Lite jobbigt när jag behöver det i jobbet.
Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 14 September 2011 - 17:44
Lite jobbigt när jag behöver det i jobbet.
Postad 14 September 2011 - 17:56
Postad 14 September 2011 - 19:07
Hur får jag bort den där j*vla grejen som ger förslag på ord när jag skriver tex ett sms?
När du ska skriva, tryck på menyknappen (Till vänster om Enter-symbolen)
Inmatningsalternativ -> Textigenkänning
Postad 15 September 2011 - 07:12
Länk till N8FanClub
Redigerat av big_swede70, 15 September 2011 - 07:16.
Postad 15 September 2011 - 07:45
Får inte Reader att fungera längre, står bara "connecting "eller loggar in... Har provat installera, avinstallera, plocka bort notifications..., suck.
Mailwidgeten slutar fungera och visar inget/uppdaterar ej. Övriga nyhetswidgets tuggar i evigheter innan dom uppdaterar. Knappen för skärmlås släcker inte displayen.
Välj kopplingspunkt dyker upp ofta.
Förstår inte varför knappsatsen för SIM-koden är så liten? Varför inte nyttja hela skärmen?
Tycker scrollningen ofta blir ryckig, både för hemskärmar och i appar.
Webbläsaren fungerar okej nu, men den är fortfarande mycket sämre och segare än på en relativt enkel Android som ZTE Blade. Maximalt antal fönster öppnade verkar variera i antal. Ska det vara 2, 3 eller 4?
Kameran hänger sig då och då så man uppmanas starta om telefonen.
Överlag känns en enkel Android mycket mer följsam än N8 med Anna. Tur att kameran fortfarande är oslagbar och kartor fungerar bra, annars hade jag bytt telefon. Användarupplevelsen är rätt förskräcklig med Symbian idag.
Jag har raderat och återställt och provat installera om. Tycker att upplevelser och problem varierar från gång till annan. Nu ska jag prova göra en tre-finger reset. Men det är krångligt att få till uppdateringen om man jämför med en Android.
Hur fungerar era telefoner med den officiella Anna?
Redigerat av Unregistered5550093e, 15 September 2011 - 08:16.
Postad 15 September 2011 - 08:41
Tycker att den blev buggigare med uppdateringen till Anna. Struntar egentligen i att det är en ny look, jag vill ha en snabb och tillförlitlig telefon.
Får inte Reader att fungera längre, står bara "connecting "eller loggar in... Har provat installera, avinstallera, plocka bort notifications..., suck.
Mailwidgeten slutar fungera och visar inget/uppdaterar ej. Övriga nyhetswidgets tuggar i evigheter innan dom uppdaterar. Knappen för skärmlås släcker inte displayen.
Välj kopplingspunkt dyker upp ofta.
Förstår inte varför knappsatsen för SIM-koden är så liten? Varför inte nyttja hela skärmen?
Tycker scrollningen ofta blir ryckig, både för hemskärmar och i appar.
Webbläsaren fungerar okej nu, men den är fortfarande mycket sämre och segare än på en relativt enkel Android som ZTE Blade. Maximalt antal fönster öppnade verkar variera i antal. Ska det vara 2, 3 eller 4?
Kameran hänger sig då och då så man uppmanas starta om telefonen.
Överlag känns en enkel Android mycket mer följsam än N8 med Anna. Tur att kameran fortfarande är oslagbar och kartor fungerar bra, annars hade jag bytt telefon. Användarupplevelsen är rätt förskräcklig med Symbian idag.
Jag har raderat och återställt och provat installera om. Tycker att upplevelser och problem varierar från gång till annan. Nu ska jag prova göra en tre-finger reset. Men det är krångligt att få till uppdateringen om man jämför med en Android.
Byta till C7 så är dina problem lösta.
Inklusive en bra kamera, kanske inte i klass med N8 men mycket bra.
Redigerat av ffodil, 15 September 2011 - 08:46.
