* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 02 June 2010 - 22:42
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Jovisst, men i tidigare SE kom det ju automatiskt upp en funktion så att du kunde korta ner videon, men inte i X10?
Någon som vet vad man skall göra när man tex vill öpnna PDF filer men får meddelandet att det inte finns tillräckligt med minne?
Men det finns ju i X10. Det är ju därför jag gjorde frågan. Filmade nämligen med just MMS-inställningen för video som då finns. Jag är helst säker på att det funkat tidigare, men inte nu. Lustigt tycker jag om SE lägger in en sådan upplösning för MMS å så funkar det inte? Men det är nog något fel.... antar jag. suck. Kanske ska reparera systemet.
Postad 03 June 2010 - 00:40
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Tolkar jag dig rätt om du frågar om Fring är förinstallerat på telefonen? I så fall är svaret nej, det kommer inte förinstallerat på telefonen. Dock så är det ngn form av autostart på den och ligger i bakgrunden även om man startar om telefonen. Detta går dock att komma undan genom att ställa in att den inte ska göra det.
Hur stänger man av att program autostartar då? Vet att jag hade några program som låg och drog innan jag gick från .14 till .16 och sen inte haft dem installerade sen dess!
Postad 03 June 2010 - 04:32
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Oj, jag slog av BT och Wifi innan jag somnade, batteriet sjönk med 3% under de 6 timmar jag sov. Tidigare har det sjunkit ca 20-30% varje natt...
Postad 03 June 2010 - 06:33
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1326 inlägg
Mitt batteri håller i c.a 3 dagar, ex. Söndags var den full, efter normalt användade (samtal, surfing,sms m.m), behövde jag ladda den igår, fb uppdateringar var tredje timme, jag är fullt nöjd.
Postad 03 June 2010 - 08:24
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Mitt batteri håller i c.a 3 dagar, ex. Söndags var den full, efter normalt användade (samtal, surfing,sms m.m), behövde jag ladda den igår, fb uppdateringar var tredje timme, jag är fullt nöjd.
Hur ofta kollar du mejlen då? (GMail) Min räcker knappt en dag. Någn som förresten vet hur man ställer ner hur ofta den ska synka mejl? Hittar bara automatisk synk, och manuell bland inställningarna.
Redigerat av Grotesco, 03 June 2010 - 08:26.
Postad 03 June 2010 - 08:33
tanion
-
tanion
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hur stänger man av att program autostartar då? Vet att jag hade några program som låg och drog innan jag gick från .14 till .16 och sen inte haft dem installerade sen dess!
Generellt vet jag inte men jag tror att iaf att i Fring kan man ställa in det innen från programmet. Är dock inte 100% säker på detta.
Postad 03 June 2010 - 08:39
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Oj, jag slog av BT och Wifi innan jag somnade, batteriet sjönk med 3% under de 6 timmar jag sov. Tidigare har det sjunkit ca 20-30% varje natt...
Jag har aldrig normalt aldrig BT eller WiFi på när jag sover, i natt tappade jag ~15% på ~8h....
Postad 03 June 2010 - 08:56
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag har aldrig normalt aldrig BT eller WiFi på när jag sover, i natt tappade jag ~15% på ~8h....
verkar ju som du har någonting som ligger och väcker telefonen under natten, förövrigt så är det rätt smart att inte ha igång wifi, 3g eller gsm delen av telefonen när man sover då detta kan störa sömn kvaliten.
Postad 03 June 2010 - 09:53
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag har bara "grejer" på när jag behöver dom, varför ska man annars ha dom på? BT, men kanske framför allt WiFi drar ju mycket batteri. Använder BT mycket men nästa aldrig WiFi, men så har jag "FriData"-abonnemang också. Inte helt rättvist att jämföra batteritiden på X10:an rakt av, ska man göra det måste man ju veta att telefonerna är exakt lika konfigurerade, samma täckning, samma apps körs, o s v.
