Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 september 2010 - 13:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Boxen reagerar och agerar på varje knapptryck, dvs du kommer hoppa i timeshitft, du kommer hamna på kanal 353 och du kommer till slut till kanal 2 men sedan ska du, om du varit snabb nog slocknar boxen och gör något i kanske 30 sekunder för att sedan starta upp som ny.

Dock än med bara 117 timmar att leka med oavsett storlek på disk.

Tror det är egalt om du är i menyläge eller om du tittar på TV.

Det hade vart lämpligare med 5min. per knapptryckning än de 10min. som är nu

eller att det poppar upp en dialog i takt med att man trycker
en gång 1 min
två gånger 2 min
tre gånger 4
fyra gånger 10
fem gånger 20
minuter eller något liknande.

på det viset beter sig den DVD-inspelare med HDD jag har. Den har dock inte varit igång på ett år nu eller så då denna PVR box tagit över helt.

Redigerat av Monshi, 10 september 2010 - 13:32.

Postad 10 september 2010 - 13:23

Algiz
  • Algiz
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
MEN vad jag är trött på CD och detta strul med boxen! Efter uppdateringen har jag endast tillgång till ca. 40 % av kanalerna... (jepp har gjort kanalsökning, gjort boxen strömlös och gjort kanalsökning igen). Och inte går det att gå tillbaka till tidigare version av mjukvaran! Det suger verkligen att man har betalt 2000 kr för denna box.

Postad 10 september 2010 - 16:03

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Telefonkö till felanmälan, har suttit i fem minuter och gått från plats 64 till 61...
;)

Postad 10 september 2010 - 16:08

Kallekula1
  • Kallekula1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Telefonkö till felanmälan, har suttit i fem minuter och gått från plats 64 till 61...
;)

Ja det är nog många som är rätt sura efter uppgraderingen fw, vad har du för fel du ringer dom om ?

Postad 10 september 2010 - 16:18

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Halloj, har två frågor:

1) Har de fixat buggen när man ska göra serieinspelning (dvs. att den vägrar serieinspela och ger felmeddelandet att tidigare program inte kan spelas in).

2) Någon som hört om de planerar släppa den nya mjukvaran även till Kabel-TV-kunder som har samma box?

Postad 10 september 2010 - 16:22

lemuras
  • lemuras
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Nedanstående förutsätter att du kör Windows:

Kolla vad boxen har för IP under internetinställningar i inställningsmenyn, starta sen ett dos-fönster och skriv:

ping <boxens IP>
arp -a

Tack!
Jag kör Mac, men jag hittade ett "nätverksverktyg" och då hittade jag ip-adressen.
I routernslogg står bara IP-nummer, inga MAC-adresser.
/Lemuras

Postad 10 september 2010 - 16:33

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Om man väl får igång boxen efter några omstarter så funkar min ändå felfritt än så länge. Det var bra med grön/röd knapp för snabbspolning för det andra var ju ooolidligt långsamt.

Postad 10 september 2010 - 16:42

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0
Vart hittar man MAC-Adressen på skitboxen!!??

En timme i telefonkö till Canal Digital och dom vet inte ens vad en MAC-adress är.
Jag tänker inte släppa på säkerheten i mitt nätverk bara för att släppa in en sketen tv-box.
Jag som faktiskt varit nöjd med min box och Canal Digital fram till detta. Snacka om megaFAIL!!

Postad 10 september 2010 - 16:54

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

MEN vad jag är trött på CD och detta strul med boxen! Efter uppdateringen har jag endast tillgång till ca. 40 % av kanalerna... (jepp har gjort kanalsökning, gjort boxen strömlös och gjort kanalsökning igen). Och inte går det att gå tillbaka till tidigare version av mjukvaran! Det suger verkligen att man har betalt 2000 kr för denna box.

Har samma problem,hälften utav kanalerna fungerar inte, varje gg man startar boxen står det problem me att ta emot signalen, har provat allting, formatera,fabrikåterställning,dra ur sladden men ingenting hjälper. boxen fungerade perfekt innan uppdateringen. fattar inte hur kan det skilja så mkt från box till box,för vissa funkar det å för andra e d katastrof. Va gör man nu, har ingen större lust ta fram boxen utan hdd men det verkar oundvikligt.

det här borde tas upp i media,betala för nånting som kanppt funkar!

Redigerat av homery, 10 september 2010 - 17:09.

Postad 10 september 2010 - 17:21

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Efter att ha följt debatten på denna sida om Canal digital boxen några veckor måste jag konstatera att det är förvånande att många av inläggen är rena klagomål istället för undersökta reala problem. Det klagas ständigt enbart för klagandets skull vilket är tråkigt och på något vis undermineras denna sidan betydelse för tänkbar vidareutvecklingen av boxen. Fakta är att boxen har haft svagheter rent mjukvarumässigt men mycket har blivit bättre med senaste uppdateringen och vid normal användning så finns inte mycket att klaga på jämfört med andra liknande boxar.Allt handlar om vilket förhållningssätt vi har och här har det verkligen blivit väl negativt utan någon konstruktiv mening i botten.

Asså vad menar du??? Skall vi sluta klaga på uppenbara mjukvarufel så att CD slutar att vidareutveckla och fixa buggar osv. Det är ju vi konsumenter som är dom stora felsökarna och då är det väl bra att felen ventileras på forum som detta för att säkerställa att det är fler än "jag" som har problem med boxen. Är dessutom ganska säker på att CD tar del av denna tråd, då den skickats från flertalet av oss.

Postad 10 september 2010 - 17:27

Unregistered7a069c9a
  • Unregistered7a069c9a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag hittar mac adressen o routerns logg. Kolla där.

Postad 10 september 2010 - 17:51

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Tycker den nya mjuvkarna är bättre på många punkter, men det jag stör mig på mest är att ljudet har blivit så himla lågt när det är stereoljud med HDMI, när det sänds Dolby Digital så är det bra ljudnivå. Jag upplever faktiskt att boxen har blivit snabbare med nya mjukvaran, min var otroligt slö innan.

Har du verkligen volymen på max i boxen då. Upplevde samma sak första dagen jag uppdaterat. Kör alltid med surroundförstärkaren och det blev som du säger då.

