* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 02 September 2011 - 14:28
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Jag använde Radera och återställ, installerade Anna OTA, sen Radera och återställ igen. De två extra OTA-filerna har jag aldrig installerat, är det eg nåt viktigt jag har missat?
Vad menar du med "två extra OTA-filerna"? Anna update 1 och 2? OTA brukar man kalla firmware uppdateringar, de andra är software uppdateringar som du får i mjukvarupppdateraren. Vad Anna update 1 och 2 innehåller kan du se här i tråden då jag redogjort för varje program som blir uppdaterat/installerat med dem. Jag har ingen aning om vad Radera och återställ gör. Firmware (fastvara) är det som ligger i telefonens z: minne, vilket är ett icke (för oss) skrivbart minne. Software (mjukvara) uppdateringar såsom Anna update 1 och 2, Ovi Store, Maps mm lägger sig i c:, vilket är ett skrivbart minne även för oss. När man gör en 3-finger reset formateras c: och sedan kopieras vissa filer från z: till c: som är essentiella för telefonens funktionalitet. 3-finger reset har förut inneburit tråkigheter men inte nu längre. QT, Store, Maps, Social, Adobe Reader, QuickOffice mm installeras efter en sådan via mjukvaruuppdateraren. Man bör även, för att vara på den säkra sidan formatera E: och även F: om man har program installerade på dem innan man gör en reset av telefonen. Glöm inte att bort att göra backup av kontakter och sådant du vill spara innan, dock helst inte inställningar då de kan ställa till problem för att de var inställningar som fungerade i en tidigare firmware men kanske inte lika bra i Anna.
Postad 02 September 2011 - 16:15
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Efter en formatering av E: och en 3-fingers reset. Hur gör jag då för att installera den bantade ver.11 av Anna som jag har tankat ner i min dator?
Ska den kopieras in i luren eller hur funkar det? Har läst så jag börjar bli yr i bollen men fattar ändå inte riktigt hur jag ska göra
Läst guiden om Phoenix. Måste jag använda det ?
Postad 02 September 2011 - 16:32
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Efter en formatering av E: och en 3-fingers reset. Hur gör jag då för att installera den bantade ver.11 av Anna som jag har tankat ner i min dator? Ska den kopieras in i luren eller hur funkar det? Har läst så jag börjar bli yr i bollen men fattar ändå inte riktigt hur jag ska göra
Läst guiden om Phoenix. Måste jag använda det ?
Läs om guiden för det är den du skall gå efter och pheonix e verktyget du skall använda. Enda sättet få in hans V11. Fråga till trixeo: Inga nya mjukvaruversioner från dig framöver? Tänkte på Belle typ??
Postad 02 September 2011 - 16:44
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Vad menar du med "två extra OTA-filerna"? Anna update 1 och 2? OTA brukar man kalla firmware uppdateringar, de andra är software uppdateringar som du får i mjukvarupppdateraren. Vad Anna update 1 och 2 innehåller kan du se här i tråden då jag redogjort för varje program som blir uppdaterat/installerat med dem.
Ja det är de jag menar. Med OTA menar jag over the air, uppdateringar som dyker upp i mobilen. Jag såg din post du skrev tidigare, och det är ju lätt att inse vad till exempel Quickoffice är för något, men så finns det ju en del saker där som jag inte vet vad de har för betydelse i praktiken. 3-finger reset har förut inneburit tråkigheter men inte nu längre. QT, Store, Maps, Social, Adobe Reader, QuickOffice mm installeras efter en sådan via mjukvaruuppdateraren.
Tack för tipsen! Radera och återställ tar bort program, sätter inställningarna till fabriksläge och formaterar E:, det kanske händer mer men det vet jag inget om. Jag tänke jämföra Radera och återställ med Treknappsmetoden, men jag klarar inte av att göra den senare. Väntar jag tills den vibrerar en gång så startar den som vanligt. Väntar jag tills menyknappen blinkar eller ännu längre tills den vibrerar tre ggr händer ingenting. http://mynokiablog.c...-your-nokia-n8/
Postad 02 September 2011 - 19:08
Unregistered3b04d388
-
Unregistered3b04d388
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag tänke jämföra Radera och återställ med Treknappsmetoden, men jag klarar inte av att göra den senare. Väntar jag tills den vibrerar en gång så startar den som vanligt. Väntar jag tills menyknappen blinkar eller ännu längre tills den vibrerar tre ggr händer ingenting.
