Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 September 2011 - 16:36

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Qt 4.7.4: (finns med i senaste Qt SDK)

Improved image caching
Text input improvements – Support for split-screen virtual keyboard
Pinch Area to provide a declarative API for handling touch input

Symbian-only benefits of Qt 4.7.4:

Split view editor support
Graphics improvements: Productized OpenGL ES support with optimized GPU memory management, Several OpenVG paint engine optimizations
Faster orientation switching support
Support for copy/paste keyboard accelerators in editors

OpenGL ES 2.0 for QML is no longer considered 'experimental'

Heaps of goodies for developers. Updated IDE, new Simulator UI and functions.

Postad 06 September 2011 - 18:20

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Trixeo. Ang din post tycker du man ska uppdatera Qt till den senaste och var hittar jag den isåfall?

Postad 06 September 2011 - 19:46

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Ikväll åker nya Belle in i mobilen B)
Ska bara koka ihop svenskt tangentbord och lyckas ta bort skräp i förväg !

http://symbian-coder...1110200203.html
För de modiga (galna? gränsen är fin..)

Redigerat av K_arlstrom, 06 September 2011 - 19:47.

Postad 06 September 2011 - 20:18

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Kan nån svara på vad Communicator ska vara för nåt?
Fattar inte vitsen med programmet och varje gång batteriet har laddat ur så vill han ha ett lösenord för Communicator, så vad gör programmet?

Postad 06 September 2011 - 20:32

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Trixeo. Ang din post tycker du man ska uppdatera Qt till den senaste och var hittar jag den isåfall?

Vad jag tycker har inte med saken alls att göra B) Jag har installerat det.
Som jag skrev finns det med i senaste Qt SDK.

Postad 06 September 2011 - 20:33

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ikväll åker nya Belle in i mobilen B)

Kör hårt. Glöm inte oss andra bara om du får till det. Jag e oxå intresserad.. Lycka till

Postad 06 September 2011 - 20:33

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Kan nån svara på vad Communicator ska vara för nåt?
Fattar inte vitsen med programmet och varje gång batteriet har laddat ur så vill han ha ett lösenord för Communicator, så vad gör programmet?

En google sökning gav denna länk http://nyheter.nokia...okia-microsoft/

Postad 06 September 2011 - 21:08

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ikväll åker nya Belle in i mobilen ;)

Har provat och undersökt den nu. Var lite rädd för att det var samma läcka som den förra men efter att ha kört winmerge på de båda läckornas uppackade filer ser jag att det inte var många filer som fortfarande var desamma = detta är en genuin ny läcka.
Flash funkar som det ska och telefonen verkar fungera fint. Var det inte en massa spel och dyl som inte funkade i förra? Tänkte testa nåt som inte fungerade i förra men jag vet inte vad som inte funkat förut.

Edit: Installerar Angry Birds nu vilken tydligen inte fungerade så bra förut... hackade... återkommer efter testet

Edit: Innan jag hade hunnit uppdatera klart till senaste AB versionen så blev jag nu erbjuden en uppdatering i "Software update" i telefonen:
BETA: Ovi Store
Description: This update is optional and needed only if Store stopped working after update from PS1 to Belle SW
Version number: 1.0 (0)
File size: 4537 kB

EDIT: AB funkar fint.
Har inte tid att greja nåt med denna nya Belle just nu, men återkommer i ämnet när jag har skapat mig tid B)

Redigerat av trixeo, 06 September 2011 - 21:35.

Postad 06 September 2011 - 21:28

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Gött.. Kanske en ny TrixeoBelle version om allt flyter på då.. B) ;) :D

Postad 06 September 2011 - 21:38

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Något annat tips än ovan? Jag får inte till Uppdate. 2/2 ;)

Storleken är 9812kB

Kanske har noterats i tråden men ifall det är fler som har samma problem; Det var beta versionen av Nokia Big Screen som spökade, avinstallera den och 2/2 installeras B) .

Postad 06 September 2011 - 21:53

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Ang uppdateringen ovi store som ja oxå fått så kanske det betyder OFFICIELLA Belle e på g? Man måste ju få hoppas eller..Hehe

Redigerat av big_swede70, 06 September 2011 - 22:06.