Postad 10 september 2010 - 17:58

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Har du verkligen volymen på max i boxen då. Upplevde samma sak första dagen jag uppdaterat. Kör alltid med surroundförstärkaren och det blev som du säger då.

du har fjärrkontrollen på max?

Postad 10 september 2010 - 18:11

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Så här svarade canal digitals teknikavdelning mig när jag klagade på hur hopplöst dålig mjukvaran var och att den aldrig borde ha släppts ut till kunder i det här skicket:

"Hej och tack för ditt mail

Den version som nu släppts är en förstaversion och det kommer ske ändringar/förbättringar via kommande mjukvaru-uppdateringar.

Vi samlar in alla önskemål och synpunkter och för dessa vidare till mjukvaru-tillverkaren samt vi tackar dig för din återkoppling.

Vi skickar dig per post en manual till den nya mjukvaran då funktionaliteten för många kommandon har ändrats."

Postad 10 september 2010 - 18:19

Unregisteredadfb60ea
  • Unregisteredadfb60ea
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag har en 1TB hdd i boxen och nu har jag prövat vad som händer när man fyller boxen. Det står att den skall klara 117 timmar SD.
Det blev 28 timmar HD från discovery och 7 timmar SD. Sedan sa boxen att det inte gick att spela in mer pga att hdd var full, så det verkar som att det finns en begränsning på hdd i mjukvaran.

//Mackan

Postad 10 september 2010 - 18:54

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Testa att sänka volymen ett hack, även om stapel är helt grön så går ljudet upp till normal nivå efter ett hack ner, sedan kan du höja den till ett hack upp igen, korkad bugg...

Redigerat av Svenna72, 10 september 2010 - 18:55.

Postad 10 september 2010 - 18:59

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
117 timmar sedan är det stopp! Ännu en sak i den nya FW som gjort boxen väsentligt sämre.

Innan idag när jag startade den började det blinka error 07 och 01, något som var instabilt innan Linux FW har blivit klart sämre, hur nu det är möjligt.

Redigerat av Svenna72, 15 september 2010 - 23:19.

Postad 10 september 2010 - 19:08

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ni som har problem med boxen efter uppdateringen. Hur gammal är boxen? Det kan ju bero på hur gammal boxen är. Min är från januari 2010 och jag har inga problem varken före eller efter uppdateringen. Buggen då man slår på och den går i mute-läge och stänger av sig, och man måste starta om den igen var för mig dom 2 första gångerna. Nu fungerar den som den ska. Dom andra felen kommer säkert att fixas till kommande uppdateringar.

Postad 10 september 2010 - 19:45

Unregistereddd2519c1
  • Unregistereddd2519c1
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Skulle gå in på deras hemsida och byta kort (för VOD tjänsten), men nu undar jag vad som händer om jag kör med mitt gamla kort?
Kommer till pin kods sidan men visste inte vad jag hade för PIN och vet ju inte vad som kan hända??, PIN koden verkar vara ändrad till 1234 iom update, Nu verkar deras hemsida vara helt nere också.

Annars tycker i alla fall jag att boxen fungerar bra och utan hängningar, men det gjorde den innan uppdatering också.
Jag tycker att grafiken lyft ordentligt på min Full HD 58" Plasma men det kunde väl varit lite bättre upplösning och gärna nån form av möjlighet att anpassa färger med teman eller nåt. Hör till saken att jag sitter ca 5-6 m från min 58" därför störs jag inte av grafiken.

Det enda som stör just nu är kvaliteten på texten på canal+ HD men det var lika dåligt med förra fw.

Postad 10 september 2010 - 19:49

tojjemannen
  • tojjemannen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ni som har problem med boxen efter uppdateringen. Hur gammal är boxen? Det kan ju bero på hur gammal boxen är. Min är från januari 2010 och jag har inga problem varken före eller efter uppdateringen. Buggen då man slår på och den går i mute-läge och stänger av sig, och man måste starta om den igen var för mig dom 2 första gångerna. Nu fungerar den som den ska. Dom andra felen kommer säkert att fixas till kommande uppdateringar.

Med CD uppdateringsintervall händer väl inget förrän i Mars 2011 och det är INTE ok.
För att bli av med nuvarande buggar bör det komma en uppdatering inom någon vecka men det finns väl inte på kartan ens.

Postad 10 september 2010 - 19:58

Unregisteredd42b33aa
  • Unregisteredd42b33aa
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej!

Hade boxen på standby samtidigt som den spelade in Eurosport HD.

Tänkte att det var som tidigare att man kan starta boxen och titta på valfri kanal men nix.

Boxen startade men bilden var svart och ljudet saknades. Prövade att trycka OK för att få upp kanallistan men den var tom. Startade om boxen, samma resultat.
Tryckte på siffran ett och vips så dök TV-puck hockeyn upp med ljud och normal bild men då låste sig boxen på denna kanal.

Försökte återigen att trycka OK och då dök kanallistan upp men 1:an var orubblig.

Skam den som ger sig tänkte jag och gick in i inspelningslistan, då kunde jag välja Eurosport som jag spelade in men kunde sedan inte gå ur från den. Inte ens med att trycka på stopp för att avsluta inspelningen, den fortgick som om ingenting hade hänt.

Varför släpper man en mjukvara som är sämre än den som var i boxen från första början vid lanseringen.

Jag vill minnas att man då åtminstone kunde titta på tv och byta kanal när man ville och det funkade faktiskt ganska bra.

//Jörgen ;)

Postad 10 september 2010 - 21:38

Wahlberg22
  • Wahlberg22
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Anledningen är nya kommandon vid inspelning:
Om du vill spela in ett program direkt väljer du kanal och trycker på [rec]. Hela programmet spelas då
automatiskt in. Du kan också välja inspelningstiden i 30-minutersintervall (högst 4 timmar) genom att trycka upprepade gånger
på knappen [rec].

När det gäller Mute så har jag nu fått ljud efter fabriksåterställning, men den behöver två startförsök även efter återställning

Jamen förut kunde man trycka en gång på rec och den spelade in i upp till 10-12 timmar nånting, som var max. Nu verkar det inte gå att bara få igång en löpande inspelning på mer än 3,5 h...

Postad 10 september 2010 - 23:39

Unregistered9bf07be2
  • Unregistered9bf07be2
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Jaha, så var alla tidigare inspelningar borta. Visserligen första gången det händer mig (orginal-HDD) men hela konceptet med inspelningsfunktion faller, speciellt med inaktiv USB-anslutning vilken omöjligör backup. Suck!

Jag hade ikväll (10/9) boxen inställd på SVT HD för att se Doobidoo och markerade för att spara programmet vilket den gjorde, men bara det att när jag gick in på MyTV och skulle se inspelningen så blev förhandsgranskningen svart. Dessutom låste sig boxen och vägrade gå ur MyTV. Märk väl allt detta innan uppdatering till version 4.20.14k.

Hmm tänkte jag och kom ihåg vad CD skrev när version 2.3.8 släpptes:
"Inspelningar som försvunnit från hårddisken kommer tillbaka om man inte formaterat hårddisken"
Kanske samma denna gång så jag startade en uppdatering via menyn eftersom det för tillfället bara är en antennkabel ansluten. Uppdateringen gjordes utan några uppenbara konstigheter (förutom Boxer-mottagarens nu totala avsaknad av signalstyrka) dock utan att återskapa någon av de tidigare inspelningarna.

Min laptop med Windows Media Center är bra mycket stabilare och pålitligare än denna Sagem-box och hur enkel som helst att göra backup på inspelningar om man så önskar. Jag har även en DVD-inspelare med HDD som aldrig tappat bort något på hårddisken men dock inte klarar HD-TV varför PVR-101 införskaffades. Fick den med mjukvaru-utgåvan 1.4.1 som var otroligt buggig och när 2.2.0 kom så kändes det som man bytt box för nu hängde den sig aldrig. Efterföljande 2.3.0 & 2.3.8 har fungerat tllfredställande men så kom alltså 4.20.14k. Vad händer..?!?

Frågan är om det inte var bättre förr med VHS-bandare, alltså inte kvalitetsmässigt men dock mer stabilitet...

/SH

Postad 11 september 2010 - 02:17

Unregistered1a25347f
  • Unregistered1a25347f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Jag är riktigt, riktigt trött på denna boxen nu. Jag tog ett abbonemang i mars med löftet (ja CDs kundtjänst "lovade"mig) om att den nya mjukvaran var "runt hörnet" det var den som synes inte och boxen är enligt mig snarast värdelös.
Jag har innan jag tog detta abbonemang med Hd-boxen kört med HTPC i flertalet år- där är det alltid något som ska justeras eller ändras men användarvänligheten ligger ljusår framför denna box vilken mjukvara man än väljer att köra.

Jag har idag som "reserv" ett boxerabbonemang kopplat till min server/ htpc i vårt hem och det har nu gått så långt att min fru VÄGRAR att använda Canal Digitals box och därmed det abbonemanget och alla HD-kanaler .

Jag tänker reklamera min box eftersom den uppenbarligen inte har kunnat "reparerats" eller lagats från de fel den uppenbarligen har. Om man kan konsumentköplagen så vet man att leverantören/ försäljaren av en produkt har tre försök på sig att rätta till eller laga denna.

Kanske är hårdvaran i boxen så klen att det inte går att göra ett användbart gränssnitt, kanske sitter allt i mjukvaran, vad det än beror på så är den i det snaraste oanvändbar för sitt syfte. Jag hade innan denna uppdatering problem med hängningar ofta, jag har blivit av med inspelningar, mottagaren har OFTA klagat på att det är dålig signal trots att så inte är fallet och när det hänt så hjälper det endast att starta om boxen. Ibland tyckte boxen det var en god ide att säga att det inte satt något programkort i. Även problem med ljud på HD-kanaler har vi haft- sprakandena skrämmer skiten ur ungarna.

Nu efter uppdateringen så är det ett under om man kan stanna en spolning i ett inspelat program där man vill- man får chansa för tidsstapeln hoppar framåt i steg som det inte ens blir på en DVD-film jag skrapat i asfalten och hoppat på. Sedan när man efter ett par försök lyckats komma förbi reklamen- ja då ser det ut som en actionfilm dubbad till tyska- ljudet är grymt i osynk.

Är det inte det problemet så bara hänger sig boxen utan anledning, eller så tar det flera sekunder innan guiden kommer fram efter man tryckt på guideknappen varpå man tror man missade och trycker igen och guiden hoppar fram för att igen försvinna- då trycker man igen och .... ... ja ni förstår nog.

Jag har åtskilliga gånger varit i kontakt med CanalDigitals kundtjänst(fast man tröttnar till slut och skiter i det) och har bland annat fått uppgift om att min parabol behövde nog justeras vilket den inte behövde, ( andra gånger har jag fått rådet att göra en fabriksåterställning ( flera gånger), jag har även fått en ny strömadapter tillskickad mig.
Senaste gången jag ringde sa dom att vi ska nog vänta in uppdateringen- då kommer flera av dina problem lösas. Och ser man på det gjorde kanske något av dom men flera nya har tillkommit.

Jag kommer imorgon ringa CD och be dom ta tillbaka boxen, gör dom inte det så tänker jag ta kontakt med min lokala konsumentrådgivare och om nödvändigt så ska jag även kontakta allmänna reklamationsnämden.
Går det inte att reklamera boxen (vilket det ska, CD har åtskilliga gånger försökt få boxen fungera som den ska b l a, genom att i onödan låta mig kontrollera parabolen (-kostade mig pengar när felet i själva verket låg i boxen), genom flertalet fabriksåterställningar och genom att skicka mig en ny strömadapter och även genom att uppdtatera mjukvaran 2 ggr.)

Jag vill inte betala flera tusen kronor på en box som inte fungerar till det den är avsedd till, felet på boxen är bevisligen ursprungligt (vilket spelar mindre roll eftersom garantitiden fortfarande är gällande).
Vare sig jag får tillbaka mina pengar eller ej så tänker jag inte använda boxen mer så fort jag har avgjort vilken lösning vi istället ska använda, Dreambox eller liknande eller kanske ett par Satellitkort till HTPCn. ( Någon som har något tips).
Annnars kanske Viasat har en box som fungerar ?

Är bara så besviken, har hela tiden sagt till frugan att det kommer snart en ny mjukvara gumman, då blir det bättre. Inte fan blev det så. Nu är det bestämt att denna boxen blir inte kvar hos oss i alla fall. Jag har aldrig köpt någonting som fungerat så dåligt i elektronikväg, jag har nu väntat i 6 MÄNADER på att boxen jag köpte för flera tusen ska börja fungera, det gör den inte nu heller och jag är skitsur för att ha lagt ut pengar på nåt som jag defintivt kunde varit utan.

Jag skiter i om det kommer en uppdatering den 18 eller om det kommer till jul eller kanske till nästa årtionde. Jag köpte boxen i mars och förväntade mig att den skulle fungera DÅ.

Postad 11 september 2010 - 03:49

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Om man har version 2.3.8 har man inte blivit uppdaterad va?

Har sagt upp mitt abonnemang som jag haft sen jag blev en av dom första HD-abbonenterna för bra länge sen.

Med 2½ månad kvar och en ok fungerande box ser jag inget behov av att uppgradera och riskera att boxen strular de sista månaderna.

Jag kommer inte ihåg hur uppdateringarna fungerar. Brukar aldrig stänga av boxen och förmodar att den inte uppdaterar om jag inte gör det. Dock brukar den låsa sig och kräva omstart någon gång i månaden. Om det händer blir den automatiskt uppdaterad eller kan jag stoppa uppdateringen?

Postad 11 september 2010 - 06:09

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej!

Hade boxen på standby samtidigt som den spelade in Eurosport HD.

Tänkte att det var som tidigare att man kan starta boxen och titta på valfri kanal men nix.

Boxen startade men bilden var svart och ljudet saknades. Prövade att trycka OK för att få upp kanallistan men den var tom. Startade om boxen, samma resultat.
Tryckte på siffran ett och vips så dök TV-puck hockeyn upp med ljud och normal bild men då låste sig boxen på denna kanal.

Försökte återigen att trycka OK och då dök kanallistan upp men 1:an var orubblig.

Skam den som ger sig tänkte jag och gick in i inspelningslistan, då kunde jag välja Eurosport som jag spelade in men kunde sedan inte gå ur från den. Inte ens med att trycka på stopp för att avsluta inspelningen, den fortgick som om ingenting hade hänt.

Varför släpper man en mjukvara som är sämre än den som var i boxen från första början vid lanseringen.

Jag vill minnas att man då åtminstone kunde titta på tv och byta kanal när man ville och det funkade faktiskt ganska bra.

//Jörgen ;)

Nu är jag helt med dig, det är ju helt otroligt att de släpper en box som inte går att sätta på utan att man ska starta den ett par gånger samt, jag gjorde din "test" ovan, att den inte går att sätta på under pågående inspelning EN SUPERBUGG. Även om det nu skulle komma en uppdatering den 18:e så är det ju ingen större PR för CD/Sagem att släppa något så här uselt :D.

Vad har hänt, har de gjorde en sen ändring och att de med den inte testa allt igen, för någon gång i testandet så har de väl testat att sätta på boxen kan man tycka. Jag har för mig att de har provkört denna mjukvaran sedan i våras, helt otroligt B)

Redigerat av Unregistered124686ac, 11 september 2010 - 06:11.

Postad 11 september 2010 - 06:32

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
För er som inte orkat till inlägg #3 så lägger jag ut den senaste listan nedan, men uppdateringen av listan sker i inlägg 3. Har ni synpunkter tillägg mm så ge gärna detta.

Rapporterade problem och upptäckter....... (snälla kan vi få tillbaka den gamla mjukvaran!)
Start av box
-På min box måste jag nu starta den 2ggr innan den kommer igång efter första starten står det MutE eller liknande i displayen sen stängs den av efter andra starten går den igång. händer så varje gång man skall starta, originaldisk sitter i och den har aldrig krånglat tidigare.

-Hade boxen på standby samtidigt som den spelade in Eurosport HD. Tänkte att det var som tidigare att man kan starta boxen och titta på valfri kanal men nix. Boxen startade men bilden var svart och ljudet saknades. Prövade att trycka OK för att få upp kanallistan men den var tom. Startade om boxen, samma resultat.
Tryckte på siffran ett och vips så dök TV-puck hockeyn upp med ljud och normal bild men då låste sig boxen på denna kanal. Försökte återigen att trycka OK och då dök kanallistan upp men 1:an var orubblig.
Skam den som ger sig tänkte jag och gick in i inspelningslistan, då kunde jag välja Eurosport som jag spelade in men kunde sedan inte gå ur från den. Inte ens med att trycka på stopp för att avsluta inspelningen, den fortgick som om ingenting hade hänt. Varför släpper man en mjukvara som är sämre än den som var i boxen från första början vid lanseringen. Jag vill minnas att man då åtminstone kunde titta på tv och byta kanal när man ville och det funkade faktiskt ganska bra.

-Uppdaterat till nya mjukvaran. Efter omstart blir hela bilden grön. Efter andra omstart blir det en grön rand längst ner och till höger i bilden ser man en liten del av det som är tv-sändningens vänstra bild. Dvs man ser ingenting... Först efter flera omstarter får jag bild igen...

-När jag skulle starta boxen så startade den inte utan växlade bara mellan starkt lysande och svagt lysande klocka. Jag tryckte på on/off knappen på fronten och därefter startade alltid boxen i tyst mute läge med Mute i displayen, det går inte att få på ljudet med mute knappen på fjärren, men en fabriksåterställning hjälpte att få ljud. Startar den i Mute så kan man komma ur tyst läge med volymknapparna!

-Varje gg jag stänger av boxen å startar den igen så har jag ingen bild på svt1,2,tv3,kanal5,tv8 å många fler,det står problem med att ta emot signalen, men tv4,svt 24 å ett par till funkar.

-Seg och jobbig känns boxen bara nu, får också starta den två gånger hela tiden nu. Först startar den står Mute å så stänger den av sig igen

-Min box startar också i mute-läge titt som tätt men upptäckte igår att det är volymen i boxen som står på noll.
Alltså istället för att starta om boxen räcker det med att höja volymen på boxen.

-Behövs två startförsök att få igång boxen, första försöket ger enbart Mute.

-Ja då uppdaterade man programvaran igår och i morse när jag startade den så får man bara ett grönt streck på skärmen. Jippiiiu!!! ******** skräpbox

-Min box startar med ljud men det står mute i displayen och har mute-symbolen i övre vänstra hörnet. När jag försökte få bort mute-symbolen genom att trycka mute-knappen på fjärren så försvann ljudet helt oavsett hur jag tryckte med mute-knappen...
... dock så löste man det enkelt genom att göra som det beskrivs ovan, använda volymknapparna istället.

Snabbspolning
-Spelade in Kvällsöppet ikväll och försökte förgäves spola tillbaka till början mitt under pågående inspelning. Detta får de lov att fixa. Allvarlig bugg!

-Snabbspolningen är totalt oanvändbar och helt oförutsägbar då och oavsett antal tryck så hoppar den bara några sekunder tillbaka i inspelat material för rätt som det är hoppa en timme.

-Snabbspolningen är väldigt långsam. Med röd och grön knapp så förlyttas man 10minuter för varje tryckning så det hjälper på snabbspolningsproblemet

-Spelade in ett program som jag började titta på efter ca 20 minuter. När det sedan blev reklam spolade jag mig framåt och på programmets förloppsmätare brukar det ju stå var man befinner sig tidsmässigt, tex 17:21 in i programmet. Det gjorde det nu med men det stod -47d samt en tid (kommer inte ihåg). Tycker dessutom allmänt att visningen av var man är i ett program samtidigt som man spelar in är buggig.

VOD
-Har försökt lägga in IP-adresserna manuellt (använder inte DHCP) men adresserna för DNS sparas inte. Någon som lyckats med detta?

-Nu har skiten stängt av sig 3 ggr i följd efter jag gått ur VOD.
va F** är detta för S*** mjukvara.

-VOD verkar helt klart vara lite instabilt. Om jag trycker på menu efter att ha kollat en trailer och sen väljer katalog så stänger boxen av sig. Någon annan som har samma problem?
Ska kanske tillägga att det verkar som att det sker om jag tittar på hela trailern. Väljer jag att avbryta trailern innan den gått färdigt så går den tillbaka till menyn som den ska.

-VOD, vad vi önskar är play-kanalerna!

Hängningar
-Min fd problemfria box funkade i ungefär en halvtimme med nya programvaran. Nu låser den sig hela tiden. Orkade inte fortsätta försöka efter ett tiotal omstarter... Det blir väl att ringa CD imorrn...

-Boxen har krashat 2 gånger redan :-( hade inte många krashar tidigare).

EPG
-Lite irriterade att den inte visar vilken veckodag i EPGn i listformatet om man hoppar framåt till nästa dag, jag såg bara datum vad jag kunde se? Sen hittade jag inte något sätt att ändra en inspelning, som jag gjort förut och lagt till en inspelning från EPGn och sen ändrat den till att spela in varje vecka.

- Önskemål: EPGn, möjlighet att söka program, lista serier/drama/whatever bland egna kanal viss dag.

Inspelning
-Inspelning av pågående program, förr trykte man två gånger på "rec" så spelade den in pågående program och avslutade inspelningen när programmet skulle vara slut. Igår provade jag samma sak, men upptäkte efter ett par timmar att inspelningen inte avbrutits, handhavandefel från min sida eller har detta slutat fungera nu?
Anledningen är nya kommandon vid inspelning:
Om du vill spela in ett program direkt väljer du kanal och trycker på [rec]. Hela programmet spelas då
automatiskt in. Du kan också välja inspelningstiden i 30-minutersintervall (högst 4 timmar) genom att trycka upprepade gånger
på knappen [rec].

-Någon som vet hur man redigerar en inspelning? Jag har satt en inspelning på en serie där serieinspelning inte finns som val och när jag går in och tittar på inspelningen manuellt kan jag inte spara att den skall spela in veckovis!

-Önskemål är att man ska kunna redigera tabellen i MyTV efter kolumnerna, så att man kan samla alla inspelningar av samma titel, som ett exempel

-Nu har min box börjat strula efter uppdateringen. Hade 3 inspelningar satta igår (fredag) men bara en spelades in. Gjorde en fabriksreset imorse och botade om efter det samt ställde in boxen igen. Nu håller den på och "blinkar" mellan kanalbyten precis som om den inte klarar att sända ut korrekt hdmi handskakning till min förstärkare.

Övrigt
-Ett annat problem jag haft vid ett par tillfälen är att man inte kan pausa. Vid tryck på paus så kommer bara tidslinjen upp och sen fortsätter det som vanligt. Omstart krävs för att det ska funka.

-Timeshift-buggen verkar vara tillbaka, som de äntligen hade fixat i föregående uppdatering. Eller iaf nån variant av den.. får lite olika resultat. Hur funkar det för er andra?

-Även om man väljer 720p så visas "16:9 Helskärm 1080i" när man trycker på "TV"-knappen och ändrar bildformat. Förmodligen är just 1080i-texten hårdkodad...

-Bilden verkar sämre på flera kanaler (ej HD kanaler)

-Texten i menyerna/EPG etc är otydligare än tidigare. Texten i EPG mm är betydligt svårare att läsa på mindre skärmar än tidigare, t.o.m att det är svårt att se

-Känns seg i manövrering har inte varit så innan uppdateringen.

-Verkar som att jag tappat ljudet via HDMI idag (funkade innan uppgraderingen och funkade igår efter uppgraderingen.) Funkar via stereo-pluggarna, och är inte "mute-problematiken".

-det värsta är att man nu inte kan redigera inspelat material som innan klippa bort reklamen m,m allt sådant är borta !? spolningen värdelös nu seg och urkass!

-Förut kunde man trycka på Info-knappen och få information om vilka inspelningar som pågår. Nu måste man gå in i MyTV för att få reda på vilka kanaler som spelas in. Synd, var så smidigt förut att enkelt kunna kolla om en inspelning gått igång utan att behöva byta till den kanalen.

-Man måste nu trycka på Info för att kunna kika på vad som går på andra kanaler utan att byta till dem förrän man hittar nåt man vill se på. Förut kunde man bara trycka pil upp eller ner och börja bläddra direkt, sen måste man även trycka bort Info efter att man tryckt Ok för att byta till en annan kanal.

