Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Hyundai ImageQuest Q400

720 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 mars 2007 - 15:48

zenke
  • zenke
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej, aha tack Anovo är servicestället och de som fixar pickupen eller hur funkar det? Ja det verkar vara något glapp tyvärr.

/Henrik

Postad 02 april 2007 - 21:09

BigB
  • BigB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej, jag har köpt en Panasonic inspelningsbar dvd. Det är HDMI utgång på den som kan skala upp bilden till 1080i.
Problemet är att det som kommer in på scart ingången på dvdinspelaren klarar q400 inte av att visa i rätt format. Bilden trycks inte ut över hela skärmen och visas förskjutet åt ena hållet! Dvs det är svarta kanter på sidan av bilden och kanten är större på den ena sidan. Det här gör att man inte vill använda HDMI ingången för att titta på TV, vilket är väldigt synd då själva bilden blir mycket bättre än genom F-scart ingången.

När man kör på F-scart eller Analog tv finns det flera bildformat att välja på. När man kör HDMI ingången finns bara 2 st, 4:3 och Wide. Jag har testat olika DVDinspelare med HDMI och dom beter sig på samma sätt. Jag har testat om det blir samma problem på en Samsung och det blir det inte. Där visas bilden korrekt, så det är uppenbart att det är TV'n som är problemet.

Någon som vet om detta går att lösa?

Postad 06 juni 2007 - 10:28

Tjalve_Gurka
  • Tjalve_Gurka
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej.
Jag äger en Q400 och jag är väldigt nöjd med den en så länge. jag har dock några frågor som jag hoppas kunna få svar på.

För det första så tycker jag att menyerna för att byta källa är både knölig och omständig. man måste trycka på source och sen välja vilken man vill ha och därefter trycka på Ok. Denna meny är seg som sirap och riktar man inte fjärren rätt så reagerar inte menyn, varpå den försvinner efter 5-6 sekunder och man måste börja om igen. Riktigt irriterande faktiskt.

En annan sak som irriterar mig är färgerna. Jag har en dator inkopplad via DVI till HDMI och det fungerar utmärkt. Det som är problemet är att färgerna ändras av sig själv. Ofta bara några enstaka steg men när jag sitter och benchar (överklockar) så hängersig/krashar datorn och när man då jobbat ett tag så märker man att bilden är VÄLDIGT röd. När man tittar i inställningarna så har röd i TGB gått upp till 60/70 någonstans. Lite olika. Detta måste man sedan ställa om manuellt. Det känns som o detta händer när datorn krashar eller hänger sig. Det händer i vanliga flal också men då kanske det röda står på 51-54 och det märks knappt. Någon snackade om nån firmware uppdatering. Är det nått man kan göra själv?

Sen en fråga till angående flytt. Jag ska flytta nu till helgen och då ska ju jag ha min älskling med mig. Jag har kvar orginal kartong, men inte det vita skyddpappret som var runt. Kan man flytta den i bara kartong eller finns det något annat som man kan lägga in istället för att skydda LCD panelen?

En sista fråga. Om man måste lämna in TVn på service. Finns det någon annan firma än Anovo att använda? Arbetade lite med dem när jag jobbade på FSC. De har servicetider på flera månader, vilket är HELT oaceptabelt.

Tack på förhand.

Postad 15 juli 2007 - 20:19

Unregistered8ffd5403
  • Unregistered8ffd5403
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

En sista fråga. Om man måste lämna in TVn på service. Finns det någon annan firma än Anovo att använda? Arbetade lite med dem när jag jobbade på FSC. De har servicetider på flera månader, vilket är HELT oaceptabelt.

Tack på förhand.

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte en Q320 till mina föräldrar, fick det klassiska felet med att TV-tunern var glapp. Ringde till anovo, de hämtade maskinen typ 2 dar senare och hade tillbaka den efter ca. 4-5 arbetsdagar.

Beklagligt att felet ska uppstå men servicen var det inga fel på. Fungerar bra nu efter omlödning.
Dock så sprakade ljudet ett tag när man böt mellan mono-stereo på markbundna kanalerna, Försvann efter ett par dagar. Antar det blev kvar lite oxid efter lödning som senare försvann. Också inte perfekt men förlåtligt.... mitt personliga tycke.

Ska nu ta och beställa en Q400, funtade på en M86:a men vill inte betala 16tkr för en 37".
Då låter 11tkr för 40 bättre. (vem behöver 1080p ändå!!)