Hej! Fick följande svar från Trixeo på liknande fråga angående 3-fingers reset (har inte provat det själv dock): "3-finger reset finns beskrivet hur man gör över hela nätet, du gjorde inte rätt. Stäng först av telefonen. Tryck in och håll nere Volym-, kamera samt meny. Medans du håller de tre intryckta, tyck på power tills telefonen startar, släpp power men fortsätt att hålla inne de andra tre knapparna till nokia dyker upp på skärmen. Klart. "
Postad 03 September 2011 - 00:26
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Läs om guiden för det är den du skall gå efter och pheonix e verktyget du skall använda. Enda sättet få in hans V11. Fråga till trixeo: Inga nya mjukvaruversioner från dig framöver? Tänkte på Belle typ??
Nej nån Belle ger jag mig inte på än, är så nöjd med Anna =) Provade att göra lite fler moddar men jag tyckte bara jag fick en labil telefon när jag tex flyttade internet cache till e:. Att fixa in moddar själv är enkelt med hjälp av FileBrowser. Nu grejar jag med en egen SIP-server (VoIP) istället, finns ju inbyggd klient för det i N8:an. Har fixat så att mina kompisar och jag kan ringa varandra på korta nummer såsom 100, 101, 102 osv, helt gratis via nätet... såklart går det ju åt datatrafik men det har väl de flesta ett par gig gratis i månaden. Visst går detta med klienter som Skype också men detta sätt är helt integrerat i telefonen, bara att gå via den vanliga vägen i kontakter och välja kompisen ifråga jag vill ringa och ringa upp.
Postad 03 September 2011 - 08:23
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Hade samma problem, håller med om att det är irriterande och förmodligen rätt onödigt, problemet är dock inte ett fel i firmware, kanske snarare tvärtom egentligen.
Det beror på att fältet "Album Artist" i mp3:ans id tag inte är ifyllt för vissa låtar och dessa hamnar då inte i samma album som de som har detta fält korrekt ifyllt.
För att åtgärda detta, så måste man med andra ord editera taggarna och lägga till rätt information i "Album Artist" fältet, det finns freeware program som man kan göra det i, jag hittade själv ett program som heter "Tagscanner" som jag åtgärdade problemet med.
Tack för tipset höll på bli tokig när man öppna musikspelaren men det prg du tipsa om löste problemet ju
Postad 03 September 2011 - 09:11
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Nu verkar det som att N8 inte kommer tillverkas så mycket längre. netonet har listat den som utgående modell och har den inte i lager. elgiganten, katsching och teknikmagasinet har den inte heller i lager.
Nog tror jag den kommer tillverkas ett bra tag till. Är nog bara deras kunder som fått svalnat intresse, då tar man inte in den på lager heller. Skulle däremot inte förvåna mig om t.ex. Elgiganten skulle tar in ett jättelager av den och köra någon prisdrive igen, men då är det ju bara tillfälligt i så fall. Det som talar emot Elgiganten i det fallet är att de just gjort det. Ska bli intressant att se hur C7 kommer att positioneras nu när 701 kommer. Det ger väl en liten vink om N8 när och om den eventuellt får sin efterföljare (801?).
Postad 03 September 2011 - 10:40
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Knappast nån mening med att byta C7 mot 701 iallafall.
LCD skärm och 1 GHz processor är inte mycket plus, kanske tvärtom. Något annat?
Möjligen kan det bli lite lyft för C7-701 nu. C7an har ju hamnat lite i skuggan för N8.
Annars är det väl N9 som gäller ett tag framöver. För mig iallafall, om jag bytar, bara för bytets skull, för jag är egenligen helt nöjd.
Redigerat av ffodil, 03 September 2011 - 11:20.
Postad 03 September 2011 - 11:34
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Knappast nån mening med att byta C7 mot 701 iallafall. LCD skärm och 1 GHz processor är inte mycket plus, kanske tvärtom. Något annat?
701 har 512MB ramminne mot C7:s 256MB. Sen ska 701 ha större batteri men det behöver inte betyda bättre batteritid då den har LCD och snabbare processor. Sen är det ingen dålig display 701 har, utan precis som iPhone 4 har den IPS display, dessutom så ska enligt Nokia 701 ha världens ljusstarkaste mobilskärm, ovanpå den då så har den Nokias Clear Black. 701 har snabbare 3G upload och download också. Tror också att 701 har ett vassare grafikkort, BCM2727 mot BCM2763 (inte helt hundra där). GPU betyder mycket i Symbian³ då operativet är GPU accelererat. Tillfällig skillnad är att 701 bara kommer med symbian Belle. Men det kommer ju till C7 senare. På utsidan så är väl skillnaden annars att menyknapparna sitter lite närmare skärmen. Jämförelse
Postad 03 September 2011 - 12:31
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Tack Sötbegär.
