Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 June 2010 - 08:22

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Jag testade med att ta bort bakstycket och det blev inte bättre när det gäller ringsignalens ljudnivå. Högtalaren sitter väl på fronten när man talar i telefonen så den tror jag inte heller påverkas tyvärr. Jag har dock provat ljudnivåerna i servicemenyn och då låter det betydligt starkare av någon udda anledning... Måste vara mjukvarurelaterat.

Postad 10 June 2010 - 09:09

karvanchian
  • karvanchian
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
jag har installerat hardcent sms funktion och när jag får sms så blinkar det att jag har fått ett nytt sms på aktivitetsmeny eller vid popmeny (som det ska göra) men problemet är att det då också blinkar för den standard sms funktion jag har. jag vill ta bort den standard sms funktion och enbart köra med hardcent sms. hur gör jag?

Postad 10 June 2010 - 09:12

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Står i valet o kvalet att byta ut min S.E. K850i som jag är ruggigt nöjd med. Bra ljud i den samt en rikitgt grym kamera.
Iphone går fetbort (min personliga uppfattning är att de lanserar gammal hårdvara och försöker få det att se ut och låta som att det är nått helt nytt.)
HTC Desire låg bra till, tills jag såg bildkvaliteten på bilderna från kameran, såg ut som det var dimma på dem.

Nu undrar jag, helt ärligt nu, handen på hjärtat, är X10'an seg i menyerna? Är det bra ljud och kamerabilder från den?
Är den ständiga diskussionen om multitouch något att hänga upp sig på?

Jag vill ha en mobil jag kan leka med o pilla med själv utan att tillverkaren begränsar mig, den ska ta bra bilder, spela musik bra. Surfning och spel är inte högt på behovsrankingen för mig

Postad 10 June 2010 - 09:16

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Läste precis på Swedroid att någon fått en ny basbandsversion .26. Har inte möjligheten att kolla själv förrän imorgon men kanske något för er nattugglor.

Inget via SEUS, inte här iaf.

Postad 10 June 2010 - 09:20

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Står i valet o kvalet att byta ut min S.E. K850i som jag är ruggigt nöjd med. Bra ljud i den samt en rikitgt grym kamera.
Iphone går fetbort (min personliga uppfattning är att de lanserar gammal hårdvara och försöker få det att se ut och låta som att det är nått helt nytt.)
HTC Desire låg bra till, tills jag såg bildkvaliteten på bilderna från kameran, såg ut som det var dimma på dem.

Nu undrar jag, helt ärligt nu, handen på hjärtat, är X10'an seg i menyerna? Är det bra ljud och kamerabilder från den?

Jag vill ha en mobil jag kan leka med o pilla med själv utan att tillverkaren begränsar mig, den ska ta bra bilder, spela musik bra. Surfning och spel är inte högt på behovsrankingen för mig

Jag upplevde min X10 lika snabb/långsam som polarna Desire för nån vecka sen.
Nu har Desiren fått en uppdatering, och X10an får snart ännu en, om ryktet stämmer.
Bilderna blir helt ok. Kolla in bildtråden på Swedroids SE/X10 forum så får du se.

Multitouchens vara eller inte vara kan jag inte svara på, men jag kan inte påstå att det är nåt ligger sömnlös över. :P

Postad 10 June 2010 - 09:56

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Här har du lite pics från X10an: http://www.swedroid....ead.php?t=11258. Kolla på de bilder Pitzon lagt upp, riktigt fina! X10ans kamera är enligt många den bästa som finns på en android-mobil. Så kameradelen blir du nog inte missnöjd med. SE har ju alltid varit duktiga på den fronten! Själv sitter jag med en Satio vars kamera är näst intill oersättlig :P

Edit: Glömde länk :D

Redigerat av Unregistered5e4e52c7, 10 June 2010 - 09:57.

