* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 26 May 2010 - 07:55
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Den hållaren finns på Tradera för 120:- inkl frakt vid köp nu.
Känns som det kvittar för min del, dels då jag redan har beställt och dels då det bara rör sig om 50:-. Tid är också pengar, orka hålla på och följa en budgivning á la 100 kronorsklassen på Tradera. Men tack ändå.
Postad 26 May 2010 - 07:59
Bernstig
-
Bernstig
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Provade Wisepilot som följer med telefonen, blev riktigt överraskad hur bra den funkade. var på metern rätt vid avfarterna och den hittade ut på dom minsta grusvägarna. guidade till och med mellan uthusen på gården som låg innan dit vi skulle.
Helt klockrent. Smidigt var också att man kunde köpa 1vecka licens för 30kr istället för en hel års avgift.
Nu använder jag bara gps 4-6 gånger om året.
Postad 26 May 2010 - 12:42
Unregisterede96902b7
-
Unregisterede96902b7
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hjälp! Hur aktiverar och sköter man röstuppringning??
Edit: om det överhuvudtaget finns på X10an... o.O Appen röstaktivering sög verkligen och var ju inte direkt det jag var ute efter.
Mailade SE:S support om just röstuppringningen. Fick till svar att den inte fungerade något vidare. Det skall tydligen bara räcka att säga "ring ....." så skall telefonen ringa upp "....." men som dom sa på supporten fungerar det inte något vidare. Det skall tydligen bli bättre i en kommande uppdatering (den stora maj-uppdateringen kanske?).
Postad 26 May 2010 - 15:25
unel
-
unel
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
vad kan ha hänt????? jag kan surfa skicka sms ]men det går inte att ringa eller ta emot samtal! har startat om telefonen samma fel,har tagit ur batteriet bort med med sim kortet startat om samma fel. har provat med ett annat sim kort ,samma fel. har ringt supporten på tre ingen hjälp att få där.
Postad 26 May 2010 - 19:14
krokodildo
-
krokodildo
-
Rookie
-
3 inlägg
Veckans dummasta fråga säkert :-)
Hur sätter man på skyddsplasten som var med i förpackningen, dvs den extra?
Postad 26 May 2010 - 20:11
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Veckans dummasta fråga säkert :-) Hur sätter man på skyddsplasten som var med i förpackningen, dvs den extra?
Börja med att torka rent telefonens display, med en luddfri 'antistat trasa' eller liknande. Riv sedan av en liten bit skyddsplasten på den sidan som är märkt "1" eller "börja här", eller hur det nu stod på plasten. Jag själv började nertill vid knapparna, och såg till att skyddsplasten fäste där, sedan drog jag av bit för bit av plasten samtidigt som jag såg till att alla luftbubblor trycktes ut (fingrar eller ev. ett kreditkort eller liknande). Sen är det bara att fortsätta och jobba sig uppåt. Det finns en hel del filmer på Youtube, som visar hur man ska applicera displayskydden.
Postad 26 May 2010 - 21:17
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
COOLT! Vet inte om det postats tidigare men vad sägs om detta? Viasat OnDemands Sportpaket utan extra kostnad i 6 månader till alla som köper en Xperia X10 (och till alla som redan har en). Det här kan du kolla på I ditt paket och din X10 finns snart allt det här. Om du vill. - Viasat Sport - Viasat Hockey - Viasat Fotboll - Viasat Motor - Viasat Golf - TV3 mPlay - TV6 mPlay - TV8 mPlay - ZTV mPlay - SVT Play (funkar alltid, kräver inget abonnemang) Och så ingår Viasat OnDemands sportarkiv så klart. Att kolla på när som helst. Mer info: http://www.phonehous...ericsson/viasat
Postad 26 May 2010 - 21:48
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
COOLT! Vet inte om det postats tidigare men vad sägs om detta?
Viasat OnDemands Sportpaket utan extra kostnad i 6 månader till alla som köper en Xperia X10 (och till alla som redan har en).