Postad 11 augusti 2007 - 17:28

scsi
  • scsi
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Kostar 7990kr nu.. Läge att slå till? Verkar ju vara en ok TV för priset..

Postad 11 augusti 2007 - 19:03

besj
  • besj
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Kostar 7990kr nu.. Läge att slå till? Verkar ju vara en ok TV för priset..

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut! Jag köpte den för ett år sedan för 14000. Har varit helt nöjd hela året!!

Postad 13 augusti 2007 - 15:08

Unregistered1340
  • Unregistered1340
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej,

Läst igenom hela tråden (phew) och fått mycket bra svar. Lutar åt att köpa en Q400 från Dustin (grymma svar av Tommy & Anders förresten, big ups att de orkar prata direkt med användarna!).

Är lite intresserad av exakt vad man kan göra med USB-ingången? Kan jag koppla in en bärbar hårddisk och streama t.ex. serier osv från den? Hur blir kvaliteten isf? Vad kan man mer göra med USB?

Mvh

Postad 15 augusti 2007 - 22:41

spegelboll
  • spegelboll
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
La en beställning på denna tv igår. Beställde från dustin home då den dels bara kostade 7990:- plus att det är gratis frakt då man är student.
Verkar vara en riktigt prisvärd 40" LCD-TV, hoppas bara att den uppfyller mina förväntningar :)
Har en liten snabb fråga dock: Om man kopplar datorn till tv:n via VGA-ingången, hur blir bilden då?
Själv så tycker jag det är ganska stor skillnad om man jämför VGA och DVI på en vanlig bildskärm.

TV:n var iaf i Stockholm vid 15-tiden idag, så den bör anlända imorgon då den bara ska upp till Uppsala, så jag återkommer väl med en snabb recension då jag har kopplat upp den :D

Postad 17 augusti 2007 - 16:38

Unregistered699b2c9f
  • Unregistered699b2c9f
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Äntligen

Jeg tar det på norsk jeg!

Bestilte en Q400 på dustin forrige uke. Den var plutselig blitt 3000 billigere. I morges gikk jeg ned på posten her i Strömstad for å spørre om de kunne fortelle hvor det var blitt av TV'n. Kollisøkningen har siden mandag, kun vist at den ble sortert i Stockholm. I dag er det jo fredag, så jeg syntes det var litt konstigt at ingen hadde flytta på den siden da.

Imidlertid, dama på posten gikk en tur på bakrommet får å se, og trukke faen at der sto TV'n :blink:

Nå er TV'n rigget her. Hele jeg er et stort leende her i dag.

Nå skal det sies; jeg er ingen hifi-ekspert. Ei heller proff på noe annet man kobler til TV'n.

Men jeg er i alle fall KJEMPEFORNØYD! Jeg hadde ikke peiling på at det skulle være så mange kontakter, og jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal bruke 90 % av de til. Men jeg kjente i alle fall igjen USB, så jeg koblet til min externe harddisk og plutselig kunne jeg browse gjennom all musikk, film og alle bilder jeg hadde liggende. I tillegg kan du lese dine .txt dokumenter.

Etter alt jeg har lest om lcd, hadde jeg forventet et visst etterslep og dårlig sværte. Jeg er veldig positivt overasket over hvor mørk den er, den er mye mørkere enn min forrige tv (men husk: ingen hifi freak). Mine øyne registrerer heller ingen etterslepninger. Sitter (ligger) nå og ser litt divx fra harddisken, og det funker utlolig bra.

Jeg betalte 8000 på dustin for denne, og kommer ikke på noe jeg heller ville lagt de pengene på!

Takk dere andre som har skrevet i tråden, dere overbeviste meg om at dette var en bra tv for 8000!

Postad 18 augusti 2007 - 15:25

hoo1988
  • hoo1988
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kan någon hjälpa mig lite med DTV, hur fungerar det? hur kommer jag igång osv? :)

Postad 28 augusti 2007 - 18:12

Alvsol
  • Alvsol
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej. Jag har också comhem och upplever att de analoga kanalerna ibland får som ett svagt vågigt filter som rör sig över bilden. Det kan vara olika svårt att upptäcka beroende på de färger kanalen man ser på har. Det som är det lömska är att om jag tex under en sådan störning slår över till det första komponent jacket som min xbox är inkopplad på så är störnignarna där med. De kommer helt random. En kväll kollade jag på film via xbmc på xboxet och då kom de mitt under filmen. Dock är de som minst tydliga där. Det är mest under xboxets intro sekvens som de syns som en skarpare version av de som kan ses på analoga tv kanalerna. Vad kan det här bero på? Knappt haft tvn i 2v. Redan dags att skicka iväg den?

