Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 juni 2006 - 02:16

Unregisterede92885bb
  • Unregisterede92885bb
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jag har iaf beställt tid för montering fredag den 9'e 15:00 - 17:00 :) optimist som man är.

Postad 02 juni 2006 - 05:28

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

HHHHmmmmm en fundering. 

Undrar om aftonbladet eller expressen kan tycka detta kan va nåt att skriva om ..
De kanske klarar nysta upp i denna härva.

Bara en tanke 

Ja varför inte ??

Postad 02 juni 2006 - 05:54

Patrik från strömstad
  • Patrik från strömstad
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

HHHHmmmmm en fundering. 

Undrar om aftonbladet eller expressen kan tycka detta kan va nåt att skriva om ..
De kanske klarar nysta upp i denna härva.

Bara en tanke 

Ja varför inte ??

<{POST_SNAPBACK}>

Det är gjort redan!
Hoppas att det finns intresse att skriva om denna soppa.
Jag beställde den 15 genom Expert här hemma så enligt olika uppgifter här
så får man .....kanske en box...vågar inte tro för mycket just nu.

Postad 02 juni 2006 - 06:01

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Jag håller med de som "gnäller"
Har varit medlem hos CD i 10 år nu och de har nästan aldrig gett mig ett vettigt svar någon gång.
De verkar oerhört osäkra på sin sak och kokar hellre ihopp ett svar som inte på någotvis är fast förankrat, allt för att inte tappa trovärdighet..vilket dom då tyvärr gör ännu mer.
De är helt enkelt inte trovärda.

Slöa, förtroendelösa och sävliga norrlänningar är det som sitter i kundtjänst utan någon som hellst kunksap verkar det som.

Dock tror jag de har en oerhört pressad och stressig situation idagsläget, men det ger dem inte rättigheter att tala osanning.

När man mailar genom deras formulär får man nästan aldrig svar!

Nä, de får helt enkel skärpa sig och gå en kurs i Individual Competence Management.

Detta var anledningen till att jag köpte en Humax som funkar kanon.

Postad 02 juni 2006 - 06:28

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Slöa, förtroendelösa och sävliga norrlänningar är det som sitter i kundtjänst utan någon som hellst kunksap verkar det som.

<{POST_SNAPBACK}>

Kräver en ursäkt för det där! :)

Postad 02 juni 2006 - 06:43

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Tycker att ni allihop skall avbeställa CD´s skitbox och beställa en Humax istället. Då kan iaf jag garantera er att ni kan se fotbolls-VM i HDTV (om ni redan har ett CD-abb vill säga). Jag var en av de första som beställde CD-boxen, men typ nästa dag så kom jag på att jag inte ville ha den undermåliga boxen, avbeställde den och köpte en Humax istället, det ångrar jag inte nu när jag läser om hela den här soppan.... :)

Postad 02 juni 2006 - 06:52

Unregisteredc021d911
  • Unregisteredc021d911
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
phil neal,

Har du möjlighet att posta en länk till Humax boxen? Kanske både i Sverige & Tyskland?

Tack på förhand :)

JFG

Postad 02 juni 2006 - 07:38

Möckhult City
  • Möckhult City
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Hej på er!

Jag har pratat med kundtjänst nu... 060602 08:33

(CD) Välkommen.... jag heter Jessica....
(JAG) Hej jag undrar när min HD box kommer
(CD) "knappar på datorn"
(CD) Vi har din beställning och du samt alla som beställt innan 22/5 kommer få sin box nästa vecka, boxarna är försenade hos leverantören och har inte skickats från frankrike än. Dom som har beställt efter den 22/5 kommer att få sina boxar till den 3:E el. 4:E matchen.
(JAG) Låter lite tveksammt tycker jag, vad händer om inte boxarna kommer i tid.
(CD) Då kommer det utgå någon form av kompensation.
(JAG) Kan jag avbeställa det då?.
(CD) Du har en nöjd kund garanti på 14 dagar efter du har fått boxen men vi försöker så gott vi kan att få fram boxarna.

