/David
* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *
HTC Touch Cruise
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
HTC Touch Cruise II
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
GPS på en HTC TC (4 inlägg)
|
18 år sedan |
Glofiish X800 eller HTC Touch Cruise (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 22 February 2008 - 16:55
/David
Postad 22 February 2008 - 19:44
Kan någon rekomendera en bra register editor? Är sugen på att pröva några av tipsen i ovanstående länk!
Vet någon hur man tar bort respektive flyttar kontakter från touchflogränssnittet?
/David
Om du menar kontakterna i HTC's "3D kub" så ska du trycka på ikonen längst ned till höger, en gubbe med ett kryss på. Då visas ett litet kryss över alla nio rutorna, klickar du då på en ruta så tas kontakten bort från den rutan. Tryck på bakåtpilen för att gå tillbaka.
Postad 22 February 2008 - 20:14
Den bästa jag stött på fixar så att din telefons register kommer upp på din dator så du kan sitta med mus å tangentbord å en stor skärm..Behöver man inte vara rädd att råka trycka fel...Och den är gratis
HÄR
Annars har du ju resco explorer som är ok.
Tror även det finns en plugin till file explorern som följer med i Pocket pc +
Postad 22 February 2008 - 23:14
Celeborn
Den bästa jag stött på fixar så att din telefons register kommer upp på din dator så du kan sitta med mus å tangentbord å en stor skärm..Behöver man inte vara rädd att råka trycka fel...Och den är gratis
HÄR
Annars har du ju resco explorer som är ok.
Tror även det finns en plugin till file explorern som följer med i Pocket pc +
Den var klockren!
Vet inte om jag märker av någon förbättring efter några av de föreslagna ändringarna dock, men det var skönt att snabba upp "kuben", satte den till 25 på alla alternativen, ser snyggt och mjukt ut.
Postad 23 February 2008 - 02:07
(ps har inget telefon kort i alls)
har inte lyckats koppla upp vi awi-fi heller, står att nätet är tillgängligt jag markerar anslut den ansluter+ en stund sen står det tillgängligt igen ? det ska inte stå anluten? istället
tomtoms europakarta verkar funka bra, fick testa med den då jag inte lyckades ladda ner gratiskartan.
kan man strippa europakartan från en del länder?
Det här displayskyddet som följer med, är det monterat eller var hittar man det?
Redigerat av newbee_forever, 23 February 2008 - 13:16.
Postad 23 February 2008 - 12:05
Postad 23 February 2008 - 13:19
Tyckte att det var bra på min gamla SE P990 men det går inte att jämföra..
Riktigt bra flyt i prisonbreal å inga hack eller kkonstigheter med färger eller nå..
Man bör nog köpa så snabbt kort man kan..Har inte sett klass 6 kort i större kort än 4gig..
Nu har ja inte letat så mycket men
Postad 23 February 2008 - 15:39
Konvertar du något eller? brukar köra över till divx.avi eller kör du mp4?Har ett 8gigs klass 4 kort..Grym kvalitet när jag ser film..Helt impad.
Tyckte att det var bra på min gamla SE P990 men det går inte att jämföra..
Riktigt bra flyt i prisonbreal å inga hack eller kkonstigheter med färger eller nå..
Man bör nog köpa så snabbt kort man kan..Har inte sett klass 6 kort i större kort än 4gig..
Nu har ja inte letat så mycket men
Postad 23 February 2008 - 15:50
Så jag konverterar allt till 320x240 mpeg4...
Postad 23 February 2008 - 17:28
Verkar konstigt.. Jag kör iaf med ett 6GB klass 4-kort och märker ingen hastighetsskillnad på telefonen med och utan minneskort..Pratade med en försäljare på ThePhoneHouse som förklarade att HTC endast garanterar hastigheten på telefonen om man har ett minneskort som är på 2 Gb eller mindre. Större kort kunde göra telefonen långsam... Någon som märkt detta med 6-8 Gb-kort? Eller hört något liknande?
Postad 23 February 2008 - 17:41
När jag går in med mobilen får jag ett fel meddelande på sidan
Postad 23 February 2008 - 18:32
Postad 23 February 2008 - 23:57
Postad 24 February 2008 - 10:18
Nu har jag haft min touch cruise i 1 vecka och kan bara säga att den har överträffat alla mina förväntningar. Hittar nåt kul varje dag och luren verkar inte ha några begränsningar. Lite taffligt var det i början då jag inte hade någon som helst erfarenhet av touchscreen, men vänjer mig mer för varje dag som går. Skulle inte på några villkor byta tillbaka till min Nokia N95.
