Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 22 September 2020 - 07:30
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Ibland vill jag hoppa av CanalDigital-tåget, visst lite sämre bild men det blir billigare hos konkurrenterna
Jag funderar ibland tvärtom. Har i fler längre omgångar haft Canal Digital och oftast varit nöjd (förutom när man velat avsluta, då CD regelmässigt strular/ignorerar/ljuger). Senaste omgången upplevde jag allt mer strul med tjänsten i takt med att priserna ökade. Trots investeringar i boxar valde jag att hoppa av tåget och landade hos Telia och deras Playpaket.
Det handlar om app-TV via en Apple-TV ansluten till bredband från Telia. För 149 kr får man en bra mix av kanaler, dock ej TV3/TV6, samt t o m HBO Nordic. Jag är supernöjd även om bilden självklart är bättre hos CD. Just bild och ljud lockar mig att söka efter något bra kampanjpaket hos CD, så länge jag slipper deras horribla OnePlace-box. Jag har två s k smartboxar med HD i båda. Dock, när man räknar ihop kostnaden för familjepaket plus tvillingabonnemang plus HBO är det helt enkelt inte värt det.
Postad 22 September 2020 - 09:39
baggehög
-
baggehög
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
funderar på att säga upp visst bra ljud och bild men ser ju knappast på linjärtv kanalerna blir ju mest apparna för svt play hbo netflix amazon prime video man tittar på och sen op boxen är ju ingen höjdare så det stör
Postad 24 September 2020 - 20:40
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Och nu är Cmore billigare på Dplay än på CanalDigital, sjukt att dom inte kan matcha det ens. Och sjukt att Dplay får visa Cmore
Jag funderar ibland tvärtom. Har i fler längre omgångar haft Canal Digital och oftast varit nöjd (förutom när man velat avsluta, då CD regelmässigt strular/ignorerar/ljuger). Senaste omgången upplevde jag allt mer strul med tjänsten i takt med att priserna ökade. Trots investeringar i boxar valde jag att hoppa av tåget och landade hos Telia och deras Playpaket.
Det handlar om app-TV via en Apple-TV ansluten till bredband från Telia. För 149 kr får man en bra mix av kanaler, dock ej TV3/TV6, samt t o m HBO Nordic. Jag är supernöjd även om bilden självklart är bättre hos CD. Just bild och ljud lockar mig att söka efter något bra kampanjpaket hos CD, så länge jag slipper deras horribla OnePlace-box. Jag har två s k smartboxar med HD i båda. Dock, när man räknar ihop kostnaden för familjepaket plus tvillingabonnemang plus HBO är det helt enkelt inte värt det.
funderar på att säga upp visst bra ljud och bild men ser ju knappast på linjärtv kanalerna blir ju mest apparna för svt play hbo netflix amazon prime video man tittar på och sen op boxen är ju ingen höjdare så det stör
Hej
Jag kommer ta eran feedback vidare, men hör gärna av er till kundservice för att se vad det finns för alternativ/kampanjer tills vi har någon ny information. Eller skicka ett PM så ska jag försöka hjälpa.
Kul och se dig Saturnus, hör av dig om du vill göra affär!
Mvh
Niklas
Postad 24 September 2020 - 23:03
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Och nu är Cmore billigare på Dplay än på CanalDigital, sjukt att dom inte kan matcha det ens. Och sjukt att Dplay får visa Cmore
Fast anledningen till att det är billigare är också att det inte är fulla CMore utbudet.
Det man kan se hos DPlay ser ut att vara paketet som motsvarar det för 199:-/mån där du inte kan se alla matcherna från dom olika ligorna osv.
Redigerat av Leatherface, 24 September 2020 - 23:06.
Postad 24 September 2020 - 23:08
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Fast anledningen till att det är billigare är också att det inte är fulla CMore utbudet.
Det man kan se hos DPlay ser ut att vara paketet som motsvarar det för 199:-/mån där du inte kan se alla matcherna från dom olika ligorna osv.
Fast allt det jag kollar på när det gäller Cmore... Och Telia har C MORE PREMIUM + V PREMIUM på Telia för 499:- ...