********************************************************************************
*

Jag hoppas ju innerligt och ska idag beställa en montering den 9:e... :)

Postad 02 juni 2006 - 07:39

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

phil neal,

Har du möjlighet att posta en länk till Humax boxen? Kanske både i Sverige & Tyskland?

Tack på förhand  :)

JFG

<{POST_SNAPBACK}>

HBB - Humax

Fast de har inga på lager förtillfället

Postad 02 juni 2006 - 07:44

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kräver en ursäkt för det där! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Varför skall jag göra det. Det är MIN åsikt.

Jag ringde CD och frågade om det gicka att anv mitt kort i en ConaxCAM till Humaxen.

-"NEJ, det går inte. Ditt kort är låst" fick jag tillsvar.

Det roliga var att jag just då satt och tittade på CD´s programutbud på just min Humax.
Ville bara kolla CD´s trovärdighet.
Den som jag pratade med ljög alltså för mig.
FY SKÄMS!!!

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 02 juni 2006 - 07:44.

Postad 02 juni 2006 - 07:58

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Neptunsat har Humaxen på lager. http://www.neptunsat...83679623635ad84

Edit: Kan tillägga att jag också är väldigt nöjd ägare av denna box. Köpte min från Tyskland för ca 3700: - och en Conax-cam från Hembiobutiken.

Redigerat av Karl-Johan, 02 juni 2006 - 07:59.

Postad 02 juni 2006 - 08:06

Wheelie
  • Wheelie
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick ett samtal från Canal Digital i går kväll som sa att jag inte skulle få någon HDTV-box innan Fotbolls-VM startar. Han som ringde kunde inte med säkerhet säga när boxarna skulle komma till Sverige då de inte var klara ännu på fabriken men förhoppningsvis under V24!
Som plåster på såren skulle jag få Cmore Hd kanalen gratis i 3 månader. Vilket skämt!

Jag beställde min box 16/5, i god tid med andra ord.

På det erbjudande som jag fick står det följande:

Gå in på www.canaldigital.se/hdtv och beställ din HDTV-box innan den 22 maj 2006, då garanterar vi att boxen levereras till dig innan VM startar.

Hur kan man garantera detta när man inte har några HDTV-boxar!!!!!!!!!!!

Ringde kundtjänst för att få detta bekräftat. Ingen box har i nuläget levererats till Canal digital. De första 1500 st boxarna skall leveraras till Canal digital under V24!

Vid frågan på vilka som kommer att få en box av de 1500 st så verkar det vara ett lotteri för hon kunde inte presentera någon turordningslista eller om jag fanns med på denna lista.

Alla som har tecknat ett nytt abonnemang kommer att prioriteras. Vi som har varit kund i många år och redan har någon typ av box hamnar sist med andra ord och får vänta på nästa sändning av boxar från Frankrike. När detta kommer att ske kunde hon inte säga i nuläget!

Man blir så förbannad! Väntar nu på en bra ursäkt från Canal digital och en riktigt bra kompensation (ett antal betalningsfria månader och tillgång till hela deras utbud under samma tid?). :)

Postad 02 juni 2006 - 08:07

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Hej på er!

Jag har pratat med kundtjänst nu... 060602 08:33

(CD) Välkommen.... jag heter Jessica....
(JAG) Hej jag undrar när min HD box kommer
(CD) "knappar på datorn"
(CD) Vi har din beställning och du samt alla som beställt innan 22/5 kommer få sin box nästa vecka, boxarna är försenade hos leverantören och har inte skickats från frankrike än. Dom som har beställt efter den 22/5 kommer att få sina boxar till den 3:E el. 4:E matchen.
(JAG) Låter lite tveksammt tycker jag, vad händer om inte boxarna kommer i tid.
(CD) Då kommer det utgå någon form av kompensation.
(JAG) Kan jag avbeställa det då?.
(CD) Du har en nöjd kund garanti på 14 dagar efter du har fått boxen men vi försöker så gott vi kan att få fram boxarna.