Postad 06 September 2011 - 22:04

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ang uppdateringen ovi store så kanske det betyder OFFICIELLA Belle e på g? Man måste ju få hoppas eller..Hehe

Versionen på Store i denna Bell var ursprungligen 2.12.040 vilken med uppdateringen jag skrev om ovan uppdaterade Store till 2.12.043

Postad 06 September 2011 - 22:10

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Ja och om de plötsligt börjar släppa uppdateringar så här vad betyder då det? Lite skumt.. Jag har ju som sagt din Anna men får ändå denna oxå.?

Postad 07 September 2011 - 10:42

KarlzZ
  • KarlzZ
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Någon som vet ett lika bra progam som Pixelpipe om man vill direktpublisera innehåll på ex blogspot.com eller dylikt? Tyvärr har ju Pixelpipe försvunnit från Ovi...

Går bra att ladda hem pixelpipe.
Scrolla ner en bit på sidan så finns det en länk.

http://thenokiablog....pipe-103-final/

Postad 07 September 2011 - 18:07

ashtangi
  • ashtangi
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte tillslut en n8, bra lur och grym community här! Jag hade förstått att vissa hade problem med lila skärm, och självklart visade sig att jag fick en sådan. Det verkar som många n8:er har det problemet och jag vet fasiken om jag orkar skicka lurar fram och tillbaks tills jag får en bra..

Några frågor bara. Blir det lila skärm problemet bättre med Anna? Om inte, stör ni er mycket på det fortfarande?

Redigerat av ashtangi, 07 September 2011 - 18:08.

Postad 07 September 2011 - 18:46

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Ny version av Ovi Suite är släppt

http://mynokiablog.c...device-updates/

Change log

- Important fixes for calendar sync (Anna)
- Important fixes for device software updating

-------------------------------------------------------------------

Ny version av Nokia Sleeping Screen är släppt

http://betalabs.noki...sleeping-screen

Updated September 7, 2011: Nokia Sleeping Screen beta updated. Install now on any drive!

Redigerat av MerBlues, 07 September 2011 - 18:48.

Postad 07 September 2011 - 22:01

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Ikväll åker nya Belle in i mobilen ;)

Nu har jag svenskt tangent bord i senaste Belle läckan..verkar vara en hel del program att rensa,bara 128Mb ledigt på C: tycker den fungerar ok så här långt..får testa mer och återkomma..kanske något för Trixeo att kolla på om du får tid..

Postad 07 September 2011 - 23:27

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Nu har jag svenskt tangent bord i senaste Belle läckan..verkar vara en hel del program att rensa,bara 128Mb ledigt på C: tycker den fungerar ok så här långt..får testa mer och återkomma..kanske något för Trixeo att kolla på om du får tid..

Har grejat lite idag.. 197MB ledigt på C: efter install.. hur låter det? Inte klar än...

Postad 08 September 2011 - 00:38

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Om inte, stör ni er mycket på det fortfarande?

Det beror alldeles på hur du är som person. Jag upptäckte det inte förrän jag kollade på en gråskala gjord för att undersöka skärmar.
Konstaterade att den var lilabrun, men eftersom jag inte ser det i vardagligt användande så bryr jag mig inte.

Har faktiskt inte funderat på det här på flera månader, har haft den sen januari.

Om man ser felet varje dag spontant ska man väl byta.

Om man är en sån som gillar/måste rada upp saker på hyllan med samma avstånd till hyllkanten kan jag förstå att man kan störa sig, även om man inte ser felet utan gråskala..

Redigerat av SL2, 08 September 2011 - 00:40.

Postad 08 September 2011 - 01:56

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Köpte tillslut en n8, bra lur och grym community här! Jag hade förstått att vissa hade problem med lila skärm, och självklart visade sig att jag fick en sådan. Det verkar som många n8:er har det problemet och jag vet fasiken om jag orkar skicka lurar fram och tillbaks tills jag får en bra..

Några frågor bara. Blir det lila skärm problemet bättre med Anna? Om inte, stör ni er mycket på det fortfarande?

Det blir inte bättre med Anna updateringen. Jag har lila skärmproblemet men jag bryr mig inte så mycket om det.

Postad 08 September 2011 - 09:01

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Har grejat lite idag.. 197MB ledigt på C: efter install.. hur låter det? Inte klar än...

låter toppen.inte hunnit testa allt för mycket då min fru använder den,fungerar java?.opera mini ?..favourite apps fungerade inte i förra läckan,tråkigt då den e kanon.ser fram emot när du känner dig klar med den och man kan testa.

Postad 08 September 2011 - 21:22

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Har fixat till en CFW nu av den senaste läckta Belle, tack vare CODeRUS.

Ladda hem min Belle CFW version 1 här!

Hur gör man för att flasha denna FW? På samma vis som om du skulle flasha CODeRUS originalversion. Orkar inte skriva någon guide denna gång, vill någon annan vänlig göra det så varsågod!

Grunden är i alla fall att först ladda in en Anna FW i Phoenix (dead flash mode) ta sedan bort RM-596_M006.44.emmc.fpsx och RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx under Options, redigera sedan CORE, ROFS2, ROFS3 och UDA sökvägarna till dit där du packat upp mina filer. Tryck OK och välj Refurbish med telefonen avslagen och urkopplad. Du bör formatera E: innan om du vill vara på den säkra sidan. Flashningen kommer att se ut som om den hänger sig efter 100%, vänta nån minut efter det stannat och dra sedan ur USB sladden till telefonen och starta den efter ca 10 sekunder (om det inte går, tryck in power i över 8 sekunder och prova sedan igen). Varför blir det så undrar du? För att de som läckt originalreleasen inte läckte ett par filer, det saknas alltså två stycken styrfiler. Om de hade läckt dem skulle de kunnat spåra läckan då de filerna innehåller personlig infromation. OBS att saknaden av dessa två filer inte medför något annat än att du måste lägga till dem manuellt, som jag skrivit ovan, samt att Phoenix flashningsprocess inte får en konfirmation av telefonen.

Good luck! Glöm inte bort att om det går något snett så kan du alltid flasha igen!

- 196MB ledigt på C: efter flash refurbish
- Alla språk förutom Svenska och Engelska är borttaget
- Svenskt skrivspråk/rättstavning/språksyntes är tillagt
- Fejkat svenskt GUI (eftersom det inte finns några svenska resursfiler att tillgå) - vissa program är på svenska men själva GUI:t är på engelska.
- Senaste CODeRUS installserver i ROFS2 (ligger kvar vid hard-reset)
- Friat upp ca 30MB med reserverat minne på C:
- trixeo menylayout - standard hittills i Belle är att ALLT ligger under en och samma mapp, så jag städade upp lite med mappar liknande Annas: Program, Kontor, Verktyg, Spel...
- Kontaktmatch på telefonnummer satt till 7 siffror
- FileBrowser installerad och konfigurerad för att fungera med Belle (avinstallation finns)
- Borttagna program: (vissa med nedladdningslänk direkt från Nokia)
* Ovi Music
* Quickoffice (detta är version 6 som kommer med i Nokias firmware, Quickoffice 7 finns på alternativa sidor)
* Adobe Reader
* YouTube-länk (full version av YouTube finns på m.google.com om du går dit med telefonen)
* NFC support (N8:an har inte stöd för det hårdvarumässigt så jag vet inte varför det ligger med)
* Internet Search
* Microsoft Communicator
* Shazam
* topApps
- Default RSS feeds borttagna
- All prebuilt media borttagna förutom de fyra bakgrundsbilder som ligger som standardstartsidor
- Importerar ej videotrailers från E:
- phone_as_modem.iso borttagen ur UDA och sökvägen ändrad tillbaka till E:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso (som det var i tidigare PR)
- Svenskt tangentbord något modifierat - tex ligger @ istället för ? på gemener (som det är i det engelska)
- Nokia Pure typsnitt
- Skandinavisk Language set: 111.202.0203.06.01
- Säkert nåt mer jag inte kommer på just nu...

Har ett problem kvar att lösa, Sök-widgeten vill inte fungera, funderar på att ta bort sökfunktionen helt eller bara sökwidgeten eftersom jag snart inte orkar felsöka detta mer.

Är öppen för förslag på vad som mer ska göras, dock med förbehåll :)

EDIT: Sökwidgeten ville inte fungera utan Internet Search så jag lade till detsamma igen, så nu fungerar denna CFW förhoppningsvis som den ska.

EDIT: Länk och info om flashning mm...

Redigerat av trixeo, 08 September 2011 - 23:01.

Postad 08 September 2011 - 22:27

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Har inte hunnit kolla klart på det här, långt ifrån.. som det ser ut nu så stänger jag ner nokiacooker och den orensade rofs2'an och tar trixeos version istället. Så går det när man inte har tid :)

Postad 08 September 2011 - 22:37

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Har inte hunnit kolla klart på det här, långt ifrån.. som det ser ut nu så stänger jag ner nokiacooker och den orensade rofs2'an och tar trixeos version istället. Så går det när man inte har tid :rolleyes:

Haha, jag hade inte tid, men tog mig :) Blev en dag ledigt från jobbet men en hel dag framför datorn =)

Postad 08 September 2011 - 22:46

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om att Microsoft ska släppa företagsprogram till Symbian Belle?

http://www.allabouts...Apps_for_Sy.php

Postad 09 September 2011 - 00:23

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Gött jobbat Trixeo.. Ska nog lägga in den versionen om några dagar. Just nu e det prio få igång datorn som ja petat in Windows7 i precis. Ska väl inte va några problem installera phoenix då väl?. Hade vista innan och kände det får räcka med det op systemet nu

Postad 09 September 2011 - 02:47

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Windows 7 är det enda rätta och phoenix har funkat bra för mig iallafall.

Postad 09 September 2011 - 06:07

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Har inte hunnit kolla klart på det här, långt ifrån.. som det ser ut nu så stänger jag ner nokiacooker och den orensade rofs2'an och tar trixeos version istället. Så går det när man inte har tid :)

The One har svenska i sin rofs3..

Postad 09 September 2011 - 06:11

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Har fixat till en CFW nu av den senaste läckta Belle, tack vare CODeRUS.

Ladda hem min Belle CFW version 1 här!

Hur gör man för att flasha denna FW? På samma vis som om du skulle flasha CODeRUS originalversion. Orkar inte skriva någon guide denna gång, vill någon annan vänlig göra det så varsågod!

Grunden är i alla fall att först ladda in en Anna FW i Phoenix (dead flash mode) ta sedan bort RM-596_M006.44.emmc.fpsx och RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx under Options, redigera sedan CORE, ROFS2, ROFS3 och UDA sökvägarna till dit där du packat upp mina filer. Tryck OK och välj Refurbish med telefonen avslagen och urkopplad. Du bör formatera E: innan om du vill vara på den säkra sidan. Flashningen kommer att se ut som om den hänger sig efter 100%, vänta nån minut efter det stannat och dra sedan ur USB sladden till telefonen och starta den efter ca 10 sekunder (om det inte går, tryck in power i över 8 sekunder och prova sedan igen). Varför blir det så undrar du? För att de som läckt originalreleasen inte läckte ett par filer, det saknas alltså två stycken styrfiler. Om de hade läckt dem skulle de kunnat spåra läckan då de filerna innehåller personlig infromation. OBS att saknaden av dessa två filer inte medför något annat än att du måste lägga till dem manuellt, som jag skrivit ovan, samt att Phoenix flashningsprocess inte får en konfirmation av telefonen.

Good luck! Glöm inte bort att om det går något snett så kan du alltid flasha igen!

- 196MB ledigt på C: efter flash refurbish
- Alla språk förutom Svenska och Engelska är borttaget
- Svenskt skrivspråk/rättstavning/språksyntes är tillagt
- Fejkat svenskt GUI (eftersom det inte finns några svenska resursfiler att tillgå) - vissa program är på svenska men själva GUI:t är på engelska.
- Senaste CODeRUS installserver i ROFS2 (ligger kvar vid hard-reset)
- Friat upp ca 30MB med reserverat minne på C:
- trixeo menylayout - standard hittills i Belle är att ALLT ligger under en och samma mapp, så jag städade upp lite med mappar liknande Annas: Program, Kontor, Verktyg, Spel...
- Kontaktmatch på telefonnummer satt till 7 siffror
- FileBrowser installerad och konfigurerad för att fungera med Belle (avinstallation finns)
- Borttagna program: (vissa med nedladdningslänk direkt från Nokia)
* Ovi Music
* Quickoffice (detta är version 6 som kommer med i Nokias firmware, Quickoffice 7 finns på alternativa sidor)
* Adobe Reader
* YouTube-länk (full version av YouTube finns på m.google.com om du går dit med telefonen)
* NFC support (N8:an har inte stöd för det hårdvarumässigt så jag vet inte varför det ligger med)
* Internet Search
* Microsoft Communicator
* Shazam
* topApps
- Default RSS feeds borttagna
- All prebuilt media borttagna förutom de fyra bakgrundsbilder som ligger som standardstartsidor
- Importerar ej videotrailers från E:
- phone_as_modem.iso borttagen ur UDA och sökvägen ändrad tillbaka till E:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso (som det var i tidigare PR)
- Svenskt tangentbord något modifierat - tex ligger @ istället för ? på gemener (som det är i det engelska)
- Nokia Pure typsnitt
- Skandinavisk Language set: 111.202.0203.06.01
- Säkert nåt mer jag inte kommer på just nu...

Har ett problem kvar att lösa, Sök-widgeten vill inte fungera, funderar på att ta bort sökfunktionen helt eller bara sökwidgeten eftersom jag snart inte orkar felsöka detta mer.

Är öppen för förslag på vad som mer ska göras, dock med förbehåll :)

EDIT: Sökwidgeten ville inte fungera utan Internet Search så jag lade till detsamma igen, så nu fungerar denna CFW förhoppningsvis som den ska.

EDIT: Länk och info om flashning mm...

tackar så mycket,blir att testa ikväll,känns som sista chansen för N8an.frugan vill ha en likadan som jag..jag vill att hon ska ha den kvar för kameran

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 09 September 2011 - 06:13.

Postad 09 September 2011 - 07:54

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
God morgon!

Blev lite besviken nu i morse när jag kikade på telefonen.
Igår kväll, ca 23.00, satte jag den i energisparläge när jag gick och la mig.
Batteristatusen enligt den interna programvaran som kommer upp när man klickar
uppe i hörnet på batteriet påstod att jag hade 50% batteri kvar då.

När jag vaknade i morse, ca kl 8.00, kikade jag på batteristatusen igen när jag
skulle stänga av energisparläget. Då hade jag bara 35%...
Det enda programmet som ständigt är på är mazelock. Jag har inte några aktiva
widgets alls. Har bara en startsida med några genvägar på, ja just det där har jag
ju favourite apps aktivt.

Så mycket ska den väl ändå inte dra på 9 timmar? Finns det något man kan ställa in
så den verkligen sparar batteri i energisparläget?
Har noterat att den t ex inte går ner på enbart GSM nät i energisparläge...

Sen så har inte "enter" knappen någon funktion för mig när jag t ex skriver i sådana
här rutor, ska inte den byta rad som "enter" brukar?

Postad 09 September 2011 - 08:39

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

...
Har noterat att den t ex inte går ner på enbart GSM nät i energisparläge...
...

Har du Tre som operatör? Vilken produktkod/firmware har du?

Postad 09 September 2011 - 10:37

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har kört in Bella på min N8 tycker det funkar riktigt bra blir nog att behålla den.

Trixeo stort tack för jobbet du lägger ner :)

Postad 09 September 2011 - 10:59

KarlzZ
  • KarlzZ
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Har kört in Bella på min N8 tycker det funkar riktigt bra blir nog att behålla den.

Trixeo stort tack för jobbet du lägger ner :)

Ja tänkte pröva ikväll.

Nått som man behöver tänka på?

Funkar Kamera uppdateringarna?

Mvh Karl

Postad 09 September 2011 - 11:05

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Har du Tre som operatör? Vilken produktkod/firmware har du?

Mmm just det! Det var ju något i nåt inlägg tidigare om att 3 inte tillät sina telefoner
att gå ner i GSM läge pga dem inte har nån GSM mottagning ja...

Telefon är 3 Denmark "brandad" så det är nog det som spelar in då...
Jag kör visserligen med Comviq SMART kontant men det är ju ändå 3´s mjukvara tyvärr.

Är det 3G:n som drar så mycket mer ström alltså... sjukt! :)
Och GSM inställningen är helt borttagen i den mjukvaran såg jag nu.

Dags att slänga in din Anna ändå då...

min produktkod om du ändå vill kika på något : 059C895

EDIT: fick fram det här - 059C895: N8-00 RM-596 3 DK DK Dark Grey v2 GV
Någon som vet vad v2 GV står för?

Redigerat av Unregisteredbe903194, 09 September 2011 - 11:25.

Postad 09 September 2011 - 12:13

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Mmm just det! Det var ju något i nåt inlägg tidigare om att 3 inte tillät sina telefoner

Jag kör visserligen med Comviq SMART kontant men det är ju ändå 3´s mjukvara tyvärr.

Nej 3G och GSM har ungefär samma standbytid, men är det så att du ibland har lite dålig mottagning på 3G, så kan det dra mycket atteri om den får söka.
Däremot har du ungefär dubbelt så lång samtalstid på GSM.

Själv kör jag oftast på GSM eftersom jag vistas en del på platser där jag kan få lite dålig mottagning på 3G.
Man får helt klart bättre batteritid då.
Här hemma kopplar den ändå upp på wifi när det behövs.
Följden är iallafall att jag har väldigt bra batteritid. Just nu har jag kört lite över 5 dygn med 35% kvar, med en hel del samtal och lite annat lekande. T.ex. börjat använda NFC med lite byte av bilder, m.m. med dom andra Nokia-ägarna. Använder inte alls energispar.
Förra laddningen körde jag 8 Dygn, då med lite användande.

Det hör ju till saken då att C7an har längre standby-batteritid än N8 enl. manualen, kan däremot inte förstå varför, då det borde vara samma.

Redigerat av ffodil, 09 September 2011 - 12:21.

Postad 09 September 2011 - 12:25

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Kollade i din ROFS3 och hittade detta i \private\2000b187\2000b593.xml
<PowerSaveModeConfig><Setting mode="1"><!-- PSM mode in power saving mode --><SetItem key="1" type="0" value="4"></SetItem>  <!--ENetworkMode--></Setting><Setting mode="2"><!-- PSM mode in partial power saving mode--><SetItem key="1" type="0" value="4"></SetItem>  <!--ENetworkMode--></Setting></PowerSaveModeConfig>

Det är orsaken.

Postad 09 September 2011 - 12:45

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Kollade i din ROFS3 och hittade detta i \private\2000b187\2000b593.xml

<PowerSaveModeConfig><Setting mode="1"><!-- PSM mode in power saving mode --><SetItem key="1" type="0" value="4"></SetItem>  <!--ENetworkMode--></Setting><Setting mode="2"><!-- PSM mode in partial power saving mode--><SetItem key="1" type="0" value="4"></SetItem>  <!--ENetworkMode--></Setting></PowerSaveModeConfig>

Det är orsaken.

He he... Ja jo ok... ha ha, det där säger mig bara att den har samma inställning för
power saving mode som den har för partial power saving mode... Mer förstod inte jag.

När jag går in på "inställningar >> anslutbarhet >> nätverk >> nätläge" så finns det bara
"Dual mode" och "3G" att välja på...
dem verkar ha blockat GSM´s mjukvaruval :)

Postad 09 September 2011 - 12:59

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Ja tänkte pröva ikväll.

Mvh Karl

Jag utgick ifrån Trixeos version 11 av Anna som jag hade läst in i Phoenix därefter packade jag upp hans version 1 av Bella på ett annat ställe i datorn.
Då man har läst in version 11 i Phoenix går man in under Options och tar bort RM-596_M006.44.emmc.fpsx samt RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx
Då har man fyra filer kvar dessa ska man då markera en och en och via edit ändrar man sökväg till motsvarande fil där man packart upp version 1 av Bella.

Därefter är det bara att trycka på Refurbish jag hade telefonen igång från början till slut och det gick bra. Gjorde dock en format e: först glöm ej säkerhetskopiera innan.
Precis som Trixeo skrev tidigare så hänger sig uppdateringen då den kommer till 100%, mitt program började då räkna ner från 25 då programmet räknat ned till 0 försökte det börja om med flashen igen vilket inte gick eftersom telefonen hade stängts av vid ett tidigare skede.
Man borde alltsåkunna ta bort USB sladden redan då programmet börjar räkna ner.

Angående kamaerauppdateringen vet jag inte vad som gäller med Bella finns inget att uppdatera vartfall.

MVH

Postad 09 September 2011 - 13:21

KarlzZ
  • KarlzZ
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Jag utgick ifrån Trixeos version 11 av Anna som jag hade läst in i Phoenix därefter packade jag upp hans version 1 av Bella på ett annat ställe i datorn.
Då man har läst in version 11 i Phoenix går man in under Options och tar bort RM-596_M006.44.emmc.fpsx samt RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx
Då har man fyra filer kvar dessa ska man då markera en och en och via edit ändrar man sökväg till motsvarande fil där man packart upp version 1 av Bella.

Därefter är det bara att trycka på Refurbish jag hade telefonen igång från början till slut och det gick bra. Gjorde dock en format e: först glöm ej säkerhetskopiera innan.
Precis som Trixeo skrev tidigare så hänger sig uppdateringen då den kommer till 100%, mitt program började då räkna ner från 25 då programmet räknat ned till 0 försökte det börja om med flashen igen vilket inte gick eftersom telefonen hade stängts av vid ett tidigare skede.
Man borde alltsåkunna ta bort USB sladden redan då programmet börjar räkna ner.

