Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 09 september 2010 - 18:46
Unregistered4877c979
-
Unregistered4877c979
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Har efter uppdateringen av boxen fått igång boxen.
Står Mute ibland och ljudet försvinner, men efter några omstarter verkar problemet försvunnit.
Men nu har jag ingen bild via HDMI, endast via Scart.
Har någon tips på lösning?
Är det inställningar i boxen som behöver göras?
Har innan uppdateringen haft problem med ljudet via HDMI till TV'n...
Postad 09 september 2010 - 18:46
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Efter uppdateringen så har det mesta inspelade mateialet försvunnit. Ligger kvar 4 program. Dom som jag haft sparade längst. Nån som vet om det går att få tillbaka?
Postad 09 september 2010 - 18:50
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
När jag skulle starta boxen så startade den inte utan växlade bara mellan starkt lysande och svagt lysande klocka. Jag tryckte på on/off knappen på fronten och därefter startade alltid boxen i tyst mute läge
Fick röd>353>textTv >1 att fungera för en fabriksreset. Frågan är nu om man vågar stänga av boxen igen?
Hände mig nu ikväll. I morse startade den som den skulle, men nu ikväll växlade den som för que. Efter ett par försök drog jag strömsladden och sedan gick den att starta som "vanligt". Verkar helt klart vara en bugg. Har fortfarande inte fått den nya FW. kommer varken automatiskt via omstart eller när jag söker efter den. Jag har längtat ganska länge efter ny FW nu pga att min box har börjat hänga sig när jag slår på EPG eller mytv (trots ny strömadapter). Tänkte precis ringa kundtjänst och fråga efter FW`n, men nu när jag läser alla missnöjen blir jag osäker.
bör jag låta den vara som den är: buggig o jobbig men tittbar? Eller ska jag chansa med den nya? finns det någon som är nöjd?
Tror det enda jag är nöjd med hittills är att det går att bläddra fort i EPG med channel + och -. I övrigt tycker jag att upplösningen i EPG är dålig och att det finns en hel del buggar.
Postad 09 september 2010 - 19:18
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Har efter uppdateringen av boxen fått igång boxen. Står Mute ibland och ljudet försvinner, men efter några omstarter verkar problemet försvunnit.
Men nu har jag ingen bild via HDMI, endast via Scart.
Har någon tips på lösning?
Är det inställningar i boxen som behöver göras? Har innan uppdateringen haft problem med ljudet via HDMI till TV'n...
titta hur inställningarna står i meny inställningar. är det rätt där får du göra en fabriksåterställning, man får trycka det snabbt för att det ska fungera
Postad 09 september 2010 - 19:32
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Buggade till rejält när jag startade boxen efter att en inspelning hade startat när den stod i standby nu. Först så startade den så dioden lyste grönt och rec. Men ingen bild och inget ljud, fast menyn gick att få upp men favoritlistan var helt tom. Så jag gick in i mytv å då kunde jag börja titta på inspelningen, efter det var kanalerna tillbaks i favoritlistan, stängde av sen å när jag startade igen så visades mute symbolen i bild. Även fast jag hade ljud och bild och kunde byta kanaler då, men mute symbolen gick inte att få bort.
Kan ju tycka att idioterna som gjort programvaran borde ha buggtestat den bättre så att den inte skulle ha varit så här värdelös när de släppte ut den.
Redigerat av fremar-7, 09 september 2010 - 19:33.
Postad 09 september 2010 - 19:34
Unregistered71f94406
-
Unregistered71f94406
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Hade också problem med att boxen startade med "mute" i displayen och sen slog av igen.
Fixen för min del var att göra en formatering enligt meny-rödknapp-353-teletext-2 sen har allt funkat ok vad gäller uppstarter, så kontentan verkar vara att boxen mår bäst ifall den blir "nollad" totalt.
//Ronnie
Postad 09 september 2010 - 19:45
perfrh
-
perfrh
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Någon som vet om/när man får tillgång till fler videobutiker i VOD?
Postad 09 september 2010 - 20:08
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Någon som vet om/när man får tillgång till fler videobutiker i VOD? 
nope...