********************************************************************************
*

Jag hoppas ju innerligt och ska idag beställa en montering den 9:e...  :)

<{POST_SNAPBACK}>

ännu en felaktig information från CD's kundtjänst: Nöjd kund perioden är 3 månader. Jag börjar undra om man kan lita på något som sägs i kundtjänsten.

/staffan

Postad 02 juni 2006 - 08:19

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja gråta för jag lider verkligen med "er lurade" av CD :wub:

Vill inte måla fan på väggen men visst stinker det om hela HDTV affären...

Men lite ljus i tunneln verkar CD sprida :) likt en spottloska kommer ni att bli erbjudna CD MORE i 3 månader. Värde 99:-, GRATTIS det är säkert värt 99:- att missa dom första 10-20 matcherna i VM för 99:-. Dom 99:- kostar kanske CD ca. 1-2:- där har ni kompensationen. Skulle utan tvekan ta en spottloska i fejjan istället. Då känner man ju att man fått någonting "fysikt" tillbaka iallafall <_<

//JB
ps. har börjat vänja mig vid tanken av VW i lågupplöst plasma trotts att jag sucktat efter HDTV i 2 år!!!

Postad 02 juni 2006 - 08:21

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jag ringde CD och frågade om det gicka att anv mitt kort i en ConaxCAM till Humaxen.

Det roliga var att jag just då satt och tittade på CD´s programutbud på just min Humax.
FY SKÄMS!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry, lite OT, men är det verkligen tillåtet av CD att göra på det viset som de avser med låsta kort? CD är väl norskt eftersom de ägs av Telenor (?), men de verkar ju inom den europeiska marknaden och där ska ju fri konkurrens råda. Det måste ju vara konkurrenshämmande om man inte kan välja vilken box man vill. CD är ju framförallt innehållsleverantör och ska väl inte bry sig om vilken box användarna har eller hur de byter ut dessa (förutom kanske att upplysa om vilka hårdvarukrav som ställs för att visa innehållet de distribuerar).

Tänk om Telia skulle införa ett liknande system för sina sim-kort. Vilket ramaskri det skulle bli bland deras kunder. :) På telemarknaden är det ju lättare att gå över till en annan leverantör men vad gör man som TV-tittare (IMHO, Viasat = blä, Boxer = urk :wub:).

Postad 02 juni 2006 - 08:35

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

FY SKÄMS!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry, lite OT, men är det verkligen tillåtet av CD att göra på det viset som de avser med låsta kort? CD är väl norskt eftersom de ägs av Telenor (?), men de verkar ju inom den europeiska marknaden och där ska ju fri konkurrens råda. Det måste ju vara konkurrenshämmande om man inte kan välja vilken box man vill. CD är ju framförallt innehållsleverantör och ska väl inte bry sig om vilken box användarna har eller hur de byter ut dessa (förutom kanske att upplysa om vilka hårdvarukrav som ställs för att visa innehållet de distribuerar).

Tänk om Telia skulle införa ett liknande system för sina sim-kort. Vilket ramaskri det skulle bli bland deras kunder. :) På telemarknaden är det ju lättare att gå över till en annan leverantör men vad gör man som TV-tittare (IMHO, Viasat = blä, Boxer = urk :wub:).

<{POST_SNAPBACK}>

Tänk om om du köpte en bil och du bara fick tanka på UNO-X...

Postad 02 juni 2006 - 08:38

Unregisteredb6a04833
  • Unregisteredb6a04833
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag är också besviken över alla motsägelsefulla besked och börjar så sakta inrikta mig på att kolla på fussball i SDTV. Dock, det man kan trösta sig med är att jag och antagligen många andra kommer att annullera abonnemanget om boxen inte kommer fram i rimlig tid.

Detta kommer att innebära ett ekonomiskt avbräck för CD och de kommer att få lotta ut Sagemboxar på julfesten i 20 år framåt. :)

Mao, CD har ett visst incitament att få fram boxarna asap. Så man kan ju alltid hoppas... Men med en vecka kvar, tisdag är helgdag i sverige och måndag är annandag pingst i resten av Europa så har jag tappat modet. Överraska mig CD!

