Å ja hann före han
Fast ditt gills inte riktigt! Du lät så osäker!!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Startad av
sefors
, Jul 04 2009 18:37
9082 svar till detta ämne
9 relaterade trådar
Postad 18 May 2010 - 11:07
SE borde väl kunna hoppa över 2.1 och gå direkt på Android 2.2...
http://www.engadget....bled-sites-rub/ Postad 18 May 2010 - 12:03 Jag försökte mest låta lite diplomatisk Ja det vore trevligt, men jag tvivlar att så lär ske.. Postad 18 May 2010 - 13:51
ingen som varit med om att telefonen stänger ner samtal ibland? man sitter och talar itelefonen och vipps så finns det ingen i luren.?
Kan det vara att när batteriet går under en viss gräns så stänger den ner samtalet? Postad 18 May 2010 - 14:47
Fick en rejäl hängning igår! Den första sen jag köpte telefonen den 31:a mars som gjorde så att jag var tvungen att ta ur batteriet!
Jag vet inte riktigt vad jag hade gjort och vad som kan ha orsakat det, men efter en dags användning igår eftemiddag så ringer det.. tar upp luren ur fickan och ska svara.. men det visas ingen svarsknapp eller avaktivering av knapplåset.. och telefonen fortsätter ringa!! Jag kan inte göra någonting alls och det bara fortsätter! Försöker hålla in på/av-knappen men nix.. efter några minuter ger jag upp och tar ur batteriet. Irriterande att inte veta vad som kan ha orsakat det och lite extra irriterande att det hängde sig så pass så att det inte ens fanns missat samtal i loggen. Nån som har någon idé eller varit med om samma sak? Postad 18 May 2010 - 15:23
Samma här, har hänt ett flertal gånger att jag inte kan låsa upp telefonen och då få rycka batteriet. Tänk om man nån gång skulle hamna i nödsituation och snabbt behöva ringa och telefonen vägrar låsa upp sig... Postad 18 May 2010 - 15:28
Detta hände mig också säkert 5 ggr inom loppet av 2 dagar för några veckor sen. Tror det är att simkortet tappar kontakt. Tog iaf ut simkortet, gned det lite mot byxan och tryckte in det ordentligt igen. Tror det hände en gång till kanske 4 dagar senare så då upprepade jag det igen. Nu har det inte hänt på typ 2 veckor. Postad 18 May 2010 - 16:09 Tänk om man skulle hamna i nödsituation och inte ha telefonen med sig.. Jag har haft tur, eller hur man ska utrycka det, men min X10 har inte hängt sig nån gång än. Har haft den sen 31a mars. Postad 18 May 2010 - 16:23 Samma här! Förutom att jag fick min den 1a april! Postad 18 May 2010 - 18:21
Fanns inte det nån app eller nåt som gjorde att man kunde ändra "knapplåsen" dvs bågen man swipar för att komma in i menyn till något liknande med iphones "dra från vänster till höger" ?
Har för mig att jag läst nåt om det Postad 18 May 2010 - 18:57
Nu har jag hittat problemet, det är någon form av smuts innanför linsen som mest troligt skapar dessa suddiga bilder Postad 18 May 2010 - 18:57 31 Mars här När jag har lyssnat på musik samtidigt, skulle ringa ett samtal samtidigt som jag tydligen blev uppringd (av samma person jag skulle ringa till) så försvann svara-knappen, bara blå svara-bakgrund men inga knappar alls. Power-knappen lät mig dock stänga av åbäket, den bara körde min ringsignal. Postad 18 May 2010 - 19:01
Tja, skaffat en Xperia X10, och det är fel språk!!! vet inte vad jag ska göra xD jag troor att språket är malaysia eller nått, på menyn och inställingar ikonen (skiftnyckel och skruvmejsel, antar att de är den) så står de "tetapan", hursomhelst, när ja går in där har ja ingen som helst aning om vad som är vilket :S vore tacksam för snabbt svar!
