Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?

1711 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 October 2007 - 07:46

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Corleoneee,
När var "yngre tider"? Tio år sedan? Femton? Var det huvudhandlingen med björnattacken, eller bara en enskild händelse? Är du hundra på att det är en film och inte en TV-serie?

Postad 21 October 2007 - 09:26

Unregisteredf3125ee8
  • Unregisteredf3125ee8
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig?

Söker en spökfilm, ganska gammal och tydligen verklighetsbaserad om jag kommer ihåg rätt. Hur som helst, handlar om en familj som flyttar in i ett hus där det börjar spöka, det enda spöken dom ser är en svart skugga som rör sig från vägg till vägg. Dom försöker bli av med spöket genom att lämna huset och fara ut på campingtur men spöket hittar sig dit också.
Enda jag kommer ihåg från filmen men hoppas det är tillräckligt..

Postad 26 October 2007 - 09:59

corleoneee
  • corleoneee
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Corleoneee,
När var "yngre tider"? Tio år sedan? Femton? Var det huvudhandlingen med björnattacken, eller bara en enskild händelse? Är du hundra på att det är en film och inte en TV-serie?

Ja säkert en tio år sedan. Nej inte säker på att de va en film kan vara en tv-serie också.
Kommer inte ihåg mer än just den scenen så vet inte vad resten av filmen handlar om.

Postad 26 October 2007 - 10:17

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Har länge försökt komma på vilken film det kan vara och vad den kan heta. Det jag tror att jag minns är följande:

Jag har för mig att det är en åttiotalsfilm.
Jag har för mig att huvudrollen spelas av en ung kille (eller är det två tjejer..?).
Jag har för mig att den här killen har sex (?) med två typiskt snygga åttiotalstjejer samtidigt, till låten "I'm so excited" av pointer sisters. Kan minnas att de är i ett svagt ljusbelagt rum (levande ljus?) och häller stearin på killens mage. Har för mig att han är fastbunden (?). Det kan även vara de två tjejerna som har sex (?) med killen. Det beror lite på vem som har huvudrollen.
Jag får känslan av medelhavet. Att filmen kanske är inspelad däromkring. På en ö?

Och nej, det är ingen porrfilm :P

Tacksam för alla förslag. Har testat googla och ha mig, men beskrivningen är så vag. Dessutom finns det inget vettigt om man söker på vilka filmer som "I'm so excited" varit med i.

Postad 26 October 2007 - 11:43

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Har länge försökt komma på vilken film det kan vara och vad den kan heta. Det jag tror att jag minns är följande:

Jag har för mig att det är en åttiotalsfilm.
Jag har för mig att huvudrollen spelas av en ung kille (eller är det två tjejer..?).
Jag har för mig att den här killen har sex (?) med två typiskt snygga åttiotalstjejer samtidigt, till låten "I'm so excited" av pointer sisters. Kan minnas att de är i ett svagt ljusbelagt rum (levande ljus?) och häller stearin på killens mage. Har för mig att han är fastbunden (?). Det kan även vara de två tjejerna som har sex (?) med killen. Det beror lite på vem som har huvudrollen.
Jag får känslan av medelhavet. Att filmen kanske är inspelad däromkring. På en ö?

Och nej, det är ingen porrfilm :P

Tacksam för alla förslag. Har testat googla och ha mig, men beskrivningen är så vag. Dessutom finns det inget vettigt om man söker på vilka filmer som "I'm so excited" varit med i.

Det måste bara vara Summer Lovers (1982) !

Postad 26 October 2007 - 12:35

Mr_Dark
  • Mr_Dark
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Söker namnet på en film!
Det lilla jag kommer ihåg från filmen är att en man förgriper sig på barn och blir "tillfångatagen" av en kvinna som sedan samlar föräldrarna till dessa barn och låter dem se inspelningar på vad mannen gjort med barnen. De blir sedan frågade om de vill ringa polisen eller om de vill ha ett var sitt enskilt "samtal" med mannen. De väljer förstås det andra alternativet.

Någon som har en aning om vad jag menar för film????

Postad 26 October 2007 - 12:50

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Det måste bara vara Summer Lovers (1982) !

Den ska jag kolla upp! Jag tackar för hjälpen. Den är säkert hur dålig som helst nu, men på den tiden såg man kanske lite annorlunda på filmer. Om inget annat blir det ju en nostalgitripp. Tack än en gång.

