Okej,jag har hittat svaret själv.Hej!
Jag behöver hjälp med en låt,nämligen den som spelas när man är i menyn till Blu-rayfilmen Wanted.
Hoppas ni kan hjälpa mig
/Mats
Om någon mer undrar så är det:Danny Elfman/The Little Things
/Mats
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
*Officiell tråd - Jag söker ett Album eller en låt
Startad av
Emma
, Sep 26 2004 22:09
731 svar till detta ämne
Postad 18 December 2008 - 18:51 Okej,jag har hittat svaret själv. Om någon mer undrar så är det:Danny Elfman/The Little Things /Mats Postad 23 December 2008 - 19:10
Hej!
Hörde en låt nyligen som jag tyckte var bra.. Det är typ en hip hop/R&b låt och i texten sjunger dom något om low flow eller tvärt om, och i början av låten är det ingen som sjunger.. det är bara något ljud som spelas i några sek. Någon som kan tänka sig veta vilken jag menar? Postad 11 February 2009 - 19:59
Tjenare, första gången i denna delen utav forumet för mig, och nu vill jag som sagt ha reda på en låttitel!
Är det någon som känner igen denna bakgrundsmusiken? Tack på förhand, Jonas Postad 16 February 2009 - 21:05
söker en låt som jag knappt kommer ihåg, mer än lite av musikvideon.
det är en ganska gotisk video, lite tim burton, edward scissorhands över den. och det är typ ett pop/rock/punk band. var visst inte så mycket som jag minns, men jag hoppas att nån vet vad det är för nåt band och vilken låt det är. edit: my bad. fick för mig att här fanns en sån här klistrad tråd, men när jag inte såg den antog jag att jag hade drömt ihop det. ^^;;; Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 16 February 2009 - 22:12. Postad 16 February 2009 - 22:45
Det är nog denna: http://www.youtube.c...feature=related edit: länxfix. Redigerat av Unregistered9ec9eb84, 16 February 2009 - 22:45. Postad 17 February 2009 - 12:09
Aaaah! tack xooz, den borde jag vetat för har gillat den låten tidigare.
Postad 21 February 2009 - 13:19
Jag söker flera låtar.
Jag skulle vilja veta om någon kan hjälpa mig att hitta en sida eller nåt liknande där samtliga låtar som är med i Baywatch säsong 1 alla avsnitt står med. Jag älskar 80 och tidigt 90-tal när det gäller musik. Vore väldigt tacksam för all hjälp. Postad 25 February 2009 - 20:40
Hej! Söker en låt som spelades flitigt på radio för ett par år sedan. Det är en röst (tror den va en kvinnlig) som räknar upp olika udda statestik, såsom hur många som dör varje år av att sätta tungan på ett 9v batteri ...denna låt fanns i Svensk och Engelsk version ..vore kul om någon vet vilken jag menar ..då den spelades flitigt och helt plötsligt glömts bort!!
Postad 25 February 2009 - 20:50
Den som spelas på Viasat heter Victory med Kalwi & Remi.
Det jag vet är att den spelades flitigt på radioseven.se MVH:HighEnd-Perra Postad 25 February 2009 - 20:54
jag vet nog vilken du menar, men kommer inte heller på vad den heter.. nu hittade jag den jag tänkte på http://www.youtube.c...h?v=xfq_A8nXMsQ Redigerat av Unregistered47c56772, 25 February 2009 - 21:02. Postad 25 February 2009 - 20:55
Det är i och för sig den enda låten jag har hört på Viasat
som jag kommer ihåg men det kanske finns fler MVH:HighEnd-Perra Postad 09 March 2009 - 05:14
TV-reklamen för nya Robinsson........?? Vem/vilka spelar?
Tyckte det lät som Within Temptation första gången jag hörde den, men andra gången tror jag inte det var samma låt....finns det fler versioner? Anders Hörde den nu igen...det är ju inte WT men kanske är sångerskan Sharon med och körar....ingen (här på forumet) som vet vilka som spelar? Anders....igen Redigerat av Unregistered569494e8, 12 March 2009 - 00:05. Postad 12 March 2009 - 17:49
Gruppen heter "Dead by April" och låten "Losing you". De har gett ut en skiva hittills. Postad 12 March 2009 - 22:18
AH!!! Tackar.....riktigt bra låt....det lilla man hör....... Anders Postad 31 March 2009 - 08:49
Det pratas på jobbet om en reklamfilm, man tror det är något med utsatta barn. En hiss inblandad samt en utomjording med grönt huvud..... :-)
Det skall vara en lugn låt med något gitarrfippel.... Någon som har förslag??? Anders Postad 16 April 2009 - 20:47
Hello
Nu är jag bekväm men vad heter Phil Collins låten som är med på "Liberty Rock Radio" i GTA IV ????? Mvh f Redigerat av _FredriK_, 16 April 2009 - 20:53. Postad 16 April 2009 - 20:59
Kan det vara denna ???? Isreal Kamakawiwo'ole - Somewhere Over The Rainbow (What A Wonderful World) Somewhere over the rainbow Redigerat av _FredriK_, 16 April 2009 - 21:04. Postad 16 April 2009 - 21:02
Postad 29 May 2009 - 10:08
Ny fråga.....
