Xbox 360 Elite är släppt
824 svar till detta ämne
Postad 03 September 2007 - 15:53
Unregistered9f526589
-
Unregistered9f526589
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Jag var på Siba både på Aspholmen och Mariberg i Örebro igår. Men de var tvärslut. Dock så frågade jag en säljare som för en gångs skulle var ganska tillmötesgående, om de var på väg in nya och om det var samma pris på dem. Han sa att det var det priset som stod i datorn och jag kunde då reservera en till det priset. Han skrev även ut en försäljnings kvittens där det står Artnr 96351 Xbox360 xbox.360.Elite Antal 1 A-pris 3490:-.
<{POST_SNAPBACK}>
Har själv fått göra på samma sätt. Säljaren reserverade en Elite i mitt namn så ingen annan norpar den. Så fort den finns att hämta så ringer han upp mig och då valsar jag bara in efter arbetet och betalar 3490 kr och tar min Elite under armen. Går ut ur butiken och ställer mig och tittar på alla andra som köper den vanliga Premium för samma pris i butiken bredvid. Älska konkurrens!  <{POST_SNAPBACK}>
Jag frågade om jag kunde reservera för att få till priset av 3500 kr när de väl kom in igen och t.o.m. betala i förväg men de sa att det inte var möjligt När gjorde ni detta? EDIT: Ställde frågan den 29'e över telefon.
Redigerat av Unregistered9f526589, 03 September 2007 - 15:54.
Postad 03 September 2007 - 15:55
Jokester
-
Jokester
-
Amatör
-
-
73 inlägg
När gjorde ni detta?
<{POST_SNAPBACK}>
Igår. Var inga problem alls. Edit: EDIT: Ställde frågan den 29'e över telefon.
<{POST_SNAPBACK}>
Kundtjänst på telefon har inte tillgång till butikernas datorsystem utan kan bara se om en vara finns på lager eller inte. För att reservera en så får du ta dig till din lokala butik.
Redigerat av Jokester, 03 September 2007 - 15:57.
Postad 03 September 2007 - 16:00
Unregistered9f526589
-
Unregistered9f526589
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Hmpf 
Jaja, så kan det ju gå..
Postad 03 September 2007 - 17:06
Unregistered2ce4734e
-
Unregistered2ce4734e
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Det är inte alla som gör det, jag frågade siba på nova köpcenter i lund och där kunde man inte förhandsboka, plus att säljaren sa att det ligger ingen beställning för nya elite
Postad 03 September 2007 - 17:19
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Siba har nog fått $150.000.000 från den mörka sidan för att sluta sälja xbox och vill bli av med lagret så fort som möjligt
Postad 03 September 2007 - 17:26
Jokester
-
Jokester
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Det är inte alla som gör det, jag frågade siba på nova köpcenter i lund och där kunde man inte förhandsboka, plus att säljaren sa att det ligger ingen beställning för nya elite
<{POST_SNAPBACK}>
Förhandsboka går inte men väl att reservera. Mike T's och min reservation med kvittens är nog påhittade annars...
Postad 03 September 2007 - 19:17
Unregistered6ed05d64
-
Unregistered6ed05d64
-
Lärjunge
-
-
296 inlägg
Tjenare!
Har köpt mig en Xbox 360 Elite idag. Kom hem och tyvärr så funkade inte Hdmi-utgången på mitt ex.
Testade med olika hdmi kablar men tyvärr ingen bild. Så det blir att åka tillbaka till Webhallen imorgonbitti.
Till er som köpt en Xbox Elite. Ska det ligga speldemos på hårddisken? På min ligger det med Test Drive, Cars och Viva Pinata?
Har en känsla att denna varit uppackad. Vissa delar var inplastade medans andra låg fritt i lådan?
Mvh
Igge
Postad 03 September 2007 - 19:21
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Ja det ska ligga ca 8 demos på den, enligt fleratalet andra Elite ägare. Jag väntar på min kabel så jag kan föra över allt från min disk till den nya så jag har inte kollat personligen.
