Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band

1012 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.999998 (6) Inga priser
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.333332 (8) Inga priser

Postad 13 June 2008 - 09:13

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Känner någon till en svensk återförsäljare av dämpning till trumsettet? grannarna gillar nog inte oljudet så man får ju begränsa sin speltid lite :D

Kolla på blocket och Tradera . Sen va det någon som tipsa om att biltema ( tror jag det va ) som hade bra musmattor som funka bra

Postad 13 June 2008 - 10:40

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Mycket prat om snäppar och pluppar så jag tänkte minska förvirringen lite med en bild på grejorna som jag fick med.
Postad bild
Det är alltså två olika pluppar (en svensk och en brittisk) som man kan snäppa på sin kontakt och de låg i den lilla lådan som också hubben låg inuti.

/D

Postad 13 June 2008 - 11:51

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Kika lite på Ebay...
http://search.ebay.c... band drums pad

Postad 15 June 2008 - 19:46

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Så då var den pedalen i bitar..jaja det var ju väntat!
Skruvade ihop den med 2 st plattjärn och 4 st skruvar över brottområdet, får duga tills jag skaffar/fixar ngt bättre :P

Postad 16 June 2008 - 15:15

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Fick hem spelet idag!!! Riktigt bra än så länge!!! :(

Edit: Efter ett par timmar igår så måste jag höja mitt betygt! Aproligt å köra online med ett helt band! Tycker det är väldigt mycket roligare än GH2 och 3!

Ni som inte köpt det än.. Beställ genast!!

Redigerat av Majorglenn, 17 June 2008 - 11:16.

Postad 17 June 2008 - 11:26

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Hehe ja.. de pinsamma är att jag redan testat de och blev tvungen att aktivera overdriven för att de började blinka rött :P

/D

Själv körde jag lite på Hard då istället och när jag sedan gick tillbaka till Medium var GGAHT + alla efterföljande låtar väldigt enkla. Det nötande partiet kändes långsamt t.o.m.

Postad 17 June 2008 - 11:50

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Fick hem spelet idag!!! Riktigt bra än så länge!!! :P

Edit: Efter ett par timmar igår så måste jag höja mitt betygt! Aproligt å köra online med ett helt band! Tycker det är väldigt mycket roligare än GH2 och 3!

Ni som inte köpt det än.. Beställ genast!!

He he ja visst är det kul ;) Lite synd att man inte kan köra band world tour online bara, eller solokarriären med bas.
Och jag håller med, största behållningen är ju att ha fullt band och lira, då får man en kick!

Postad 17 June 2008 - 14:28

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

He he ja visst är det kul :P Lite synd att man inte kan köra band world tour online bara, eller solokarriären med bas.
Och jag håller med, största behållningen är ju att ha fullt band och lira, då får man en kick!

ja d hade varit nice å köra band tour online. Körde Welcome home igår. Gitarr, bas och trummor.. Vi kom över en miljon när den ena snubben blir disconnectad.. Tyvärr var det lagom kvar så att vi failade då hans indikator var kvar å skjunk ganska fort. Vi hann se sista solo grejjen precis innan vi fick fail! :D

Om ni ska köra nån kväll så e jag mer än gärna på.. men jag kan bara spela bas el gitarr då d e d enda jag har instrument för! ;)

Edit: Jag saknar en omröstning i tråden ;)

Redigerat av Majorglenn, 17 June 2008 - 22:28.

Postad 17 June 2008 - 20:14

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
OM man skulle köpa 2 trum set, kan man duela med en kompis då på samma konsoll ? :blink:

Redigerat av -FreakyThing-, 17 June 2008 - 20:15.

Postad 18 June 2008 - 08:40

Unregistered9ea8bd48
  • Unregistered9ea8bd48
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Nu har jag kommit hem från EM i Österike. Vilket tryck det var på läktaren ända tills 92:a minuten .. :blink: Hur som helst så hade iaf Rock Band levererats undertiden jag var borta. Men när jag packade upp instrumenten så var den ena trummpinnen nästan av p.g.a att det var en skada i trät. Så jag måste fixa nya pinnar :( Sen började jag leta efter denna "plupp" som gör att man kan få ström till USB-huben men det visade sig att det var en modell som inte var utbytbar. Det var en fast strömkontakt ala-brittisk ;) så just nu blir det inget fullband hemma. Jag blir så matt!!!

Postad 18 June 2008 - 17:49

oOLindgreNOo
  • oOLindgreNOo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag hade också stora problem med UPS, tog tre dagar längre än vad dom lovade att få mitt Rock Band paket av dom. Dessutom så hade dom ÖPPNAT mitt paket, påstod att dom hade haft "inbrott".....

Dom värkar rätt sköna där på UPS...

snart dags att dra till kungträdgården och kolla Sverige - Ryssland!

Postad 18 June 2008 - 20:54

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0

OM man skulle köpa 2 trum set, kan man duela med en kompis då på samma konsoll ? :)

Jag låter denna länk tala för sig själv:

http://www.youtube.c...h?v=T2YCSCNtjBw

Postad 19 June 2008 - 15:50

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Beställde en mik i helgen, hittade en logitech vantage för xbox för 215 kr på pccity. De drog pengar från mitt konto på måndagen, på tisdag får jag ett mail om att ordern har makulerats? Skumt tänker jag och trycker iväg ett mail och frågar vad detta ska betyda, då får jag svar om att produkten utgått och att pengarna sätts tillbaka in på mitt konto. Synd tänker jag då det var väldigt billigt, men köpte en rock band mik på ebay i onsdags kväll för 20 dollar + 15 dollar frakt...så skulle sluta på ungefär samma pris, drygt 200 kr. Betalt och klart och idag får jag meddelande att jag har ett paket att hämta ut på posten...alltså logitech miken från pccity. Och om ett par veckor dyker väl ebay-miken upp, då har jag två. Provade idag att köra med min nya attans bra logitech-mik och headsetet, funkar ju fint att tävla mot varandra lokalt och båda sjunger också, men tror inte jag kommer göra det så mycket. Så om nån vill tjacka en rock band mik för typ 250 spänn (om jag inte åker på tull å skit) kan ni ju hojta till. Skulle ju kunna skicka tillbaka logitechmiken och vänta på rock band miken...men orkar inte krångla med dom mer.

Postad 19 June 2008 - 18:47

oOLindgreNOo
  • oOLindgreNOo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
kan nu beställa Rock Band från Spelbutiken.se för 3000 kr. Står dock att det är Band in box, men sedan inne på infon så står det:
Special Edition UK:
- Rock Band Game
- Guitar
- Microphone
- Drums

Blev lite förvirrad när det stog ''Band in box'' och sedan att spelet ingick, så jag drog iväg ett mail och fick svaret:

Självklart ingår spelet!

MVH
Danne
Spelbutiken.se

Postad 19 June 2008 - 20:03

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

kan nu beställa Rock Band från Spelbutiken.se för 3000 kr. Står dock att det är Band in box, men sedan inne på infon så står det:
Special Edition UK:
- Rock Band Game
- Guitar
- Microphone
- Drums

Blev lite förvirrad när det stog ''Band in box'' och sedan att spelet ingick, så jag drog iväg ett mail och fick svaret:

Självklart ingår spelet!

MVH
Danne
Spelbutiken.se

Jo för 3000 får man väl hoppas att spelet ingår. Jag fatta det som att band in box inte kommer säljas i europa, men butikerna kanske plockar ihop ett eget packet, alltså instrumentpaketet och bara slänger med spelet.
Då borde ju leveranserna ha skett till sverige nu då. Men det verkar som att bara spelbutiken har det inne, står ju leverans 2-5 dagar?

Postad 19 June 2008 - 20:40

oOLindgreNOo
  • oOLindgreNOo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jo för 3000 får man väl hoppas att spelet ingår. Jag fatta det som att band in box inte kommer säljas i europa, men butikerna kanske plockar ihop ett eget packet, alltså instrumentpaketet och bara slänger med spelet.
Då borde ju leveranserna ha skett till sverige nu då. Men det verkar som att bara spelbutiken har det inne, står ju leverans 2-5 dagar?

Joo

Men jag tror de importerade från England och säljer det vidare (grundar det på att det stog UK edition).

Postad 19 June 2008 - 20:50

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Joo

Men jag tror de importerade från England och säljer det vidare (grundar det på att det stog UK edition).

Är inte det olagligt för företag att göra så?

Postad 19 June 2008 - 23:38

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0

Är inte det olagligt för företag att göra så?

Inte om de importerar från ett EU-land.

Postad 20 June 2008 - 09:27

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Special Edition UK:
- Rock Band Game
- Guitar
- Microphone
- Drums

Självklart ingår spelet!

MVH
Danne
Spelbutiken.se

3000 spänn är väl endå överdrivet för ett spel ?

Om Rock band kommer kostar så mycket när det kommer till Sverige ( om det nu ens kommer till Sverige :) ) så kommer dom inte få sålt nått .

Postad 20 June 2008 - 09:40

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Varför har inte fler butiker gjort så tidigare isåfall, importerat från england och sålt, det har ju gått att göra ett bra tag och att vara första butik i sverige som säljer RB måstej u vara värt endel.

3000 spänn är ju bara komiskt dock, folk rasade ju över att det skulle kosta runt 2400 när det väl släpptes i sverige. Som redan då är mer än vad konsollen kostar :)
Ska bli spännande att se vad priset hamnar på när det väl släpps i sverige dock.

Postad 20 June 2008 - 14:38

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
3000 kr?!
Herre ######r, tur man köpte från amazon för 1800 kr med frakt! :)

Postad 21 June 2008 - 13:53

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Special Edition UK:
- Rock Band Game
- Guitar
- Microphone
- Drums

Självklart ingår spelet!

MVH
Danne
Spelbutiken.se

Jag beställde band in box från amazon och det fanns ju ett utrymme i lådan där spelen kunde ha legat så det är ju förberett att man ska kunna sälja som bundle. Men de verkar ju skumt att dom gör de när de inte skulle göra de.

/D

Postad 21 June 2008 - 16:54

oOLindgreNOo
  • oOLindgreNOo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag beställde band in box från amazon och det fanns ju ett utrymme i lådan där spelen kunde ha legat så det är ju förberett att man ska kunna sälja som bundle. Men de verkar ju skumt att dom gör de när de inte skulle göra de.

/D

Aa det tycker man ju :/

PS. Bara så ingen missförstår mig så har jag inte beställt det från spelbutiken. Tycker också 3000 är på tok för mycket!

Redigerat av oOLindgreNOo, 21 June 2008 - 16:56.

Postad 22 June 2008 - 23:34

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Körde lite band quickplay nyss och hamnade i ett sån GRYMT gäng, var lite sent så vi körde bara 3 låtar. Men det var jag på gitarr/bas, en platinumsnubbe också på gura och platinumsångare på gura + en snorbra trummis. Alla körde på expert och vi fick guldstjärnor på GG&HT, tror tom trummisen fick 100% på den ;), 2,5 mille nånting (rekordet är väl drygt 3 mille tror jag men de som ligger på 20e plats har runt 2,5 :))
Och guldstjärnorna kom även på Flirting with disaster under gitarrsolot, jag körde bas då, men det är ganska långt var av låten efter solot, tror vi fick ganska precis 2 mille på den, är runt 15e plats ;)
Sen körde vi foreplay / long time, och då körde jag gitarr igen och tabba mig ganska hårt under solona så det gick inge vidare. Inga guldstjärnor där då. Men ******** i gatan vad kul det var att köra när alla var sådär grymma :D

Redigerat av Luzer, 22 June 2008 - 23:35.