Postad 03 June 2010 - 10:41
dragontrumpetare
-
dragontrumpetare
-
Användare
-
-
177 inlägg
Ser ut som jag får ringa SE kundtjänst å fråga, eftersom jag inte har fått något direkt svar på min fråga, utan mest svar som snarare gjort mig mer förvirrad... Red: Har nu varit i kontakt med SE om mitt problem med MMS och video. Och enligt dem är det ett känt problem på brandade X10 lurar. Men eftersom det har funkat på min tidigare, så borde det kanske fungera igen efter en reparation av programvaran i mobilen. Men något som jag märkt med SE på sista tiden är att deras svar inte längre är konsekventa. De svara olika. Jag testade nämligen å fråga om problemet med BTheadset att det inte går att styra sony ericssons mediaspelare med det utan att sätta igång spotify först och stänga ner detsamme. Ett problem som infinner sig när man har flera media/musikspelare installerade. Kundtjänsten svarade då att det var ett känt problem å de försöker att lösa problemet. Nu när jag ringde in, så var det plötsligt inget problem, och ingen höll på att lösa problemet. Däremot så var då det problem jag hade då med MMS ett känt problem. Alltså, har de ingen jädrans problemlista som de går igenom, som är densamma för alla som jobbar där? Så var det när jag jobbade med kundtjänst. Men problemet beror på vissa brandingar så någon annan med 3-lurar som har det här problemet att inte kunna lägga till videoklipp tagna med kameran och inställt på MMS-upplösning?För jag får faktiskt uppfattningen att jag är relativt ensam med detta problem? Trots att SE säger att det är många som har detta problem. Däremot så finns det fler som har BTheadset problemet, och de var ju inte många, sa SE.
Redigerat av dragontrumpetare, 03 June 2010 - 11:11.
Postad 03 June 2010 - 12:01
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Men det finns ju i X10. Det är ju därför jag gjorde frågan. Filmade nämligen med just MMS-inställningen för video som då finns. Jag är helst säker på att det funkat tidigare, men inte nu. Lustigt tycker jag om SE lägger in en sådan upplösning för MMS å så funkar det inte? Men det är nog något fel.... antar jag. suck. Kanske ska reparera systemet.
Har nu testat att filma med multimediainställningen, fungerar utmärkt för mig att MMSa den efteråt. Jag kan filma ung 14-15sek och ser en nedräknare när jag filmar. Har alltså inga problem.
Postad 03 June 2010 - 12:25
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Ser ut som jag får ringa SE kundtjänst å fråga, eftersom jag inte har fått något direkt svar på min fråga, utan mest svar som snarare gjort mig mer förvirrad... 
Jag har inget BT-headset problem. Men så använder jag mig bara av Spotify också. Det räcker. Har i o f s ett flertal mediaspelare installerade. Men jag har Telenor och inte 3. Det kan vara svårt för SE att hitta grundorsaken till problemen om det beror på brandningen tror jag. EDIT: Å andra sidan är det ju lätt för dom att skylla på det.
Redigerat av BrittBastard, 03 June 2010 - 12:26.
Postad 03 June 2010 - 12:50
Henke011
-
Henke011
-
Rookie
-
4 inlägg
Ärligt talat hur kan man i hela friden släppa en telefon med ett sådant uruselt batteri? Att den skulle hålla 415 timmar i standy är ju rena skämtet. Jag laddar telefonen på natten och tar ut den på morgonen, sticker till jobbet lyssnar 10-15 min på spotify, har facebook med uppdatering var 3 timme i timescape och ingen annan tjänst igång. Vid lunchtid ät batteriet nere på 60% och vid 19 tiden i princip tomt, och då har den legat i standby nästan hela dagen med alla program avstängda, ingen bluetoth eller gps heller. Jag ringde till SE support och han jag pratade med förstod inte ens problemet! Dom kanske menar att man ska ha en diselgenerator med sig hela tiden. För någon mobil är det inte. Synd för jag gillar verkligen telefonen annars. Men har seriösa tankar på att lämna tillbaks den.