Postad 24 September 2020 - 23:12
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Fast allt det jag kollar på när det gäller Cmore... Och Telia har C MORE PREMIUM + V PREMIUM på Telia för 499:- ...
Telia äger TV4/CMore och kan köra aggressivt pris för att få kunder till sig.
Andra leverantörer har inte den möjligheten och nyligen bråkade Telia med Comhem/Boxer om att dom skulle få sända kanalerna överhuvudtaget på sina platformar.
Redigerat av Leatherface, 24 September 2020 - 23:13.
Postad 25 September 2020 - 12:25
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Telia äger TV4/CMore och kan köra aggressivt pris för att få kunder till sig.
Andra leverantörer har inte den möjligheten och nyligen bråkade Telia med Comhem/Boxer om att dom skulle få sända kanalerna överhuvudtaget på sina platformar.
Nu har ju CanalDigital ett erbjudande för C-more i 3 månader för 250, det borde dom kunna förhandla sig till för en längre period, ju fler som kollar på Cmore ju mer tjänar dom ju...
Postad 26 September 2020 - 03:43
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Nu har ju CanalDigital ett erbjudande för C-more i 3 månader för 250, det borde dom kunna förhandla sig till för en längre period, ju fler som kollar på Cmore ju mer tjänar dom ju...
250:- är halva priset då ordinarie pris för CMore Premium är 499:-/mån.
Varför skulle Telia ge bort CMore gratis till CD som dom i princip har i sitt erbjudande?
Redigerat av Leatherface, 26 September 2020 - 03:43.
Postad 26 September 2020 - 11:05
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
250:- är halva priset då ordinarie pris för CMore Premium är 499:-/mån.
Varför skulle Telia ge bort CMore gratis till CD som dom i princip har i sitt erbjudande?
Jag menar ju det, att CanalDigital svarat upp på alla Cmore erbjudande som finns överallt, vilket jag tycker är bra. 250 kronor är det värt, inte 500! (Mycket sport är ju borta)
Postad 26 September 2020 - 16:48
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Jag menar ju det, att CanalDigital svarat upp på alla Cmore erbjudande som finns överallt, vilket jag tycker är bra. 250 kronor är det värt, inte 500! (Mycket sport är ju borta)
Ja man kan tycka vad man vill om priset men det är inte CanalDigital som sätter priset på CMore paketet och Telia har ingen anledning att ge rabatterade annat än erbjudanden till andra leverantörer.
Postad 26 September 2020 - 16:52
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Det är ju lite så det är med dom olika leverantörer. Telia skulle väl aldrig få viasat film för halva priset ink viaplay. Tycker det är klockrent med viasat/viaplay för halva priset. Dock hade jag gärna sett det gratis som Telenor erbjuder, ändå samma bolag typ.
Postad 26 September 2020 - 16:54
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Ja man kan tycka vad man vill om priset men det är inte CanalDigital som sätter priset på CMore paketet och Telia har ingen anledning att ge rabatterade annat än erbjudanden till andra leverantörer.
Det vet jag, och det tycker jag! Men, klart Cmore vill ha så många tittare som möjligt, eller?
Postad 26 September 2020 - 23:32
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Det vet jag, och det tycker jag! Men, klart Cmore vill ha så många tittare som möjligt, eller?
Ja men sporträttigheterna har skenat i pris och Cmore har gjort flera miljarder i förlust.
Jag tycker också det är dyrt men är man intresserad av sport får man tyvärr betala för rättigheterna eller köpa årskort till hemmamatcherna istället.
Vad jag däremot är mer kritisk till är kvalite och support för olika platformar och såna saker där finns det förbättringar att göra.
Redigerat av Leatherface, 26 September 2020 - 23:34.
Postad 27 September 2020 - 08:06
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Ja men sporträttigheterna har skenat i pris och Cmore har gjort flera miljarder i förlust.
Jag tycker också det är dyrt men är man intresserad av sport får man tyvärr betala för rättigheterna eller köpa årskort till hemmamatcherna istället.
Vad jag däremot är mer kritisk till är kvalite och support för olika platformar och såna saker där finns det förbättringar att göra.