Det här kan du kolla på I ditt paket och din X10 finns snart allt det här. Om du vill. - Viasat Sport - Viasat Hockey - Viasat Fotboll - Viasat Motor - Viasat Golf - TV3 mPlay - TV6 mPlay - TV8 mPlay - ZTV mPlay - SVT Play (funkar alltid, kräver inget abonnemang) Och så ingår Viasat OnDemands sportarkiv så klart. Att kolla på när som helst.
Mer info: http://www.phonehous...ericsson/viasat
Har försökt använda det, helt värdelöst. Så otroligt kass kvalité och det går inte att väja HQ. TV6 play hade hockeyvm, det var väl ballt men annars har de typ bara Rivstart, visst tittar jag på rivstart när jag kan på morgonen men inte fan är det kul att titta på i efterhand. Kul att man får lite gratis iaf. Edit: det enda bra är formel 1en. Inte kört via WiFi utan bra Turbo 3g uppkoppling och då laggade hockeyn ganska bra. Sedan har polarn en bra feed för formel1 med bättre kvalité. En rolig sak som hände @ HockeyVM, jag körde en match via mobilen och bredvid mig satt polarn med TV6Play, mitt ljud var före hans ljud och bild men min bild var efter hans bild.
Redigerat av mornn, 26 May 2010 - 22:28.
Postad 26 May 2010 - 21:57
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Schysst! men har samma problem som med SVT Play:
"Det går tyvärr inte att spela upp den här videon."
Måste ju vara någon inställning i x10:an jag missat. Eller?
Postad 26 May 2010 - 22:22
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Schysst! men har samma problem som med SVT Play: "Det går tyvärr inte att spela upp den här videon."
Måste ju vara någon inställning i x10:an jag missat. Eller?
Jag har inte gjort några inställningar alls. Det gäller väl bara att du ska gå in på mobilversionen av siten och inte full (full kör väl flash precis som SVT Play) I guess...
Postad 27 May 2010 - 08:51
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Jag har inte gjort några inställningar alls. Det gäller väl bara att du ska gå in på mobilversionen av siten och inte full (full kör väl flash precis som SVT Play) I guess...
Riktigt så dum är jag inte  och det här viasat on demand är ju en app, speciellt för x10:an så någon inställning/user error måste det ju bero på, om det fungerar för andra.
Postad 27 May 2010 - 09:12
Davye
-
Davye
-
Användare
-
-
103 inlägg
Riktigt så dum är jag inte och det här viasat on demand är ju en app, speciellt för x10:an så någon inställning/user error måste det ju bero på, om det fungerar för andra.

SVT play får jag inte heller att funka... vet inte vad det kan vara för fel...
Postad 27 May 2010 - 09:33
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Mailade SE:S support om just röstuppringningen. Fick till svar att den inte fungerade något vidare. Det skall tydligen bara räcka att säga "ring ....." så skall telefonen ringa upp "....." men som dom sa på supporten fungerar det inte något vidare. Det skall tydligen bli bättre i en kommande uppdatering (den stora maj-uppdateringen kanske?).
Man kan ju hoppas att det blir bättre. När jag sa "Ring <namn>" trodde telefonen att jag ville "ring 86565767" och alla möjliga och omöjliga kombinationer av numret. Läste någonstans att telefonen använder Google translator, så antingen är talsyntesen knas eller översättaren onykter.
Postad 27 May 2010 - 12:32
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Hos mig fungerar Viasat-appen utmärkt på alla kanaler, Svtplay, tv6, tv3 samt sportkanalerna. Inte gjort någon inställning alls.
Postad 27 May 2010 - 16:58
mulle_nr1
-
mulle_nr1
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Veckans dummasta fråga säkert :-) Hur sätter man på skyddsplasten som var med i förpackningen, dvs den extra?