Postad 09 september 2010 - 20:20
toy2me
-
toy2me
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Har nu klippt av navelsträngen till VOD då skitet ändå bara buggade, så jä_la klantigt av CD att släppa en så oprövad programvara. Har dessutom provat massor med inställningar (kantutjämning, skärpa etc) för att få den fula GUI-texturen att se bättre ut...ingen större förbättring  Har mailat CD och spytt ut min galla.
Postad 09 september 2010 - 20:41
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Man blir ju helt matt av att läsa om alla dessa problem.....
Det som jag undrar är ju om detta verkligen är ett nytt os, hur dåligt har dom testat egentligen?
Kan det inte va så att det är ett nytt gui bara?
Har själv inte uppdaterat & det känns ju som att det får bero ett tag till
Postad 09 september 2010 - 20:54
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
hur ser eran signalstyrka ut nu?
jag har 70% på Antenn 1 och 72% på Antenn 2
Postad 09 september 2010 - 21:00
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
68% tror jag att det var på båda ca. På den vanliga comboboxen som är kopplad till samma parabol så visar den 90 eller 95% tror jag det är.
Postad 09 september 2010 - 21:22
Wahlberg22
-
Wahlberg22
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Tyckte att det stod i manualen på sidan 37 att man endast trycker en gång på inspelningsknappen för att spela in pågående program.
Länk till manualen
Om du vill spela in ett program direkt väljer du kanal och trycker på [rec]. Hela programmet spelas då automatiskt in.
Du kan välja inspelningstiden i 30-minutersintervall (högst 4 timmar) genom att trycka upprepade gånger på knappen [rec].
När inspelningen har börjat kan du byta kanal utan att inspelningen påverkas.
Om du vill stoppa inspelningen trycker du stop. Bekräfta med ja. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Men vad i helskotta har hänt med funktionen "Rec"? Varför kan man inte längre trycka en gång på rec så det blir en löpande inspelning som bara rullar på tills man stoppar (eller tills maxtiden uppnåtts), som inte påverkas av olika program etc? Om det är flera program på raken jag vill se på någon kanal och och samtidigt något på en annan kanal brukar jag alltid bara trycka på rec för fortlöpande inspelning på en kanal, och sen byta till den andra. Den möjligheten verkar ju ha försvunnit helt...? Ps. Jag har oxå MUTE problemet... har det löst sig med fabriksåterställning för alla??? Ds.
Postad 09 september 2010 - 21:43
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Icke onöjd men inte nöjd så länge min HD är för liten. Samt piltangenterna... Men om du har problem idag, varför inte uppdatera och hoppas att det löser dina problem? Men konstigt att du inte fått den nya versionen.
117 timmar blev 116 timmar efter en halvtimmas inspelning. Fylla disken, mmh, parallelinspelning på två HD-kanaler blir 60 timmar, cirka, delat med två 30 timmar. Möjligt... Har de varit dumma och lagt in en begränsning av hårddiskstorleken? fast några har väl rapporterat att det haft kvar hela storleken även efter uppdateringen? Kanske att den numera formatera exakt det den förväntar sig men de som hade en disk som överlevde uppdateringen, vilket min inte gjorde, har kvar gamla formateringen.
Måste nästan kolla upp detta med CD....
Boxen är otroligt seg, ibland tar det 3-4 sekunder efter knapptryck innan den byter kanal (och det var samma problem med originaldisken i om någon undrar). Och det där med att starta upp boxen är som en stor gåta, man behöver verkligen sätta på den 2-3 gånger innan den är på... Det största felet är hur segt allt är, sirap har fransmännen börjat med nu... MISSNÖJD! Någon som vet om/när man får tillgång till fler videobutiker i VOD? 
SF är den enda som finns just nu.
Redigerat av Svenna72, 15 september 2010 - 23:21.
Postad 09 september 2010 - 21:43
toy2me
-
toy2me
-
Amatör
-
-
52 inlägg
hur ser eran signalstyrka ut nu?
jag har 70% på Antenn 1 och 72% på Antenn 2
68% + 67% (2x7meter antennkabel)
Postad 09 september 2010 - 22:09
bloodfire
-
bloodfire
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Verkar som att jag tappat ljudet via HDMI idag (funkade innan uppgraderingen och funkade igår efter uppgraderingen.)
Funkar via stereo-pluggarna, och är inte "mute-problematiken".
Trist!