/D

Postad 02 juni 2006 - 08:43

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
nån som vet om det går att beställa box sedan andvända sig av depositionskortet? dom verkar inte villiga att skicka något depositions kort heller=###### idioter.. dom säger på telefonen att det krävs deras godkända mottagare

Redigerat av tega123, 02 juni 2006 - 08:43.

Postad 02 juni 2006 - 08:54

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag tänker personligen avbeställa snart

har dom fortfarande inga boxar på måndag=avbeställning

får se om det går fixa fram det belgiska euro1080 på något sett!

Postad 02 juni 2006 - 08:59

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Hur var det nu, kommer SVT/TV4 HD kanalen att sändas okodat om man har en Mpeg4 box som Humaxen? Eller måste man ringa CD och aktivera CmoreHD?

Om man måste aktivera så kommer såklart CD vägra göra det om man inte har deras Sagen box beställd...

Redigerat av thetias, 02 juni 2006 - 08:59.

Postad 02 juni 2006 - 09:09

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
vad jag inte förstår är varför just exklusivt sagem? det finns phillips,humax pace och sagem som alternativ hade det inte varit enklare om man hade andvänd sig av alla dom boxarna och skicka ut det som finns på lager helt enkelt ??? frankrike är inte världskänd precis för sin produktion dvs det är inte kina som massproducerar grejer fort..... det är bara kineser,taiwan som kan producera grejer snabbt och effektivt och i tid.. europa har ingen chans att konkurerra mot dom både och tidsmässigt och $$ mässigt!

Postad 02 juni 2006 - 09:15

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

vad jag inte förstår är varför just exklusivt sagem? det finns phillips,humax pace och sagem som alternativ      hade det inte varit enklare om man hade andvänd sig av alla dom boxarna och skicka ut det som finns på lager helt enkelt ???      frankrike är inte världskänd precis för sin produktion  dvs det är inte kina som massproducerar grejer fort.....      det är bara kineser,taiwan som kan producera grejer snabbt och effektivt och i tid..    europa har ingen chans att konkurerra mot dom både och tidsmässigt och $$ mässigt!

<{POST_SNAPBACK}>

Canal Digital är franskt! Ser du sammanhanget?

Postad 02 juni 2006 - 09:16

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Staffanw: varför vill man ens bli kund hos ett företag som enligt dig kännetecknas av: "fullständigt vansinniga uppgifter fulltsändigt utan verklighetsförankring", "medvetna lögner" och "ren och skär dumhet"?

Hoppa av och köp en Humax så slipper du bli förbannad och vi övriga behöver inte höra på ditt gnäll.

Min åsikt om dig är att du har förutfattade meningar, svårt för att stava rätt, saknar omdöme och är korkad. Not. Varken du eller den du pratade med på kundtjänst förstår hur låsningen av kortet till mottagaren fungerar, så sluta anklaga dom för att ljuga.

bkd, Mada: Viasat har använt ett liknande system i snart två år och Sky ännu längre.

användarnamn: "Skulle utan tvekan ta en spottloska i fejjan istället."? Är du allvarlig? No comments.

tega123: Gör processen kort och avbeställ idag, annars hinner du inte få någon annan box. När det gäller depositionskort, det brukar funka alldeles utmärkt att säga att du har en godkänd mottagare, kolla först bara vilka som är godkända.

Sluta gödsla med inlägg om samma sak, det är problem med alla boxar i alla länder, i tyskland är alla utom Humax försenade och i england har installationer skjutits fram till i augusti.

Redigerat av Veritas, 02 juni 2006 - 13:38.

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Ringde nyss till Sagem för att se om dom kunde klargöra när lev skulle ske :wub:
Vart så klart kopplad till en tel.svar :)
Får väl se om han hör av sig.

