Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 28 August 2014 - 06:38
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Ok då är jag med på hur du menar. På mitt nuvarande gym är inte bänkarna särskilt populära så det är aldrig ett problem.
Jag kör också alltid med hörlurar så jag hör inte folk eller stör mig på det. Jag skulle dock stört mig mer på lågmäld lugn musik än på tjatter från andra som gymmar. Finns inget som kan döda träningslust så mycket som lugna favoriter (på t.ex. Friskis & Svettis).
Kom på en grej jag kan störa mig på och det är folk som inte ställer tillbaka vikter eller ställer de fel. Jag får städa och sortera vid varje pass för att komma åt det jag ska ha, få en ren yta framför hantlarna o.s.v.
Postad 28 August 2014 - 07:37
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Kom på en grej jag kan störa mig på och det är folk som inte ställer tillbaka vikter eller ställer de fel. Jag får städa och sortera vid varje pass för att komma åt det jag ska ha, få en ren yta framför hantlarna o.s.v.
+1 på den! Börja nästan klia i fingrarna när vikterna hänger fel även om jag inte skall använda dem. Det andra som jag stör mig på är folk som nästan kastar grejerna i marken. En gång var en kille som drog 200 (om jag räknade rätt) i marklyft, lång som fan och släppte den kontrollöst rakt ner. Smäller som fan. Sedan när han plocka bort vikterna mer eller mindre slänger han dem åt sidan. 20kg vikt som smäller in i järnkant hörs ordentligt på ett litet gym!
Postad 28 August 2014 - 17:39
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Var duktigt oengagerad idag - försov mig rejält, och därefter möten hela dagen gjorde att jag fått i mig 2 koppar kaffe sammanlagd energi under dagen när det var dags för träning.
Tänkte därför testa 10x10 som någon nämnde ovan här. breda latsdrag (eller vad fan det kan kallas) samt bänkpress stod för övningarna. Har noll koll på maxvikt på latsdragen, men bänkpressen ligger jag och maxar kanske 90-95. Med mängden engagemang jag gick in på träningen så körde jag på 50kg. värmde upp lätt med tom stång och lite hopprep. Sedan satte jag igång. ca 70sek vila mellan set.
sammanfattar bänkpress-seten såhär: lätt; lätt; lätt; nja - nu börjar det nog kännas lite; huff; bluäh; fortfarande tre set kvar??; ugh; ugh; bluääääh.
50kg var väldigt lämpligt för mig att gå in på, således  Sista tre repsen på sista setet var inte vackraste pressarna i världshistorien, utan snarare en studie i sneda arm-för-arm-ups som hade platsat på tuben.....
Sedan latsdrag på det, men det passade inte min axelrörlighet i kombination med den stumheten i axlarna från bänkpressen, så det blev väldigt väldigt strikta och långsamma rörelser på mycket låg vikt där jag gick igenom ordentligt del för del så att jag kände hur axelleden engageras i rörelsen. Nyttigt.
Postad 28 August 2014 - 17:55
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag tror att du kan köra 55 iaf, med tanke på ditt max. Reppa lite snabbare bara
Postad 28 August 2014 - 20:38
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Jo, 55 går nog eventuellt, men hade ju noll energi i kroppen. Hade svårt att träffa shakern när jag skulle blanda pulver efteråt.
Postad 29 August 2014 - 08:54
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1862 inlägg
Känner igen det där, eller varför inte när halva passet går åt att leta efter viktskivorna. +1 på den! Börja nästan klia i fingrarna när vikterna hänger fel även om jag inte skall använda dem.
Det andra som jag stör mig på är folk som nästan kastar grejerna i marken. En gång var en kille som drog 200 (om jag räknade rätt) i marklyft, lång som fan och släppte den kontrollöst rakt ner. Smäller som fan. Sedan när han plocka bort vikterna mer eller mindre slänger han dem åt sidan. 20kg vikt som smäller in i järnkant hörs ordentligt på ett litet gym!
Eller personer som ska stila inför tjejerna på gymmet och drar på med 40kg i hantelpressar och efter 3reps släpper hantlarna i golvet så det dånar. Eller det klart värsta personer som verkligen stinker svett och ödren ligger tätt i hela lokalen.
