Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - D-link Dir-655 *

1307 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 September 2009 - 12:26

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

jodå satt ett i min asus netbook och det fungerade inte, hade även ett N-kort i en bärbar. fungerade inte där heller.

Vilket trådlöst dongel kör du med då, jag har D-Link 160 funkar hur bra som helst

Postad 13 September 2009 - 17:41

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Vilket trådlöst dongel kör du med då, jag har D-Link 160 funkar hur bra som helst

Det är ett DWA-643, i netbooken är det ett Azuera(stavning?)

Postad 15 September 2009 - 09:38

Unregistered57eff71c
  • Unregistered57eff71c
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hallå gott folk, nu sitter jag med ett problem här.

Har försökt koppla in min nyinförskaffade Iomega Home Media NAS via lan till DIR-655'an, utan större framgång. NAS'ens lampor blinkar status "DHCP Server Unavailable", dvs den får ingen ip av routern gissar jag.

Det känns som att det är någon inställning jag missat på routern (har senaste firmware 1.32bNA), någon som har något tips?

Postad 16 September 2009 - 06:50

xtrem
  • xtrem
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
C:\>PING WWW.BLOCKET.SE

Pinging www.blocket.se [213.132.112.97] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 213.132.112.97:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

har haft så i ett par dagar nu med alla 3 datorer hemma (MAC och PC) och det är den enda hemsidan jag hittills inte kommer åt

problemet ligger i DIR-655, för tar jag bort den så funkar det vanligt.

Comhem medium. Kör 1.32B3 firmware (funkade inte med 1.21 heller)

någon som har något förslag på vilken inställning?

Postad 16 September 2009 - 18:45

Froggster
  • Froggster
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har problem med att öppna portar med den här routern, jag har gjort exakt som man ska men den vill inte släppa igenom något. Vad kan vara problemet?

PS jag kör Ventriloservern på en Linux burk utan brandväg.

kör just nu 1.30EUB02

Bild på Virtual server

Redigerat av Froggster, 16 September 2009 - 19:25.

Postad 17 September 2009 - 19:18

Unregisteredeb16f459
  • Unregisteredeb16f459
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Jag har problem med att öppna portar med den här routern, jag har gjort exakt som man ska men den vill inte släppa igenom något. Vad kan vara problemet?

kör just nu 1.30EUB02

Bild på Virtual server

Jag har samma problem. Jag har försökt och öppna remote desktop porten men har inte lyckats :/ Kan det vara fel på firmware?

Postad 17 September 2009 - 22:40

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

kör just nu 1.30EUB02

Bild på Virtual server

Jag har samma problem. Jag har försökt och öppna remote desktop porten men har inte lyckats :/ Kan det vara fel på firmware?

Jag kör vent server m.m och har inga problem. Men då kör jag med Firmware 1.21EU.
Prova att ge fast ip till era datorer (det har löst många problem för mig) och byt port på Vent server bara för att prova om det fungerar då.

Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 17 September 2009 - 22:41.

Postad 18 September 2009 - 13:03

Froggster
  • Froggster
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag kör vent server m.m och har inga problem. Men då kör jag med Firmware 1.21EU.
Prova att ge fast ip till era datorer (det har löst många problem för mig) och byt port på Vent server bara för att prova om det fungerar då.

Har redan fixat fast ip och bytt port har jag provat, inget vill fungera ;/. Funderar på att dra en RMA och hoppas på att nästa blir bättre.

Postad 18 September 2009 - 19:27

geggen
  • geggen
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade med senaste firmware ikväll på min 655 med version 1.32NA, och nu hackar alla mina 720p filmer när jag spelar upp dom på min popcorn.
Finns det någon inställning för att det ska flyta lite bättre?

Jag har kryssat i "Enable Multicast Streams" under Advanced Network. Annars har jag bara standard inställningar.

Jag har fortfarande problem med ovanstående. Även när jag spelar upp film på någon annan dator från servern.
Kan man nergradera firmwaren? Funkade ju perfekt innan jag uppdaterade.

Någon som kan hjälpa mig?

Postad 19 September 2009 - 01:12

Froggster
  • Froggster
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande problem med ovanstående. Även när jag spelar upp film på någon annan dator från servern.
Kan man nergradera firmwaren? Funkade ju perfekt innan jag uppdaterade.

tror det var så att man inte kan nedgradera om man har dragit in en firmware som är över 1.3 .