Redigerat av bloodfire, 09 september 2010 - 22:10.
Postad 09 september 2010 - 22:31
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Jag funderar på att ta bort fläkten ur min box. Ljudet stör ganska mycket och vi sitter ganska nära boxen. Min plan är att plocka ut den och sen köra upp några spår i locket så att det kan släppa ut värmen därigenom. Borde väl bli minst lika bra som stängt lock med fläkt. Med tanke på hur idiotiskt dom har placerat fläkten så.
Redigerat av zitzo, 09 september 2010 - 22:32.
Postad 09 september 2010 - 22:35
janb
-
janb
-
Användare
-
-
228 inlägg
Varje gg jag stänger av boxen å startar den igen så har jag ingen bild på svt1,2,tv3,kanal5,tv8 å många fler,det står problem med att ta emot signalen, men tv4,svt 24 å ett par till funkar.
har aldrig haft det problemet förr elr me någe annat,men efter uppdateringen e boxen skräp.
Verkar som att du har problem med kanaler med horisontell polarisation medan vertikala fungerar. Kolla med lyngsat och testa några fler för att se om min misstanke är korrekt. Med vanligt "universal-LNB" så styr boxen LNB till horisontell polarisation genom att mata den med hög spänning (typiskt 17-18V). Vertikal polarisation väljs med låg spänning (typiskt 13-14V). Det finns speciella instrument med F-kontakter som kan mäta detta men du kan också själv mäta utspänningen i LNB-kabeln med vanlig voltmeter (DC-Volt) för att kontrollera om boxen _kan_ mata ut den höga spänningen. Om du har mycket spänningsfall upp till LNB kan det vara det som är problemet (dåliga anslutningar etc). (Det _kan_ ju vara så att LNB råkat gå sönder precis nu.)
Postad 09 september 2010 - 23:06
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
68% + 67% (2x7meter antennkabel)
Jag har runt 66%, 2 * 25 meter. Min parabol är av modell large och den blev nyss kalibrerad. Det är inget fel på mottagningen, boxen gjorde de dock ännu sämre med den här uppdateringen.
Postad 09 september 2010 - 23:09
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Kanske är dags för en ny Samsung LED-TV med inbyggd satellitbox, CD Sagembox är om möjligt ännu mer defekt nu med Linux i boxen än den var innan, och redan då var den skräp!
Någon som testat en ny Samsung LED med inbyggd box??
Postad 10 september 2010 - 04:18
Unregisteredd42b33aa
-
Unregisteredd42b33aa
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Även jag har problem med att den står i MUTE när jag startar boxen. Felanmält till CD, om det hjälper är mera osäkert. Startar för det mesta med ett andra försök men några gånger har jag fått reseta boxen.
Tobbe
Min box startar också i mute-läge titt som tätt men upptäckte igår att det är volymen i boxen som står på noll. Alltså istället för att starta om boxen räcker det med att höja volymen på boxen. //Jörgen
Postad 10 september 2010 - 05:37
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Verkar som att jag tappat ljudet via HDMI idag (funkade innan uppgraderingen och funkade igår efter uppgraderingen.) Funkar via stereo-pluggarna, och är inte "mute-problematiken".
Trist! 
Du har ju säkert testat en massa olika saker, men jag hade i alla fall ett liknande problem igår. Fick inget ljud med varesig tvn eller receivern via hdmi. Stängde av och slog på boxen flera gånger, utan resultat. Sen stängde jag av receivern utan att stänga av boxen, när jag startade receivern igen kom ljudet tillbaks både via tvn och receivern.
Postad 10 september 2010 - 05:47
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Mina signalvärden är kring 70% på de båda ingångarna. Men när jag mäter linorna via min SatPro så går den i taket och visar HI. Parabolen är på 120x130cm. Så dessa signalvärden som boxen visar kan man ta med en nypa salt.
Postad 10 september 2010 - 06:52
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Min box startar också i mute-läge titt som tätt men upptäckte igår att det är volymen i boxen som står på noll.
Alltså istället för att starta om boxen räcker det med att höja volymen på boxen.