Postad 03 June 2010 - 13:24
Bernstig
-
Bernstig
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ärligt talat hur kan man i hela friden släppa en telefon med ett sådant uruselt batteri? Att den skulle hålla 415 timmar i standy är ju rena skämtet. Jag laddar telefonen på natten och tar ut den på morgonen, sticker till jobbet lyssnar 10-15 min på spotify, har facebook med uppdatering var 3 timme i timescape och ingen annan tjänst igång. Vid lunchtid ät batteriet nere på 60% och vid 19 tiden i princip tomt, och då har den legat i standby nästan hela dagen med alla program avstängda, ingen bluetoth eller gps heller. Jag ringde till SE support och han jag pratade med förstod inte ens problemet! Dom kanske menar att man ska ha en diselgenerator med sig hela tiden. För någon mobil är det inte. Synd för jag gillar verkligen telefonen annars. Men har seriösa tankar på att lämna tillbaks den.
Är säkert någon app som ligger och drar ström. Min telefon drog 10% i timmen när jag hade tv.nu installerat, har stött på flera som drar mycket ström även om man inte använder dom.
Postad 03 June 2010 - 13:43
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Beror ju verkligen på vad man menar med "standby". Tror inte SE har samma syn på standy som du har.  Har du WiFi igång? Är du helt säker på att du inte har nån annan app som ligger och kör i bakgrunden? Jag kör med "Task Manager" med "Auto Kill"-inställningen, använder Spotify tillsammans med BT ca 2h om dagen. Använder väl HSDPA 30min-1h om dagen. Mitt batteri räcker 2 dygn. Skulle jag behöva ladda den varje natt skulle jag ärligt talat inte bry mig. Man använder den ju ändå inte när man sover. Men visst, räcker batteriet inte ens 1 dag, oavsett hur det används så är det dåligt.
Postad 03 June 2010 - 13:46
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Postad 03 June 2010 - 14:41
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Wifi och BT måste ha dragit ner mitt batteri till Kina... och tillbaka. Efter måttligt användande med både data, sms och samtal men ingen wifi eller BT kopplad är jag nu från ca 8 i morse då telefonen blev fullladdad tills nu 15.30 är batteriet nere i 83%. Fullt godkänt enligt mig. Basbandsversion .21.
Om man nu kunde komma på ett sätt att lösa den något låga volymen på ringsignal, händelsesignal och interna samtal (använda BT headset ger inga problem med volym vid samtal) skulle jag vara extranöjd.
Postad 03 June 2010 - 15:50
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Har aldrig ens slagit på WiFi (har 3 med 5 GB data-abb, innan den går ner på 0,384) Kan tipsa om en app som heter Sweet Dreams, den använder jag för att stänga av data på natten och slippa alla små blip från att det kommit ett mejl. Fortfarande ingen som vet om man kan ställa in hur ofta den ska synka med GMail, och inte alltid gå på "push"?
Postad 03 June 2010 - 16:00
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Har aldrig ens slagit på WiFi (har 3 med 5 GB data-abb, innan den går ner på 0,384)
Kan tipsa om en app som heter Sweet Dreams, den använder jag för att stänga av data på natten och slippa alla små blip från att det kommit ett mejl.
Fortfarande ingen som vet om man kan ställa in hur ofta den ska synka med GMail, och inte alltid gå på "push"?
Jag har 2 konton i den inbyggda epostklienten, där kan man ange hur ofta den skall hämta: Aldrig, Var 5:e, Var 10:e osv upp till var 60:e min. Jag kör egen epostadress samt Gmail i den inbyggda klienten.
Postad 03 June 2010 - 17:43
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Kopplar Wifi:n ner när man lägger ifrån sig x10:an och skrämen blir inaktiv? Mini:n verkar ju göra det och går ju inte att lösa med någon inställning.