Postad 15 September 2011 - 08:47
![]()
Postad 15 September 2011 - 09:00
Ja, förutom att han då tappar det unika med N8 - kameran. För C7:ans kamera må vara hyggligt ok för en mobilkamera men N8:an tar bättre kort än många kompaktkameror.. en helt annan nivå.
Ja, det var just vad jag sa, men kameran är ändå bättre än dom flesta konkurenterna.
Postad 15 September 2011 - 10:36
Efter 3-finger reset är det bara att installera alla uppdateringarna som du blir erbjuden via programuppdateraren. Återställ INTE inställningar, helst endast kontakter, bokmärken och kalender. Innan reset bör du formatera massminnet, eller åtminstone ta bort alla systemkataloger (detsamma gäller minneskort om du har ett sådant).Nu ska jag prova göra en tre-finger reset. Men det är krångligt att få till uppdateringen om man jämför med en Android.
Min Anna fungerar fint, dock har jag ju en nedbantad version installerad.
Postad 15 September 2011 - 10:40
Mini Bluetooth Keyboard
...det står ju att den funkar till Symbian S60 iaf men det kanske inte hjälper alls (?)
Mvh Kenta
.
Postad 15 September 2011 - 11:07
Finns det någon här som vet om denna kan funka till N8'n?
Mini Bluetooth Keyboard
...det står ju att den funkar till Symbian S60 iaf men det kanske inte hjälper alls (?)
Mvh Kenta
.
Jag kan bara svara för detta, som jag använder själv. Då får man även pekplatta inbyggt. Fungerar med officiella Anna, men inget vidare med SPB Shell. Vill minnas det är shift eller ctrl-Enter som gäller när man skall klicka på ikon i SPB Shell. Lite bökigt att det avviker i SBP Shell mot när man är inne i programmen.
http://www.logitech....rd/devices/3848
Postad 15 September 2011 - 12:11
När du ska skriva, tryck på menyknappen (Till vänster om Enter-symbolen)
Inmatningsalternativ -> Textigenkänning
Postad 15 September 2011 - 18:26
När jag spelar upp klipp så blir det för mycket laddande och laggande, även hemma i mitt 100/20 WLAN där en iPhone och en HTC Desire strömmar samma material utan problem.
Postad 15 September 2011 - 19:16
![]()
Inklusive en bra kamera, kanske inte i klass med N8 men mycket bra.
Nej, den enda acceptabla kameran på hela mobilmarknaden just nu är N8. Det är första gången jag faktisk kunnat använda mina bilder oavsett ljusförhållanden.
Efter 3-finger reset är det bara att installera alla uppdateringarna som du blir erbjuden via programuppdateraren. Återställ INTE inställningar, helst endast kontakter, bokmärken och kalender. Innan reset bör du formatera massminnet, eller åtminstone ta bort alla systemkataloger (detsamma gäller minneskort om du har ett sådant).
Min Anna fungerar fint, dock har jag ju en nedbantad version installerad.
Har 3-fingerresetat och nu fungerar reader igen. Vet ännu inte om prestandan blivit bättre. Måste installera lite appar först.
Men något som slår mig nu i denna uppdateringen; VARFÖR kan inte Nokia hantera lösenord liknande i Android. Jag blir galen på alla inknappningar av lösenord, Nokia, OVI, KArtor, Betalabs, Mail for exchange....
Postad 15 September 2011 - 19:54
Tror att hon köpte den i våras så den är nyare än min.
Hon hade lyckats uppdatera till ANNA men missat/fått problem med uppdatering 1 och 2.
Mobilen verkligen käkade batteri till frukost. (Ja, laddat under natten, död på förmiddagen).
Sa till henne att kolla både *#0000# och "progr.uppdat.".
Då hittade hon uppdatering 1 och 2 och gjorde klart dessa (som säkert tog 1 timme).
Fick ett sms av henne imorse (runt 9-10) där det typ stod: "bara 14% batteri kvar nu", och då har hon laddat den under hela natten.
Hon har tidigare testat att ladda både med USB och vanliga laddaren.