Tappar man mer än hälften av sporten så måste man sänka priset, det har Cmore fått reda på den hårda vägen. Och jag har årskort till HV, det har jag haft sedan 1982...
Postad 27 September 2020 - 08:57
Ecis
-
Ecis
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
Tappar man mer än hälften av sporten så måste man sänka priset, det har Cmore fått reda på den hårda vägen. Och jag har årskort till HV, det har jag haft sedan 1982...
Det är väl ett dåligt argument för att sänka priset. Inget företag kan sänka priset, öka förlusterna, om man inte är beredd att ta förlusten, för en långsiktig strategi. Det innebär att man har en långsiktig plan.
Det finns bara två lösningar:
Öka antalet abonnenter eller sänka kostnaderna
En annan lösning är att inte vara med på dyra budgivningar.
Postad 27 September 2020 - 09:26
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Det är väl ett dåligt argument för att sänka priset. Inget företag kan sänka priset, öka förlusterna, om man inte är beredd att ta förlusten, för en långsiktig strategi. Det innebär att man har en långsiktig plan.
Det finns bara två lösningar:
Öka antalet abonnenter eller sänka kostnaderna
En annan lösning är att inte vara med på dyra budgivningar.
C more sport är en sämre produkt nu när det förlorat Allsvenskan och Superettan, så det kan vara svårt att motivera dagens priser.
För övrigt vill jag gärna se Dplay sport i CD:s utbud som ett tillval. Frånsett sporten är det i princip bara skräp på Dplay.
Postad 27 September 2020 - 09:36
Ecis
-
Ecis
-
Lärjunge
-
-
453 inlägg
C more sport är en sämre produkt nu när det förlorat Allsvenskan och Superettan, så det kan vara svårt att motivera dagens priser.
För övrigt vill jag gärna se Dplay sport i CD:s utbud som ett tillval. Frånsett sporten är det i princip bara skräp på Dplay.
Det håller jag med om. Sa själv upp sporten när de förlorade allsvenskan.
Tog D-play som sägs upp när allsvenskan slutar. Alla delade sporträttigheter gör nog att ingen operatör tjänar pengar
Postad 28 September 2020 - 12:02
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ja men detta är en fråga du isf ska rikta till CMore/Telia inte till CD.
Men det är inte så troligt med tanke på att CMore har gått med förlust med flera miljarder under dom senaste åren.
Priserna på sporträttigheterna har skenat iväg och det syns tyvärr i sportpaketen med och man har tappat mycket för man har ingen möjlighet att matcha priserna för dessa rättigheter. Själv är jag nöjd sålänge SHL finns kvar åtminstone och priset man betalar extra för sporten är inte direkt dyrare än ett säsongskort och då kan du se bortamatcherna med.
Då kan man mer ifrågasätta varför paket med reklamkanaler ska kosta pengar låter som att kanalerna i Sverige tar för dåligt betalt för reklamen jämfört med många andra länder där många kanaler sänds fria.
Redigerat av Leatherface, 28 September 2020 - 12:41.
Postad 28 September 2020 - 13:06
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Ja men detta är en fråga du isf ska rikta till CMore/Telia inte till CD.
Men det är inte så troligt med tanke på att CMore har gått med förlust med flera miljarder under dom senaste åren.
Priserna på sporträttigheterna har skenat iväg och det syns tyvärr i sportpaketen med och man har tappat mycket för man har ingen möjlighet att matcha priserna för dessa rättigheter. Själv är jag nöjd sålänge SHL finns kvar åtminstone och priset man betalar extra för sporten är inte direkt dyrare än ett säsongskort och då kan du se bortamatcherna med.
Då kan man mer ifrågasätta varför paket med reklamkanaler ska kosta pengar låter som att kanalerna i Sverige tar för dåligt betalt för reklamen jämfört med många andra länder där många kanaler sänds fria.
Ja men har skrivit detta till Cmore med, men JAG riktar den till CanalDigital med då JAG tycker det är lämpligt då jag har dessa som leverantör av mitt TV-utbud.
Postad 01 October 2020 - 11:04
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ja men har skrivit detta till Cmore med, men JAG riktar den till CanalDigital med då JAG tycker det är lämpligt då jag har dessa som leverantör av mitt TV-utbud.
