* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 28 September 2011 - 07:09
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Nu finns HandySafePro 2.04 med stöd för Belle ute. Gå in på handy-safe.com, där kan man köpa full version för 2 EUR. I Ovi-butiken kostar den 75kr...
EDIT: visade sig att det priset gäller en äldre version (version 1) av handy suite Pro... Min licensnyckel fungerade inte på en Belle-fungerande version. (version 2).Har påpekat felet de har på sin sida och väntar på svar.. Version 2.04.08 som fungerar till Belle kostar mer men ej hunnit kolla hur mycket än..
Redigerat av big_swede70, 30 September 2011 - 13:51.
Postad 29 September 2011 - 03:56
premonitioner
-
premonitioner
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag har exakt ett sådant. Fungerar skitbra som fjärrbord när man kör luren som videospelare. Skulle vara kul om man kunde hitta det med svensk layout.
Superbt  ...får väl bli att testa ett sådant då. Tackar för svaret!!
Postad 29 September 2011 - 04:06
premonitioner
-
premonitioner
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Fasen, nu har min hotmail helt slutat att uppdatera inkorgen :/
Inte gjort några ändringar what so ever utan det har bara slutat att synka.
Funkar inte att gå in och aktivt "sända och ta emot" heller... var inte ordet "synkronisera" aningen bättre, heheh.
Postad 29 September 2011 - 05:12
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Du ska skriva in ditt lösenord för ditt hotmail igen bara så ska det börja funka igen. Samma för yahoomail.. Något krav de har när man har konton på mobiler har jag läst
Postad 29 September 2011 - 12:14
alllex
-
alllex
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
1. Använder N8 som modem via USB/Ovi Suite.
Nu när jag skriver detta har jag surfat vanligt i 15 minuter, helt utan problem. Men om jag tex laddar en youtube-film eller en torrent så slutar internet att fungera efter några sekunder. Detta upprepas mer eller mindre konstant. Ibland slutar det fungera slumpmässigt också.
Står fortfarande att jag är ansluten via ovi suite men nere vid nätverksikonen står det "nätverksåtkomst saknas".
Samma problem på min netbook såväl som min stationära.
Har Belle installerat, men detta har inget med saken att göra. Hade exakt samma problem tidigare.
2. Installerade trixeos belle-version 4 för två dagar sen. Nån som har fått joikuspot att fungera med den versionen? Allt går bra, startar joiku och delar ut, ansluter med PCn men av nån orsak står det "internetåtkomst saknas". Har testat med Joiku Premium som jag laddade ner när jag hade Anna installerat, har också testat med en fil jag fick när jag mailade Joiku för att få Premium att fungera med Belle. Samma problem med båda.
Vill inte ha svar att jag ska byta tillbaka till Anna, min backup-plan är att installera joiku på min 5800 om jag inte får detta löst
Postad 29 September 2011 - 17:44
Unregistered452d9f81
-
Unregistered452d9f81
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Du ska skriva in ditt lösenord för ditt hotmail igen bara så ska det börja funka igen. Samma för yahoomail.. Något krav de har när man har konton på mobiler har jag läst
Jag raderade kontot i mobilen och installerade om den, efter det har det fungerat som det ska.
Postad 30 September 2011 - 09:49
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Nu finns nya kartor att ladda ner i Maps, mina förra var från juli. Jag har de nordiska länderna förutom Island i min mobil och uppdateringen är för mig på 301,2 MB.
Redigerat av Unregistered31511, 30 September 2011 - 09:50.
Postad 30 September 2011 - 14:39
Foggl
-
Foggl
-
Rookie
-
2 inlägg
Hallå!
Jag har fått problem med min n8, jag kan inte ladda ned appar.
När jag trycker på ladda ned så kommer det upp en godkännande förfrågan på mobilen som vanligt. Men när jag har tryckt OK så laddar den jättesnabbt och när den är " en halv cm " från klar börjar den ladda baklänges. Då kommer det upp ett meddelande där det kommer upp " Ett fel uppstod vid nedladdningen"
Och mitt telefonminne är helt fullt även fast jag inte har lagt in något på det. Orginalbilderna och videorna har jag raderat men det blev ingen skillnad. Kan tillägga att jag installerar alla appar på det medföljande minneskortet som inte ens är halv fullt.