Postad 20 September 2009 - 13:59

lill-fredde
  • lill-fredde
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,
Läste om en del problem om denna router som även jag har. Nu har även jag fått probelm. Den har under snart 2 år fungerat klanderfritt. HW 3A samt firmware 1.21EU. Till denna router har jag en dreambox(DM-500) kopplad. Har som sagt fungerat helt ok, några hängningar ibland vilket gjort att jag fått starta om cam:en på DM. Men jag har alltid tror det var dreamboxen som strulade. Nu sista dagarna har dreamboxen hängt sig efter ett par minuter hela tiden. Trodde den pajat. Men av en händelse så skulle jag låna ut en dator med min gamla router, Netgear WGR614. Tänkte att jag skulle testa routern innan jag lånade ut den och upptäckte då att min dreambox fungerade helt perfekt utan låsningar. Har nu felsökt min D-Link DIR-655 i flera timmar. Nedgraderat, factory reset, uppgraderat till version 1.32. Men hela tiden har jag samma problem. Kopplade nu min gamla Netgear router till min D-Link. Till Netgear kopplar jag min dreambox, alla andra datorer och skrivare går på D-Link. Min Dreambox funkar återigen helt perfekt. Verkar ju vara något DHCP och D-Link som strular? Det konstiga är ju att det funkat fint förrut.

Övriga utrustingar, datorer och skrivare samt det trådlösa nätet funkar fint med D-link. Å andra sidan märker jag ju inte av små dips med datorn medans på dreamboxen märks det ju direkt då bilden fryser.

Någon som har några idéer om vad felet kan vara?

Postad 21 September 2009 - 19:39

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Jag har funderat över en sak.

Kan man koppla in flera externa hårddiskar genom ush-hub till routern och använda den som NAS för att dela ut alla filmer och musik på ett enkelt vis?

Väldigt tacksam för svar :)

Postad 26 September 2009 - 13:02

Unregistered7a144f45
  • Unregistered7a144f45
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Hej, sitter idag med en bärbar + mobilt internet. Kan jag koppla in bredbandet i routern och ansluta min bärbara + ps3 till internet? Hur gör jag isåfall??

Jag har inte lyckats med att få det att fungera, när jag uppdaterade FW till 1.3X så försvann USB 3 G valet i usb settings ? Så jag lämnade tillbaks skiten och vart besviken.

//Twoamigos

Postad 27 September 2009 - 09:41

Unregisterede62ebbc9
  • Unregisterede62ebbc9
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag hade liknande problem som ni andra att det trådlösa nätet blev alltmer instabilt. Så jag köpte en ny linksys wrt 54 ja jag vet att jag går miste om 1000Mb nät och n men nu fungerar allting perfekt och så kan man kräma på routerns uteffekt så den verkligen täcker hela huset med god täckning. Men nu till saken jag tänkte använda min gamla dir-655 som 3g router istället. Så jag la in 121 eu firmware och allting fungerade perfekt. Faktiskt så var hastigheten högre än när jag körde donglen direkt i datorns usb port. Men...... precis som ni andra upptäckt så är det vissa sidor som verkar bli utelåsta. Jag upptäckte det när jag skulle gå in i på gmail. Sidan laddade fint men när jag ville öppna ett brev så funkade det inte. Jag försökte stänga precis allting som jag kunde stänga av i routern men ingen skillnad. perfekt för surfning men nix gmail. Synd när den fungerade så bra inledningsvis. Men vi får väl klura vidare på vad som är tokigt.

Postad 09 October 2009 - 12:46

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Lyckas inte lösa detta själv så någon får gärna tala om för mig vad som behövs för att få ihop det.

Har kopplat såhär:

Hårddisk - dir655 - kopplad trådat till - xbox 360.

Ska det inte g att hitta hårddisken på xboxen (Ja, HDDn är FAT32. Allt fungerar när jag kopplar direkt till boxen)?

Har jag för gammal FW? (tror inte att jag bytt ngn gång)

Postad 10 October 2009 - 15:34

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Lyckas inte lösa detta själv så någon får gärna tala om för mig vad som behövs för att få ihop det.

