* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 23 juni 2010 - 12:41
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
http://forum.xda-dev...p;postcount=191"here you go guys here are new benchmarks BENCHMARK on 1st boot ROM-------GFX----CPU----MEM----FS R1FB001-22.75-509.54-320.75-95.30 R1EA018-22.74-515.37-323.77-38.61 R1EA025-23.39-515.16-321.50-85.58 Wo SE Crap-23.39-517.16-324.50-109.40 removed just some crap AndroidQuadrapop.apk EManual.apk Launcher.apk LearningClient.apk mediascape.apk MediascapePluginManager.apk MixiPlugin.apk moxiermail.apk officesuite.apk PicoTts.apk pocket_rashinban.apk SemcIME.apk Stk.apk Timescape.apk TimescapePluginManager.apk TimeScapeProvider.apk trackid.apk TtsService.apk uWlopProvider.apk"
Postad 23 juni 2010 - 13:42
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
http://forum.xda-dev...p;postcount=191
Såg det där också men det är knappast kört på 2.2. Då hade det nog ( förhoppningsvis! ) sett betydligt bättre ut!
Postad 23 juni 2010 - 16:17
Unregistered70c204f0
-
Unregistered70c204f0
-
Användare
-
-
154 inlägg
Nån som snabbt kan svara på följande
. Tysta inkommande samtal utan att trycka upptaget
. Få olika sms signaler för olika kontakter
. Få högre volym med blåtandheadset
.Tips på en kalenderapp som inte kräver Gmail och som kanske t om synkar med SEs gamla kalender
.Ställa in webläsaren så den inte sparar webhistorik
tack
Postad 23 juni 2010 - 16:58
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
. Få högre volym med blåtandheadset
tack
När det gäller högre volym köpte jag en mobil förstärkare för 99 spänn på mediamarkt. Drivs av ett AAA batteri och det fungerar faktiskt. Skulle tro att ljudet förstärks med ungefär 30-40%.
Postad 23 juni 2010 - 18:00
Grotesco
-
Grotesco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
. Tysta inkommande samtal utan att trycka upptaget:
Tryck på volym ned när det ringer
. Få olika sms signaler för olika kontakter
Tror det funkar med Handcent SMS istället för orginalappen
Postad 23 juni 2010 - 18:04
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
. Tysta inkommande samtal utan att trycka upptaget
Nu har jag inte X10:an, men med så många andra nallar, så brukar man kunna trycka "volym ner" (eller upp) på sidan av nallen, så brukar den tystna. Testa det.
Postad 23 juni 2010 - 19:45
Unregistered39773f2d
-
Unregistered39773f2d
-
Beroende
-
-
1 210 inlägg
kostar aGPS att använda?
jag har telenor 199kr..får surfa hur mycket jag vill..
om aGPS kostar att använda,finns det nån gps som är gratis?
Har du aGPS (assisted-GPS) aktiverat tar telefonen en grov positionering via masterna(datanätet) för att snabbt få upp en position på t.ex. en karta du har uppe , detta görs för att det kan ta ett tag för telefonens GPS-chip att få kontakt med satelliterna. Så svaret är i ditt fall att det inte kostar något extra då du har fri data/surf.
Postad 23 juni 2010 - 19:57
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Är det någon som fått koll på varför inte alla 220V-Usb adapters funkar?
Själv har jag testat både en från en iphone och en från clas ohlson.
Spec'sen på den till iphone vet jag inget om men den från clas ohlson hade 5v och 750mA, dvs 50 mer än den original, men ändå funkar det inte??
Testade givetvis både den till iphonen och den från clas ohlson och bägge fick iphonen att ladda, men inte x10an, så vad är felet??
Usb ska väl vara lika på alla, det är väl lixom hela poängen med ordet universal?..
Postad 23 juni 2010 - 20:15
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Nu har jag inte X10:an, men med så många andra nallar, så brukar man kunna trycka "volym ner" (eller upp) på sidan av nallen, så brukar den tystna. Testa det. 