Postad 03 September 2007 - 19:29
Unregistered6ed05d64
-
Unregistered6ed05d64
-
Lärjunge
-
-
296 inlägg
Kanoners.
Bara jag får en som funkar imorgon så är jag nöjd.
Mvh
Igge
Postad 03 September 2007 - 19:37
Unregistered29785adf
-
Unregistered29785adf
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Hmm kanske lönt att byta ut xboxen och möjligen få en tystare då? Mitt bweeeeee-oljud måste komma från någon fläkt inne i burken eftersom det låter även när jag inte har någon skiva i konsollen.. Och då har jag ändå xboxen inuti en tvbänk med dörr! <{POST_SNAPBACK}> Kan du kika vad du har för fläktar? Du ser bäst om du lyser med en ficklampa genom grillen i mörker. Undrar även vilken xbox samt tillverkningsdatum du har?
EDIT: kolla vilken DVD-läsare du har med, pls  här kan du jämföra
<{POST_SNAPBACK}>
Även min 360 Premium låter som ett elverk... och har absolut inget med DVD'n att göra. Den normala volymen jag har när jag kollar på film, överröstas av fläktarna och man hö rinte ett skit av 5.1 ljudet. Bara att skruva upp en rejäl bit, inte alltid optimalt en sen vardagskväll med flera i huset... Även utan en skiva i spelaren, och när man spelar demos via HDD'n så låter den lika illa/högt. Och stänger jag av den med konsoll-laddaren i - så den går på hlvfart ilksom, tja då låter den fortfarande för överj*vligt. Nej, jag inser att jag måste byta till en Elite så fort jag kan.
Postad 03 September 2007 - 20:46
Jokester
-
Jokester
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Webhallen
Har en känsla att denna varit uppackad. Vissa delar var inplastade medans andra låg fritt i lådan?
Webhallen, där ser man. Tror det skall ligga Hexic HD, trailers, demos, gamerpics och dashboardteman(?) på hårddisken men sakerna i kartongen skall vara inplastade. Är väl Microsoft som gjort ett stickprov igen, allt enligt Webhallen.
Postad 03 September 2007 - 20:51
Corteus
-
Corteus
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Funderar på att haka på EBGames erbjudande att lämna in min premium + 5 spel + 100kr. Man hittar ju enkelt 5 spel á 99kr och då blir det ju en jäkligt bra deal.
Postad 03 September 2007 - 21:34
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Funderar på att haka på EBGames erbjudande att lämna in min premium + 5 spel + 100kr. Man hittar ju enkelt 5 spel á 99kr och då blir det ju en jäkligt bra deal. 
<{POST_SNAPBACK}>
Absolut, se bara till att du inte köper några av spelen som INTE ingår i erbjudandet. Nu minns jag inte vilka spel det var exakt, men EBGames borde kunna svara på den saken om du ringer till dem.
Postad 03 September 2007 - 21:37
Corteus
-
Corteus
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Ska kolla med dem.  Någon som vet hur länge deras sånt här erbjudande gäller? Kanske lika bra att dra dit så snabbt som möjligt innan det försvinner.
Postad 03 September 2007 - 21:43
Carolus Rex
-
Carolus Rex
-
Användare
-
-
167 inlägg
Ska kolla med dem. Någon som vet hur länge deras sånt här erbjudande gäller? Kanske lika bra att dra dit så snabbt som möjligt innan det försvinner.
<{POST_SNAPBACK}>
Erbjudandet gäller till den 31 oktober. Jag var inne hos dem den 26 augusti och då hade de ingen i lager (Novalund) och har ännu inte fått in några nya. De skulle höra av sig så fort de kom in sa de och de är slut hos microsoft hävdade de. Är det verkkligen sånt tryck på nya Elite?
Postad 03 September 2007 - 21:46
Jokester
-
Jokester
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Ska kolla med dem. Någon som vet hur länge deras sånt här erbjudande gäller? Kanske lika bra att dra dit så snabbt som möjligt innan det försvinner.
