Fable II (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
4
|
(13)
|
493:- | |
Fable II - Limited Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 31 December 2008 - 14:53
Postad 31 December 2008 - 14:58
Synd bara att min gubbe har blivit fet av att smaska i sig lite väl många pajer, dags att sätta honom på smaldiet :/
Postad 31 December 2008 - 17:25
Rent utmaningsmässigt är Fable II inget för den avancerade RPG gamern, det är dock ett väldigt bra spel på många punkter och jag gillar verkligen sidequesten. Musiken och grafikstilen är väldigt charmig och man levs in i världen på ett sätt som många RPG inte leverar. Fallout har väl lite mer realistisk grafik medan Fable II är tecknat vilket jag faktiskt föredrar. Världen känns mycket mer levande än tex Oblivion, Fallout har jag inte spelat men kanske skaffar det efter Fable. Fable har många timmars underhållning om man gör sideqeusten vilket man måste om man ska levas in i världen.Storyn tar nog inte mer än 7-8 timmar men det är lika mycket jobb med sidequesten. Tycker att Fable II är ett av årets största överraskningar för min del.
passar mig perfekt då jag inte är en speciellt avancerad gamer, brukar ha svårt för att förstå vad jag ska göra och är det väldigt frustrerande och och jag tröttnar och lägger spelet på hyllan, låter ju 'ndå på dom flesta som det är ett ganska bra spel,, får nog ta och beställa någon dag
Postad 01 January 2009 - 20:20
Stort problem för mig nu är att alla dyrkar mig i alla städer, har fru och familj i alla och jag hinner knappt få något gjort innan HUD:en säger att någon av dem behöver S E X. Min första son vill heller inte ha kontakt med mig då han upplevde mitt första besök på flera år (var fast i Spire) som alltför kort. Inget hjälper och jag börjar bli orolig på allvar...
Så kan spelet vara, om man är nyfiken tycker jag absolut att man ska pröva det. Tar några timmar att komma in i (combat blir intressant först när man uppgraderat attackerna) men spelet kommer ge många timmar njutning.
Mass Effect kan jag också rekommendera, inne på min 3:e runda i spelet.
Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 01 January 2009 - 20:21.
Postad 04 January 2009 - 16:48
Postad 06 January 2009 - 01:36
Btw, det är ju sämst att vara tjej ju, man har två val: att bli stark och ful (en riktig biff) eller satsa på skill och will och bli attraktiv, vilket är värdelöst när man börjar levla upp sina magi-attacker och behöver charga dem. Jag ska nog börja om som kille istället.
Det där med att lägga in spelet på hårddisken, är det inte meningen att den ska låta mindre då? jag tror att jag la in den direkt, det var nån uppdatering i alla fall men den låter fortfarande uta h*****e . Dock så är det ju mitt första spel så det kanske var en standard uppdatering för xbox 360 när man sätter igång den första gången för jag satte in skivan i princip direkt.
Redigerat av Plojan, 06 January 2009 - 02:05.
Postad 06 January 2009 - 12:53
Spoiler!
Spoiler
Det där med att lägga in spelet på hårddisken, är det inte meningen att den ska låta mindre då? jag tror att jag la in den direkt, det var nån uppdatering i alla fall men den låter fortfarande uta h*****e . Dock så är det ju mitt första spel så det kanske var en standard uppdatering för xbox 360 när man sätter igång den första gången för jag satte in skivan i princip direkt.
Om du har gjort rätt så ska inte skivan snurra medan du spelar. Gör den det så måste du på något sätt valt att spela från skiva och inte från hårddisk. Antingen det eller så har du fläktar som lever om...
Postad 06 January 2009 - 13:54
Hur väljer jag att spela från hårddisk då?
Jag ta det från början.
1. Installera spelet till hårddisk genom att gå till "My XBOX" och markera "Play Fable 2"
2. Tryck på gul (Y) och välj "Install to harddrive"
3. När den är klar borde det stå "Play Fable 2 from harddrive" eller liknande när du markerar under "My XBOX"
Jag antar att du har kopplat upp din XBOX mot internet och laddat ner NXE-uppdateringen eller har en väldigt ny XBOX där NXE kommer förinstallerat?
Postad 06 January 2009 - 14:04
De funkar bra efter att jag la in spelet på hårddisken, mycket bra spel!!Nog ngt fel på ditt spel eller på din xbox. Mitt har aldrig hängt sig. Har du laddat ner patcherna?
Postad 06 January 2009 - 14:10
Det är inte så att du förväxlat det med en uppdatering till självaste spelet?Det där med att lägga in spelet på hårddisken, är det inte meningen att den ska låta mindre då? jag tror att jag la in den direkt, det var nån uppdatering i alla fall men den låter fortfarande uta h*****e . Dock så är det ju mitt första spel så det kanske var en standard uppdatering för xbox 360 när man sätter igång den första gången för jag satte in skivan i princip direkt.