Postad 29 August 2014 - 15:02
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
I vårt lilla gym på jobbet skulle ni nog avlida. Det ligger vikter precis överallt och det finns så få hantlar/stänger att man får skifta vikter hela tiden mellan olika övningar. Men det går ju, är gratis, och jag är alldeles ensam. ingen att störa sig på, och ingen som stör sig på mig.
På träningsfronten har jag annars gått över till enbart hantlar till allt utom shrugs och latsdrag(av förklarliga skäl):
Men fasen så mycket mindre man lyfter med hantlar än med stången vid "bänkpress". hur kan det vara så egentligen, är det för att man typ skall hålla kontroll på armarna?
Postad 29 August 2014 - 15:41
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
I vårt lilla gym på jobbet skulle ni nog avlida. Det ligger vikter precis överallt och det finns så få hantlar/stänger att man får skifta vikter hela tiden mellan olika övningar. Men det går ju, är gratis, och jag är alldeles ensam. ingen att störa sig på, och ingen som stör sig på mig.
På träningsfronten har jag annars gått över till enbart hantlar till allt utom shrugs och latsdrag(av förklarliga skäl): Men fasen så mycket mindre man lyfter med hantlar än med stången vid "bänkpress". hur kan det vara så egentligen, är det för att man typ skall hålla kontroll på armarna?
Ja det ställer ju lite mer krav på stabiliseringen så en del utav kraften går ju åt där. Men är ju en vanesak som man kommer att få till efter ett tag som med allt annat. Hade själv ett jäkla sjå när jag gick från att ha enbart kört hantelpress till bänk. Är själv lite av en städkärring på gymmet och det är ofta det kliar så pass mycket att jag tar och städar undan och sorterar mellan seten. Dels för att jag hoppas på att folk ska ta efter detta, dels för att jag inte klarar av oredan när jag är och tränar i arean och dels för att jag brukar träna med städaren samt anläggningsansvarige och tycker lite synd om dom. Har blivit mer gnällkärring över mig med och brukar säga till folk att plocka undan efter sig. Det roliga är att de som ger sken av att vara hårdast på stället ofta ber så mycket om ursäkt och skyndar sig med detta. Men sen finns det natt och helg gymmarna som förefaller träna på att återskapa apokalypsen genom att hutta vikter och bänkar överrallt. Måndagsmorgnar är en jäkla syn. Idag blev det ben och körde high-bar för första gången på länge för att fokusera på quadsen. Gick mycket bättre än väntat och körde några arbetsset på 120. Sen blev det frontböj med 90, benpress, vadpress och mage. Ländryggen har varit toast nu under en veckas tid så blir att skippa övningar som påfrestar denna nu under helgen. På måndag påbörjas nya schemat.
Postad 30 August 2014 - 14:57
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Idag hann jag med ett pass. Så jävla deppig sen igår då min cykel (fin mountainbike) blev stulen mitt på ljusa dagen. Var skönt att få det ur skallen ett litet tag idag. Kommer nog köpa medlemskort på Comet Gym. Nu när jag inte har någon cykel så tar det alldeles för lång tid att ta sig till World Class, ~750m till Comet och ~1600m till World class. Körde helkropp idag så jag fick känna på typ all utrustning där inne och det mesta var bra, kommer väl ta ett tag att vänja sig dock. Inga märkvärda siffror idag. En åtta på 125 i mark, 5x5 40kg militärpress. Inte tränat på över två veckor och medicinen gör att det gjorde skitont att träna idag. Övre ryggen, axlarna och nacken gjorde förbannat ont i nästan alla övningar och framförallt efteråt när man släppt på belastningen. Men bara jag kommer igång igen så borde det fixa sig. Förresten, kan ju be er att hålla utkik efter min cykel också. Den blev ju stulen i Norrköping men den kan ju dyka upp var som helst.  Den har dock inga reflexer på hjulen, andra däck, sitter klistermärke på ramen mellan sadel och styre, samt att den är lite mer sliten (bilden togs för typ 6-7 år sedan). Det finns nog inte många såna här cyklar kvar i sverige då cykeln aldrig sålde speciellt bra. Så ser ni en sån där, oavsett hur den ser ut, ta en bild på den och hör av er till mig. Självklat hittelön.