Vad ska jag be henne göra? Wlan verkar inte vara på och dra slut på batteriet.
3-fingers-reset för att se om det gör någon skillnad? Lämna in på reparation?
/Johnny
Postad 15 September 2011 - 22:30
http://www.kjell.com/?item=92483
funkar utan drivrutiner.
Dock måste man söka efter inmatningsenheter.
Bra att ha till kalkylblad så slipper man peta massa gånger för att skriva.
Postad 15 September 2011 - 22:33
Ladda hem min senaste Belle CFW version 2 här!
Hur gör man för att flasha denna FW? På samma vis som om du skulle flasha CODeRUS originalversion. Orkar inte skriva någon guide denna gång, vill någon annan vänlig göra det så varsågod!
Grunden är i alla fall att först ladda in en Anna FW i Phoenix (dead flash mode) ta sedan bort RM-596_M006.44.emmc.fpsx och RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx under Options, redigera sedan CORE, ROFS2, ROFS3 och UDA sökvägarna till dit där du packat upp mina filer. Tryck OK och välj Refurbish med telefonen avslagen och urkopplad. Du bör formatera E: innan om du vill vara på den säkra sidan. Flashningen kommer att se ut som om den hänger sig efter 100%, vänta nån minut efter det stannat och dra sedan ur USB sladden till telefonen och starta den efter ca 10 sekunder (om det inte går, tryck in power i över 8 sekunder och prova sedan igen). Varför blir det så undrar du? För att de som läckt originalreleasen inte läckte ett par filer, det saknas alltså två stycken styrfiler. Om de hade läckt dem skulle de kunnat spåra läckan då de filerna innehåller personlig infromation. OBS att saknaden av dessa två filer inte medför något annat än att du måste lägga till dem manuellt, som jag skrivit ovan, samt att Phoenix flashningsprocess inte får en konfirmation av telefonen.
Good luck! Glöm inte bort att om det går något snett så kan du alltid flasha igen!
- 197MB ledigt på C: efter flash refurbish
- Alla språk filer förutom Svenska och Engelska är borttaget
- Svenskt skrivspråk/rättstavning/språksyntes är tillagt
- Fejkat svenskt GUI (eftersom det inte finns några svenska resursfiler att tillgå) - vissa program är på svenska men själva GUI:t är på engelska.
- Senaste CODeRUS installserver i ROFS2 (ligger kvar vid hard-reset) - denna fil ser till att du kan installera osignerade appar med fulla rättigheter till telefonen - inget mer hackande behövs alltså!
- Friat upp ca 30MB med reserverat minne på C:
- Kontaktmatch på telefonnummer satt till 7 siffror istället för 8 för att fungera korrekt i Sverige
- FileBrowser installerad och konfigurerad för att fungera med Belle (avinstallation finns)
- TweakS installerad med SysAp 2.4 plugin, dock fungerar inte byte av namn på "Restart!" (avinstallation finns)
- Borttagna program: (vissa med nedladdningslänk direkt från Nokia)
* Ovi Music
* Quickoffice (detta är version 6 som kommer med i Nokias firmware, Quickoffice 7 finns på alternativa sidor)
* Adobe Reader
* YouTube-länk (full version av YouTube finns på m.google.com om du går dit med telefonen)
* Internet Search och Search Widget (tar en massa plats och cpu samt buggar)
* Microsoft Communicator
* Shazam
* topApps
- Default RSS feeds borttagna
- All prebuilt media borttagna. Tyckte de bakgrundsbilder som är med i Belle var för gräsliga så jag lade till en enda som sitter som standard på alla startsidorna.
