmer, jag har mailat och frågat om sista avbokningsdatum så den här får ligga på beställning tills jag får tag på en annan för lika pris. Det är väl lika bra att spela samma spel som tvexperten.com.
När var sista avbokningsdatumet?
Nu sitter 65” C9 uppe på väggen. Enkelgips med 3st duomax och några vanliga gipsskruv i plåtreglar. Borde hålla
Snyggt! Var är alla sladdar?
Postad 06 december 2019 - 15:34
Demon Slayer
-
Demon Slayer
-
Guru
-
-
4 889 inlägg
Fan vad najs, inte så högt som många andra sätter heller....jag gillar så lågt som möjligt, brukar testa ligga i soffan och mäta med ögonen hur lågt jag kan ha den. Man vil ju inte måste titta uppåt när man sitter som vanligt eller strypa sig själv genom att pressa hakan nedåt när man ligger. Viktigt för bingewatching.
aperitif
-
aperitif
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Varför skulle de gå med på det? Erfarenheten av någon återförsäljare som skulle kunna göra det?
Nej, men en mindre butik kanske skulle gjort det. Är rätt säker på att Ljudcenter i min hemstad hade försökt lösa det.
Wejdenstal
-
Wejdenstal
-
Rookie
-
3 inlägg
"Ja vi besvarar ärenden gällande leveransen men kan inte betala ut kompensation eller ge rabatt eftersom tv har köps via CDONs betalssytem. Vi har haft varan och lager och det har gått ut tvappareter till kunder. Eftersom tv.n var så populär meddelade vi till CDON att den kommer ta lång tid att skeppa ut, alltså 14-23 arbetsdagar. Till en början var det detta som stod på CDONs hemsida och sedan släcktes tv:n från deras hemsida när den var slutsåld. TV:n tändes igen på grund av ett systemfel hos CDON och vår inköpsavdelning har köpt in tv till alla kunder som köpte under den perioden. Tyvärr så är leveranstiden som CDON anger i sitt mail mitten av Januari på dom tv som köpts in extra."
Nästan en början till en film. Systemfel och intriger...
Hahaha! Jag beställde den första omgången på CDON då det stod "I lager". Jag har fått samma besked att den inte finns längre men enligt infon ovan så gäller det bara de som beställde andra omgången. Osanning igen från tvexperten.com.
Jag har inte fått svar på på frågan om sista datum för avbeställning.
Postad 06 december 2019 - 15:37
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Nej, men en mindre butik kanske skulle gjort det. Är rätt säker på att Ljudcenter i min hemstad hade försökt lösa det.
Ska försöka. Tack för tipset!
Postad 06 december 2019 - 15:40
aperitif
-
aperitif
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Ska försöka. Tack för tipset!
👌🏼 Lider med er som måste vänta. Tyckte det va långt från fredag tills de fick in den i butik på måndag
Postad 06 december 2019 - 15:43
Banka
-
Banka
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Lider med er som måste vänta. Tyckte det va långt från fredag tills de fick in den i butik på måndag
Helt obegripligt. Aldrig varit med om något liknande. Är det ljudcenter som ligger i Halmstad?
https://www.ljudcenter.se
Redigerat av Banka, 06 december 2019 - 15:43.
Postad 06 december 2019 - 15:48
aperitif
-
aperitif
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Helt obegripligt. Aldrig varit med om något liknande. Är det ljudcenter som ligger i Halmstad?
Japp, Halmstad.
De hade bara sänkt priset till 27k men matchade självklart. Och inte en enda LG apparat i lager då de är Panasonic freaks 😅
Men ett samtal från säljaren till deras LG snubbe så löste de så både jag och en annan kille fick våra på måndagen
https://www.ljudcenter.se
Postad 06 december 2019 - 15:52
Unregistered89d159a0
-
Unregistered89d159a0
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nää...
Beställde en 77C9 från MM den 27'e då stod det 6-10 dagar lev, inte hört ett pip så kontaktade dom idag och fick till svar typ "vi har inget leveransdatum, den kommer när den kommer".
Hoppar in här och läser... Verkar som man får vara glad om det kommer någon överhuvudtaget. 
Postad 06 december 2019 - 15:54
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
När var sista avbokningsdatumet?
Snyggt! Var är alla sladdar?
I väggen 😉 har borrat 2st 70mm hål. Ett bakom TVn och ett bakom mediamöbeln.
Postad 06 december 2019 - 15:54
Kjellqvist
-
Kjellqvist
-
Rookie
-
6 inlägg
Varit i kontakt med Tv-Experten, köpte en TV i förra veckan. Inte haft en uppdatering sen dess. Enligt dem har Bring tagit emot den i Jönköping, men inte scannat in den. Enligt Bring har dem inte fått någon tv. Nu när man läser här så inser man att TV-Experten kanske förhalar och ljuger mig rakt i ansiktet pga överbeställning. Jösses. Sicken j*vla soppa.