Hej
Vi tar gärna emot all feedback från er oavsett sett vilka kanaler/paket det gäller och jag ser alltid till att eran feedback hamnar hos ansvarig avdelning hos oss.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 01 October 2020 - 11:04.
Postad 02 October 2020 - 22:34
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
För er som har möjlighet med UHD utan låsta boxar, så finns nu NASA TV UHD att se från 1 väst 12705 V SR 45000 FEC 3/4 är frekvensen
Postad 04 October 2020 - 21:47
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Hej
Vi tar gärna emot all feedback från er oavsett sett vilka kanaler/paket det gäller och jag ser alltid till att eran feedback hamnar hos ansvarig avdelning hos oss.
Mvh
Niklas
Bra .. Då kan du med anledning av att det nu fullständigt kryllar av film och serier från Paramount skicka vidare att om ni inte tycker att vi är värda en HD kanal, så kan ni i alla fall streama i HD. Vissa serier och filmer är som att gå tillbaka till VHS (för er som inte var födda då, så var det en form av videoband)
Finns ingen anledning att streama i SD kvalitet med tanke på den komprimering som finns idag
Postad 07 October 2020 - 19:27
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Vill bara flagga för att matchen mellan Färjestad BK - Linköping HC endast sänds på c mores playtjänst torsdag 8 oktober. Hör av er via PM om någon behöver hjälp att komma igång med C Mores playtjänst.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 07 October 2020 - 19:27.
Postad 14 October 2020 - 20:53
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Det verkar förberedas för Viasat History, Explore och Nature på Thor satelliten...
Postad 14 October 2020 - 21:00
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Det verkar förberedas för Viasat History, Explore och Nature på Thor satelliten...
Hej Lindo
Det stämmer bra, alla kanaler som Viasat har i sitt utbud från astra kommer att finnas på Thor eftersom vi kommer använda oss av en och samma satellit för både Canal Digital och Viasat. Att det nu kommer nya kanaler på Thor betyder tyvärr inte att kunder hos Canal Digital kommer få tillgång till kanalerna. Men vi får hålla tummarna att det är något som kommer längre fram.
Mvh
Niklas
Postad 14 October 2020 - 22:06
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Inte ens när ni slås ihop på riktigt och blir Allente?
Postad 14 October 2020 - 22:25
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Inte ens när ni slås ihop på riktigt och blir Allente?
Hej
Jag har ingen information om hur utbudet kommer se ut framöver just nu. Förklarar bara varför det nu tillkommer nya kanaler på Thor.
Mvh
Niklas
Postad 15 October 2020 - 07:19
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Varför sänds inte Viasat Golf över satellit när övriga sportkanaler gör det?
Postad 23 October 2020 - 18:35
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
När kommer canaldigitalappen börja streama DD 5:1?
Inte lönt att som ni nu skriver att det kommer Viasat serier på er plattform om det inte är rätt ljud som man har på viaplay
Postad 29 October 2020 - 18:31
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Varför sänds inte Viasat Golf över satellit när övriga sportkanaler gör det?
Nu har V Sport Golf också dykt upp på Thor satelliten.
Så nu får du kolla i din box om du får tillgång till den, eller den bara är för Viasat kunder
Postad 29 October 2020 - 18:41
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Nu har V Sport Golf också dykt upp på Thor satelliten.
Så nu får du kolla i din box om du får tillgång till den, eller den bara är för Viasat kunder
Hej
V Sport Golf är tyvärr endast för våra B2B kunder. Vi får hålla tummarna att våra privatkunder får tillgång till kanalen senare.
Mvh
Niklas
Postad 02 November 2020 - 21:33
beson
-
beson
-
Användare
-
-
236 inlägg
Jag behövde programmera en inspelning från appen nu i helgen, men appen upplyste mig om jag inte hade nån inspeningsbar box.
Testade att programmera igår (söndag) igen. Nu hade jag tydligen en box som kunde göra inspelningar.
Tyvärr så gick det inte att programmera nån inspelning, pga typ ett oväntat fel som inträffade.
Ikväll när jag testade säger appen igen att jag inte har nån inspelningsbar box.