Lite jag inte reflekterat på, som att den har större RAM, samma telefonmine 1GB.
Tveksam till att dispayen skulle vara bättre. GPU tycker jag räcker i C7, med lång batteritid som följd.
Bättre flyt än min tidigare Desire och den drog betydligt mer batteri.
Som du säger kan man inte jämföra Android med Symbian i det hänseendet.
Postad 03 September 2011 - 14:08
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Läs om guiden för det är den du skall gå efter och pheonix e verktyget du skall använda. Enda sättet få in hans V11.
Vad ska jag göra med .rar filen som innehåller V11? Fattar nada tyvärr.
Postad 03 September 2011 - 15:37
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Vad ska jag göra med .rar filen som innehåller V11? Fattar nada tyvärr. 
Oj om du inte ens vet hur man packar upp en rar fil ska du nog släppa detta. Du kommer få många problem. Har du ingen med datakunskap i din närhet som kan hjälpa dig. Du har ju steg för steg instruktion i denna tråd.
Postad 03 September 2011 - 15:41
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Postad 03 September 2011 - 16:51
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
.
Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 19:56.
Postad 03 September 2011 - 18:06
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Oj om du inte ens vet hur man packar upp en rar fil ska du nog släppa detta. Du kommer få många problem. Har du ingen med datakunskap i din närhet som kan hjälpa dig. Du har ju steg för steg instruktion i denna tråd.
Vet mycket väl hur man packar upp filer med det jag inte fattar är vad jag ska göra med filerna efter jag har packat upp dom. Var, under vilken punkt står det hur man använder dom?
Redigerat av micke_thorn, 03 September 2011 - 19:00.
Postad 03 September 2011 - 18:18
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Har precis fått hem några ipkameror från HongKong av märket FosCam. Någon som vet något bra styrprg som man kan köra från N8.? Finns ju ett prg i butiken men kostar ju 110kr. Tänkte hitta något alternativ.
Postad 03 September 2011 - 18:59
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag kan göra det via fjärrstyrning(teamviewer) om du vill det?
Tack för erbjudandet Få se vad jag gör, nåt måste jag göra med den här sirapsluren. Tyckte den var seg innan så jag hade lite förhoppningar på Anna. Jag gjorde en OTA uppdatering men den blev inte bättre. Nästan segare efter uppdateringen än den var innan. Dessutom blev batteritiden sämre efter uppdateringen. Nu klarar jag bara ett knappt dygn. Om jag i princip inte använder den mer än till några SMS.
Postad 03 September 2011 - 19:53
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
.
Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 19:56.
Postad 03 September 2011 - 21:38
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Oj snacka om låg batteri tid, för mig går det bra , Internet, SMS, Spel och kamera varje dag fortfarande klarar den sig 3-5 dagar men jag har minskat lite grejor.
Det kan jag instämma med. Har haft några dagar med låg aktivitet på telefonen och är nu inne på åttonde dygnet, 7,5 dygn och den klarar sig till i morgon. Men som sagt väldigt lite användande men ett par korta samtal om dagen har det blivit och då den bara stått på GSM, hjälper väl lite. Inga automatiska synkroniseringar heller. Det är ju inte så man använder en smartphone, men har haft annat för mig några dagar. Det visar iallafall att det går att få batteritid som den gamla sortens telefoner, om man använder den som en sådan.
Postad 03 September 2011 - 22:30
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
För er som har problem att installera Symbian Anna update 1 & 3 samt OVI store. Det är Qt mobility som spökar.
http://discussions.n.../1117039#M94601
Räcker med att göra steg 1 och 2, sen gå in i software update igen och installera om allt. Fixen nedgradera Mobility sen uppdateras allt till senaste när du uppdaterar.
Något annat tips än ovan? Jag får inte till Uppdate. 2/2  Storleken är 9812kB
Redigerat av Unregistered3fe1e3ce, 03 September 2011 - 22:38.
Postad 03 September 2011 - 22:58
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Postad 03 September 2011 - 23:52
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Oj snacka om låg batteri tid, för mig går det bra , Internet, SMS, Spel och kamera varje dag fortfarande klarar den sig 3-5 dagar men jag har minskat lite grejor.
