Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 September 2011 - 12:20

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Köpte joikuspot premium för att få kunna lägga ett lösenord när jag delar ut mitt 3g-nät (vilket jag nu använder 100% av den tid jag surfar med såväl mobil,netbook som stationär). Nån här som vet HUR man får ange ett lösenord?
Har tryckt på "Alternativ" på alla tre skärmar som joikuspot har, står inget om nåt lösenord. En annan konstig grej är att när man trycker Alternativ->krypteringsnyckel (vilket inte borde vara det jag söker efter?) så står det "Ingen" och man kan inte klicka annat än OK.
Har orginal Anna installerat (hade Belle, bytte till första versionen av S^3 och uppdaterade till Anna OTA.

With Premium Edition, you can protect your HotSpot connection with a password and encrypt the internet traffic for added control and security

Funkar perfekt för mig iaf. Se bilder

Bifogad fil(er)

Postad 20 September 2011 - 12:32

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Edit: Pga forumstrul via mobil

Redigerat av big_swede70, 20 September 2011 - 18:55.

Postad 20 September 2011 - 13:37

alllex
  • alllex
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Funkar perfekt för mig iaf. Se bilder

Hur och varifrån får du fram den där menyn?

Postad 20 September 2011 - 15:02

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Hur och varifrån får du fram den där menyn?

starta prg men avbryt uppkopplingen. Då får jag fram inställningar med bla krypteringen.

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 20 September 2011 - 18:55.

Postad 20 September 2011 - 15:18

alllex
  • alllex
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
big_swede70. Tackar. Har varit väldigt irriterande att inte hitta en simpel inställningsmeny :)

Postad 20 September 2011 - 16:20

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Kul kunna hjälpa till. Hoppas nu bara de får ordning på hela forumet. Skriver från mobilen och det e därför mina inlägg blivit lite konstiga. Svårt redigera just nu om man gör fel..

Postad 20 September 2011 - 21:55

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Finns det någon här som vet om denna kan funka till N8'n?
Mini Bluetooth Keyboard

...det står ju att den funkar till Symbian S60 iaf men det kanske inte hjälper alls (?)
ja

Mvh Kenta

.

Jag har exakt ett sådant. Fungerar skitbra som fjärrbord när man kör luren som videospelare. Skulle vara kul om man kunde hitta det med svensk layout.

Postad 22 September 2011 - 08:07

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Avancerad kalkylator som lätt ersätter originalet:
http://www.n8fanclub...a.html?m=0#more

Redigerat av big_swede70, 22 September 2011 - 11:41.

Postad 22 September 2011 - 18:40

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Fast access to 5 favourite apps thru the inbuilt task manager

Tasks Buttons

http://www.symbiantw...-at-nokia-store

Redigerat av MerBlues, 22 September 2011 - 18:50.

Postad 22 September 2011 - 19:17

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Lite frågor:

Varför hinner jag inte lägga på efter samtal? Samtalsmenyn försvinner så fort..

Finns det nåt headset med sladd och fungerande knappar av nåt annat märke än Nokia?
Jag har letat så många ggr men blir alltid lika uppgiven..

Postad 22 September 2011 - 21:03

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Varför hinner jag inte lägga på efter samtal? Samtalsmenyn försvinner så fort..

Är lika för mig, väldigt irriterande :D

Verkar som att sensorn (som stänger av skärmen) är lite seg, tar en eller två sekunder för den att starta upp skärmen. Fast det är ännu värre efter ett samtal, motparten hinner alltid lägga på före mig.

Postad 22 September 2011 - 22:36

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Problemet fanns inte innan jag installerade Anna. Det har inget med sensorn att göra, den växlar helt enkelt för tidigt till startskärmen.

Postad 22 September 2011 - 23:02

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Problemet fanns inte innan jag installerade Anna. Det har inget med sensorn att göra, den växlar helt enkelt för tidigt till startskärmen.

Ah, jag har inte märkt nån skillnad sen innan, har varit lika för mig jämt. Fast du kanske menar nåt helt annat än jag tror :)

Postad 23 September 2011 - 08:36

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
http://mynokiablog.c...e-in-the-works/

Tydligen har de ändrat lite i Belle, enligt snubben på MyNokiaBlog så ser det inte ut sådär i hans läckta Belle?