Jag har förresten en smartbox.
Postad 02 November 2020 - 21:51
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag behövde programmera en inspelning från appen nu i helgen, men appen upplyste mig om jag inte hade nån inspeningsbar box.
Testade att programmera igår (söndag) igen. Nu hade jag tydligen en box som kunde göra inspelningar.
Tyvärr så gick det inte att programmera nån inspelning, pga typ ett oväntat fel som inträffade.
Ikväll när jag testade säger appen igen att jag inte har nån inspelningsbar box.
Jag har förresten en smartbox.
Hej
Tryck på meny sedan håller du inne grön knapp och så skickar du ett PM med det kortnummer som står på TV´n så ska jag undersöka saken.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 03 November 2020 - 09:12.
Postad 03 November 2020 - 21:43
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Niklas
Skriver dessa frågor/önskemål i både denna tråden och den andra, då det berör CD kunder på olika sätt
1. När kommer CD appen som finns på olika plattformar, samt den "inbyggda appen" i oneplace leverera DD 5.1 ?
2. Varför kan man inte välja Canal Digital Tv i Apple TV trots att valet finns där. Är det bara för Ip kunder? Varför då?
3. När kommer man kunna välja native (original) upplösning i Oneplaceboxen så att apparnas native upplösning skickas direkt till teven utan att omvandlas för dom i ett helt felaktigt format. Teven är alltid bäst på att göra detta.
4. Varför kan man inte trots man har premium Viasat paketet göra valet att se viaplay serierna i CD appen när man kan göra det med det billigare alternativet viaplay film och serie?
5. Eftersom att ni inte skickar ut DD 5.1 från boxen/appen så kanske ni skall ge oss som har HBO möjligheten att logga in på deras app som har DD 5.1 ?
6. Favoritlistor i Oneplace (högprioritet)
Sen har du väl en lista på 100 tals andra småbuggar som vi fortfarande lever med. Men de jag har listat är de som måste åtgärdas för att det skall kunna kallas en box för 2000 talet samt en app värd namnet.
Hoppas att det inte saknas något av detta i nya Android 9 Pie samt att appen får ett lyft i samband med detta. Det kan ju inte vara så svårt, då de andra har fixat detta från 5 till 15 år sedan beroende på vad vi pratat om.
Postad 04 November 2020 - 17:50
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Niklas
Skriver dessa frågor/önskemål i både denna tråden och den andra, då det berör CD kunder på olika sätt
1. När kommer CD appen som finns på olika plattformar, samt den "inbyggda appen" i oneplace leverera DD 5.1 ?
2. Varför kan man inte välja Canal Digital Tv i Apple TV trots att valet finns där. Är det bara för Ip kunder? Varför då?
3. När kommer man kunna välja native (original) upplösning i Oneplaceboxen så att apparnas native upplösning skickas direkt till teven utan att omvandlas för dom i ett helt felaktigt format. Teven är alltid bäst på att göra detta.
4. Varför kan man inte trots man har premium Viasat paketet göra valet att se viaplay serierna i CD appen när man kan göra det med det billigare alternativet viaplay film och serie?
5. Eftersom att ni inte skickar ut DD 5.1 från boxen/appen så kanske ni skall ge oss som har HBO möjligheten att logga in på deras app som har DD 5.1 ?
6. Favoritlistor i Oneplace (högprioritet)
Sen har du väl en lista på 100 tals andra småbuggar som vi fortfarande lever med. Men de jag har listat är de som måste åtgärdas för att det skall kunna kallas en box för 2000 talet samt en app värd namnet.
Hoppas att det inte saknas något av detta i nya Android 9 Pie samt att appen får ett lyft i samband med detta. Det kan ju inte vara så svårt, då de andra har fixat detta från 5 till 15 år sedan beroende på vad vi pratat om.
Hej
1: Tyvärr har jag ingen information om när, vilken hårdvara eller vilket innehåll vi kommer lösa dolby på när det kommer till playtjänst/streaming. Men det är något som vi jobbar på.
2: Förstår inte riktigt vad du menar här, du kan koppla ihop ditt canal digital inlogg till Apple-TV´n. Vi kan höras över telefon så jag förstår exakt vad det är som inte fungerar.
