För er som inte orkat till inlägg #3 så lägger jag ut den senaste listan nedan, men uppdateringen av listan sker i inlägg 3. Har ni synpunkter tillägg mm så ge gärna detta.
Rapporterade problem och upptäckter....... (snälla kan vi få tillbaka den gamla mjukvaran!)
Start av box-På min box måste jag nu starta den 2ggr innan den kommer igång efter första starten står det MutE eller liknande i displayen sen stängs den av efter andra starten går den igång. händer så varje gång man skall starta, originaldisk sitter i och den har aldrig krånglat tidigare.
-Hade boxen på standby samtidigt som den spelade in Eurosport HD. Tänkte att det var som tidigare att man kan starta boxen och titta på valfri kanal men nix. Boxen startade men bilden var svart och ljudet saknades. Prövade att trycka OK för att få upp kanallistan men den var tom. Startade om boxen, samma resultat.
Tryckte på siffran ett och vips så dök TV-puck hockeyn upp med ljud och normal bild men då låste sig boxen på denna kanal. Försökte återigen att trycka OK och då dök kanallistan upp men 1:an var orubblig.
Skam den som ger sig tänkte jag och gick in i inspelningslistan, då kunde jag välja Eurosport som jag spelade in men kunde sedan inte gå ur från den. Inte ens med att trycka på stopp för att avsluta inspelningen, den fortgick som om ingenting hade hänt. Varför släpper man en mjukvara som är sämre än den som var i boxen från första början vid lanseringen. Jag vill minnas att man då åtminstone kunde titta på tv och byta kanal när man ville och det funkade faktiskt ganska bra.
-Uppdaterat till nya mjukvaran. Efter omstart blir hela bilden grön. Efter andra omstart blir det en grön rand längst ner och till höger i bilden ser man en liten del av det som är tv-sändningens vänstra bild. Dvs man ser ingenting... Först efter flera omstarter får jag bild igen...
-När jag skulle starta boxen så startade den inte utan växlade bara mellan starkt lysande och svagt lysande klocka. Jag tryckte på on/off knappen på fronten och därefter startade alltid boxen i tyst mute läge med Mute i displayen, det går inte att få på ljudet med mute knappen på fjärren, men en fabriksåterställning hjälpte att få ljud. Startar den i Mute så kan man komma ur tyst läge med volymknapparna!
-Varje gg jag stänger av boxen å startar den igen så har jag ingen bild på svt1,2,tv3,kanal5,tv8 å många fler,det står problem med att ta emot signalen, men tv4,svt 24 å ett par till funkar.
-Seg och jobbig känns boxen bara nu, får också starta den två gånger hela tiden nu. Först startar den står Mute å så stänger den av sig igen
-Min box startar också i mute-läge titt som tätt men upptäckte igår att det är volymen i boxen som står på noll.
Alltså istället för att starta om boxen räcker det med att höja volymen på boxen.
-Behövs två startförsök att få igång boxen, första försöket ger enbart Mute.
-Ja då uppdaterade man programvaran igår och i morse när jag startade den så får man bara ett grönt streck på skärmen. Jippiiiu!!! ******** skräpbox
-Min box startar med ljud men det står mute i displayen och har mute-symbolen i övre vänstra hörnet. När jag försökte få bort mute-symbolen genom att trycka mute-knappen på fjärren så försvann ljudet helt oavsett hur jag tryckte med mute-knappen...
... dock så löste man det enkelt genom att göra som det beskrivs ovan, använda volymknapparna istället.
Snabbspolning-Spelade in Kvällsöppet ikväll och försökte förgäves spola tillbaka till början mitt under pågående inspelning. Detta får de lov att fixa. Allvarlig bugg!
-Snabbspolningen är totalt oanvändbar och helt oförutsägbar då och oavsett antal tryck så hoppar den bara några sekunder tillbaka i inspelat material för rätt som det är hoppa en timme.
-Snabbspolningen är väldigt långsam. Med röd och grön knapp så förlyttas man 10minuter för varje tryckning så det hjälper på snabbspolningsproblemet
-Spelade in ett program som jag började titta på efter ca 20 minuter. När det sedan blev reklam spolade jag mig framåt och på programmets förloppsmätare brukar det ju stå var man befinner sig tidsmässigt, tex 17:21 in i programmet. Det gjorde det nu med men det stod -47d samt en tid (kommer inte ihåg). Tycker dessutom allmänt att visningen av var man är i ett program samtidigt som man spelar in är buggig.
VOD-Har försökt lägga in IP-adresserna manuellt (använder inte DHCP) men adresserna för DNS sparas inte. Någon som lyckats med detta?
-Nu har skiten stängt av sig 3 ggr i följd efter jag gått ur VOD.
va F** är detta för S*** mjukvara.
-VOD verkar helt klart vara lite instabilt. Om jag trycker på menu efter att ha kollat en trailer och sen väljer katalog så stänger boxen av sig. Någon annan som har samma problem?
Ska kanske tillägga att det verkar som att det sker om jag tittar på hela trailern. Väljer jag att avbryta trailern innan den gått färdigt så går den tillbaka till menyn som den ska.
-VOD, vad vi önskar är play-kanalerna!
Hängningar-Min fd problemfria box funkade i ungefär en halvtimme med nya programvaran. Nu låser den sig hela tiden. Orkade inte fortsätta försöka efter ett tiotal omstarter... Det blir väl att ringa CD imorrn...
-Boxen har krashat 2 gånger redan :-( hade inte många krashar tidigare).
EPG-Lite irriterade att den inte visar vilken veckodag i EPGn i listformatet om man hoppar framåt till nästa dag, jag såg bara datum vad jag kunde se? Sen hittade jag inte något sätt att ändra en inspelning, som jag gjort förut och lagt till en inspelning från EPGn och sen ändrat den till att spela in varje vecka.
- Önskemål: EPGn, möjlighet att söka program, lista serier/drama/whatever bland egna kanal viss dag.
Inspelning-Inspelning av pågående program, förr trykte man två gånger på "rec" så spelade den in pågående program och avslutade inspelningen när programmet skulle vara slut. Igår provade jag samma sak, men upptäkte efter ett par timmar att inspelningen inte avbrutits, handhavandefel från min sida eller har detta slutat fungera nu?
Anledningen är nya kommandon vid inspelning:
Om du vill spela in ett program direkt väljer du kanal och trycker på [rec]. Hela programmet spelas då
automatiskt in. Du kan också välja inspelningstiden i 30-minutersintervall (högst 4 timmar) genom att trycka upprepade gånger
på knappen [rec].
-Någon som vet hur man redigerar en inspelning? Jag har satt en inspelning på en serie där serieinspelning inte finns som val och när jag går in och tittar på inspelningen manuellt kan jag inte spara att den skall spela in veckovis!
-Önskemål är att man ska kunna redigera tabellen i MyTV efter kolumnerna, så att man kan samla alla inspelningar av samma titel, som ett exempel
-Nu har min box börjat strula efter uppdateringen. Hade 3 inspelningar satta igår (fredag) men bara en spelades in. Gjorde en fabriksreset imorse och botade om efter det samt ställde in boxen igen. Nu håller den på och "blinkar" mellan kanalbyten precis som om den inte klarar att sända ut korrekt hdmi handskakning till min förstärkare.
Övrigt-Ett annat problem jag haft vid ett par tillfälen är att man inte kan pausa. Vid tryck på paus så kommer bara tidslinjen upp och sen fortsätter det som vanligt. Omstart krävs för att det ska funka.
-Timeshift-buggen verkar vara tillbaka, som de äntligen hade fixat i föregående uppdatering. Eller iaf nån variant av den.. får lite olika resultat. Hur funkar det för er andra?
-Även om man väljer 720p så visas "16:9 Helskärm 1080i" när man trycker på "TV"-knappen och ändrar bildformat. Förmodligen är just 1080i-texten hårdkodad...