Eftersom CD som jag för övrigt mejlat igen inte verkarha så stor koll så kanske det vore
bättre att vi vänder våra förfrågningar till den som enl. CD är ansvarig för förseningarna.

Det kanske vore det bästa om alla här drog iväg varsit mail till deras HK.
Då skulle vi kanske få ett lev. besked iaf <_<

Vi hörs :lol:

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

phil neal,

Tack på förhand  :)

JFG

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte min på Neptunsat, dom har på lager, 4400:- med ConaxCAM.

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0
Förmodligen för att Sagem var de enda som kunde få fram en box som Canal Digital kunde verifera att den fungerade mot deras system. Tror nog att du hade blivit ännu mer förbannad om din Taiwan box hade krashat mitt i avgörande straffspark än att du inte får se det i HD...

Sen om vi ska fortsätta med grova generaliseringar, så är ju inte Kina/Taiwan direkt kända för att vara de länder som producerar saker i teknikens framkant. Ge det ett år så har vi nog tusen olika MPEG4 boxar därifrån, men först måste de ju ha teknik att kopiera...

Postad 02 juni 2006 - 09:17

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0

Detta kommer att innebära ett ekonomiskt avbräck för CD och de kommer att få lotta ut Sagemboxar på julfesten i 20 år framåt. <_<

/D

<{POST_SNAPBACK}>

Ha ha ha :)

Värdet för ju inte överstiga 500:- (utan att beskattas) så det borde bli 5 boxar var per anställd då dom har ett faktiskt värde på en 100:- vid jul :wub:

//JB

Postad 02 juni 2006 - 09:18

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

vad jag inte förstår är varför just exklusivt sagem? det finns phillips,humax pace och sagem som alternativ      hade det inte varit enklare om man hade andvänd sig av alla dom boxarna och skicka ut det som finns på lager helt enkelt ???      frankrike är inte världskänd precis för sin produktion  dvs det är inte kina som massproducerar grejer fort.....      det är bara kineser,taiwan som kan producera grejer snabbt och effektivt och i tid..    europa har ingen chans att konkurerra mot dom både och tidsmässigt och $$ mässigt!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry, men Canal Digital är Norskt (ägs av Telenor).

Edit: Lade till quote.

Redigerat av bkd, 02 juni 2006 - 09:19.

Postad 02 juni 2006 - 09:38

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0

användarnamn: "Skulle utan tvekan ta en spottloska i fejjan istället."?  Är du allvarlig? No comments.

Japp, på fullaste allvar menar jag vad jag skriver!
Vad är skäligt kanske är frågan DU skulle säga dig att kompenseras med när CD slår på STORA trumman & lovar guld & gröna skogar men "bidde bara en tumme" ?

Idag är det den 2 Maj & på CD´s hemsida kan man se det blågula laget med flagga i topp & HDTV loggan bländas " Se fotbolls-VM i HDTV! -som om du vore där! " ... Falsk marknadsföring el. bara ett smart drag av CD att rida på VM vågen?

Vet inte riktigt vems ärenden du springer Veritas men CD utnyjttar verkligen sitt monopol till den milda grad just nu att man har svårt att hålla sig för skratt...

//JB

Postad 02 juni 2006 - 09:38

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

vad jag inte förstår är varför just exklusivt sagem? det finns phillips,humax pace och sagem som alternativ      hade det inte varit enklare om man hade andvänd sig av alla dom boxarna och skicka ut det som finns på lager helt enkelt ???      frankrike är inte världskänd precis för sin produktion   dvs det är inte kina som massproducerar grejer fort.....       det är bara kineser,taiwan som kan producera grejer snabbt och effektivt och i tid..    europa har ingen chans att konkurerra mot dom både och tidsmässigt och $$ mässigt!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ägs av Telenor ja, men i grunden är det ett franskt företag. Volvo är väl inte amerikanskt bara för att det ägs av Ford?