3: Det är något som vi håller på att se över, men det kan ställa till problem på äldre tv-modeller vilket då ger en dålig upplevelse. Har tyvärr inte mycket mer information att ge här just nu.
4: Om du har V Series och Film via oss så har du tillgång till Viaplay Originals via vår app.
5: Tyvärr har vi inte den möjligheten, vill man använda HBOs egna app så måste man teckna konto via HBO.
6: Ska ta din feedback vidare till vår produktavdelning. Men tror tyvärr det är långt borta innan vi har en annan lösning på plats. Jag håller helt med om att favoritlistan på ADB-boxarna är smidig, men favoritlistorna på våra äldre boxar ställer till en hel del problem när det sker tex en transponderflytt (kanaler byter frekvenser) då behöver alla kunder manuellt plocka bort sin favoritkanal och lägga till den på nytt.
Vi jobbar fortsatt med att förbättra boxen och lösa de buggar som finns. Det hoppas jag med, allt jag vill är att ni ska vara nöjda!
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 04 November 2020 - 19:23.
Postad 04 November 2020 - 23:05
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Hej
1: Tyvärr har jag ingen information om när, vilken hårdvara eller vilket innehåll vi kommer lösa dolby på när det kommer till playtjänst/streaming. Men det är något som vi jobbar på.
2: Förstår inte riktigt vad du menar här, du kan koppla ihop ditt canal digital inlogg till Apple-TV´n. Vi kan höras över telefon så jag förstår exakt vad det är som inte fungerar.
3: Det är något som vi håller på att se över, men det kan ställa till problem på äldre tv-modeller vilket då ger en dålig upplevelse. Har tyvärr inte mycket mer information att ge här just nu.
4: Om du har V Series och Film via oss så har du tillgång till Viaplay Originals via vår app.
5: Tyvärr har vi inte den möjligheten, vill man använda HBOs egna app så måste man teckna konto via HBO.
6: Ska ta din feedback vidare till vår produktavdelning. Men tror tyvärr det är långt borta innan vi har en annan lösning på plats. Jag håller helt med om att favoritlistan på ADB-boxarna är smidig, men favoritlistorna på våra äldre boxar ställer till en hel del problem när det sker tex en transponderflytt (kanaler byter frekvenser) då behöver alla kunder manuellt plocka bort sin favoritkanal och lägga till den på nytt.
Vi jobbar fortsatt med att förbättra boxen och lösa de buggar som finns. Det hoppas jag med, allt jag vill är att ni ska vara nöjda!
Mvh
Niklas
Tack Niklas
Här kommer mina svar tillbaka
1. Hårdvaran sitter redan i boxen, annars hade ni inte kunna skicka ut DD 5.1 från linjär tv. Det handlar om mjukvaran. Det saknas ju även DD 5.1 på er app oavsett vilken plattform man kör det från Det ni skickar ut är PCM Stereo och inget annat.
2. I Apple TV så kan man välja att koppla Tv appen direkt till sin leverantör och det är ni och comhem. Någon på CD borde veta vad det handlar om, eftersom att ni finns där
3. Knappast troligt att det skulle ställa till problem på någon äldre tv. Jag har kört det på teveapparater från 2005 och om man har en äldre, så är det bara att ställa den i rätt upplösning för teven. Det är väl inte meningen att inte ha en funktion för att de med äldre teve inte kan använda den?
4. Jag har Viasat premium från er och kan inte ansluta, vilket jag borde kunna göra som betalar mer än dubbelt så mycket för det
5. Det var bara en tanke, då inte ännu inte löst ljudet med DD 5.1
6. Att favoritlistorna på era äldre boxar inte funkar har ju inget med denna boxen att göra. Jag hade bättre favoritlista på min första digitalbox 1999
Jag förstår inte varför ni inte använder era kunders kompetens mer i utvecklingen av boxarna. Vi är många här som kan boxar och som inte bara haft boxar sedan många år tillbaka utan också haft linuxboxar och annat som man själv får konfigurera. Det finns programmerare också, som ni kunde hyra in och som löst dessa problemen som ni haft i 2 år på en månad. Vi kan detta och skulle nog kunna hjälpa er att utveckla en box som till slut fungerar.