Postad 23 September 2011 - 13:17

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

http://mynokiablog.c...e-in-the-works/

Tydligen har de ändrat lite i Belle, enligt snubben på MyNokiaBlog så ser det inte ut sådär i hans läckta Belle?

På samma sajt så har man en artikel om att tidigare symbianmobiler fått en OVI Store uppdatering, i kommentarerna till den artikeln så skriver någon "I got the update on my N8 this morning and the interface is Belle like UI. ME LIKE IT." någon som fått någon sådan uppdatering?

Redigerat av Unregistered31511, 23 September 2011 - 13:17.

Postad 23 September 2011 - 15:06

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

På samma sajt så har man en artikel om att tidigare symbianmobiler fått en OVI Store uppdatering, i kommentarerna till den artikeln så skriver någon "I got the update on my N8 this morning and the interface is Belle like UI. ME LIKE IT." någon som fått någon sådan uppdatering?

Kollat runt lite men hittar inga andra indikationer på att det ännu kommit en nyare än 2.12(45) till S^3; daterad 2011-08-31. Version 1.14(9) finns för Nokia 5800; daterad 2011-08-08, samt version 1.16(6) för Nokia 5250; daterad 2011-08-09. Notera att det är version 2.x som gäller för S^3 och 1.x för S^1.

Postad 23 September 2011 - 16:09

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade just min gamla N86 till nya butiken, får hoppas att den släpps för S ^3 snart också!

Redigerat av donpipino, 23 September 2011 - 16:09.

Postad 24 September 2011 - 10:41

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Nu finns en ny version av Opera Mobile 11 att ladda ner hos Opera. Den ska stödja Belle, jag har testat den nyss på Anna, tycker den är snabbare än föregångaren.

Postad 24 September 2011 - 10:57

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Nu finns en ny version av Opera Mobile 11 att ladda ner hos Opera. Den ska stödja Belle, jag har testat den nyss på Anna, tycker den är snabbare än föregångaren.

den fungerar bra på belle,zoomen fungerar bra,har The ones belle med helt svenskt,han har cache på E och då blir den enligt mitt tycke ännu snabbare,över 200Mb ledigt på C och egen equalizer inställning,riktigt nöjd med den..

Postad 24 September 2011 - 11:08

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

den fungerar bra på belle,zoomen fungerar bra,har The ones belle med helt svenskt,han har cache på E och då blir den enligt mitt tycke ännu snabbare,över 200Mb ledigt på C och egen equalizer inställning,riktigt nöjd med den..

Kan du lägga upp länk här på den versionen tro?. Ska testa igen med Belle och har den då helsvenska menyer så ska jag se om jag kan få HandySafePro att fungera m Belle oxå..

Postad 24 September 2011 - 11:33

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Remote Drives (Fjärrenheter) verkar vara puts väck i Belle upptäckte jag nyss.

Postad 24 September 2011 - 11:45

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Remote Drives (Fjärrenheter) verkar vara puts väck i Belle upptäckte jag nyss.

Kör du fortfarande med din Belleversion 3se? Har du jämfört den med tex TheOnes version om det skiljer något allmänt mellan dem?
Skal även maila epocware idag och kolla när de släpper ny version på handysafepro som Belle stödjer alternativt prova nedgradera Qt som du föreslog...

Postad 24 September 2011 - 11:49

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Kör du fortfarande med din Belleversion 3se? Har du jämfört den med tex TheOnes version om det skiljer något allmänt mellan dem?
Skal även maila epocware idag och kolla när de släpper ny version på handysafepro som Belle stödjer alternativt prova nedgradera Qt som du föreslog...

Nej jag har v3 på min nu. Nej jag har inte jämfört, han har moddat mycket mer, lagt till en massa "The One" här och där, fattar inte varför moddare tror att folk som ska använda deras cfw avgudar dem så mycket att det vill se moddarens namn överallt.
Jag har en version som jag inte lagt upp nånstans också, en med senaste store och beta maps inkluderad.
Att nedgradera Qt i Belle är inte möjligt då Qt åter igen ligger i core. Dock tror jag att du kan installera lägre versioner parallellt.