Här finns intruktioner till hur man gör, det är ingen x10 på bilden men samma princip gäller. Instruktionerna är från Skalshop.se http://www.mteknik.n...displayfilm.doc
Postad 27 May 2010 - 18:49
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Creatouch finns nu uppe som app på playnow market
Postad 27 May 2010 - 19:20
vacker
-
vacker
-
Användare
-
-
105 inlägg
tänkte lägga in någon film på mobilen, men vad ska man ladda hem för någon då för att de ska funka och bli bäst bild?
Postad 27 May 2010 - 19:29
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Riktigt så dum är jag inte och det här viasat on demand är ju en app, speciellt för x10:an så någon inställning/user error måste det ju bero på, om det fungerar för andra.

Haha, ok då  . Jag Har ingen susning, fast "appen" är ju inte direkt cool. Visar väl bara mobilsiten i fullskärm liksom :/
Postad 27 May 2010 - 19:40
McAn_
-
McAn_
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Löste det alldeles nyss  Efter att ha följt den här tråden på swedroid, fick jag det bekräftat att det verkar vara ett routerproblem. Har endast testat med wlan eftersom det strulat sig med mitt abonemang. Gick in i routern och började med att kolla loggen, som visade sig vara full med "RTSP ALG rejected packet from ...". Så jag gick in i brandväggsinställningarna ( http://192.168.0.1/A.../Firewall.shtml) i routern (DIR-635) och bockade ur "RTSP" under ALG config. Nu fungerar det, men tråkigt nog måste jag hålla med mornn om att kvalitén är under all kritik.
Postad 27 May 2010 - 19:44
Klazzon
-
Klazzon
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Filhanterare?
Någon som har kläm på hur man hittar filer som sparas på telefon och sdkort utan att behöva gå via timescape,mediascape etc...?
Laddade ner ett excel doc. via webbläsaren och enda sättet jag hittat att komma åt det nu är att gå via webbläsaren=>mer=>hämtningar.
Sparade bilder från MMS samma sak... mediaskape=>mer=>download..
Någon som har ett tips?? eller det kanske är detta sättet som skall användas? känns aningen omständigt dock
Mvh
Klasson
Postad 27 May 2010 - 20:33
mulle_nr1
-
mulle_nr1
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Filhanterare?
Någon som har kläm på hur man hittar filer som sparas på telefon och sdkort utan att behöva gå via timescape,mediascape etc...? Laddade ner ett excel doc. via webbläsaren och enda sättet jag hittat att komma åt det nu är att gå via webbläsaren=>mer=>hämtningar.
Sparade bilder från MMS samma sak... mediaskape=>mer=>download..
Någon som har ett tips?? eller det kanske är detta sättet som skall användas? känns aningen omständigt dock
Mvh Klasson
Astro file manager fungerar alldeles utmärkt till detta ändamål! Du kan skanna Qr koden med BarcodeScanner här: http://www.androidzo...anager_duu.html
Postad 27 May 2010 - 21:01
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Nu idag har min telefon börjat uppföra sig jävligt konstigt.
Först låser sig min Smooth Calender Widget, trycker jag på den för att gå in i kalendern så reagerar den inte alls. Jag kan fortfarande hålla inne fingret på den för att ta bort den. Tog bort och lade till den ett par gånger utan att den började reagera på tryckningar. Startade om telefonen och allting är som vanligt.
Vid två tillfällen har min klock widget, retro clock slutat fungera. Trycker jag på den så kommer jag in i alarmmenyn men den slutar "uppdatera" sig själv. Tiden stämmer på den lilla digitila klocka i högra hörnet men widgeten vägrade uppdatera sig. Startade om telefonen och allt är som vanligt.
Nu precis så låste sig telefonen i landscape mode, liggandes läge alltså. Oavsett vilken app jag öppnar så är det liggandes läge, oavsett hur mycket jag vänder och vrider på telefonen så vill den inte återställa sig. Startade om telefonen och allt är som vanligt.