Postad 10 June 2010 - 10:28

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Står i valet och kvalet lixom någon ovanför här att välja mobil. Valet står just nu mellan X10 och Samsungs nya Galaxy S i9000. Skulle någon vilja övertyga mig om varför jag skulle välja X10 före samsungen? Telefonen kommer att vara en jobbmobil. Har aldrig haft en smartphone tidigare (har en SE K850i nu).

Postad 10 June 2010 - 10:29

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Jag tycker inte att X10 är seg i menyerna men detta är min första smartphone så jag har inget att direkt jämföra med. Jag irriterar mig inte på det iaf. Multitouch tror jag man saknar mer om man är van vid det. Jag tänker inte ens på det av samma orsak som tidigare.

Om det dock är en mobil som spelar musik bra bör du titta på ett alternativ till android, om du har möjlighet. Ljudet är okej men inte mer eftersom det saknas en hel del på ljudfronten till just android (inte bara X10). Du har ingen EQ t ex. Det fungerar men inte mycket mer.

Kameran tycker jag är jättebra.

Postad 10 June 2010 - 12:16

karvanchian
  • karvanchian
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
jag har installerat hardcent sms funktion och när jag får sms så blinkar det att jag har fått ett nytt sms på aktivitetsmeny eller vid popmeny (som det ska göra) men problemet är att det då också blinkar för den standard sms funktion jag har. jag vill ta bort den standard sms funktion och enbart köra med hardcent sms. hur gör jag? ??

Postad 10 June 2010 - 12:42

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

jag har installerat hardcent sms funktion och när jag får sms så blinkar det att jag har fått ett nytt sms på aktivitetsmeny eller vid popmeny (som det ska göra) men problemet är att det då också blinkar för den standard sms funktion jag har. jag vill ta bort den standard sms funktion och enbart köra med hardcent sms. hur gör jag? ??

På x10 minin inne under inställningar finns en Sony Ericsson meny. Gå in där och sedan på meddelanden. Där finns lite inställningar att bocka ur.

Postad 10 June 2010 - 12:52

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
För er som vill testa Fring för Android: http://spreadsheets....Go0S3c6MA#gid=0

Fungerar fint på min X10a

Postad 10 June 2010 - 13:51

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

För er som vill testa Fring för Android: http://spreadsheets....Go0S3c6MA#gid=0

Fungerar fint på min X10a

Tackar!:P

Postad 10 June 2010 - 15:33

Pygoscelis
  • Pygoscelis
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har problem med batteritiden? Här snackas det i telefonen kanske 10 ggr om dagen. Och batteriet tar slut på en dag. Någon mer som upplever att batteriet tar slut lite fort?

Hade problem själv förut men inte nu mera, gjort lite små saker förut för att spara batteri bland annat slå av SE sync osv, gav en del resultat.

Men så testa jag i måndags och plocka bort BatteryTimer lite och Retro Clock Widget, vipps så behöver jag inte ladda den varje kväll. Den har gått konstant i 35h nu med samma användning som förut å nu jag har 37% batteri kvar (kanske till och med mer använd nu när jag ser att jag har mer batteri än vanligt kvar).

Blivit en duktig förbättring med tanke på att batteriet tog slut efter ca 16-20h förut.

Sen undrar jag hur många som haft problem med olika laddare? Testat lite olika allt från en billig 79kr usb laddare till andra dyrare historier med olika många mA och alla laddar då min mobil utan problem, tar lite olika lång tid bara.
Inte så att ni försökt test ladda med fullt batteri, de ska ju ner runt ca 90% innan mobilen vill ladda igen?

Postad 10 June 2010 - 16:49

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Hej!

Lite "off topic" kanske..., men hur mycket surf gör man rimligtvis av med i en Xperia X10 ??
Funderar på hur man ska tänka när man väljer abonnemang?? :-o
1 Gb/mån, 3 Gb/mån, 5 Gb/mån eller så finns det ju de som är helt fritt..!??

Givetvis beror det ju på hur mycket man använder, men ifall man surfar lite då och då, Facebook, läser e-mail, kollar på något videoklipp på youtube, någon Play-kanal någon gång - och lite Spotify.
Vad klarar man sig med då??