Jag hör av mig
Redigerat av MalcomX, 04 November 2020 - 23:23.
Postad 10 November 2020 - 14:17
bard
-
bard
-
Rookie
-
7 inlägg
Har precis skaffat mig en Chromecast with Google TV och den fungerar som en dröm.
Har fått in Viasat appen en men saknar CanalDigital appen, det går ju att casta med det är ju hela poängen att slippa det
Och när jag försöker sätta up CMORE som kan jag inte skapa ett cmore-konto ifrån mitt CanalDigital konto längre, vad har hänt?
/Martin
Redigerat av bard, 10 November 2020 - 14:31.
Postad 10 November 2020 - 14:55
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Har precis skaffat mig en Chromecast with Google TV och den fungerar som en dröm.
Har fått in Viasat appen en men saknar CanalDigital appen, det går ju att casta med det är ju hela poängen att slippa det
Och när jag försöker sätta up CMORE som kan jag inte skapa ett cmore-konto ifrån mitt CanalDigital konto längre, vad har hänt?
/Martin
Nu har du köpt din, men till er andra vill jag rekommendera Apple TV 24/7. Fungerar med allt och har dessutom rätt inställningar för bild och ljud för alla former.
Postad 10 November 2020 - 15:07
bard
-
bard
-
Rookie
-
7 inlägg
Nu har du köpt din, men till er andra vill jag rekommendera Apple TV 24/7. Fungerar med allt och har dessutom rätt inställningar för bild och ljud för alla former.
Tack för hjälpen, men eftersom jag inte är en Apple fanboi, så var det inte ett val för mig.
/M
Redigerat av bard, 10 November 2020 - 17:31.
Postad 10 November 2020 - 15:36
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Tycker Apples alla artiklar bara är krångliga att använda. Undantaget är mina ATV som fungerar klockrent. Appar som Dplay fungerar inte i One Place utan att buffra, men fungerar perfekt. Det är smidigt att ha CD, C more, Viaplay samt SVT samlade bredvid varandra.
Postad 10 November 2020 - 19:07
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Man kan säga så här ..
Vill man kunna "snickra själv med allt" så skall man välja android
.. men vill man ha allting klappat och klart och veta att det alltid funkar så väljer man iOS och Apple TV.
Jag har testat alla streaming appar i Apple TV och alla funkar perfekt. Bildinställning och Ljud detsamma. Man får ut precis det man vill få ut och ingenting annat.
Funkar dessutom att streama film från HDD och Nas .. helt perfekt via Infuse
Vad gäller krånglighet .. så är inte apples produkter krångliga. De är logiska och oftast "plug&play"
Alla kan använda en appleprodukt och om inte, så finns det alltid någon annan som kan.
Redigerat av MalcomX, 10 November 2020 - 19:08.
Postad 10 November 2020 - 20:20
OveSkbg
-
OveSkbg
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej, ett tag sedan jag var här, var när OnePlace boxen var rätt ny och bara strulade, sluta med att jag skicka tillbaks den. Sen gav jag den en ny chans när jag förlängde abonnemanget i december i fjol, var ju fortfarande en del strul men nu fungera inspelningar och så. MEN senaste månaderna har den totalt havererat, seg, byter inte kanal, omstartar och i stort sett obrukbar sen kvällstid, precis som om CD har för dålig kapacitet att hantera kommunikationen för allt som inte gäller det som går via satellit. Flera kontakter med CD med resultat att de vet om problemet men kommer uppdatering om några veckor men man får samma svar när man återkommer efter några veckor. Vet inte om andra har fått samma problem med OnePlace boxen de senaste månaderna men vill varna för den, i nuläget är den helt J.la kass.