Någon som har haft samma problem?
Är inte så kunnig i den här branchen så ni får säga till om ni inte förstår
Postad 30 September 2011 - 15:03
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Hallå! Jag har fått problem med min n8, jag kan inte ladda ned appar. När jag trycker på ladda ned så kommer det upp en godkännande förfrågan på mobilen som vanligt. Men när jag har tryckt OK så laddar den jättesnabbt och när den är " en halv cm " från klar börjar den ladda baklänges. Då kommer det upp ett meddelande där det kommer upp " Ett fel uppstod vid nedladdningen" Och mitt telefonminne är helt fullt även fast jag inte har lagt in något på det. Orginalbilderna och videorna har jag raderat men det blev ingen skillnad. Kan tillägga att jag installerar alla appar på det medföljande minneskortet som inte ens är halv fullt. Någon som har haft samma problem? Är inte så kunnig i den här branchen så ni får säga till om ni inte förstår 
Om ditt telefonminne är fullt går det inte att installera något. Du får nog göra en backup och sen en radera och återställ eller vad det heter.
Postad 30 September 2011 - 16:23
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
I en chatt på Mobils hemsida har Nokia berättat att Belle släpps till N8 i november någon gång.
"Den första telefonen som kommer med Symbian Belle från start är Nokia 700. Den beräknar vi se i Sverige i november. Därefter rullar Belle ut till befintliga telefoner såsom N8, C7, E7 mfl."
Postad 30 September 2011 - 16:35
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Hallå! Jag har fått problem med min n8, jag kan inte ladda ned appar. När jag trycker på ladda ned så kommer det upp en godkännande förfrågan på mobilen som vanligt. Men när jag har tryckt OK så laddar den jättesnabbt och när den är " en halv cm " från klar börjar den ladda baklänges. Då kommer det upp ett meddelande där det kommer upp " Ett fel uppstod vid nedladdningen" Och mitt telefonminne är helt fullt även fast jag inte har lagt in något på det. Orginalbilderna och videorna har jag raderat men det blev ingen skillnad. Kan tillägga att jag installerar alla appar på det medföljande minneskortet som inte ens är halv fullt. Någon som har haft samma problem? Är inte så kunnig i den här branchen så ni får säga till om ni inte förstår 
Har även jag sett att mitt C-minne visat helt fullt när jag kopplat upp mobil mot Pc och tittar via Pc-suite. Men i inbyggda filhanteraren visar den att allt e normalt så har du kollat i den inbyggda filhanteraren?
Postad 30 September 2011 - 16:47
Foggl
-
Foggl
-
Rookie
-
2 inlägg
Har även jag sett att mitt C-minne visat helt fullt när jag kopplat upp mobil mot Pc och tittar via Pc-suite. Men i inbyggda filhanteraren visar den att allt e normalt så har du kollat i den inbyggda filhanteraren?
Oj tack ! Det finns 88 mb ledigt så det borde ju inte vara det som är problemet.
Postad 01 October 2011 - 08:24
MerBlues
-
MerBlues
-
Användare
-
-
141 inlägg
Nya uppdateringar av Nokia Play To och Nokia Drop i betalabbet Nokia Play To: http://betalabs.noki...s/nokia-play-to New release out - 30.09.2011 -v.10.02(6)- Support for Symbian Belle
- New look and feel
- Photo zoom
Nokia Drop: http://betalabs.noki...apps/nokia-drop Updated: 30.09.2011: Chrome and Firefox add-ons 1.2.1 releasefixes minor UI bugs with maps.nokia.com features and adds support for Firefox 7
Postad 02 October 2011 - 10:33
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Vettigt prg för arrangera musiken i mappar: http://www.n8fanclub...nokia.html#more
Postad 03 October 2011 - 02:41
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Vet ni om det funkar med 64 GB minneskort i N8:an? Blev väldigt sugen på att köpa Sandisks 64 GB MicroSD kort..