Postad 02 juni 2006 - 09:49

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
användarnamn: Still no comments. Jo, förresten: loska på.

phil neal: Det gäller även att skilja på Canal Plus och Canal Digital. Det börjar idag bli så knepigt att jag inte vill ge mig på ett försök, men CD säljer abonnemang och CP(!) sänder TV. Ungefär, men inte riktigt ändå. Se mer här!

Redigerat av Veritas, 02 juni 2006 - 09:50.

Postad 02 juni 2006 - 09:53

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

vad jag inte förstår är varför just exklusivt sagem? det finns phillips,humax pace och sagem som alternativ      hade det inte varit enklare om man hade andvänd sig av alla dom boxarna och skicka ut det som finns på lager helt enkelt ???      frankrike är inte världskänd precis för sin produktion   dvs det är inte kina som massproducerar grejer fort.....       det är bara kineser,taiwan som kan producera grejer snabbt och effektivt och i tid..    europa har ingen chans att konkurerra mot dom både och tidsmässigt och $$ mässigt!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ägs av Telenor ja, men i grunden är det ett franskt företag. Volvo är väl inte amerikanskt bara för att det ägs av Ford?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår fortfarande inte hur du gör kopplingen till Frankrike. Det kan hända att Franska Canal Digital en gång i tiden hade verksamheten, men numera är det norskt. Volvo personvagnar är givetvis ett amerikanskt bolag, på vilket sätt skulle det vara något annat?

Postad 02 juni 2006 - 09:53

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Ja vilket fruktansvärt företag CD är som tvingar oss alla att köpa boxar som dom har planerat att inte leverera ut till kunderna i tid... troligen har dom betalt sagem en massa extra för att hålla på boxarna lite extra länge. För inte vill väl CD sina kunder väl...??

Nää skärp till er som bara gnäller nu, visst kan man gnälla på att kundtjänst att dom ger olika svar, men att det e CD's fel att boxarna KANSKE inte levereras i tid är ju helt sjukt...

Lerverans problem på HDTV boxar e ju inte bara ett problem i sverige utan det är ju lika överallt.

Postad 02 juni 2006 - 10:05

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0
så då är det helt OK bara för att alla andra också har problem att lev. i tid innan VM... :lol:

Lite O.T. men bara så ALLA vet vad CD går för!

Jag köpte en Nokia 9902 med 40giggs HD & var godkänd av både Viasat & CD :) Fan va gött, kunna bestämma själv vilken lev. jag vill ha att göra med, trodde jag :wub:

Skulle nämligen byta från Viasat till CD men det gick inte för boxen var inte längre godkänd av cd!!! Varför inte då frågade jag. för att Viasat har bytt kryptering. Tar det igen så ni fattar: För att viasat har bytt kryptering!!!
OK men vad har Viasat med CD att göra & viceversa? Ingenting var svaret mera än att Viasat stog för mjukvaran på något oförklarigtvis... Om CD suger? Japp, suger så det kroknar i mina ögon <_<

Jaha. Då satt man där med en för mig värdelös box om man inte bara skulle vara kund hos Viasat som jag inte ville. (vill nämligen ha så lite som möjligt att göra med Stenbäcks företagen) .

Men visst, CD kör sitt race på sitt sätt. Med mer konkurans skulle dom varit borta från spelplan för länge sedan...

//JB

Redigerat av Unregistered55c65f14, 02 juni 2006 - 10:08.

Postad 02 juni 2006 - 10:25

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
användarnamn: jag har också en box med HDD-inspelning och det är inga som helst problem, jag beställde bara ett CD-abonnemang, fick en kostnadsfri standard CD-box (Grundig tror jag) som jag förvarade i garderoben och satte kortet i min HDD-mottagare. Inte så väldigt komplicerat, eller..?

Jag är övertygad om att canal Digital gör allt för att få fram mottagare i tid till VM, CD är dom enda som ens försöker ge alla chansen att se fotbolls-vm i HDTV. För det så får dom bara skit, det gnälls att det är dyrt, att dom har satt i system att ljuga och att det beror på "ren och skär dumhet". CD har inte monopol på HDTV men är dom enda som försöker ordna så att vi i norden kan se det. Gillar ni inte CD, skaffa Viasat eller boxer istället. Glöm HDTV.