- Importerar ej videotrailers från E:
- phone_as_modem.iso borttagen ur UDA och sökvägen ändrad tillbaka till E:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso (som det var i tidigare PR, tex Anna)
- Svenskt tangentbord något modifierat - tex ligger @ istället för ? på gemener (som det är i det engelska)
- Nokia Pure typsnitt
- Skandinavisk Language set: 111.202.0203.06.01
- Tagit bort rester av program som inte ens var med i originalreleasen
- Vid en 3-finger reset rensas nu ALLT på C:
- Alla startsidor är tomma utom den första
- Play via Radio sänder "Nokia N8" som RDS
- Kinetic scrolling förbättrad
- Equalizern: nu kan du lägga till egna preset och ändra i befintliga (första du lägger till buggar tydligen, döps till abcd oavsett vad du sätter för namn och går ej att editera, skapa en till och ta bort abcd så funkar det!)
- Sätt call log till hur många dagar du vill, tex 365
- "Restart!" finns nu som val när du trycker på powerknappen (bytt namn från "!Reboot")
- Inga störande meddelanden när du sätter i eller tar ur laddsladden eller när batteriet är fullt
- Autoaktiverar PSM vid dåligt batteri, avaktiverars när du sätter i laddning. Visar heller inte nån popup om detta.
- Ingen popup vid Play via Radio på/av
- Rensar inte call log vid byte av SIM
- Inga händer eller Nokia melodi vid uppstart
- Ingen popup om vidarekoppling
- VoIP - SIP inställningar tillgängliga under "Internet call settings"
- Små buggfixar...
Adobe Reader och Quickoffice moddade för installation på E: (original installaras de enbart på C:). Detta är ett paket ursprungligen för Anna (att installeras efter en 3-finger reset) men fungerar lika bra i Belle!
Om någon mot förmodan använder funktionen "Use phone as a modem" så behöver du alltså ha E:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso för att det ska fungera. Filen är uppdaterad i och med Belle.
Redigerat av trixeo, 16 September 2011 - 10:35.
Postad 16 September 2011 - 15:32
Har problem med emailwidgeten när jag testar olika teman. Det blir fel färg på texten. Oftast för mörk eller ljus så det blir svårt att se vad det står.Detta problem uppstod efter anna uppdateringen via nsu. Har testat o flasha om flera ggr. Har provat massor av olika teman där allt ser perfekt ut förutom texten som ofta blir fel. Testa tex grass temat på ovistore. Allt blir perfekt men texten i emailwidgeten blir ljusblå , nästan som bakgrunden så det går knappt att se vad det står. Har hitta lite inlägga på andra forum om detta men verkar inte vara nåt jätteproblem tydligen. Skitirriterande när man vill köra ett schysst tema ett tag men texten är fel. Även om man öppnar mailprogrammet så är det knas med för ljus/mörkt på en del text. De enda som funkar är typ midnight varianterna från nokia. Nån som har liknande erfarenheter?
Redigerat av rastamanne, 16 September 2011 - 15:33.
Postad 16 September 2011 - 15:57
Postad 16 September 2011 - 16:53
Ang problemen på dina teman. N8fanclub har släppt en hel drös med teman idag såg jag. Gå in prova om något av deras funkar bättre. Har själv inte provat dem utan kör med Symbian Next+ som finns på Ovi-store
primvera temat o neon temat funkar inte....blir mörkblått går knappt att se......som vanligt
Postad 16 September 2011 - 16:58
Grunden är i alla fall att först ladda in en Anna FW i Phoenix (dead flash mode)
Har tagit ner RM596 mappen med min Anna version (059D1M4) och lagt den rätt i mappträdet.
Startar phoenix och scannar producten på USB1 ingången med mobilen i ovi-suite läge, den hittar den min mobil, jag väljer flashing firmware update men där är" Dead USB phone flash" valet släckt??
Hur gör jag för att få valt det för det skall väl va ibockat?
Sen står det att efter man tagit bort och editerat filerna skall man välja refurbish med mobilen avslagen och urkopplad. Hur ska det gå till om man har USB urkopplad?
Redigerat av big_swede70, 16 September 2011 - 17:08.