Stämmer bra det.
Postad 23 juni 2010 - 20:29
jangeorge
-
jangeorge
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Det sägs att google släppte Froyo idag (Android 2.2) till nexus one..
Dom som rootat X10an håller på att fixa justeringar och dylikt för att snart släppa deras version.. men med vilken Android version det blir visar sig.. men massvis med skitprogram som man inte använder ryker dock tack och lov.. Timescape, moxier osv..
Postad 23 juni 2010 - 21:25
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Är det någon som fått koll på varför inte alla 220V-Usb adapters funkar? Själv har jag testat både en från en iphone och en från clas ohlson. Spec'sen på den till iphone vet jag inget om men den från clas ohlson hade 5v och 750mA, dvs 50 mer än den original, men ändå funkar det inte?? Testade givetvis både den till iphonen och den från clas ohlson och bägge fick iphonen att ladda, men inte x10an, så vad är felet?? Usb ska väl vara lika på alla, det är väl lixom hela poängen med ordet universal?.. 
Yes. Så är det. iPhone-laddaren ger ut 1A, så det handlar inte om det. Kan vara att de laddar på olika stift kanske? Men det ska också vara universellt. ._.
Postad 23 juni 2010 - 22:35
Pygoscelis
-
Pygoscelis
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Är det någon som fått koll på varför inte alla 220V-Usb adapters funkar? Själv har jag testat både en från en iphone och en från clas ohlson. Spec'sen på den till iphone vet jag inget om men den från clas ohlson hade 5v och 750mA, dvs 50 mer än den original, men ändå funkar det inte?? Testade givetvis både den till iphonen och den från clas ohlson och bägge fick iphonen att ladda, men inte x10an, så vad är felet?? Usb ska väl vara lika på alla, det är väl lixom hela poängen med ordet universal?.. 
Har själv testat lite olika laddare och dom har då fungerat för mig... Kom ihåg att telefonen inte laddar batteriet om det är över ~85-100% kvar i batteri och att vissa kontakter kan vara lite lurig ibland.
Postad 24 juni 2010 - 09:09
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Uppdateringen är tydligen ute nu på sina håll. Eller åtminstone har en person fått den. Basband 1.1.25, build r2ba020. http://gadgets.apnaf...0-from-r1fa016/Om de första rapporterna stämmer verkar denna uppdatering vara ganska stor: For now check out the changes that are in the Latest Firmware for Xperia X10 – R2BA020
1. Transition fade Animation is improved from what it was before and looks more synchronized.
2. The system on a whole seems more snappier. The Popup menus are instant.
3. UI have seen some changes, mainly in the Timescape and Mediascape.
4. You have now the option of changing the Theme or background of the Timescape. ( but only from a pre-defined set of backgrounds. ). Timescape speed does not seem to improve.
5. Mediascape also have a few UI changes. The Bottom tabs seems to be customized and the active now glows instead of Selected rectangle in the previous firmware.
6. There is no Waiting icon while flicking through pics in the Mediascape and it looks much more snappier.
7. Overall performance seems to have been improved. Streaming Video or using the In-built flash from Skyfire is much more stable and fast.
8. A New BackUp App is their to backup and restore your Xperia X10.
9. The Keyboard has been improved as well. And there are more Standard Keyboards now. ( One of them should support Handwriting Recognition, most probably. )
10. Playnow Arena has improved and has the Option of Account.
11. Face Recognition tag has changed to [+].
No words on the Battery and In-call Volume yet, but will soon let you now, if there are any improvements in those fields.