Postad 03 June 2010 - 21:16
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Hej,
Jag är rädd att min alarm-app stängs av. Var hittar jag någon inställning där man markerar vilka appar som ska överleva under alla omständigheter? (Android autostänger ju appar automatiskt)
/M
Redigerat av eztoril, 03 June 2010 - 21:19.
Postad 03 June 2010 - 21:19
karvanchian
-
karvanchian
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
har försök lite och så nu via mobilen men hittar ingen lösning alls. men vet någon om hur man tar bort "lås upp" knappen. där man håller in knappen från höger till vänster för att använda mobilen. jag skulle enbart vilja ha säkerthets kod, och då behöver man ju inte hålla på lås upp mobilen hela tiden. kan man ta bort lås upp knappen är min fråga?
Postad 03 June 2010 - 21:33
Triton242
-
Triton242
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Supporten fixade mina MMS-iställningar med APN internet.telenor.se!
SEs support är riktigt bra ibland.. gäller bara att ha lite tur och få snacka med nån av dom som sitter där och verkligen kan.
Jag förklarade mitt problem med att när jag kör via min eget inställda APN internet.telenor.se för att få turbo3g så funkade inte mms, utan jag var då tvungen att ändra till services.telenor.se för att kunna ta emot och skicka MMS.
Killen jag snackade med sa åt mig att gå in i min egna gjorda APN.. scrolla ner längst ner till "APN-typ" och skriva i: default,supl
Gjorde det.. gick tillbaka till "APN:er" och kollade "telenor MMS"-inställningar och kontrollerade att det där på APN-typ stod mms.
Startade om telefonen och testade att skicka ett mms, med apn internet.telenor.se förvalt under APN:er.
SUCCESS!

Alltså för alla er med telenor och turbo3g-abb som haft problem med mms efter att ha skapat en ny APN för att kunna surfa snabbare än dom 0,3mbit som services.telenor.se tillåter.
Skönt när supporten briljerar på det här viset ibland. Enkelt och snabbt svar från killen!
Testade detta eftersom ja också kör med turbo3g läge men det går fortfarande inte att ta emot MMS säger telefonen. Skicka vet jag inte då jag aldrig gör.
Postad 03 June 2010 - 21:42
Sarcosian
-
Sarcosian
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
har försök lite och så nu via mobilen men hittar ingen lösning alls. men vet någon om hur man tar bort "lås upp" knappen. där man håller in knappen från höger till vänster för att använda mobilen. jag skulle enbart vilja ha säkerthets kod, och då behöver man ju inte hålla på lås upp mobilen hela tiden. kan man ta bort lås upp knappen är min fråga?
Testa "No Lock" finns i butiken vet inte om du kan ha säkerhetskoden men den tar i alla fall bort swipescreenen. dock startas skärmen om någon av knapparna på telefonen trycks in... /sarc
Postad 03 June 2010 - 21:53
Sarcosian
-
Sarcosian
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Kopplar Wifi:n ner när man lägger ifrån sig x10:an och skrämen blir inaktiv? Mini:n verkar ju göra det och går ju inte att lösa med någon inställning.
wifin inaktiveras när telefonen går ner i viloläge. Jag märker ingen större skillnad på batteritid om jag har wifi på eller av. Verkar som den drar något mer vid surf via 3G än wifi varför jag alltid har wifi påslagen. Finns en inställning som inaktiverar wifi när telefonen är utom räckhåll för kända wifi också. /Sarc
Postad 03 June 2010 - 22:26
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
En störig sak jag märkt nu sen man tyvärr uppdaterade till .21 (hade .14 före det). Är att a-problemet har uppkommit. Var inte någonting sånt för mig ibörjan. Fan att man uppdaterade.
Har testat lite andra tangentbord nu men är det bara standard-tangentbordet som har pilknappar där man kan flytta markören? Verkar ju saknas på alla andra man provat (jonas, scandinavian keyboard, "androids tangentbord", etc.) vilket är totalt fail tycker jag.