//Jörgen  men TV bilden hade den överkryssade och högtalaren och Mute i displayen samt att den inte reagerade på fjärren, menar du att det går att komma ur Mute-läge genom att klicka på volymreglaget? Ska test det nästa gång. Boxen är ju kass i uppstart, ibland startar den på första ibland gör den ett första försök hamnar i mute och i andra försök så går den igång. Konstigt att CD inte har testat att sätta på boxen! Jag tar min fellista och skickar den till CD så får vi se vad de säger. Jag har runt 68-70% och det har nog en 2x10m kabel, inga problem med signalstyrkan Men vad i helskotta har hänt med funktionen "Rec"? Varför kan man inte längre trycka en gång på rec så det blir en löpande inspelning som bara rullar på tills man stoppar (eller tills maxtiden uppnåtts), som inte påverkas av olika program etc? Om det är flera program på raken jag vill se på någon kanal och och samtidigt något på en annan kanal brukar jag alltid bara trycka på rec för fortlöpande inspelning på en kanal, och sen byta till den andra. Den möjligheten verkar ju ha försvunnit helt...?
Ps. Jag har oxå MUTE problemet... har det löst sig med fabriksåterställning för alla??? Ds.
Anledningen är nya kommandon vid inspelning: Om du vill spela in ett program direkt väljer du kanal och trycker på [rec]. Hela programmet spelas då automatiskt in. Du kan också välja inspelningstiden i 30-minutersintervall (högst 4 timmar) genom att trycka upprepade gånger på knappen [rec]. När det gäller Mute så har jag nu fått ljud efter fabriksåterställning, men den behöver två startförsök även efter återställning
Postad 10 september 2010 - 07:15
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Jahaja, detta var ju en lysande uppdatering.....
Hade programmerat en del inspelningar igår (inlagda efter uppdateringen) men bara hälften av matrialet blev inspelat....
Dags att baxa fram giljotinen !
Vive La France !
Postad 10 september 2010 - 07:15
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Som många andra har jag problem med uppstart av boxen. Krävs för det mesta två starter för att den ska gå igång. Dock har jag fått igång den på ett försök vid åtminstone ett tillfälle.
Tycker dessutom att bilden är sämre och jag tror inte jag inbillar mig. Tycker att det förekommer mycket "jaggies" på HD-kanalerna nu. Med "jaggies" menar jag t ex att sidlinjen på en tennisplan blir hackig när den går diagonalt över bilden. Har testat med 720p och 1080i som output från boxen, men ingen skillnad.
Gränssnittet tycker jag inte heller är någon höjdare direkt. Liten och suddig text som många andra redan påpekat.
Nä...de får se till att släppa nåt riktigt bra den 18:e för att jag ska bli nöjd!
//P
Postad 10 september 2010 - 07:22
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1 086 inlägg
Min box startar med ljud men det står mute i displayen och har mute-symbolen i övre vänstra hörnet. När jag försökte få bort mute-symbolen genom att trycka mute-knappen på fjärren så försvann ljudet helt oavsett hur jag tryckte med mute-knappen...
... dock så löste man det enkelt genom att göra som det beskrivs ovan, använda volymknapparna istället.
Postad 10 september 2010 - 07:27
Kallekula1
-
Kallekula1
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Varning!
Uppdatera ej! bara skräp den nya fw, speciellt om man bytt disk!
jag uppdaterade med min 1tb disk och vipps alla inspelningar borta !? bara 117 tim mot ca 437 innan
i övrigt läs övrigas inlägg om problem buggar m,m dom finns där! och det värsta är att man nu inte kan redigera inspelat material som innan klippa bort reklamen m,m allt sådant är borta !? spolningen värdelös nu seg och urkass! jag spelade in nytt på min nu "tomma" disk en 5 6 program som jag skulle se på senare var det tänkt men efter att retat upp mig på denna skit fw  så bytte jag hd igen tillbaka till orgionaldisken och då har jag den gamla "goa" fw som i allafall fungerar gjorde fabriksreset och bytte sedan disk tillbaka till 1tb disken men tyvärr så ligger den nya fw lagrad på den disken så direkt var det den nya usla fw och inte nog med det ALLA nya inspelningar gjorda med den nya fw är borta på 1tb disken !!!?
så att byta diskar med olika fw gör att man förlorar allt inspelat på icke orgionaldisken tydligen, så varning för det!
innan kunde jag byta diskar från orgional till stora och tillbaka och allt inspelat fanns kvar och utan problem.
