Lost - The Complete Collection (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Lost - The Complete Collection (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(2)
|
Inga priser |
LOST The Final Season (68 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 30 January 2008 - 09:34
Postad 30 January 2008 - 12:34
För oss som inte pallar ladda ner tvprogram, när börjar TV4 visa LOST?
13 februari
http://www.tv4.se/lost/
Postad 31 January 2008 - 14:40
Undar när de amerikanska avsnitten släpps, USA ligger ju 6-7 timmar efter oss så sänds det vid 21:00 där så borde avsnittet vara slut här i Sverige vid femtiden på fredag morgon. Orkar nog inte sitta uppe o vänta utan det får bli att man kollar på det imorgon.
Postad 01 February 2008 - 12:58
Nu börjar väntan varje vecka
Postad 01 February 2008 - 16:36
Postad 01 February 2008 - 19:52
Säsongs premiären var en klar besvikelse, börjar tröttna rejält på denna serie.
Börjar trättna rejält?! Det va första avsnittet på säsong 4 och du har redan tröttnat?! Håller med om att 0401 inte va det bästa avsnittet genom lost historien... Men det har börjat igen! Så skönt!
//EasterN
Postad 01 February 2008 - 23:36
Snälla sluta avslöja vad nästkommande säsongs avsnitt handlar om eller vad ni tycker om dem så folk slipper se de om de inte sätt just de avsnittet. Att skriva någon form av Spoilers är inte speciellt smart, om du skall avslöja något ur avsnitten eller kommentera dem, skriv det med Spoiler taggar då [ spoiler ]Text[ /spoiler ] fast utan mellanslagen. Det är ju trots allt bara i USA som säsong 4 har dragit igång. Inte förens 15:e Februari kommer första avsnittet i Sverige tror jag.
Kommentar på den nya säsongen, innehåller spoilers:
Redigerat av rob88, 01 February 2008 - 23:41.
Postad 01 February 2008 - 23:39
Postad 01 February 2008 - 23:41
Snälla sluta avsluta vad nästkommande säsongs avsnitt handlar om eller vad ni tycker om dem så folk slipper se de om de inte sätt just de avsnittet. Att skriva någon form av Spoilers är inte speciellt smart. Det är ju trots allt bara i USA som säsong 4 har dragit igång. Inte förens 15:e Februari kommer första avsnittet i Sverige tror jag.
Det var inte menat som en spoiler, det tror jag inte det var heller utan ett uttryck för besvikelse, de fortsätter i precis samma stil och ska tydligen pumpa tre säsonger till ur detta.
På sin sida har ABC en 8 minuters recap, "all you need to know about Lost in eight minutes", tyvärr så är det ungefär den mängden action som finns i serien, 8 minuter utspätt på fyra säsonger.
Redigerat av pzk, 02 February 2008 - 01:00.
Postad 02 February 2008 - 01:16
Postad 02 February 2008 - 12:05
Visst, man fick inte några nya svar men det ser ut som att det blir rejält spännande och mystiskt framöver
Postad 03 February 2008 - 16:56
Tyckte första avsnittet på säsong 4 var bra.
Visst, man fick inte några nya svar men det ser ut som att det blir rejält spännande och mystiskt framöverTror garanterat att manusförfattarna kan knyta ihop denna serie till något mkt bra. De är trots allt mkt bra på nya idéer, J.J Abrams, Damon Lindelof, Carlton Cuse m.fl.
GIlla också första avsnittet av denna grymma serie.
Ser fram emot nästa avsnitt
Postad 04 February 2008 - 11:54
Spoiler
Räddning eller något annat
Finns lite sneak & peak på nästa avsnitt på Losts hemsida.
Kan ju bara säga att de nya besökarna på ön verkar aningen skumma.
Postad 07 February 2008 - 10:14
En grupp som tidigare befunnit sig på ön men som tvingats lämna och inte kunnat hitta tillbaks ?
Postad 07 February 2008 - 21:47
Det verkar ju som dessa människor har sökt efter ön under en lång period. Vad kan det egentligen vara för grupp ?
En grupp som tidigare befunnit sig på ön men som tvingats lämna och inte kunnat hitta tillbaks ?
Ja, verkar skumt
Men Ben såg minst sagt skraj ut när Jack och de andra fick kontakt via telefonen. Ben verkar ju helsäker på att alla på ön kommer bli dödade :/
Postad 08 February 2008 - 19:54
F-n, det fortsätter ju att vara grymt spännande
Postad 08 February 2008 - 20:07
Har sett avsnitt 2 nu på säsong 4.
F-n, det fortsätter ju att vara grymt spännande
ja detta avsnittet va riktigt bra, jag gillar de Ben sa precis i slutet
Postad 10 February 2008 - 18:22
Vill dom göra upp efter det att Ben gasat ihjäl sina forna "kamrater" eller är dom på Bens sida ?