Postad 16 September 2011 - 17:11
Telefonen ska vara avstängd och inte inkopplad till datorn om du ska köra dead flash mode. Starta sen Phoenix, File/Open Product/välj RM-596. Sedan Firmware Update, tryck på ... och välj din telefon i listan, kryssa i dead flash, sedan Options, ta bort massminnesfilen och APE ONLY ENO-filen, byt ut core, rofs2, rofs3 och uda mot mina. Sen är det bara att köra refurbish! Jag kör denna själv nu på telen och den funkar hur bra som helst. Det som jag saknar i Belle är dock att det kommer upp popups med sms och missade samtal som det gjorde förr, ingen Meddelande widget ännu alltså. Går nog att fixa till att inte popupen kommer upp, det har CODeRUS gjort, men jag hoppade över det. Sedan märkte jag nyss när jag gjorde ett VoIP-samtal att ljudet kommer från bakhögtalaren istället, kan jag väl leva med, går ju att vända på telefonen så länge =)Jag tänkte lägga in Trixeos Belle_V2 ikväll och har testat lite innan men fastnar på första punkten:
Grunden är i alla fall att först ladda in en Anna FW i Phoenix (dead flash mode)
Har tagit ner RM596 mappen med min Anna version (059D1M4) och lagt den rätt i mappträdet.
Startar phoenix och scannar producten på USB1 ingången, den hittar den min mobil, jag väljer flashing firmware update men där är" Dead USB phone flash" valet släckt??
Hur gör jag för att få valt det för det skall väl va ibockat?
Sen står det att efter man tagit bort och editerat filerna skall man välja refurbish med mobilen avslagen och urkopplad. Hur ska det gå till om man har USB urkopplad?
Du ska inte koppla in telefonen förrän Phoenix säger åt dig att göra det.
Redigerat av trixeo, 16 September 2011 - 17:12.
Postad 16 September 2011 - 17:15
Telefonen ska vara avstängd och inte inkopplad till datorn om du ska köra dead flash mode. Starta sen Phoenix, File/Open Product/välj RM-596. Sedan Firmware Update, tryck på ... och välj din telefon i listan, kryssa i dead flash, sedan Options, ta bort massminnesfilen och APE ONLY ENO-filen, byt ut core, rofs2, rofs3 och uda mot mina. Sen är det bara att köra refurbish! Jag kör denna själv nu på telen och den funkar hur bra som helst. Det som jag saknar i Belle är dock att det kommer upp popups med sms och missade samtal som det gjorde förr, ingen Meddelande widget ännu alltså. Går nog att fixa till att inte popupen kommer upp, det har CODeRUS gjort, men jag hoppade över det. Sedan märkte jag nyss när jag gjorde ett VoIP-samtal att ljudet kommer från bakhögtalaren istället, kan jag väl leva med, går ju att vända på telefonen så länge =)
Du ska inte koppla in telefonen förrän Phoenix säger åt dig att göra det.
Tack trixeo, under tiden du svarde så hitta jag bra wizard på youtube så man ser allt du beskrev.
Då blir det Belle ikväll sen då, eller kommer du uppdatera din V2 ikväll efter det du hittat??
Dead flash mode på N8 film
Postad 16 September 2011 - 17:26
primvera temat o neon temat funkar inte....blir mörkblått går knappt att se......som vanligt
jaja nova gs teman är oftast bra....men det är alltid nåt element som inte funkar.....testade meego temat med stora meego ikoner grymt bra överallt MEN när man ska skriva och trycka på ryan där det står ”peka här för att skriva” så syns inte den texten.....fan såna saker stör mej som tusan så det blir o hänga med symbian next+ ett litet tag.....
Postad 16 September 2011 - 17:45
Jag orkar inte göra nåt åt det just nu, men om jag gör det senare behöver du inte köra refurbish med den nya utan bara update software, så du slipper onlinstallera allt igen.Tack trixeo, under tiden du svarde så hitta jag bra wizard på youtube så man ser allt du beskrev.
Då blir det Belle ikväll sen då, eller kommer du uppdatera din V2 ikväll efter det du hittat??