Postad 10 september 2010 - 07:29
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Jag funderar på att ta bort fläkten ur min box. Ljudet stör ganska mycket och vi sitter ganska nära boxen. Min plan är att plocka ut den och sen köra upp några spår i locket så att det kan släppa ut värmen därigenom. Borde väl bli minst lika bra som stängt lock med fläkt. Med tanke på hur idiotiskt dom har placerat fläkten så.
Nja, skulle rekommendera dig att testa att köra en tid helt utan lock och kontrollera vilken temperatur hårddisken landar på först. Fläktens uppgift är främst att kyla disken men även att skapa cirkulation i luften i övriga boxen. Vill minnas att när jag testade med den 500 GB jag nu har i att köra utan lock steg temperaturen på disken till uppemot 50 grader. Okej, nu ska sägas att 50 grader är inte jättefarligt, det jag förstått som farligast för en disk är store stegringar i temperatur över tid, dvs en snabb stegring ger en större risk för tidig död. Det går annars, om man är lite händig, att justera fläktens infästning. Fläkten i sig låter inte så mycket, det som låter är när vibrationerna går över i den minst sagt skramliga lådan. Har länkat till denna förut, kan göra igen. Ett exempel på hur man kan göra för att få tyst på fläkten https://www.minhembi...onpolio/276106/
Postad 10 september 2010 - 07:49
seth72
-
seth72
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
hej har du gamla programvaran wow kan du inte klona disken , jag ångra djup jag installerade nya programvaran Varning! Uppdatera ej! bara skräp den nya fw, speciellt om man bytt disk! jag uppdaterade med min 1tb disk och vipps alla inspelningar borta !? bara 117 tim mot ca 437 innan i övrigt läs övrigas inlägg om problem buggar m,m dom finns där! och det värsta är att man nu inte kan redigera inspelat material som innan klippa bort reklamen m,m allt sådant är borta !? spolningen värdelös nu seg och urkass! jag spelade in nytt på min nu "tomma" disk en 5 6 program som jag skulle se på senare var det tänkt men efter att retat upp mig på denna skit fw så bytte jag hd igen tillbaka till orgionaldisken och då har jag den gamla "goa" fw som i allafall fungerar gjorde fabriksreset och bytte sedan disk tillbaka till 1tb disken men tyvärr så ligger den nya fw lagrad på den disken så direkt var det den nya usla fw och inte nog med det ALLA nya inspelningar gjorda med den nya fw är borta på 1tb disken !!!? så att byta diskar med olika fw gör att man förlorar allt inspelat på icke orgionaldisken tydligen, så varning för det! innan kunde jag byta diskar från orgional till stora och tillbaka och allt inspelat fanns kvar och utan problem.
Postad 10 september 2010 - 08:20
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 691 inlägg
Tycker den nya mjuvkarna är bättre på många punkter, men det jag stör mig på mest är att ljudet har blivit så himla lågt när det är stereoljud med HDMI, när det sänds Dolby Digital så är det bra ljudnivå. Jag upplever faktiskt att boxen har blivit snabbare med nya mjukvaran, min var otroligt slö innan.
Postad 10 september 2010 - 08:20
crimsonidol1
-
crimsonidol1
-
Rookie
-
6 inlägg
Efter att ha följt debatten på denna sida om Canal digital boxen några veckor måste jag konstatera att det är förvånande att många av inläggen är rena klagomål istället för undersökta reala problem. Det klagas ständigt enbart för klagandets skull vilket är tråkigt och på något vis undermineras denna sidan betydelse för tänkbar vidareutvecklingen av boxen. Fakta är att boxen har haft svagheter rent mjukvarumässigt men mycket har blivit bättre med senaste uppdateringen och vid normal användning så finns inte mycket att klaga på jämfört med andra liknande boxar.Allt handlar om vilket förhållningssätt vi har och här har det verkligen blivit väl negativt utan någon konstruktiv mening i botten.
Redigerat av crimsonidol1, 10 september 2010 - 08:23.
