* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 09 September 2011 - 20:39
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Snabbfrågor: Har din Belle sv menyer el bara sv tangentbord.?. Och funkar prg i butiken att ladda in utan problem?
Edit:Såg nu att den hade Sv & Eng inlagt som menyspråk.
Nej, bara engelska eftersom det inte finns svenska resursfiler, men såklart svenskt tangentbord, rättstavning och talsyntes - precis som jag skrivit i beskrivningen Passade även på att installera rom patcher och hacka telefonen så man testa lite kamera mod...blev riktigt nöjd..
Den har ju redan installserver? Jag vet inte vad man ska med rompatcher till då? Kan du lägga ut en wizard här hur du fick till det så vi vanliga döda kan få den hackad. Du kan installera osignade prg nu då eller?
Det är ju det installserver som redan är med är till för? Alltså installserver som jag lagt in i rofs2 är den senaste från coderus, sen för att komma åt filsystemet helt och hållet använder man filebrowser, den har rättigheter att skriva/läsa/radera var som helst på c: vilket gör att man kan lägga till mods hur enkelt som helst eller ta bort dem.. ta det lugnt bara för om man tex installerar en mod i c: som egentligen är gjord för anna så startar telefonen kanske inte upp igen... Alternativ till FileBrowser är ActiveFile och X-plore. FileBrowser är f.ö. tillverkad av Nokia från början för att hjälpa utvecklare att göra det invecklade.
Redigerat av trixeo, 09 September 2011 - 21:02.
Postad 09 September 2011 - 21:21
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Nej, bara engelska eftersom det inte finns svenska resursfiler, men såklart svenskt tangentbord, rättstavning och talsyntes - precis som jag skrivit i beskrivningen
Ok då har jag läget klart för mig men ändå sugen på stoppa in den ikväll efter jobbet, bara hoppas frugan sover sen så man kan få till det med Belle inatt då...Hahaha
Postad 09 September 2011 - 22:26
K_arlstrom
-
K_arlstrom
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Haha, jag hade inte tid, men tog mig Blev en dag ledigt från jobbet men en hel dag framför datorn =)
Haha ja så kan man ju göra ! Ska lägga in din senaste version så snart jag hinner  The One har svenska i sin rofs3..
Kan säkert ha någon fördel, jag vet inte riktigt ännu.. Läst en guide om hur man ska göra och där la dom den i rofs2'an. Är just nu kunskapsmässigt där jag var om windows xp före någon hört talas om vista, när vista kom ut som beta hade jag gjort om och gjort rätt med mina slimmade installationer så många gånger att jag kunde installera om datorn på under 15 minuter och den kändes snabbare än betydligt snabbare datorer  Optimering ftw ! Kanske skulle blivit någon sorts mjukvaruutvecklare. w
Postad 09 September 2011 - 22:57
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Haha ja så kan man ju göra ! Ska lägga in din senaste version så snart jag hinner 
Kan säkert ha någon fördel, jag vet inte riktigt ännu.. Läst en guide om hur man ska göra och där la dom den i rofs2'an. Är just nu kunskapsmässigt där jag var om windows xp före någon hört talas om vista, när vista kom ut som beta hade jag gjort om och gjort rätt med mina slimmade installationer så många gånger att jag kunde installera om datorn på under 15 minuter och den kändes snabbare än betydligt snabbare datorer  Optimering ftw ! Kanske skulle blivit någon sorts mjukvaruutvecklare. w
Finns ingen som helst nytta med att använda rofs3 över huvud taget! Än mindre att lägga in språkfiler i den! Snacka om tårta på tårta haaha Den är till för operatörsspecifika inställningar/bakgrundsbilder mm
Redigerat av trixeo, 09 September 2011 - 22:58.