Inför finalen i Champions League, Manchester United-Barcelona, sjöng Andrea Bocelli, som jag uppfattade, ett par låtar/stycken......VAD sjöng han? Anders Postad 29 May 2009 - 15:18 Andrea Bocelli sings a version of "Now We Are Free" from the soundtrack of the movie "Gladiator" called "Il Gladiatore" at the opening ceremony of the 2009 UEFA Champions League Final, followed by the Champions League theme song, which is based on "Zadok the Priest" by Handel. http://www.youtube.c...h?v=lSQtTSzqSJc Postad 31 May 2009 - 08:20
Någon som vet vad den finska dansband låten heter som går i Tratten & Finkel?
Vid ett par tillfällen. Postad 16 June 2009 - 20:56
Mama med Genesis Postad 17 June 2009 - 20:38
Thank you..... Anders Postad 17 June 2009 - 20:46
Jag igen........
Var idag in på en elektronikkedja för att handla. De demade med en bluerayskiva på alla tv-apparater. Det var DJ Tiesto som spelade en låt och det taget ur ett tv-spel, tror jag. Låten hette något som liknade ett för och ett efternamn. Efter denna låt kom Britney Spears med någon låt. Lätt vá? Anders Postad 18 June 2009 - 11:47
http://www.youtube.c...h?v=ZP6HHjk6cXU ? Postad 03 July 2009 - 23:22
Den heter miljoona ruusua och finns bla på spotify. Vet dock inte vem som gör versionen som är med i tratten och finkel Postad 04 July 2009 - 17:03
Är du säker ?? Tycker inte att det samma text. Spola fram klippet med fyra minuter. Youtube Redigerat av _FredriK_, 04 July 2009 - 17:10. Postad 20 July 2009 - 20:13
Hörde på City Rewind i lördags en gammal favorit, men kommer inte på vilken det är.
De (tjejen) sjunger "you don't have to be...the only one", och sen kommer den klassiska 90-tals-slingan. Twenty 4 Seven, Corona-liknande. Tacksam för hjälp. Postad 08 September 2009 - 21:30
Ok..testar en till.
Någon som såg Fredrik Lindströms Svenska dialektmysterier ikväll ? En låt spelades i 740:n. Lät lite som September. "Lallar" lite och sen tycker jag mig höra round and round eller något liknande. Någon som känner till ? Här hittas den: http://svtplay.se/v/...rier/del_5_av_8 15.55 in i videon... Redigerat av Gioacchino, 08 September 2009 - 21:45. Postad 09 September 2009 - 13:11
Hej Det är ATC - Around the World Mvh F Postad 09 September 2009 - 16:54
Hej
Jag söker efter en låt som heter "The fokie" med Chieftains med sång av Sinead o conners. Jag tycker jag letar överallt men finner den inte. Den finns i alla fall med på Dalis demoskiva för högtalarna. Någon som vet var jag hitar denna låt. Postad 10 September 2009 - 13:19
Det finns en låt som heter "The Foggy Dew" med the The Chieftains där Sinead O´Connor sjunger om det kan vara den du leter efter? Den låter i alla fall som en bra demo-/testlåt. I så fall finns den på "The Long Black Veil" och "The Essential Chieftains". Postad 10 September 2009 - 14:16
Kanske, det var så länge sedan jag provlyssnade Dali. Jag fick däremot uppskrivit just "The fokie" av han som skötte demon. Jag var dessutom i kontakt med Dali idag. De har inte kvar skivan hos sig längre. De visste inte heller vem som satt ihop den verkar det som, i vilket fall så skulle de återkomma om någon kom på det. Jag fann skivans låtar på en rysk? sida. Det verkar vara någon disskution om den.
http://74.125.77.132...i...=clnk&gl=se Postad 26 November 2009 - 20:29
Tjena
Var och lyssnade på högtalare för ett tag sedan. Spelades b.la en låt jag aldrig hört förr. Ganska "audiofil", bra ljud, en mörk mansröst, lite gitarr. Texten, på engelska, handlar om Josef och Maria när de kommer till Betlehem. Ingen som vet? Redigerat av jaQoB, 02 December 2009 - 08:50. Postad 09 December 2009 - 16:33
Hej!