Halebop har t ex ett abonnemang som gäller för 3 Gb/mån. Räcker det gott och väl för att surfa med sin Xperia X10??

MVH
/Makusi

Postad 10 June 2010 - 16:52

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Hej!

Lite "off topic" kanske..., men hur mycket surf gör man rimligtvis av med i en Xperia X10 ??

Givetvis beror det ju på hur mycket man använder, men ifall man surfar lite då och då, Facebook, läser e-mail, kollar på något videoklipp på youtube, någon Play-kanal någon gång - och lite Spotify.

Halebop har t ex ett abonnemang som gäller för 3 Gb/mån. Räcker det gott och väl för att surfa med sin Xperia X10??

MVH
/Makusi

Om du syncar din spotify-spellista gör det mycket (om du inte lyssnar extremt sällan på spotify) Då hade du nog klarat dig på 1GB. 3GB tror jag inte du kommer i närheten av med den användningen

Postad 10 June 2010 - 16:54

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Jag har ett 1GB abonnemang och efter 3 veckor har jag inte ens använt 10% av det ännu. Nu använder jag wifi när jag är hemma och surfar väl inte tokmycket men du ska nog vara konstant uppkopplad för att göra av med stora mängder data. Det är ju knappast så att du laddar ner torrents etc.

Postad 10 June 2010 - 17:33

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Meddelanden/Inställningar/Aviseringar - Bocka ur den?

Postad 10 June 2010 - 17:36

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hej!

MVH
/Makusi

Jag surfar en del på jobbet, och har hittils som mest förbrukar 480Mb på en månad.
Det rör sig då inte om några hela dagar med surfandet, utan en 5-10min här och där.
Börja med 1Gb och installera en dataräknare, verkar inte 1Gb räcka bör du väl alltid kunna uppgradera?

Postad 10 June 2010 - 18:11

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jag har ett 1GB abonnemang och efter 3 veckor har jag inte ens använt 10% av det ännu. Nu använder jag wifi när jag är hemma och surfar väl inte tokmycket men du ska nog vara konstant uppkopplad för att göra av med stora mängder data. Det är ju knappast så att du laddar ner torrents etc.

Kan man ställa in X10'an så att den automatiskt går över till wifi när det finns tillgängligt, t ex ifall man har ett wifi hemma??
..eller måste man själv gå in och ändra att man vill gå över till wifi?

(iPhone tror jag automatiskt växlar över till wifi när det finns tillgängligt, men hur är det med X10'an??)

/Makusi

Postad 10 June 2010 - 18:52

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Tror du lär ändra själv till WiFi, eller om det finns nån app som fixar det!?

Postad 10 June 2010 - 19:01

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Jag *tror* att Android automatiskt loggar in på de wifi-nätverk som är öppna (eller i stängda nätverk där du har lösen sparat i telefonen) så länge du har wifi aktiverat. Om så är fallet behöver du inte ställa in det. Du kan däremot ställa in när telefonen ska gå från wifi till mobilt Internet.

"Yeah Android auto-connects confirmed WiFi networks when in range. You could expand this further by using WeFi so you have public hotspots that you can use as well or even Juice Defender which disables WiFi when out of confirmed WiFi hotspots, then enables it when near one. " Källa

Redigerat av Unregisteredd1e47e2b, 10 June 2010 - 19:02.

Postad 10 June 2010 - 19:02

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag *tror* att Android automatiskt loggar in på de wifi-nätverk som är öppna (eller i stängda nätverk där du har lösen sparat i telefonen) så länge du har wifi aktiverat. Om så är fallet behöver du inte ställa in det. Du kan däremot ställa in när telefonen ska gå från wifi till mobilt Internet.

Ah sant, kan nog stämma, jag har sällan WiFi aktiverat, mer än när jag är hemma och ska surfa på telen. :)
Ska testa.

Postad 10 June 2010 - 20:21

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Finns inbyggt i X10an iaf!

Under WiFi: Meddela mig när ett öppet nätverk är tillgängligt! *check* :)

Redigerat av Unregistered1193, 10 June 2010 - 20:22.