Redigerat av Veritas, 02 juni 2006 - 10:34.

Postad 02 juni 2006 - 10:37

Unregistered91084b0d
  • Unregistered91084b0d
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
CD har lagt upp info om boxen på hemsidan för dom som är intreserade.

Länk

Postad 02 juni 2006 - 10:37

Unregistered41070
  • Unregistered41070
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Var det idag provsändningen skulle starta? Om det är så, vet någon vad kanalen kommer heta så man kan kanalsöka!

Postad 02 juni 2006 - 11:05

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag ringde för att kolla med euro1080 och det är tydligen så att deras sändningar är låsta till croatia,latvia och belgien resten av europa får inte vm i HDTV... det betyder att om du har ett belgiskt euro1080 registrerat kort kan du se vm... på telefonen säger dom att tv4 och svt har inga planer på att dela rättigheter till euro1080

canal digital har total monopol utan boxar och utan möjlighet att beställa depositionskort om du inte har deras godkända sagem box.. vilket betyder att vi kan glöma fotbolls vm i HDTV såvida någon kan hitta på ett annat sett?

Redigerat av tega123, 02 juni 2006 - 11:06.

Postad 02 juni 2006 - 11:09

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Min åsikt om dig är att du är har förutfattade meningar, svårt för att stava rätt, saknar omdöme och är korkad. Not. Varken du eller den du pratade med på kundtjänst förstår hur låsningen av kortet till mottagaren fungerar, så sluta anklaga dom för att ljuga.

bkd, Mada: Viasat har använt ett liknande system i snart två år och Sky ännu längre.

<{POST_SNAPBACK}>

Sa du felstavningar...? "att du är har" :)

Om jag saknar omdöme: svar NEJ
Om jag är korkad: svar NEJ

Om man sitter i kundtjänst/support så skall man vara påläst, kunnig och saklig.
Får man en fråga som man inte kan svara på så får man säga det.
Men om man svarar medvetet felaktigt så är det en uppenbar LÖGN!!!

Du jobbar möjligtvis inte på kundtjänst själv ???

Sluta döma allas åsikter.
Var och en står för sina åsikter och det är inget fel i det.
CD har gjort bort sig big time i denna fråga, försökt att kringå problemet.
CD är konsumentens leverantör, de har fulla ansvaret. (Sen får de ta resten med sin leverantör)
Det hade varit mycket proffsigare och klokare att tala sanning med en gång.
Ärlighet vara längst.....speciellt i detta mediasamhälle.

Det får snart kopiera Skandias nya reklamkampanj för att få tillbaks sitt rykte...

Postad 02 juni 2006 - 11:10

Mangen
  • Mangen
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

CD har lagt upp info om boxen på hemsidan för dom som är intreserade.

Länk

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske detta är ett gott tecken på att boxarna är på väg ?

Markus

Postad 02 juni 2006 - 11:13

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Skickade ett mail till CD ang min beställning och har nu fått tillbaka en bekräftelse och den som svarar (med namn) lovar att vi som beställt före den 22/5 skall få våra boxar under nästa vecka.

Men nu är jag ju en, Citat "Slö, förtroendelös och sävlig norrlänning" slut citat, så ni kanske inte bör bry er om vad jag säger. :)

Postad 02 juni 2006 - 11:14

Unregistered91084b0d
  • Unregistered91084b0d
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Pratade med CD's kundtjänst ( Martina ) precis och fick följande svar.
Box leverantören har inte hållit vad dom lovat men att boxarna är skickade och ska komma till CD
på måndag. Hon lät ganska säker på att dom skulle komma då.
Dom kommer att jobba tisdag för att dom som beställt före 22/5 ska få sina paket före VM.

