Dom vann Domination totalt med 380-364 så det var riktigt jämnt! Andra matchen spelade vi riktigt bra! S&D vann dom ju första med 4-0, så det räckte för dom att plocka 1 runda i andra omgången för att vinna den totalt. Man slår alltså ihop resultaten från Domination 1 och Domination 2, S&D1 och S&D2 o s v...
Okej, det var bara så märkligt för jag blev utslängd ur PSN. Jag trodde att alla andra också hade blivit det men tydligen så logga ni ut. Antar att min PS3a följde ert exempel är ren fri vilja Synd att vi förlora S&D. Domination matchen var riktigt rolig och spännande även fast det verkade som att de alla hade juggernaut!
Ahhh, 2 förluster ikväll igen. Fan, grymt jämn Domination match den sista. Vi vann 1 och dom 1, tyvärr vann dom den totalt med några få ynka poäng. Jaja, tyckte ändå att vi spelade hyfsat. Vi spelade fan bättre på Domination än på S&D, iallafall på 23.30-matchen tycker jag. Bra frass3 och turbotomi. Det laggade inte men för mig blev det "Connection lost" 3-4 ggr men det berodde nog på att jag körde via routern. Det var iallafall 2 "sportsliga" lag vi mötte. Men kan tänka mig att Nasty hade fått tokspel mot dom första vi mötte när vi lirade Domination. Hahaha, tror alla i MHB-laget var grymt frustrerade och förbannade. Dom var duktiga helt enkelt, framför allt på att stå på rätt ställen.
Jaja, tyckte som sagt var vi spelade ok ändå. Sista S&D-matchen hade vi kunnat göra bättre. Jag tycker det är bra som fan att gå direkt på "A" på Strike, precis som frasse sa. Men då gäller det att alla går för fullt för det. Går det bara 2-3 man så funkar det sällan.
Håller verkligen med, vi gjorde mkt brutalt mkt bättre ifrån oss på Domination matcherna. Bra kommunikation mellan oss då också.
Jag upplevde en del problem med uppkopplingen känns det som. Blev visserligen utloggad från PSN tidigare på kvällen också. Så kanske är ett router problem?
Ibland frös bilden till för att sedan hoppa igång igen. Riktigt märkligt. Smög jag mig på en fi och sköt jag honom i sidan så dog jag garanterat själv. Sen gick det visserligen helt kass i övrig med. 0 (NOLL, Null, nada, zip) kills i första S&D rundan. Totalt IG.
Ja, det var kul. Men det känns fan så surt att vi torskat 4 raka trots att dom flesta av matcherna varit grymt jämna.
Nu ska jag ta en paus på 1 vecka tror jag. Hoppas att ni andra kan plocka hem nån vinst!
Ska på whiskyprovning både fredag och lördag. Fredag här i Uppsala, sen på Oktoberfesten ( ska du dit frasse? ).
På lördag sticker jag till Gävle/Mackmyra på whiskyprovning.
Jag undrar hur många från [iG] som kutade på B-flaggen när vi hade den alltså. Vi fixade den ju direkt i andra rundan men blev av med den några sekunder senare trots att det såg "lugnt" ut i cap-området. Sen lyckades vi ju få tillbaka den en eller två gånger men det höll ju bara några sekunder då också. De körde mycket rök o låg säkert flera stycken inne i helissarna för det gick fort och var sk!tsvårt att hålla koll på.
Jag undrar hur många från [iG] som kutade på B-flaggen när vi hade den alltså. Vi fixade den ju direkt i andra rundan men blev av med den några sekunder senare trots att det såg "lugnt" ut i cap-området. Sen lyckades vi ju få tillbaka den en eller två gånger men det höll ju bara några sekunder då också. De körde mycket rök o låg säkert flera stycken inne i helissarna för det gick fort och var sk!tsvårt att hålla koll på.
Exakt! Mycket rök! Vilka av oss hade rök? Nose och Zdaar? Jag hade det inte iallafall, där B ligger så där öppet så är rök ett måste tycker jag.