Postad 03 October 2011 - 07:14
Pherpelleplutt
-
Pherpelleplutt
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Tack big_swede70, ska testa den musikspelaren. Jag gick just ut (på nätet) för att försöka få klarhet i hur det fungerar med musikuppspelningen i N8an, har blivit riktigt irriterad vid det här laget på hur musiken sorteras i min N8. Jag drar dit en mapp med tex mp3, men då hamnar den ibland under "Okänd", där jag förövrigt redan har ett gäng med låtar som ligger huller om buller, men egentligen ligger i mappar. Ska jag behöva göra spellistor för att få lite sammanhang i tex en ljudbok (mp3) som ligger i en mapp? Är det någon som kan ge en hint om hur man ska få orginalmusikspelaren att fungera på ett smidigt sätt. Jag har tagit egna kopior på några av mina CD-skivor (för privat bruk). Tidigare har det fungerat ypperligt i min "vanliga mp3" spelare att bara dra över en mapp, men med nya N8an som musikspelare fungerar det inte längre, det blir en väldans oordning helt enkelt. Sen undrar jag om det är något trix för att få orginalheadsetet att fungera att spela upp musik med? Det låter minst sagt konstigt (med något slags eko), om jag inte drar ut plugen en bra bit, men då glappar det gärna. Det fungerar dock ypperligt med vanlig 3,5 mm stereoplug. Mvh
Postad 03 October 2011 - 08:18
Unregistered35091
-
Unregistered35091
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Har inte sett att detta skrivits om, men Nokia Link funkar utmärkt till N8:an trots att det står på flera ställen att det bara är för N9. Extremt mycket simplare än Ovi Suite för att synka musik, bilder och video: http://europe.nokia....ty-and-downloadEdit: Funkar bara via usb-kabel
Redigerat av Unregistered35091, 03 October 2011 - 08:35.
Postad 03 October 2011 - 09:26
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Tack big_swede70, ska testa den musikspelaren. Jag gick just ut (på nätet) för att försöka få klarhet i hur det fungerar med musikuppspelningen i N8an, har blivit riktigt irriterad vid det här laget på hur musiken sorteras i min N8. Jag drar dit en mapp med tex mp3, men då hamnar den ibland under "Okänd", där jag förövrigt redan har ett gäng med låtar som ligger huller om buller, men egentligen ligger i mappar. Ska jag behöva göra spellistor för att få lite sammanhang i tex en ljudbok (mp3) som ligger i en mapp? Är det någon som kan ge en hint om hur man ska få orginalmusikspelaren att fungera på ett smidigt sätt. Jag har tagit egna kopior på några av mina CD-skivor (för privat bruk). Tidigare har det fungerat ypperligt i min "vanliga mp3" spelare att bara dra över en mapp, men med nya N8an som musikspelare fungerar det inte längre, det blir en väldans oordning helt enkelt. Sen undrar jag om det är något trix för att få orginalheadsetet att fungera att spela upp musik med? Det låter minst sagt konstigt (med något slags eko), om jag inte drar ut plugen en bra bit, men då glappar det gärna. Det fungerar dock ypperligt med vanlig 3,5 mm stereoplug. Mvh
N8:an bryr sig inte om vilka mappar musiken ligger i utan går på id taggarna i mp3:an och saknas dessa eller är felaktiga så blir det oordning. Taggarna kan editeras och albumomslag kan läggas till med diverse program för detta, hittade själv ett freeware program som jag tyckte funkade ok som heter "Tagscanner".
Postad 03 October 2011 - 11:59
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
N8:an bryr sig inte om vilka mappar musiken ligger i utan går på id taggarna i mp3:an och saknas dessa eller är felaktiga så blir det oordning. Taggarna kan editeras och albumomslag kan läggas till med diverse program för detta, hittade själv ett freeware program som jag tyckte funkade ok som heter "Tagscanner".