Postad 30 August 2014 - 18:15
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Fy fan vad jag hatar tjuvjävlar. Hoppas på att du får tillbaka den. Ryggen har bråkat med mig sedan senaste bänkpasset och gissar på att det har att göra med just att det var helt off den dagen och har då lyckats med att överanstränga psoas. Där får man för att man är envis som en get. Men stack ändå och körde idag. Undvek dock bänken och körde hantelpressar istället och undvek att svanka så mycket. Drog på en runda Voltaren nu med och hoppas att det löser problemet. Idag var samma snubbe som snackade om kluvna muskler på plats och han gjorde mig inte besviken idag heller utan han gav mig en lektion i hur man ska göra för att förlänga sin biceps. Hemligheten var att köra super-sets i hantelcurlen, men med en liten twist. Först bara ösa järnet med 17,5 > 15 > 12,5 > 10 och sedan när mjölksyran kommer så tar man fram 3-kiloshantlarna och öser det sista med dom. Förklaring: Mjölksyran sätter sig bara i mitten utav biceps och om man inte kör det sista så får man bara en kula till biceps. Men när man sedan använder 3kg så "rinner" mjölksyran vidare och förlänger muskeln. Han pekade mot mitten av sin biceps och sa att den slutade där för någon vecka sedan, men nu har den blivit ca 2 cm längre.  Vidare skall tilläggas att dessa curls involverar i princip noll rörelse i armbågsleden utan tänk er snarare en serie utav tokhastade halva uppercuts.
Postad 30 August 2014 - 19:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Wööö! Gymlegenden levererar!
Postad 30 August 2014 - 19:11
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Wööö! Gymlegenden levererar!
I vanliga fall man kanske hade argumenterat lite men detta är så mycket guld att jag bara nickar och hummar.
Postad 31 August 2014 - 00:16
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Curls gick rätt bra för mig idag. Lite uppvärmning med 20kg först sedan lade jag på till 40kg totalt. Körde 3x6 riktigt strikta och fina. Efter det blev det arnoldcurls. Räknade inte riktigt men 10-12 reps kanske och inte speciellt vackert. Kan vara skönt att avsluta så ibland.
Såg några stora grabbar på gymmet också. En kille som låg och bänkade 160 som om det inte var något märkvärdigt. Lite senare såg jag honom göra en femma på 140 utan problem. En annan kille var bed bodybuilder-stuk, helt klart på olagliga preparat. Hans hud var helt förstörd, röda fläckar och finnar överallt. Bröst, rygg, axlar, armar. Såg hemskt ut. Nog för att min rygg såg riktigt jävlig ut ibland men det var ingenting mot för hur den här snubben såg ut.
Postad 31 August 2014 - 01:27
Degpojken
-
Degpojken
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Varför sitter jag och plågar mig själv med avsnitt efter avsnitt av man vs food? lider som ett djur, nu på diet .
Postad 31 August 2014 - 07:37
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Haha Birkanoff. Säg inte emot den där killen, vore kul att få höra fler historier
Postad 31 August 2014 - 07:53
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Oh nej detta såna här tillfällen skall man ta tillvara på.
Postad 31 August 2014 - 09:25
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Jag kan ju ha fel, men är det inte så att många reps med mindre belastning ger just långa muskler och motsatsen korta?
Själv kör jag det förstnämnda och har just aldrig fått de där väldigt "tydliga" muskerna, utan egentligen bara blivit starkare, ja och mår bättre vilket är hela grejen för mig.
Har börjat kunna belasta axlarna nu vilket är finemang. Rörlighetenn ökar markant när det inte gör ont varje gång man skall lyfta högt. Och så shrugs, finemang det också. Inga problem med 80-90 kilo på stången, Zartoc hade rätt. Kör typ 3x10-12 där och det gör susen.