Postad 10 september 2010 - 08:25
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Efter att ha följt debatten på denna sida om Canal digital boxen några veckor måste jag konstatera att det är förvånande att många av inläggen är rena klagomål istället för undersökta reala problem. Det klagas ständigt enbart för klagandets skull vilket är tråkigt och på något vis undermineras denna sidan betydelse för tänkbar vidareutvecklingen av boxen. Fakta är att boxen har haft svagheter rent mjukvarumässigt men mycket har blivit bättre med senaste uppdateringen och vid normal användning så finns inte mycket att klaga på jämfört med andra liknande boxar.Allt handlar om vilket förhållningssätt vi har och här har det verkligen blivit väl negativt utan någon konstruktiv mening i botten.
Inlägg nummer 1....
Redigerat av what17ever, 10 september 2010 - 08:25.
Postad 10 september 2010 - 08:27
seth72
-
seth72
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
det är ju inte så konstigt när canaldigital inte svarar på ens fråga när skickar via deras tekniska support samma när man ringer dom säger alltid nästan att det är fel hos dig Efter att ha följt debatten på denna sida om Canal digital boxen några veckor måste jag konstatera att det är förvånande att många av inläggen är rena klagomål istället för undersökta reala problem. Det klagas ständigt enbart för klagandets skull vilket är tråkigt och på något vis undermineras denna sidan betydelse för tänkbar vidareutvecklingen av boxen. Fakta är att boxen har haft svagheter rent mjukvarumässigt men mycket har blivit bättre med senaste uppdateringen och vid normal användning så finns inte mycket att klaga på jämfört med andra liknande boxar.Allt handlar om vilket förhållningssätt vi har och här har det verkligen blivit väl negativt utan någon konstruktiv mening i botten.
Postad 10 september 2010 - 08:39
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Tycker den nya mjuvkarna är bättre på många punkter, men det jag stör mig på mest är att ljudet har blivit så himla lågt när det är stereoljud med HDMI, när det sänds Dolby Digital så är det bra ljudnivå. Jag upplever faktiskt att boxen har blivit snabbare med nya mjukvaran, min var otroligt slö innan.
Höj volymen på boxen, efter uppgraderingen vart ljudet ställt till 50% som default... Vet någon vad MUTE i displayen innebär? Det inträffar ju då och då men inte alltid att den hänger med MUTE och sen stänger ned sig... Har använt tryckknappen på kontakten för att kallstarta boxen efter att ha haft detta problem. Då kom den i alla fall igång igen. Kan knappast ha med att ljudet är på 0 som någon skriver, varför skulle den inte starta då?
Postad 10 september 2010 - 08:45
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Jo, men så är det väl alltid att det är de med problem som syns på ett forum som detta. Min box fungerar mycket bättre nu än den gjorde innan. Samtidigt tycker jag det är konstigt att buggar som att den (i princip) aldrig startar på första försöket tillåts när programvaran bör ha testats riktigt grundligt. Jag tror att det här kan och kommer att bli riktigt bra bara några fler buggrättningar släpps.
Postad 10 september 2010 - 08:59
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Nån mer än jag som har maxpaketet med Canal Plus och inte får in de nya Fotboll resp. Hockey-kanalerna efter uppdateringen? Fick in båda utan problem innan. Supporten säger att jag ska göra reset och sätta boxen på kanalplats 18 i en timme, men inte fan hjälper det.
Alla andra kanaler funkar.
Postad 10 september 2010 - 09:02
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
243 sidor lång tråd...klagar för klagandets skull!? Jo tjena! Klart som f-n folk blir förbannande när CD:s kundtjänst hänvisat till bl a denna uppdatering som lösning på många av de problem som funnits och sen visar det sig att det som släpps inte betatestats ordentligt. Och vad menar du med att det saknas konstruktiv mening i botten? Flera aktiva i denna tråd samlar ju ihop de problem som finns efter uppgradering för vidarebefordran till CD! Dvs detta forum hjälper CD att göra det jobb som de egentligen borde gjort själva! //P
Postad 10 september 2010 - 09:15
ronkan
-
ronkan
-
Användare
-
-
203 inlägg
Ja då uppdaterade man programvaran igår och i morse när jag startade den så får man bara ett grönt streck på skärmen. Jippiiiu!!! ******** skräpbox
Postad 10 september 2010 - 09:28
Unregistereda4c12829
-
Unregistereda4c12829
-
Användare
-
-
171 inlägg
Någon som vet hur man redigerar en inspelning? Jag har satt en inspelning på en serie där serieinspelning inte finns som val och när jag går in och tittar på inspelningen manuellt kan jag inte spara att den skall spela in veckovis!