Postad 26 October 2007 - 21:15

Zlim
  • Zlim
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Söker namnet på en film!
Det lilla jag kommer ihåg från filmen är att en man förgriper sig på barn och blir "tillfångatagen" av en kvinna som sedan samlar föräldrarna till dessa barn och låter dem se inspelningar på vad mannen gjort med barnen. De blir sedan frågade om de vill ringa polisen eller om de vill ha ett var sitt enskilt "samtal" med mannen. De väljer förstås det andra alternativet.

måste vara "lady vengeance"

Postad 30 October 2007 - 08:21

Mr_Dark
  • Mr_Dark
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Söker namnet på en film!

måste vara "lady vengeance"

Tackar för hjälpen!!

Postad 30 October 2007 - 09:12

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Hej

Sitter och funderar över en serie som jag såg som liten. Tror den gick på åttiotalet. Har googlat och haft mig, men aldrig kommit fram till om det bara var en dröm eller om den faktiskt fanns.

Jag har för mig att det var ett gäng/team som kämpade för rättvisa (som alltid). Det var en science fiction-serie och jag har för mig att alla i det här teamet kunde trycka på ett stort, guldaktigt emblem som satt på antingen höger eller vänster sida av bröstet. Vad som hände när de gjorde det, minns jag inte, men det var säkert inte för syns skull. Och nej, det är inte Power Rangers jag tänker på :wub:

Tack på förhand :unsure:

Postad 30 October 2007 - 09:52

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

Hej

Sitter och funderar över en serie som jag såg som liten. Tror den gick på åttiotalet. Har googlat och haft mig, men aldrig kommit fram till om det bara var en dröm eller om den faktiskt fanns.

Jag har för mig att det var ett gäng/team som kämpade för rättvisa (som alltid). Det var en science fiction-serie och jag har för mig att alla i det här teamet kunde trycka på ett stort, guldaktigt emblem som satt på antingen höger eller vänster sida av bröstet. Vad som hände när de gjorde det, minns jag inte, men det var säkert inte för syns skull. Och nej, det är inte Power Rangers jag tänker på :wub:

Tack på förhand :unsure:

Bumbibjörnarna :D

(kunde inte hålla mig)

Va det en tv-serie alltså?

Postad 30 October 2007 - 11:08

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Bumbibjörnarna :wub:

(kunde inte hålla mig)

Va det en tv-serie alltså?

Ja, vad jag kan minnas var det en serie. Åttiotal eller kanske tidigt nittiotal, dock tvivlar jag på sistnämnda.

Postad 30 October 2007 - 11:59

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0
Och den är inte teknad ?

Postad 30 October 2007 - 12:06

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Om den vore tecknad hade jag säkert skrivit det :wub:

Postad 30 October 2007 - 15:04

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0
Jag känner igen det så väl...men kan inte komma på va det är...

Postad 30 October 2007 - 21:21

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hej

Jag har för mig att det var ett gäng/team som kämpade för rättvisa (som alltid). Det var en science fiction-serie och jag har för mig att alla i det här teamet kunde trycka på ett stort, guldaktigt emblem som satt på antingen höger eller vänster sida av bröstet. Vad som hände när de gjorde det, minns jag inte, men det var säkert inte för syns skull. Och nej, det är inte Power Rangers jag tänker på :)

Tack på förhand :lol:

Det ringer ingen klocka, bortsett från att det låter precis som Star Trek.
Spontan gissning, Shazam!

Hör av dig om du minns något mer av serien B)

Postad 31 October 2007 - 08:39

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Det ringer ingen klocka, bortsett från att det låter precis som Star Trek.
Spontan gissning, Shazam!

Hör av dig om du minns något mer av serien :)

Haha.. Nä, den var det inte.
Jag har för mig att den här serien försökte ge ett "seriöst" intryck.
De hade någon form av åtsittande pansar-dräkter på sig (eller liknande, säkerligen i plast) och har för mig att de var grå/gröna.

Men, jag sitter och funderar på om jag hade för livlig fantasi som barn och nu i vuxen ålder fått för mig att det var på riktigt :/

Redigerat av mabbe, 31 October 2007 - 08:46.

Postad 31 October 2007 - 16:52

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Hej, jag letar efter en film som jag tror heter nånting med "Polar", den är amerikansk och jag vet att den gick på bio för kanske 1/2 år sen. Den är (tror jag) lite halvdokumentär och handlar om en enuit som kommer till USA och berättar om sina förfäder och hur dom blev behandlade. Den fick väldigt bra recensioner när den kom, men jag missade den på bio och nu hittar jag den inte. :)

Postad 01 November 2007 - 15:45

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Hej!