Tyckte inte riktigt att denhär frågan passade in under "jag söker en låt" så jag skapar en ny tråd istället. Jag har iaf efter mycket lyssnande på Spotify tänkt mig att jag skulle ta och beställa en skiva med Dire Straits Brothers in Arms på. Dock finns det ju ett gäng varianter att välja på och mitt problem är att jag fastnat för ljudet på den som på Spotify kallas för "Brothers in Arms - Edit". Den sägs här komma från samlingsalbumet Sultans of Swing, och låter, tycker jag, rätt rejält annorlunda mot de som bara heter "Brothers in arms" och sägs komma från andra album där låten förekommer, däribland originalalbumet. Dock hörde jag någonstans att på "Sultans of swing" ska det vara originalversionen från albumet "Brothers in arms". Stämmer detta?? Och framförallt: På vilken skiva hittar jag denna "Brothers in Arms - Edit"?? Slagit ihop trådarna / Hälsningar Passerati Redigerat av Passerati, 22 December 2009 - 01:32. Postad 22 December 2009 - 00:17
Ska du ha brothers in arms - edit så ska du skaffa samlingsalbumet Sultans of Swing: The very best of Dire Straits.
Men självklart ska du väl skaffa båda? Blev väldigt glad när jag såg att farsan hade brothers in arms albumet som vinyl Postad 07 January 2010 - 13:12
Hej! Jag hörde en låt som jag vill ha tag på under en tv-reklam, jag tror det var för ett modeföretag eller nåt. Det är en elektronisk version av Never Ending Story. Vet någon vem som har gjort denna?
Tacksam för svar! Postad 07 January 2010 - 22:46
Cookie Sweatheart - The neverending story
http://www.youtube.c...h?v=Ie4zbXPg40M http://www.edet.se/K...erending-story/ Postad 10 January 2010 - 15:07
Söker en låt som spelas en del på radion numera men kan inte komma på vem det är....det första jag tänker på är Beyonce men kollat att det inte är hon! Låter är åt R&B/Dance hållet och texten går rätt snabbt i den: the girl six cheeks down nånting...
Någon?? Postad 10 January 2010 - 15:29
ett tips är att gå till radiostationens hemsida å klicka fram "mest spelat" och söka den vägen också...
Postad 12 January 2010 - 02:15
Tack ska du ha! Grymt jobbat. Postad 13 January 2010 - 00:34
Hej jag söker efter en låt som jag lyssnade mycket på för ganska många år sedan (10 kanske) då jag bläddrade bland min pappas skivor som han fick med när han köpte tidningen High Fidelity. Jag har för mig att låten heter Scream men jag kommer inte ihåg artisten, det va en rockig ganska tung låt, tror den va med bland dom 20 första skivorna som man fick med tidningen. Finns det någon där ute som sitter på dessa skivor och kan ta sig en titt. Har för mig att det va första spåret.
Tack på förhand Postad 05 February 2010 - 22:37
Söker en låt som ofta spelas på Rockklassiker. Det är en kvinna som sjunger, och den måste vara från 80-talet. Hon sjunger nånting om "Night". Den börjar lite lugnt men blir lite mer rockig av sig. Kanske även lite Cher i hennes röst.
Har tyvärr inte mer att ge er Edit: Hittade den. Patti Smith med låten Because the Night Redigerat av Deep9, 05 February 2010 - 23:09. Postad 05 February 2010 - 22:44
Det kan vara Patti smith - because the night. Den är med på en skiva som heter Easter.
Postad 16 February 2010 - 01:03
Vad är det för låt som spelas i denna video - någon klassisk melodi. Jag känner igen den men kommer inte på vilken det är, jäkligt bra i alla fall:
http://www.youtube.c...h?v=bgeOJBq8Fz4 Tacksam för svar! Redigerat av King D, 16 February 2010 - 01:09. Postad 18 February 2010 - 23:40
Lux Aeterna av Clint Mansell. Från soundtracket till Requiem for a dream.
http://www.youtube.c...h?v=hKLpJtvzlEI Fanns även med som musik till någon trailer för någon av Sagan om ringen-filmerna har jag för mig. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |