http://www.bodybuild...ame/plate-twist
Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 16 September 2014 - 23:31
http://www.bodybuild...ame/plate-twist
Postad 17 September 2014 - 05:02
Nej, men har uteslutande levt på dryck innehållandes aspartam.
Dom har tyvärr inte jämfört med vatten men ändå läsvärt.
Mat och dryck påverkar pH-värdet i munnen olika mycket. Ju lägre pH-värde desto större risk för karies. En undersökning av olika dryckers effekt på pH-värdet i munnen visade att mjölk och cola-light-dryck ger minst risk för karies.
http://www.lrf.se/Me...alsa/Tandhalsa/
Postad 17 September 2014 - 15:41
Hade först bara tänkt köra armar men kom på att jag kan börja med lite bänk, såg ett intressant klipp igårkväll om teknik i bänk https://www.youtube....h?v=SgCX4Sm5Gm0
Värmde upp på 50, kändes jäkligt bra och tight. Ökade till 70, enkel sexa på det. Ökade till 80, relativt enkel femma på det. Ökade till 90 som jag gjorde en fyra och en trea på. Rätt bra med tanke på att mitt pr är 95. Sänkte till 80 igen och gjorde en femma, en femma på 70, tia på 50.
Efter det armar, började med triceps. Sedan biceps där det blev mycket fusk-curls och failure på i stort sett varje set. I kabelcurlen så blev det "kai curls" http://youtu.be/5OzcnzvHo88?t=8m52s och när det tog stopp sänkte jag vikten med typ 40% och körde ännu mer tills det tog stopp och då sänkte jag ännu mer och körde tills det verkligen inte fanns något kvar alls.
Var tvungen att sitta kvar på gymmet typ 20 minuter efteråt, var helt borta i skallen och armarna var helt stumma. Fick knappt av mig hörlurarna från skallen.
Efter två pissningar så ställde jag mig på vågen också. 84.6kg med shorts och t-shirt på bara. Nytt rekord där! Aldrig i hela mitt liv vägt så mycket. Tror tidigare rekord är typ 82.5 eller så.
Under hela passet så var jag också i mindsetet "Man får ingenting gratis, den som tränar hårdast och äter mest vinner". Så fort det började bli tungt eller göra ont så repeterade jag det i skallen om och om igen.
Postad 17 September 2014 - 19:47
Postad 17 September 2014 - 21:26
Helt sjukt egentligen hur sista veckan ser ut för dom som tävlar.
Förresten, några som är laddade inför Mr. Olympia på söndag morgon? Jag tror att jag kommer kliva upp och kolla. Det kommer att gå att streama från bodybuilding.com och har jag fattat rätt så börjar finalen 04.00 på söndag morgon.
Postad 17 September 2014 - 23:20
Framförallt hur pass mycket bättre han såg ut i maj/juni jämfört med under tävlingen. Sjuk tävling det där..
Postad 18 September 2014 - 19:59
Styrkelyft däremot är lite mer slappt inför tävling än vad bodybuilding är.
Det märks att bänk tar hårt på rotatorcuffarna förresten. Galen träningsvärk i dom idag. Svårt att ta på sig en jacka eller ryggsäck. Klia sig på ryggen är riktigt svårt också.
Postad 21 September 2014 - 05:49
Som det ser ut nu så tror jag att det blir:
Phil
Kai
Shawn
Dennis
Men jag hoppas ändå att Kai tar hem det.
Förresten, klipp på Facebook då Hafthor Björnsson slungar en 25.5kg typ kettlebell över en 5.84m ribba, med bara en arm dessutom. Sjukt, en annan skulle väl inte ens klara av att få den vikten över huvudet
Postad 21 September 2014 - 11:48
Enhandssvingar med 24 orkar jag däremot inte så jättemånga, då det fort blir jävligt tungt för underarmarna.
Skulle gissa att jag orkar kasta den över en 2.01 m hög ribba själv, det svåra är att inte ramla framåt med vikten
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 21 September 2014 - 11:51.
Postad 21 September 2014 - 16:20
Hade ont i armbågen idag, antar att det var från gårdagens low-bar böjar. Hade ännu ondare igår kväll men tänkte att det kanske skulle gå över. Bestämmer mig för att bänka ändå och sätter 5x5 på 80 utan problem. Tror inte ens jag gjort 3x5 på 80 förut, möjligtvis 3x4 med mycket större besvär. Skippade triceps helt just pga armbågen. Axlar så lekte jag runt med 40kg militärpress. Räknade inte repsen men körde fyra set och gissar att det blev typ 10-8-6-5 ungefär.
Provade även reverse pecdec maskinen dom har på gymmet. Gammal ynklig sak men fan vad den tog bra ändå. Den ska jag börja använda oftare, jag behöver jobba lite på baksida axlar. Om inte annat är det bra med lite mer volym där bak när man ska bänka.
Vad tycker ni om Olympia då? Var det rätt vinnare?
Postad 21 September 2014 - 17:24
Postad 21 September 2014 - 18:58
Postad 21 September 2014 - 19:12
Men Heath har ju verkligen genetiken på sin sida (och sponsorerna).
Postad 21 September 2014 - 21:37
Den här veckan blir det lite lättare vikter för mig tror jag. Kört på rätt hårt nu senaste två veckorna typ och det känns i kroppen. Medicinen (isotretinoin) ger ju ledsmärta den också så det blir liksom kaka på kaka. Nästa pass blir rygg, biceps och troligen triceps också på tisdag. Efter det blir nog nästa pass på fredag och sen på lördag kanske det blir paintball.
Postad 22 September 2014 - 14:21
Förresten, klipp på Facebook då Hafthor Björnsson slungar en 25.5kg typ kettlebell över en 5.84m ribba, med bara en arm dessutom. Sjukt, en annan skulle väl inte ens klara av att få den vikten över huvudet
Är han inte typ 2.10 själv+armlängd?
Postad 22 September 2014 - 16:12
http://cdn1.therxrev...oes-Profile.jpg Röda
http://cdn.roguefitn...-black-web1.jpg Vita
Postad 22 September 2014 - 16:40
Har slackat de senaste dagarna så fick ta "dubbla" pass idag. Först knäböj som skulle gjorts i fredags. Tunga passet idag och gick upp till 140. Har nog aldrig varit så bra form på den vikten innan så känns bra att schemat ger utdelning.
Sedan blev det axlar. Deloadvecka nu så blir bara lätt.
Postad 22 September 2014 - 17:46
Hmm, röda eller vita Adidas Adipower... Har ett par röda sedan tidigare som hade gått sönder lite på spännet. Fått ett par nya nu men dom var vita. Dom är ju jäkla snygga båda två och jag gillar "aggresiviteten" i rödfärgen men visst, vita passar ju bättre in med övriga kläder men dom ser lite mindre "exklusiva" ut. Snörningen är också lite olika, röda har ett par öglor där framme men det har inte dom vita.
http://cdn1.therxrev...oes-Profile.jpg Röda
http://cdn.roguefitn...-black-web1.jpg Vita
Båda är snygga men gillar vita skor själv så de får min röst, har själv
http://www.lyftarsho...wer-perfect-ii/
Men de nya är snyggare
Postad 22 September 2014 - 22:16
Postad 23 September 2014 - 00:22
De där verkar ju ha någon jättedämpning i hälen? Vad är poängen med det?
Upphöjd klack för att lättare komma ner i knäböj.
Postad 23 September 2014 - 06:33
De där verkar ju ha någon jättedämpning i hälen? Vad är poängen med det?
som birka skrev är det en ren klack med i stort sett 0 i dämpning, de ger en stabil bas och gör det lättare att böja för oss som är stela
Postad 23 September 2014 - 08:30
Postad 23 September 2014 - 11:50
Efter minst 10 års uppehåll med aktivering av rörelsemaskinen (nja hade några månaders löpning för 5 år sen) så började jag igår med Taekwondo
kul, men lyckades bryta en tå
Ehm bra start!
Hoppas på en snabb läkeprocess
Postad 23 September 2014 - 19:53
Postad 23 September 2014 - 23:11
Sover iofs oerhört dåligt för tillfället
Vete fan vad det är, är hur trött som helst men kroppen vill bara inte stanna av. Inte sovit sedan måndag kl 12:15 (på dagen/morgonen). 36 timmar nu; börjar bli grinig...
Postad 24 September 2014 - 06:11
Postad 24 September 2014 - 15:04
I bänk så suger jag in luft på nervägen för att trycka ut bröstkorgen så mycket som möjligt och släpper sedan sakta ut när jag kommit upp en bit med stången och sen tar jag ett andetag eller två innan jag påbörjar nästa rep.
Postad 24 September 2014 - 15:38
Kör jag många reps så andas jag lite när jag känner för det, oftast när man står utlåst i rörelsen på något vis. T.ex i knäböj så brukar jag hålla andan när jag går ner och ibland sakta släppa ut lite luft på vägen upp. I mark så kör jag i princip aldrig touch and go utan tar full pause mellan varje rep så då hinner man andas där, eller så andas man när man står låst och håller i stången.
I bänk så suger jag in luft på nervägen för att trycka ut bröstkorgen så mycket som möjligt och släpper sedan sakta ut när jag kommit upp en bit med stången och sen tar jag ett andetag eller två innan jag påbörjar nästa rep.
Två andetag mellan repsen i bänk, det måste ta en jäkla tid? Det här är mer min melodi: http://youtu.be/fWmZSvZfF6M
Postad 26 September 2014 - 02:13
Håll andan när man sänker vikten, håll andan samtidigt som man försöker att trycka ut luft på lyftvägen. Vid tunga lyft that is. Valsalvamanövern kallas det och är ett väldigt lätt sätt att öka blodtrycket, och därmed kraften i kroppen.
Ah just det. Blåser du upp kinderna då också?
Det är inte riktigt samma sak som att stöna då vid de tyngsta repsen för poängen med att stöna är att man lägger på mer magstöd, har jag läst. Jag har tänkt på det eftersom jag själv stönar. Försöker att verkligen spänna magen då också, för att det inte ska vara ett meningslöst stönande.
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 26 September 2014 - 02:32.
Postad 26 September 2014 - 03:01
Ah just det. Blåser du upp kinderna då också?
Det är inte riktigt samma sak som att stöna då vid de tyngsta repsen för poängen med att stöna är att man lägger på mer magstöd, har jag läst. Jag har tänkt på det eftersom jag själv stönar. Försöker att verkligen spänna magen då också, för att det inte ska vara ett meningslöst stönande.
Blåsa upp kinderna gör ingen verkan. Håll luften nere i magen. Tänk samma som din reaktion när någon tänker sula en näve i magen på dig.
Det är rejält krävande rent fysiskt bara att hålla en korrekt kraftposition även utan vikt.
Postad 26 September 2014 - 06:31
Postad 26 September 2014 - 15:50
Två andetag mellan repsen i bänk, det måste ta en jäkla tid? Det här är mer min melodi: http://youtu.be/fWmZSvZfF6M
Det beror ju självklart vilka vikter och vilka repsantal jag ligger på. Är det 10-15 reps på lättare vikt så tar jag kanske ett andetag varje 4-5 reps men säg att jag ligger och kör tvåor eller treor på riktigt tunga vikter så kanske jag tar två snabba andetag innan jag går ner igen.
Ben idag för mig, riktigt fredagstrött idag var jag också så jag grävde fram PWOn. Tänkte jag skulle börja med frontböj, inviga mina vita Adipower. Två tior på 40, två åttor på 60, en sexa på 90, två åttor på 80. Gick över till highbar och gjorde där 4x10 på 80. Sedan 3x10 80kg lowbar. Var grisigt jävla trött och fick ta väldigt lång vila mellan seten. Efter böjen så gick jag över och körde 3x20 50kg raka mark. Efter det var jag så slut i benen att jag avslutade där och gick över till vader. Det gick väldigt bra, gick upp till 47.5 i sittande vadpress och det kändes inte så fasligt tungt. Gjorde 10-12 reps och minskade med 2.5kg varje set och totalt blev det typ 7-8 set i sittande vadpress. Sedan blev det stående vadpress i benpressmaskin. Körde kanska lätt där och fokuserade på kontakt istället, blev kanske 5-6 set på varje ben med 10-14 reps. Efter det lite blandat mage, gick inte så speciellt bra för jag var så trött.
Postad 26 September 2014 - 21:17
Kör även en hel del axlar, och får säga att jag nog äntligen verkar börja få lite fason på min Whiplash.
Lite biceps, triceps och bröst hjälper sedan genom att man ju belastar nacken mindre när man blir starkare och inte behöver ta i när man skall lyfta saker.