-Bilden verkar sämre på flera kanaler (ej HD kanaler)
-Texten i menyerna/EPG etc är otydligare än tidigare. Texten i EPG mm är betydligt svårare att läsa på mindre skärmar än tidigare, t.o.m att det är svårt att se
-Känns seg i manövrering har inte varit så innan uppdateringen.
-Verkar som att jag tappat ljudet via HDMI idag (funkade innan uppgraderingen och funkade igår efter uppgraderingen.) Funkar via stereo-pluggarna, och är inte "mute-problematiken".
-det värsta är att man nu inte kan redigera inspelat material som innan klippa bort reklamen m,m allt sådant är borta !? spolningen värdelös nu seg och urkass!
-Förut kunde man trycka på Info-knappen och få information om vilka inspelningar som pågår. Nu måste man gå in i MyTV för att få reda på vilka kanaler som spelas in. Synd, var så smidigt förut att enkelt kunna kolla om en inspelning gått igång utan att behöva byta till den kanalen.
-Man måste nu trycka på Info för att kunna kika på vad som går på andra kanaler utan att byta till dem förrän man hittar nåt man vill se på. Förut kunde man bara trycka pil upp eller ner och börja bläddra direkt, sen måste man även trycka bort Info efter att man tryckt Ok för att byta till en annan kanal.
-Vore mer naturligt att det var pil vänster höger som byter sida i MyTV än Programknapparna + och - som det är nu
-Ibland "samlar boxen på sig" knapptryckningar utan att reagera och efter tag utför den alla tryckningar i snabbföljd vilket lagg..hua. Tex trycker man på knapp för kanal 1 så händer det ingenting så trycker man igen och så kommer kanal 11, lysande
-Tycker dessutom att bilden är sämre och jag tror inte jag inbillar mig. Tycker att det förekommer mycket "jaggies" på HD-kanalerna nu. Med "jaggies" menar jag t ex att sidlinjen på en tennisplan blir hackig när den går diagonalt över bilden. Har testat med 720p och 1080i som output från boxen, men ingen skillnad.
-Gränssnittet tycker jag inte heller är någon höjdare direkt. Liten och suddig text som många andra redan påpekat.
-Kontraster. Kanalinfon exempelviis. Inte helt svart text mot inte helt vit bakgrund. Vore trevligt om CD kunde lägga in ett antal färgscheman, ett snyggt, ett optimalt och ett "lagom". Eller ge användaren möjlighet att anpassa.
-Fonten. vet inte om det är en bitmap-font som de skalar in eller vad det är men skarp är den inte.
-Navigationsknapparna, pilarna i cirkeln på fjärrkontrollen. Använd dem
Nu får man trycka i-knapp + navigera med pilar + ok för att byta till kanal + i-knapp/exit för att stänga info.
Ska vara Navigationsknappar för att öppna info + navigationsknapp för att bläddra + OK för att växla kanal och stänga info. Inte helt ologiskt om pil upp när kanalinfo är öppet tar upp den utvidgade infon (gul knapp). När utvidgade infon är uppe agerar pil upp/ned som skrollknapp för infon.
-Hårddisk. Bara dumt om de begränsat storleken som är tillåten till 250 GB. Bara dumt. Och klantigt.
-För information: Ljudet är nerställd från första början, höj upp den till max på din CD-fjärr, då blir det nog samma nivå du hade innan, det blev det här.
-För information, i huvudlistan My TV så rapportera enbart serie vid serieinspelningar, man får sedan gå till en undermeny med OK för att se alla inspelningar inspelade i den serien.
-För information: Nu kan man ha på dolby Digital direkt till tv:n och få ljud på tv:n. Hdmi till tv:n, koaxial från boxen till förstärkaren om man vill ha Dolby.
-För information, tycker att fläkten hörs mindre efter uppdateringen
Edit, det strömmar hela tiden in nya problem så jag gjorde en uppdatering av detta inlägg, dvs just nu lika med #3
Redigerat av Unregistered124686ac, 11 september 2010 - 08:19.