Det var ungefär vad jag hade innan jag uppgraderade. Nu är den tom varje morron.
Postad 04 September 2011 - 08:53
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Det finns två guider till Phoenix. Allt blev helt plötsligt helt begripligt när jag hittade den rätta
Att det sedan hängde sig mitt i är en annan historia. Fick felmeddelande om USB kopplingen. Testar med en annan dator idag.
Postad 04 September 2011 - 10:35
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
om det är någon som är sugen på N8:an så rear de den på cdon för 2990:- just nu. verkar finnas i samtliga färger...
Postad 04 September 2011 - 11:02
Piaggio
-
Piaggio
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Det finns två guider till Phoenix. Allt blev helt plötsligt helt begripligt när jag hittade den rätta Att det sedan hängde sig mitt i är en annan historia. Fick felmeddelande om USB kopplingen. Testar med en annan dator idag.
Länk till guiderna, tack.
Postad 04 September 2011 - 11:34
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Det kan jag instämma med. Har haft några dagar med låg aktivitet på telefonen och är nu inne på åttonde dygnet, 7,5 dygn och den klarar sig till i morgon. Men som sagt väldigt lite användande men ett par korta samtal om dagen har det blivit och då den bara stått på GSM, hjälper väl lite. Inga automatiska synkroniseringar heller.
Min håller 3 dygn utan data och widgets i offline-läge. Ytterst lite användande.
Postad 04 September 2011 - 13:25
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Min håller 3 dygn utan data och widgets i offline-läge. Ytterst lite användande.
Ja, då kan det låta mycket med 7,5 dygn, men jag överdriver inte. Har dock aldrig tidigare fått ut så mycket på en laddning. Normalt annars brukar ligga på 3-5 dygn. Min sambo som inte använder den till mycket mer än telefon och lite fotande, brukar ganska konstant köra 5-6 dygn. När jag för ett tag sen var en runda Tyskland, Polen blev jag ganska förvånad över batteritiden, eftersom jag fotade och filmade en hel del, men bara ett par korta samtal. Ok. kanske inte mycket för många men mer än normalt för mig.När jag kom hem efter 6 dygn fanns fortfarande lite batteri kvar. Nu är dessa dock C7or, men borde inte skilja något. Med min tidigare Desire kunde jag se hur batteriet skönk när jag filmade/fotade vilket inte alls märks på C7an. Batteri tiden är en av flera saker varför jag trivs så bra med Nokia. Därför blir det nog en ny N9 också. Finns ju väldigt olika användande. Som kontrast till ovanstående kan jag nämna att min dotter som också har C7 har högst 2 dygns batteritid och brukar ladda varje natt för att vara säker på att ha bra med batteri nästa dag. Då har hon också telefonen igång nästan konstant, snackar med kompisar el. sitter och skriver. däremellan blinkar menyknappen jämt och ständigt för nya meddelande att svara på.
Redigerat av ffodil, 04 September 2011 - 14:36.
Postad 04 September 2011 - 16:04
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Det finns två guider till Phoenix. Allt blev helt plötsligt helt begripligt när jag hittade den rätta Att det sedan hängde sig mitt i är en annan historia. Fick felmeddelande om USB kopplingen. Testar med en annan dator idag.
har du annat nokia program samtidigt på som du kör phoenix?.typ ovi??..stäng ner alla andra nokia program när du flashar.då brukar det fungerara utan att få felmeddelande om usb b.l.a..jag brukar ta backup på alla nokia saker i datorn..kort,filmer kontakter o.s.v. sen avinstallerar jag alla nokia program och drivrutiner..installerar phoenix och startar om datorn.tillbaks med alla nokia program .ibland vill nämligen phoenix bråka om andra nokia program är installerade först..viktigt är att efter installation av phoenix är att man startar om datorn direkt..sen kan man ansluta telefonen och låta datorn hitta N8;an..bara ett tips om du inte får till att flasha den..
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 04 September 2011 - 16:19.
Postad 04 September 2011 - 16:49
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
har du annat nokia program samtidigt på som du kör phoenix?.typ ovi??..stäng ner alla andra nokia program när du flashar.då brukar det fungerara utan att få felmeddelande om usb b.l.a..jag brukar ta backup på alla nokia saker i datorn..kort,filmer kontakter o.s.v. sen avinstallerar jag alla nokia program och drivrutiner..installerar phoenix och startar om datorn.tillbaks med alla nokia program .ibland vill nämligen phoenix bråka om andra nokia program är installerade först..viktigt är att efter installation av phoenix är att man startar om datorn direkt..sen kan man ansluta telefonen och låta datorn hitta N8;an..bara ett tips om du inte får till att flasha den..