Såg en film för länge länge sen. Gick på 4:an och gick som en miniserie i 2 delar. Är inte säker men tror den var baserad på en Stephen King bok.

Var en massa människor som var ombord på et flygplan. Sen somnade typ alla in för ett ögonblick och alla klockor stannade. Sen har jag för mig att dom landade på en folktom flygplats och att det var något läskigt som närmade sig den flygplatsen.

vilken beskrivning.........låter ju som jag rökt på eller nått..... ;)

Men kanske ringer en klocka i någons huvud :(

Mvh D

Postad 01 November 2007 - 15:53

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Hej!

Såg en film för länge länge sen. Gick på 4:an och gick som en miniserie i 2 delar. Är inte säker men tror den var baserad på en Stephen King bok.

Var en massa människor som var ombord på et flygplan. Sen somnade typ alla in för ett ögonblick och alla klockor stannade. Sen har jag för mig att dom landade på en folktom flygplats och att det var något läskigt som närmade sig den flygplatsen.

vilken beskrivning.........låter ju som jag rökt på eller nått..... ;)

Men kanske ringer en klocka i någons huvud :(

Mvh D

Hej.

Mini-serien du tänker på heter "Langoljärerna" och är precis som du skriver, baserad på en berättelse av Stephen King.
Länk till IMDB

Postad 01 November 2007 - 16:10

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Tackar o bockar!!!

Langoljärerna är nu beställd från cdon :(

Mvh D

Postad 04 November 2007 - 10:31

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

De hade någon form av åtsittande pansar-dräkter på sig (eller liknande, säkerligen i plast) och har för mig att de var grå/gröna.

Ok inte Power Rangers, men kanske Captain Power ?
Finns en video på sidan med introt. Inte så seriöst kanske, fast JMS var writer så det var säkert en bra story.

Och det där med fantasin känner jag igen, min egen blandar friskt ibland :)

Redigerat av Unregistered1f5de008, 04 November 2007 - 10:33.

Postad 16 November 2007 - 10:59

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Ok inte Power Rangers, men kanske Captain Power ?
Finns en video på sidan med introt. Inte så seriöst kanske, fast JMS var writer så det var säkert en bra story.

Och det där med fantasin känner jag igen, min egen blandar friskt ibland ;)

Ojsan, hade glömt bort tråden.

Nja, captain power är väl mer likt det jag sett hittills, men det kändes alldeles för cheesy. Kan inte minnas att det var så fruktansvärt fult. Men, så vitt jag vet, kan allt bara vara ett hjärnspöke.. Jag tror mig minns att jag hade fått med lite på ett vhs-band med något barnprogram. Frågan är bara om jag orkar dra upp alla ~150+ band från källaren och gå igenom dem, i hopp om att snutten fortfarande finns kvar :angry:

Postad 20 November 2007 - 17:42

HasseBojSkoj
  • HasseBojSkoj
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hasse,
Definitivt Pacific Blue du tänker på. Verkar inte finnas utgiven på DVD dock. Rick Rossovich FTW!

Tack så mycket !!
Pacific Blue var precis vad jag var ute efter. :)

Postad 09 December 2007 - 15:43

mikakarl11
  • mikakarl11
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Söker namnet på en tecknad serie som gick på tv 4 någon gång på 90-talet.

Det enda som jag egentligen minns är att huvudkaraktären var en ung kille som åtföljdes av en ädre man och att de sökte upp gamla "mästare" så att de unga killen på magisk väg kunde lära sig mästarnas kunskaper och svärdstekniker så att han i slutet skulle kunna möta seriens skurk som hela tiden jagade dem och de gamla mästarna.

Något som låter bekant hos någon av er?

Postad 09 December 2007 - 22:16

cartoonsuperhero
  • cartoonsuperhero
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!!

Undrar om någon kan hjälpa mej att hitta namnet på en film som jag såg när jag var liten. Den sändes på SVT på 80-talet och handlade om några mjukisdjur kvällen före jul. Djuren kunde tala när människor inte fanns i rummet och en del av mjukisdjuren var avundsjuka på de nya julklapparna som skulle delas ut till barnen följande morgon. Mjukisdjuren rörde sig runt i huset under natten och en del ville byta ut julklapparna mot sig själva.
Låter detta bekant? Skulle hemskt gärna vilja se den igen men kommer inte ihåg vad den heter. Tror att den var dubbad när den sändes och vet därför inte vilket land filmen kommer ifrån.