vivek says: Thursday, June 24th 2010some one from esato forum updated da new version n mentioned da changes he came across Menu Orientation Backup & Restore Menu Camera is much quicker Google Mail Icon has Changed Touch Screen is more responsive Apps Market is different, It could because the Telenor Branding Caller Volume is louder, but not as loud as my Nokia 6300 Telenor Branding has a few applications installed as default No APN Installer Like Generic Firmware Screen seems cleaner Handset seems quicker Power Off Menu is smaller Much Quicker to boot Pin Screen is different Widgets Menu is now smooth Scrolling Fancy Widgets seem to be working better now Loads more free RAM App draw is now super speedy Screen awakes instantly from sleep Lock screen seem more accurate Timescape has been improved Timescape has no lag once loaded Timescape Themes MediaScape Icons have changed MediaScape loads much quicker MediaScape Volume Increased MediaScape Volume Level Icon Changed
"vivek says: Thursday, June 24th 2010benchmark of new update looks very impresive GFX Score: 22.30056 CPU score; 529.7387 Memory score; 332.57782 Filesystem score:100.82299"
Redigerat av Unregisteredd1e47e2b, 24 juni 2010 - 11:28.
Postad 24 juni 2010 - 12:59
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Uppdateringen är tydligen ute nu på sina håll. Eller åtminstone har en person fått den. Basband 1.1.25, build r2ba020.
Om de första rapporterna stämmer verkar denna uppdatering vara ganska stor:
Vore intressant att jämföra benchmarkingresultaten mot de bin4ry, jerpelea & Co på XDA fick när dom lyckades roota telefonen. Tyvärr är den tråden låst och resultaten från benchmarken bortplockade. EDIT: Filesystem score:100.82299 Stirra er inte blinda på FS scoren, den kan skilja sig en hel del åt mellan telefonerna beroende på hur mycket "skit" man har på den. Sen beror det ju också på vilket program man använt vid testet. På XDA fick man nämligen en FS score på 62.75. Detta gäller då för benchmarking på build R2BA020.
Redigerat av BrittBastard, 24 juni 2010 - 13:10.
Postad 24 juni 2010 - 14:07
emanuelj
-
emanuelj
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Någon som testat om uppdatering kommit upp på SEUS?
Postad 24 juni 2010 - 14:11
bengan83
-
bengan83
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Någon som testat om uppdatering kommit upp på SEUS?
Nej testade precis och då hade den inte kommit. Så vi får nog vänta till nästa vecka om inte Sonyericssons personal jobbar helg.
Postad 24 juni 2010 - 14:18
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Nej testade precis och då hade den inte kommit. Så vi får nog vänta till nästa vecka om inte Sonyericssons personal jobbar helg.
Haha, inte speciellt troligt. "Äh, vi skiter i midsommar. Nu ska vi fått ut den här builden först."
Postad 24 juni 2010 - 14:38
emanuelj
-
emanuelj
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Haha, inte speciellt troligt. "Äh, vi skiter i midsommar. Nu ska vi fått ut den här builden först."
Postad 24 juni 2010 - 16:38
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Frågan är om allt på telefonen sparas som förra uppdateringen?
Annars tappade jag min telefon i grus idag. Blev sjukt repigt. Hade inte satt på skärmskyddet som följde med, så jag drog bort det skyddet som sitter på (som man inte bör ta av) och satte på det som följde med löst! Inga repor längre! Härligt! Får se hur länge detta skärmskyddet håller, har ju inte direkt en backup kvar nu. x) Köpte min telefon den första april för övrigt!
Postad 24 juni 2010 - 17:11
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Haha, jag pimpade min telefon idag med ett spegelskydd för skärmen och ett blått cover skydd för telefonen. Den blev... annorlunda.
Postad 24 juni 2010 - 18:03
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Haha, jag pimpade min telefon idag med ett spegelskydd för skärmen och ett blått cover skydd för telefonen. Den blev... annorlunda.
Bild?
Postad 24 juni 2010 - 18:09
Unregisteredd1e47e2b
-
Unregisteredd1e47e2b
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Har ingen annan kamera än den på telefonen men detta cover är vad jag använder. Skärmskyddet är som en något dunkel spegel, vilket kommer att åka bort när jag köpt ett annat.
Postad 24 juni 2010 - 18:17
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Har ingen annan kamera än den på telefonen men detta cover är vad jag använder. Skärmskyddet är som en något dunkel spegel, vilket kommer att åka bort när jag köpt ett annat.
Ser ju intressant ut! Men själv är jag sugen på att köpa en baksida till telefonen och lacka den mörkrött. Kan nog bli snyggt på min svarta X10!
Postad 24 juni 2010 - 18:19
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Nybliven ägare till en X10.
Är van SE:s telefoner och Symbian, så inte lätt hitta i Androidvärlden.
Får inte ens till en egen ringsignal. Har Bluetoothat en MP3 och den finns spelbar, men jag kan inte hitta hur jag väljer den som standard ringsignal.
Tips emottages tacksamt!
Postad 24 juni 2010 - 18:32
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Fick höra igår av min polare som jobbar på ST-Ericsson i Lund att det jobbas febrilt med Androidplattformen, men vilken version som är aktuell ville han inte säga. MEN i morron ska det nog gå att få ur honom ett och annat förhoppningsvis.
Postad 24 juni 2010 - 18:41
raudo
-
raudo
-
Rookie
-
5 inlägg
Nybliven ägare till en X10. Är van SE:s telefoner och Symbian, så inte lätt hitta i Androidvärlden. Får inte ens till en egen ringsignal. Har Bluetoothat en MP3 och den finns spelbar, men jag kan inte hitta hur jag väljer den som standard ringsignal.
Tips emottages tacksamt!
Press left hardware button while playing the song you want (in Mediascape) and the option you need is in the menu that pops-up :-)
Postad 24 juni 2010 - 19:05
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Jag uppdaterade precis min flickväns telenorbrandade x10 via SEUS. Så den går att uppdatera officiellt. Och nej INGET raderades från telefonen. http://img204.images...9/dsc0122gl.jpgKan tilläggas att jag har en obrandad och fortfarande inte kan uppdatera.... Telefonen känns rätt mkt rappare, den känns MKT mjukare i övergångarna! Butiken är också märkbart snabbare.
Postad 24 juni 2010 - 19:12
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Jag uppdaterade precis min flickväns telenorbrandade x10 via SEUS. Så den går att uppdatera officiellt. Och nej INGET raderades från telefonen. http://img204.images...9/dsc0122gl.jpg Kan tilläggas att jag har en obrandad och fortfarande inte kan uppdatera....
Telefonen känns rätt mkt rappare, den känns MKT mjukare i övergångarna! Butiken är också märkbart snabbare.
Nu blidde jag lite lissen! Men det kommer väl snart till våra obrandade också! Gillar översättningen på Build Number förresten! "Skapa Nummer". Hahaha!
Postad 24 juni 2010 - 19:14
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Nu blidde jag lite lissen! Men det kommer väl snart till våra obrandade också! Gillar översättningen på Build Number förresten! "Skapa Nummer". Hahaha! 
haha ja översättningen passar inte riktigt in:P Men jag tycker det är mysko att de telenorbrandade kan uppdatera innan de obrandade... borde ju vara tvärtom..
Postad 24 juni 2010 - 19:17
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
haha ja översättningen passar inte riktigt in:P Men jag tycker det är mysko att de telenorbrandade kan uppdatera innan de obrandade... borde ju vara tvärtom..
Ja, det är lustigt. Men egentligen är det inte mer än rätt, vi har ju fått alla andra uppdateringarna före dem.
Postad 24 juni 2010 - 19:57
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Press left hardware button while playing the song you want (in Mediascape) and the option you need is in the menu that pops-up :-)
Tack, det låter ju enkelt. Problemet nu är att det står "Minneskortet är inte tillgängligt" då jag försöker öppna musikspelaren. Har stängt av mobilen, tagit ut minneskortet, satt i igen och startat om, men det vill sig icke. Bara för någon timme sedan var det inget problem då jag sparade den Blutoothade låten och kunde spela. Har jag omedvetet inaktiverat minneskortet, i så fall hur aktivera igen? Fick i alla fall igång Handelsbankens mobiltjänst. Sedan återstår att synka kalender + telefonbok med Outlook.