Postad 10 June 2010 - 21:45

Fantomen81
  • Fantomen81
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Hej.. När man ska skapa en Widget så finns där ngt som heter "Bildram". Är det ngn som vet om man kan ändra utseendet på ramen eller finns det ngt liknande i "butiken"? Ramen är så ful och vet inte hur jag ska söka..
Vill ha en ram där med foto på min bortgångne bror...
Tacksam för hjälp.
MVH
Marcus

Ingen som vet? Vill verkligen byta ut den där Bildramen.

Postad 10 June 2010 - 22:03

carlk
  • carlk
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Ingen som vet? Vill verkligen byta ut den där Bildramen.

Kolla Turtle Photoframe, kanske kan vara något? Har inte testat själv...

Edit:
Funkade bra dock ganska anonym ram och om du bara vill visa en bild, skapa en mapp med bilden i och ange den.

Redigerat av carlk, 10 June 2010 - 22:18.

Postad 10 June 2010 - 22:56

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Ang. nya updaten:
"Was told by a reliable source within SE today that it would be w/c 21st June 2010 (had to put the year for complete clarity!).. He's trying to confirm exact timescales.. but he was quite certain it would be that week."
Från en snubbe på XDA

Postad 11 June 2010 - 00:34

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Y5 lr nåt sånt finns en app som heter.

Postad 11 June 2010 - 06:15

zappez
  • zappez
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hejsan! jag har försökt leta febrilt på internet efter svar..

Men nu är det så att jag införskaffade mig en X10 i förrgår.. och sitter å försöker få ihop den med mitt WlAN här hemma... Men den hittar inte mitt WLAN.. Jag har försökt med att byta kanal och även nätverksäkerhet så som WEP OCH WAP osv.. Har även försökt att lägga till nätverket själv i telefonen, men det går inte det heller...

Någon som har någon smart idé??

Postad 11 June 2010 - 07:07

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Hejsan! jag har försökt leta febrilt på internet efter svar..

Men nu är det så att jag införskaffade mig en X10 i förrgår.. och sitter å försöker få ihop den med mitt WlAN här hemma... Men den hittar inte mitt WLAN.. Jag har försökt med att byta kanal och även nätverksäkerhet så som WEP OCH WAP osv.. Har även försökt att lägga till nätverket själv i telefonen, men det går inte det heller...

Någon som har någon smart idé??

Är ditt wlan lösenordsskyddat måste X10 veta lösenordet för att koppla upp sig. Hittar din telefon andra nätverk över wifi? Om den inte hittar något nät överhuvudtaget (prova åk till en tågstation där Cloud brukar finnas) bör du nog lämna in den för då måste det vara nått vajsing med din telefon. Annars är det med största sannolikhet en inställning i din router som måste ändras.

Postad 11 June 2010 - 08:33

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
För er som fortfarande inte kunnat uppdatera era X10or så finns där nu en guide om hur ni uppdaterar till R1FB001 på XDA:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=683793

Postad 11 June 2010 - 11:31

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Datatrafik maj månad:

1730851kb = 1,7GB

Mestadels email, spotify, twitter + surf.

Endast det som går vi 3G, WiFi ej medräknat.

Redigerat av Unregistered1193, 11 June 2010 - 11:31.

Postad 11 June 2010 - 14:37

zappez
  • zappez
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Är ditt wlan lösenordsskyddat måste X10 veta lösenordet för att koppla upp sig. Hittar din telefon andra nätverk över wifi? Om den inte hittar något nät överhuvudtaget (prova åk till en tågstation där Cloud brukar finnas) bör du nog lämna in den för då måste det vara nått vajsing med din telefon. Annars är det med största sannolikhet en inställning i din router som måste ändras.

Den hittar andra nät, hur bra som helst, gick till jobbet idag och anslöt mig mot deras och det funkade klockers..

Ska laborera lite med min router här hemma idag å se vad jag kommer fram till...

Har även köpt sån där skyddsfilm för displayen å så...