Postad 18 May 2010 - 19:03
Jo det finns, men jag tog bort den eftersom jag inte lyckades få den att funka tillfredsställande. Det gick att gå förbi knapplåset av misstag om man hade den i fickan och home button blev intryckt. Lockbot heter appen. Postad 18 May 2010 - 19:10
Du börjar med skiftnyckeln och skruvmejsel som du själv listat ut Sen är det den fjärde nerifrån ---> Sen längst upp så är det bara och bläddra fram svenska =) Lycka till! Postad 18 May 2010 - 19:48
Fan, det verkar vara en ren och skär lögn det hela med root på X10an. Detta från SETool admin. Synd som fan, root är det enda jag saknar. Desiren är för ful likaså Nexus one, bara svart desire som är ganska snygg men x10an är ändå snyggast.
Vad jag skulle vilja ha root Postad 18 May 2010 - 20:13
vadåro? Tror inte att jerpelea ljög, alltid respekterat han på xda. Gjort mycket för X1an. Paul o Brian tyckte inte det var skumt heller Postad 18 May 2010 - 20:25 Det är the_laser på SETools som hävdar det. Han har även disablat unlocking via SETools nu. Kanske blev så efter snacket på XDA att sniffa paketen som SETools skickar och få en egen gratis version. Men laser skrev iaf att det var lögn. Olika bud på XDA :/ Länk: http://support.setoo...-flash-boot.sin
Redigerat av mornn, 18 May 2010 - 20:33. Postad 18 May 2010 - 20:50 tacktack Postad 18 May 2010 - 23:01
Hänger inte här lika mycket längre, kanske är detta "old" för er här, men tycker iaf det ser ut som att "one finger zoom" kommer fungera hyfsat.
http://www.youtube.c...h?v=gy4pS2YcKXI Postad 19 May 2010 - 00:02 Åh! Skönt att någon har fattat att man kanske inte VILL zooma med en hand samtidigt som man håller telefonen med den andra! Postad 19 May 2010 - 09:44
Har problem med minnet på telefonen, när jag försöker öppna PDF-filer i telefonen med OfficeSuite som följde med telefonen så står det bara otillräckligt minne! Har provat med telefonen nystartad och med nästan allt stängt med Task Killer. Har 129mb ledigt och filen är bara 160k stor! Funkar klockrent på min gamla DELL handdator från 2003...
Postad 19 May 2010 - 11:49 Ladda hem PDF-viewer från market! Iofs en extern app men jag använder enbart den appen. Postad 19 May 2010 - 11:56
Tack för tippset, fast jag har provat det programmet, är alldeles för segt, tar 15-20 sek att ladda ritningen vid varje zoom. Postad 19 May 2010 - 12:23
Om det nu är en ritning så känns det ju bra drygt att sitta och titta på den på en 4" skärm. Postad 19 May 2010 - 12:27
Det fungerar bra, eftersom du oftast är ute efter en detalj, mått eller littra. Det är bara att zooma in. Postad 19 May 2010 - 17:47
Fick tillbaka min x10:a idag som varit på service efter mitt försök att "unbrända" om telefonen så nu funkar den som den ska . Det hela gick tydligen på garantin betalade ingenting.
Postad 19 May 2010 - 20:54
Haha, jag har käftat en hel del med viasats support. TBH så är deras "app" i princip bara full screen webwiev (visar en url bara). Vilket skämt, är ju bara att gå in på deras sida
Postad 20 May 2010 - 20:12
***DREGGEL***
Hoppas hoppas att SE fixar Android 2.2 så småningom! http://www.youtube.c...h?v=KbKauRTq_TU Postad 20 May 2010 - 22:17
Tycker jag fått mkt bättre batteritid nu efter jag stängt av alla platstjänster i inställningarna. Varit helt kalas i 2 dar.
Alltid haft GPS av där men nu bockade jag av positionering via trådlösa nätverk m.m också. Bättre att sätta igång det när man behöver. Postad 20 May 2010 - 22:58
Någon som kan hjälpa mig att förstå varför tjejens telefon drar väldigt mycket batteri.... står följande information efter ca 7h
"mobilens viloläge" 43% Telefonen är inaktiv 40% Vad är det här, någon app som ligger och stör eller vadå... kanske är omöjligt att svara på utan mer information, eller? Postad 21 May 2010 - 03:20 Kollat så att inte automatiska uppdateringar är på i t ex Timescape? Stängt av Wifi, Bluetooth och GPS? Postad 21 May 2010 - 07:22
2.2 kommer säkert, men det lär ju dröja då 2.1 ska komma Q4 2010. Postad 21 May 2010 - 07:27 Reboot vid varje avstängning av WiFi? Jag har typ samma, telefonen i vilololäge drar typ allt. Nu rockar jag R1FB001 (.21). Hade max när jag började uppdatera via SEUS. Har Max (enligt batterywidget) nu efter också. Hum. Redigerat av mornn, 21 May 2010 - 07:45. Postad 21 May 2010 - 11:13
Har hon provat att gå ur alla appar eller liknande innan hon låter skärmen låsa sig eller låser den själv? Det drar något djävuskt mycket batteri när jag glömmer stänga appar eller funktioner innan jag låser skärmen. Postad 21 May 2010 - 11:35 Provokativt att använda en Mac i demon... Postad 21 May 2010 - 11:44
Man skulle ju hoppas att dom skippar 2.1 och går direkt på 2.2.