Jag hade rök. Ett måste verkar vara Ak74. MP5an skjuter inte tillräckligt mycket. Man hinner dö själv innan man avlossat 2 skott med MP5:an.
Jag tycker att det generellt sätt funkade bra i första matchen på domination å i början av andra. Tyckte vi spelade relativt strukturerat med bevakning på kanterna å jag å zdaar som kanonmat in på B. Det var 1/100 sek från att vi tog B flera gånger. Ibland kändes det som om de med flit stod å väntade med granaterna i handen för att skicka dem precis i sista stund.
Däremot så kändes det som att det skilde i uppkoppling den andra matchen, man hann inte ens runt hörnet förens de sköt. Så var det inte i första matchen då vi hostade.
Lite tradigt det som hände igår, ni såg ju själva på S&D när jag var bakom en pjäs och började skjuta på honom. Det hände inget, sen bara vänder han sig och dödar mig.. tråkigt när det blir så
Exakt! Mycket rök! Vilka av oss hade rök? Nose och Zdaar? Jag hade det inte iallafall, där B ligger så där öppet så är rök ett måste tycker jag.
Jag hade rök. Problemet låg nog i att vi inte var tillräckligt många som cappade B samtidigt. Man måste nog var 3 som går samtidigt på den och alla måste ligga på olika ställen (någon ena delen av helikoptern, en annan i den andra delen och en 3:e någonstans utanför helikoptern) så inte alla dör av en granat samtidigt.
Såg att vi fått en utmaning till kl. 21,00 ikväll, 5v5. Är det någon som är sugen?
Redigerat av Zdaarlight, 23 September 2009 - 08:44.
Lite tradigt det som hände igår, ni såg ju själva på S&D när jag var bakom en pjäs och började skjuta på honom. Det hände inget, sen bara vänder han sig och dödar mig.. tråkigt när det blir så
Men annars spelade vi bra på domination.
Jag såg det, du sprang bakom honom och tömde ett mag i ryggen sen vände han sig och döda dig. Precis så upplevde jag hela mötet.
Men på Frasse lät det som att du sköt bakom honom. Så något strul verkar det vara med uppkoplingarna...
Men på Frasse lät det som att du sköt bakom honom. Så något strul verkar det vara med uppkoplingarna...
Alla får se olika versioner. Man själv ser en viss grej, den som specar en annan och fi en tredje.
@Zdaar: Jo vi måste nog vara fler som försöker cappa flaggen samtidigt nästa gång. Jag hade tänkt mig en försvarande roll men jag hann knappt upp i position innan de snott tebax flaggen så nästa gång blir det ny taktik från min sida.
Alla får se olika versioner. Man själv ser en viss grej, den som specar en annan och fi en tredje.
@Zdaar: Jo vi måste nog vara fler som försöker cappa flaggen samtidigt nästa gång. Jag hade tänkt mig en försvarande roll men jag hann knappt upp i position innan de snott tebax flaggen så nästa gång blir det ny taktik från min sida.
Man ska väl försöka samspela, en med smoke och en som kan dra iväg en flash mot fi?
Jag såg det, du sprang bakom honom och tömde ett mag i ryggen sen vände han sig och döda dig. Precis så upplevde jag hela mötet.
Jag tyckte uppkopplingen var kanon, skottet kom där jag ville å det gick bra att döda folk, men när turbo sköt killen i ryggen så såg iaf jag att han skjöt hela magget bakom kille.
Domination på district var riktigt skoj å riktigt jämt, men dom var riktigt snabba å cappa när de kom fram, tog inte lång tid från att rösten sa att vi losade b tills de hade cappat den. SD matchen var ju under all kritik. Jag tyckte vi skulle storma A, så jag hoppar in så fort jag kan å springer in i en kille som dödar mig å när jag sen speccar alla andra har folk knappt lämnat backen på väg ner. Och SD skall ju vara vårat starka spel.
Jag tyckte uppkopplingen var kanon, skottet kom där jag ville å det gick bra att döda folk, men när turbo sköt killen i ryggen så såg iaf jag att han skjöt hela magget bakom kille.
Domination på district var riktigt skoj å riktigt jämt, men dom var riktigt snabba å cappa när de kom fram, tog inte lång tid från att rösten sa att vi losade b tills de hade cappat den. SD matchen var ju under all kritik. Jag tyckte vi skulle storma A, så jag hoppar in så fort jag kan å springer in i en kille som dödar mig å när jag sen speccar alla andra har folk knappt lämnat backen på väg ner. Och SD skall ju vara vårat starka spel.
Som jag skrev, jag håller med dig. Säger man att man ska gå på A, just på "Strike", så måste alla göra det och det snabbt! Ensam eller 2 är man lättplockat byte. Nej, jag sprang inte rakt in, sprang in genom huset men jag dog nog ganska snabbt jag också. -----
Så länge jag inte fick "Connection interrupted" (vilket jag fick 3-4ggr) så tyckte jag också uppkopplingen var bra. Att man inte tycks få död på dom kan också bero på att dom helt enkelt var bättre, men just där och då så tycker man nog att uppkopplingen suger. Jag säger inte att det är så, jag säger bara att jag kan reagera så just i stridens hetta när det går pissdåligt. Inte sagt att ingen annan hade dålig connection, jag tror säkert att det var så som turbotomi beskriver. För så kan det ju faktiskt vara ibland. Sen om det beror på ens egen uppkopplingen eller hostens...who knows...
Redigerat av BrittBastard, 23 September 2009 - 11:40.
Att springa med bomben genom det taklösa rummet på Vaccant är inte en bra idé heller. Att ta samma väg 2 gånger verkade heller inte funka. De lärde sig snabbt å vips hade man en granat i ögat.
Att springa med bomben genom det taklösa rummet på Vaccant är inte en bra idé heller. Att ta samma väg 2 gånger verkade heller inte funka. De lärde sig snabbt å vips hade man en granat i ögat.
Tyckte ingenting funkade på Vaccant, jag sprang i mitten 1 gång eftersom det andra (gå på sidorna) inte heller funkade, inte för mig iallafall. Dom var bättre än oss helt enkelt. Dock så lyckades jag iallafall planta 1 gång och plocka 2 av dom på slutet, det smakade gott!
@frass3; ###### galning! Hahaha! Själv ska jag ge mig på "Fjällräven Classic" nästa sommar.
----
Jag tycker ni ska köra ikväll, övning ger färdighet och på pappret är nog dom som har utmanat oss ikväll riktigt bra! 27 vinster på 44 matcher är ganska bra det.
Redigerat av BrittBastard, 23 September 2009 - 11:48.
Tycker det blir uppenbart att jehu-racet inte håller i SD. Det är inte alltför ovanligt att vi möter nån clan som tokrusar (alla guldkors 55) och första omgången åker man på pisk, men sen när man lärt sig deras mönster så placerar man några claymores, håller defensiv, sen slutar det 90% av gångerna med att den andra klanen lämnar rummet efter att ha torskat ett par gånger :-)
Jag kan hålla med till viss del, iaf. hur det är idag.
Men är man någorlunda bra, så har man ju inte samma mönster hela tiden.
Jag brukar se det lite som poker, dvs. hur tänker motståndaren, och då kan det i bland vara smart att göra exakt likadant 2-3ggr. irad, pga. att motståndaren tänker att "han kan väl inte vara så dum att han gör likadant igen". Har lyckats planta bomben tre ggr. irad på exakt samma sätt ett antal gånger pga. av den tankegången.
Personligen älskar jag när fienden är passiv, för MIG innebär det bättre chanser...
Bara för att jag är så jäkla kass så jag kan inte ta mig an en aggresiv motståndare...
Bara för att jag är så jäkla kass så jag kan inte ta mig an en aggresiv motståndare...
Äh, vad då kass?! Du har ju bara tappat stinget lite när du inte CoD'at lite mkt som förr. Men rätt vad det är så ligger du där på backen igen och fi är kapade längs med fotknölarna...