Har kopplat såhär:

Hårddisk - dir655 - kopplad trådat till - xbox 360.

Ska det inte g att hitta hårddisken på xboxen (Ja, HDDn är FAT32. Allt fungerar när jag kopplar direkt till boxen)?

Har jag för gammal FW? (tror inte att jag bytt ngn gång)

Om du kopplar hårddisken till routern så är den ju inte kopplad till xboxen, så xboxen hittar den inte.

Menar du att du vill komma åt den som share från xboxen (samba) ?

Postad 10 October 2009 - 22:42

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Om du kopplar hårddisken till routern så är den ju inte kopplad till xboxen, så xboxen hittar den inte.

Menar du att du vill komma åt den som share från xboxen (samba) ?

Jag menade att både tvixen och datorn ska komma åt tvixen genom nätverket.. Vet inte riktigt hur samba fungerar, är det något som gör att även xboxen kan komma åt HDDn genom nätet?

Det enda jag vill komma runt är att behöva ha datorn ikopplad för att få tillgång till hårddisken :)

Postad 12 October 2009 - 18:49

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Glöm det
om du vill att xboxen skall komma åt den måste den vara fysiskt kopplad till xboxen

Firmware: 1.32b04NA
Date: 09/30/09

1. This code can be used with all hardware revisions of the DIR-655.
2. This code only addresses the shareport issue
3. The attached Shareport utility will only work with this firmware version.

Bifogad fil  dir655_fw_132b04NA.zip   6.65MB   49 Antal nerladdningar

Postad 12 October 2009 - 18:52

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Glöm det
om du vill att xboxen skall komma åt den måste den vara fysiskt kopplad till xboxen

Firmware: 1.32b04NA
Date: 09/30/09

1. This code can be used with all hardware revisions of the DIR-655.
2. This code only addresses the shareport issue
3. The attached Shareport utility will only work with this firmware version.

Bifogad fil  dir655_fw_132b04NA.zip   6.65MB   49 Antal nerladdningar

Fungerar den här firmware:en med alla DIR 655 oavsett region?

Med nuvarande 1.21 så kan jag inte få igång 3G-uppkopplingen med mitt E220 / E270 <_<

Postad 13 October 2009 - 11:55

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Den möjligheten har tagits bort på dom senaste FW du får gå tillbaka till det som var på från köpe datumet om du vill ha tebax 3G har jag för mig, behöver inte själv det så jag har inte koll längre ang detta.

Postad 13 October 2009 - 12:14

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Den möjligheten har tagits bort på dom senaste FW du får gå tillbaka till det som var på från köpe datumet om du vill ha tebax 3G har jag för mig, behöver inte själv det så jag har inte koll längre ang detta.

Jepp jag såg att dom tog bort 3G-möjligheten i senaste FW. I 1.21 så fungerar den, men den är ostabil som tusan. :P

Jag får försöka hitta någon gammal billig skräp-PC med USB-port istället.

Postad 26 October 2009 - 19:05

Unregistered492e0c0f
  • Unregistered492e0c0f
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Kan jag på något sätt få en ögonblicksbild av trafiken genom routern, så att jag t.ex kan se belastningen i Mb?

Postad 26 October 2009 - 22:49

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Jag har ett skumt problem med min nya 655:a som jag även delar med en av mina polare (Jag delar problemet inte rouern)...
1) jag sitter på datorA och kopierar en fil från datorA > datorB
Överföringen går i ca 200 mbit

2) Jag sitter på DatorB och kopierar samma fil som i #1 från datorA > datorB så går det i ca 500 mbit?!?

Vad är det för fel?

datorA är w7 och datorB XP, men jag har samma problem mellan mina två win7-burkar...

Tacksam för svar då detta gör mig galen...

Redigerat av CyberVillain, 26 October 2009 - 22:49.

Postad 26 October 2009 - 23:35

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Låter som något med drivisarna på nätverkskorten. Har du kikat att det är full duplex och allt annat lull som ska vara.
Bör inte vara någon inställning i routern.

Postad 27 October 2009 - 09:08

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Det sjuka är ju att min polare har exakt samma problem med samma router, så det lutar ju åt routern?
Jag skickar bara åt ena hållet, samma håll båda gångerna men jag initierar överföringen från olika datorer. I ena fallet initierar jag det från datorA då går det långsamt i andra fallet initierar jag det från datorB då går det snabbare.