Postad 10 November 2020 - 21:43
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Hej, ett tag sedan jag var här, var när OnePlace boxen var rätt ny och bara strulade, sluta med att jag skicka tillbaks den. Sen gav jag den en ny chans när jag förlängde abonnemanget i december i fjol, var ju fortfarande en del strul men nu fungera inspelningar och så. MEN senaste månaderna har den totalt havererat, seg, byter inte kanal, omstartar och i stort sett obrukbar sen kvällstid, precis som om CD har för dålig kapacitet att hantera kommunikationen för allt som inte gäller det som går via satellit. Flera kontakter med CD med resultat att de vet om problemet men kommer uppdatering om några veckor men man får samma svar när man återkommer efter några veckor. Vet inte om andra har fått samma problem med OnePlace boxen de senaste månaderna men vill varna för den, i nuläget är den helt J.la kass.
Välkommen till 67 sidor med problem
https://www.minhembi...c=335330&page=1
Postad 10 November 2020 - 21:49
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Man kan säga så här ..
Vill man kunna "snickra själv med allt" så skall man välja android
.. men vill man ha allting klappat och klart och veta att det alltid funkar så väljer man iOS och Apple TV.
Jag har testat alla streaming appar i Apple TV och alla funkar perfekt. Bildinställning och Ljud detsamma. Man får ut precis det man vill få ut och ingenting annat.
Funkar dessutom att streama film från HDD och Nas .. helt perfekt via Infuse
Vad gäller krånglighet .. så är inte apples produkter krångliga. De är logiska och oftast "plug&play"
Alla kan använda en appleprodukt och om inte, så finns det alltid någon annan som kan.
Absolut inga problem med mina AndroidTV boxar så vet inte vad du har för problem med dom annat än att det saknas stöd för vissa tjänster och sånt.
Visserligen inte just den från CD med andra boxar.
Det är snarare en smaksak där Apple och iOS är ett ruttet äpple enligt min åsikt.
Redigerat av Leatherface, 10 November 2020 - 21:53.
Postad 10 November 2020 - 22:07
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Absolut inga problem med mina AndroidTV boxar
Ditt hat mot apple kan du ta någon annan stans
Här tycker jag att vi håller oss till fakta och om du läser vad jag skrev en gång till istället för att sitta och bli förblindad av dit hat så kanske du förstår vad det var det handlar om.
Postad 11 November 2020 - 13:35
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Ditt hat mot apple kan du ta någon annan stans
Här tycker jag att vi håller oss till fakta och om du läser vad jag skrev en gång till istället för att sitta och bli förblindad av dit hat så kanske du förstår vad det var det handlar om.
Är själv blandmissbrukare av både Apple och Androidbaserade produkter även på TV-sidan.
Båda funkar fint. Vill man ha det klappat och klart som du säger så funkar Android precis lika bra som Apple. Så ni är nog båda lite biased .
Postad 11 November 2020 - 18:24
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Däremot kan det såklart vara strul med boxar från vissa tillverkare men då handlar det mer om problem med hårdvara och/eller drivrutiner och liknande och inte själva OS'et. Det är väl möjligen där Apples fördel möjligen är att det är en tillverkare och samma hårdvara.
Personligen gillar jag egentligen helt Linuxbaserade boxar men då har man inte det stora stödet som Android har trots att det är Linux i grunden även det.
Redigerat av Leatherface, 11 November 2020 - 18:26.
Postad 11 November 2020 - 20:22
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Är själv blandmissbrukare av både Apple och Androidbaserade produkter även på TV-sidan.
Båda funkar fint. Vill man ha det klappat och klart som du säger så funkar Android precis lika bra som Apple. Så ni är nog båda lite biased .
Jag skrev .. "Vill man kunna "snickra själv med allt" så skall man välja android"
Vilket betyder, att man kan göra mer med android än iOS om man har kunskapen för det .. sen hoppar jag över resten av vad jag skrev, för man kan ju gå tillbaka en sida och läsa om man vill veta mer
Redigerat av MalcomX, 11 November 2020 - 20:22.
Postad 23 November 2020 - 11:53
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Hej Niklas,
Angående Black Friday erbjudandet, kan man inte ha/beställa CA-Modul istället boxen? Eller Går det att beställa modulen efteråt och ersätta boxen?
Redigerat av angelsevov, 23 November 2020 - 11:58.
Postad 23 November 2020 - 17:06
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Bra erbjudande...
Varför skicka erbjudande om ngt som jag redan har och alltså betalar för. Jag lär inte få två månader gratis.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|