Postad 10 February 2008 - 18:48
Verkar som att det är Ben dom är ute efter iaf, men frågan är varför ?
Vill dom göra upp efter det att Ben gasat ihjäl sina forna "kamrater" eller är dom på Bens sida ?
Det kan nog gå vilket håll som helst känns de som
Postad 10 February 2008 - 22:50
Tycker det är synd att man inte får veta mer om dom magiska siffrorna längre, å andra sidan har dom inte så stor betydelse nu heller. Men Lost handlade ju från början mycket om siffrorna och dess betydelse, idag är det som bortglömt, känns som författarna inte kan hitta på någon bra anledning till varför dom var överallt på ön, i första och andra säsongen. Det vore en stor miss om vi inte fick svaret på den frågan innan äventyrets slut på säsong 6. Men det är klart, några frågor måste ju ta tid att lösa innan Lost är över också.
Postad 11 February 2008 - 11:15
Ja ett vaaaa! som man sällan får svar på, eller det tar iaf en halv säsong innan svaret kommer
![]()
Tycker det är synd att man inte får veta mer om dom magiska siffrorna längre, å andra sidan har dom inte så stor betydelse nu heller. Men Lost handlade ju från början mycket om siffrorna och dess betydelse, idag är det som bortglömt, känns som författarna inte kan hitta på någon bra anledning till varför dom var överallt på ön, i första och andra säsongen. Det vore en stor miss om vi inte fick svaret på den frågan innan äventyrets slut på säsong 6. Men det är klart, några frågor måste ju ta tid att lösa innan Lost är över också.
Ja det håller jag med om, väldigt mycket handlade om sifforna och även om vilken otur dom förde med sig till Hurley. Men dom borde börja nysta upp det också
Men som du säger det hade varit roligt ifall dom började få fram svaret på sifforna då det från början verkade vara dom som fick planet att krasha på ön, och dom hittade "the hatch" med sifforna och fick skriva in dom i datorn osv.
Postad 11 February 2008 - 18:29
Postad 11 February 2008 - 18:54
Det stod Dharma på skärpet hon hittade vid isbjörnen också inte att förglömma...
Helt rätt, mycket att hålla reda på
Postad 13 February 2008 - 13:56
Redigerat av Unregisteredeb90775d, 13 February 2008 - 13:58.
Postad 14 February 2008 - 11:37
Postad 14 February 2008 - 13:16
Redigerat av Vigilante, 14 February 2008 - 13:18.
Postad 16 February 2008 - 20:05
Spoiler
Skevt? Beror väl på vad som händer emellan det som händer nu och flashforwarden eller hur?
Postad 17 February 2008 - 15:53
Postad 17 February 2008 - 19:23
Postad 17 February 2008 - 20:36
Borde ju vara löst nu tycker man.
Postad 20 February 2008 - 13:53
Lost kan inte ha ett sådant långt uppehåll som det hade mellan säsong 3 och 4, det vore döden för serien.
Postad 20 February 2008 - 21:47
Slutade enligt mig att vara bra efter andra säsongen, finns ju ingen spänning kvar i serien.
Postad 20 February 2008 - 22:08
The two main points from that interview:
1) The aim is to produce FIVE more episodes of Season 4. This is three fewer than the eight scheduled before the strike occurred; the season's total will be 13 eps.
2) The entire order of 48 episodes for Seasons 4-5-6 will still be delivered-- that leaves 35 episodes to be split between Seasons 5-6.
Postad 20 February 2008 - 22:56
Serien är väl så gott som död redan.
Slutade enligt mig att vara bra efter andra säsongen, finns ju ingen spänning kvar i serien.
Den lever i allra högsta grad tycker jag. Mycket spännande fortfarande!
Postad 21 February 2008 - 00:19
Spoiler
Skevt? Beror väl på vad som händer emellan det som händer nu och flashforwarden eller hur?
Jovisst, men samtidigt börjar jag bli väldigt trött på Bens karaktär. Han borde ha fimpats av manusförfattarna långt tidigare. Det har funnits så många tillfällen att döda honom och de hittar alltid någon löjlig anledning att hålla honom vid liv. Det verkar som att han kommer att få en viktig roll iframtiden och det stör mig enormt. Döda idioten så vi slipper se hans irriterande och överdrivna mimik mer (skådespelaren är ganska kass enligt mig.) Om man jämför med tex Smoking Man i X-files så var han många, många klasser bättre som ärkeskurk. Och även om man nog kan tycka att också smoking man borde dödats av långt tidigare så var den karaktären så enormt mkt mer intressant än den irriterande Ben.
Postad 21 February 2008 - 00:35
Det stod Dharma på skärpet hon hittade vid isbjörnen också inte att förglömma...