överföringen sker dock datorA>datorB i båda fallen... sjukt skumt..

edit: skillnaden är ju att i fallet med att jag initierar från datorA så är det ju datorA som skriver till datorB och i fall2 är det datorB som hämtar från datorA och skriver. Kan det vara nått med rättigheter som ligger i bakgrunden och slöar ner?

Redigerat av CyberVillain, 27 October 2009 - 09:13.

Postad 27 October 2009 - 11:03

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Det sjuka är ju att min polare har exakt samma problem med samma router, så det lutar ju åt routern?
Jag skickar bara åt ena hållet, samma håll båda gångerna men jag initierar överföringen från olika datorer. I ena fallet initierar jag det från datorA då går det långsamt i andra fallet initierar jag det från datorB då går det snabbare.

överföringen sker dock datorA>datorB i båda fallen... sjukt skumt..

edit: skillnaden är ju att i fallet med att jag initierar från datorA så är det ju datorA som skriver till datorB och i fall2 är det datorB som hämtar från datorA och skriver. Kan det vara nått med rättigheter som ligger i bakgrunden och slöar ner?

Har du kollat upp så att det är full-duplex och 1000Mbit aktiverat på routern´s WAN port?

Postad 27 October 2009 - 12:47

sellan_92
  • sellan_92
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en fråga angående denna routern. Hur begränsar jag t ex youtube med hjälp av det QoS?

Undrar eftersom mina bröder brukar sitta vid youtube när jag spelar och det gör att min ping pendlar mellan 30 och 180.

Ber om ursäkt om detta inte alls passar in i denna tråden!

/Jonas

Redigerat av sellan_92, 27 October 2009 - 12:48.

Postad 27 October 2009 - 15:08

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Vad jag förstått så har det alltid varit så i Windows att hastigheten skiljer sig beroende på om man skickar eller hämtar. Man tycker ju att det borde vara samma sak men så är tydligen inte fallet. Kan inte svara på varför det är så men vill minnas att jag läst nåt om detta nånstans.

Rätta mig gärna någon om jag är ute och cyklar..... :)

Postad 27 October 2009 - 18:13

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1789 inlägg
  • 0
Jag skrev ett litet TPTest program som inte utnyttjar windows network sharing utan som kör eget TcpIp protokoll och då går det i 800-900mbit / s från båda datorer. Så man kan utesluta routern i det hela tycker jag (För den verkar ju inte gå att konfa specifikt öfr windows sharing)...

Så det är helt klart nått som måste konfas etc i en av datorerna för att det ska gå snabbare, men vad? Det är nått med widnows sharing bajset som gör att det är segt att skriva till en annan dator..

Postad 31 October 2009 - 22:11

rubiks
  • rubiks
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har läst att den har något som kallas shareport som skulle kunna användas för att dela skrivare o dyligt. Någon skrev i början av tråden att den inte har printerserver. Betyder det att routern inte fungerar som printerserver?

Redigerat av rubiks, 31 October 2009 - 22:13.

Postad 01 November 2009 - 20:52

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Jag skrev ett litet TPTest program som inte utnyttjar windows network sharing utan som kör eget TcpIp protokoll och då går det i 800-900mbit / s från båda datorer. Så man kan utesluta routern i det hela tycker jag (För den verkar ju inte gå att konfa specifikt öfr windows sharing)...

Så det är helt klart nått som måste konfas etc i en av datorerna för att det ska gå snabbare, men vad? Det är nått med widnows sharing bajset som gör att det är segt att skriva till en annan dator..

Det finns MODADE OS som tex XP el WIN 7 där man tagit bort winsdows eget TcpIp protokoll och ersat med egna tex Windows 8 Ultimate Xteame Edition, Win XP Cyber 7 Black Edition, finns hur mycket som helst bara att söka på modade OS system

Postad 01 November 2009 - 21:18

Unregistered0d49e295
  • Unregistered0d49e295
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Fixade igår så att 655:an skickar ett mail till både min mobil och epostkontot, får då info om Gateway logs.

Mycket trevlig egenskap måste jag säga.