Dead flash mode på N8 film
Postad 16 September 2011 - 18:19
Gött. Så allt e samma med mobilen ej inkopplad och avstängd och sen trycka uppdatera mjukvara istället och trycka i usb när prg ber en? Isåfall kör jag din V2 ikväll för e för nyfiken för kunna vänta.Jag orkar inte göra nåt åt det just nu, men om jag gör det senare behöver du inte köra refurbish med den nya utan bara update software, så du slipper onlinstallera allt igen.
Postad 16 September 2011 - 18:56
Yep det borde gå, har aldrig testat men så är tanken med den knappen i Phoenix, men ej vid en uppdaering från Anna till denna.Gött. Så allt e samma med mobilen ej inkopplad och avstängd och sen trycka uppdatera mjukvara istället och trycka i usb när prg ber en? Isåfall kör jag din V2 ikväll för e för nyfiken för kunna vänta.
Redigerat av trixeo, 16 September 2011 - 18:56.
Postad 16 September 2011 - 19:54
Edit: tog ner dem igen och nu funkar de så allt ok
Redigerat av big_swede70, 16 September 2011 - 20:30.
Postad 16 September 2011 - 20:29
Hmm, jag installerade dem själv igår! Ska testa att ladda ned just dem och installera på min test N8.Nu e man Belle,tyvärr får jag "file corrupted" när jag skall installera dina 2 filer med AR och office. Några förslag på vad som kan vara fel?
Men visst gjorde du en refurbish? Kan du installera andra osignerade appar?
Båda funkade att installera. Installera via filhanteraren inte Settings/Installations och gör det i telefonen inte via Ovi Suite
Redigerat av trixeo, 16 September 2011 - 20:36.
Postad 16 September 2011 - 21:34
Postad 16 September 2011 - 21:50
Paketet är som sagt gjort för Anna efter en 3-finger reset, de som slutar på any_drive_unsigned kan installeras på vilken enhet man vill, de som slutar på fake_unsigned är till för att man inte ska bli erbjuden just dem via Anna updates, de innehåller inga filer alls men telefonen tror att programmen är installeradeDe funka när jag tog ner dem igen så de blev nog skadade tidigare idag när jag drog ner dem från jobbet. Ang de andra filerna som skall in, behövs de? Tänkte på mapp 3 & 4
Ovi maps som ligger med i paketet är äldre än den som är förinstallerad
Internet Radio är densamma (tror jag) som ligger på Ovi Store.
Ovi Store (v.2.12(45) appen är nyare än den förinstallerade men jag har inte installerat dem på min Belle eftersom den inte släppts som uppdatering som vanligt. Installera den om du vill. Ovi Store Launcher är äldre än den förinstallerade och bör inte installeras såvida du inte råkar få den gamla ikonen för store efter uppdatering, då kan man installera den så fixar den till den nya ikonen.
Postad 17 September 2011 - 21:55
Hur som helst har jag gjort två uppdaterade versioner av min Belle CFW. Skillnader från v2:
-v3:
core: ingen skillnad/samma fil
rofs2: SMS och missat samtal: popup avstängd, fler toner/ringsignaler, bättre svenskt språkstöd, korrigerat svenskt tangentbord (? blev !), versionskorrektion (har ingen praktisk betydelse), flera småkorrigeringar
rofs3: versionskorrektion (har ingen praktisk betydelse)
uda: ingen skillnad/samma fil
-v3se: core, rofs3, uda samma som ovan. rofs2 samma som ovan plus: inkluderar svenska resursfiler och hjälpfiler från Nokia 701 - hela telefonen är på svenska.
Har du redan v2 installerad, gör precis som du gjorde förra gången när du installerade med Phoenix men tryck "Update Software" istället för Refurbish så blir det bara en uppdatering och du slipper ominstallera hela telefonens appar och sånt. Gör dock backup innan om det skulle gå fel! Du kan uppdatera med antingen v3 eller v3se.
Har du inte v2 innan måste du installera med Refurbish och på samma sätt som den originalläckta Belle.