Postad 24 September 2011 - 11:59

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Nej jag har v3 på min nu. Nej jag har inte jämfört, han har moddat mycket mer, lagt till en massa "The One" här och där, fattar inte varför moddare tror att folk som ska använda deras cfw avgudar dem så mycket att det vill se moddarens namn överallt.
Jag har en version som jag inte lagt upp nånstans också, en med senaste store och beta maps inkluderad.
Att nedgradera Qt i Belle är inte möjligt då Qt åter igen ligger i core. Dock tror jag att du kan installera lägre versioner parallellt.

Håller med dig, tar hellre en version som inte har deras namn överallt, hade du då en ytterligare ny svensk version av Belle som du kanske kunde dela ut då? Kör med senaste Nokia Maps nu så då hade ju det varit perfekt isåfall. Mailat epocware nu oxå och kan lägga ut svar här när jag får det ang Handy Safe Suite(som den nu tydligen heter).
http://nokia-n8-soft...Safe_Suite.html

Postad 24 September 2011 - 12:49

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
personligen bryr jag mig inte om hans namn står här eller där,tycker hans version fungerar kanon helt enkelt,man får kolla i tråden då en annan kille har översatt hans rofs2 till en massa olika språk,sen lägga till svensk rofs3 för Skriv språk..är hur som helst riktigt nöjd med hans version av senaste belle läckan,visst har han moddat den mycket,vill man ha bäst bilder i mörka miljöer är det Anna som gäller,jag kan inte se någon direkt skillnad men dom påstår det. forum.dailymobile.se/index.php?topic=52888.0

Postad 24 September 2011 - 16:53

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Letar febrilt efter Nokia Store 3.16.030, tänkte slänga in den i min cfw men hittar inga nedladdningslänkar :(

Postad 24 September 2011 - 17:23

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Fått svar nu från epocware ang ny version Handy Safe Suite:

Thank you for contacting Paragon Software Support Team!

Please accept my sincere apologies for the inconvenience. Our programmers have already released Handy Safe 2.04, with support of Belle. It will be available approximately in a week at handy-safe.com and in Ovi Store.

Best regards,

Redigerat av big_swede70, 24 September 2011 - 17:24.

Postad 24 September 2011 - 20:08

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Ännu en CFW av den senaste läckta Belle, tack vare CODeRUS som bidragit med de flesta moddar i denna release.

Ladda hem min senaste Belle CFW version 4 här!

Hur gör man för att flasha denna FW? På samma vis som om du skulle flasha CODeRUS originalversion. Orkar inte skriva någon guide denna gång, vill någon annan vänlig göra det så varsågod!

Grunden är i alla fall att först ladda in en Anna FW i Phoenix (dead flash mode) ta sedan bort RM-596_M006.44.emmc.fpsx och RM596_APE_ONLY_ENO_11w15_v0.148.fpsx under Options, redigera sedan CORE, ROFS2, ROFS3 och UDA sökvägarna till dit där du packat upp mina filer. Tryck OK och välj Refurbish med telefonen avslagen och urkopplad. Du bör formatera E: innan om du vill vara på den säkra sidan. Flashningen kommer att se ut som om den hänger sig efter 100%, vänta nån minut efter det stannat och dra sedan ur USB sladden till telefonen och starta den efter ca 10 sekunder (om det inte går, tryck in power i över 8 sekunder och prova sedan igen). Varför blir det så undrar du? För att de som läckt originalreleasen inte läckte ett par filer, det saknas alltså två stycken styrfiler. Om de hade läckt dem skulle de kunnat spåra läckan då de filerna innehåller personlig infromation. OBS att saknaden av dessa två filer inte medför något annat än att du måste lägga till dem manuellt, som jag skrivit ovan, samt att Phoenix flashningsprocess inte får en konfirmation av telefonen.

Glöm inte bort att om det går något snett så kan du alltid flasha igen!