Inget av de här problemen har uppstått innan och nu får jag alla på en dag, har inte installerat några nya appar eller ö.h.t gjort något ovanligt med luren de senaste dagarna.
Några tankar?
Postad 27 May 2010 - 21:52
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
tänkte lägga in någon film på mobilen, men vad ska man ladda hem för någon då för att de ska funka och bli bäst bild?
Jag kör AVS Video Converter där jag kan välja en filmfil och konvertera till Android (mp4 h264). Funkar jättebra. Finns många konverterare men vissa måste du nog fylla i korrekta värden för t ex upplösning manuellt.
Postad 27 May 2010 - 22:19
Unregisteredf89c404c
-
Unregisteredf89c404c
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Nu idag har min telefon börjat uppföra sig jävligt konstigt.
Först låser sig min Smooth Calender Widget, trycker jag på den för att gå in i kalendern så reagerar den inte alls. Jag kan fortfarande hålla inne fingret på den för att ta bort den. Tog bort och lade till den ett par gånger utan att den började reagera på tryckningar. Startade om telefonen och allting är som vanligt.
Vid två tillfällen har min klock widget, retro clock slutat fungera. Trycker jag på den så kommer jag in i alarmmenyn men den slutar "uppdatera" sig själv. Tiden stämmer på den lilla digitila klocka i högra hörnet men widgeten vägrade uppdatera sig. Startade om telefonen och allt är som vanligt.
Nu precis så låste sig telefonen i landscape mode, liggandes läge alltså. Oavsett vilken app jag öppnar så är det liggandes läge, oavsett hur mycket jag vänder och vrider på telefonen så vill den inte återställa sig. Startade om telefonen och allt är som vanligt.
Inget av de här problemen har uppstått innan och nu får jag alla på en dag, har inte installerat några nya appar eller ö.h.t gjort något ovanligt med luren de senaste dagarna.
Några tankar?
Generellt brukar liknande problem vara kopplat till task killer... har du någon?
Postad 27 May 2010 - 22:25
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
http://www.katshing....d.asp?aid=21014175:- Måste ju vara ganska bra kurs för AN300 billaddaren.
Postad 27 May 2010 - 22:46
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Generellt brukar liknande problem vara kopplat till task killer... har du någon?
Har kört utan task killer i nästan en månad nu. Synd att det inte var så lätt
Postad 28 May 2010 - 00:25
Unregistered70c204f0
-
Unregistered70c204f0
-
Användare
-
-
154 inlägg
Ska enligt en återförsäljare droppa 500 kr i pris vid månadsskiftet. Värt att vänta ut om man tänkt köpa.
Postad 28 May 2010 - 06:29
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Någon som vet var man kan köpa en ny batteri lucka? Har googlat fast utan resultat, har en vit X10;a.
Edit; Never mind, har hittat det, googlade inte tillräkligt hårt :-)
Redigerat av Danhill, 28 May 2010 - 06:42.
Postad 28 May 2010 - 06:50
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Ska enligt en återförsäljare droppa 500 kr i pris vid månadsskiftet. Värt att vänta ut om man tänkt köpa.
Jaha, det var väl roligt. Men vad är det som ska droppa? X10an? Den har ju redan gått ner en hel del...
Postad 28 May 2010 - 08:05
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
http://www.katshing....d.asp?aid=21014
175:- Måste ju vara ganska bra kurs för AN300 billaddaren.
Jo de e billigt, dock kan du handla den över disk för 199:- på Teknikmagasinet.
Postad 28 May 2010 - 08:56
Nordvold
-
Nordvold
-
Rookie
-
2 inlägg
Trevligt, jag väntar bara in en bra kampanj så tänker jag slå till på en X10:a.
Postad 28 May 2010 - 11:06
Davye
-
Davye
-
Användare
-
-
103 inlägg
Löste det alldeles nyss  Efter att ha följt den här tråden på swedroid, fick jag det bekräftat att det verkar vara ett routerproblem. Har endast testat med wlan eftersom det strulat sig med mitt abonemang.