Sant...Tagscanner va ett bra tips när jag fick det av dig för ca 2 veckor sedan för den ordnade min musik väldigt bra och enkel va den oxå att använda Kommit ny version av Angry Birds för er som gillar spel: http://www.n8fanclub...-full.html#more
Postad 03 October 2011 - 13:48
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Kommit ny version av Angry Birds för er som gillar spel: http://www.n8fanclub...-full.html#more
Det verkar dock inte gå att uppdatera innifrån Angry birds i alla fall inte än, jag hittade dock en helt ny bana till Angry birds season. Jag har annars klarat alla banor Angry birds, Angry birds seasons och Angry birds Rio, så jag börjar ju nästan få lite abstinens  . Är verkligen inget spelfreak annars, men jag gillar Angry birds starkt.
Postad 03 October 2011 - 14:13
Pherpelleplutt
-
Pherpelleplutt
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Tackar för era tips! Ska testa tagscanner
Har ni fått era medföljande lurar (headsetet) att fungera att lyssna på musik med? Kanske måste jag ställa om något i telefonen så den fattar att det är headsetsöronpropparna? Låter ju inte frisk som det är nu.
Postad 03 October 2011 - 14:46
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Tackar för era tips! Ska testa tagscanner Har ni fått era medföljande lurar (headsetet) att fungera att lyssna på musik med? Kanske måste jag ställa om något i telefonen så den fattar att det är headsetsöronpropparna? Låter ju inte frisk som det är nu.
Har inte haft problem med de medföljande lurarna, kan dock inte säga att jag använt dem mycket. De bör kännas av automatiskt och indikeras på displayen. Det låter för mig som om de möjligen inte gått i hela vägen i kontakten, man brukar kunna få det resultatet att ljudet blir i mono med eko, det kan ju förstås vara något fel på lurarna eller telefonens jack.
Postad 03 October 2011 - 18:08
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Vet ni om det funkar med 64 GB minneskort i N8:an? Blev väldigt sugen på att köpa Sandisks 64 GB MicroSD kort..
Postad 03 October 2011 - 18:37
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Uppdaterad QML-Store på Beta Labs: http://betalabs.noki...tore-qml-client We are offering members of the Nokia Beta Labs community a preview of the new Store client. Please help us in testing it before it is deployed in a software update. This beta Store client will replace the current Store client on your Symbian^3 or Symbian Anna device, and it supports nearly all of the features as the official Store client (Web Runtime). The key new features this client brings include: - Easier navigation
- Improved product details view, for a rich and fluid discovery experience
- Quicker, smoother and more responsive than WRT client
Update 03.10.2011 - Version 3.16.034 ( download now) ( direktlänk) - Fixed: Application update notification issue
- Fixed: Payment using SMS is taking too long to complete, especially when the mailbox is open and has a lot of messages
- Fixed: In some cases, the client accidentally deletes the SMS messages on the phone
- Fixed: Sometimes, the Client fails to silently sign-in, Spinner is always visible in the account view
Redigerat av trixeo, 03 October 2011 - 18:39.
Postad 03 October 2011 - 18:41
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Antagligen ingen som vet eftersom ingen svarar, ingen nytta med att göra samma inlägg flera gånger.
Postad 03 October 2011 - 19:06
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
64GB finns bara i SDXC ej SDHC som N8:an stöder, SDXC använder tydligen exFAT istället för FAT32 filsystem by default pga 32GB begränsningen(parttition) i FAT32. Från SD association: "Is SDXC compatible with existing SD devices? Existing SD and SDHC devices are not be compatible with new SDXC memory cards, but existing SD and SDHC memory cards will still continue to be offered by card manufacturers for the foreseeable future. Existing SD and SDHC memory cards will work in SDXC devices." https://www.sdcard.o...aq/#sdxc_compat Möjligen är detta inte hela sanningen, men om det nu är så att hårdvaran i N8:an möjligen skulle kunna stöda SDXC så kan det mycket väl kräva en mjukvaruuppdatering i så fall. Det enkla svaret på frågan är nog nej (Nokia anger 32GB max), är man intresserad att gå vidare med det så får man nog kolla med Nokia helt enkelt.
Redigerat av Neonknight, 03 October 2011 - 19:07.