Postad 04 June 2010 - 00:03
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Jonas tangentbord är ju helt kanon. Jag kan iaf flytta markören med volymknapparna
Postad 04 June 2010 - 05:41
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
En viktig fråga till er användare av jonas tangentbord.
Hänger eran telefon sig i vibrationsläge efter man har tryckt på valfri knapp? Den hänger sig i x antal sekunder och bara vibrerar sönder...
Postad 04 June 2010 - 06:46
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
En viktig fråga till er användare av jonas tangentbord. Hänger eran telefon sig i vibrationsläge efter man har tryckt på valfri knapp? Den hänger sig i x antal sekunder och bara vibrerar sönder...
Nej
Postad 04 June 2010 - 07:13
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
En viktig fråga till er användare av jonas tangentbord. Hänger eran telefon sig i vibrationsläge efter man har tryckt på valfri knapp? Den hänger sig i x antal sekunder och bara vibrerar sönder...
Det är en relativt vanlig bugg, har hänt mig cirkus ett dussin gånger och har hört om flera andra som upplever precis samma sak. Dock så är jag fortfarande så oerhört nöjd med Jonas tangentbord att det inte finns på kartan att jag skulle byta bort det.
Postad 04 June 2010 - 07:14
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Jonas tangentbord är ju helt kanon. Jag kan iaf flytta markören med volymknapparna 
Hur lyckas du med det?
Postad 04 June 2010 - 07:41
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Hur lyckas du med det?
Det är typ v24 eller iaf efter någon speciell version så finns den inställningen men man måste gå in i inställningar och aktivera den funktionen för den är avstängd som default. Det är en relativt vanlig bugg, har hänt mig cirkus ett dussin gånger och har hört om flera andra som upplever precis samma sak. Dock så är jag fortfarande så oerhört nöjd med Jonas tangentbord att det inte finns på kartan att jag skulle byta bort det.
Bra att det inte bara är jag. En till liten bugg som kan bero på olika saker. Nämligen sensorn när man pratar i telefon. Den har lyckats trycka på knappar trots att jag har haft mobilen intill kinden, detta efter jag tagit bort den (ibland men minst en gång var det bara mot kinden). Jag har invisibleShield på. Lite störigt och bli halvdöv av knapptrycket...
Postad 04 June 2010 - 08:19
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Hur lyckas du med det?
Lär aktiveras i nån av menyerna i tangentbordsinställningarna. Bra att det inte bara är jag.
En till liten bugg som kan bero på olika saker. Nämligen sensorn när man pratar i telefon. Den har lyckats trycka på knappar trots att jag har haft mobilen intill kinden, detta efter jag tagit bort den (ibland men minst en gång var det bara mot kinden). Jag har invisibleShield på. Lite störigt och bli halvdöv av knapptrycket...
Har hänt mig också, kanske en 5-10ggr totalt på 2mån. Alltså att den vibrerar nån sekund och sedan slutar och allt fungerar som vanligt.
Redigerat av mrNoodles, 04 June 2010 - 08:20.
Postad 04 June 2010 - 09:47
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Det är typ v24 eller iaf efter någon speciell version så finns den inställningen men man måste gå in i inställningar och aktivera den funktionen för den är avstängd som default.
Lär aktiveras i nån av menyerna i tangentbordsinställningarna.
Tack! Har letat efter den funktionen länge. Funkar kanon.
Postad 04 June 2010 - 10:41
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Det är typ v24 eller iaf efter någon speciell version så finns den inställningen men man måste gå in i inställningar och aktivera den funktionen för den är avstängd som default.
Den inställningen hade dom gömt rätt bra, hittade den nu. Får ta och testa det igen och se om det är något man behåller.
Postad 04 June 2010 - 10:51
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Sen skulle jag vilja se en app med som kan tända och släcka lampan om man vill ha den som "ficklampa". De appar som finns nu gör väl bara så att skärmen blir vit, vad man sett.
