Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 May 2010 - 10:03

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Jag har hitta en riktig skum bugg när jag kopplade telefonen till brorsans HP laptop (via bluetooth). När datorn och telefonen kopplas samman ringer telefonen automatisk senaste numret i samtalsloggen. WTF, hur logiskt är det?! Men min egen dator vägrar den helt att kopplas samman....
Nån idé?

Du är inte ensam... min ringer upp tjejens kompis i samma läge... :) oavsett vem jag ringt senast så ringer den upp henne, men jag har ju en ASUS och inte HP så den kanske tycker det är roligare.

Postad 31 May 2010 - 12:25

Bernstig
  • Bernstig
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hur betalar man, över telefonräkningen eller med kreditkort på någon hemsida etc?
Bra att veta iaf använder inte GPS så ofta jag heller så att kunna köpa en vecka för 30kr kan ju vara något.

Visst är det 30 gratis dagar på Wisepilot när man använder det första gången? Har inte provat det på min mobil ännu.

tror att det ska vara 30dagar, men jag pillade på det lite när jag köpte telefonen så jag aktiverade nog dom 30 dagarna utan att tänka mig för.

man förlänger genom program som länkar till en hemsida där man fyller i vilken region man vill ha och hur lång prenumeration man vill ha sedan fyller man bara i kortnummer och godkänner köpet. sen är det bara att starta om programmet och börja köra .

Postad 31 May 2010 - 19:39

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Fattar inte hur den kan få så högt betyg på prisjakt. Varför ska allt vara så ###### flashigt? Jag hatar menyerna som är coola första gången och sen bara störigt långsamma. Vad är det för fel på en lista med text som går fort att scrolla igenom????

För att den är riktigt riktigt bra kanske? Visst, Timescape och Mediascape är inte så mycket att hänga i granen men efter Spotifys uppdatering så behöver inte jag TS eller MS alls. :P Allt annat är kalas och riktigt snabbt! :)

Någon j*vel snodde min laddare nu i helgen på en fest... så nu till frågan; vars kan jag köpa en ny fast billig laddare och funkar alla laddare bara de är micro usb?

Alla laddare funkar inte! Så det får man kolla innan man köper. Men det ska gå bra med HTCs laddare eller SEs egna! :)

Jobbigt! :P Originalladdare: se inlägg #7022 i denna tråd. Originalladdare eller inte, det ska funka. Dock har jag hört att vissa icke-originalladdare har en annan laddström, vilket sägs förlänga laddtiden.

/M

Alla laddare fungerar dock inte, som sagt. Billaddaren måste vara SEs, har inte fått någon annan till att funka alls. :P

Postad 31 May 2010 - 20:09

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Samsungs billaddare som jag hade till O2 förr fungerar då till 100%

5V / 700mA

För att den är riktigt riktigt bra kanske? Visst, Timescape och Mediascape är inte så mycket att hänga i granen men efter Spotifys uppdatering så behöver inte jag TS eller MS alls. :P Allt annat är kalas och riktigt snabbt! :)

Alla laddare funkar inte! Så det får man kolla innan man köper. Men det ska gå bra med HTCs laddare eller SEs egna! :)

Alla laddare fungerar dock inte, som sagt. Billaddaren måste vara SEs, har inte fått någon annan till att funka alls. :P

Postad 31 May 2010 - 21:06

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Samsungs billaddare som jag hade till O2 förr fungerar då till 100%

5V / 700mA

Trodde att en extra microusb-kabel skulle lösa laddarbehoven. Har provat att koppla in kabeln på USBladdaren för min gamla GPS, funkar inte telefonen tar ingen ström. Har kopplat in på Billaddare köpt för en till en iMobile telefon. Funkar inte. Köpte ett Powerpack från Kjell och Co kopplade på kabel och telefon, kan ni gissa....funkar inte!

Trodde det var USB som USB? Varför går det inta att ladda telefonen med dessa laddare?! Förtar liksom vitsen med att standardisera gränssnitten.

Postad 31 May 2010 - 21:46

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Trodde att en extra microusb-kabel skulle lösa laddarbehoven. Har provat att koppla in kabeln på USBladdaren för min gamla GPS, funkar inte telefonen tar ingen ström. Har kopplat in på Billaddare köpt för en till en iMobile telefon. Funkar inte. Köpte ett Powerpack från Kjell och Co kopplade på kabel och telefon, kan ni gissa....funkar inte!

Trodde det var USB som USB? Varför går det inta att ladda telefonen med dessa laddare?! Förtar liksom vitsen med att standardisera gränssnitten.

Troligen ger de ingen ström på datastiften i USB-kontakten.

Postad 31 May 2010 - 21:50

Uffez
  • Uffez
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Att den inte laddar har nog att göra med att den kräver hög laddström: >500 mA.

Postad 01 June 2010 - 07:00

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Nja, det kan inte ha med det att göra heller. För Apple-laddaren funkar inte. och den har 1000mA. :/

Postad 01 June 2010 - 11:05

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tja! Är det någon som har denna bilhållare från 24.se?
http://www.24.se/bil...8114-c-612.aspx 99kr

Som tidigare nämnt har www.themobilestore.se 2 st varianter en med sugpropp (179 kr) och en som fästs i fläktgallret (179 kr). Varianten med sugpropp www.themobilestore.se verkar ha väldigt kort "hals" vilket gör att den sitter inte lika nåbart.

Anledningen att jag frågar är att jag är intresserad av den den från 24.se men har ingen aning om den är bra... Den är ju både billigare längre hals...

Edit: Märkte precis att den förstnämnda hållaren var till Xperia x1 och inte x10. :P
Jag skulle dock vara intresserad av en liknande hållare som till x1an dvs med längre hals... Meddela om ni hittar på ngn annan site.

Redigerat av tanion, 01 June 2010 - 12:45.

Postad 01 June 2010 - 11:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Tja! Är det någon som har denna bilhållare från 24.se?
http://www.24.se/bil...8114-c-612.aspx 99kr

Som tidigare nämnt har www.themobilestore.se 2 st varianter en med sugpropp (179 kr) och en som fästs i fläktgallret (179 kr). Varianten med sugpropp www.themobilestore.se verkar ha väldigt kort "hals" vilket gör att den sitter inte lika nåbart.

Anledningen att jag frågar är att jag är intresserad av den den från 24.se men har ingen aning om den är bra... Den är ju både billigare längre hals...

Kan säga att jag börjar bli väldigt skeptisk till mobilestore.se.
Beställde grejer därifrån i onsdags men dom är fortfarande inte ens skickade trots att det stod 3-5 dagars leverans på hemsidan. Så ska du/ni beställa därifrån; se till att inte betala något i förväg.

Postad 01 June 2010 - 11:40

Bernstig
  • Bernstig
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Kan säga att jag börjar bli väldigt skeptisk till mobilestore.se.
Beställde grejer därifrån i onsdags men dom är fortfarande inte ens skickade trots att det stod 3-5 dagars leverans på hemsidan. Så ska du/ni beställa därifrån; se till att inte betala något i förväg.

Jag beställde förra måndagen och fick hållaren i fredags! dock fick jag aldrig något mail om att det var skickat.

Postad 01 June 2010 - 11:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jag beställde förra måndagen och fick hållaren i fredags! dock fick jag aldrig något mail om att det var skickat.

Ok, vad bra. Hoppas att mina prylar dyker upp snart då.
Men hur som helst så skulle jag inte rekommendera någon att betala i förskott.

Postad 01 June 2010 - 12:52

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hittade en annan bilhållare inkl laddare på ebay. Billig! Bra? :P

http://cgi.ebay.com/...#ht_1022wt_1137

Edit: Beställd!

Redigerat av tanion, 01 June 2010 - 22:11.

Postad 01 June 2010 - 13:39

roast
  • roast
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Sorry, fel tråd.

Redigerat av roast, 01 June 2010 - 13:44.

Postad 01 June 2010 - 14:40

Bernstig
  • Bernstig
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Hittade en annan bilhållare inkl laddare på ebay. Billig! Bra? :P

http://cgi.ebay.com/...#ht_1022wt_1137

Ser väl ut att kunna duga.

Jag har den man fäster i fläktgallret från themobilestore.se tycker den var klockren, man behöver inte sträcka sig för att ändra något på den!

Postad 01 June 2010 - 15:29

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

• 1391 inlägg
  • 0

Inställningar - SDKort och telefonlagr -> återställ standardinst.
Notera att det tar bort allt på mobilen, alternativt kan du göra det via SEUS eller PC Companion (uppdateringsprogram och välja reparera när dne säger att inga nya uppdateringar finns).

Om du någon gång har stängt av WiFi så verkar den fortfarande dra ström trots att det inte står att WiFi är igång. Batteriet verkar hålla längre om man startar om mobilen varje gång man stänger av WiFi.

De olika synkningarna ser du i de olika programmet som utför synkningar, kan vara en dålig beskrivning men du får helt enkelt gå in i ex Timescape -> Inställningar -> Konfiguera tjänster -> Facebook/Twitter och sedan står det "Uppdatera automatiskt" jag har båda på "Aldrig" där.

Jag använder e-postklienten för mina mail.
DÅ är det E-post -> Kontoinställningar -> Intervall för epostkontroll.

Frågan ligger väl i hur många olika program du har som hämtar data från internet. Men om du enbart kör MSN så kan man ju börja fundera, eller kör du fler program? Säg Timescape, epost osv?

Tjena

Nu har jag gjort det du sa factory resetat den och så. Timeshape använder inte jag...så....jag kör bara ebuddy!! Är de baaaaaara jag som har problem me batteriet eller??

varit igång nu 7h 1m 8s Blinkar rött och har följande

Mobilens Viloläge 36% ( hur kan den pisse telefonen ta ström när den inte är igång)
Skärm 28%
Android system 24%
Telefonen är inaktiv 12%

Lite skillnad innan med reseten för innan låg telefonens väntetid högre upp (näst högst upp)

Snälla hjälp mig nån!! hur tusan kan man göra en telefon som där är inget batteri i?

Redigerat av Cerwin vega Al-1000, 01 June 2010 - 15:30.

Postad 01 June 2010 - 15:57

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Tjena

Nu har jag gjort det du sa factory resetat den och så. Timeshape använder inte jag...så....jag kör bara ebuddy!! Är de baaaaaara jag som har problem me batteriet eller??

varit igång nu 7h 1m 8s Blinkar rött och har följande

Mobilens Viloläge 36% ( hur kan den pisse telefonen ta ström när den inte är igång)
Skärm 28%
Android system 24%
Telefonen är inaktiv 12%

Lite skillnad innan med reseten för innan låg telefonens väntetid högre upp (näst högst upp)

Snälla hjälp mig nån!! hur tusan kan man göra en telefon som där är inget batteri i?

Kanske är ebuddy som ligger och drar batteri? Hade tidigare Hi MSN och märkte också en försämring av batteritid. Ett tips är att ladda hem Spare Parts och se om telefonen ligger och jobbar även i viloläge. Jag använder APNdroid och kryssat bort "Mobila närverk" och får vid normalt användande nästan 2 dygn. (Dock med en reboot efter laddning lr använding av GPS/WiFi)

Postad 01 June 2010 - 16:43

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

• 1391 inlägg
  • 0

Kanske är ebuddy som ligger och drar batteri? Hade tidigare Hi MSN och märkte också en försämring av batteritid. Ett tips är att ladda hem Spare Parts och se om telefonen ligger och jobbar även i viloläge. Jag använder APNdroid och kryssat bort "Mobila närverk" och får vid normalt användande nästan 2 dygn. (Dock med en reboot efter laddning lr använding av GPS/WiFi)

Med tanke på de som står är de ju viloläget.....aja sjukt irriterande iaf! Ja men jag vill ha internet och tillgång till msn de är allt jag begär.....

Jag har inte haft den länge.....tror ni verkligen de ska vara så här dåligt? eller är där fel på min?

Prata precis med telenor på Webben:
Stand-by Up to 415 h (2G) / Up to 425 h (3G)
Talk time Up to 10 h (2G) / Up to 8 h (3G)

Hahaha jo tjenare.....säkerligen....suck....jag skall iaf in i en telenor butik imorn

Mvh

Redigerat av Cerwin vega Al-1000, 01 June 2010 - 17:04.

Postad 01 June 2010 - 17:33

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Har denna telefon något likanden iPhones cover flow, eller är det bara i porträttläge som albumbilderna presenteras? Jag väljer mellan X10 och iPhone 3GS. Det telefonen ska användas till är i första hans mp3-spelare och uppspelare av filmer/tv-serier. Jag uppskattar också att det ska vara lätt att bläddra/byta/söka efter låtar/album/artister osv. Ljudkvalitét är givetvis också viktigt, samt att skivomslagen visas på ett "snyggt" sätt. Har X10 några konstigheter för sig när det gäller detta? T.ex. omständigt att söka, filmklipp börjar om från början om man går ur uppspelaren t.ex. Funkar uppspelning av ljudböcker smidigt? Hur är batteritiden på bluetooth headset som ingår?

Mvh
Nirre

Postad 01 June 2010 - 20:15

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Med tanke på de som står är de ju viloläget.....aja sjukt irriterande iaf! Ja men jag vill ha internet och tillgång till msn de är allt jag begär.....

Jag har inte haft den länge.....tror ni verkligen de ska vara så här dåligt? eller är där fel på min?

Hahaha jo tjenare.....säkerligen....suck....jag skall iaf in i en telenor butik imorn

Mvh

Är du online på MSN hela tiden via telefonen?

Postad 01 June 2010 - 20:37

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Någon som prövat 32gb minneskort?

Postad 01 June 2010 - 21:14

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Köpte en HCB-150 BT högtalartelefon till bilen och en "universalhållare" för att ha mobilen i. Fungerar ypperligt.

Postad 01 June 2010 - 21:19

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Har denna telefon något likanden iPhones cover flow, eller är det bara i porträttläge som albumbilderna presenteras? Jag väljer mellan X10 och iPhone 3GS. Det telefonen ska användas till är i första hans mp3-spelare och uppspelare av filmer/tv-serier. Jag uppskattar också att det ska vara lätt att bläddra/byta/söka efter låtar/album/artister osv. Ljudkvalitét är givetvis också viktigt, samt att skivomslagen visas på ett "snyggt" sätt. Har X10 några konstigheter för sig när det gäller detta? T.ex. omständigt att söka, filmklipp börjar om från början om man går ur uppspelaren t.ex. Funkar uppspelning av ljudböcker smidigt? Hur är batteritiden på bluetooth headset som ingår?

Mvh
Nirre

När det gäller mp3 är det lite si och så med Android överhuvudtaget just nu. Någon EQ finns inte och ljudegenskaperna i stort är bra men det fattas mängder med saker än. Där ligger nog Iphone före. När det gäller bläddra, skivomslag osv har jag däremot inget ont att säga om X10an. Filmklipp, ljud och foton kan sorteras efter olika parametrar så det har jag inte heller haft några problem med. Om spelaren som du använder klarar resume play funkar detta på X10an utan problem. Ljudböcker fungerar som förväntat. Jag använde BT headsetet i en vecka innan jag behövde ladda om det.

Postad 01 June 2010 - 21:46

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Någon som prövat 32gb minneskort?

Kör det sen några dagar, fungerar klockrent.

Mvh

Postad 02 June 2010 - 00:35

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Mvh

kan nog nästan garantera att det är ebuddy som ligger och drar, hade tidigare fring igång på telefonen och den klarade då sig typ 12-13 timmar, nu är det ju upp emot 30 timmar som jag klarar mig på. och det enda jag gjort är att jag tagit bort fring från autostart.

Postad 02 June 2010 - 05:38

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Troligen ger de ingen ström på datastiften i USB-kontakten.

Jag lärde mig en gång att spänning får man på pin 1 och jord på pin 4. Pin två och tre agerar för data transport.

Kontakten verkar implemeterad riktigt efersom , laddning och datatransport fungerar kopplat till datorn.

Vad skiljer de laddare som inte fungerar från de som fungerar? Verkar lite random om en laddare fungerar eller ej...

Nej, från 750mA och upp på laddarna jag prövat.

Postad 02 June 2010 - 07:06

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

kan nog nästan garantera att det är ebuddy som ligger och drar, hade tidigare fring igång på telefonen och den klarade då sig typ 12-13 timmar, nu är det ju upp emot 30 timmar som jag klarar mig på. och det enda jag gjort är att jag tagit bort fring från autostart.

vad är fring?

Postad 02 June 2010 - 08:17

vic20
  • vic20
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med uppdateringen av timescape. Jag får felmeddelande att det gick inte att uppdatera facebook. Sen funkar inte webläsaren heller den får anslutningsfel. Däremot kan jag lyssna på webradio genom bandit rocks app. Allt detta när jag använder 3g-surf. När jag slår på wifi så funkar det. Förslag någon?

Postad 02 June 2010 - 09:06

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

vad är fring?

http://lmgtfy.com/?q=Fring ;)

Redigerat av tanion, 02 June 2010 - 09:07.

Postad 02 June 2010 - 09:09

jangeorge
  • jangeorge
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

http://lmgtfy.com/?q=Fring ;)

Jag menar.. har alla fring installerat redan och att den startar upp automatiskt ?

Postad 02 June 2010 - 09:12

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Tycker mig haft sjukt dåligt passningstid på sistone, runt 12h började den knorra för nån dag sen.
Provade att avinstallera HiMSN, men det har gått för kort tid för att jag ska märkt nån skillnad.

Får du 30h utan att använda APNDroid eller liknande, så att telefonen kollar/hämtar mail mm, när den vill?
Jag har iofs 2 väderappar aktiva, båda hämtar från YR.no var 6e timme... kanske de kan vara lite av bovarna?

Postad 02 June 2010 - 09:37

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Tycker mig haft sjukt dåligt passningstid på sistone, runt 12h började den knorra för nån dag sen.
Provade att avinstallera HiMSN, men det har gått för kort tid för att jag ska märkt nån skillnad.

Får du 30h utan att använda APNDroid eller liknande, så att telefonen kollar/hämtar mail mm, när den vill?
Jag har iofs 2 väderappar aktiva, båda hämtar från YR.no var 6e timme... kanske de kan vara lite av bovarna?

ja, jag kör APNdroid också, fast det har jag haft ett tag och jag märkte inte så stor skillnad i batteritid, skillnaden blev som sagt när jag tog bort fring från autostart. Jag kör en väderapp också fast i min väderapp så ändrade jag till att den bara kollar sthlm hela tiden istället för att kolla vart jag var och sen hämta vädret för den platsen.

Postad 02 June 2010 - 09:41

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Och jag dessa:

http://www.dealextre...ls.dx/sku.34040
http://www.dealextre...ls.dx/sku.34370

Har inte fått det än så jag har ingen garanti på att det fungerar. Billig lösning om inte annat.

Kan meddela att 12v > usb-prylen inte ville ladda min x10:a. Inte ens med original usb > micro-usb-kabeln.

Får bli en AN-300.

Postad 02 June 2010 - 09:56

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Gå in i Inställningar och Plats och bocka av Trådlösa nätverk. Och har du väderwidgets ställ in dem på att uppdatera på din specifika plats så att den inte måste lokalisera dig varje gång (som LRI skrev). Även utan APNdroid så får jag upp mot 40h på en laddning när jag gjorde så. Dock använder jag varken Timescape eller mail på telefonen

Postad 02 June 2010 - 10:17

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jag menar.. har alla fring installerat redan och att den startar upp automatiskt ?

Tolkar jag dig rätt om du frågar om Fring är förinstallerat på telefonen? I så fall är svaret nej, det kommer inte förinstallerat på telefonen. Dock så är det ngn form av autostart på den och ligger i bakgrunden även om man startar om telefonen. Detta går dock att komma undan genom att ställa in att den inte ska göra det.

Postad 02 June 2010 - 10:32

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
kollade lite på XDA och jag kom på en sak, jag har också byt launcher till zeam, tydligen så verkar original launchern på x10 vara lite buggad och slutsatsen verkar vara att man får bättre batteritid om man byter launcher.

Så jag har en liten fråga, av alla som har bra betteritid, hur många har bytt launcher?

Postad 02 June 2010 - 11:37

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

kollade lite på XDA och jag kom på en sak, jag har också byt launcher till zeam, tydligen så verkar original launchern på x10 vara lite buggad och slutsatsen verkar vara att man får bättre batteritid om man byter launcher.

Så jag har en liten fråga, av alla som har bra betteritid, hur många har bytt launcher?

Har använt både home++ och helixlauncher (denna rekommenderas) och jag har inte märkt att launchern har haft nån inverkan på batteritiden

Postad 02 June 2010 - 14:08

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Tjena

Men herregud! Kör du ebuddy igång hela tiden ligger du ju uppkopplad hela tiden. Mobilen jobbar alltså konstant! Det är ett under att du har hela 7-8 timmars driftstid då!

Så länge msn-klienterna inte stödjer push så kommer man inte att kunna ha dom liggande i bakgrunden utan att det ska dra väldigt mycket batteri.

Stäng av ebuddy och du bör få mer än en fördubbling av batteritiden, kanske en 3-dubbling.

//Joel

Postad 02 June 2010 - 15:15

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Kör det sen några dagar, fungerar klockrent.

Mvh

Nice

Postad 02 June 2010 - 15:26

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Gå in i Inställningar och Plats och bocka av Trådlösa nätverk. Och har du väderwidgets ställ in dem på att uppdatera på din specifika plats så att den inte måste lokalisera dig varje gång (som LRI skrev). Även utan APNdroid så får jag upp mot 40h på en laddning när jag gjorde så. Dock använder jag varken Timescape eller mail på telefonen

Trådlösa nätverk är redan urbockade, ska testa att ändra väderwidgeten till att inte uppdatera efter platsen jag är på.

Postad 02 June 2010 - 15:41

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Ok, frågade detta även på Swedroids forum, men inget svar ännu. Visst skall det väl gå att skicka filmklipp via MMS med X10. Jag har för mig att jag kunnat detta tidigare, men nu så får jag felmeddelandet att den inte kan göra detta, och återställer sig till SMS. Skicka foton funkar som det ska. Någon som haft detta problem och kanske t o m lyckats fixa detta enkelt, utan att reparera, eller installera om mobilen?

Postad 02 June 2010 - 18:00

Cerwin vega Al-1000
  • Cerwin vega Al-1000
  • Beroende

• 1391 inlägg
  • 0
Nu har jag lämnat in min telefon!!!

Postad 02 June 2010 - 18:14

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Nu har jag lämnat in min telefon!!!

För att batteriet räckte kort tid?
Var du online på MSN konstant i de 7-8h telefonen var igång, eller hur länge de nu var?

Postad 02 June 2010 - 19:19

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Ok, frågade detta även på Swedroids forum, men inget svar ännu. Visst skall det väl gå att skicka filmklipp via MMS med X10. Jag har för mig att jag kunnat detta tidigare, men nu så får jag felmeddelandet att den inte kan göra detta, och återställer sig till SMS. Skicka foton funkar som det ska. Någon som haft detta problem och kanske t o m lyckats fixa detta enkelt, utan att reparera, eller installera om mobilen?

Har samma problem med att skicka video, någon som har en lösning?

Postad 02 June 2010 - 20:47

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Har samma problem med att skicka video, någon som har en lösning?

MMS tillåter väl inte så stora mängder data som krävs vid videoskick? 100kb brukar vara en gräns men det kanske ändrats?

Redigerat av Unregistered1193, 02 June 2010 - 20:48.

Postad 02 June 2010 - 21:15

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

MMS tillåter väl inte så stora mängder data som krävs vid videoskick? 100kb brukar vara en gräns men det kanske ändrats?

Men använder ju mobilens MMS inställning? Det borde ju inte hända då? Sedan är väl gränsen nuförtiden runt 300Kb

Redigerat av dragontrumpetare, 02 June 2010 - 21:17.

Postad 02 June 2010 - 21:19

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Men använder ju mobilens MMS inställning? Det borde ju inte hända då? Sedan är väl gränsen nuförtiden runt 300Kb

Det kan hända att så är fallet men oavsett så är det iaf en hyffsat låg gräns. Nu är det väl 4-5 år sedan jag kontorllerade storleksgränsen dock. ;) Du kan dock inte skicka hur stora filer du vill...

Redigerat av Unregistered1193, 02 June 2010 - 21:20.

Postad 02 June 2010 - 21:49

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Kan meddela att 12v > usb-prylen inte ville ladda min x10:a. Inte ens med original usb > micro-usb-kabeln.

Får bli en AN-300.

Haha, det här med USB-standard på mobilladdare som infördes som något EU-direktiv verkar ju ha blivit ett skämt!

Jag har flera USB laddare, men ingen funkar till min X10. Kan någon förklara varför? På Kjell & Co rekommenderar dom laddare som inte funkar -"USB som USB"...

Postad 02 June 2010 - 21:50

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Jovisst, men i tidigare SE kom det ju automatiskt upp en funktion så att du kunde korta ner videon, men inte i X10?

Någon som vet vad man skall göra när man tex vill öpnna PDF filer men får meddelandet att det inte finns tillräckligt med minne?

Postad 02 June 2010 - 22:03

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Någon som vet vad man skall göra när man tex vill öpnna PDF filer men får meddelandet att det inte finns tillräckligt med minne?

Ta o dra hem PDF Viewer från "Butiken". Den är relativt snabb och klarar stora filer.

//Joel

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.