<{POST_SNAPBACK}>
På deras hemsida står denna informationen men kan dra den snabbt. Erbjudandet gäller fram till den 31:a oktober och spelen som inte accepteras är Fifa World Cup 06, Perfect Dark Zero, Ghost Recon: Advanced Warfighter och Project Gotham 3. Dubletter accepteras inte heller. Edit: Carolus Rex hann visst före.
Redigerat av Jokester, 03 September 2007 - 21:47.
Postad 03 September 2007 - 23:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Är det verkkligen sånt tryck på nya Elite?
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket möjligt. Alla har avvaktat med köp tills den kom för att få den nya kylflänsen =P.
Postad 04 September 2007 - 08:01
novumus
-
novumus
-
Forumräv
-
-
637 inlägg
Provade man sin nya Elite igår... i det stora hela var det helt underbart med HDMI, stora disken osv. men lite missnöjd med ljudet från den. Den låter minst lika mycket om inte mer som min gamla Preminum. hmm...
Postad 04 September 2007 - 08:20
Unregistered9f526589
-
Unregistered9f526589
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Tjenare!
Har köpt mig en Xbox 360 Elite idag. Kom hem och tyvärr så funkade inte Hdmi-utgången på mitt ex.
Testade med olika hdmi kablar men tyvärr ingen bild. Så det blir att åka tillbaka till Webhallen imorgonbitti.
Till er som köpt en Xbox Elite. Ska det ligga speldemos på hårddisken? På min ligger det med Test Drive, Cars och Viva Pinata?
Har en känsla att denna varit uppackad. Vissa delar var inplastade medans andra låg fritt i lådan? <{POST_SNAPBACK}>
Min hade också de 3 installerade, skall nog vara så. Hmm kanske lönt att byta ut xboxen och möjligen få en tystare då? Mitt bweeeeee-oljud måste komma från någon fläkt inne i burken eftersom det låter även när jag inte har någon skiva i konsollen.. Och då har jag ändå xboxen inuti en tvbänk med dörr! <{POST_SNAPBACK}> Kan du kika vad du har för fläktar? Du ser bäst om du lyser med en ficklampa genom grillen i mörker. Undrar även vilken xbox samt tillverkningsdatum du har?
EDIT: kolla vilken DVD-läsare du har med, pls  här kan du jämföra
<{POST_SNAPBACK}> Även min 360 Premium låter som ett elverk... och har absolut inget med DVD'n att göra. Den normala volymen jag har när jag kollar på film, överröstas av fläktarna och man hö rinte ett skit av 5.1 ljudet. Bara att skruva upp en rejäl bit, inte alltid optimalt en sen vardagskväll med flera i huset...
Även utan en skiva i spelaren, och när man spelar demos via HDD'n så låter den lika illa/högt.
Och stänger jag av den med konsoll-laddaren i - så den går på hlvfart ilksom, tja då låter den fortfarande för överj*vligt.
Nej, jag inser att jag måste byta till en Elite så fort jag kan.<{POST_SNAPBACK}>
Men det är så att DVD-läsaren är boven när det gäller det högsta ljudet tyvärr.. Anledningen till att fläktarna låter mer när du tittar på film är att DVD film snurrar i en saktare hastighet än 360 spelen, så då övertar väl fläktarna istället för DVD-läsaren. Sen kan det vara så att du har Delta aka DC Brushless fläktarna vilka är de som låter värst, mer mekaniska i sitt ljud än de andra fläktarna man kan få. Eliten kommer också vara högljudd då den använder samma fläktar och hastigheten på skivorna är samma. Låter den mindre handlar det bara om ett par dB. EDIT: Kollar du HD-DVD eller vanlig DVD? EDIT2: Ang. "Även utan en skiva i spelaren, och när man spelar demos via HDD'n så låter den lika illa/högt." När man inte kör en skiva i 360, dvs befinner sig i dashboard, så ökar varvtalet på fläktarna lite, beror förmodligen på det med.
Redigerat av Unregistered9f526589, 04 September 2007 - 09:01.