Hur skyddar ni andra era X10or?

Postad 11 June 2010 - 14:39

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Den hittar andra nät, hur bra som helst, gick till jobbet idag och anslöt mig mot deras och det funkade klockers..

Ska laborera lite med min router här hemma idag å se vad jag kommer fram till...

Har även köpt sån där skyddsfilm för displayen å så...

Hur skyddar ni andra era X10or?

Med den bifogade skyddsfilmen. :wub:

Postad 11 June 2010 - 14:45

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Någon har skrivit i den här tråden hurhan hade problem med sin d-link och hur det löste sig.
Han stängde av ngn funktion i routern.

Postad 11 June 2010 - 16:10

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Jag kan nu bekräfta att X10 ansluter till wifi automatiskt när den får kontakt med nätverket (och wifi är igång). Du behöver inte göra några inställningar.

Och jag använder också det medföljande skärmskyddet.

Redigerat av Unregisteredd1e47e2b, 11 June 2010 - 16:11.

Postad 11 June 2010 - 23:46

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Jag använder mig av ADW Launcher och lyckades zooma ut till ett läge där jag såg samtliga 5 hemskärmar. Dock vet jag inte hur jag gjorde... Hur gör man?

Tack!

/M

Postad 11 June 2010 - 23:55

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Jag använder mig av ADW Launcher och lyckades zooma ut till ett läge där jag såg samtliga 5 hemskärmar. Dock vet jag inte hur jag gjorde... Hur gör man?

Tack!

/M

Menyknappen?

Redigerat av Unregistered0354d681, 11 June 2010 - 23:55.

Postad 12 June 2010 - 00:05

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Menyknappen?

Menar du den vänstra av de tre fysiska? MNej, med den får jag endast upp olika menyalt.

/M

edit: Nu kom jag på det. Håller nedtryckt "de små prickarna".

/M

Redigerat av eztoril, 12 June 2010 - 00:06.

Postad 12 June 2010 - 00:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Menar du den vänstra av de tre fysiska? MNej, med den får jag endast upp olika menyalt.

/M

edit: Nu kom jag på det. Håller nedtryckt "de små prickarna".

/M

Nej menar knappen i mitten. Fungerar på min mini iaf.

Postad 12 June 2010 - 05:31

zappez
  • zappez
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag kan nu bekräfta att X10 ansluter till wifi automatiskt när den får kontakt med nätverket (och wifi är igång). Du behöver inte göra några inställningar.

Och jag använder också det medföljande skärmskyddet.

Jag vet inte vad jag gjorde, men nu kan jag ansluta till mitt hemnätverk ivf! :wub:

Och har köpt någon film på The phone house som man kan sätta över hela telfeonen och har livstidsgaranti.. ._O

Postad 12 June 2010 - 06:38

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Nej menar knappen i mitten. Fungerar på min mini iaf.

Ok, på min X10:a kommer jag till en ruta visande de aktiva programmen ifall jag håller inne den fysiska mitttenknappen. Som sagt, håller jag inne fingret vid någon av sidorna av ADW Launcher:ns gråa menyfält i nederkant, syns samtliga homescreens på en gång.

/M

Redigerat av eztoril, 12 June 2010 - 06:40.

Postad 12 June 2010 - 19:11

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Ok, på min X10:a kommer jag till en ruta visande de aktiva programmen ifall jag håller inne den fysiska mitttenknappen. Som sagt, håller jag inne fingret vid någon av sidorna av ADW Launcher:ns gråa menyfält i nederkant, syns samtliga homescreens på en gång.

/M

tryck en gång på hemknappen (mittenknappen) så kommer du till preview-skärmen.
håller du inne mittenknappen så kommer du till en lista med senast öppnade appar :)

Postad 12 June 2010 - 22:01

MonStaH
  • MonStaH
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
http://www.sonyerics...h...cc=se&lc=sv

Postad 13 June 2010 - 10:21

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

eehhh, jaha?!