Gick in i routern och började med att kolla loggen, som visade sig vara full med "RTSP ALG rejected packet from ...". Så jag gick in i brandväggsinställningarna (http://192.168.0.1/A.../Firewall.shtml) i routern (DIR-635) och bockade ur "RTSP" under ALG config.
Nu fungerar det, men tråkigt nog måste jag hålla med mornn om att kvalitén är under all kritik.
Kanon tackar det hjälpte... nu funkar det över wlanet men problemet över gsmnätet kvarstod. Gick in och kollade så att allt stämde när det gällde mobila nätverk... och där visade det sig att telefonen hade ändrat till andra inställningar än vad jag valt. Av någon anledning hade den bytt från tele2 till comviqinställningar och sen kopplade upp på fel nät. Så efter att jag bytt till det nät som jag trodde jag redan hade så funkade det som det ska. Vet inte varför telefonen fått för sig att byta till comviqinställnigar igen men det kan ju ha varit när jag uppgraderade till .21.
Postad 28 May 2010 - 12:32
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
SVT play får jag inte heller att funka... vet inte vad det kan vara för fel...
Kör du verkligen http://svtplay.se/mobil ??? Du kan inte köra den flashbaserade sidan direkt via svt.se. //Joel
Postad 29 May 2010 - 09:51
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Provade Wisepilot som följer med telefonen, blev riktigt överraskad hur bra den funkade. var på metern rätt vid avfarterna och den hittade ut på dom minsta grusvägarna. guidade till och med mellan uthusen på gården som låg innan dit vi skulle.
Helt klockrent. Smidigt var också att man kunde köpa 1vecka licens för 30kr istället för en hel års avgift. Nu använder jag bara gps 4-6 gånger om året.
Hur betalar man, över telefonräkningen eller med kreditkort på någon hemsida etc? Bra att veta iaf använder inte GPS så ofta jag heller så att kunna köpa en vecka för 30kr kan ju vara något. Visst är det 30 gratis dagar på Wisepilot när man använder det första gången? Har inte provat det på min mobil ännu.
Postad 29 May 2010 - 14:28
Cerwin vega Al-1000
-
Cerwin vega Al-1000
-
Beroende
-
-
1391 inlägg
Trevligt, jag väntar bara in en bra kampanj så tänker jag slå till på en X10:a.
Förbaskat bra telefon jag har en med!! Men där måste vara nått fel på min....jag börjar jobba klockan 7....när jag slutar 4 är batteriet typ slut!!!....blinkar rött!! snälla hjälp mig någon! Prova att låta den ligga en natt nu utan man använder den tar den sjukt med ström!! samma sak där Står telefonen inaktiv 43% och vänte läge 40% ja ni vet de skitet..... Mvh
Redigerat av Cerwin vega Al-1000, 29 May 2010 - 14:29.
Postad 29 May 2010 - 14:50
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Förbaskat bra telefon jag har en med!! Men där måste vara nått fel på min....jag börjar jobba klockan 7....när jag slutar 4 är batteriet typ slut!!!....blinkar rött!! snälla hjälp mig någon!
Prova att låta den ligga en natt nu utan man använder den tar den sjukt med ström!! samma sak där
Står telefonen inaktiv 43% och vänte läge 40% ja ni vet de skitet.....
Mvh
Har du igång Wifi? Om du inte har igång WiFi, har du startat om telefonen vid avstängning av wifi? Kolla dina olika synkningar, jag har fixat så mailen bara synkas varje timma, går ju att köra allt manuellt. Sedan kör jag timescape manuellt då jag inte använder det mer än 1-3 ggr i veckan för att kolla några twitter-flöden. När jag körde en factory reset så förbättrades den markant, det var ju mycket pga att jag slutade synka så mycket och inte lät alla program ha massa services och hämta massa data hela tiden. Jag upptäckte även en bugg på min en gång, skärmen vägrade sleepa utan den ville hela tiden att man skulle låsa upp den. Vet inte om någon annan har haft problemet men det drar ju om buggen finns för någon annan.