Postad 09 September 2011 - 23:56
JTL
-
JTL
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej alla! Kul att denna tråden verkligen är den mest aktiva av alla mobil-trådar! Jag måste börja med att tipsa alla om ett väldigt bra program som löst mina problem med att synca flera kalendrar från google. På så sätt kan man prenumerera på olika kalendrar via g-mail och få in dem i mobilen, tex. svenska helgdagar, chalmers-schema osv. Programmet är tyvärr relativt dyrt, men enligt mig kan det vara värt det: http://www.googasync.com/ -finns provverison på OVI. (för övrigt mycket dåligt att det inte går att köra mer en en kalender via mfe, och från nokias sida är det dåligt att det bara går att ha ett mfe-konto.) Sen undrar jag om jag kan lägga in svenskt tgb i min (har fixat belle) utan att blåsa mobilen, och i så fall hur?
Postad 10 September 2011 - 12:36
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Finns ingen som helst nytta med att använda rofs3 över huvud taget! Än mindre att lägga in språkfiler i den! Snacka om tårta på tårta haaha Den är till för operatörsspecifika inställningar/bakgrundsbilder mm
tycker det vara smart av TheOne att göra så då han har väldigt många språk att välja på och rofs3 är en liten fil jämfört med rofs2..även om han släpper nyare versioner så fungerar rofs3 filen till alla versioner.flashade med CODeRUS senaste Belle läcka och bytte ut hans rofs3 med TheOnes rofs3 och voila..svenskt tangentbord..nu har jag din inlagd men får inte CODeRUS equalizer mod att fungera,kan bero på att den e på engelska och ryska?.ska fungera enligt honom,orkar inte kolla upp det nu,får bli senare..
Postad 10 September 2011 - 12:49
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
...
Sen undrar jag om jag kan lägga in svenskt tgb i min (har fixat belle) utan att blåsa mobilen, och i så fall hur?
Nej. ... nu har jag din inlagd men får inte CODeRUS equalizer mod att fungera,kan bero på att den e på engelska och ryska?.ska fungera enligt honom,orkar inte kolla upp det nu,får bli senare..
VIlken mod pratar du om? Länk? Är den till för just denna version av firmware, annars fungerar den nog inte. Ser inte nån på hans sida som är till för denna Belle och han har inte någon med i sin ryska cfw.
Redigerat av trixeo, 10 September 2011 - 13:01.
Postad 10 September 2011 - 13:03
Unregisteredbe903194
-
Unregisteredbe903194
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Jag har suttit och kikat igenom tråden igen efter resultat i diskussionen ang.
hur stora filer N8:an kan hantera.
Har för mig att det tyvärr var 4GB som fastställdes...
Stämmer det eller finns det någon väg runt det mha t ex någon annan mediaspelare?
Har en mkv på 10GB jag vill ta med till en polare och ev kunna spela upp på hans tv.
Kan jag ens ha en så stor fil eller muppar sig telefonen då?
Postad 10 September 2011 - 13:04
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Nej.
VIlken mod pratar du om? Länk? Är den till för just denna version av firmware, annars fungerar den nog inte. Ser inte nån på hans sida som är till för denna Belle och han har inte någon med i sin ryska cfw.
symbian-coderus.blogspot.com/p/file-archive.html. ska försöka hitta hans svar oxå..
Postad 10 September 2011 - 13:13
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
symbian-coderus.blogspot.com/p/file-archive.html. ska försöka hitta hans svar oxå..
visserligen är svaret från slutet av augusti.inte lagt in dom i rofs2 utan lagt in dom på C med filebrowser,meta data mod fungerar inte alls,bara kraschar musik spelaren helt.. forum.dailymobile.se/index.php?topic=53298.0 symbian-coderus.blogspot.com/p/file-archive.html. ska försöka hitta hans svar oxå..
blev visst dubbel post :-) var problem med sidan stod det..
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 10 September 2011 - 13:15.
Postad 10 September 2011 - 13:47
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
visserligen är svaret från slutet av augusti.inte lagt in dom i rofs2 utan lagt in dom på C med filebrowser,meta data mod fungerar inte alls,bara kraschar musik spelaren helt.. forum.dailymobile.se/index.php?topic=53298.0
blev visst dubbel post :-) var problem med sidan stod det..