Tack för tipsen Kan nog ha varit något sånt som har spökat.
Postad 04 September 2011 - 21:17
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Nu har jag installerat om Anna via Ovi Suite. Skulle det ge någon fördel gentemot att uppdatera OTA?
Postad 04 September 2011 - 21:59
Unregisteredbe903194
-
Unregisteredbe903194
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jag saknar en funktion nu när jag uppdaterat till Anna.
När man skriver SMS och ska hitta mottagaren så fungerade det som så att man
bara tryckte på t ex T och då kom bara bokstäverna fram som fanns namngivna i "contacts"
Så om man då hade en "Thomas" och så kom H upp som knapp etc...
Känns lite luddigt beskrivet men hoppas att ni förstår... :0)
Jag undrar om det går att få tillbaks den funktionen istället för qwerty tangentbordet som
är för litet för mina fingrar. Visserligen kan man nyttja nuffroläget på knapparna men blev
ändå förtjust i den andra funktionen...
Tack tack!
Postad 04 September 2011 - 21:59
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Hej!
Fick följande svar från Trixeo på liknande fråga angående 3-fingers reset (har inte provat det själv dock):
"3-finger reset finns beskrivet hur man gör över hela nätet, du gjorde inte rätt. Stäng först av telefonen. Tryck in och håll nere Volym-, kamera samt meny. Medans du håller de tre intryckta, tyck på power tills telefonen startar, släpp power men fortsätt att hålla inne de andra tre knapparna till nokia dyker upp på skärmen. Klart. "
Tack till dig och Trixeo. Nu har jag 231 MB ledigt på C:, med Radera data och återställ var det 181 MB.
Postad 04 September 2011 - 22:34
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Länk till guiderna, tack. En sökning i tråden...Jag saknar en funktion nu när jag uppdaterat till Anna.
När man skriver SMS och ska hitta mottagaren så fungerade det som så att man bara tryckte på t ex T och då kom bara bokstäverna fram som fanns namngivna i "contacts" Så om man då hade en "Thomas" och så kom H upp som knapp etc...
Känns lite luddigt beskrivet men hoppas att ni förstår... :0)
Jag undrar om det går att få tillbaks den funktionen istället för qwerty tangentbordet som är för litet för mina fingrar. Visserligen kan man nyttja nuffroläget på knapparna men blev ändå förtjust i den andra funktionen...
Tack tack!
Meny/Inställningar/Telefon/Pekfunktion/Adaptiv sökning: På
Postad 04 September 2011 - 23:47
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
Jag hittar inte "Lägg till i rutt" eller "Planera rutt" i Kartor 11_wk34, den finns i 11_wk27. Nån som vet var den funktionen finns?
Postad 05 September 2011 - 11:01
Unregisteredbe903194
-
Unregisteredbe903194
-
Amatör
-
-
58 inlägg
En sökning i tråden...
Meny/Inställningar/Telefon/Pekfunktion/Adaptiv sökning: På
Underbart Trixeo! Du har gjort det igen... :0) Tack...
Postad 05 September 2011 - 13:17
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Nu funkade det klockrent  Tack å bock. Förra testet gjorde jag i lördags efter jag kom hem från en fest. Kanske inte var det bästa tillfället att ge sig på nåt sånt här
Postad 05 September 2011 - 15:36
Pär-Ola
-
Pär-Ola
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
När jag aktiverar energisparfunktionen eller power saving mode i Battery monitor 2 så kopplas näranslutningen till i mitt fall 3 ner och det går varken att ringa till eller från telefon, undantag nödsamtal. Skall det vara så här eller kan jag ändra den inställningen?
Postad 05 September 2011 - 16:07
SL2
-
SL2
-
Forumräv
-
-
540 inlägg
När jag aktiverar energisparfunktionen eller power saving mode i Battery monitor 2 så kopplas näranslutningen till i mitt fall 3 ner och det går varken att ringa till eller från telefon, undantag nödsamtal. Skall det vara så här eller kan jag ändra den inställningen?
Ja. Eftersom Energispar använder endast GSM och Tre endast har 3G så blir du utan nät.
Postad 05 September 2011 - 16:28
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Nu har jag installerat om Anna via Ovi Suite. Skulle det ge någon fördel gentemot att uppdatera OTA?