-Vore mer naturligt att det var pil vänster höger som byter sida i MyTV än Programknapparna + och - som det är nu

-Ibland "samlar boxen på sig" knapptryckningar utan att reagera och efter tag utför den alla tryckningar i snabbföljd vilket lagg..hua. Tex trycker man på knapp för kanal 1 så händer det ingenting så trycker man igen och så kommer kanal 11, lysande

-Tycker dessutom att bilden är sämre och jag tror inte jag inbillar mig. Tycker att det förekommer mycket "jaggies" på HD-kanalerna nu. Med "jaggies" menar jag t ex att sidlinjen på en tennisplan blir hackig när den går diagonalt över bilden. Har testat med 720p och 1080i som output från boxen, men ingen skillnad.

-Gränssnittet tycker jag inte heller är någon höjdare direkt. Liten och suddig text som många andra redan påpekat.

-Kontraster. Kanalinfon exempelviis. Inte helt svart text mot inte helt vit bakgrund. Vore trevligt om CD kunde lägga in ett antal färgscheman, ett snyggt, ett optimalt och ett "lagom". Eller ge användaren möjlighet att anpassa.

-Fonten. vet inte om det är en bitmap-font som de skalar in eller vad det är men skarp är den inte.

-Navigationsknapparna, pilarna i cirkeln på fjärrkontrollen. Använd dem
Nu får man trycka i-knapp + navigera med pilar + ok för att byta till kanal + i-knapp/exit för att stänga info.
Ska vara Navigationsknappar för att öppna info + navigationsknapp för att bläddra + OK för att växla kanal och stänga info. Inte helt ologiskt om pil upp när kanalinfo är öppet tar upp den utvidgade infon (gul knapp). När utvidgade infon är uppe agerar pil upp/ned som skrollknapp för infon.

-Hårddisk. Bara dumt om de begränsat storleken som är tillåten till 250 GB. Bara dumt. Och klantigt.

-För information: Ljudet är nerställd från första början, höj upp den till max på din CD-fjärr, då blir det nog samma nivå du hade innan, det blev det här.

-För information, i huvudlistan My TV så rapportera enbart serie vid serieinspelningar, man får sedan gå till en undermeny med OK för att se alla inspelningar inspelade i den serien.

-För information: Nu kan man ha på dolby Digital direkt till tv:n och få ljud på tv:n. Hdmi till tv:n, koaxial från boxen till förstärkaren om man vill ha Dolby.

-För information, tycker att fläkten hörs mindre efter uppdateringen

Edit, det strömmar hela tiden in nya problem så jag gjorde en uppdatering av detta inlägg, dvs just nu lika med #3

Redigerat av Unregistered124686ac, 11 september 2010 - 08:19.

Postad 11 september 2010 - 06:44

Gerhard
  • Gerhard
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag hade väl inga större klagomål innan uppgraderingen, visst var det någon inspelning som inte startade som den skulle och jag har väl fått dra ur sladden ett par gånger på ca 9 månader.

Med den nya uppgraderingen så är det inget ljud på vid uppstart (mute).
Menyerna har gått från knivskarpa till riktigt riktigt fula ut, och är svårlästa.

Sen tycker jag att bild kvaliten tagit ett par steg bakåt särskilt på SD kanalerna.
Bildkvaliten är som när jag tidigare inte slog om till HDMI från AV kanal på TVn

Däremot är alla inspelningar kvar.
Så i mitt fall skulle en tillbakagång kännas som en bra updatering.

Redigerat av Gerhard, 11 september 2010 - 06:44.

Postad 11 september 2010 - 07:04

mrmani
  • mrmani
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Är en av de lyckliga som inte haft något problem med boxen ännu. Dock har jag inte startat om den sen uppdateringen. Vågar man det :-)

Postad 11 september 2010 - 07:07

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Kommer helt klart att vänta och se om Canal digital få ordning på boxen innan jag lägger en beställning. Har precis sagt upp viasat med 3 månades uppsägning men om CD:s box håller på så här så stannar jag hos viasat, deras box är seeeeeg men fungerar i alla fall.

Postad 11 september 2010 - 07:19

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jaha B)
Nu har min box börjat strula efter uppdateringen. Hade 3 inspelningar satta igår (fredag) men bara en spelades in. Gjorde en fabriksreset imorse och botade om efter det samt ställde in boxen igen. Nu håller den på och "blinkar" mellan kanalbyten precis som om den inte klarar att sända ut korrekt hdmi handskakning till min förstärkare.

Nä nu måste alla leverantörer skärpa sig och antingen sluta leverera undermåliga produkter eller godta att man använder dyra fungerande tredjepartsutrustning till deras abonnemang. ;) :D

Postad 11 september 2010 - 07:30

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
+1

Har nu också behövt vänta tills inspelning är klar innan man kan se på tv.

Hur vågar dem sätta en datum på en del 2 i uppdatering när det förmodligen inte är klara utan väntar på en massiv feedback från användare.

För hade den varit klar så finns det ingen anledning att ha den 2 delad eller vänta så länge med att lansera den 2:a delen som nu skall lösa en hel del som de säger.

Ibland "samlar boxen på sig" knapptryckningar utan att reagera och efter tag utför den alla tryckningar i snabbföljd vilket lagg..hua.

Misslyckandet är totalt.

Det minsta jag förväntat mig i denna "nya OS:et" är:

* Givetvis bättre funktion och stabilitet.

* HDTV anpassat skin med knivskarpa menyer,hallå..... det är 2010 nu och de flesta som har denna boxen har väl HDTV (ni som kör LCD skärmar till datorn testa att ändra upplösning till 800*600 och se hur roligt det ser ut). Denna "nya" layout är ju bara ett nytt pinsamt fiasko.

* Om nu VOD skulle vara tvunget att vara med så skulle det vara gratisutbudet som kom först.
När man nu ändå måste använda sitt bredband finns ju andra filmmtjänster på nätet som man kan se utan att blanda in fransmännen.

* Play kanaler ....minst SVT play.

* Möjlighet att spela in på USB om än krypterat.

Det hade vart lättare för dem att tillåta 3:e parts boxar.
Jag anser att CD's uppdateringar typ 1ggr per år inte räcker på långa vägar. Förväntningarna på en årlig uppdatering blir enorm vilket gör att infinner sig inte lösningarna så blir också besvikelsen enorm.
Minst varannan månad så känner abbonenterna att det sker något, det duger inte med att behöva vänta på nya lösningar i upp till ett år(eller 3).

Det är dags för "CD's programmerare" att sluta porrsurfa på arbetstid och göra sitt jobb.
Det räcker inte med att göra en version av programvaran utan den måste underhållas och förbättras.
Koden behöver bantas, förfinas, ändras och annat smått och gått för att avlasta hårdvaran (som oftast är i klenaste laget).

Är fruktanvärt trött på denna ständiga besvikelse som CD levererar varför lyssnar de inte på abbonenternas tips om förbättring och nya funktioner.

Postad 11 september 2010 - 07:44

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Mailade CD och krävde, förutom en fungerande box, kompensation till oss som trots nya mjukvaror inte har en fungerande box! Påpekade dessutom att det är ryggradslöst av dem att inte informera om problemen med nya mjukvaran på sin site. Jag har iaf inte lyckats hitta nåt. Jaja...det kommer väl inte ge ett skit, men jag var ändå tvungen att lufta mitt missnöje till CD direkt.

Förresten - är Sverker & CO informerade?

//P

Postad 11 september 2010 - 08:00

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Har fortfarande ej accepterat uppdateringen, utan kör vidare på gamla mjukvaran.

Finns det något som blev bättre med den nya mjukvaran eller är rekomendationen att jag ligger kvar tills dess att ytterligare en uppdatering kommit ??

Postad 11 september 2010 - 08:01

yellowmanX
  • yellowmanX
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Har också problem med att man måste starta boxen två gånger, första gången står det "nute" på boxdisplayen och sen stängs den av.

Ett annat problem jag haft vid ett par tillfälen är att man inte kan pausa. Vid tryck på paus så kommer bara tidslinjen upp och sen fortsätter det som vanligt. Omstart krävs för att det ska funka.

Timeshift-buggen verkar vara tillbaka, som de äntligen hade fixat i föregående uppdatering. Eller iaf nån variant av den.. får lite olika resultat. Hur funkar det för er andra?

De borde ju helt klart ha möjligheten för oss användare att kunna gå tillbaka till en tidigare version av mjukvaran. Ok att de inte kan ha flera versioner liggande ute i satelitnätet. Men då borde de ju inte installera över tidigare versioner, utan ha så man kan växla mellan olika versioner på boxen, kan ju inte ta så stor plats direkt.

Pinsamt att de låter oss kunder stå för beta-testningen. Nån skrev att det skulle komma en uppdatering till inom ett par veckor. Hur troligt låter det? Med tanke på hur "tätt" det varit mellan uppdateringarna tidigare... typ ett halvår för att fixa ett par enklare grejer...

Postad 11 september 2010 - 08:13

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Har fortfarande ej accepterat uppdateringen, utan kör vidare på gamla mjukvaran.

Finns det något som blev bättre med den nya mjukvaran eller är rekomendationen att jag ligger kvar tills dess att ytterligare en uppdatering kommit ??

Ligg kvar med den gamla!

Vad jag tycker har blivt bättre är att det går ha på Dolby ljud samt att det ändå går att ta ljud till TV'n via HDMI, samt att jag har inte fått några hängningar i MyTV, men det är allt!

Till CD så skulle jag vilja säga att nu har ni masstestat den ny mjukvaran och resultatet är bedrövligt. Ni har listan på fel i denna tråd och jag tycker att ni ger denna till teknikerna och låter dessa jobba färdigt med mjukvaran innan ni släpper ut någon ny. Vi har varit betatestare i flera år nu med den gamla och den sista version var i alla fall användningsbar, bortsett från några hängningar. Jag ser hellre att vi tar tillbaka den gamla mjukvaran under tiden som teknikerna får jobba färdigt denna, jag är rädd att historien annars upprepar sig och det tar år innan vi får en mjukvara som verkligen fungerar

Om man får önska något med den gamla mjukvaran är att ta bort bildvisningen i MyTV så kanske den inte blir så hängningsbenägen

Postad 11 september 2010 - 08:21

Grön49
  • Grön49
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är dom fullständigt galna på Canal Digital? Med tanke på alla problem som man har upplevt med denna box så har dom mage att släppa en ny mjukvara som inte är ordentligt testad.
Jag hade tur som var bortrest och inte hade möjlighet att uppgradera...
Nu måste Canal Digital ta sitt ansvar och kompensera dom som ar uppgraderat. Dom måste också ta in personal som vet vad dom gör. Det måste komma en lösning snarast annars kommer dom att tappa kunder.
Jag kommer själv att börja undersöka andra alternativ för jag är så ###### less på denna skitbox.

Postad 11 september 2010 - 08:25

plask49
  • plask49
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Ett problem till hos mig, f u mute eländet och lock ups av o till: Min universal fjärr (Logitech Harmony 525) som funkade perfekt tidigare funkar inte längre. Någon som har samma problem och som löst det??

Postad 11 september 2010 - 08:32

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Timeshift-buggen verkar vara tillbaka, som de äntligen hade fixat i föregående uppdatering. Eller iaf nån variant av den.. får lite olika resultat. Hur funkar det för er andra?

Jag har också Timeshift-buggen, hänt flera gånger nu.

Postad 11 september 2010 - 08:37

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Skicka in klagomål till CD via http://www.fairshopping.se/
Här svarar infomationschefen

Redigerat av lindo, 11 september 2010 - 08:43.

Postad 11 september 2010 - 09:00

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Mailade CD och krävde, förutom en fungerande box, kompensation till oss som trots nya mjukvaror inte har en fungerande box! Påpekade dessutom att det är ryggradslöst av dem att inte informera om problemen med nya mjukvaran på sin site. Jag har iaf inte lyckats hitta nåt. Jaja...det kommer väl inte ge ett skit, men jag var ändå tvungen att lufta mitt missnöje till CD direkt.

Förresten - är Sverker & CO informerade?

//P

Det var de jag skrev till dem och radade upp alla fel, å svaret jag fick ser du lite högre upp. I princip skulle de skicka mig en ny manual som att de är de som är problemet ###### idioter. Sen gick det inte att svara på mailet till [email protected] heller.