Postad 06 december 2019 - 15:56
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Fan vad najs, inte så högt som många andra sätter heller....jag gillar så lågt som möjligt, brukar testa ligga i soffan och mäta med ögonen hur lågt jag kan ha den. Man vil ju inte måste titta uppåt när man sitter som vanligt eller strypa sig själv genom att pressa hakan nedåt när man ligger. Viktigt för bingewatching.
Håller helt med dig. Helst vill man ju ha ögonen helt centrerade mot mitten av TVn när man sitter i ”Swearspot”
Postad 06 december 2019 - 16:01
aperitif
-
aperitif
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Håller helt med dig. Helst vill man ju ha ögonen helt centrerade mot mitten av TVn när man sitter i ”Swearspot”
Blicken 1/3 nedifrån brukar jag sikta på. Satte upp min 65a på samma väggstativ som min gamla och tycker den hamnar liiiiite högt upp. Men igår när jag på mig i soffan och slängde upp fötterna så hamnade stortårna precis i nederkant av tv'n.
Trist att täcka bilden när det vankas 16:9
Postad 06 december 2019 - 16:40
Köörmit
-
Köörmit
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hahaha! Jag beställde den första omgången på CDON då det stod "I lager". Jag har fått samma besked att den inte finns längre men enligt infon ovan så gäller det bara de som beställde andra omgången. Osanning igen från tvexperten.com.
Jag har inte fått svar på på frågan om sista datum för avbeställning.
En till med samma besked här... Köpte också när det stod ”I lager”. Var inne på CDON strax senare när den fortfarande var listad som lagervara, och inte förrän ännu senare stod det något om förlängd leveranstid, så jag borde också tillhört första gänget som fått sina apparater. Vet inte om jag orkar strula, men surt är det.
Postad 06 december 2019 - 17:47
Unregisteredfe737ce1
-
Unregisteredfe737ce1
-
Rookie
-
3 inlägg
När jag kollar på min lg oled c9 65a ifrån sidan så ser den inte helt rak ut, är det bara min eller är det fler som har det så?
Redigerat av Unregisteredfe737ce1, 06 december 2019 - 17:47.
Postad 06 december 2019 - 18:45
MIIKE888
-
MIIKE888
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Själv gillar jag lite högre upp!!😊
Men ser riktigt grymt ut med C9:an!!!!
Postad 06 december 2019 - 20:34
RichardM3
-
RichardM3
-
Användare
-
-
175 inlägg
Jag måste ju missat något, men får inte SImplelink att fungera med bluray-spelaren på min C9a. Fungerar bara om jag har luckan uppe, vill ju styra över HDMI som jag gjort på min gamls Sony-tv från 2015. Den slår av blurayspelaren om jag slår av tvn, med stängd lucka, så just det fungerar ju. Men inte mycket mer än så. Vad gör jag för fel? :-)
Postad 06 december 2019 - 21:36
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Blicken 1/3 nedifrån brukar jag sikta på. Satte upp min 65a på samma väggstativ som min gamla och tycker den hamnar liiiiite högt upp. Men igår när jag på mig i soffan och slängde upp fötterna så hamnade stortårna precis i nederkant av tv'n.
Trist att täcka bilden när det vankas 16:9
Haha ja nä det är ju inte bra. Själv har jag sånt där lågt soffbord så inga problem här 😉
Själv gillar jag lite högre upp!!😊
Men ser riktigt grymt ut med C9:an!!!!
På mitt landställe har jag min Kuro och den sitter högt upp. Riktigt jobbigt när man spelar 😞. Funkar bra till film dock 👍
Postad 06 december 2019 - 23:26
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Ja och nej I sittande ställning ska bilden så hakan pekar rakt fram med rak nacke. Vi tittar för mycker ner i våra mobiler så behövs lite sträckning. Bra både för nacke och rygg.
Postad 06 december 2019 - 23:33
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Fick också besked typ "det var en populär TV, lagret är slut" (norska Elgiganten). Får vänta en månad...
Har inga alternativa butiker som säljer LG heller så jag får nog bara vänta.
Dock har de 50 dagars öppet köp, så skulle 77C9 bli ännu billigare runt Februari så är man säkrad.
Postad 07 december 2019 - 08:49
Saim
-
Saim
-
Användare
-
-
215 inlägg
https://imgur.com/a/ijuY2F7
Bilder på 5% grå från min 77C9. Hur tycker ni det ser ut? Är konfunderad över det mörka partiet övertill. Har inte sett något liknande på andras bilder. Inte så tydligt irl, medans bandingen syns lika mycket på bilden som irl.
Har fått min 77c9 nu. Den ser typ samma ut. Kollade lite extrema scener igår (OA S2E2 i slutet upp för trappan) och där syns det, men kommer inte att störa mig på det. Kollade annat mörkt material och såg det inte. Bara djup, härlig 77” oledbild  .
White uniformity är väldigt bra på min.
Upprepar igen att om du inte ser/stör dig på det med vanligt content så behåll. Risken är att du får ett sämre ex ur någon aspekt.
Redigerat av Saim, 07 december 2019 - 09:01.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|