Jag använder "XPERIA Flashlight". funkar fint...
Postad 04 June 2010 - 12:14
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag använder "XPERIA Flashlight". funkar fint...
Nu när jag läst ett par sidor senare så ser jag att denna har varit på tal.. Ber om ursäkt. Är lite efter...
Postad 04 June 2010 - 12:35
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag har 2 konton i den inbyggda epostklienten, där kan man ange hur ofta den skall hämta: Aldrig, Var 5:e, Var 10:e osv upp till var 60:e min.
Jag kör egen epostadress samt Gmail i den inbyggda klienten.
Jag har aldrig varit inne på den inbyggda e-postkklienten, men jag kan ju se min gmail genom den. Under inställningarna står det "Intervall för e-postkontroll: Aldrig"... Det blir kanske = push i GMail... Jag får kolla.
Postad 04 June 2010 - 13:12
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Men annars har jag alltid vädret på hemskärmen. Uppdateras varannan timme. 
Tjenare.. Vilken widget/apps använder du? MVH Fantomen EDIT* "Slipper" skapa ny post (igen).. har läst ca 25 sidor av dessa 240.. är helt slut.. Jag har en olåst X10:a, haft den ca 20 dagar.. Är så nöjd med den. Har inte haft ngr större beskymmer, men å andra sidan är jag inte van vid sån här nalle. Inte provat så VÄRST mkt. Men nu är det 2 saker jag vill ha hjälp med. Första är ljudet. Vad säger man, utvändiga ljudet? Ljuden som låter vid ringning, sms, uppspelning av musik. Jag tycker det är riktigt dåligt. Har skruvat upp på max, men kanske det finns ngr inställningar för detta? Andra är kameran. Den är så otroligt S L Ö... Och fokusen? Där blir ingen fokus... Har provat LITE olika inställningare, men blir inte bättre. Ngt jag bör tänka på? MVH Fantomen
Redigerat av Fantomen81, 04 June 2010 - 13:45.
Postad 04 June 2010 - 14:14
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Tjenare.. Vilken widget/apps använder du? MVH Fantomen
EDIT* "Slipper" skapa ny post (igen).. har läst ca 25 sidor av dessa 240.. är helt slut..
Jag har en olåst X10:a, haft den ca 20 dagar.. Är så nöjd med den. Har inte haft ngr större beskymmer, men å andra sidan är jag inte van vid sån här nalle. Inte provat så VÄRST mkt. Men nu är det 2 saker jag vill ha hjälp med. Första är ljudet. Vad säger man, utvändiga ljudet? Ljuden som låter vid ringning, sms, uppspelning av musik. Jag tycker det är riktigt dåligt. Har skruvat upp på max, men kanske det finns ngr inställningar för detta?
Andra är kameran. Den är så otroligt S L Ö... Och fokusen? Där blir ingen fokus... Har provat LITE olika inställningare, men blir inte bättre. Ngt jag bör tänka på? MVH Fantomen
Ljudet får du nog leva med tills där kommer en ny update som fixar det. Kameran tycker jag du skall testa att ha på bildstabilatorn och ändra så att du tar kort genom att trycka på skärmen. Har själv dessa inställningar och min kamera tar kanonbilder och är snabb!
Postad 04 June 2010 - 15:51
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ljudet får du nog leva med tills där kommer en ny update som fixar det. Kameran tycker jag du skall testa att ha på bildstabilatorn och ändra så att du tar kort genom att trycka på skärmen. Har själv dessa inställningar och min kamera tar kanonbilder och är snabb!
Hej. Har nu de inställningar du föreslog. Visst, fotar snabbt. Men jag menar att det tar evigheter innan jag kan ta nästa bild..
Postad 04 June 2010 - 15:55
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Skön launcher: adw launcher, finns i market.