Postad 04 September 2007 - 08:46
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Mycket möjligt. Alla har avvaktat med köp tills den kom för att få den nya kylflänsen =P.
<{POST_SNAPBACK}>
Var och handlade på ett köpcenter igår, tänkte kolla lite priser på 360 för att se vad de låg på... Men hittade inte en enda som hade en variant inne. Inte ens Game (och de tar ju ut överpriser!) hade de inne. Och då kollade jag OffOff, ElGiganten, Coop, Game och det skumma Expert Stormarknad (fast de har ju inget annat så det var kanske inte förvånande). Och då menar jag INGEN 360 konsoll fanns att uppbringa, inte ens en sketen Core. (Däremot riskerade man livet iom att man kunde hamna under en lavin av PS3or.  )
Postad 04 September 2007 - 14:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jasså, det var underligt. Har de gett upp och slutat skeppa dem måntro  ?
Postad 06 September 2007 - 10:58
Mike T
-
Mike T
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag frågade om jag kunde reservera för att få till priset av 3500 kr när de väl kom in igen och t.o.m. betala i förväg men de sa att det inte var möjligt unsure.gif När gjorde ni detta?
Jag var inne i butiken på Mariberg Söndagen den 2 september. Det bästa är att jag har ju siba bonuskort med över 500 poäng på så jag får dra av ytterligare 10% på priset. Alltså blir det bara 3141:-
Postad 06 September 2007 - 19:32
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Jag frågade om jag kunde reservera för att få till priset av 3500 kr när de väl kom in igen och t.o.m. betala i förväg men de sa att det inte var möjligt unsure.gif När gjorde ni detta?
Jag var inne i butiken på Mariberg Söndagen den 2 september. Det bästa är att jag har ju siba bonuskort med över 500 poäng på så jag får dra av ytterligare 10% på priset. Alltså blir det bara 3141:- 
<{POST_SNAPBACK}>
SIBA skulle enligt säljaren som jag köpte min Elite av bara ha det låga priset (3490:-) augusti ut, sen skulle de höja till samma nivå som alla andra d.v.s. 4200-4500:-
Postad 06 September 2007 - 21:23
Zecane
-
Zecane
-
Användare
-
-
134 inlägg
Någon mer som har haft möjlighet att testa både komponent/hdmi och jämföra? Verkar vara lite delade meningar om det blir bättre eller ej. Vissa tycker inte det blir någon större skillnad och andra tycker det blir "skarpare" bild med hdmi och bättre färger (främst i 1080p, kanske?). Gissar att det beror mest på hur bra TVn hanterar komponent/hdmi-signalerna. Sen vet man ju inte hur mycket "placebo" effekten spelar in  Har bara en hdmi-ingång på TVn och dit är DVD-spelaren inkopplad och den bilden är jag väldigt nöjd med.
Några synpunkter?
Postad 06 September 2007 - 21:28
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Rätt bra deal, En elite för 1500kr =) http://www.ebgames.se/elite.asp
Postad 06 September 2007 - 22:00
Unregistered9f526589
-
Unregistered9f526589
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Jag var inne i butiken på Mariberg Söndagen den 2 september. Det bästa är att jag har ju siba bonuskort med över 500 poäng på så jag får dra av ytterligare 10% på priset. Alltså blir det bara 3141:-  <{POST_SNAPBACK}>
Nice! De som hann få detta deal skall verkligen vara glada.
Postad 06 September 2007 - 22:06
Carolus Rex
-
Carolus Rex
-
Användare
-
-
167 inlägg
Rätt bra deal, En elite för 1500kr =)
http://www.ebgames.se/elite.asp
<{POST_SNAPBACK}>
Var inne och bokade en för två veckor sedan hos EBGames som sagt, de har fortfarande inte fått in någon leverans av dem. Irriterande.
Postad 06 September 2007 - 22:45
Unregistered38aaaed3
-
Unregistered38aaaed3
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
det är ju lätt för en affär att ha ett lågt pris om man inte kan leverera.