Postad 13 June 2010 - 20:40

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Hur migrerar (syncar) man bäst över all info från en gammal hederlig SE W850i till en Xperia X10 ??
Ska nämligen byta från en W850i till en Xperia X10 och vill få över alla kontakter, mediafiler etc (helst även SMS & MMS) från den gamla SE W850i till Xperia X10'an!

Till W850i finns ju "Sony Ericsson PC Suite" som man kan göra en "säkerhetskopia" av telefonen, men den applikationen tycks inte finnas för X10'an... ...så hur får jag enklast över all data från den gamla telefonen till den nya??

MVH
/Makusi

Postad 14 June 2010 - 06:19

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0

Hur migrerar (syncar) man bäst över all info...

Än har jag ingen X10, men går i tankar på att köpa en och har samma fråga. Kollade på SE support site.
PC Companion ser ut att vara den synkprogramvara vi söker.

Postad 14 June 2010 - 07:13

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
När det gäller kontakter kan jag rekommendera synkning mot Google Contacts. Detta gäller dock inte det övriga så där vet jag inte hur man gör.

Postad 14 June 2010 - 07:44

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hur migrerar (syncar) man bäst över all info från en gammal hederlig SE W850i till en Xperia X10 ??
Ska nämligen byta från en W850i till en Xperia X10 och vill få över alla kontakter, mediafiler etc (helst även SMS & MMS) från den gamla SE W850i till Xperia X10'an!

Till W850i finns ju "Sony Ericsson PC Suite" som man kan göra en "säkerhetskopia" av telefonen, men den applikationen tycks inte finnas för X10'an... ...så hur får jag enklast över all data från den gamla telefonen till den nya??

MVH
/Makusi

SEs synctjänst funkar helt ok också, dock hittade jag ingenstans där man kunde välja att ändra sorteringsordning (förnman/efternamn).
Du laddar upp 'telefonboken' (trådlöst) till SE, och sedan tankar ner den till X10an.

Postad 14 June 2010 - 08:48

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

SEs synctjänst funkar helt ok också, dock hittade jag ingenstans där man kunde välja att ändra sorteringsordning (förnman/efternamn).
Du laddar upp 'telefonboken' (trådlöst) till SE, och sedan tankar ner den till X10an.

Men måste man alltså ladda upp alla sina kontakter etc till SonEricssons webportal (deras databas)??
Ska man inte kunna lägga det enbart lokalt på sin egen dator??
Ifall jag nu inte vill köra upp alla mina uppgifter via GPRS till någon central databas...! :-o

...och för övrigt så funkar väl detta enbart med kontakter etc?
Ifall man vill backa upp hela sin gamla telefon inklusive SMS, MMS... dvs rubb & stubb från den gamla telefonen och få in det i den nya... hur gör man det smidigast???

/Makusi

Postad 14 June 2010 - 11:55

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Men måste man alltså ladda upp alla sina kontakter etc till SonEricssons webportal (deras databas)??
Ska man inte kunna lägga det enbart lokalt på sin egen dator??
Ifall jag nu inte vill köra upp alla mina uppgifter via GPRS till någon central databas...! :-o

...och för övrigt så funkar väl detta enbart med kontakter etc?
Ifall man vill backa upp hela sin gamla telefon inklusive SMS, MMS... dvs rubb & stubb från den gamla telefonen och få in det i den nya... hur gör man det smidigast???

/Makusi

Ja kontakter, bokmärken, kalenderposter, anteckningar till SE, tror inte du kan lagra det lokalt och sedan föra över det.
Du kan inte blåtanda över det om jag minns rätt då kontaktlistorna är i olika format.
Du kan ju använda 3G om du inte vill använda GPRS ;)
(skämt)

Under fliken Mer verkar man även kunna backa upp sina meddelanden och andra filer.
Annars kanske det kan gå att lagra SMS/MMS på minneskortet och sedan föra över det den vägen.
Mediafilerna sparar du enklast ner på datorn och sen över till X10an.

Redigerat av mrNoodles, 14 June 2010 - 11:56.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.