Postad 04 June 2010 - 19:58
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Hej,
Jag är rädd att min alarm-app stängs av. Var hittar jag någon inställning där man markerar vilka appar som ska överleva under alla omständigheter? (Android autostänger ju appar automatiskt)
/M
Aldrig varit med om att alarmet inte funkat som det ska, den förinstallerade larmappen alltså. Så jag antar den ligger aktivt jämt, om man inte själv dödar den med en taskkiller.
Postad 04 June 2010 - 21:25
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag har letat massor men finner ingen lösning.
- Jag vill ha en widget som visar som visar min moxier-kalender.
Alla som jag hittar visar bara gmail-kalendern.
Jag såg samma fråga tidigare i tråden men den blev aldrig besvard. Någon som sett en app som löser det?
Postad 04 June 2010 - 23:34
lurane
-
lurane
-
Användare
-
-
101 inlägg
Skön launcher: adw launcher, finns i market.
perfekt till minin som annars bara kan ta en widget per skärm. okej, man har ju de där snygga genvägarna i hörnen, men det är ju bara fyra st. här får man istället fem startskärmar som man kan fylla med en massa smått och gott - perfekt! tack!  ska nog lägga in den på min x10:a också.
Postad 05 June 2010 - 09:32
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Har äntligen fått sålt min Satio och sitter nu och letar nya telefoner. Har väl alltid sneglat lite åt X10 och undrar om den fortfarande är ett bra köp, finns ju ganska många android lurar nu.
Har väl egentligen redan bestämt mig för denna, men vill nog bli överöst med lovord innan jag köper (tänker inte köpa grisen i säcken som med Sation).
Postad 05 June 2010 - 11:15
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Har äntligen fått sålt min Satio och sitter nu och letar nya telefoner. Har väl alltid sneglat lite åt X10 och undrar om den fortfarande är ett bra köp, finns ju ganska många android lurar nu.
Har väl egentligen redan bestämt mig för denna, men vill nog bli överöst med lovord innan jag köper (tänker inte köpa grisen i säcken som med Sation).
Om man jämför med Sation så är det inget tvivel om att du kommer bli nöjd om du köper en X10a! Men jag hade nog väntat lite, om det är möjligt, på HTCs nya lur. Om de nu släpper Droid Incredible till europeeiska marknaden! Annars funkar HTC Desire, eller X10.  Är lite kluven nu när Desire ska få FroYo, som faktiskt gör rätt stor skillnad, mycket större än 1.6 -> 2.1!
Postad 05 June 2010 - 11:33
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Aldrig varit med om att alarmet inte funkat som det ska, den förinstallerade larmappen alltså. Så jag antar den ligger aktivt jämt, om man inte själv dödar den med en taskkiller.
ok, tack. Jag var mest orolig att detta kunde ske, men om SE fixat detta så e det kanon! :-) (min kompis sålde sin HTC när alarmet inte gick att lita på). /M
Redigerat av eztoril, 05 June 2010 - 11:33.
Postad 05 June 2010 - 11:37
Smith
-
Smith
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Angående alarm appar så letar jag fortfarande efter en välfungerande app med en slider för att stänga av alarmet. Alla appar jag testar har stora knappar på skärmen som man ska trycka på för att stänga av larmet. Att ha en seperat knapp för snooze och alarm kanske är smart i teorin men när man sömndrucken slår med handen mot mobilen för att den ska sluta väsnas så är det livsfarligt.
Jag vill inte ha någon tramsapp med mattefrågor, väderinformation eller tusenelva inställningar som jag aldrig ens kommer förstå mig på. Bara en enkel väckarklocka som är idiotsäker även när man är på grottmänniskostadie.
Postad 05 June 2010 - 12:06
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
perfekt till minin som annars bara kan ta en widget per skärm. okej, man har ju de där snygga genvägarna i hörnen, men det är ju bara fyra st. här får man istället fem startskärmar som man kan fylla med en massa smått och gott - perfekt! tack! 
ska nog lägga in den på min x10:a också. 
Dessutom kan man ha startskärm i landscapemode vilket jag saknat
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|