Postad 31 August 2014 - 09:30
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Lättare vikter med högreps 8-12 bygger mer volym än tunga lågreps 1-5. Längd på muskler bestäms primärt av hur fästena sitter.
Postad 31 August 2014 - 09:45
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Det där med längd på muskler är förutbestämt redan. Du kan stretcha för att öka rörligheten men muskeln kommer fortfarande att se likadan ut.
Själv har jag gått och blivit förkyld. Kände av lite i halsen igår redan men trodde inte det skulle bli något. Idag har jag riktigt ont i halsen och rejäl träningsvärk i hela kroppen...
Postad 01 September 2014 - 16:46
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Första passet på det nya schemat avklarat. Axlar och biceps var det som gällde och det kändes riktigt bra.
Nu första veckan så är det dock väldigt lätta vikter och hade inga problem med att köra igenom alla övningar. Men det kommer nog snabbt bli ändring på det.
Skönt att ha det avklarat på ca 45 minuter med.
Polaren hade beställt några burkar Nose Tork som han hade med sig också och var ju tvungen att lukta lite för att se vad all the fuzz är om. Först försökte jag lukta lite på distans - ingenting. Lite närmre - nja kanske lite. Sen kom jag för nära och blev så tagen att jag höll på att whiplasha mig själv i golvet. s*tan i gatan vad det brann till i näsan! Inte dåligt hyper man var efter det. Potent som fan.
Postad 01 September 2014 - 17:39
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Hm. Idag kom jag ner till jobbgymmet omotiverad till tusen och därför lite osäker på vad som jag skulle köra.
Där nere var det 6 andra som hade ett papper framför sig. Där stod:
2 minuter plankan
50 armhävningar
50 situps
50 axelpressar
50 militärpressar
50 smala armhävningar
50 tricepspressar per arm
50 superman
50 hillclimb
50 knä till armbåge
50 breda armhävningar
50 höftresningar
50 vindrutetorkare
50 kettlebell swings
Blev alltså ett jobbigt pass idag. 27 minuter var tidsgränsen, alltså 27 minuter grisning; hann precis med allt. Kan även ha glömt någon 50-grej.
Avslutade med att springa 11 km hem från jobbet, men fick avbryta efter 9km och lufsa sista två km, då helgens fika- och mjölintag gjorde sig påminda å det bestämdaste.
edit: Nej, de breda armhävningarna på slutet var inte så snygga. Såg nog mer ut som McKenzie-metoden om jag ska vara ärlig.
http://www.mckenzie....03/blueeil1.gif
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 01 September 2014 - 17:43.
Postad 01 September 2014 - 21:15
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag har hittat en lösning på problemet med skavsår mellan benen. Jag smörjer in med rikliga mängder barnolja innan jag springer iväg. Har inte haft ett skavsår sen jag började med det. Har även fixat ett par kompressionsbyxor, men jag tror det funkar lika bra med vilken tajt byxa som helst så länge som det inte är en söm i grenen. Kolla efter de som har som sätter sömmarna runt skrevet för då minskar risken för skavsår en hel del.
Jag ska prova att dra iväg på en +10 km runda snart så får vi se om låren håller. Brukar annars bara springa 7 km.
Postad 02 September 2014 - 06:49
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Nu kommer en ny noobfråga till er mer erfarna. Har ganska nyligen börjat med bänkpress och det är till och från hur det går. Igår var en dag då det inte alls funkade och problemet är inte att få upp tyngden utan handlederna.
Försöker hålla ganska brett men när stången är högst uppe måste jag vinkla in handlederna så det gör ont eller bara balansera stången med tumklykan, om ni förstår vad jag menar. Hur gör ni andra, vad är hemligheten? Förra gången jag körde fungerade det perfekt men jag kom inte på hemligheten.
Postad 02 September 2014 - 06:55
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Det låter som att du helt enkelt håller för brett. Måtta med tummen mot kanten på det blanka. När du hittar en ställning som känns naturlig och bekväm i hela lyftet så memorerar du hur du hade tummen.
Postad 02 September 2014 - 07:01
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Det låter som att du helt enkelt håller för brett. Måtta med tummen mot kanten på det blanka. När du hittar en ställning som känns naturlig och bekväm i hela lyftet så memorerar du hur du hade tummen.