EDIT: "Använd fullständig editor" verkar inte fungera i min webläsare. Gillar inte när forum görs om till det sämre :/
Länkar till mina nya CFW:
RM-596_trixeo_111.20.203_v3.rar (130.12 MB) http://www.multiupload.com/UTM2S2OYVB
RM-596_trixeo_111.20.203_v3se.rar (130.48 MB) http://www.multiupload.com/I2KET08CVP
Postad 17 September 2011 - 23:01
I tangentbordet jag la in i min första belle så syntes ? på det "normala" tangentbordet (med små bokstäver) och tryckte jag på shift blev det !.
Får köra en uppdatering och vara tacksam för allt annat jobb du lagt ner med
Köpte även quickLaunch för 20 kr, funkar så bra som tillverkarn säger när du har TweakS !
Nu ska jag lösa det här med voip
Postad 18 September 2011 - 02:35
Postad 18 September 2011 - 10:15
Handysafepro: där jag har allt kodat som tex bankkonton och pinkoder
Blocket appen
Jouikospot
Men i övrigt var Belle V2 helt ok och om Trixeos V3se är en helsvensk version så skulle det va intressant hur man kan få bla de 3 apparna jag har problem med att lira bra med Belle? Finns det lösningar på det
Postad 18 September 2011 - 11:18
Strömmar era N8'or klipp från m.sverigesradio.se utan problem?
När jag spelar upp klipp så blir det för mycket laddande och laggande, även hemma i mitt 100/20 WLAN där en iPhone och en HTC Desire strömmar samma material utan problem.
Ladda hem min senaste Belle CFW version 2 här!
..
- 197MB ledigt på C: efter flash refurbish
Hmm.. jag har ju bara dryga 25MB ledigt på C:, kan det vara orsaken till laggigt strömmande från t.ex. m.sverigesradio.se? Flödar det bättre för er som har mer plats på C:? Värt att testa Trixeo's slimmade fw enbart för den sakens skull i så fall!
Postad 18 September 2011 - 11:41
Hade Gprs-koppling vid tillfället..
25Mb på C låter lite.. Installera allt du kan på E framöver..
Jag installerar bara in appar på C som jag vill ska va aktiva även när USB-sladden sitter i mot datorn, då kopplas ju E & F tillfälligt bort från mobilen. Kan va tex teman och SPB mobile shell som jag ännu inte kunnat släppa taget om..
Postad 18 September 2011 - 11:59
Testat med nyinstallerad Anna V11 från Trixeo och har provat några klipp från M.sverigesradio.se och inga problem där.
Hade Gprs-koppling vid tillfället..
25Mb på C låter lite.. Installera allt du kan på E framöver..
Jag installerar bara in appar på C som jag vill ska va aktiva även när USB-sladden sitter i mot datorn, då kopplas ju E & F tillfälligt bort från mobilen. Kan va tex teman och SPB mobile shell som jag ännu inte kunnat släppa taget om..
Ok, tack - får börja felsöka nån stans då.. Och sanera C:.
Finns det någon app edyl som kan mäta mobilens nätverksprestanda? Andra tips?
Postad 18 September 2011 - 20:29
Tror inte det beror på något annat än att de apparna måste göras om för att funka i Belle. De behöver kanske gamla qt för att funka? Har du provat att installera qt 4.6?Gick tillbaks till Anna för stunden. Va framförallt pga 3 prg som ej funka just nu:
Handysafepro: där jag har allt kodat som tex bankkonton och pinkoder
Blocket appen
Jouikospot
Men i övrigt var Belle V2 helt ok och om Trixeos V3se är en helsvensk version så skulle det va intressant hur man kan få bla de 3 apparna jag har problem med att lira bra med Belle? Finns det lösningar på det
Postad 18 September 2011 - 20:42
Än två program har fått ge vika, Photo- och Videoeditor.
Denna har bara engelska, helt rensad från svenska resursfiler (rofs2 och uda). Svenskt tangenbord, rättstavning och tal finns dock kvar. Ca 220mb ledigt på c:.