Sedan undrar jag om det finns något sätt att träna nacken om man inte har tillgång till en sån där fin maskin. Når min skada var färsk funkade det inte att gå direkt på nacken, spydde som en katt. Men skulle vilja prova lite försiktigt nu.
Postad 26 September 2014 - 21:45
Det stämmer bra att man bör titta framåt eller uppåt när man gör shrugs.
Postad 26 September 2014 - 21:50
Det finns en sorts huva du hänger på huvudet och sen hänger viket ifrån, men dom är sällsynta.
Eller bara ligga på en bänk och använda sig av en viktskiva som motstånd.
Postad 26 September 2014 - 22:00
Postad 26 September 2014 - 22:07
Har aldrig sett någon kunna göra det ordentligt. Skivorna blir för stor imo.
Nu ska vi tänka på att laddie antagligen inte kommer få hybris och lasta på en 25-kaka i pannloben direkt. Varför man nu skulle göra det.
Postad 27 September 2014 - 09:21
10 kg är väl lika stora?
Beror på vilka plattor man har. Finns 10kg plattor som är fullstora och sedan finns det 10kg plattor som är mindre. T.ex på gymmet jag går på nu så har vi tre olika sorters viktplattor. Vi har Eleiko powerlifting plattor som är samma storlek (tjocklek varierar dock) 10-25kg. Väldigt smala också så går att lasta på flera hundra kg på en stång utan att det tar speciellt mycket plats. Sedan har vi Johnson International metallvikter där storleken varierar. 1.25-15kg är helt metall men 20kg har lite gummi runt sig. Tredje vet jag inte namnet på men det är nyare gummiplattor i granna färger och två handtag. Upp till 15kg varierar storleken men 20 och 25kg har samma storlek.
Postad 27 September 2014 - 10:44
Nej, mina erfarenheter säger mig att jag kommer vara mycket försiktig.Nu ska vi tänka på att laddie antagligen inte kommer få hybris och lasta på en 25-kaka i pannloben direkt. Varför man nu skulle göra det.
Men helt klart kan det vara så att det räcker med shrugs. Är väldigt svårt att hitta rätt former för att mildra verkan av såna här skador. Man får prova sig fram helt enkelt.
Postad 27 September 2014 - 12:24
Eleiko vikter är att föredra.
Självklart. Deras skivstänger är också förjävla bra.
Mina två bästa kompisar är nere i Madrid just nu, lite avis är jag. Fick se lite bilder igår när dom träffade Phil Heath, Savickas, Shaw och en massa andra grabbar. Visst, mina polare är rätt stora men i dom bilderna såg dom förbannat små ut. Rätt häftigt att se hur lång Savickas är egentligen. Min polare som är en bit över 1.90 lång står bredvid Savickas och dom är ungefär lika långa. När man ser Savickas på tv känns det som att han är relativt kort ändå just för hur han är byggd och för att han ofta står bredvid typ Shaw och Björnsson.
Nä, något år framöver måste jag nog fara ner på Arnold Classic jag också.
Postad 27 September 2014 - 15:19
Det finns en sorts huva du hänger på huvudet och sen hänger viket ifrån, men dom är sällsynta. Höga shrugs bör räcka.
Det stämmer bra att man bör titta framåt eller uppåt när man gör shrugs.
Varsågod
http://sbisport.se/alex-nackhuva.html
Postad 30 September 2014 - 00:13
Postad 30 September 2014 - 06:19
Skjortor är ett betydligt större problem dock och det har jag löst genom att köpa de på Tailor Store. Det är skräddarsydda skjortor och du skapar en profil och matar in dina mått. Kostnaden är samma eller lägre än t.ex. Dressman men betydligt högre kvalitet. Börjar bli jävligt trött på att Dressmans kläder krymper i tvätten, men har samtidigt inte hittat några alternativ i Örebro då de flesta (alla?) butiker har max XL i storlek och då XL mer som L eller M.
Postad 30 September 2014 - 22:21
Började cykel två på schemat igår och har gjort om assistansövningarna så att det riktar in sig mer på bara styrka. Behöver ändå inte se bra ut naken nu till vintern
Idag var det mark och toppade med 150x7 och 160x5. Assistansövningar var goodmornings, stångrodd, och ab-wheel. Skulle varit bencurls med men pallade inte.
Postad 30 September 2014 - 22:37
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
23 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?