Postad 03 October 2011 - 19:42
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Hiitade detta inlägg på mobil.se chatt som Nokia hade häromdan, kan ju bli fler trevliga uppdateringar då som sagt: Julian: När kommer nästa uppdatering för Symbian, alltså efter Belle Nokia: Hej Julian, nästa uppdatering för Symbian efter Belle kommer under första halvåret nästa år. /William
Postad 03 October 2011 - 19:58
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Hiitade detta inlägg på mobil.se chatt som Nokia hade häromdan, kan ju bli fler trevliga uppdateringar då som sagt: Julian: När kommer nästa uppdatering för Symbian, alltså efter Belle Nokia: Hej Julian, nästa uppdatering för Symbian efter Belle kommer under första halvåret nästa år. /William
Till jul då, om man ska gå på Nokias egen kalender
Postad 03 October 2011 - 20:02
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
64GB finns bara i SDXC ej SDHC som N8:an stöder, SDXC använder tydligen exFAT istället för FAT32 filsystem by default pga 32GB begränsningen(parttition) i FAT32. ...
Nej, den begränsningen finns bara i att vissa Windows-versioner inte "vill" formatera större partioner än 32GB, en FAT32 partition kan vara mycket större än så (kan inte det exakta måttet i huvudet, men tror det är 2TB) och Windows kan även nyttja den precis som vanligt. Sen att det kanske inte är så lämpligt med partitioner så pass stora med just det filsystemet, men det är en annan historia. exFAT är gjort med tanke på just det.
Postad 03 October 2011 - 20:14
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Till jul då, om man ska gå på Nokias egen kalender 
Ja glömde ju de kör en egen sådan ja.. Haha. Nu snart dags för din Belle 4b äntligen. Har nu idag fått licensnyckeln till nya Handy safe pro som funkar m Belle och det va vad jag väntade på tills innan jag skulle uppdatera.. Så skriv nu om du har ytterligare något på g ang Belle för efter jobbet kl 24 så blir det uppdatering ala trixeoBELLA-4b..
Redigerat av big_swede70, 03 October 2011 - 20:15.
Postad 03 October 2011 - 22:11
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Nej, den begränsningen finns bara i att vissa Windows-versioner inte "vill" formatera större partioner än 32GB, en FAT32 partition kan vara mycket större än så (kan inte det exakta måttet i huvudet, men tror det är 2TB) och Windows kan även nyttja den precis som vanligt. Sen att det kanske inte är så lämpligt med partitioner så pass stora med just det filsystemet, men det är en annan historia. exFAT är gjort med tanke på just det.
Du har rätt i att 32GB inte är den absoluta gränsen, men att vissa Windows versioner bl a XP som jag själv använder fortfarande inte vill formatera större partitioner än 32GB (FAT32 filsystem) vid installation, mitt misstag, det gör kanske inte så stor skillnad vad gäller mitt svar i övrigt, men rätt ska vara rätt. Jag förordar hur som helst att den som är intresserad kontaktar Nokia för att få klarlagt om N8 möjligen stödjer microSDXC kort, det andra alternativet är väl om någon annan har testat och vet av erfarenhet helt enkelt.
Redigerat av Neonknight, 03 October 2011 - 22:13.
Postad 04 October 2011 - 13:32
Pär-Ola
-
Pär-Ola
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Kan jag få automatisk påminnelse/alarm av kontakters födelsedagar om den informationen är inmatad? Hade varit väldigt lämpligt......ibland.
Postad 04 October 2011 - 15:02
donpipino
-
donpipino
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Mailade Nokias support angående SDXC kort i N8, och här är deras svar:
Tack för att du har kontaktat Nokia Care kundsupport.
SDXC är bakåtkompatibla med SDHC-läsare/skrivare, och därmed så skall det gå utmärkt att använda denna typ av kort i Nokia N8. Detta förutsätter dock att kortet är formaterat med filsystemet FAT32. Märk väl att vi inte har testat minneskort med en kapacitet som är större än 32 GB på N8:an.
Postad 04 October 2011 - 15:07
premonitioner
-
premonitioner
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag raderade kontot i mobilen och installerade om den, efter det har det fungerat som det ska.