- 192MB ledigt på C: efter flash refurbish
- Alla språkfiler förutom Svenska och Engelska är borttaget
- Svenskt skrivspråk/rättstavning/språksyntes är tillagt
- Svenskt GUI från Nokia 701 (även hjälpfiler)
- Senaste CODeRUS installserver i ROFS2 (ligger kvar vid hard-reset) - denna fil ser till att du kan installera osignerade appar med fulla rättigheter till telefonen - inget mer hackande behövs alltså!
- Friat upp ca 30MB med reserverat minne på C:
- Kontaktmatch på telefonnummer satt till 7 siffror istället för 8 för att fungera korrekt i Sverige
- FileBrowser installerad och konfigurerad för att fungera med Belle (avinstallation finns)
- TweakS installerad med plugins:
* Messaging notifications
* Kinetic Scrolling
* Startup/Shutdown
* S^3 SysAp 2.4 (avinstallation finns)
- Borttagna program: (vissa med nedladdningslänk direkt från Nokia)
* Ovi Music
* Quickoffice (detta är version 6 som kommer med i Nokias firmware, Quickoffice 7 finns på alternativa sidor)
* Adobe Reader
* YouTube-länk (full version av YouTube finns på m.google.com om du går dit med telefonen)
* NFC support (N8:an har inte stöd för det hårdvarumässigt så jag vet inte varför det ligger med)
* Microsoft Communicator
* Shazam
* topApps
- Default RSS feeds borttagna
- All prebuilt media borttagna. Tyckte de bakgrundsbilder som är med i Belle var för gräsliga så jag lade till en enda som sitter som standard på alla startsidorna.
- Importerar ej videotrailers från E:
- phone_as_modem.iso borttagen ur UDA och sökvägen ändrad tillbaka till E:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso (som det var i tidigare PR, tex Anna)
- Nokia Pure typsnitt
- Skandinavisk Language set: 111.202.0203.06.01
- Tagit bort rester av program
- Vid en 3-finger reset rensas nu ALLT på C:
- Alla startsidor är tomma utom den första
- Play via Radio sänder "Nokia N8" som RDS
- Kinetic scrolling förbättrad
- Equalizern: nu kan du lägga till egna preset och ändra i befintliga (första du lägger till buggar tydligen, döps till abcd oavsett vad du sätter för namn och går ej att editera, skapa en till och ta bort abcd så funkar det!)
- Sätt call log till hur många dagar du vill, tex 365
- "Starta om!" finns nu som val när du trycker på powerknappen (bytt namn från "!Reboot")
- Inga störande meddelanden när du sätter i eller tar ur laddsladden eller när batteriet är fullt
- Autoaktiverar PSM vid dåligt batteri, avaktiverars när du sätter i laddning. Visar heller inte nån popup om detta.
- Ingen popup vid Play via Radio på/av
- Rensar inte call log vid byte av SIM
- Inga händer eller Nokia melodi vid uppstart
- Ingen popup om vidarekoppling
- VoIP - SIP inställningar tillgängliga under "Internet call settings"
- SMS och missat samtal: popup avstängd
- Fler toner/ringsignaler (Nokia original)
- Ljudlös ikon finns nu i statusfältet
- Nokia Maps 3.08(112) 11wk34 b01
- Ovi Store 2.12(45) (byter namn till Nokia Store i och med en uppdatering som släpps vilken dag som helst till version 3.16(30))
- ...

Adobe Reader och Quickoffice moddade för installation på E: (original installaras de enbart på C:). Detta är ett paket ursprungligen för Anna (att installeras efter en 3-finger reset) men fungerar lika bra i Belle! Installera bara Adobe Reader och Quickoffice från det paketet i Belle, resten är för Anna.

Om någon mot förmodan använder funktionen "Use phone as a modem" så behöver du alltså ha E:\private\2000fda7\phone_as_modem.iso för att det ska fungera. Filen är uppdaterad i och med Belle.

Postad 25 September 2011 - 09:34

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Gött jobbat Trixeo, Den blir det när Handy Safe Suite a'la Belle släppts.. Tackar

Postad 25 September 2011 - 15:15

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 19:56.

Postad 25 September 2011 - 17:12

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Skulle jag också vilja ha.

Jag blir så j***a trött på email-klienten! Den fungerar när den själv vill. Behöver den i jobbet men går sällan skicka iväg ett mail utan att behöva starta om mobilen.
Och den hämtar sällan mail heller för den delen utan man måste ibland starta om mobilen flera ggr innan den kommer igång med mailen.

Redigerat av Unregisteredf5f99731, 25 September 2011 - 17:15.

Postad 25 September 2011 - 17:56

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag blir så j***a trött på email-klienten! Den fungerar när den själv vill. Behöver den i jobbet men går sällan skicka iväg ett mail utan att behöva starta om mobilen.
Och den hämtar sällan mail heller för den delen utan man måste ibland starta om mobilen flera ggr innan den kommer igång med mailen.

Förstår vad du menar, ibland tar det flera dagar innan den hämtar åt mig. Jag har alltid trott att det är nåt med servrarna för tillfället :)

Postad 25 September 2011 - 18:00

Gamera
  • Gamera
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har lurkat runt här ett bra tag, särskillt i n8sektionen, & vill börja med ett stort tack till alla aktiva & kreativa medmänniskor för er hängivenhet & kunskap.

Umm en fråga finns det nån program som man kan fjärrstyra datorn med och se själva dator skärmen för att jag har testat remoter och den visar inte skärmen man flyttar runt tummen på skärmen och muspekaren blir flyttad, finns det inte nån där man kan se själva skärmen osv.

Tack I förhand

Jag använder Vectir & det har förmågan att, förvisso rätt laggigt, klona mina två skärmar. Framerate ligger på runt 0.5fps men man kan även använda nallen som styrplatta & kontrollera diverse mediaprogramm. När det kommer till xbmc är dock semperXBMC i en egen klass.
Då vectir är ett javaprogram så funkar det tyvärr inte helt hundra med Belles javaversion. Har försökt med
coderus javafix, men ingen skillnad. (Det som påverkas är styrplattefunktionen, skärmklonen "funkar" lika bra som i anna/pr 1.2.)

http://www.vectir.com/

http://redmine.sempe...semperxbmc/wiki

Tack för infon, det jag saknat absolut mest med Belle är Opera Mini. Gillar Mini skarpt men den generiska versionen är segare. Nu flyter det återigen, trots bristen i butikerna (höhö), som smör.

@Trixero: Stort tack för allt arbete, både med själva mjukvaran & guiderna. 1+, om det är godkänt språkbruk på detta forum.

Avslutningsvis en fråga:
På min gamla N82 var en av mina favoritfunktioner att man, utan att manuellt kopiera koordinaterna, kunde se var på kartan en bild var tagen & sen använda den punkten för navigation.
Har jag missat något grundläggande eller har den (förmodat) enkla funktionen inte implementerats i symbian^3?

Postad 25 September 2011 - 18:07

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Förstår vad du menar, ibland tar det flera dagar innan den hämtar åt mig. Jag har alltid trott att det är nåt med servrarna för tillfället :)

Man blir ganska tokig. Sambon har samma problem men inte lika ofta som mig.

Postad 26 September 2011 - 09:35

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Beta QML-version av nya Nokia Store 3.16(30)

Direktlänk

Postad 26 September 2011 - 10:52

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Direktlänk

Den va ju klart ok.. Ska du baka in den i din 4'a?

Postad 26 September 2011 - 10:55

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Man blir ganska tokig. Sambon har samma problem men inte lika ofta som mig.

Samma här och jag har inte ens lyckats få in mitt Nokia Messenger konto i N8 så det blir till lägga in alla 3 kontona manuellt vilket bra irriterande..

Postad 26 September 2011 - 11:35

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Direktlänk

Tycker den ser grym ut:

Postad bild

Postad 26 September 2011 - 14:13

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Tror inte jag gör det nu, skulle inte tjäna mer än 1,5MB på det så det är det inte riktigt värt =)
Gjorde det ändå, bara för att det går ;)

Redigerat av trixeo, 26 September 2011 - 19:09.

Postad 26 September 2011 - 14:56

Unregistered7f9d09cb
  • Unregistered7f9d09cb
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Wordfeud är ju populärt men finns det till symbian?

Postad 26 September 2011 - 15:53

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Nya butiken är grym, äntligen kan jag logga in! Har haft problem med butiken i flera månader..