Postad 02 juni 2006 - 11:21

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

användarnamn: Still no comments. Jo, förresten: loska på.

phil neal: Det gäller även att skilja på Canal Plus och Canal Digital. Det börjar idag bli så knepigt att jag inte vill ge mig på ett försök, men CD säljer abonnemang och CP(!) sänder TV. Ungefär, men inte riktigt ändå. Se mer här!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är helt riktigt, blandade ihop CD och C+, det är ju C+ som är franskt! Meen, jag vidhåller fortfarande min teori om att kopplingen mellan CD, C+ och Frankrike bidrar till att CD kör med den franska Sagemboxen :)

Postad 02 juni 2006 - 11:22

Unregistered91084b0d
  • Unregistered91084b0d
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det följer med ett väggfäste till parabolen?

Postad 02 juni 2006 - 11:25

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

Hur var det nu, kommer SVT/TV4 HD kanalen att sändas okodat om man har en Mpeg4 box som Humaxen? Eller måste man ringa CD och aktivera CmoreHD?

Om man måste aktivera så kommer såklart CD vägra göra det om man inte har deras Sagen box beställd...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag beställde CMore HD via hemsidan. Funkade direkt i min Humax.

Postad 02 juni 2006 - 11:31

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Var på hemsidan beställer man det?

Postad 02 juni 2006 - 11:31

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0

användarnamn: jag har också en box med HDD-inspelning och det är inga som helst problem, jag beställde bara ett CD-abonnemang, fick en kostnadsfri standard CD-box (Grundig tror jag) som jag förvarade i garderoben och satte kortet i min HDD-mottagare. Inte så väldigt komplicerat, eller..?

OK, så enkelt :wub:

Ännu enklare hade det varit om dom sagt det till mig när jag frågade men valde att ljuga för mig istället :)
Jag kommer inte att knyta upp mig mot CD för att köra min gamla 9902. Väntar istället till´s fler kanske vettigare alternativ dyker upp på HDTV fronten.

CD JOBBAR PÅ TISDAG!
visst men jobbar posten då? för CD ´s personal kör väl knappast ut dom personligen <_<
Om det nu klaffar kan man undra hur många boxar av 30,000 som kommer i första "vågen" & innan VM. Vågar man gissa på 5% kanske?

Undrar om man kan få jobb på CD som strateg el. VD. Lär ju inte prestera sämre än i nuläget :lol:
//JB

Postad 02 juni 2006 - 11:35

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

OK, så enkelt :wub:

Ännu enklare hade det varit om dom sagt det till mig när jag frågade men valde att ljuga för mig istället :)
Jag kommer inte att knyta upp mig mot CD för att köra min gamla 9902. Väntar istället till´s fler kanske vettigare alternativ dyker upp på HDTV fronten.

CD JOBBAR PÅ TISDAG!
visst men jobbar posten då? för CD ´s personal kör väl knappast ut dom personligen <_<
Om det nu klaffar kan man undra hur många boxar av 30,000 som kommer i första "vågen" & innan VM. Vågar man gissa på 5% kanske?

Undrar om man kan få jobb på CD som strateg el. VD. Lär ju inte prestera sämre än i nuläget :lol:
//JB

<{POST_SNAPBACK}>

Yapp, så enkelt. Även jag slängde in digiboxen de skickade i garderoben och köpte istället en conax cam o satte i min Nokia 9902 med HDD. Det som hindrar mig från HD sändningarna är att jag vill ha en box med HDD när jag skaffar ny box, man blir bortskämd... <_<

Postad 02 juni 2006 - 11:38

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Här skapar du en ny användare som du sendan loggar in med och lägger till de kanaler du vill till ditt paket: http://www.canaldigi...in____2171.aspx

Postad 02 juni 2006 - 11:43

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Här skapar du en ny användare som du sendan loggar in med och lägger till de kanaler du vill till ditt paket: http://www.canaldigi...in____2171.aspx

<{POST_SNAPBACK}>

Se där ja! tackar för länken... :)

Redigerat av thetias, 02 juni 2006 - 11:43.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya stativ
    Anton
    2025-05-30 12:20:04
  • Powercon ”grendosa”
    Anton
    2025-05-28 20:37:24
  • Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.