Gjorde det samma och då funkade det fint sen  ...höll på att bli vansinnig på att den kopplade upp precis hela tiden men standard inställningen på synkroniseringen var tydligen "snarast" så det löstes till slut det med. Om mailen nu skulle kräva lösenord igen varför frågar den då inte efter detta isf?? Tackar för svaren! Nu får jag aldrig mina dagliga uppdateringar från denna tråden till mailen längre heller... why?? Har gått in och tagit bort prenumeration och lagt till den igen men får aldrig något mail :/
Postad 04 October 2011 - 17:35
nilsrock
-
nilsrock
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag ska hjälpa till med ett mejl jag också, inte för att jag är ett är ett dugg intresserad personligen. Men plattformsdiskriminering irriterar mig oerhört. Wordfeud är väl norskt och det är Qt också, så jag tycker att en app inte borde vara så långsökt.
Här kan ni gå in och rösta på trådarna som propagerar för Wordfeud till Symbian/Nokia och skriva kommentarer. http://wordfeud.user...you-/filter/top
Postad 04 October 2011 - 17:40
nilsrock
-
nilsrock
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag har nyligen flashat in trixeos version 4 av Belle. Hittils funkar den mycket bra. Snyggt jobbat trixeo!
Något som är lite trist är att widgeten till tv.nu verkar göra telefonen mycket ostabil.
Postad 04 October 2011 - 18:41
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Hur kan man få knappen som finns att sluta blinka fast telefonen inte "vill något"?
Postad 04 October 2011 - 19:24
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Jag har nyligen flashat in trixeos version 4 av Belle. Hittils funkar den mycket bra. Snyggt jobbat trixeo! Något som är lite trist är att widgeten till tv.nu verkar göra telefonen mycket ostabil.
Inget jag har märkt iaf, jag la in hans Belle 4b imorse och tom kalenderfunktionen fungerar i tv.nu widgeten, tror inte den gjorde det med Anna.. En sak jag saknar nu när jag gått ifrån SPB mobile shell är en stor väder widget, har lagt in SPB egna väder-widget men den är för liten, går det få en widget i storlek som mail-widgeten så hade ju de varit grymt.. någon som har förslag? Sen är ju tyvärr blocket-appen ej fungerande i Belle än men det borde ju komma en uppdatering där snart. Märkt oxå att man kan numer ej ha ett bokmärke som genväg på startsidorna eller har jag missat något där??
Redigerat av big_swede70, 04 October 2011 - 19:24.
Postad 04 October 2011 - 19:27
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Mailade Nokias support angående SDXC kort i N8, och här är deras svar: Tack för att du har kontaktat Nokia Care kundsupport. SDXC är bakåtkompatibla med SDHC-läsare/skrivare, och därmed så skall det gå utmärkt att använda denna typ av kort i Nokia N8. Detta förutsätter dock att kortet är formaterat med filsystemet FAT32. Märk väl att vi inte har testat minneskort med en kapacitet som är större än 32 GB på N8:an.
Då var det ungefär som jag trodde, anledningen till att SD association skriver att SDXC inte är kompatibelt med SDHC är nog att det kan vara firmware beroende och därmed beroende på att tillverkaren av läsaren (i detta fall Nokia) måste stödja detta i firmware, jag har själv uppdaterat den inbyggda kortläsaren i min gamla stationära Dell en gång så att den skulle stödja SDHC och inte bara SD t ex. Om Nokia säger att det ska funka så verkar det ju lovande. Kortet måste formateras om dock förstås.
Postad 04 October 2011 - 19:41
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Har fått Joikuspot att fungara med Belle nu efter hittat tips på annat forum att man kan använda sig av V2.5. Är ju en äldre version men den fungerar fullt ut på Belle så länge..