Förövrigt, är det någon som använder fMobi här? Jag har bidragit med svensk översättning till nästa update :)

Postad 26 September 2011 - 16:27

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Wordfeud är ju populärt men finns det till symbian?

Nej. Jag fick detta svar då jag mailade för en tid sedan

"At this point we don't have any plans for a Symbian/Meego version of Wordfeud. This may change in the future though."

Men fler kanske kan maila för att visa att det finns ett intresse.

------------------------------------------------------------------------

Video på nya Ovi...eh...jag menar Nokia Store

http://thenokiablog....eo-nokia-store/

Redigerat av MerBlues, 26 September 2011 - 16:28.

Postad 26 September 2011 - 17:23

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
nya nokia store såg mycket bättre ut,verkar dock inte fungera att få upp om uppdateringar.fanns nämligen en uppdatering på opera mini som inte visades,den fungerade med läckta belle oxå..

Postad 26 September 2011 - 17:30

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

"At this point we don't have any plans for a Symbian/Meego version of Wordfeud. This may change in the future though."

tyvärr verkar det som många måste vara på dom så det kommer till symbian 3 oxå,försökt många gånger till svenska spel men tyvärr blir det bara android som får en ny i höst,den gamla java versionen fungerar men allt e pyttelitet..försöker övertala frugan att köpa en N9 men vill då att man kan få tag i bra appar till den.känns som man får vänta ett bra tag och se vad som händer

Postad 26 September 2011 - 17:46

alllex
  • alllex
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Fungerar joikuspot för er som kör N8 med Belle?
Funderar på att installera Belle igen nu när jag köpt joikuspot och kan lägga till lösenord när jag delar ut internet.
Vågar inte chansa dock, internet via usb/obi buggar rejält.
Skriv vilken version av belle ni har.

EDIT: Efter att ha lässt föregående sida verkar det som om joikuspot inte fungerar på Belle.
Googlade:
"Hi, once a phone is updated to Belle, also Joikuspot needs to be updated. If you purchased your license from Ovi Store, you get the update there. Otherwise, contact our customer care at [email protected] and attach your original order receipt to the message."
Skivet av joiku.com på http://www.joiku.com...an-belle-phones
Har själv köpt premium via deras hemsida och har nu mailet dom (visst borde det där tolkas som att de nu kommer skicka mig en fil som fungerar med N8 Belle?)

Redigerat av alllex, 26 September 2011 - 18:46.

Postad 26 September 2011 - 19:07

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Råkade slänga ihop en ny uda till min CFW v4 med nya Nokia Store 3.16(30) inbakad, hela 191MB ledigt på C: efter flash. Ingen annan skillnad i varken core, rofs2 eller rofs3 sedan v4 så jag lägger bara upp uda-filen. Resten av v4 går att ladda hem från min originalpost här.
Nya UDA filen finns här. Vi kan kalla den 4b.

Redigerat av trixeo, 26 September 2011 - 19:10.

Postad 27 September 2011 - 09:49

Pär-Ola
  • Pär-Ola
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag har också mejlat i frågan och fått samma svar. Om fler ligger på så kanske.....

Postad 27 September 2011 - 10:06

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Jag har också mejlat i frågan och fått samma svar. Om fler ligger på så kanske.....

Jag ska hjälpa till med ett mejl jag också, inte för att jag är ett är ett dugg intresserad personligen. Men plattformsdiskriminering irriterar mig oerhört. Wordfeud är väl norskt och det är Qt också, så jag tycker att en app inte borde vara så långsökt.

Postad 27 September 2011 - 15:00

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
I butiken, har de tagit bort den delen som hette "Program för startskärmen" (eller liknande)?

Tyckte den kategorin var bra, nu är det så svårt att hitta just det, program för startskärmen.

Postad 27 September 2011 - 18:53

Unregistered7f9d09cb
  • Unregistered7f9d09cb
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag ska hjälpa till med ett mejl jag också, inte för att jag är ett är ett dugg intresserad personligen. Men plattformsdiskriminering irriterar mig oerhört. Wordfeud är väl norskt och det är Qt också, så jag tycker att en app inte borde vara så långsökt.

Tackar för det

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.