Tycker jag inte.. Jag använder själv både PC och mac hemma (men vägrar iphone). Syncar mobilen via google calender och contacts direkt till macens ical och adressbok. Funkar mycket tillfredställande. Enda jag saknar är sync på alla bilder jag tar direkt till valfri mapp på dator/ftp. //Joel Postad 22 May 2010 - 11:47
Tack, vi testar detta... verkar fungera bättre om man startar om... Postad 22 May 2010 - 15:08
Har nu läst genom nästan 7000 poster. Puh!!!! Fan vad man lär sig. Men ingen har samma problem som jag.
Mitt timescape kan inte uppdatera facebook. Jag har försökt att starta om telefonen, både rätt och fel (d.v.s. dra ut batteriet). Uppdaterat programvaran via Sony Ericssons program i datorn. Men när telefonen försöker uppdatera så kommer det en liten pil med ett rött utropstecken längst upp på skärmen som säger att det inte går att logga in. Snälla, det har fungerart, behöver hjälp! Postad 22 May 2010 - 15:12
Är det någon som vet om någon app där det går att tidsbestämma när datatrafik ska vara på. Likt active synk där man kan justera hög och lågbelastningstider samt bestämma uppdateringsintervall inom de tiderna.
Vil kunna ställa in tider för när mail skall automatuppdateras och manuellt hämtas. Jag har testat Foxy Ring men den ätnger ju av all trafik inklusive samtal och meddelanden. /sarc Postad 22 May 2010 - 15:21
Finns nån som heter nåt med juoicy eller nåt. Kommer inte på det just nu bara. Postad 22 May 2010 - 15:52 juicdefender kanske Postad 22 May 2010 - 16:05 Det står ungefär lika på min och då drar inte den ur batteriet så mycket för närvarande(c:a 19% på 10,5 timmar för närvarande). Igår refreshade jag min telefon lite genom att slänga in Zeam(home replacement som ger en fler skärmar men inte så mycket annat) och då passade jag på att stänga av platstjänsten GPS-sateliter samt 2G(dvs jag kör endast på 3G nu), jag ändrade även så att jag numera har automatisk uppdatering av facebook och mail 1ggr/timme utöver att Gmailen ligger aktiv hela tiden. Efter "refreshen" så upplever jag att jag haft bättre batteritid än innan trots att jag alltså kör mer synkning. Som jag läste någon annanstans så kan en nyckel vara att endast köra 3G om man har tillräckligt bra mottagning för det... Postad 22 May 2010 - 19:14
Låter som ett problem med nätverk. Kan du ansluta till internet? Får samma indikation när jag inte är uppkopplad eller har nada täckning. Postad 23 May 2010 - 07:47
Hej,
jag måste bara fråga detta Vips så bytte "knapplåset" plats! Nu öppnar jag den genaom att bågen går från höger till vänster inte vänster till höger som innan.... Är detta någon automatisk historia som byter svepmönster ibland för att inte slita på skärmen på samma ställe? Någon ide .. // Håkan Postad 23 May 2010 - 09:19
Är till för att ställa in vänster-, högerhands variant. Det är bara att dra fingret på ovansidan av bågen till den sida av skärmen du vill ha den på. Har aldrig varit med om att den bytt automagiskt utan bara om jag dragit "fel" ^^ Postad 23 May 2010 - 10:58 Tror Locale fixar detta. Där kan man även ställa in att den skall stänga av vissa funktioner när du är på vissa platser. T ex kan du ha automatisk igångsättning av ljudlös när du kommer in på jobb:) Postad 23 May 2010 - 11:10 Vilket tangentbord fixade a problemet ?? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |