Har fixat till en CFW nu av den senaste läckta Belle, tack vare
CODeRUS.
Ladda hem min Belle CFW version 1
här!Hur gör man för att flasha denna FW? På samma vis som om du skulle flasha CODeRUS originalversion. Orkar inte skriva någon guide denna gång, vill någon annan vänlig göra det så varsågod!
Grunden är i alla fall att först ladda in en Anna FW i Phoenix (dead flash mode) ta sedan bort RM-596_M006.44.emmc.fpsx och RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx under Options, redigera sedan CORE, ROFS2, ROFS3 och UDA sökvägarna till dit där du packat upp mina filer. Tryck OK och välj Refurbish med telefonen avslagen och urkopplad. Du bör formatera E: innan om du vill vara på den säkra sidan. Flashningen kommer att se ut som om den hänger sig efter 100%, vänta nån minut efter det stannat och dra sedan ur USB sladden till telefonen och starta den efter ca 10 sekunder (om det inte går, tryck in power i över 8 sekunder och prova sedan igen). Varför blir det så undrar du? För att de som läckt originalreleasen inte läckte ett par filer, det saknas alltså två stycken styrfiler. Om de hade läckt dem skulle de kunnat spåra läckan då de filerna innehåller personlig infromation. OBS att saknaden av dessa två filer inte medför något annat än att du måste lägga till dem manuellt, som jag skrivit ovan, samt att Phoenix flashningsprocess inte får en konfirmation av telefonen.
Good luck! Glöm inte bort att om det går något snett så kan du alltid flasha igen!
- 196MB ledigt på C: efter flash refurbish
- Alla språk förutom Svenska och Engelska är borttaget
- Svenskt skrivspråk/rättstavning/språksyntes är tillagt
- Fejkat svenskt GUI (eftersom det inte finns några svenska resursfiler att tillgå) - vissa program är på svenska men själva GUI:t är på engelska.
- Senaste CODeRUS installserver i ROFS2 (ligger kvar vid hard-reset)
- Friat upp ca 30MB med reserverat minne på C:
- trixeo menylayout - standard hittills i Belle är att ALLT ligger under en och samma mapp, så jag städade upp lite med mappar liknande Annas: Program, Kontor, Verktyg, Spel...
- Kontaktmatch på telefonnummer satt till 7 siffror
- FileBrowser installerad och konfigurerad för att fungera med Belle (avinstallation finns)
- Borttagna program: (vissa med nedladdningslänk direkt från Nokia)
*
Ovi Music *
Quickoffice (detta är version 6 som kommer med i Nokias firmware, Quickoffice 7 finns på alternativa sidor)
*
Adobe Reader * YouTube-länk (full version av YouTube finns på m.google.com om du går dit med telefonen)
* NFC support (N8:an har inte stöd för det hårdvarumässigt så jag vet inte varför det ligger med)
* Internet Search *
Microsoft Communicator *
Shazam *
topApps- Default RSS feeds borttagna
- All prebuilt media borttagna förutom de fyra bakgrundsbilder som ligger som standardstartsidor
- Importerar ej videotrailers från E:
- phone_as_modem.iso borttagen ur UDA och sökvägen ändrad tillbaka till E:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso (som det var i tidigare PR)
- Svenskt tangentbord något modifierat - tex ligger @ istället för ? på gemener (som det är i det engelska)
- Nokia Pure typsnitt
- Skandinavisk Language set: 111.202.0203.06.01
- Säkert nåt mer jag inte kommer på just nu...
Har ett problem kvar att lösa, Sök-widgeten vill inte fungera, funderar på att ta bort sökfunktionen helt eller bara sökwidgeten eftersom jag snart inte orkar felsöka detta mer.Är öppen för förslag på vad som mer ska göras, dock med förbehåll

EDIT: Sökwidgeten ville inte fungera utan Internet Search så jag lade till detsamma igen, så nu fungerar denna CFW förhoppningsvis som den ska.
EDIT: Länk och info om flashning mm...
Redigerat av trixeo, 08 September 2011 - 23:01.