Postad 04 October 2011 - 20:02
Unregisteredfb9b0e2c
-
Unregisteredfb9b0e2c
-
Rookie
-
4 inlägg
Kör också med trixeos senaste version, funkar super än så länge  Mkt bra gjort Någon som vet om det går att ta bort autolock funktionen på något sätt? Låser alltid telefonen själv och blir så trött på att den låser sig själv även om man inte vill att den ska det. Finns det någon killtask app, eftersom det inte finns något sätt att stänga öppnade program som det fanns med Anna? Är det fler än jag som har problem med Wi-Fi? Kopplar upp mig på mitt trådlösa här hemma, efter ett tag står det ej ansluten i Wi-Fi menyn. fast symbolen för Wi-Fi finns längst upp?? Mvh Denilsson
Postad 04 October 2011 - 20:17
Scio
-
Scio
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hur kan man få knappen som finns att sluta blinka fast telefonen inte "vill något"?
Inställningar - telefon - medd.indikering - standby, pulserande ljus - av.
Postad 04 October 2011 - 21:02
nilsrock
-
nilsrock
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Inget jag har märkt iaf, jag la in hans Belle 4b imorse och tom kalenderfunktionen fungerar i tv.nu widgeten, tror inte den gjorde det med Anna.. En sak jag saknar nu när jag gått ifrån SPB mobile shell är en stor väder widget, har lagt in SPB egna väder-widget men den är för liten, går det få en widget i storlek som mail-widgeten så hade ju de varit grymt.. någon som har förslag? Sen är ju tyvärr blocket-appen ej fungerande i Belle än men det borde ju komma en uppdatering där snart. Märkt oxå att man kan numer ej ha ett bokmärke som genväg på startsidorna eller har jag missat något där??
Ok, min telefon låste sig och startade om efter att jag hade lagt upp widgeten. När jag sedan tog bort den så var allt som vanligt igen. Jag får prova att installera tv.nu igen. Blocket saknar jag också, men det visste jag innan jag installerade att det inte fungerar på Belle ännu. Edit: Det är synd att inte Nokia har gjort någon widget till väderappen i Maps.
Redigerat av nilsrock, 04 October 2011 - 21:04.
Postad 04 October 2011 - 22:34
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
... Märkt oxå att man kan numer ej ha ett bokmärke som genväg på startsidorna eller har jag missat något där??
Gör en egen Widget via denna site tex http://www.jappit.co...iseyourwebsite/Installera och lägg sen upp den på startsidan. Gjorde en exempel-launcher för denna tråd i en widget som jag bifogar. Det är bara att installera så får man en "app" som startar webläsaren med sidan " https://www.minhembi...iew=getnewpost"
Bifogad fil(er)
-
N8.zip 10.5K
13 Antal nerladdningar
Redigerat av trixeo, 04 October 2011 - 22:48.
Postad 04 October 2011 - 22:48
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Kör också med trixeos senaste version, funkar super än så länge Mkt bra gjort Någon som vet om det går att ta bort autolock funktionen på något sätt? Låser alltid telefonen själv och blir så trött på att den låser sig själv även om man inte vill att den ska det. Finns det någon killtask app, eftersom det inte finns något sätt att stänga öppnade program som det fanns med Anna? Är det fler än jag som har problem med Wi-Fi? Kopplar upp mig på mitt trådlösa här hemma, efter ett tag står det ej ansluten i Wi-Fi menyn. fast symbolen för Wi-Fi finns längst upp?? Mvh Denilsson
Autolock var jag också sur på i början när jag köpte N8:an, inte många andra hittade jag som gnällde över detta och sen har jag lärt mig att leva med det. Anledningen till att det är på detta sätt är troligen att det är samma exe som både låser telefonen samt sätter igång skärmsläckaren. Tidigare Noki:or jag haft är de två funktionerna separerade. Man kunde tex sätta skärmsläckaren på 30 sekunder men låset icke automatiskt. Man kan ju nu tex sätta autolock på en timma med lite enkelt hack men då går ju inte heller skärmsläckaren igång förrän då och batteriet lär ju ta slut rätt fort. App Stop är rätt ok. Men jag förstår inte vad du menar när du säger att det inte går att stänga program på samma vis som i Anna, man gör ju precis likadant i Belle, dvs trycker in och håller inne meny-knappen och får då upp öppna program och kan avsluta dem med X eller växla till dem. Skillnaden från Anna är dock att just "Meny" inte finns som val att stänga. Den appen har blivit dold. Menar du att den kopplar ned fast du tex surfar eller använder en app som nyttjar wifi? Den kopplar väl ned när den anser att du inte använder uppkopplingen automatiskt, det är ju för att spara ström. Inga problem med det som du säger att den visar ikonen fast den inte egentligen är uppkopplad.