Angående kamaerauppdateringen vet jag inte vad som gäller med Bella finns inget att uppdatera vartfall.

MVH

Tackar så mycket för beskrivningen, ska pröva i eftermiddag.
Har Trixeos version 9c nu.
Mvh Karl

Postad 09 September 2011 - 14:31

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

He he... Ja jo ok... ha ha, det där säger mig bara att den har samma inställning för
power saving mode som den har för partial power saving mode... Mer förstod inte jag.

När jag går in på "inställningar >> anslutbarhet >> nätverk >> nätläge" så finns det bara
"Dual mode" och "3G" att välja på...
dem verkar ha blockat GSM´s mjukvaruval :)

Flasha telefonen med en scandinavian variant eller med min bantade v.11.

Ja tänkte pröva ikväll.

Mvh Karl

De där betakamerauppdateringarna är väl för Anna? De behövs inte i Belle.

Postad 09 September 2011 - 14:53

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Trixeo, eller någon här som kanske kan ta en titt?

FM-sändaren i N8an sänder väl ut RDS med texten "NOKIA".
Finns det något i systemet att ändra och göra det möjligt att N8an skickar med ID3-tag från låten som spelas till radion om vilken låt/band som spelas?

Postad 09 September 2011 - 15:25

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Trixeo, eller någon här som kanske kan ta en titt?

FM-sändaren i N8an sänder väl ut RDS med texten "NOKIA".
Finns det något i systemet att ändra och göra det möjligt att N8an skickar med ID3-tag från låten som spelas till radion om vilken låt/band som spelas?

Tror inte det är möjligt.. har tom haft problem med att starta Spela via Radio med bindestreck med i namnet, tex "Nokia N8-00" vill den inte starta med, men "Nokia N8" går bra.

Postad 09 September 2011 - 15:38

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Trixeo..fungerade kanon efter flash...tackar och bockar så mycket

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 09 September 2011 - 15:50.

Postad 09 September 2011 - 16:30

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Snabbfrågor: Har din Belle sv menyer el bara sv tangentbord.?. Och funkar prg i butiken att ladda in utan problem?

Edit:Såg nu att den hade Sv & Eng inlagt som menyspråk.

Redigerat av big_swede70, 09 September 2011 - 17:13.

Postad 09 September 2011 - 16:32

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Trixeo..fungerade kanon efter flash...tackar och bockar så mycket

Passade även på att installera rom patcher och hacka telefonen så man testa lite kamera mod...blev riktigt nöjd..

Postad 09 September 2011 - 17:01

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Passade även på att installera rom patcher och hacka telefonen så man testa lite kamera mod...blev riktigt nöjd..

trots att jag installerade 15 program från butiken gick det toppen att surfa via wlan samtidigt utan hack,även ladda ner sverige kartor samtidigt.ruskigt bra faktiskt..

Postad 09 September 2011 - 17:15

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Kan du lägga ut en wizard här hur du fick till det så vi vanliga döda kan få den hackad. Du kan installera osignade prg nu då eller?

Postad 09 September 2011 - 17:32

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Tror inte det är möjligt.. har tom haft problem med att starta Spela via Radio med bindestreck med i namnet, tex "Nokia N8-00" vill den inte starta med, men "Nokia N8" går bra.

Okej =(. Synd.
Hade varit smart att kunna se vilken låt det är direkt i radion. Menmen, får vara nöjd av att FM-sändaren funkar bra bara man hittat en bra frekvens (vilket det inte är så himla gott om runt stockholm).

Postad 09 September 2011 - 17:34

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Kan du lägga ut en wizard här hur du fick till det så vi vanliga döda kan få den hackad. Du kan installera osignade prg nu då eller?

Jag läste massor på nätet.NI får göra det på EGEN RISK..vet inte egentligen hur det fungerar på denna version av symbian Belle..OBS,den kan redan nu installera osignerade program utan hack..jag laddade ner. justhackit..läste på CODeRUS sida på nätet hur man gör,behövde inte signera något då telefonen redan nu installerar osignerat..Bästa är att googla om hur man gör..skriver från min telefon därför blir det lite kortfattat..

Postad 09 September 2011 - 18:54

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Det räcker gott. Då vet ja var ja ska börja leta. Tackar.

Redigerat av big_swede70, 09 September 2011 - 19:36.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.