Postad 18 September 2011 - 22:02
Någon sa kamerakung, jag säger halleluja !
2011-09-18-007.jpg 1.56MB
4 Antal nerladdningar
Postad 18 September 2011 - 23:49
Vad menar du nu!? Ska man använda mobilen också! Jag har ju inte tid för jag moddar hela tidenLänge sen någon la upp en bild nu, så här har ni en från idag i makroläge..
Någon sa kamerakung, jag säger halleluja !
Kan du lägga upp bilden med full upplösning nånstans?
Postad 19 September 2011 - 00:10
Vad menar du nu!? Ska man använda mobilen också! Jag har ju inte tid för jag moddar hela tiden
Kan du lägga upp bilden med full upplösning nånstans?
Haha ja det är för att jag är i farten som hela tiden och råkar hitta sånt här som jag aldrig hinner det istället
Du kan välja att ladda ner bilden från picasa, glömt att jag hade en sån men la upp alla bilderna nu !
https://picasaweb.go...feat=directlink
Redigerat av K_arlstrom, 19 September 2011 - 00:11.
Postad 19 September 2011 - 07:59
Detta låter ju intressant, men gör gärna en version med svenska menyer för det vill man ju ha.Håller på att jobba på ännu en ny CFW med Belle, denna gång med senaste Store 2.12(45) och Maps 3.08 (beta). Än två program har fått ge vika, Photo- och Videoeditor. Denna har bara engelska, helt rensad från svenska resursfiler (rofs2 och uda). Svenskt tangenbord, rättstavning och tal finns dock kvar. Ca 220mb ledigt på c:.
Ang prg som inte lirar med Bella så hann jag ju gå tillbaks till Anna V11 innan jag såg ditt svar. Men om jag får välja så är det HandySafePro som jag priar mest. Grymt prg för spara viktig information och bra pc-app som man kan synka mot. Finns på epocware.com. Kan skicka el lägga upp om någon intresserad..
Postad 19 September 2011 - 22:23
just nu e vi på sida 143.6 av 143....haha. Va håller de på med eg...
Postad 20 September 2011 - 00:42
Jag har exakt samma problem, sjukt irriterande..
Så är wlan uppkopplat, inga program igång.. SAMT widgets i offlineläge..
Kopplar ner manuellt.. -> Den kopplar upp automatiskt .. -> Provar igen -> KOpplar upp -> provar igen -> kopplar upp..
Ibland funkar det bra men inte ofta
Jag hade ett liknande problem för ett halvår sen. Det löste sig genom att jag tog bort w-lanet från telefonen och sen la till det igen.
Postad 20 September 2011 - 06:18
Jag har exakt samma problem, sjukt irriterande..
Så är wlan uppkopplat, inga program igång.. SAMT widgets i offlineläge..
Kopplar ner manuellt.. -> Den kopplar upp automatiskt .. -> Provar igen -> KOpplar upp -> provar igen -> kopplar upp..
Ibland funkar det bra men inte ofta
känt problem, med en enkel fast ologiskt lösning. hade samma problem själv tidigare.
du måste ta bort WLAN-anslutningen från "internet" och lägga till den under "WAP", finns under connectivity > settings > destinations (har på eng så jag kommer inte ihåg vad det heter på svenska...)
ta även och ställ "visa WLAN anslutningar" till aldrig.
Borde fixa biffen.
Postad 20 September 2011 - 11:43
Har tryckt på "Alternativ" på alla tre skärmar som joikuspot har, står inget om nåt lösenord. En annan konstig grej är att när man trycker Alternativ->krypteringsnyckel (vilket inte borde vara det jag söker efter?) så står det "Ingen" och man kan inte klicka annat än OK.
Har orginal Anna installerat (hade Belle, bytte till första versionen av S^3 och uppdaterade till Anna OTA.
With Premium Edition, you can protect your HotSpot connection with a password and encrypt the internet traffic for added control and security
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?