Vad har hänt?
//
Postad 10 september 2010 - 09:33
handbrake
-
handbrake
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Undrar om det bara är jag som knappt har några problem alls med min box, det enda som strulat för mej var Time-Shift buggen samt enstaka hängningar (inte ens en i månaden...) samt att textningen fallit bort några gånger vilket löst sej efter omstart. Undrar om det kan bero på att jag har min box instängd i ett skåp och sköter den via Logitech multifjärr samt ir-sändare (för att kunna ha skåpet stängt vid tittande) dvs inga inkommande störningar från lampor, andra fjärrkontroller etc. Utöver detta stänger jag aldrig av boxen annat än vid omstart (vid tex hängningar, strömavbrott etc.). Med den nya programvaran upplever jag boxen som lite rappare i menyerna, tex MyTV och EPG. VOD fungerar utan problem. Boxen är i övrigt helt orörd, inga fläktmoddningar (den hörs inte i alla fall i skåpet) och ingen ny hårddisk. Jag vet att det sliter på hårddisken att alltid ha boxen igång men men, boxen fungerar iaf... Sen hoppas jag på en putsning av gränssnittet (HD-anpassat, är ju rätt suddigt nu) och att de fixar ett större utbud via VOD, gärna med HD-material, detta finns ju på SFAnytime via webben så det borde inte vara långt borta, om nu boxens hårdvara klarar av det dvs. Vart har ni fått info om att det kommer en uppdatering den 18:e? Känns ju rätt tätt inpå releasen av nya mjukvaran. Det kanske kan förklara alla "småfel" som mjukvaran dras med idag. De kanske släppte en "hyffsat" stabil version för att klara deadline (?) för att sedan släppa en nyare version som de hunnit testa mer ingående? Sen kanske CD inväntar feedback på mjukvaran för att kunna bekräfta deras egna tester? Nåja, jag är iaf ganska nöjd med min box...
Postad 10 september 2010 - 09:41
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Det e klart man klagar,min box funkade perfekt innan uppdateringen. sen släpper de det här för förbättring,å så nu har man en box som bara krånglar. börjar bli jäkligt trött på CD å deras skit produkt.
Postad 10 september 2010 - 09:52
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Undrar om det bara är jag som knappt har några problem alls med min box...
Bortsett från att strömadaptern gav upp och att den tömde min 500 GB i samband med uppdateringen har boxen skött sig. Nya mjukvaran har lite brister men överlag verkar det vara en enklare hantering av denna än den förra. ta bara det med inspelning live. Ett tryck ger att programmet spelas in. Busenkelt. Så ska det vara. Inga rena buggar i det nedan, bara saker som skulle kunna bli bättre 1: Kontraster. Kanalinfon exempelviis. Inte helt svart text mot inte helt vit bakgrund. Vore trevligt om CD kunde lägga in ett antal färgscheman, ett snyggt, ett optimalt och ett "lagom". Eller ge användaren möjlighet att anpassa. 2: Fonten. vet inte om det är en bitmap-font som de skalar in eller vad det är men skarp är den inte. 3: Navigationsknapparna, pilarna i cirkeln på fjärrkontrollen. Använd dem Nu får man trycka i-knapp + navigera med pilar + ok för att byta till kanal + i-knapp/exit för att stänga info. Ska vara Navigationsknappar för att öppna info + navigationsknapp för att bläddra + OK för att växla kanal och stänga info. Inte helt ologiskt om pil upp när kanalinfo är öppet tar upp den utvidgade infon (gul knapp). När utvidgade infon är uppe agerar pil upp/ned som skrollknapp för infon. 4: VOD - utgår från att dess funktion och utseende kommer att utökas. Några play-kanaler? 5: EPGn, möjlighet att söka program, lista serier/drama/whatever bland egna kanal viss dag. 6: Hårddisk. Bara dumt om de begränsat storleken som är tillåten till 250 GB. Bara dumt. Och klantigt.