Postad 06 September 2007 - 23:36
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Jo, fast i gengäld är det rätt svårt att tjäna pengar utan att sälja nått
Postad 07 September 2007 - 10:19
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Var fasen tar alla dessa inbytta Premium konsoller vägen?
Med begagnat pris + butikgaranti (så inte skräpet är blockerad från Live, tex) kan jag stå ut med att inte ha HDMI port.
Postad 07 September 2007 - 10:23
Unregistered9f526589
-
Unregistered9f526589
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Var fasen tar alla dessa inbytta Premium konsoller vägen? <{POST_SNAPBACK}>
Kanske används vid reparation. Man får oftast inte tillbaks samma konsol som man lämnade in på lagning, har jag läst.
Postad 07 September 2007 - 10:39
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Tror du butiker som EBGames eller Game skickar konsoler till Microsoft så dom får att byta ut?
Ne, dom inbytta konsolerna säljs väl i butikerna antar jag och den konsolen som du kanske får tillbaka när du skickat in din på lagning är gamla konsoler som folk tidigare har skickat in och dom nu har lagat.
Postad 07 September 2007 - 11:42
Unregistered9f526589
-
Unregistered9f526589
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Tror inte de byter ut, menade att de kanske skickar konsolerna till MS för gott så att de har dem som returkonsoler till dem som lämnat in sin på reparation.
Postad 07 September 2007 - 12:16
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Det var så jag menade, och du tror att MS betalar dessa butiker för deras gamla konsoler? Varför skulle en firma som tillverkar konsoler köpa gamla begagnade konsoler av spelbutiker för, nej det tror jag inte på.
Postad 07 September 2007 - 13:07
novumus
-
novumus
-
Forumräv
-
-
637 inlägg
Någon mer som har haft möjlighet att testa både komponent/hdmi och jämföra? Verkar vara lite delade meningar om det blir bättre eller ej. Vissa tycker inte det blir någon större skillnad och andra tycker det blir "skarpare" bild med hdmi och bättre färger (främst i 1080p, kanske?). Gissar att det beror mest på hur bra TVn hanterar komponent/hdmi-signalerna. Sen vet man ju inte hur mycket "placebo" effekten spelar in Har bara en hdmi-ingång på TVn och dit är DVD-spelaren inkopplad och den bilden är jag väldigt nöjd med.
Några synpunkter?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tycker helt klart att bilden blev skarpare med HDMI, färgerna ser jag dock ingen skillnad på. Ibland känns det nästan för skarpt, tex. i guitar hero blir det nästan som en vit prickad linje mot visa hörn i spelet. Det fanns inte på Component. Kan vara min TV som är kass också!  Fast det blir inte i något annat spel...
Postad 07 September 2007 - 13:09
granstrom
-
granstrom
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Tror inte de byter ut, menade att de kanske skickar konsolerna till MS för gott så att de har dem som returkonsoler till dem som lämnat in sin på reparation.
<{POST_SNAPBACK}>
kan ju vara så att MS tänker som så att dem ändå kommer få ta emot spelarna förr eller senare för reparation, så dem skänker bort en ny modell som (förhoppningsvis) inte går sönder lika lätt.
Postad 07 September 2007 - 13:58
SPL
-
SPL
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Besökte Siba idag för att se om man kunde få en Elite för 3490 kr och det var inga problem. Tjejen i kassan satte en leveransbevakning, tog mina kontaktuppgifter och skrev priset 3490 kr på en kvittens. Så fort Elite kommer in på lager så ringer hon mig på mobilen så jag kan komma och hämta en.
Om det beror på okunskap eller om butikerna gör lite som de vill vet jag inte. Bara glad att jag fick till det billigare priset då skillnaden upp till rek-pris är två fullprisspel.