Postad 05 September 2011 - 18:04
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Tyvärr så körs det lite reklam i överkant men vem bryr sig om den... Senaste versionen på Nokia Maps e svensk men själva väder-appen är engelsk för stunden Testa, själva kartprg har fått sig ett rejält lyft sen 3.08 kom på Nokia Beta labs.. Följ instruktionerna om ni inte har 3.08 sen tidigare bara Nokia Beta Labs
Jag har den bantade Anna Ver.11 installerad nu och jag skulle installera om Nokia Maps 3.08. Får felmeddelande: Något gick fel och anslutningen Misslyckades. Försök igen.Verkar som nedladdningen går bra men när installationen ska börja kommer meddelandet. Originalversionen av Nokia Maps som installerades med Anna är tydligen raderad i samband med uppdateringsförsöket. Vad kan ha hänt?
Postad 05 September 2011 - 19:18
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Jag har den bantade Anna Ver.11 installerad nu och jag skulle installera om Nokia Maps 3.08. Får felmeddelande: Något gick fel och anslutningen Misslyckades. Försök igen. Verkar som nedladdningen går bra men när installationen ska börja kommer meddelandet. Originalversionen av Nokia Maps som installerades med Anna är tydligen raderad i samband med uppdateringsförsöket. Vad kan ha hänt?
Nokia har börjat med att deras prg hämtar nedladdningen online när man skall installera eller uppdaterar prg så du är beroende av internetuppkoppling när du skall installera.. Kan ju va det som strular för dig kanske?? Har oxå för mig Trixeo tog bort Nokia maps i sin V11, men jag kan ha fel. Hur som helst så är V3.08 ( som finns på Nokia Beta Labs) av Nokia maps den klart mest användarvänliga versionen som släppts anser jag.. Tips: Kolla i programhanteraren att det inte finns något av Nokia maps där innan du provar installera om den igen. Jag har V11 av Trixeo och den funkar kanon för mig. Good Luck
Redigerat av big_swede70, 05 September 2011 - 19:22.
Postad 05 September 2011 - 20:09
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag hade Internetkoppling men det kanske var nåt sånt som var orsaken iaf.
Efter lite funderande testade jag att köra programfilen direkt från E: och då funkade det. Jag hittade en loggfil på installationen som jag raderade innan också.
Det är Maps i Trixeo´s V11 men den försvann i samband med den misslyckade installationen.
Jag hade V3.08 innan jag uppgraderade till V11 Anna och jag tycker åxo den är kanon jämfört med den gamla.
Redigerat av micke_thorn, 05 September 2011 - 21:29.
Postad 06 September 2011 - 11:16
Unregistered77d30fc4
-
Unregistered77d30fc4
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ja.
Eftersom Energispar använder endast GSM och Tre endast har 3G så blir du utan nät.
Jag har samma problem. Men jag hade inget problem med detta innan jag uppdaterade? Så det kan inte vara det.
Postad 06 September 2011 - 11:52
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jag har samma problem. Men jag hade inget problem med detta innan jag uppdaterade? Så det kan inte vara det.
Nu använder jag ju inte Battery monitor, men jag kör alltid energisparfunktionen i OS:et förutom när jag surfar och det funkar utmärkt även efter Anna uppdateringen (Nokias version), använder Halebop (Telia).
Postad 06 September 2011 - 14:02
freppo
-
freppo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Någon som vet ett lika bra progam som Pixelpipe om man vill direktpublisera innehåll på ex blogspot.com eller dylikt? Tyvärr har ju Pixelpipe försvunnit från Ovi...
Postad 06 September 2011 - 14:47
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Från ett annat forum just make a call in 3g network and while talking activate pwrsaving mode.....and its done....u will b in power saving mode while remaining in 3g.....
Postad 06 September 2011 - 14:50
jfhallberg
-
jfhallberg
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Den ändrade inte till GSM i batterisparläget innan uppdateringen. Det är därför
Redigerat av jfhallberg, 06 September 2011 - 14:53.
Postad 06 September 2011 - 15:01
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Den ändrade inte till GSM i batterisparläget innan uppdateringen. Det är därför 
Det har min gjort sedan PR1.0. Tele2 som operatör. Kan vara så att Tre:s egen FW har en inställning i sig som hindrar detta.
Postad 06 September 2011 - 15:37
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Det har min gjort sedan PR1.0. Tele2 som operatör. Kan vara så att Tre:s egen FW har en inställning i sig som hindrar detta.
Samma här fast då med Halebop (Telia)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|