Nu vet jag inte om jag blandar i hop det men hade inte den tjejen som Sayid hånglade med i framtiden ("tyska" tjejen Elsa) samma armband som Naomi hade? Är detta ett Darma-armband och var det ett sådant som hittades vid isbjörnen? Eller var det ett skärp som du skrev?
Postad 21 February 2008 - 00:43
Ja var väl det första han sa typ, men dom andra skakade på huvudet när han sa det om ljuset. Tro vad han menar med det. Kanske är något man bara märker direkt när man kommer på ön. Personligen tror jag det ligger ett slags skyddstäcke över ön som gör den osynlig och som även gör att solstrålarna inte kommer igenom på samma sätt. I första säsongens avslutning(eller var det andra säsongen ? ) så fick man ju se ett väldigt konstigt sken på himlen också.
Jag är inne på samma linje som du. Det tycks också som att andra fysiska lagar gäller där i "skyddszonen". Missilen som skickades ut landade väl 31 minuter senare än den skulle. Det skiljde 31 minuter mellan klockan på ön och klockan i missilen. Tid tycks alltså gå förlorad när man passerar den skyddande "elektromagnetiska skölden" över ön. Dessutom sa Dan att piloten måste flyga på exakt samma kurs för att komma fram till fartyget... Oavsett vilka störningar som de råkar ut för (de krashade ju nästan första gången).
Ja ett vaaaa! som man sällan får svar på, eller det tar iaf en halv säsong innan svaret kommer
![]()
Ja det håller jag med om, väldigt mycket handlade om sifforna och även om vilken otur dom förde med sig till Hurley. Men dom borde börja nysta upp det ocksåDom hittade ju nu precis ett skelett av en isbjörn mitt i öknen av någon anledning. Dom såg ju en isbjörn på ön också, så något måste ju hänga ihop med något iaf
Men som du säger det hade varit roligt ifall dom började få fram svaret på sifforna då det från början verkade vara dom som fick planet att krasha på ön, och dom hittade "the hatch" med sifforna och fick skriva in dom i datorn osv.
Siffrorna finns där om man är tillräckligt uppmärksam. Dock fuskade jag och hittade detta på nätet:
When the missile arrives on the island, Daniel grabs a device. The device says 03:16:23. 3+16+23=42. 3+1+6+2+3=15. 15, 16, 23 and 42 are some of "The Numbers".
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 21 February 2008 - 00:49.
Postad 21 February 2008 - 10:18
Nu vet jag inte om jag blandar i hop det men hade inte den tjejen som Sayid hånglade med i framtiden ("tyska" tjejen Elsa) samma armband som Naomi hade? Är detta ett Darma-armband och var det ett sådant som hittades vid isbjörnen? Eller var det ett skärp som du skrev?
Isbjörnen hade ett skärp aktigt halsband om ja inte minns fel.
Men däremot så när Sayid hittade ett likadant armband på Elsa som Naomi så måste han förstått att hon var "ond" och tillhörde samma folk som Naomi och är då ute efter att döda dom resterande överlevarna. Medans Sayid jobbar för Ben nu i "framtiden" så har han kanske i uppdrag att döda alla av Naomis & Elsas "folk" eftersom Ben var så övertygad om att dom är dom "onda".
Ursäkta om det blev lite rörigt men hoppas ni förstår
Redigerat av stabbe, 21 February 2008 - 13:58.
Postad 21 February 2008 - 13:59
Tror ju personligen att man har gjort massa genmanipulationsforskning på ön tidigare, tex att få isbjörnar att leva i varmare klimat eller korsat en björn med isbjörn. Sen kanske monstret är en korsning mellan något annat djur och det hände något som man inte förväntade sig och monstret/djuret smet iväg för forskarna.
Man vet ju fortfarande inte riktigt vad som har pågått på ön tidigare och det kanske är så att Sayid blir så imponerad av Bens kunskaper att han väljer en annan sida i den verkliga världen. Eller så har helt enkelt Ben hotat alla som återvänt till den riktiga världen och att dom måste jobba för honom, vi vet ju inte hur mäktig Ben är. Den där gasen kunde ju tex döda alla människor på hela ön, så han kanske har resurser att utplåna hela planeten om han vill.
Postad 21 February 2008 - 15:51
Missade gårdagens avsnitt (20/2) pga champions league fotbollen. Finns det någonstans man kan se avsnittet i hyfs kvalite på nätet eller något?
Mvh D
Postad 24 February 2008 - 21:51
Men snart vill man ha en förklaring på dom där isbjörnarna, förstår liksom inte vitsen med att dom överhuvudtaget finns/fanns på ön och i öknen
Vi fick ju iaf en hint om hur mäktig Ben är också.
Redigerat av BioBerra, 24 February 2008 - 21:53.
Postad 26 February 2008 - 05:34
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
LOST The Final Season
2 bilder
543 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?