Postad 29 May 2010 - 15:15
Cerwin vega Al-1000
-
Cerwin vega Al-1000
-
Beroende
-
-
1391 inlägg
Har du igång Wifi? Om du inte har igång WiFi, har du startat om telefonen vid avstängning av wifi?
Kolla dina olika synkningar, jag har fixat så mailen bara synkas varje timma, går ju att köra allt manuellt. Sedan kör jag timescape manuellt då jag inte använder det mer än 1-3 ggr i veckan för att kolla några twitter-flöden.
När jag körde en factory reset så förbättrades den markant, det var ju mycket pga att jag slutade synka så mycket och inte lät alla program ha massa services och hämta massa data hela tiden.
Jag upptäckte även en bugg på min en gång, skärmen vägrade sleepa utan den ville hela tiden att man skulle låsa upp den. Vet inte om någon annan har haft problemet men det drar ju om buggen finns för någon annan.
Nu är jag riktigt dålig på det här! Men wifi är inte igång! Jag använder bara mobilen till msn typ endast! Tar nån foto då och då. Hur kollar jag mina synkingar? Och hur kör du en factory reset? Tacksam för svar Mvh
Postad 29 May 2010 - 15:28
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Nu är jag riktigt dålig på det här! Men wifi är inte igång! Jag använder bara mobilen till msn typ endast! Tar nån foto då och då. Hur kollar jag mina synkingar? Och hur kör du en factory reset?
Tacksam för svar Mvh
Inställningar - SDKort och telefonlagr -> återställ standardinst. Notera att det tar bort allt på mobilen, alternativt kan du göra det via SEUS eller PC Companion (uppdateringsprogram och välja reparera när dne säger att inga nya uppdateringar finns). Om du någon gång har stängt av WiFi så verkar den fortfarande dra ström trots att det inte står att WiFi är igång. Batteriet verkar hålla längre om man startar om mobilen varje gång man stänger av WiFi. De olika synkningarna ser du i de olika programmet som utför synkningar, kan vara en dålig beskrivning men du får helt enkelt gå in i ex Timescape -> Inställningar -> Konfiguera tjänster -> Facebook/Twitter och sedan står det "Uppdatera automatiskt" jag har båda på "Aldrig" där. Jag använder e-postklienten för mina mail. DÅ är det E-post -> Kontoinställningar -> Intervall för epostkontroll. Frågan ligger väl i hur många olika program du har som hämtar data från internet. Men om du enbart kör MSN så kan man ju börja fundera, eller kör du fler program? Säg Timescape, epost osv?
Postad 29 May 2010 - 15:43
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Nu är jag riktigt dålig på det här! Men wifi är inte igång! Jag använder bara mobilen till msn typ endast! Tar nån foto då och då. Hur kollar jag mina synkingar? Och hur kör du en factory reset?
Tacksam för svar Mvh
Om du har MSN igång hela tiden så drar den väldigt mycket ström. Då ligger den uppkopplad via 3G hela tiden.. det suger mycket batteri, även om du inte kör wifi. //Joel
Postad 30 May 2010 - 06:48
meduza33
-
meduza33
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Kolla detta nu är x10 rootad,nån som vet vart man hittar det? http://planetmobile....sson-x10-rootad
Postad 30 May 2010 - 07:07
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Kolla detta nu är x10 rootad,nån som vet vart man hittar det? http://planetmobile....sson-x10-rootad
Det stämmer inte alls. Antingen så ljög han direkt rakt av eller så gjorde han det men SETools patchade sin programvara, han flashade med SETools. Så root går inte att få. I alla fall om dessa hackare är xda-devsen eftersom de har fått rätt så mycket uppmärksamhet. Verkar som om idg inte har någon direkt koll vilka som har gjort det utan bara hört det, då gissar jag på att det är xda.