Den var GRYMT bra och jag tror att sändes flera år i rad..

Jätte tack om någon kan hjälpa mej

Lisa.

Postad 10 December 2007 - 00:17

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Vad tror du om "The Christmas Toy" från 1986?
Postad bild
"When no people are around, the toys still play in the playroom. But since a toy will be frozen forever if a person catches it out of position, they have to be very careful. It's Christmas Eve, and Rugby the Tiger remembers how he was the Christmas Toy last year, and thinks he's going to be unwrapped again. And it's up to Apple the Doll, whom Rugby supplanted as favorite toy, to tell him what's in store. But Rugby won't believe her, and tries to get into the Christmas package and lets Meteora, Queen of the Asteroids loose. Unfortunately, she doesn't know she's a toy, and thinks she's landed among aliens. And it's up to Apple, Mew (the Cat's toy mouse), and the other toys to get Rugby out of the box and Meteora back in it before they're found and frozen."

Postad 12 December 2007 - 23:29

cartoonsuperhero
  • cartoonsuperhero
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
JAA!!! Den var det, jättesvår att hitta dock, finns inte på dvd, endast på VHS..
Men jättetack!!

L

Postad 12 December 2007 - 23:40

cartoonsuperhero
  • cartoonsuperhero
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ok, nu blev det här värsta drogen för mig att hitta namn på gamla filmer..

Nu söker jag två filmtitlar..

1. Denna film kom på 80-talet och var en skräckfilm. En massa människor blir instängda i någon slags fabrik och ett virus infekterar människorna som blir förvandlade till typ zoombies. En kvinnlig väktare är den enda tror jag som inte blir infekterad och hittar något botemedel som hon och nån kollega injicerar de infekterade med. En del människor som kommit ur fabriken hamnar i karantän och får gå runt i plastbubblor.. Det är allt jag kommer ihåg..

2. En film som kan ha kommit på tidigt 90-tal där en kille får en bok av sin flickvän där en sida är sönderriven. Efter det åker han tillbaka i tiden där han upptäcker att sin kända släkting egentligen inte varit den kända hjälte han trott utan lite töntig och han måste hjälpa denna släkting att bli en hjälte. Han har ett par röntgenglasögon som han köper lotter med för att vinna pengar och han går in på ett bibliotek och råkar ha sönder samma bok som han fick av sin flickvän i framtiden.

Någon som tycker dessa filmer låter bekanta??

Jättetack!

Lisa

Postad 13 December 2007 - 00:12

Unregistered1fa05d6a
  • Unregistered1fa05d6a
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
söker namn på en film jag såg för ett antal år sedan...

Den handlar om en person som driver en kopieringsbutik eller liknande där folk kan skriva ut eller kopiera saker, typ. Det jag kommer ihåg är att det börjar gå dåligt mot slutet och då kliver han in hos konkurenten och bli givetvis den 10000000 kunden och vinner gratis kopiering resten av livet.

Postad 13 December 2007 - 11:56

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

JAA!!! Den var det, jättesvår att hitta dock, finns inte på dvd, endast på VHS..
Men jättetack!!

L

Hej Lisa!

Inte då - kom bara till oss på MinHembio så fixar vi det... :D

Den fullständiga titeln på filmen är Jim Henson's "A Christmas Toy" (alltså Jim Henson, skapare av Mupparna). Om man tittar här så upptäcker man att DVD-utgåvan av "A Muppet Family Christmas" begåvats med "A Christmas Toy" som bonus(!) Just den som de sålde på Play.com var ju lite dyr på knappa 700 kronor, men varför inte kika på eBay? T.ex. här finns en oöppnad DVD (notera den röda pricken med texten "Including Additional Feature - The Christmas Toy" - det är den utgåvan du vill åt!) som om ingen annan bjuder innan 18 december blir din för 250 spänn (vilket inte är billigt för en film, men bättre än både VHS och ~700 kronor).

Om du nu skulle läsa det här efter den 18 december så kan du prova här för att hitta andra (kom bara ihåg att köpa en som har den röda pricken på omslaget!).

Postad 13 December 2007 - 12:21

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Ok, nu blev det här värsta drogen för mig att hitta namn på gamla filmer..