Postad 05 september 2007 - 16:41

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
Slog till på dustings erbjudande där den gick för 8000:- och har nu kopplat upp den.

Är nöjd med allt förutom att när bilder är mörk så är det som 2 ljusa "moln" på tven.
Dom är alltid på samma plats och syns lika mkt då bilden är mörk.

Är detta något som går på garantin eller är det bara att acceptera?

Postad 07 februari 2008 - 22:35

dd1978
  • dd1978
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Denna spännade tråd har tappat fart, men jag har tidigare läste en hel del i den. Funderar nämligen på att köpa ett ex från Tyskland för jag tycker fortfarande denna TV ger mycket för pengarna, eller vad tycker ni?

Vilka dataformat kan den spela upp?

Tack för svar

Mattias
Falun

Postad 14 februari 2008 - 23:57

HIQ
  • HIQ
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Vad menar du med dataformat?

Om jag får gissa så klarar Q400 1366x768 över D-sub men inte över HDMI
HDMI klarar 720P och 1080i

Annars har du rätt
Q400 står sig mycket bra mot nyare apparater (mycket påkostade videokretsar på moderkortet)
Annars är ett alternativ våra nya full HD modeller som kommer till Sverige inom någon vecka
Titta efter E425D
Här liksom på Q-serien OEM tillverkar vi till ett par dyra märket, med andra ord mycket TV för pengarna

/Tommy

Postad 22 februari 2008 - 15:35

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats få tag på diskreta IR-koder för input-valen till Q400an? Jag skulle verkligen vilja ha det till min Harmony-fjärr för att slippa allt strul när man byter aktivitet. :)

Postad 14 mars 2008 - 13:50

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats få tag på diskreta IR-koder för input-valen till Q400an? Jag skulle verkligen vilja ha det till min Harmony-fjärr för att slippa allt strul när man byter aktivitet. B)

Hade varit kanon med direktval... jag har oxå en Harmony, men har inte hittat några direktvals-koder... så man måste vänta medans den flyttar ner i listan och sen väljer rätt input... och ibland hamnar man ju fel....

/Janne

Postad 14 mars 2008 - 17:33

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats få tag på diskreta IR-koder för input-valen till Q400an? Jag skulle verkligen vilja ha det till min Harmony-fjärr för att slippa allt strul när man byter aktivitet. B)

Hade varit kanon med direktval... jag har oxå en Harmony, men har inte hittat några direktvals-koder... så man måste vänta medans den flyttar ner i listan och sen väljer rätt input... och ibland hamnar man ju fel....

/Janne

Ja det är verkligen inte skoj! Sen att det är segt med orginalfjärren att byta input lär väl ha med saken att göra att Harmonyn inte alltid hamnar rätt. Ibland "hänger" den ju kvar ett bra tag innan man kan byta till nästa input. Väldigt trist grej på en annars så jäkla bra TV.

Postad 14 mars 2008 - 22:20

dd1978
  • dd1978
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vilka specifikationer krävs det på subwoofern om man ska koppla in en sådan?

Tack för svar

Mattias

Postad 26 mars 2008 - 09:22

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Vilken är den senaste firm-ware? Tommy, finns det någon hemsida där man kan hämta dom?

mvh Janne

Postad 06 september 2008 - 17:13

da_goon
  • da_goon
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag har haft TVn i två år nu drygt och är mycket nöjd. Jag har precis köpt en ny AV reciever och för första gången matat TVn med HDMI. En sak som stör mig är att sista pixelraden slutar ungefär 1/3 från vänsterkanten som ett "stort" hack. Dock vet jag inte om det är min Onkyo som orsakar det, får en tvix snart och kan då testa med annan HDMI
källa.

Redigerat av da_goon, 14 september 2008 - 16:41.

Postad 12 oktober 2008 - 12:12

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
Beställe denna tv och fick ett annat stativ än vad som är på de flesta produktbilderna.
Det jag fick är med grå rund plast på båda sidorna, medans på många produktbilder är ett enklare i mitt tycke mkt snyggare stativ.

Finns det möjlighet att köpa ett sådant i efterhand?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.