Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 september 2010 - 12:24

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

haha pratade med canal digital igår kväll och dom hade inte hört nånting om att det ska vara problem med nya programvaran...
ingen som klagat tidigare sa dom och att mina problem va nya för dom hahaha vilket skämt tror jag dör vilket kvalificerat skitsnack.., jösses... är så less på cd och denna skitbox nu

jag får igång boxen ibland men 19 av 20 starter så får jag grönranden ibland lär jag starta och stänga av fler gånger en så för att den ska starta korrekt...
lär börja starta boxen en timme innan man ska se ett program för att ha en chans att hinna få igång skiten haha

Tyvärr ett vanligt agerande från CD´s sida.. Fel? Vadå? Nää "ryck på axlarna" Har vi aldrig hört talas om???
Tydligt att telefonsmurfarna har fått direktiv ovanifrån att hålla trut och tysta ner.
Tragiskt, men sanningen biter dom snart i ändan då problemet med programvaran snart når andra kanaler.

Postad 11 september 2010 - 12:50

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Ang start buggen...

När ni väl har fått igång den, varför låter ni den inte vara på helt enkelt?

Eller får det andra konsekvenser?

Postad 11 september 2010 - 13:09

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Det är väl inte meningen att man ska va rädd att stänga av boxen elr hur?

Postad 11 september 2010 - 13:10

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Ang start buggen...

När ni väl har fått igång den, varför låter ni den inte vara på helt enkelt?

Eller får det andra konsekvenser?

oväsen och värme

Postad 11 september 2010 - 13:28

Yaris
  • Yaris
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är idag väldigt tacksam att jag avstod ett uppdatera de två Sagem-boxarna.

Faktiskt orolig att jag eller hustrun av misstag skall trycka på OK när uppdateringsrutan kommer upp.

Den här gången är det läge för CD att erbjuda en uppdatering av den gamla programvaran igen för alla som vill.

Känner starkt för alla er som sitter med saboterade boxar, varför inte gå ihop och stämma CD för medvetet sabotage och stora skadestånd i en grupptalan.

Här finns med all säkerhet jurister som kan hjälpa till.

Nöj er inte med mindre.

Postad 11 september 2010 - 13:28

solbengt
  • solbengt
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har blivit helt övertygad!!! Ingen uppdatering för min del. Och varför ska jag göra det Jag har ingen som helst problem med den gamla programvaran. Så sedan allt elände som jag läser om.......

Postad 11 september 2010 - 13:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
En sån här box måste man bara skaffa, bara för att se hur dålig den kan vara ;)

Postad 11 september 2010 - 13:40

Tobbe R
  • Tobbe R
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tycks vara olika för olika boxar. Jag har MUTE-problemet när jag startar men,

Jag kan sätta igång box och titta under REC
Jag fick omedelbart alla kanaler
Ingen grönrand
VOD har jag inte provat, intresserar mig inte.
Inspelningarna är kvar
Har spelat in några enstaka program och det har funkat

Olika hårdvara eller vad kan skillnaden vara?

Tobbe

Postad 11 september 2010 - 13:42

kjellhugo
  • kjellhugo
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Kan man byta tillbaka till förra mjukvaran? Jag längtar tillbaka...

Postad 11 september 2010 - 13:51

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Spolningen är TOKSeeg, vill jag spola tillbaka hela bufferten på ca 120 mins så tar det tiiid, tidigare spolade den i 600x o då gick det undan.

röd o grön knapp fungerar för större snabbspolningsteg och pilarna för finlir

Jag kan sätta igång box och titta under REC

Min är som din Tobbe, jag har enbart mute men jag har även att den inte går att starta i REC. Så du har satt den på schemalagdinspelning och kunde få igång den under inspelning när rec och röd diod lyser?

Postad 11 september 2010 - 14:18

Didimonster
  • Didimonster
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Är idag väldigt tacksam att jag avstod ett uppdatera de två Sagem-boxarna.

Faktiskt orolig att jag eller hustrun av misstag skall trycka på OK när uppdateringsrutan kommer upp.

Den här gången är det läge för CD att erbjuda en uppdatering av den gamla programvaran igen för alla som vill.

Känner starkt för alla er som sitter med saboterade boxar, varför inte gå ihop och stämma CD för medvetet sabotage och stora skadestånd i en grupptalan.

Här finns med all säkerhet jurister som kan hjälpa till.

Nöj er inte med mindre.

Min box har funkat hyfsat innan, men nu har den ballat ur helt. Inte nåt som funkar. Sitter i telefon-kö IGEN!
Fixar inte CD så tycker jag de får skicka en box som funkar, trorts min är äldre än 2 år.
Så jag e på Yaris´idé.

Postad 11 september 2010 - 14:31

domina2r
  • domina2r
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Min box har funkat hyfsat innan, men nu har den ballat ur helt. Inte nåt som funkar. Sitter i telefon-kö IGEN!
Fixar inte CD så tycker jag de får skicka en box som funkar, trorts min är äldre än 2 år.
Så jag e på Yaris´idé.

Som mig då, inte ett problem innan, sen var jag lite sugen på VOD. Över 2 år gammal box, vägrar 30 mins telekö igen, sambon stryper mig!

Postad 11 september 2010 - 14:46

domina2r
  • domina2r
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Eftersom vi har såpass olika problem så vore det bra om vi börjar med att skriva upp hardware release eller dyl längst ner i inläggen, se om det finns ngn röd tråd i det hela. Verkar det som en bra idé?`

/Lars Ohlsson

Postad 11 september 2010 - 14:52

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
"Stämma Canal Digital", en del är så ###### patetiska. Om det nu är så många buggar lär det nog snarast komma en uppdatering.

Är själv bunden till CD till september nästa år sedan får jag se hur jag gör. Gillar Elitserien och deras utbud av HD kanaler. Har uppdaterat min till nya mjukvaran. Visst var vissa saker bättre på förra, t ex nå EPG direkt via pil upp och ner, gick snabbare att spola( men fick förut hängningar då jag spolade full fart). En del har blivit bättre med nya, går snabbare att hoppa i epg,inga hängningar än så länge i Mytv t ex.

Har även en Tele 2 digitalbox och där är det också vissa problem ,så att gnälla över minsta lilla detalj är bara löjligt.

Abonnemangen kostar mycket jag vet,så även för mig. Och då vill även jag ha en "perfekt" fungerande box.

Men som en del hotar med ,"nu är det slut med CD". Gör verklighet av det och säg upp abbonemanget på en gång då.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 11 september 2010 - 15:42.

Postad 11 september 2010 - 15:31

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Boxen är skräp och den blev ännu sämre med uppdateringen! Fortsätt klaga på boxen, någon gång måste CD lyssna på sina kunder.

Nu är boxen seg och svarar ej på knapptryckningar, eller den svarar, 5 sekunder efter, och då kommer alla knapptryckningar i bulkförpackning... Starta upp boxen känns som att gå på lina, min hänger sig ofta där, helt! (er07, er01, p603)

Då får man rycka kabeln och plugga in den igen, då kommer jag till "nute" och en avstängning, efter det går det sätta på den.

Och när den är på så får man börja trycka på knappar som reagerar 5 sekunder efter man tryckt. Snyggt jobbat CD!

Postad 11 september 2010 - 15:41

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Jag har i alla fall fått det mest inovativa CD har lyckats med sedan introduceringen av boxen. Det sitter en strömbrytare på kabeln till trafon, så man slipper slita ut sladden varje gång man måste bryta strömen. Snackla om kreativa lösningar.

Postad 11 september 2010 - 15:44

roggster
  • roggster
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Eftersom vi har såpass olika problem så vore det bra om vi börjar med att skriva upp hardware release eller dyl längst ner i inläggen, se om det finns ngn röd tråd i det hela. Verkar det som en bra idé?`

/Lars Ohlsson

Låter som en bra ide.
Var kan man se hardware release?
Min box funkar kanon efter uppdateringen.

//roggster

Postad 11 september 2010 - 15:47

Tobbe R
  • Tobbe R
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

röd o grön knapp fungerar för större snabbspolningsteg och pilarna för finlir

Min är som din Tobbe, jag har enbart mute men jag har även att den inte går att starta i REC. Så du har satt den på schemalagdinspelning och kunde få igång den under inspelning när rec och röd diod lyser?

Jag har testat både att stänga av under pågående inspelning (manuellt startat) och att öppna igen samt att öppna under schemalagd inspelning.
Boxen är några månader gammal, jag hade inga som helst problem före uppdateringen.

Tobbe

Redigerat av Tobbe R, 11 september 2010 - 15:48.

Postad 11 september 2010 - 16:08

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Jag har testat både att stänga av under pågående inspelning (manuellt startat) och att öppna igen samt att öppna under schemalagd inspelning.
Boxen är några månader gammal, jag hade inga som helst problem före uppdateringen.

Tobbe

Om en inspelning startar i standby för mig så verkar det enda som går att göra att gå in i mytv och titta på inspelat material eller det den spelar in. Får inte byta kanal, händer inget alls när man försöker. Först så är kanallistan helt tom om man startar upp boxen när rec och röda dioden lyser. Går man in i mytv och trycker lite så kommer kanalerna upp i kanallistan men går inte att välja.

Postad 11 september 2010 - 16:09

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Tobbe

Kanske är mjukvaran bättre anpassad efter de senaste boxarna, min box är över två år och har både Mute buggen och att inte starta under inspelning.

HW versionen blir nog på etiketten under boxen, vet inte om man kan använda s/n till något, men enklast är väl att ange typ 2,5 år som min är eller likande

Postad 11 september 2010 - 16:10

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Problemen man ser här påminner snarare om programvara i alpha stadiet av utvecklingen. Frågan är om CD verkligen kan fixa alla dessa buggar samt kosmetiska problem fram till nästa relese som rycktas att landa 18 sep.
Om inte ser det mörkt ut för CD då viasat har vunnit mycket mark på senaste tiden och dom har en box som i jämförelse med problemen man ser här är näst intill felfri. Viasats vod funktion är också väl utvecklad så CD har mycket att hämta upp.

Postad 11 september 2010 - 16:22

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

"Stämma Canal Digital", en del är så ###### patetiska. Om det nu är så många buggar lär det nog snarast komma en uppdatering.

Är själv bunden till CD till september nästa år sedan får jag se hur jag gör. Gillar Elitserien och deras utbud av HD kanaler. Har uppdaterat min till nya mjukvaran. Visst var vissa saker bättre på förra, t ex nå EPG direkt via pil upp och ner, gick snabbare att spola( men fick förut hängningar då jag spolade full fart). En del har blivit bättre med nya, går snabbare att hoppa i epg,inga hängningar än så länge i Mytv t ex.

Har även en Tele 2 digitalbox och där är det också vissa problem ,så att gnälla över minsta lilla detalj är bara löjligt.

Abonnemangen kostar mycket jag vet,så även för mig. Och då vill även jag ha en "perfekt" fungerande box.

Men som en del hotar med ,"nu är det slut med CD". Gör verklighet av det och säg upp abbonemanget på en gång då.

/Fredrik

Frustationen som många spyr ut grundar sig nog på många års lidande med en instabil mjukvara, och CD tröst i att vänta till våren då kommer det en ny stabil helt ny mjukvara. När den sedan släpps 3 månader försenad så är den sämre än den gamla samt att många har blivit av med sitt inspelade material och en del verkar ha enbart ett grönt streck över skärmen eller har tappat hälften av sina kanaler.

Den box jag har nu är min 6:e box bytte 5 boxar först halvåret, vi är ett tåligt släkte :rolleyes:

Jag kan nog leva med den såsom den är under en kortare tid, jag får helt enkelt ha den igång när jag har lagt in scemalagda inspelningar, men jag hade hellre haft den gamla

Jag har ju också CD's kombibox som har gått och gått i alla år, den har väl aldrig fått någon mjukvaruppdatering skulle jag tro, det är ju sådan en box ska vara, bara fungera!

Om en inspelning startar i standby för mig så verkar det enda som går att göra att gå in i mytv och titta på inspelat material eller det den spelar in. Får inte byta kanal, händer inget alls när man försöker. Först så är kanallistan helt tom om man startar upp boxen när rec och röda dioden lyser. Går man in i mytv och trycker lite så kommer kanalerna upp i kanallistan men går inte att välja.

Precis så är min, hur gammal är din box?

Postad 11 september 2010 - 16:32

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Min box beställde jag 2009-07-07 och den har aldrig direkt krånglat så illa, förutom timeshiftbuggen osv. Men har aldrig blivit av med något inspelat material eller haft några problem med att den inte spelat i det den ska osv.

Postad 11 september 2010 - 16:37

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Min box beställde jag 2009-07-07 och den har aldrig direkt krånglat så illa, förutom timeshiftbuggen osv. Men har aldrig blivit av med något inspelat material eller haft några problem med att den inte spelat i det den ska osv.

Ok så något mer än ett år,
är det så enkelt att boxar äldre än ett år inte går att starta i rec "off"? finns det en sådan brytpunkt? eller finns det nya boxar som inte kan starta?

Postad 11 september 2010 - 16:41

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Haft HD-boxen utan hårddisk sen 2006, den huserar numer i sovrummet. HD-boxen med hårddisk sen 2008. Har aldrig behövt byta nån box eller ens behövt ringa supporten. Jag har haft några hängningar, men nu var det så länge sen sist att jag inte minns när det var. Aldrig haft några problem med inspelningar e.dyl. Båda boxarna bara tuffar och går.

Som en motvikt mot alla probleminlägg bara tänkte jag... :rolleyes: Måste ju finnas massor med folk som är lika nöjda som jag?

Postad 11 september 2010 - 16:52

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Haft HD-boxen utan hårddisk sen 2006, den huserar numer i sovrummet. HD-boxen med hårddisk sen 2008. Har aldrig behövt byta nån box eller ens behövt ringa supporten. Jag har haft några hängningar, men nu var det så länge sen sist att jag inte minns när det var. Aldrig haft några problem med inspelningar e.dyl. Båda boxarna bara tuffar och går.

Som en motvikt mot alla probleminlägg bara tänkte jag... :rolleyes: Måste ju finnas massor med folk som är lika nöjda som jag?

och den tuffar på nu också utan problem vid start av boxen?

Postad 11 september 2010 - 16:52

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Fjärde boxen sedan 2007, andra fjärrkontrollen samt tredje trafon. Jag tror att Sagen har en ojämn produktion. Undrar om CD kabel Sagembox samt Boxers Sagembox håller samma ojämna kvalitet.

Redigerat av Huddingebo, 11 september 2010 - 16:57.

Postad 11 september 2010 - 16:59

domina2r
  • domina2r
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hehe många forumrävar som ringer till CanalDigital eller? Nästan 80 pers i kö ;-) Glöm att jag ringer nu. Min box levde sitt eget liv, köpt 2007 någongång, fick en replacement 6-7månader sen. Ska kolla HWrev när jag kommer hem.

Postad 11 september 2010 - 16:59

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

och den tuffar på nu också utan problem vid start av boxen?

Jag uppdaterade samma dag mjukvaran kom och har sen dess inga problem alls vid uppstart eller annars heller.

Postad 11 september 2010 - 17:07

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade samma dag mjukvaran kom och har sen dess inga problem alls vid uppstart eller annars heller.

Kanske inte så lätt för CD's tekniker att testa ut mjukvaran då den är perfekt på vissa boxar

Redigerat av Unregistered124686ac, 11 september 2010 - 17:08.

Postad 11 september 2010 - 17:22

micke_andersson
  • micke_andersson
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Har haft min box sedan april 2010 och har inte haft några problem med med tidigare. Har uppdaterat till den senaste programvaran och den fungerar också utan bekymmer. Däremot har ju vissa funktioner försämrats som t ex spolningen och att det inte går att sammanfoga inspelade program.

Postad 11 september 2010 - 17:22

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Kanske är mjukvaran bättre anpassad efter de senaste boxarna, min box är över två år och har både Mute buggen och att inte starta under inspelning.

HW versionen blir nog på etiketten under boxen, vet inte om man kan använda s/n till något, men enklast är väl att ange typ 2,5 år som min är eller likande

Min som har alla buggar som nämns här är en tidig box, så 2½-3 år.

Hur ska de göra på CD då? Ge oss med tidiga boxar en ny? Som det är nu är boxen i princip helt oanvändbar!

Postad 11 september 2010 - 17:26

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jag vill se video på när du startar upp din box innan jag tror på det...

Postad 11 september 2010 - 18:30

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Sover du vid boxen?
Värme? vi går mot vinter så det är väll bara ett + LOL ?

oväsen och värme

Postad 11 september 2010 - 18:34

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Go for it , hahahahahah

En sån här box måste man bara skaffa, bara för att se hur dålig den kan vara :rolleyes:

Postad 11 september 2010 - 18:34

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Nej, det kanske har mycket med miljön boxen kopplas in i att göra? Det verkar som att jag har en idealisk miljö för deras HD-boxar här hos mig och det kanske dom också har. Sen finns det väl en del uppenbara och generella buggar som dom kanske borde ha lusat av iofs.

Postad 11 september 2010 - 18:37

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
+1 lmao

Jag har i alla fall fått det mest inovativa CD har lyckats med sedan introduceringen av boxen. Det sitter en strömbrytare på kabeln till trafon, så man slipper slita ut sladden varje gång man måste bryta strömen. Snackla om kreativa lösningar.

Postad 11 september 2010 - 18:53

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Sover du vid boxen?

Har fler grejer i samma utrymme behöver ju inte fresta på ventilationsfläktarna mer än nödvändigt.

Postad 11 september 2010 - 19:16

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Har fler grejer i samma utrymme behöver ju inte fresta på ventilationsfläktarna mer än nödvändigt.

Ok , precis som mig då.....gäller då att stänga av rätt grejer sas.
Har en hel garderob fylld med htpc, dream , c+ pvr osv....
Kan ju bli ganska varmt då, tur att det finns fläktar haha.

Med min elförbrukning så måste jag väll flytta snart :rolleyes:

Ledsen för OT

Postad 11 september 2010 - 19:32

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
"Frustationen som många spyr ut grundar sig nog på många års lidande med en instabil mjukvara, och CD tröst i att vänta till våren då kommer det en ny stabil helt ny mjukvara. När den sedan släpps 3 månader försenad så är den sämre än den gamla samt att många har blivit av med sitt inspelade material och en del verkar ha enbart ett grönt streck över skärmen eller har tappat hälften av sina kanaler.

Den box jag har nu är min 6:e box bytte 5 boxar först halvåret, vi är ett tåligt släkte rolleyes.gif

Jag kan nog leva med den såsom den är under en kortare tid, jag får helt enkelt ha den igång när jag har lagt in scemalagda inspelningar, men jag hade hellre haft den gamla

Jag har ju också CD's kombibox som har gått och gått i alla år, den har väl aldrig fått någon mjukvaruppdatering skulle jag tro, det är ju sådan en box ska vara, bara fungera!"

--------------------

Har även jag haft vissa problem med boxen, fått hålla in on/off knappen för "restart" ibland. Men det har jag fått göra med i stort sett alla digitalboxar jag haft genom åren.

Gör hellre det en gång än att ringa till CD för att bestämma tid för support. Men det är klart händer det mer än ett par gånger är ju ett samtal till CD ett måste.

Men du Que måste väl ta priset, vem i **** har sådan otur att man får sin box utbytt FEM gånger på ett halvår. Tror inte ett dugg på detta. Det gör väl inte du heller?

Du ska ändå ha en eloge för att du uppärksammar alla buggar.

Fredrik

Postad 11 september 2010 - 19:47

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Är en av de lyckliga som inte haft något problem med boxen ännu. Dock har jag inte startat om den sen uppdateringen. Vågar man det :-)

Prova VOD, så löser det sig själv :rolleyes:

Postad 11 september 2010 - 20:09

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
De abonnerade kanaler jag haft innan 4.20.14k fungerar nu också med den nya versionen,
så till er som haft problem med att ni inte har tillgång till vissa kanaler, efter programvarubytet...
Har ni kvar detta allvarliga problem/ har ni fått hjälp av kundtjänst att lösa det?

Postad 11 september 2010 - 20:10

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Men du Que måste väl ta priset, vem i **** har sådan otur att man får sin box utbytt FEM gånger på ett halvår. Tror inte ett dugg på detta. Det gör väl inte du heller?

Faktiskt sant, historen finns här i tråden eftersom jag har varit med från inlägg 3, så allt finns dokumenterat :rolleyes: .

Första boxen överhettades, tror att HDD var uppe i en 55C, jag fick den under första veckan som boxen såldes för en tre år sedan, temperaturen steg och till slut så hängde sig boxen. Sedan var det en strid ström av boxar under någon månad, tror att det var 3 eller 4 boxar som byttes då, pga av fläkten lät som en dammsugare, en box för den var defekt vid leverans den skramlade och en för att den hängde sig flera gånger i veckan (ett tag hade jag tre boxar hemma). Senare så blev det mer klart att det var ganska normalt med hängningar och inte var så mycket HW fel utan mer mjukvara. Detta var då under de första månaderna som boxen lanserades och boxen och dess fel var då inte så känt hos CD som det är nu. Det var under den tid som jag fick kontakt med CD's tekniska, då det visades sig att jag kunde mer om boxen än de som jobbade på supporten, så hamnade jag istället direkt hos den tekniska avdelningen. Då hade jag redan börjat samla på mig alla fel som boxarna hade (för ganska många fel var självupplevt). Min sista box som jag fick var för 2,5 år sedan, har dock modifierat fläkten för även box 6 började låta förfärligt. Men detta är egentligen historia, boxarna har blivit bättre och även mjukvaran i dessa.

I veckan så trodde jag att CD hade blivit galna som släpper en box som hänger sig vid påslag, men eftersom det verkar finnas fungerande boxar ute så kan det mycket väl vara så att CD inte har insett hur illa uppdateringen slår på boxar som finns ute

Redigerat av Unregistered124686ac, 11 september 2010 - 20:29.

Postad 11 september 2010 - 20:12

Didimonster
  • Didimonster
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Efter att väntat i telefonkö i två timmar så fick jag ....hjälp?

Min box startar inte alls efter uppgraderingen, visar olika felmeddelanden hela tiden. Supportens förslag var att sätta i scart istället för hdmi.....? O det löste ingenting. Efter jag påpekar att den inte kommer igång så föreslår han att jag ska ta med den till en återförsäljare. Mitt svar är att jag köpt den direkt av CD o har ingen återförsäljare. Han tycker ändå jag ska ta mig till en sån.

Någon annan som tagit med sin box till en återförsäljare som man inte köpt boxen av och fått hjälp? Någon?

Min följdfråga är att om de inte kan hjälpa mig, vad händer då? Iom att boxen är "gammal" så måste jag köpa ny, blir svaret. Det tycker inte jag eftersom den funkade (hyfsat) innan uppgraderingen och den är kass nu, så då får jag till svar att han skickar en ny nätadaptor (igen) o att jag ska ringa efter jag prövat den o varit hos en återförsäljare......öhh tack för supporten.

Någon annan med liknande bekymmer?

Känns som den röda tråden är att de med bekymmer är i majoritet äldre boxar. Som Borkis72 sa, kommer de att ersätta oss då?

Redigerat av Didimonster, 11 september 2010 - 20:15.

Postad 11 september 2010 - 21:01

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Sover du vid boxen?

Jag bor i en etta och har boxen i samma rum (vilket annat rum skulle jag ha den i...). Den boxen vill man inte ha på när man försöker sova i samma rum.

Kan man inte få stänga av sin box, ja då är det rejäla buggar i den. Det är väl typ regel nummer två när de börjar planera en box (fast tydligen inte i Frankrike och hos CD), att det går att få igång boxen, och som nummer två, att stänga av den. Andra "finesser" måste ligga långt ner på en sådan lista...

Postad 11 september 2010 - 21:10

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Efter att väntat i telefonkö i två timmar så fick jag ....hjälp?

Min box startar inte alls efter uppgraderingen, visar olika felmeddelanden hela tiden. Supportens förslag var att sätta i scart istället för hdmi.....? O det löste ingenting. Efter jag påpekar att den inte kommer igång så föreslår han att jag ska ta med den till en återförsäljare. Mitt svar är att jag köpt den direkt av CD o har ingen återförsäljare. Han tycker ändå jag ska ta mig till en sån.

Någon annan som tagit med sin box till en återförsäljare som man inte köpt boxen av och fått hjälp? Någon?

Min följdfråga är att om de inte kan hjälpa mig, vad händer då? Iom att boxen är "gammal" så måste jag köpa ny, blir svaret. Det tycker inte jag eftersom den funkade (hyfsat) innan uppgraderingen och den är kass nu, så då får jag till svar att han skickar en ny nätadaptor (igen) o att jag ska ringa efter jag prövat den o varit hos en återförsäljare......öhh tack för supporten.

Någon annan med liknande bekymmer?

Känns som den röda tråden är att de med bekymmer är i majoritet äldre boxar. Som Borkis72 sa, kommer de att ersätta oss då?

Min box är i princip oanvändbar efter den nya FW, jag har mailbombat CD med mina åsikter om vad jag anser de bör göra för de med äldre boxar som ligger utanför garantin men som nu CD själva har sabbat.

Knappt den startar, massa koder i displayen (aldrig haft det innan, allt kom efter CD nya FW). När den väl startat, så är morse-alfabetet det som fungerar på fjärren: . . . _ _ _ . . .

Om 3 år har det meddelandet nått CD...

Postad 11 september 2010 - 21:15

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Boxen klipper min alltid kanter på Tv bilden oberoende av inställning på box och TV.
Testade att ändra till 576i, men nu är det bara svart i rutan, får inte fram menyn ens. Vad gör man?

Postad 11 september 2010 - 21:16

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Ok ,du har nog haft otur Que. Min fungerar inte perfekt, men ändå ganska ok. Är som sagt bunden till nästa höst,då får jag se hur jag gör. Gillar Elitserien och PL ,vad ska man göra?

Canal Digital får ta nog ta sig i kragen och fixa en del problem. Hoppas bara att de som har problem i denna tråd hör av sig till CD.

Fredrik

Postad 11 september 2010 - 21:19

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@borkis 72

Ok, då förstår jag ditt dilemma...
Självklart håller jag med dig i allt vad du säger.

För övrigt så lider jag med alla er som sitter med denna box som ert ända alternativ.
Har en box på gamla fw, borde snart värd en hel del zloty :rolleyes:

Postad 11 september 2010 - 21:22

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ MagnusBio

Prova att koppla med scart, borde funka.
Sen kan du ändra tillbax till rätt inställningar....

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.