Postad 24 juni 2010 - 20:13
Joelbit
-
Joelbit
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Yes. Så är det. iPhone-laddaren ger ut 1A, så det handlar inte om det. Kan vara att de laddar på olika stift kanske? Men det ska också vara universellt. ._.
Det finns en standard, men det är inte så många som följer den än. Standarden kom i april förra året men då det inte är lag på det förens 2011/2012??? och det inte är så många usb-produkter som kräver en laddare som uppfyller standarden. Så är det kanske svaret på varför framför allt 3:e-partstillverkare inte följer den än. I korthet går det ut på hur laddaren via "datastiften" ska presentera sig för produkten som ska laddas. Presenterar den sig inte enligt standarden vill inte tex. X10 låta sig laddas av den laddaren. En del har "egna standarder" trots att de laddas med en micro-usb-kontakt. LG är ett sådant exempel som har både laddare som följer standard och de som inte följer den. Båda med micro-usb! Det man borde kräva är att laddare som uppfyller standarden är märkta på något sätt. De borde tillverkarna själva tjäna på. Dock måste jag säga att valet av micro-usb som fysisk kontakt är rent idiotiskt. Jag har jobbat i många år med proffskabel och kontakter och sett många bra och dåliga lösningar. Felet med micro-usb är dels att det är så fruktansvärt svår att se vad som är fram och bak på kontakten. Jämför gärna med tex. mini-usb som man direkt ser hur den ska vändas. Det allvarliga är dock att micro-usb-kontakten på kretskortet ofta sitter för dåligt monterad (avlastad) så att den kommer slitas av från kretskortet (eller rättare sagt lödpaddarna kommer slitas av från kretskortet) då belastningen på dessa blir för stor då du drar lite snett i din laddkabel när telefonen laddas. Jag tror att vi kommer se många telefoner med lösa usb-kontakter inom en snar framtid  SonyEricssons "FastPort" är faktiskt lysande ingenjörskonst när det gäller denna typ av kontakter. Där är det den billigaste delen (laddarens kontakt) som går sönder först. Telefonens kontakt är bara ytliga element och de fjädrande släpstiften sitter på en del som kostar max 200:- Här kan ni läsa in er själva på standardenSom ni ser är den lite väl komplex för att förklara här.
Postad 24 juni 2010 - 21:04
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Det finns en standard, men det är inte så många som följer den än. Standarden kom i april förra året men då det inte är lag på det förens 2011/2012??? och det inte är så många usb-produkter som kräver en laddare som uppfyller standarden. Så är det kanske svaret på varför framför allt 3:e-partstillverkare inte följer den än. I korthet går det ut på hur laddaren via "datastiften" ska presentera sig för produkten som ska laddas. Presenterar den sig inte enligt standarden vill inte tex. X10 låta sig laddas av den laddaren. En del har "egna standarder" trots att de laddas med en micro-usb-kontakt. LG är ett sådant exempel som har både laddare som följer standard och de som inte följer den. Båda med micro-usb! Det man borde kräva är att laddare som uppfyller standarden är märkta på något sätt. De borde tillverkarna själva tjäna på. Dock måste jag säga att valet av micro-usb som fysisk kontakt är rent idiotiskt. Jag har jobbat i många år med proffskabel och kontakter och sett många bra och dåliga lösningar. Felet med micro-usb är dels att det är så fruktansvärt svår att se vad som är fram och bak på kontakten. Jämför gärna med tex. mini-usb som man direkt ser hur den ska vändas. Det allvarliga är dock att micro-usb-kontakten på kretskortet ofta sitter för dåligt monterad (avlastad) så att den kommer slitas av från kretskortet (eller rättare sagt lödpaddarna kommer slitas av från kretskortet) då belastningen på dessa blir för stor då du drar lite snett i din laddkabel när telefonen laddas. Jag tror att vi kommer se många telefoner med lösa usb-kontakter inom en snar framtid SonyEricssons "FastPort" är faktiskt lysande ingenjörskonst när det gäller denna typ av kontakter. Där är det den billigaste delen (laddarens kontakt) som går sönder först. Telefonens kontakt är bara ytliga element och de fjädrande släpstiften sitter på en del som kostar max 200:-
Här kan ni läsa in er själva på standarden Som ni ser är den lite väl komplex för att förklara här.