Postad 06 January 2009 - 16:16
Tackar, min xbox är inte där jag är just nu så jag har inte testat men det låter som om det kommer funka. Jag har inte kopplat upp min xbox, men jag köpte den lördagen efter jul (27/12), tillräckligt nytt?Jag ta det från början.
1. Installera spelet till hårddisk genom att gå till "My XBOX" och markera "Play Fable 2"
2. Tryck på gul (Y) och välj "Install to harddrive"
3. När den är klar borde det stå "Play Fable 2 from harddrive" eller liknande när du markerar under "My XBOX"
Jag antar att du har kopplat upp din XBOX mot internet och laddat ner NXE-uppdateringen eller har en väldigt ny XBOX där NXE kommer förinstallerat?
Det är mycket möjligt, jag har ingen aning. Uppdateringen kom precis när jag satte in spelet i boxen.Det är inte så att du förväxlat det med en uppdatering till självaste spelet?
Redigerat av Plojan, 06 January 2009 - 16:17.
Postad 06 January 2009 - 17:00
Tackar, min xbox är inte där jag är just nu så jag har inte testat men det låter som om det kommer funka. Jag har inte kopplat upp min xbox, men jag köpte den lördagen efter jul (27/12), tillräckligt nytt?
Det är mycket möjligt, jag har ingen aning. Uppdateringen kom precis när jag satte in spelet i boxen.
Det låter som om du laddade ner en patch till spelet. Om du har en avatar som du kan klä på med mera så har du NXE installerat.
Postad 10 January 2009 - 18:26
hur fungerar det? har inte riktigt förstått, ska man ha alla i sitt förvar eller ska man ha haft alla?
eftersom man byter med folk.
Har Hammer doll btw. skicka pm om ni är intresserade
Postad 10 January 2009 - 19:01
Man ska ha alla, synd att jag också har Hammer xDhörde någon som ville byta hero-dolls, ja jätte gärna
hur fungerar det? har inte riktigt förstått, ska man ha alla i sitt förvar eller ska man ha haft alla?
eftersom man byter med folk.
Har Hammer doll btw. skicka pm om ni är intresserade
Postad 13 January 2009 - 17:43
Content: Fable II - Knothole Island
Price: 800 Microsoft Points
Availability: All Xbox LIVE regions
Dash Text:[ESRB: M (Mature) BLOOD,LANGUAGE,USE OF ALCOHOL,VIOLENCE] Discover new quests, locations, characters and more in the premium Knothole Island download. Meet Gordon the submariner in the Bowerstone docks, where you'll be showered with unique gifts to entice you to the mysterious island. There you will embark on new adventures, fight new creatures and find Albion's rarest weapons, clothes and potions. You will also be able to check your standing in over 50 new Leaderboards on Lionhead.com. If you have the Knothole Island (Premium) pack and want to play co-op in any part of Albion, your co-op partner must have the Fable II Knothole Island (Free) or (Premium) pack. To enjoy the complete Knothole Island experience in co-op play, both players must download the Knothole Island (Premium) pack.
Postad 13 January 2009 - 20:29
Tyvärr så har jag ju nu fastnat med Fallout 3 så det känns inte lika akut längre.
Ni som laddat ned expansionen kan välskriva vad ni tycker om den!
Postad 14 January 2009 - 00:01
Postad 14 January 2009 - 11:04
Postad 14 January 2009 - 11:33
Postad 14 January 2009 - 11:38
Är spelet så extremt enkelt som man läser i de flesta reviews? är ingen hardcore gamer direkt men vill inte heller dra igenom ett spel utan någon utmaning överhuvudtaget..
Om du struntar i att köpa nya vapen så blir det nog inte så enkelt.
Postad 16 January 2009 - 09:42
Postad 18 January 2009 - 10:38
Dom tog tid på sig innan dom släppte den nya patchen!
Vad anser folk härute om "Knothole Island" vad kostar det om man räknar om points till riktiga pengar?
Postad 18 January 2009 - 10:53
Så är alla buggar borta nu?
... vad kostar det om man räknar om points till riktiga pengar?
Det beror på var du köper dina poäng. Dyraste alternativet verkar vara att köpa i butik. Billigast online där 500 poäng kostar 56.50 kr, vilket blir 0.113 kr per poäng. Alltså kostar 800 poäng 90.40 kr. Tyvärr så kan du inte köpa poäng i multiplar av en poäng (utan du måste köpa 500, 1000, 2000 eller 5000 poäng på en gång) så du måste betala för 1000 poäng om du inte redan har 300 poäng på ditt konto.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 18 January 2009 - 10:54.