Postad 23 June 2008 - 10:07

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Fick hem mitt Rock Band från Amazon igår och upptäckte då som flera andra att det var engelsk strömkontakt på den. Hittade ingen svensk kontakt i lådan så jag undrar bara om denna reseadapter från Clas Ohlson fungerar:

http://www.clasohlso...spx?id=42449101

Någon som testat och kan garantera att den fungerar ?

Postad 23 June 2008 - 11:57

oOLindgreNOo
  • oOLindgreNOo
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Fick hem mitt Rock Band från Amazon igår och upptäckte då som flera andra att det var engelsk strömkontakt på den. Hittade ingen svensk kontakt i lådan så jag undrar bara om denna reseadapter från Clas Ohlson fungerar:

http://www.clasohlso...spx?id=42449101

Någon som testat och kan garantera att den fungerar ?

Jag har inte RB än... Men den där ser ut att fungera :)

Redigerat av oOLindgreNOo, 23 June 2008 - 11:57.

Postad 24 June 2008 - 08:08

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Visade sig att usb-hubben inte behövs. Xboxet har redan 3 usb kontakter och den andra guran jag har är trådlös så det gick bra ändå, så slapp man massa extra sladdar :) klockers....

Postad 24 June 2008 - 12:18

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Körde lite band quickplay nyss och hamnade i ett sån GRYMT gäng, var lite sent så vi körde bara 3 låtar. Men det var jag på gitarr/bas, en platinumsnubbe också på gura och platinumsångare på gura + en snorbra trummis. Alla körde på expert och vi fick guldstjärnor på GG&HT, tror tom trummisen fick 100% på den B), 2,5 mille nånting (rekordet är väl drygt 3 mille tror jag men de som ligger på 20e plats har runt 2,5 :))
Och guldstjärnorna kom även på Flirting with disaster under gitarrsolot, jag körde bas då, men det är ganska långt var av låten efter solot, tror vi fick ganska precis 2 mille på den, är runt 15e plats B)
Sen körde vi foreplay / long time, och då körde jag gitarr igen och tabba mig ganska hårt under solona så det gick inge vidare. Inga guldstjärnor där då. Men ******** i gatan vad kul det var att köra när alla var sådär grymma :)

Lirade med några sjuka snubbar för några dagar sen också, dock hade vi ingen sångare med. Men vi fick guldstjärnor på enter sandman och både jag (bas) och trummisen hade 100% :) vi hade typ 2900 notestreak tillsammans. Han på gitarren fick 99%. Men sen slutade trummisen så de blev inge mera med de. :/

När ska vi spela då Luzer? vill ju höra dig på sången ;D

/D

Postad 24 June 2008 - 13:24

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Lirade med några sjuka snubbar för några dagar sen också, dock hade vi ingen sångare med. Men vi fick guldstjärnor på enter sandman och både jag (bas) och trummisen hade 100% B) vi hade typ 2900 notestreak tillsammans. Han på gitarren fick 99%. Men sen slutade trummisen så de blev inge mera med de. :/

När ska vi spela då Luzer? vill ju höra dig på sången ;D

/D

Ha ha "oturligt nog" så hör man ju inte den som sjunger via live, inte vad jag hört i allafall :) Jag tänkte försöka ta mig igenom expert-touren på sång innan jag gör bort mig live med miken B) Men har fetfastnat på Reptila.
Har jag dig på min lista förresten? (Visbit).

Postad 24 June 2008 - 21:47

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Ha ha "oturligt nog" så hör man ju inte den som sjunger via live, inte vad jag hört i allafall :) Jag tänkte försöka ta mig igenom expert-touren på sång innan jag gör bort mig live med miken :D Men har fetfastnat på Reptila.
Har jag dig på min lista förresten? (Visbit).

Håll in B och tryck till höger på D-paden så höjer man sången :lol:
Ja du jag har dig på min lista iaf (dannep SWE) :D Fast har sett att du har försvunnit på guitar hero när man går in på leaderboards och filtrerar så man bara ser sina vänners score så kommer inte dina poäng med.

/D

Postad 24 June 2008 - 21:57

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0
Ljudet på sången skickas inte över live öht.

Postad 24 June 2008 - 23:05

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Håll in B och tryck till höger på D-paden så höjer man sången :D
Ja du jag har dig på min lista iaf (dannep SWE) :) Fast har sett att du har försvunnit på guitar hero när man går in på leaderboards och filtrerar så man bara ser sina vänners score så kommer inte dina poäng med.

/D

jah ehm, det är du som är danne p ja ja :D Försvinner jag på guitarhero leaderboards? Skumt, jag ska dubbelkolla imorgon om jag ser dig på min leaderboard.

Postad 27 June 2008 - 10:08

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Elessar -> Kollade det där på leaderboarden och den är ju helskum, jag ser inte dig heller, om jag inte scrollar ner :/ Jag ser 6 namn och under är det 4-5 sträck till så det ser ut som att jag inte har fler vänner som har spelet, men scrollar jag ner så byts några av de 6 namnen ut och du dyker upp bland annat ;) Ens eget namn står alltid med, men inte i ordning efter vem som leder?

Min extra rock band mik har precis kommit som jag köpte från ebay, säljer den i samma veva för samma pris jag gav för den (250 kr) så är någon intresserad kan ni ju hojta :) La även upp en annons här. Minhembio-folket har första tjing men efter några dagar lägger jag nog ut den på andra ställen också.
https://www.minhembi.../marknad/191688

Postad 27 June 2008 - 13:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Mycket skumt - när jag slår på Dobly Digital i spelet, stärkaren slår också om till DD men subwoofern lägger då av så ljudet blir bara ur själva högtalarna...nån mer som märkt nåt liknande? Kör med optisk kabel och DD funkar i bla a COD 4.

Postad 27 June 2008 - 19:06

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0
Kanske "bara" är 5.0-ljud? Är ju trots allt mest musik, som inte är mixat för att spelas ur en subwoofer ändå.

Postad 27 June 2008 - 20:13

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Elessar -> Kollade det där på leaderboarden och den är ju helskum, jag ser inte dig heller, om jag inte scrollar ner :/ Jag ser 6 namn och under är det 4-5 sträck till så det ser ut som att jag inte har fler vänner som har spelet, men scrollar jag ner så byts några av de 6 namnen ut och du dyker upp bland annat :( Ens eget namn står alltid med, men inte i ordning efter vem som leder?

Okej, måste testa de sen. Tyckte de var så konstigt för jag har 8 vänner som spelar gh och alla syntes på listan utom du och det är ju dig man vill ljämföra med för vi har ju rätt så liknande poäng på många låtar :D
Just det visst var det så förut att man blev rangordnad?

Ska inte prata något mer GH efter detta då det faktiskt är en RB tråd (om jag inte har något rb-relaterat att säga om gh såklart) ;)

/D

Postad 28 June 2008 - 11:17

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
hur lång tid tar det egentligen att komma med på leaderboards?? Jag satte 100% Monsoon låten av Tokio hotel på expert å fick över 163k. Rekordet är 165 så jag måste kommit rätt högt upp men det står att jag inte ens spelat den låten! :(

Postad 28 June 2008 - 12:00

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

hur lång tid tar det egentligen att komma med på leaderboards?? Jag satte 100% Monsoon låten av Tokio hotel på expert å fick över 163k. Rekordet är 165 så jag måste kommit rätt högt upp men det står att jag inte ens spelat den låten! :P

Kollar man direkt efter så ser man ju att scoren inte uppdaterats, tar nog nån timme skulle jag tro iaf.

Postad 28 June 2008 - 15:16

Unregistered9ea8bd48
  • Unregistered9ea8bd48
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Någon som testat nån av dessa Drum Pads Silencers? Finns ju en jungel av olika sorter och vet inte vilka man ska beställa. :P

Drum Pads

Drum Pads

Drum Pads

Drum Pads

Drum Pads

Postad 28 June 2008 - 17:01

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Mycket skumt - när jag slår på Dobly Digital i spelet, stärkaren slår också om till DD men subwoofern lägger då av så ljudet blir bara ur själva högtalarna...nån mer som märkt nåt liknande? Kör med optisk kabel och DD funkar i bla a COD 4.