Aha! Tack för den informationen! Mycket läsvärt!  Så laddaren måste prata med enheten? Intressant! FastPort är dock ingen vettig lösning för i princip alla tjejer jag känner. De sliter upp kontakten på telefonen på ingenting. Märkligt då jag inte haft problem med det förutom någon laddare kanske. Annars är mini-USB riktigt bra, förstår inte riktigt varför man gått från det? Av estetiska skäl? Edit: Ett tillägg på dagens olyckligheter. Var tvungen att ta av skärmskyddet, det åkte upp när jag stoppade telefonen i fickan och fick asmycket damm på limmet. Kul. I alla fall, får se hur länge glaset (ja, det är glas!) håller nu då. Är det som iPhonen så lär det inte bli repigt så lätt.
Redigerat av Flamso, 24 juni 2010 - 21:15.
Postad 24 juni 2010 - 21:30
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Har precis uppdaterat telefonen via SEUS och stör ihjäl mig på att webbläsaren nu visar att den laddat 50% fasten sidan är färdigladdad. Den är kvar hela tiden under surf.
Är det likadant för andra som uppdaterat?
Postad 24 juni 2010 - 21:41
Joelbit
-
Joelbit
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Aha! Tack för den informationen! Mycket läsvärt! Så laddaren måste prata med enheten? Intressant! FastPort är dock ingen vettig lösning för i princip alla tjejer jag känner. De sliter upp kontakten på telefonen på ingenting. Märkligt då jag inte haft problem med det förutom någon laddare kanske. Annars är mini-USB riktigt bra, förstår inte riktigt varför man gått från det? Av estetiska skäl?
Edit: Ett tillägg på dagens olyckligheter. Var tvungen att ta av skärmskyddet, det åkte upp när jag stoppade telefonen i fickan och fick asmycket damm på limmet. Kul. I alla fall, får se hur länge glaset (ja, det är glas!) håller nu då. Är det som iPhonen så lär det inte bli repigt så lätt. 
Tänk då hur snabbt tjejerna kommer slita upp sina micro-usb-kontakter... Annars tror jag det är en blandning av estetiska skäl och att kontakten tar mindre plats i telefonen och på kretskortet. Har för övrigt råkat ut för att laga kompisars kretskort när de lyckats slita av sina mini-usb-kontakter också.
Redigerat av Joelbit, 24 juni 2010 - 21:42.
Postad 24 juni 2010 - 21:45
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Tänk då hur snabbt tjejerna kommer slita upp sina micro-usb-kontakter... Annars tror jag det är en blandning av estetiska skäl och att kontakten tar mindre plats i telefonen och på kretskortet. Har för övrigt råkat ut för att laga kompisars kretskort när de lyckats slita av sina mini-usb-kontakter också.
Roligt nog så känner jag flera tjejer som ryckt ur sina micro usb kontakter ur sina SE Vivaz telefoner. Har precis uppdaterat telefonen via SEUS och stör ihjäl mig på att webbläsaren nu visar att den laddat 50% fasten sidan är färdigladdad. Den är kvar hela tiden under surf.
Är det likadant för andra som uppdaterat?
Telenor brandad?
Postad 24 juni 2010 - 21:49
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Postad 24 juni 2010 - 22:53
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Jajjemen
Glöm, på något magisk sätt försvann problemet.