Postad 07 September 2007 - 15:03
Unregistered9f526589
-
Unregistered9f526589
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Det var så jag menade, och du tror att MS betalar dessa butiker för deras gamla konsoler? Varför skulle en firma som tillverkar konsoler köpa gamla begagnade konsoler av spelbutiker för, nej det tror jag inte på. <{POST_SNAPBACK}>
Vi snackar inte om ngn stor summa utan en löjlig summa. Och varför de skulle betala ngt? Jo, för att de är fortfarande värda pengar. Konsolerna som folk skickar in på reparation kanske kostar mer att reparera än de som MS då (eventuellt) kan köpa av spelbutikerna för en liten summa. De skulle nog tjäna på att betala liten summa för använd hårdvara än att lägga i ny hårdvara i returkonsolerna. Tycker inte det är så otroligt. Det enda som jag vet är nytt i maskinerna efter reparation är den nya kylflänsen. De måste ju hamstra med tanke på summorna de förlorar på 3 årsgarantin. kan ju vara så att MS tänker som så att dem ändå kommer få ta emot spelarna förr eller senare för reparation, så dem skänker bort en ny modell som (förhoppningsvis) inte går sönder lika lätt. <{POST_SNAPBACK}>
Hmm, jo. Men det måste ju vara pengar inblandat någonstanns, det är inget självklart byte med tanke på värdeskillnaden. MS kanske har samma deal med återförsäljarna som butikerna har med kunderna? Äsch, jag tror iaf att de hittar sin väg tillbaka till MS reparationscenter på något sätt, hur det än går till.
Postad 07 September 2007 - 16:44
Anders27
-
Anders27
-
Användare
-
-
180 inlägg
kanske en dum fråga men kan man ha både hdmi och komponent inkopplat samtidigt? tänkte ha hdmi till proj och komponent till tv
Postad 07 September 2007 - 18:35
Zecane
-
Zecane
-
Användare
-
-
134 inlägg
Frågan ställdes tidigare och den fick då ja till svar: Går det att ha både HDMI-kabeln och komponentkabeln inkopplade samtidigt? Tänkte på om man kopplar komponent till projjen och HDMI till TVn.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det går fint.
<{POST_SNAPBACK}>
Redigerat av Zecane, 07 September 2007 - 18:38.
Postad 08 September 2007 - 09:54
Anders27
-
Anders27
-
Användare
-
-
180 inlägg
ok det låter ju bra,fick svaret nej av xbox support igår men dom är inte speciellt kunniga heller så Frågan ställdes tidigare och den fick då ja till svar:
Går det att ha både HDMI-kabeln och komponentkabeln inkopplade samtidigt? Tänkte på om man kopplar komponent till projjen och HDMI till TVn.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det går fint.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 08 September 2007 - 23:22
cna
-
cna
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Besökte Siba idag för att se om man kunde få en Elite för 3490 kr och det var inga problem. Tjejen i kassan satte en leveransbevakning, tog mina kontaktuppgifter och skrev priset 3490 kr på en kvittens. Så fort Elite kommer in på lager så ringer hon mig på mobilen så jag kan komma och hämta en.
Om det beror på okunskap eller om butikerna gör lite som de vill vet jag inte. Bara glad att jag fick till det billigare priset då skillnaden upp till rek-pris är två fullprisspel.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag dök in på SIBA Kungsgatan idag och tydligen skall de inte beställa in fler Elite eller så yrade tjejen bakom infodisken. Märkligt...
Postad 08 September 2007 - 23:37
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Dom har väl tröttnat på att gå back när personalen envisas med att sälja för 3.490:- hela tiden
Postad 09 September 2007 - 12:17
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Jag dök in på SIBA Kungsgatan idag och tydligen skall de inte beställa in fler Elite eller så yrade tjejen bakom infodisken. Märkligt...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag var inne på SIBA, Lund( Nova ) och frågade. Han bekräftade att de haft priset men att ett nytt pris nu gäller enligt systemet. Frågade även om en ny kampanj kommer snart och han svarar då lite lurigt att det kan mycket väl tänkas. De får i regel inte avslöja kampanjer och prissänkningar( även om det görs ibland ). För er som bor i Skåne öppnas snart Media Markt upp och då kan det ju tänkas det händer saker... Var förresten inte en Elite så långt ögat kunde nå där.