Postad 30 May 2010 - 09:40
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Fattar inte hur den kan få så högt betyg på prisjakt. Varför ska allt vara så ###### flashigt? Jag hatar menyerna som är coola första gången och sen bara störigt långsamma. Vad är det för fel på en lista med text som går fort att scrolla igenom????
Postad 30 May 2010 - 09:42
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Fattar inte hur den kan få så högt betyg på prisjakt. Varför ska allt vara så ###### flashigt? Jag hatar menyerna som är coola första gången och sen bara störigt långsamma. Vad är det för fel på en lista med text som går fort att scrolla igenom????
Den är den absolut snyggaste telefonen med snapdragon som finns ute. Menyerna är också snygga, ska du ha en som inte är snygg eller fina menyer kan du ju köpa en desire eller nexus one istället. För att ingen vill ha en ful lista med text anno 1990 liksom?
Postad 30 May 2010 - 14:07
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Detta kan någon ha frågat om tidigare men finns det något sett att koppla bluetooth headset för bara telefonljud och ändå använda 3.5mm utgången för medialjud?
Postad 30 May 2010 - 15:54
vacker
-
vacker
-
Användare
-
-
105 inlägg
Någon j*vel snodde min laddare nu i helgen på en fest... så nu till frågan; vars kan jag köpa en ny fast billig laddare och funkar alla laddare bara de är micro usb?
Postad 30 May 2010 - 16:32
tanion
-
tanion
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Jag har hitta en riktig skum bugg när jag kopplade telefonen till brorsans HP laptop (via bluetooth). När datorn och telefonen kopplas samman ringer telefonen automatisk senaste numret i samtalsloggen. WTF, hur logiskt är det?! Men min egen dator vägrar den helt att kopplas samman....
Nån idé?
Postad 30 May 2010 - 21:33
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Någon j*vel snodde min laddare nu i helgen på en fest... så nu till frågan; vars kan jag köpa en ny fast billig laddare och funkar alla laddare bara de är micro usb?
Jobbigt!  Originalladdare: se inlägg #7022 i denna tråd. Originalladdare eller inte, det ska funka. Dock har jag hört att vissa icke-originalladdare har en annan laddström, vilket sägs förlänga laddtiden. /M
Postad 30 May 2010 - 23:09
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag har hitta en riktig skum bugg när jag kopplade telefonen till brorsans HP laptop (via bluetooth). När datorn och telefonen kopplas samman ringer telefonen automatisk senaste numret i samtalsloggen. WTF, hur logiskt är det?! Men min egen dator vägrar den helt att kopplas samman.... Nån idé?
Hahaha! Kan du inte ringa x10-supporten om det här! Jag vill veta vad dom säger om det! Ha gärna den datorn tillgänglig så du kan typ göra det när du snackar med dem. (förutsatt att du ringer från nån annan lur då alltså.) Underbar bugg!  //joel Jobbigt! Originalladdare: se inlägg #7022 i denna tråd. Originalladdare eller inte, det ska funka. Dock har jag hört att vissa icke-originalladdare har en annan laddström, vilket sägs förlänga laddtiden.
/M
Jag skulle inte köpa nått annat än originalladdare till en telefon jag pröjsat typ 6000kr för. Då får den kosta 100 spänn extra för att man ska få rätt spänning och inte bränna nått. Jag har varit dumsnål för många gånger tidigare..  Tror att teknikbutiken har skapligt pris på originalladdarna. //Joel
Postad 31 May 2010 - 04:22
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Och jag fattar inte dom som ger den 2or...
Postad 31 May 2010 - 08:23
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Och jag fattar inte dom som ger den 2or...

Det är folk med Iphones som är rädda att folk ska komma på att den suger och att dom byggt sitt liv på en halvtaskig produkt. (Jag sa halv.. för lite rolig är den..)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|