Postad 02 November 2009 - 09:04

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Jag har denna router på 100mbit uppkoppling. Har Rev A3 och fw 1.21. Men med routern inkopplad får jag bara runt 60mbit på bredbandskollen. Kopplar jag bort routern så ligger testet på 105mbit.

Både länk mellan modem och router, och router dator är gigabit.

Några ideér ?

Postad 04 November 2009 - 20:19

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Hej!

Jag kan inte göra några ändringar i min router, den sparar inte det jag ändrar. Jag kan inte starta WLAN, jag kan inte ändra tid/datum tex.

Om ingen vet vad som är fel, har ni någon mailadress till D-link...... för nu börjar jag bli less :)

Postad 04 November 2009 - 20:44

DLux
  • DLux
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Jag kan inte göra några ändringar i min router, den sparar inte det jag ändrar. Jag kan inte starta WLAN, jag kan inte ändra tid/datum tex.

Tips: Använd funktionen "Sök inom tråden" (exempelvis på "spara inställningar")
Detta ämne diskuterades tidigare i år. (T.ex. inlägg #520)

Redigerat av DLux, 04 November 2009 - 20:45.

Postad 04 November 2009 - 20:57

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0

Tips: Använd funktionen "Sök inom tråden" (exempelvis på "spara inställningar")
Detta ämne diskuterades tidigare i år. (T.ex. inlägg #520)

Har precis läst igenom tråden & ska nu försöka mig på att byta FW till 1.30 o se om det hjälper :)

Postad 07 November 2009 - 22:05

Unregistered90377d0b
  • Unregistered90377d0b
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har haft denna i några dagar och börar lacka ut totalt tyvärr. Helt omöjligt på igång port forwarding. Har HW 1.4 och FW 1.21EU. Har testat med att lägga upp port forwarding, bockat i rutan och startat om, men ingen port går at öppna. Har även testat lägga upp det som virtual server, men samma sak där - inte en enda port som anges funkar. Har googlat en hel del och verkar vara många som har detta problem men har inte hittat nån fix än :(

Datorerna har fasta ip-adresser, som ligger utanför DHCP-scoopet.

Nån som har tips? Denna lär lämnas tillbaka imorgon om jag inte får rätt på detta :P

Redigerat av Unregistered90377d0b, 07 November 2009 - 22:07.

Postad 07 November 2009 - 22:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Uppdatera firmwaren, den är ju rätt gammal.

Postad 07 November 2009 - 22:15

Unregistered90377d0b
  • Unregistered90377d0b
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Uppdatera firmwaren, den är ju rätt gammal.

Har precis lagt på 1.30EU men samma sak :( Märkt att nån här även har samma problem med 1.32. Trist, men lär få gå över till Netgear eller Linksys verkar det som.

Postad 12 November 2009 - 09:14

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0
Jag kör trådlöst både till datorn och till mobilen. Sitter jag nära routern är det bra fart men jag tappar i princip helt signalen om jag går ut i köket som är ca 10m bort (en betongvägg och två gipsväggar). Detta gäller både på datorn och på mobilen. Jag har ställt in routern på mixed mode och har försökt hitta den kanalen som genererar minst störningar. Channel width är inställt på 20/40. Både nätverkskort och router har dom senaste drivrutinerna och jag kör enligt n-standarden till datorn. Har även försökt att rikta antennerna på routern. Ingenting verkar hjälpa så jag undrar om ni har bra tips för att få maximal räckvid eller har jag försökt allt redan?

Postad 12 November 2009 - 21:30

pinelaketech
  • pinelaketech
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

jag försöker få igång min Dir-655 med min 3G modem, en E1750, från Tele2. Använder firmware 1.21EU på routern och senaste firmware för modemet från Tele2´s hemsida. Har stängt av pin begäran på modemet då detta inte verkar stödjas av routern. Har gjort följande inställningar på routern, enligt Tele2's hemsida:
APN: mobileinternet.tele2.se
Telefonnummer: *99#
Användarnamn och lösenord: används ej (lämnas tomma)
Protokoll för lösenordsverifiering: Chap

Jag får blinkande blått sken på modemet som betyder att modemet hittat 3g nätet. Men jag kommer inte vidare och få en uppkoppling.