Postad 10 september 2010 - 09:56
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
243 sidor lång tråd...klagar för klagandets skull!? Jo tjena! Klart som f-n folk blir förbannande när CD:s kundtjänst hänvisat till bl a denna uppdatering som lösning på många av de problem som funnits och sen visar det sig att det som släpps inte betatestats ordentligt. Och vad menar du med att det saknas konstruktiv mening i botten? Flera aktiva i denna tråd samlar ju ihop de problem som finns efter uppgradering för vidarebefordran till CD! Dvs detta forum hjälper CD att göra det jobb som de egentligen borde gjort själva!
//P
Yep, listan gick i morse till CD
Postad 10 september 2010 - 09:59
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Det känns som det är en beta-version man slängt ut och det är vi som är provarna. Tänk om min nya bil som är den första versionen av den nya modellen hade lika många fel, vilket ramaskri det hade varit och samtliga tidningar hade tagit upp skandalen.
Men nu är det bara en box som funnits ett flertal år och som inte klarar det mest elementära efter varje uppgradering/utbyte av mjukvaran. jag hade nog väntat någon månad till och sluppit hängningar, MUTE med tyst box som följd samt en filmtjänst som krånglar. Men givetvis har en del saker blivit bättre med tiden, detta är min fjärde box, andra fjärrkontrol samt mitt andra trafo.
Postad 10 september 2010 - 10:04
Kallekula1
-
Kallekula1
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
fråga till Canal Digital support:Har nu fått nya mjukvaran installerad! och den är "kass" för det första så kan man inte redigera längre inspelat material !? förut kunde man klippa i inspelat material och detta anser jag är ett krav att kunna göra ! dessutom hängde sig boxen och inspelat material var borta efter ny uppdatering !? HUR backar man bort från denna nya mjukvara ? vill ha den gamla mjukvaran åter! bryr mig inte om on demand m,m Vad tänker ni göra ? varför testas inte programvarorna ordentligt ? hur kan man missa redigeringsfunktion ? tex om man glömt trycka på stopp när programmet man spelade in var slut ska då hela disken fyllas utan man kan ta bort från en viss punkt av det inspelade materialet ? saknar också snabbspolningen upp till 600ggr nu s e g spolning! ett riktigt bakåtkliv för denna box den nya firmwaren, så hur får jag tillbaka gamla ? och åter igen hur går det med usb funktionen ? SVAR från Canal Digital Kundservice Hej och tack för ditt mail Vi lanserar nya mjukvaror till våra boxar för att förbättra boxen och komma med lösningar på eventuella problem som vi tidigare har stött på. En funktion som tidigare fanns i den äldre mjukvaran var att man kunde klippa och sammanfoga inspelat material. Den funktionen är borttagen pga att vi upplevde vissa tekniska problem med den funktionen. Tyvärr så kan man inte återfå den tidigare mjukvaran då den nya mjukvaran lanseras via satellit och ligger konstant ute för att vara mottaglig för boxen. Det är dock ingen omöjlighet att de funktioner du idag saknar kommer att lanseras med framtida mjukvaror. För att snabbspola i inspelat material så använder du den röda knappen på fjärrkontrollen för att spola bakåt, och den gröna knappen för att spola framåt. Vad det gäller USB-porten så är den inte aktiverad och vi vet idag inte när den beräknas att bli aktiverad. Att din box förlorade inspelat material efter att den laddat ner den nya mjukvaran tyder helt klart på att något inte stämmer. Vi rekommenderar dig därför att ta kontakt med vår kundservice för felsökning.
Postad 10 september 2010 - 10:16
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Förbättra för vissa å sabba boxen för andra.
Postad 10 september 2010 - 11:57
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
För att snabbspola i inspelat material så använder du den röda knappen på fjärrkontrollen för att spola bakåt, och den gröna knappen för att spola framåt.
Det hade vart lämpligare med 5min. per knapptryckning än de 10min. som är nu
Postad 10 september 2010 - 12:20
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Okej, koderna för formatering som getts här verkar stämma. Dvs röd + 353 + texttv + 2. Tryck dem i SNABB följd och boxen gör något.
exakt hur gör du? Vart befinner du dig i boxens meny/kanaler när du gör denna formatering? så fort jag trycker på röd knapp börjar timeshift eller liknande.
Postad 10 september 2010 - 12:43
handbrake
-
handbrake
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Inte rec knappen, den röda bredvid de andra färgade knapparna.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|