Den var till för förra versionen. Kommer nog en ny vilken dag som helst. Dock kanske inte fristående eftersom han börjat göra egna cfw, men det går ju alltid att plocka ur filerna ur hans cfw och lägga in dem med filebrowser.
Postad 10 September 2011 - 13:51
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Jag har suttit och kikat igenom tråden igen efter resultat i diskussionen ang. hur stora filer N8:an kan hantera.
Har för mig att det tyvärr var 4GB som fastställdes... Stämmer det eller finns det någon väg runt det mha t ex någon annan mediaspelare?
Har en mkv på 10GB jag vill ta med till en polare och ev kunna spela upp på hans tv. Kan jag ens ha en så stor fil eller muppar sig telefonen då?
Eftersom 4GB (minus 1 byte) är en begränsning i FAT32 så går det ej. Alternativet vore EXTx/NTFS men det finns inte stöd för dem i Symbian.
Postad 10 September 2011 - 15:29
vongen
-
vongen
-
Användare
-
-
115 inlägg
Någon som vet om det finns ett bra wake on lan program till n8:an
Har installerat semperXBMC och saknar endast möjligheten att väcka datorn så har jag ju en ultimat fjärrkontroll till htpc:n
Postad 10 September 2011 - 16:02
Ford_st
-
Ford_st
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har installerat SPB Shell 3D på min N8 eftersom jag har haft föregångaren installerad sen jag köpte min telefon och varit mycket nöjd med den. Till alla som är sugna på denna vill jag bara utfärda en varning: förvänta er inte samma respons och flyt som man får se på Youtube-videos och liknande. På min telefon, som har gott om ledigt minne, laggar 3d-effekterna rätt märkbart Det finns heller ingen mailwidget.
mailat dem om detta fick svar direkt Standard Symbian widgets will be supported in next update. men dem visste inte när nästa uppdatering kommer. Jag har bra flyt men först efter att jag tömt allt på orginal startskärmarna. Har bara mail widgeten kvar för då plingar det åtminstone när jag får ett mail
Postad 10 September 2011 - 16:12
vongen
-
vongen
-
Användare
-
-
115 inlägg
Postad 11 September 2011 - 10:18
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Någon som vet hur man gör en upplåsning på en N8?
Finns det något sätt att göra det gratis eller måste jag beställa kod?
Postad 11 September 2011 - 11:48
PsyDonia
-
PsyDonia
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har konfigurerat min epost pop3.
nån som vet hur jag ställer in när den ska synka. så att den inte plockar ner mail mitt i natten.
eller att min jobbmail inte plockar hem när jag inte är på jobbet.
så att jag kan ställa in tider den ska synka bara.
Edit:
Hittade det nu va lite för enkelt bara jag som bara inte kollade riktigt.
Redigerat av PsyDonia, 11 September 2011 - 11:52.
Postad 11 September 2011 - 18:32
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Någon som vet hur man gör en upplåsning på en N8?
Finns det något sätt att göra det gratis eller måste jag beställa kod?
Använd datorprogrammet Phoenix och använd en produktkod som ej är kopplad till operatör. Finns steg för steg i denna tråden några sidor bakåt, men det blir en totalblåsning av mobilen så glöm ej göra backup innan, finns noggrant beskrivet oxå i Trixeos wizard
Redigerat av big_swede70, 11 September 2011 - 18:33.
Postad 11 September 2011 - 19:43
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Kan någon vänlig själ lägga ut länk el liknande för Qt 4.7.3. Laddade ner 4.7.4 men då slutade appen Blocket fungera så jag vill gå tillbaks till originalversionen som kom med Anna..
Postad 12 September 2011 - 02:03
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Använd datorprogrammet Phoenix och använd en produktkod som ej är kopplad till operatör. Finns steg för steg i denna tråden några sidor bakåt, men det blir en totalblåsning av mobilen så glöm ej göra backup innan, finns noggrant beskrivet oxå i Trixeos wizard
Tror inte man får bort en operatörslåsning så enkelt tyvärr :/
Postad 12 September 2011 - 02:08
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Kan någon vänlig själ lägga ut länk el liknande för Qt 4.7.3. Laddade ner 4.7.4 men då slutade appen Blocket fungera så jag vill gå tillbaks till originalversionen som kom med Anna.. http://download.arro...-8cc1/qt_pu.sishttp://download.arro...9/qtwebkit.sisxhttp://download.arro.../qtmobility.sis
Postad 12 September 2011 - 06:28
freppo
-
freppo
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tack för tipset.. Går bra att ladda hem pixelpipe. Scrolla ner en bit på sidan så finns det en länk.
http://thenokiablog....pipe-103-final/
Postad 12 September 2011 - 06:40
Unregistered5645b62e
-
Unregistered5645b62e
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Tack för tipset..
Jag har nu testat Pixelpipe några dagar till min blogg och det är ju skitbra! När jag laddar upp bild och text med Pixelpipe, Är det gratis eller? ingår uppladdning i mitt surfabb med Halebop? Vill bara vara säker på att det inte debiteras typ som ett mms för varje uppladdning... //Surmetarn
Postad 12 September 2011 - 08:01
Råkarln
-
Råkarln
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Är det nån mer som har fått problem med batteritiden sen Annauppdateringen?
Igår var det extremt laddade fullt vid 11.00 och mobilen dör vid 20.00 och det enda jag har gjort är att lyssna på två nerladdade avsnitt med Filip o Fredrik samt kollat Facebook o Twitter feeden en gång.
Dom senaste två laddningarna har varit extremt dålig standbytid på. Märkte en klar skillnad till det sämre efter Anna uppdateringen.
Min är ju rätt ny, köpte den 22 maj fabriksny såklart.
Postad 12 September 2011 - 08:50
Unregistered5a89201c
-
Unregistered5a89201c
-
Användare
-
-
100 inlägg
Är det nån mer som har fått problem med batteritiden sen Annauppdateringen? Igår var det extremt laddade fullt vid 11.00 och mobilen dör vid 20.00 och det enda jag har gjort är att lyssna på två nerladdade avsnitt med Filip o Fredrik samt kollat Facebook o Twitter feeden en gång. Dom senaste två laddningarna har varit extremt dålig standbytid på. Märkte en klar skillnad till det sämre efter Anna uppdateringen.
Min är ju rätt ny, köpte den 22 maj fabriksny såklart.
Jo, batteritiden har på något mystiskt sätt blivit lidande efter att telefonen uppdaterats till Anna, det lovar ju inte gott inför framtiden och kommande uppdateringar precis. Personligen ser jag inte någon fördel med att ha uppdaterat och skulle lika gärna kunna gå tillbaks till pre-Anna, alternativt lägga in nån Belle-variant.
Postad 12 September 2011 - 09:49
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Jo, batteritiden har på något mystiskt sätt blivit lidande efter att telefonen uppdaterats till Anna
Jo jag har sett att några tycker batteritiden blivit sämre, jag har även sett de som tycker tvärt om. Jag personligen upplever då batteritiden som mycket bättre med Anna. Kanske beror på hur man använder mobilen.
Redigerat av Unregistered31511, 12 September 2011 - 09:51.
Postad 12 September 2011 - 09:58
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Ja, batteritiden har blivit klart bättre med Anna, med samma användande som tidigare.
Mycket beroende på, förmodar jag, att allt man gör går så mycket snabbare med samma användande.
Redigerat av ffodil, 12 September 2011 - 10:06.
Postad 12 September 2011 - 10:52
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Enkel fråga ang kalender när jag öppnar den så startar den i tex i dagvy. Sen då om jag vill få månadsöversikt så trycker jag: val- byt vy- månad. Måste väl finnas någon snabbare variant direkt från kalendern väl?
Redigerat av big_swede70, 12 September 2011 - 10:58.
Postad 12 September 2011 - 11:01
micke_thorn
-
micke_thorn
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Min batteritid har blivit sämre med Anna. Mycket sämre, även om jag inte använder den alls klarar jag mig bara ett dygn nu.
Postad 12 September 2011 - 11:46
jfhallberg
-
jfhallberg
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Enkel fråga ang kalender när jag öppnar den så startar den i tex i dagvy. Sen då om jag vill få månadsöversikt så trycker jag: val- byt vy- månad. Måste väl finnas någon snabbare variant direkt från kalendern väl?
Kalender -> Val -> Inställningar ->Standardvy = Månadsvy
Postad 12 September 2011 - 12:23
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Kalender -> Val -> Inställningar ->Standardvy = Månadsvy
Den inställningen vet jag men min fråga är när man redan är inne i tex dagvy om man inte kan växla på ett enklare sätt. Har provat trycka runt på skärmen men inte hittat någon "dold" genväg än.. Kanske inte ens finns någon??
Postad 12 September 2011 - 14:18
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Jo jag har sett att några tycker batteritiden blivit sämre, jag har även sett de som tycker tvärt om. Jag personligen upplever då batteritiden som mycket bättre med Anna. Kanske beror på hur man använder mobilen.
Jag har inte heller upplevt någon försämrad batteritid, så jag tror personligen att det är relaterat till något annat än Anna uppdateringen, kanske en app som inte är riktigt kompatibel, eller att uppdateringen gått fel på något sätt.
Postad 12 September 2011 - 15:44
roopie
-
roopie
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag körde in Trixeos version av belle häromdagen.
Är det så att att vissa appar inte fungerar?
Det är nämligen så att jag inte får opera mobile och blocket.se att fungera..
Postad 12 September 2011 - 15:49
Unregistered0a756c1f
-
Unregistered0a756c1f
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Jag körde in Trixeos version av belle häromdagen. Är det så att att vissa appar inte fungerar? Det är nämligen så att jag inte får opera mobile och blocket.se att fungera..
tyvärr är det många appar som inte fungerar just nu med Belle,finns opera mini java versionen att ladda ner som fungerar..uc browser ska nog fungera har jag läst..
Postad 12 September 2011 - 16:05
roopie
-
roopie
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
tyvärr är det många appar som inte fungerar just nu med Belle,finns opera mini java versionen att ladda ner som fungerar..uc browser ska nog fungera har jag läst..
okej, får leva med det då
Postad 12 September 2011 - 17:15
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Jag förstår inte varför många av er hade så otroligt bråttom till Belle. Jag menar, från vad jag har hört så är det ju en ganska ofärdig version, att många apps inte fungerar osv.
Plus att "Fräshheten" på telefonen går bort snabbare. När Belle släpps på riktigt kommer ju ni vara trötta på det, och vem vet vad som sker efter Belle, kanske inte kommer något mer efter?
Samtidigt kan jag såklart förstå att man vill testa allt så snabbt som det går, jag är själv så med många saker
Postad 12 September 2011 - 18:46
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Facebook-appen fMobi har kommit i en ny version (1.4) http://jiikoo.com/fMobi/Hittar ingen changelog på sidan, men på twitter skriver jkosonen: "split screen, new chat view, photo uploader with preview photos, bug hunt, ui tweak, stuff like that, will add post later"
Postad 12 September 2011 - 19:31
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Jag förstår inte varför många av er hade så otroligt bråttom till Belle. Jag menar, från vad jag har hört så är det ju en ganska ofärdig version, att många apps inte fungerar osv.
Plus att "Fräshheten" på telefonen går bort snabbare. När Belle släpps på riktigt kommer ju ni vara trötta på det, och vem vet vad som sker efter Belle, kanske inte kommer något mer efter?
Samtidigt kan jag såklart förstå att man vill testa allt så snabbt som det går, jag är själv så med många saker 
Att appar inte fungerar beror på att apparna inte är utvecklade för Belles versioner av tex Qt och Java, det är alltså inte så att den är så pass ofärdig. Jag själv har inte Belle utan kör Anna fortfarande på min N8, har dock en till N8 som jag använder som testtelefon och på den har jag Belle. Jag är mer ute efter stabilitet än det allra senaste.
Postad 12 September 2011 - 20:00
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Att appar inte fungerar beror på att apparna inte är utvecklade för Belles versioner av tex Qt och Java, det är alltså inte så att den är så pass ofärdig. Jag själv har inte Belle utan kör Anna fortfarande på min N8, har dock en till N8 som jag använder som testtelefon och på den har jag Belle. Jag är mer ute efter stabilitet än det allra senaste.
Ah, trodde du hade senaste Belle versionen på båda, eftersom de flesta här använder din customversion.
Postad 12 September 2011 - 20:06
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Ah, trodde du hade senaste Belle versionen på båda, eftersom de flesta här använder din customversion. 
Nej har väl egentligen inte haft tid med det. Att modda är starkt beroendeframkallande, önskar jag aldrig börjat  Just nu gör jag en Nokia 5800 XM mod.
Postad 13 September 2011 - 09:05
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Etta har det här temat när Belle dyker upp. Det heter "Ex" och det gillade jag.
Postad 13 September 2011 - 10:08
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Postad 13 September 2011 - 15:26
Unregistered1704
-
Unregistered1704
-
Användare
-
-
111 inlägg
.
Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 19:56.
Postad 13 September 2011 - 18:47
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Nån som vet om det finns något sätt att ta bort Viasat , CNN och liknande genvägar?
När man försöker avinstallera så kommer det "Avinstallationen avbröts"
Sånt som följde med..
Postad 13 September 2011 - 20:42
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Nån som vet om det finns något sätt att ta bort Viasat , CNN och liknande genvägar?
När man försöker avinstallera så kommer det "Avinstallationen avbröts"
Sånt som följde med..
Sök i tråden på "Viasat" så ska du nog hitta nåt
Redigerat av trixeo, 13 September 2011 - 23:42.
Postad 14 September 2011 - 08:19
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Rätt coolt. Nokia car mode app, Symbian Belle och ett system som stödjer funktionen så får man ett In car infotainment system.
Redigerat av Unregistered31511, 14 September 2011 - 08:19.
Postad 14 September 2011 - 09:56
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Min N8 har den dåliga vanan att inte koppla ner sig trots att jag har stängt alla program. Tidigare var det bara Ovi Store som förorsakade detta, och det räckte oftast med att gå in under Anslutningshanteraren och ”Frånkoppla”.
Nu uppstår problemet även när jag inte varit inne på Ovi Store och den har dessutom börjat ansluta på nytt omedelbart efter det att jag frånkopplar. När jag kollar vilket program det är som är igång och använder anslutningen står det oftast ”Meddelanden”.
Någon som sitter med en förklaring och i bästa fall en lösning?
Postad 14 September 2011 - 10:11
Unregisteredae821c86
-
Unregisteredae821c86
-
Användare
-
-
122 inlägg
Min N8 har den dåliga vanan att inte koppla ner sig trots att jag har stängt alla program. Tidigare var det bara Ovi Store som förorsakade detta, och det räckte oftast med att gå in under Anslutningshanteraren och ”Frånkoppla”.
Nu uppstår problemet även när jag inte varit inne på Ovi Store och den har dessutom börjat ansluta på nytt omedelbart efter det att jag frånkopplar. När jag kollar vilket program det är som är igång och använder anslutningen står det oftast ”Meddelanden”.
Jag har exakt samma problem, sjukt irriterande.. Så är wlan uppkopplat, inga program igång.. SAMT widgets i offlineläge.. Kopplar ner manuellt.. -> Den kopplar upp automatiskt .. -> Provar igen -> KOpplar upp -> provar igen -> kopplar upp.. Ibland funkar det bra men inte ofta
Postad 14 September 2011 - 10:51
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Det är inte det gamla vanliga då, att du har email check inställt på snarast eller vad det nu står?
Postad 14 September 2011 - 14:30
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Det är inte det gamla vanliga då, att du har email check inställt på snarast eller vad det nu står?
Nope.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|