Postad 17 September 2007 - 16:50
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Hej är sugen på att köpa eller snarare byta till min en Elite. Undrar dock ifall den är tystare än de andra 2? Min låter ganska mycket bara när den är på. Vad har Elite för spelare i sig? och låter fläkten mindre?
Kan tillägga att jag har en Hitachi- LG spelare i min 360
Postad 17 September 2007 - 19:45
Unregistered9f526589
-
Unregistered9f526589
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Hej är sugen på att köpa eller snarare byta till min en Elite. Undrar dock ifall den är tystare än de andra 2? Min låter ganska mycket bara när den är på. Vad har Elite för spelare i sig? och låter fläkten mindre?
Kan tillägga att jag har en Hitachi- LG spelare i min 360 <{POST_SNAPBACK}>
Elite har en blandning av Benq och Hitachi, båda är de tystaste till 360 hittills. Men det handlar om ett fåtal dB, ljudproblemet är ju inte åtgärdat. Om fläkten låter mindre vet jag ej, vilken fläkt är du van med? Det finns ju DC Brushless aka Delta, Sunon och Nidec. Deltan är vanligast i Elite och låter tyvärr mest, men det finns en liten chans för Nidec.
Postad 17 September 2007 - 19:59
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Kan tillägga att jag har en Hitachi- LG spelare i min 360 <{POST_SNAPBACK}> Elite har en blandning av Benq och Hitachi, båda är de tystaste till 360 hittills. Men det handlar om ett fåtal dB, ljudproblemet är ju inte åtgärdat. Om fläkten låter mindre vet jag ej, vilken fläkt är du van med? Det finns ju DC Brushless aka Delta, Sunon och Nidec. Deltan är vanligast i Elite och låter tyvärr mest, men det finns en liten chans för Nidec.
<{POST_SNAPBACK}>
Hur kollar man fläkten? Kan man kolla det på tillverkningsdatumet eller? eller måsta men öppna? Benq och Hitachi,, har det något med tillverkningsdatumet att göra. Såg att jag har DC Brushless aka Delta och Hitachi men min låter mera än den som jag köpte 2005 som pajade i våras.
Redigerat av snuffe82, 17 September 2007 - 20:26.
Postad 17 September 2007 - 20:33
Unregistered9f526589
-
Unregistered9f526589
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Kan tillägga att jag har en Hitachi- LG spelare i min 360 <{POST_SNAPBACK}> Elite har en blandning av Benq och Hitachi, båda är de tystaste till 360 hittills. Men det handlar om ett fåtal dB, ljudproblemet är ju inte åtgärdat. Om fläkten låter mindre vet jag ej, vilken fläkt är du van med? Det finns ju DC Brushless aka Delta, Sunon och Nidec. Deltan är vanligast i Elite och låter tyvärr mest, men det finns en liten chans för Nidec.<{POST_SNAPBACK}> Hur kollar man fläkten? Kan man kolla det på tillverkningsdatumet eller? eller måsta men öppna? Benq och Hitachi,, har det något med tillverkningsdatumet att göra.<{POST_SNAPBACK}>
Fläkten kan man bara tyvärr se efter man öppnat lådan, då kikar man bakom grillen på klistermärket som fläktarna har. Samma gäller DVD-läsarna. Man kan ju annars höra med andra vad de fick för saker i ett visst Lot# och Team-manifacturer, den infon finns på en klisterlapp på kartongerna. Men då blev det ju genast jobbigare, sen behöver man lite gnutta tur med!
Postad 17 September 2007 - 21:20
SwedishBadger
-
SwedishBadger
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Är det någon mer än jag som börjar bli jävligt otålig i väntan på Elite? Vad håller dom på med egentligen? Kvalitetssäkrar?  Har iofs "bara" gått tre veckor sedan jag bokade den men ändå..?
Postad 17 September 2007 - 21:48
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
Vadå är Elite slut överallt?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|