Postad 04 October 2011 - 22:53
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Kom på en helt annan grej som jag inte vet om alla tänkt på som använder Belle: nu när man har så många startsidor behöver man ju inte använda "Meny" över huvud taget; ta en tom startsida, tex den till höger om den första, och lägg upp alla program/genvägar som man använder på den, i bokstavsordning om man så vill. Tack och adjö Meny =)
Önskar nu bara att man kunde göra om Meny-knappen till "lägg på lur", gillar bättre en fysisk knapp för just detta ändamål.
Redigerat av trixeo, 04 October 2011 - 22:56.
Postad 05 October 2011 - 07:43
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Autolock var jag också sur på i början när jag köpte N8:an, inte många andra hittade jag som gnällde över detta och sen har jag lärt mig att leva med det. Anledningen till att det är på detta sätt är troligen att det är samma exe som både låser telefonen samt sätter igång skärmsläckaren. Tidigare Noki:or jag haft är de två funktionerna separerade. Man kunde tex sätta skärmsläckaren på 30 sekunder men låset icke automatiskt. Man kan ju nu tex sätta autolock på en timma med lite enkelt hack men då går ju inte heller skärmsläckaren igång förrän då och batteriet lär ju ta slut rätt fort. App Stop är rätt ok. Men jag förstår inte vad du menar när du säger att det inte går att stänga program på samma vis som i Anna, man gör ju precis likadant i Belle, dvs trycker in och håller inne meny-knappen och får då upp öppna program och kan avsluta dem med X eller växla till dem. Skillnaden från Anna är dock att just "Meny" inte finns som val att stänga. Den appen har blivit dold. Menar du att den kopplar ned fast du tex surfar eller använder en app som nyttjar wifi? Den kopplar väl ned när den anser att du inte använder uppkopplingen automatiskt, det är ju för att spara ström. Inga problem med det som du säger att den visar ikonen fast den inte egentligen är uppkopplad.
Kan ju lägga till tipset oxå att om man håller inne menyknappen och sen trycker på valfritt x och trycker någon sekund så får man valet att stänga allt.. Bara en parantes till ditt tips
Postad 05 October 2011 - 07:47
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Gör en egen Widget via denna site tex http://www.jappit.co...iseyourwebsite/ Installera och lägg sen upp den på startsidan. Gjorde en exempel-launcher för denna tråd i en widget som jag bifogar. Det är bara att installera så får man en "app" som startar webläsaren med sidan "https://www.minhembi...iew=getnewpost"
Tack för tips. Har testat din Widget och det va ju smidigt.
Postad 05 October 2011 - 08:48
Unregisteredfb9b0e2c
-
Unregisteredfb9b0e2c
-
Rookie
-
4 inlägg
Tack för era snabba svar!
Det jag tänkte på med Anna & stänga program. Var om man tryckte på den icke fysiska menyknappen nere i vänster hörn så fick man upp en meny & längst upp där kunde man välja att se öppnade program (visste ej att man fick upp alla öppna program genom att hålla inne den fysiska menyknappen) Tack för det!
Ska testa en app som heter pocketlock, som gör att telefonen låses när sensorn uppe i höger hörn inte får ljus!
Kan vara ett allternativ till oss som inte gillar autolock funktionen. Sen finns ju alltid alternativet att låsa telefonen manuellt på sidan
Postad 05 October 2011 - 09:16
alllex
-
alllex
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har fått Joikuspot att fungara med Belle nu efter hittat tips på annat forum att man kan använda sig av V2.5. Är ju en äldre version men den fungerar fullt ut på Belle så länge..
Läste också att detta skulle fungera men fick det inte att fungera för mig. Varifrån laddade du ner v2.5? Den fil jag installerade heter joikuspot_light_v2_5.sis. Exakt samma problem som tidigare, dvs allt fungerar frånsett att det står "internetåtkomst saknas" när man connectat med PCn.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|