Nu söker jag två filmtitlar..

2. En film som kan ha kommit på tidigt 90-tal där en kille får en bok av sin flickvän där en sida är sönderriven. Efter det åker han tillbaka i tiden där han upptäcker att sin kända släkting egentligen inte varit den kända hjälte han trott utan lite töntig och han måste hjälpa denna släkting att bli en hjälte. Han har ett par röntgenglasögon som han köper lotter med för att vinna pengar och han går in på ett bibliotek och råkar ha sönder samma bok som han fick av sin flickvän i framtiden.

Någon som tycker dessa filmer låter bekanta??

Jättetack!

Lisa

När du säger att han åker tillbaka i tiden, minns du hur? Och hur långt bak? Några år eller långt före?

Postad 16 December 2007 - 19:07

cartoonsuperhero
  • cartoonsuperhero
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Han åker säkert 50 år tillbaka i tiden för han kommer till "vår" tid.Och den där släktingen kan vara en farfar eller något som hade räddat folk från en tågolycka eller något. Men när huvudpersonen kommer tillbaka i tiden så visar det sig att huvudpersonen själv får se till att släktingen blir en hjälte.. Hmm, svårt att beskriva med ord. Bra som bara den var den i alla fall.. <_<

Postad 16 December 2007 - 23:17

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Lisa,
Köpte du den på eBay?

Postad 16 December 2007 - 23:36

Unregistered13588716
  • Unregistered13588716
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
någon som kan hjälpa mig? jag söker namet på en skräck/rysare som är ganska ny tror den kom i år eller om det va förra året. Jag tror att den handlar om ett gäng kompisar som spelar ett tv spel och det som händer i spelet händer sedan i verkligheten.

Det är i princip allt jag vet om filmen så hoppas någon vet vilken jag menar.

Tack på förhand!

Postad 17 December 2007 - 01:34

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

någon som kan hjälpa mig? jag söker namet på en skräck/rysare som är ganska ny tror den kom i år eller om det va förra året. Jag tror att den handlar om ett gäng kompisar som spelar ett tv spel och det som händer i spelet händer sedan i verkligheten.

Det är i princip allt jag vet om filmen så hoppas någon vet vilken jag menar.

Tack på förhand!

Du letar nog efter "Stay Alive" från 2006. (Discshop)

Postad 17 December 2007 - 20:45

cartoonsuperhero
  • cartoonsuperhero
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Lisa,
Köpte du den på eBay?

Håller på och bjuder. Får se om jag har någon tur. Jättetack för all info!! :D
OERHÖRT uppskattat!!

L

Postad 18 December 2007 - 09:35

cartoonsuperhero
  • cartoonsuperhero
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
[/quote]
men varför inte kika på eBay? T.ex. här finns en oöppnad DVD (notera den röda pricken med texten "Including Additional Feature - The Christmas Toy" - det är den utgåvan du vill åt!) som om ingen annan bjuder innan 18 december blir din för 250 spänn (vilket inte är billigt för en film, men bättre än både VHS och ~700 kronor).
[/quote]

Fick tag på den på ebay!! Den kostade strax under 400 spänn men det kan det ju vara värt för en tripp längs memory lane!! E överlycklig nu!! Tack än en gång!!

:D

Postad 18 December 2007 - 14:10

Unregistered77c5cd83
  • Unregistered77c5cd83
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Någon vet vad detta kan vara för film?

- Gisslan i ett stort hus
- Polisen står utanför och förhandlar med gisslantagarna. Marken är minerad mellan huset och där polisen står.
- På slutet flyr gisslan och några poliser (FBI?) via gummibåtar ner för en fors.

Filmen är nog från mitten av 90-talet skulle jag tro.

Postad 20 December 2007 - 10:24

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0

Söker en fransk "hong-kong" film som kom typ 2004-2005.. Det ska vara fantastisk fighting.. har sett trailern en gång men namnet e helt bortblåst.. nån som kan hjälp???

Rage heter den tror jag - http://www.imdb.com/title/tt0317535/

Postad 20 December 2007 - 22:09

Unregistered77c5cd83
  • Unregistered77c5cd83
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Eftersom vi hamnade på en ny sida så kanske min filmsökning kom bort lite.

Någon som vet vad detta kan vara för film?

- Gisslan i ett stort hus
- Polisen står utanför och förhandlar med gisslantagarna. Marken är minerad mellan huset och där polisen står.
- På slutet flyr gisslan och några poliser (FBI?) via gummibåtar ner för en fors.