Postad 25 juni 2010 - 00:23
raudo
-
raudo
-
Rookie
-
5 inlägg
Tack, det låter ju enkelt. Problemet nu är att det står "Minneskortet är inte tillgängligt" då jag försöker öppna musikspelaren. Har stängt av mobilen, tagit ut minneskortet, satt i igen och startat om, men det vill sig icke. Bara för någon timme sedan var det inget problem då jag sparade den Blutoothade låten och kunde spela. Har jag omedvetet inaktiverat minneskortet, i så fall hur aktivera igen?
Fick i alla fall igång Handelsbankens mobiltjänst.
Sedan återstår att synka kalender + telefonbok med Outlook.
Looks like the sd card is not being auto-mounted even after restart. I assume your phone is not connected to a PC through USB since in that case you'll see that message. Since your phone is new perhaps updating it will solve the problem, SE never said what they fixed on their first 2 minor updates. We are now expecting a third update but anyhow, I would go through their update service to see if that helps. Lika till.
Postad 25 juni 2010 - 00:40
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Jo, det är ju så. Förstår inte riktigt hur de lyckas slita ut kontakterna så pass hårt som de gör, men det lär jag aldrig få reda på. x) Kan ha med att göra att de använder headsetet i samma kontakt dock! Jo, det är sant. Men hur stor skillnad gör det med micro-USB mot mini-USB på en skala?  Hårda bud! Grattis att du lyckas fixa det! Själv är jag alldeles för skakig i händerna för att det ska gå.  Roligt nog så känner jag flera tjejer som ryckt ur sina micro usb kontakter ur sina SE Vivaz telefoner.
Jag är inte förvånad. x)
Postad 25 juni 2010 - 06:39
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Vore intressant att jämföra benchmarkingresultaten mot de bin4ry, jerpelea & Co på XDA fick när dom lyckades roota telefonen. Tyvärr är den tråden låst och resultaten från benchmarken bortplockade.
EDIT:
Filesystem score:100.82299
Stirra er inte blinda på FS scoren, den kan skilja sig en hel del åt mellan telefonerna beroende på hur mycket "skit" man har på den. Sen beror det ju också på vilket program man använt vid testet.
På XDA fick man nämligen en FS score på 62.75.
Detta gäller då för benchmarking på build R2BA020.
BENCHMARK on 1st boot
ROM GFX CPU MEM FS
R1FB001 22.75 509.54 320.75 95.30
R1EA018 22.74 515.37 323.77 38.61
R1EA025 23.39 515.16 321.50 85.58
R2BA020 24.25 527.25 328.70 62.75
wo SE Crap 23.39 517.16 324.50 109.40 Antar det är denna tabell du menade, den ligger i en annan tråd ( http://forum.xda-dev...ad.php?t=683793)
Postad 25 juni 2010 - 08:30
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Looks like the sd card is not being auto-mounted even after restart. I assume your phone is not connected to a PC through USB since in that case you'll see that message. Since your phone is new perhaps updating it will solve the problem, SE never said what they fixed on their first 2 minor updates. We are now expecting a third update but anyhow, I would go through their update service to see if that helps. Lika till.
Ser ut att vara fel på minneskortet. Testade det i min Satio och där visades "Fel på minneskortet". Med minneskortet från Satio i X10 är det inget problem.
Postad 25 juni 2010 - 08:47
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
BENCHMARK on 1st boot
ROM GFX CPU MEM FS
R1FB001 22.75 509.54 320.75 95.30
R1EA018 22.74 515.37 323.77 38.61
R1EA025 23.39 515.16 321.50 85.58
R2BA020 24.25 527.25 328.70 62.75
wo SE Crap 23.39 517.16 324.50 109.40 Antar det är denna tabell du menade, den ligger i en annan tråd (http://forum.xda-dev...ad.php?t=683793)
Precis, och det är ju "SE Crap" som är den rootade. Dock körs ju den på Android 1.6. Jag skulle vilja se samma rootade telefon med 2.2!
Postad 25 juni 2010 - 08:49
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Precis, och det är ju "SE Crap" som är den rootade. Dock körs ju den på Android 1.6. Jag skulle vilja se samma rootade telefon med 2.2!
Får väl hoppas att de rootar bootloadern och inte bara OSet då. Annars går det inte att lägga in nya versioner av Android!
Postad 25 juni 2010 - 08:57
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Så är det, dock tror jag "w/o SE crap" är byggd på R1FB001, blir intressant och se nyare versioner, men även vad de får ut med R2BA020. Körde in R2BA020 via tråden jag nämnde (har förvisso telenor, dock inte brandad) och vad jag märkt hittills så är allt snabbare. När jag skulle flasha (inte orkat läsa igenom hela den tråden, så det kanske står där nånstans, dock inte i howto) var att det första DEVICEID som jag hittade i registryt var fel. Då funkade inte flashern och spottar ur sig fel, det andra jag hittade var rätt (sammanlagt fanns det fem sex st). Så om ni provar och den gör så vet ni vad det kan bero på. Se till att ta en backup innan, denna variant blåser hela telefonen. Annars är det väl bara vänta tills efter midsommar och se om SE fått ut den till vanligt folk också =) alternativt bara vänta på root. Edit: Jusstja, en annan sak jag märkte är att SE's tgb verar funka felfritt nu (inte lyckats med ett enda fel på en enda knapp hittills, så jag kör den ett tag för å se, annars blir det tebax till jonas keyb).
Redigerat av deezel, 25 juni 2010 - 09:00.
Postad 25 juni 2010 - 09:01
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Fick höra igår av min polare som jobbar på ST-Ericsson i Lund att det jobbas febrilt med Androidplattformen, men vilken version som är aktuell ville han inte säga. MEN i morron ska det nog gå att få ur honom ett och annat förhoppningsvis.
2.1 Q3 --> Gingerbread (kom ihåg var du hörde det först)
Postad 25 juni 2010 - 11:00
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
2.1 Q3 --> Gingerbread (kom ihåg var du hörde det först) 
Inte direkt nyheter, men det är ju trots allt bara rykten än så länge! Men jag hoppas! Undrar NÄR det kommer dock. April nästa år?
Postad 25 juni 2010 - 13:43
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Tacksam för tips om hur jag kan föra över/synka kalendern i Outlook 2010 till Gmails kalender. Google har en programvara för detta, men bara för 2003 och 2007.
Outlooks telefonboken/kontakter har jag synkat med Gmail och sedan fört över till telefonens telefonbok.
Då jag synkade kontakterna till Gmail, blev é å ä ö ersatta av andra bokstäver eller skräptecken. Har i alla fall telefonnumren intakta.
Postad 25 juni 2010 - 14:58
AZAD
-
AZAD
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Tacksam för tips om hur jag kan föra över/synka kalendern i Outlook 2010 till Gmails kalender. Google har en programvara för detta, men bara för 2003 och 2007.
Outlooks telefonboken/kontakter har jag synkat med Gmail och sedan fört över till telefonens telefonbok. Då jag synkade kontakterna till Gmail, blev é å ä ö ersatta av andra bokstäver eller skräptecken. Har i alla fall telefonnumren intakta.
Provat denna? http://www.android-sync.com/
Postad 25 juni 2010 - 15:19
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Provat denna? http://www.android-sync.com/
Testade, men lyckades inte. Kommer inte ihåg felmeddelandet, men det gick inte att synka. Trots allt är det en Pre-Alpha och de skriver: "It is NOT fully functional yet, and MUST be very buggy / unstable. Don't expect too much from this version". Ska ge den en chans till. Edit: Nu gick det att fullfölja en synkning, men tiderna är helt fel. Alla tider blir från 0:00 till nånting, då de i verkligheten ska vara t.ex. 08:00 till 16:00 Fick i alla fall ordning på å ä ö genom att redigera i Gmail på datorn och sedan synka i telefonen.
Redigerat av Core2, 25 juni 2010 - 16:13.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|