Postad 18 January 2009 - 20:22
Det buggar som fanns innan är nog fixade men som du såg i mitt tidigare inlägg så fann jag en i samband med Knothole Island add-on:etSå är alla buggar borta nu?
Dom tog tid på sig innan dom släppte den nya patchen!
Vad anser folk härute om "Knothole Island" vad kostar det om man räknar om points till riktiga pengar?
Annars gillar jag Knothole Island.
Postad 19 January 2009 - 17:05
Men kul att klara det en gång kanske...
Postad 20 January 2009 - 13:19
Kan tillägga att den efterlängtade patchen är släppt nu också. Så alla ni som slutade spela pga alla buggar kan komma tillbaka nu
Hur får jag tillgång till den? Kan jag ladda ner den via "Marketplace" om jag skaffar guldkortet?
Postad 20 January 2009 - 14:27
Postad 21 January 2009 - 19:30
Postad 21 January 2009 - 20:23
Den som är gratis gör bara att du kan spela co-op med någon som har knothole island + att de lockar dig med lite godingar för att du ska köpa det
Postad 22 January 2009 - 15:25
Postad 22 January 2009 - 17:39
Jag klarade bara av att spela några timmar… Jag stör mig oehört mycket på sättet man interagerar med andra karaktärer – det känns så fånigt. Gör en liten dans och folk säger "Ohhh, amazing!", håll inne knappen lite längre så börjar de klappa i händer. Byborna är alldeles för käcka, och beter sig som pappdockor – de väcker avsky hos mig på riktigt, faktiskt.
Synd, för spelet i övrigt var helt okej.
Måste du göra en hel dans? Jag behöver bara göra "tummen upp" för att folk ska bli imponerade.
Postad 25 January 2009 - 10:51
Det fanns ingen poäng i att spela ett spel som skall behandla temat: "konsekvenser av dina handlingar" om konsekvenserna uteblev.
Det värsta som kan hända var att man blev knockad i spelet, vilket inte kändes som en allvarlig tillbakagång.
Jag sålde spelet innan buggarna blev fixade, men jag är fortfarande besviken.
Spelets upplägg är innovativt, men om det inte står i relation till dramatiska händelser som gör det svårt för dig att klara spelet finns det liksom ingen anledning att fortsätta.
Jag vet att ytterligare 3 stycken Fable-spel är planerade.
Redigerat av Glidtassen, 25 January 2009 - 11:06.
Postad 26 January 2009 - 01:08
Snubben som skrev det slutet samt de som godkände det borde ALDRIG ngnsin få lov att jobba inom spelbranschen.
Vansinnigt dåligt. Hade tänkt köpa add-onen men bara pga slutet var så uselt så tänker jag inte ge dem mer pengar.
Postad 26 January 2009 - 13:47
Postad 26 January 2009 - 14:05
Postad 26 January 2009 - 14:32
vilket hus är det man ska köpa för 2.5 miljoner? Det största huset jag sett finns det inget kontrakt på sidan av huset.
Det är 2.5 miljoner totalt. Alltså totalvärde alla bygnader du äger.
Postad 26 January 2009 - 15:39
vilket hus är det man ska köpa för 2.5 miljoner? Det största huset jag sett finns det inget kontrakt på sidan av huset.
Tror inte du kan köpa slottet (som jag antar du pratar om), som för övrigt är värt 1 miljon, förren du klart huvudstoryn.
Postad 26 January 2009 - 21:58
Plattform? Det är väl ändå inte några direkt plattform element överhuvudtaget i Fable 2? Det är svårt att sätta Fable 2 i någon genre. Skulle nog säga Action/Adventure/RPG men plattform? Nope.Tycker man ska se Fable II som ett plattformsspel snarare än RPG även om det har RPG element i spelet, men det är alldeles för enkelt för att vara ett RPG.
Postad 03 February 2009 - 18:06
har nämligen 10 dagars öppet köp så ja funderar på att lämna tillbaka det och köpa GOW2 istället
Postad 03 February 2009 - 18:31
Postad 04 February 2009 - 00:07
ok då orkar ja nog inte spela klart det,, absolut inget för mig.. GOW2 blir nog roligare får man hoppas
2 helt olika typer av spel. Fattar inte varför du köpte Fable 2 om du föredrar action-shooters
Postad 04 February 2009 - 06:22
Tänkte samma sak.2 helt olika typer av spel. Fattar inte varför du köpte Fable 2 om du föredrar action-shooters
Postad 26 February 2009 - 09:14
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
2 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?