Filmen är nog från mitten av 90-talet skulle jag tro.

Redigerat av Unregistered77c5cd83, 20 December 2007 - 22:10.

Postad 22 December 2007 - 22:30

SeBBeB
  • SeBBeB
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag söker namnet på en film som jag såg för ett tag sedan, och då såg jag inte hela så jag vet inte så mycket om den. Den handlar i alla fall om ett par tjuvar(eller något liknande) som mycket bra på att hoppa, klättra m.m (som de som hoppar mellan balkonger på hus och mellan hus m.m...).
Jag minns några scener: en var där en av tjuvarna hoppar genom en killes fönster, denna killen har headset och sitter å spelar så han varken hör eller märker det. Därefter kommer hans mamma in i rummet och frågar vad som har hänt och då säger killen typ "jaja, jag ska fixa mitt rum", eftersom att han tror att hans mamma bara tjatar på honom.
Den andra scenen är när tjuvarna bryter sig in i ett lyxigt hus där de får problem med hundarna i huset men undviker dem genom att "hoppa runt".
Det kanske är några saker som inte stämmer helt men jag har försökt skriva så mkt jag kan.

Postad 24 December 2007 - 12:24

mabbe
  • mabbe
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Jag söker namnet på en film som jag såg för ett tag sedan, och då såg jag inte hela så jag vet inte så mycket om den. Den handlar i alla fall om ett par tjuvar(eller något liknande) som mycket bra på att hoppa, klättra m.m (som de som hoppar mellan balkonger på hus och mellan hus m.m...).
Jag minns några scener: en var där en av tjuvarna hoppar genom en killes fönster, denna killen har headset och sitter å spelar så han varken hör eller märker det. Därefter kommer hans mamma in i rummet och frågar vad som har hänt och då säger killen typ "jaja, jag ska fixa mitt rum", eftersom att han tror att hans mamma bara tjatar på honom.
Den andra scenen är när tjuvarna bryter sig in i ett lyxigt hus där de får problem med hundarna i huset men undviker dem genom att "hoppa runt".
Det kanske är några saker som inte stämmer helt men jag har försökt skriva så mkt jag kan.

Hej

Filmen du pratar om är fransk och heter Yamakasi. Luc Besson (Leon, Femte Elementet, Det Stora Blå) är en av de som skrivit filmen.
Luc Besson har även producerat och skrivit en annan film, som är liknande den du pratar om. Den heter Banlieue 13 (13th District) och är lite mer "våldsam" och actionfylld. Väldigt underhållande om jag minns rätt.

Postad 28 December 2007 - 13:47

adp-303
  • adp-303
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Vet inte var jag ska fråga så jag provar här :)
Söker en bild som jag sett i en film, en viatnames som blir sjkuten i huvudet på nära håll och man ser pistolen vid hans huvud. Är en stor plansh/väggmålning i flimen. hoppas ngn kan hjälpa mig var man får tag på denna bild.

Postad 28 December 2007 - 17:38

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Jag kommer ihåg en gammal scen ur något jag tror är en "vatoloco"-rulle i stil med Blood In Blood Out. Jag har säkerligen fel.
Början på 90-talet har jag för mig det var..

Man får iaf se ett slagsmål där en kille får benet avslaget mot ett vitt staket typ 'picketfence'. Jag kommer ihåg just det för det var rätt brutalt då, och säkert en av de första våldsfilmerna jag sett då jag var runt 10 bast.

Undrar vad den filmen heter.

Postad 29 December 2007 - 03:16

JohanP2
  • JohanP2
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Tänkte också lägga till en film, inom kategorin barntrauman, detta tog plats för ca 8-10 år sedan.

Kunde inte somna, så jag gick ner till mor och far för att berätta om det fruktansvärda.

De satt och tittade på en film, det jag hann se innan jag sprang upp igen var ungefär följande:

Ett gäng (poliser?) går in i en bar full av motorcykelknuttar. De börjar kaxa med alla motorcykelknuttarna och börjar slutligen slåss med dem. Knuttarna får ordentligt med stryk, och en av dem försöker fly.
Dock kommer några ur det första gänget ikapp honom och börjar misshandla honom också.
De slår och sparkar för fult, fram tills han slutligen är medvetslös. En av misshandlarna säger då: - That was me?!