Postad 11 september 2010 - 09:33

Unregisteredba5975fd
  • Unregisteredba5975fd
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Om man har version 2.3.8 har man inte blivit uppdaterad va?

Har sagt upp mitt abonnemang som jag haft sen jag blev en av dom första HD-abbonenterna för bra länge sen.

Med 2½ månad kvar och en ok fungerande box ser jag inget behov av att uppgradera och riskera att boxen strular de sista månaderna.

Jag kommer inte ihåg hur uppdateringarna fungerar. Brukar aldrig stänga av boxen och förmodar att den inte uppdaterar om jag inte gör det. Dock brukar den låsa sig och kräva omstart någon gång i månaden. Om det händer blir den automatiskt uppdaterad eller kan jag stoppa uppdateringen?

Man brukar få ett val att - Uppdatera nu - Uppdatera nästa gång du stänger boxen - Uppdatera inte

Postad 11 september 2010 - 09:52

LammHolt
  • LammHolt
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Känner igen mute grejen och att det är sämre kvalitet på bild.
Och som grädde på moset har jag inte längre tillgång till TV4+ , TV8, kanal 9,TV400, animal Planet, Discovery .
Katastrof, och ett halvår kvar på bindningstiden.

Postad 11 september 2010 - 10:11

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Här är en norsk tråd om den omtalade boxen å mjukvaran. verkar inte va bättre där heller ;)

http://avforum.no/fo...oftware-19.html

Postad 11 september 2010 - 10:18

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Uppdaterade min box för ca 2 timmar sen och nu får jag inte signal på alla kanaler. Funkade fint innan. Signalstyrkan och signalkvaliten är samma som tidigare. Har provat att starta om boxen, göra ny kanalsökning och haft den på på Kanal 5(ingen signal) nu i en dryg timme. Någon som varit med om samma problem? Har en antennkabel ansluten till boxen.

Postad 11 september 2010 - 10:38

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Uppdaterade min box för ca 2 timmar sen och nu får jag inte signal på alla kanaler. Funkade fint innan. Signalstyrkan och signalkvaliten är samma som tidigare. Har provat att starta om boxen, göra ny kanalsökning och haft den på på Kanal 5(ingen signal) nu i en dryg timme. Någon som varit med om samma problem? Har en antennkabel ansluten till boxen.

jag har exakt samma problem,hälften av kanalerna fungerar inte å så har det varit sen i onsdags då jag uppdaterade mjukvaran. provat me fabrikåterställning,formatering,tvinga ner mjukvaran igen (dra ur sladden nå sek,när det visas 8888 i dislplyen tryck Ok följt av Meny) men ingeting hjälpte. Å boxen fungerade perfekt innan,inga problem alls med nånting.
Så igår tog jag fram boxen utan hdd,orkade inte me den här längre. ska det va så svårt å få till en box som fungerar,d e 2010 inte 1985. fyfan

Postad 11 september 2010 - 11:21

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Av ren nyfikenhet bara.
Har CD öppnat upp boxen nu så att det går att söka in andra satelliter typ Astra, Hotbird.

Och vad jag förstått så är den här "uppgraderingen" en typ av stepstone d.v.s. att den här måste på innan nästa kan läggas på - vad händer isf för den som skiter i att uppgradera till nuvarande när de lägger ut nästa. ;)

Postad 11 september 2010 - 11:26

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Av ren nyfikenhet bara.
Har CD öppnat upp boxen nu så att det går att söka in andra satelliter typ Astra, Hotbird.

Och vad jag förstått så är den här "uppgraderingen" en typ av stepstone d.v.s. att den här måste på innan nästa kan läggas på - vad händer isf för den som skiter i att uppgradera till nuvarande när de lägger ut nästa. ;)

Det går fortfarande inte att söka kanaler eller satelliter. Politrukerna på CD har gjort en lista över de kanalerna du får ta del av och inga andra.

Postad 11 september 2010 - 11:54

domina2r
  • domina2r
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ingen signal på flera kanaler, endel fungerar, efter reset kommer det igång ibland, men nu verkar det svårt.

Du får justera parabolen, eller "ta boxen till Expert så får de testa den där" är uppmaningar jag fått. Justera parabolen vägrade jag göra. Låg på 175 i signalvärde innan uppdateringen, nu ligger den på 67-68% (vilket är ekvivalent om man räknar om), över 60% ska räcka enligt deras sida. Men det är ju inte signalstyrkan som är problemet tror jag. Till saken hör att jag kör endast 1 st kabel från LBNt till SAT IN1 eller vad porten heter. VAARFÖR SKULLE JAG UPPDATERA FÖR!!!? VOD fungerar .... typ.. 3 försök, 2 krascher med ström ur som enda lösningen, lyckades se på en trailer.

Spolningen är TOKSeeg, vill jag spola tillbaka hela bufferten på ca 120 mins så tar det tiiid, tidigare spolade den i 600x o då gick det undan.

Seghet i kanalbytet, tar ej chan+ eller chan- så ibland kommer man 2-3 kanalplatser upp/ner. Trodde man gjorde uppdateringar för att det skulle fungera bättre. NEDGRADERING NGN? Det går ej enligt Canal Digital.

Ska kontakta dem igen, visste ej att såhär många har problem med uppdateringen.

Svar till Ronkan, erm de sa samma sak till mig n jag ringde igår kväll, "vi har ej hört ngt om detta, boxen kan ju vara trasig, har du ngn annan box att testa med?" Jag har en annan box men ingen hdmi på den o ingen ren scartingång på min Samsung B467070.

Redigerat av domina2r, 11 september 2010 - 13:09.

Postad 11 september 2010 - 12:16

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
haha pratade med canal digital igår kväll och dom hade inte hört nånting om att det ska vara problem med nya programvaran...
ingen som klagat tidigare sa dom och att mina problem va nya för dom hahaha vilket skämt tror jag dör vilket kvalificerat skitsnack.., jösses... är så less på cd och denna skitbox nu

jag får igång boxen ibland men 19 av 20 starter så får jag grönranden ibland lär jag starta och stänga av fler gånger en så för att den ska starta korrekt...
lär börja starta boxen en timme innan man ska se ett program för att ha en chans att hinna få igång skiten haha

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.