Jag kan hålla med till viss del, iaf. hur det är idag.
Men är man någorlunda bra, så har man ju inte samma mönster hela tiden.
Jag brukar se det lite som poker, dvs. hur tänker motståndaren, och då kan det i bland vara smart att göra exakt likadant 2-3ggr. irad, pga. att motståndaren tänker att "han kan väl inte vara så dum att han gör likadant igen". Har lyckats planta bomben tre ggr. irad på exakt samma sätt ett antal gånger pga. av den tankegången.
Personligen älskar jag när fienden är passiv, för MIG innebär det bättre chanser...
Du gillar poker va Döden? Att du gillar att ligga på backen det vet vi alla redan. Haha, jag kör ju alltid med uttrycket "Han gör en Döden" när det är nån som lägger sig ner. Du har myntat ett uttryck, snyggt!
Att du gillar att ligga på backen det vet vi alla redan. Haha, jag kör ju alltid med uttrycket "Han gör en Döden" när det är nån som lägger sig ner. Du har myntat ett uttryck, snyggt!
Även om döden är den mest kända prone-pangarn här på MHB så finns det faktiskt en bf-kille som har nått ännu större berömmelse inom genren ;D
Är det någon som är sugen på clanmatch ikväll runt 21,00? Jag funderar på att utmana dom där fransmännen som det kändes som att vi borde vunnit över, men ville kolla intresset först.
Du gillar poker va Döden? Att du gillar att ligga på backen det vet vi alla redan. Haha, jag kör ju alltid med uttrycket "Han gör en Döden" när det är nån som lägger sig ner. Du har myntat ett uttryck, snyggt!
Märks det att jag gillar poker?
Enligt mig så går det mesta att jämföras med poker, från tv-spel till affärer, få fullaste allvar.
Är det någon som är sugen på clanmatch ikväll runt 21,00? Jag funderar på att utmana dom där fransmännen som det kändes som att vi borde vunnit över, men ville kolla intresset först.
Hehe, jag sa ju att jag skulle hålla uppe i 1 vecka. Lirade inget igår men är redan sugen. Så jag kan tänka mig vara med!
Hade det inte gått så dåligt i förra matchen hade jag varit mer sugen
Hade det inte gått så dåligt i förra matchen hade jag varit mer sugen
Jag förstår precis, jag känner väl egentligen likadant men jag tänker om jag spelar en clanmatch nu, och vi vinner den, kommer jag sluta tänka på den där domination-slakten.
Det går åt he-te för oss. Ingen vinst än. 4 matcher, 4 förluster. Den första matchen vann vi i o f s men den ströks p g a att dom där snorungarna hoppade ur matchen tidigare. Sen hade vi faktiskt en del otillåtna vapen/perks också. Men för varje förlust kommer vi ett steg närmare en vinst...
Redigerat av BrittBastard, 24 September 2009 - 13:22.
Jag såg att SweD hade skickat en utmaning 22.15, men det hinner vi nog inte om vi ska lira 21.45.
Men om 21.45-matchen inte blir av så har vi ett alternativ.
Jag såg att SweD hade skickat en utmaning 22.15, men det hinner vi nog inte om vi ska lira 21.45. Men om 21.45-matchen inte blir av så har vi ett alternativ.
Haha, jag kan också vara med, om det nu blir mot dom ikväll. Förlorar hellre mot dom än några skrikiga brittiska snorungar. Men som sagt var; jag tycker faktiskt alla lag, utom det första, har skött sig riktigt bra.
Zdaar, jag var inne och gav omdömen (stjärnor) till dom andra lagen vi mött. Gav 4:or till alla då jag tycker alla skött sig bra, eller hur?
Bra att kolla på just stjärnorna när man ska utmana lag, och försöka undvika dom som har 1-3 stjärnor. Hahaha, dom lag jag har kollat på hittills som endast har 1-2 stjärnor är uteslutande britt######r.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".