Mina tankar går oxå på det. Kan man hålla för smalt för att få bra kontakt med bröst? Är väl där rädslan ligger igentligen? Följdfråga som följer oxå, hur mycket vinkel har ni när ni köra för övre bröst?
Postad 02 September 2014 - 07:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Använd handskar är mitt tips. Håller man smalt blir det bara en annan övning, smalbänk. Tar mer på triceps och framsida axlar.
Postad 02 September 2014 - 07:12
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Nu vet jag inte hur det ser ut när du lyfter men med tanke på hur brett du måste hålla för att tappa kontakten med handflatan så gissar jag att du har minst 90 graders vinkel på armarna ut från kroppen. Prova att dra in armbågarna lite så att du får mindre vinkel, då får du bättre tryck och kanske blir lättare att hitta en naturlig ställning. Hittade en bild för att beskriva vad jag menar: http://www.injoyfood...s-form-workout/Tror inte du behöver oroa dig för dåligt kontakt med bröstet. Jag brukar köra smalbänk (pekfingrarna vid kanten på det blanka) och det tar rätt bra i brösten även om det tar extra mycket i triceps.
Postad 02 September 2014 - 07:24
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Tackar, det kan nog vara som du säger. Kan nog vara armbågarna som ligger lite för mycket 90graders.
Är som sagt rätt ny och även om jag försöker fokusera på teknik är det lätt att tappa något när man inte har det i ryggmärgen. Räcker ju med att man är lite halvtrött eller känner sig stressad att hinna med hemmet.
Postad 02 September 2014 - 10:05
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Någon som har något tips på ävningar att ersätta flyes med?
Det knäpper nå jävulsk i axelleden så tänkte jag skulle pröva nått nytt där och se om det är bara den övningen eller mina axlar som inte pallar.
Postad 02 September 2014 - 17:29
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Blev ett pass idag efter skolan. Förkyld och trött så hade inte direkt höga förhoppningar. Inledde med 4x10 dips och sen mesade jag på med lätta vikter resten av passet. Kände mig sjukt svag och fick aldrig riktigt igång kroppen. Avslutade med 2x8 dips så jag fick åtminstone 56 dips gjorda.
Nu blir det vila fram tills fredag åtminstone. Hoppas att man är lite piggare då.
Edit: Fortfarande ont i kroppen också. Inte lika mycket i ryggen men nacken gör fortfarande ont. Ska försöka stretcha och massera lite och se ifall det hjälper något.
Redigerat av Ala_95, 02 September 2014 - 17:32.
Postad 02 September 2014 - 17:44
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Andra passet avklarat. Idag var det mark med tillhörande assistansövningar. Har som sagt haft lite känningar i ryggen under de senaste dagarna men det gick förvånansvärt bra idag. Arbetsset på 115x5, 130x5, 150x5 plus 155x5 på jokersettet. Efter detta 4 set chins, 4 set hantelrodd, 4 set ryggresningar och 4 set ab-wheel. Ryggresningarna tog som fan och erectorerna har nog aldrig varit så pumpade. Någon som har något tips på ävningar att ersätta flyes med? Det knäpper nå jävulsk i axelleden så tänkte jag skulle pröva nått nytt där och se om det är bara den övningen eller mina axlar som inte pallar.
Hur ser resten utav ditt bröstpass ut?
Postad 02 September 2014 - 19:31
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Hur ser resten utav ditt bröstpass ut?
Liggande hantelpress och sned hantelpress, dom övningarna har jag inga som helst problem med men just flyes går inge vidare.
Postad 02 September 2014 - 19:51
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Okej. Pressarna räcker egentligen. Det du kan testa är att justera formen på flyesen t.ex. komma ihop med händerna lägre/högre, fokusera på att skjuta ut bröstet och bak med axlarna. Handpositionen spelar också in huruvida man belastar axlarna gentemot bröst så lek runt lite med det. Föredrar själv att rotera in lillfingrarna mot varandra i slutläget då jag känner mer i bröstet så.
Kan även testa byta ut kabelflyes mot hantelflyes och vice versa beroende på vad du kör nu.
Men flyes är enligt mig ingen nödvändig övning för bröstutveckling utan jag använder dom mest för att det är en skön övning.
Förutom pressvarianterna i bänk så kan dips vara ett substitut men här belastas axlarna rätt hårt med.
Kör du övningar för att jobba upp mobiliteten i axelleden något? Några övningar för rotatorcuffarna?
Hade själv problem med att det kraskade i axlarna i början och då framförallt i bänken men när jag började fokusera på att balansera ut axlarna så gick detta över.
Postad 02 September 2014 - 20:17
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Jag ska prova att se om jag kan ändra på hur jag utför övningen för att se om det går att komma runt knäppandet, men tror problemet sitter i axeln och borde nog egentligen besöka en naprapat eller låta något proffs kolla ordentligt på axlarna då rörligheten inte är den bästa.
Har tufft med övningar som belastar axlarna rent generellt så att träna upp dom skulle nog inte skada. Men kan jag träna upp styrkan och rörligheten där så tror jag att det skulle gå bättre!
Postad 03 September 2014 - 14:58
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Körde i slutat av passet lite teknikträning. Körde bänkpress med bara stång och troligvis har jag hållt handleden för rakt. Därför blir det konstiga vinkeln.
Teknikträna lite marklyft oxå får hoppas ryggen mår bra sedan. Snedrog förra gången och var för viktkåt = teknikbrist vilket gjorde att jag fick en överbelastning på höger sida, inte kört rygg sedan dess.
Postad 03 September 2014 - 15:06
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Igår kunde jag äntligen öka på 5-10 kg på varje övning. Gick bra att träna och har inte känt av något i nacken idag. Så nu ska jag börja lätta på handbromsen lite.
Jag kommer dock satsa på löpning ett tag nu när jag äntligen hittat ett sätt att kunna löpa flera dagar på raken. Skönt att slippa blöda på insidan av låren efter träning.
Postad 03 September 2014 - 19:18
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Knäböj idag. Samt chins och latsdrag och lite annat smått och gott. Hade tänkt köra 10x10 bänk istf knäböj, men efter måndagens groteskpass (50/50/50 osv, se ovan), hade jag för mycket stelhet och träningsvärk för att det skulle ge något.
har kört rätt mycket frontböj senaste månaderna (oftast med kettlebell, så det blir ju någon halvvariant av frontböj, men dock frontböj), för att få till formen.
Idag testade jag knäböj lite lätt för att känna hur rörligheten är. Gick egentligen hur bra som helst. Testade både breda och smala, och rörligheten var inte bekymret!  ATG eller så långt det gick innan vaderna pressar mot hamstring, nästan utan att fälla fram ryggen.
Tog det dock lugnt eftersom jag trots allt är en nervös jävel. 10x50kg, 10x70kg, 10x80kg långsamma och fina utan problem, men tyngre än det så känner jag att ryggen tappas fram en liten aning just i frånskjutet efter några reps, så körde bara några få reps på tyngre. Måste få till tekniken vid blockeringen av bålen så fixar jag nog 3x10x120kg nästa onsdag
Grymt.
Postad 03 September 2014 - 21:45
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Hittade den här videon idag:
https://www.youtube....h?v=gtevN0SWp-o
Han kör till min stora glädje ungefär lika långt ner som jag så jag tror jag har hyfsat koll på hur raka marklyft ska utföras nu så jag kan börja köra med lite mer vikt.
Postad 04 September 2014 - 17:12
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Knäböj..
Träningsvärk; det var det jävligaste; helt skadat mycket träningsvärk. Det hade jag inte alls väntat mig; med tanke på att jag ändå kört frontböj en hel del. Väntade mig inte träningsvärk i denna omfattning på det lätta passet med så pass lätta vikter och verkligen inte så snabbt inpå. Bådar gott inför korpfotbollsmatchen (seriefinal) om två timmar. edit: Men det är mentalt jävligt skönt att ha träningsvärk ändå
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 04 September 2014 - 17:14.
Postad 04 September 2014 - 20:11
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Benpass ikväll, just blandat en proteinmilkshake och har en liten skål med beef jerky nuggets. Det är jag värd.
Postad 05 September 2014 - 16:21
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Hade tid att träna idag. Inga större förhoppningar eftersom jag fortfarande är lite förkyld. Lyckas dock få igång kroppen rejält och gjorde ett rätt bra pass ändå. Rygg och biceps blev det. Sedan så blev det en mycket kort springtur (~900m) för jag skulle bort på ÖoB en sväng. Flåset var inga problem med fan vad det gjorde ont i smalbenen!
Postad 05 September 2014 - 19:37
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Ben idag. Arbetsset i knäböj på 90x5, 100x5, 120x8 (AMRAP) och jokerset på 130x5. Egentligen skulle de två sista ligga på 115 och 120 men kände att det var bra tryck idag så lastade på lite extra.
Gick riktigt bra för en gångs skull. Annars brukar böjen vara rätt seg.
Assistansövningar med benpress, benspark, bencurl och repcrunches.
Så nu är första veckan på schemat avverkad och vila väntar hela helgen.
Postad 05 September 2014 - 19:50
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1862 inlägg
Blev ett rygg(sittande rodd, främre samt bakre latsdrag & shrugs i smith) & axelpass med fokus på framsida.
Postad 05 September 2014 - 22:26
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Postad 05 September 2014 - 22:35
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
As Many Reps As Possible. Dock hade jag säkert två till men då hade formen sviktat.
Joker sets är i princip tunga extra set efter att man avklarat arbetsseten. Är väl mest tänkta att vara singlar men körde lite reppande nu första veckan.
Postad 06 September 2014 - 00:02
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Shrugs i Smithmaskin 4x10 reps a 120-200 kg
Press bakom nacken i Smth 4x10 på 60 kg
Latsdrag 4 set 116 kg (alla plattor) x10-6 reps
Liggande Pullover 4x10 a 45 kg
Marklyft med remmar 2 x 10 på 150 kg. 2x8 á 180 kg samt två knaggliga på 200kg
Chins med bälte och 15 kg 3x10 reps
En skaplig ryggdag. Lite stress bara (inte bra).
Jag börjar återfå styrkan efter min i april krossade vänstra lunga.
Ingen kondis alls, men det ska väl bli bättre, eller hur?
Redigerat av Repeat, 06 September 2014 - 00:03.
Postad 06 September 2014 - 20:38
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
I MMsports nyaste tidning så kom den där studien upp igen som visar att man blir lika stark av att köra ett set som att köra tre. Fan tro't. Själv har jag alltid kört tre men har nu börjat köra fem set på vissa övningar. Orsaken till det är främst att jag har deffat sedan februari och vill hålla på länge i gymmet för att bränna många kalorier. Nu när jag har slitit ut min stackars kropp så blir det till att satsa främst på cardio, rehab och magträning de närmaste månaderna.
Postad 07 September 2014 - 16:26
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Viktmässigt inget speciellt med dagens pass, förutom att jag var uppe på 50kg i militärpress. Väldigt trångt på gymmet och mycket folk idag så fick stå och köra militärpressarna rakt framför tre strongman killar som turades om att marka 255kg. Tror jag gjorde typ 2x5 på 50kg, där en del reps blev mer pushpress än militärpress. Sänkte sedan till 40 och gjorde 3x6 fina militärpressar. I övrigt så gick passet rätt bra, fick bra kontakt med allt förutom triceps.
Postad 08 September 2014 - 06:54
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Måste bara få ventilera av mig lite. Lite arg och besviken. Började träna för några månader sedan och kroppen reagerade genom att tappa några av de kilon man byggt upp de senaste 15åren eller sådär. Bestämde mig för att lägga om kosten lite med mer protein och kroppen svara med att betydligt mer kraft till träningen men vägra gå ner varesig på vågen eller midjan.
Känns surt att kämpa hårt utan resultat!
Postad 08 September 2014 - 07:07
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Beskriv gärna mer ingående hur du tränar. Om det är ren styrketräning på gym så förstår jag om du inte går ner i vikt!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|