Är det någon som fått igång kombon DIR-655 och E1750? I så fall, några tips?

Är det någon som vet vilka modem som stöds av dir-655?

Postad 13 November 2009 - 18:40

CookieQ
  • CookieQ
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har denna router på 100mbit uppkoppling. Har Rev A3 och fw 1.21. Men med routern inkopplad får jag bara runt 60mbit på bredbandskollen. Kopplar jag bort routern så ligger testet på 105mbit.

Både länk mellan modem och router, och router dator är gigabit.

Några ideér ?

Jag har samma problem, har Rev A4 och fw 1.30EU, 1000Mbit på routerns WAN-port, 1000Mbit full duplex på datorns nätverkskort och fast IP-adress.

Postad 13 November 2009 - 19:17

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Jag har samma problem, har Rev A4 och fw 1.30EU, 1000Mbit på routerns WAN-port, 1000Mbit full duplex på datorns nätverkskort och fast IP-adress.

Jag har löst mitt problem, glömde bara att skriva det här. :(

Jag hade cat5e-kabel mellan router och mitt 100-mbitsmodem, bytte till cat6 och nu har jag 107mbit på bredbandskollen. Kan vara värt att du kollar din kabel oxå.

//yabbah

Postad 16 November 2009 - 15:21

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Har precis lagt på 1.30EU men samma sak :) Märkt att nån här även har samma problem med 1.32. Trist, men lär få gå över till Netgear eller Linksys verkar det som.

Samma problem här.. Port forwarding fungerar inte alls. Provat på 1.21 och 1.30

Har provat allt möjligt. Kan inte ens stänga av brandväggen i routern!

Postad 16 November 2009 - 19:34

CookieQ
  • CookieQ
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har löst mitt problem, glömde bara att skriva det här. :)

Jag hade cat5e-kabel mellan router och mitt 100-mbitsmodem, bytte till cat6 och nu har jag 107mbit på bredbandskollen. Kan vara värt att du kollar din kabel oxå.

//yabbah

Aha, jag har en cat5 kabel så det är säkert samma fel då, får fixa ny imorgon, tack för att du svarade :)

Postad 17 November 2009 - 19:46

CookieQ
  • CookieQ
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Aha, jag har en cat5 kabel så det är säkert samma fel då, får fixa ny imorgon, tack för att du svarade :)

Hjälpte inte att byta ut kablarna till cat6... Några andra tips?

Postad 17 November 2009 - 19:59

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Samma problem här.. Port forwarding fungerar inte alls. Provat på 1.21 och 1.30

Har provat allt möjligt. Kan inte ens stänga av brandväggen i routern!

Har du provat göra en factory reset och en hårdreset (bak på routern) ?

//yabbah

Nja, inte på rak arm. Vad har du för nätverkskort, operativsystem ? Prova olika duplex-lägen på nätverkskortet. Tex 100mbit full duplex, ibland har bredbandsmodem (beroende på vad du har för leverantör) problem med gigabitlänkar. Ibland måste man ställa 1000mbit full duplex fast, och inte köra auto negotiation som brukar vara standard.

//yabbah

Postad 17 November 2009 - 20:53

CookieQ
  • CookieQ
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Löste det nu genom att stänga av QoS samt Traffic Shaping på routern.

Postad 17 November 2009 - 22:40

badboy_12345
  • badboy_12345
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Har du provat göra en factory reset och en hårdreset (bak på routern) ?

//yabbah

Ja. Fortfarande samma problem.
Har till och med provat DMZ. Fortfarande blockar den.

Har haft många routar innan. Aldrig haft problem med port forwarding. Har alltid funkat.
Men denna vill helt enkelt inte. Söker man på google hittar man hundratals andra med samma problem och ingen lösning i sikte.

Postad 17 November 2009 - 23:02

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Ja. Fortfarande samma problem.
Har till och med provat DMZ. Fortfarande blockar den.

Har haft många routar innan. Aldrig haft problem med port forwarding. Har alltid funkat.
Men denna vill helt enkelt inte. Söker man på google hittar man hundratals andra med samma problem och ingen lösning i sikte.

Fan va illa, då är det bäst att jag behåller min 1.21 fw som fungerar. Hade tänkt uppgradera till 1.30 b08, men vet inte om jag vågar längre. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.