Jag blev då så rädd att jag gick direkt upp igen, och drömde mardrömmar hela natten.

Vore kul om någon hade något tips om vad det var för film, hade varit roligt att se den idag, med lite perspektiv på det hela, och upptäcka att detta troligen var en dålig gangsterkomedi eller någon slags lågbudgetrulle.

Postad 31 December 2007 - 14:24

sjogren.daniel
  • sjogren.daniel
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej alla ...

Min sambo försöker desperat komma på namnet på en film hon sett i början på 90-talet . Den hon kommer ihåg om handlingen är detta :

En person , kanske en doktor hyr ut lägenheter till folk som han sedan spionerar på via ventilationskanaler , antagligen för att döda dom sen ( hon var lite luddig på den punkten ) Hon kommer även ihåg att han höll en flicka fången i en bur i sin egen lägenhet , hennes tunga ska han tydligen ha skurit ut .
Eventuelllt var Richard Lynch eller iallafall nånon som liknar han denna doktor . Inte mycket at gå på men ibland förvånas man av vad folk kommer ihåg :)

Postad 03 January 2008 - 19:01

skummigt
  • skummigt
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
jag såg en bra film för några år sedan, vart nyligen väldans sugen men minns inte namnet..:unsure:

Ibörjan så är det en pojke som bråkar med sina föräldrar, mitt under grälet springer han ut och lägger sig i en båt.. han somnar och vaknar upp någonstans i western där han håller på att bli rånad. Mitt i den stunden kommer buffalo bill förbi och räddar honom... sen är mitt minne inte det starkaste men han får iaf följa med bill å träffa hans vänner.. bland annat en svart karl som ska tävla mot en maskin om vem som kanb slå i stora "spikar" i marken snabbast... pojken får då hålla i "spikarna" åt honom... de träffar också på en karl som bor ute i skogen som använder sin yxa till allt möjligt.
Buffalo bill kan tydligen rida på orkaner i filmen, eller åtminstånde sägs det så:P minns inte mkt mer av den men hoppas nån annan gör det och vill dela med sig:)

vore himla kul om någon kunde hjälpa mig komma på namnet på filmen!

Postad 03 January 2008 - 22:04

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

Vet inte var jag ska fråga så jag provar här :unsure:
Söker en bild som jag sett i en film, en viatnames som blir sjkuten i huvudet på nära håll och man ser pistolen vid hans huvud. Är en stor plansh/väggmålning i flimen. hoppas ngn kan hjälpa mig var man får tag på denna bild.

Bilden/filmen du sett är tagen under Vietnamkriget och visar hur Polischefen general Nguyễn Ngọc Loan avrättar FNL-kaptenen Nguyễn Văn Lém.

Hela historien (inklusive att Nguyễn Văn Lém i och med att han inte bar uniform gjorde sig själv till spion och därmed inte skyddades av Geneve-konventionen) hittar du här.

Var du kan hitta bilden (som togs av Eddie Adams) som planch vet jag inte, men nu vet du i alla fall vad du letar efter. Själv minns jag att jag hade väldigt svårt att somna den kvällen när jag i tioårsåldern såg filmklippet på SVT nån gång på 80-talet.

Postad 03 January 2008 - 22:31

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

Tänkte också lägga till en film, inom kategorin barntrauman, detta tog plats för ca 8-10 år sedan.

Kunde inte somna, så jag gick ner till mor och far för att berätta om det fruktansvärda.

De satt och tittade på en film, det jag hann se innan jag sprang upp igen var ungefär följande:

Ett gäng (poliser?) går in i en bar full av motorcykelknuttar. De börjar kaxa med alla motorcykelknuttarna och börjar slutligen slåss med dem. Knuttarna får ordentligt med stryk, och en av dem försöker fly.
Dock kommer några ur det första gänget ikapp honom och börjar misshandla honom också.
De slår och sparkar för fult, fram tills han slutligen är medvetslös. En av misshandlarna säger då: - That was me?!

Jag blev då så rädd att jag gick direkt upp igen, och drömde mardrömmar hela natten.

Vore kul om någon hade något tips om vad det var för film, hade varit roligt att se den idag, med lite perspektiv på det hela, och upptäcka att detta troligen var en dålig gangsterkomedi eller någon slags lågbudgetrulle.

Lite klurig att leta efter, men kanske att det handlar om Northville Cemetary Massacre från 1976. Lite mer om filmen hittar du här.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.