Skit, det var samma här, jag vet att jag tänkte på det första gången jag slog på DD i audiosettings att jag tyckte det blev mindre bas, men tänkte inte så mycket på det då jag hade ganska lågt. Sen har jag inte provat att skifta tillbaka, men nu gjorde jag det och det är exakt likadant. Subben är aktiv enligt förstärkaren, men den är tyst :P Så fort man slår om till stereo, eller slår ur DD så vaknar subben (skickas väl bara stereo till recievern men den skickar ju ut de lägsta till subben). Ska skriva nåt på det officiella forumet och se om folk har samma problem.

Klart de måste mixa med suben i låtarna när de gör en DD mix tycker jag, i värsta fall får man väl köra stereo och nån prologic historia i fortsättningen B)

Postad 28 June 2008 - 17:23

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0

Någon som testat nån av dessa Drum Pads Silencers? Finns ju en jungel av olika sorter och vet inte vilka man ska beställa. :P

Drum Pads

Drum Pads

Drum Pads

Drum Pads

Drum Pads

Varför beställa???
Gör dina egna istället, jag tog 4st IKEA underlägg och klippte till dom och fäste dom med dubbelhäftande tejp...gör STOR skillnad B)

Bifogad fil(er)

Redigerat av PrOoF, 28 June 2008 - 17:29.

Postad 29 June 2008 - 00:16

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Kollar man direkt efter så ser man ju att scoren inte uppdaterats, tar nog nån timme skulle jag tro iaf.

344:e plats (el 334:e)!! Före dig Luzer.. nu har du nåt å bita i :P

Postad 29 June 2008 - 00:55

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

344:e plats (el 334:e)!! Före dig Luzer.. nu har du nåt å bita i :P

Äsch attans B) Jag tror jag har FC på den också men min SPP var inge vidare, får ta och kika på den ;)

Postad 29 June 2008 - 09:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
At the Gates - Blinded by fear. Expert på trummor tillsammans med en kompis på Expert på gitarr.
Och ja,vi klarade låten - det är väl inte helt illa va? Minns inte vår score dock :P *skryter liite*

Postad 29 June 2008 - 15:11

Elessar
  • Elessar
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

344:e plats (el 334:e)!! Före dig Luzer.. nu har du nåt å bita i B)

Jag ligger på 133:e med 163,980 poäng :)

edit: Prövade en gång till och fick ihop 164,226 poäng. I skrivandets stund är det 72:a bästa poängen på leaderboards :P

/D

Redigerat av Elessar, 29 June 2008 - 15:31.

Postad 30 June 2008 - 08:38

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Skit, det var samma här, jag vet att jag tänkte på det första gången jag slog på DD i audiosettings att jag tyckte det blev mindre bas, men tänkte inte så mycket på det då jag hade ganska lågt. Sen har jag inte provat att skifta tillbaka, men nu gjorde jag det och det är exakt likadant. Subben är aktiv enligt förstärkaren, men den är tyst :) Så fort man slår om till stereo, eller slår ur DD så vaknar subben (skickas väl bara stereo till recievern men den skickar ju ut de lägsta till subben). Ska skriva nåt på det officiella forumet och se om folk har samma problem.

Klart de måste mixa med suben i låtarna när de gör en DD mix tycker jag, i värsta fall får man väl köra stereo och nån prologic historia i fortsättningen :P

Spelade Orange Box igår med samma problem, börjar misstänka att min stärkare gett upp...usch va jobbigt att behöva köpa ny B)

Postad 30 June 2008 - 11:18

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0

Spelade Orange Box igår med samma problem, börjar misstänka att min stärkare gett upp...usch va jobbigt att behöva köpa ny :)

Jag får dubbelkolla mer, men spelade GH3 häromdagen också och då tyckte jag basen hängde med, även fast jag körde DD. Kanske ska prova orangebox ikväll jag också då :)
Men prova nån film som har dolby då, när det är mycket lågfrekvent, lite lättare att hitta sånna ställen i filmen än i spel kanske.

Postad 30 June 2008 - 19:37

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0

The Ultimate Music Game Is Back For An Encore
Harmonix, MTV Games and Electronic Arts Unleash Rock Band™2

Entire Rock Band Downloadable Content Music Catalog Compatible with Rock Band 2

More Music, Online Modes, Features Than Ever Before With New and Improved Drum and Guitar Peripherals

Rock Band Online Music Store Passes 15 Million Paid Downloads

Rock Band 2 Makes Exclusive Debut on Xbox 360 This September

Cambridge, Mass. – June 30, 2008 – Harmonix, the world’s premier music video game company in the world, and MTV Games, a part of Viacom’s MTV Networks (NYSE: VIA, VIA.:), along with marketing and distribution partner Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS), are taking the groundbreaking music platform that forever changed the face of music video games to the next level this September with the release of Rock Band 2. With the original providing millions of players a new way to interact with the music and artists they love, Rock Band 2 is the next evolution of the franchise that redefined the standard for music games.

Rock Band is the groundbreaking platform that allows music fans and gamers to interact with music like never before - challenging players to put together a band and tour for fame and fortune while learning to master lead/bass guitar, drums and vocals.

Rock Band 2 builds upon its foundation as the first music game to introduce co-operative band gameplay, multiple instruments, a robust online multiplayer experience, an unrivaled offering of downloadable content and raises the bar by delivering an entirely new level of depth, connectivity, authenticity and features including:

* Backwards compatibility with Rock Band downloadable music content. All previously purchased tracks will immediately load into your Rock Band 2 song list. No need to re-purchase or re-download.
* The biggest and most diverse soundtrack ever featuring some of rock’s most prolific acts, comprised entirely of master recordings.
* Major new and dynamic online modes that will connect the entire Rock Band community in more ways than ever before both locally and globally.
* More variety of instrument choices than ever before with new and improved drum and guitar peripherals, enhanced functionality and innovative new designs - all fully compatible with the original Rock Band instruments.
* And much more.

"As successful as the original Rock Band continues to be, we've now had the benefit of the last eight months to listen to our fans' requests and to build upon that foundation," said Alex Rigopulos, co-founder and CEO of Harmonix. "Rock Band 2 is a second-generation band game that will elevate the music game experience to the next level."

Rock Band 2 will make its debut on Xbox 360™ video game and entertainment system from Microsoft this September and have an exclusive launch window in North America. Rock Band 2 will be available for additional platforms later this year.

“We expect Rock Band 2 to continue to drive an amazing social music experience on Xbox 360, said David Hufford, senior director, Xbox Product Management for the Interactive Entertainment Business, Microsoft. “We look forward to supporting Rock Band 2 on Xbox 360 as gamers continue to download hundreds of new music tracks from Xbox LIVE so they and their friends can perform the rock music they love most.

More details regarding features and music for Rock Band 2 will be revealed at the 2008 E3 Media & Business Summit. Rock Band, the first installment in the franchise, garnered more than 40 awards including Game Critics Award: Best of Show E3 2007.

In addition, Harmonix and MTV Games today announced that The Rock Band online music store recently surpassed 15 million paid downloads since the game’s launch in late November 2007. With more than 200 tracks available to date via download purchase (complete list of tracks at http://www.rockband.com/dlc), the massive Rock Band Music Store allows players to preview and purchase downloadable individual music tracks, packs and albums from the vast selection of offerings available as they build their own custom Rock Band library. Rock Band 2 is rated “T” for Teen (lyrics, mild suggestive themes) by the ESRB.

Källa: http://news.teamxbox...es-Rock-Band-2/

Postad 30 June 2008 - 19:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tidsexklusivt till 360.. en liten kupp för MS.

Postad 30 June 2008 - 20:12

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Någon som vet om intrumenten som kommer följa med GH4 är kompatibla med Rock Band?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.