Undrar om det finns nån som kan rekomendera ett bra tema där man använder pennan så lite som möjligt för att kolla e-mail, använda telefonboken, skicka sms, kalendern och det alldagliga man använder. Använder nu spbdiary och det är ok men tycker att ikonerna på vänstersida är i minsta laget för att använda fingrarna, samma med telefonboken, inte lätt att pricka rätt namn. Har letat efter inställning som skulle lösa detta men inte hittat.
Tack på förhand
Postad 24 February 2008 - 10:22
Jag har själv en N95 och går i bytestankar. Jag har 2 saker som jag gillar med N95, det är snabbheten med GPS-positionering (är din slö, uppdatera firmware!) och att det blir bra video så man spelar in.
Hur är dessa 2 saker på en Touch Cruise? Video och GPS?
Postad 24 February 2008 - 10:30
Hej mrfredde.
Jag har själv en N95 och går i bytestankar. Jag har 2 saker som jag gillar med N95, det är snabbheten med GPS-positionering (är din slö, uppdatera firmware!) och att det blir bra video så man spelar in.
Kör med tomtom gps nu o tycker den funkar kanon, har inte haft några problem med den det lilla jag hunnit använda den,inte heller upplevt den som slö, tycker det underlätter med touchscreen när man ska göra nån ändringar under färd. Kan inte säga nåt om videoinspelning då jag inte använt det.
Postad 24 February 2008 - 12:26
Hej mrfredde.
Kör med tomtom gps nu o tycker den funkar kanon, har inte haft några problem med den det lilla jag hunnit använda den,inte heller upplevt den som slö, tycker det underlätter med touchscreen när man ska göra nån ändringar under färd. Kan inte säga nåt om videoinspelning då jag inte använt det.
videoinspelningen är ett skämt! Totalt värdelös om du inte har en sol med dig! Same shit with the photos!
Vet att detta har kommit upp på forumet men jag hittar inte!!! Hur ändrar jag genvägar på touch-flow???
Redigerat av nacud, 24 February 2008 - 12:42.
Postad 24 February 2008 - 13:11
Var f.n hittar man den knappen?
Ngn som vet?
Jag tror du kan hitta hjälp angående detta om du läser tidigare i tråden. Det var nått om en blå och en röd ruta... mer vet jag inte.
Stämmer bra det,jag skrev tidigare i denna tråd angående detta. Man klickar längst ned på skärmen i det blåa eller röda fältet och då får man upp acceptera.Ny läng efter att de har ändrat på forumet.Hallå!
Är man som mig fundersam på högtalare till Cruisen och vill ha lite roliga "leksaker" så man kan spela lite musik vart man är så:
Är med i ett annat forum nämligen Winmobile.se och där tänker de beställa Bluetooth högtalare och de försöker få ett rimligt pris för detta,har själv anmält för ett.
Kika på denna länl för mer info
http://winmobile.se/....php?14508.last
http://www.winmobile...h...516&t=15008
Hej hopp... såg denna på ebay också Nokia högtalare på Ebay
Inkl frakt, moms (25%) och tull(3%) blir det kring 585:-, skickas från hongkong. Någon som lyssnat på dessa högtalare?
Redigerat av primeaniac, 24 February 2008 - 13:15.
Postad 24 February 2008 - 14:52
Har haft min touch cruise nu i 2 veckor, väldgit nöjd med luren...några frågor bara
Jag använder tangentbordet när jag skriver sms, vart hittar jag symbolen "?". Jag använder inte tangentbordet som man måste dra fingret till höger för mellanslag. Har letat som en idiot och svaren är väl idiotisk lätt så man skäms lite men orkar inte leta mera
En annan grej som jag har inte lyckats hitta är om det är möjligt att markera flera meddelande och radera dem, just nu går jag igenom sms-skickade och raderar en o en......
Och hur kan man få sina bilder från datorn i touchalbumet??????????
Tack för svar
Postad 24 February 2008 - 15:26
Hej.
Har haft min touch cruise nu i 2 veckor, väldgit nöjd med luren...några frågor bara
Jag använder tangentbordet när jag skriver sms, vart hittar jag symbolen "?". Jag använder inte tangentbordet som man måste dra fingret till höger för mellanslag. Har letat som en idiot och svaren är väl idiotisk lätt så man skäms lite men orkar inte leta mera![]()
En annan grej som jag har inte lyckats hitta är om det är möjligt att markera flera meddelande och radera dem, just nu går jag igenom sms-skickade och raderar en o en......
Tack för svar
På fråga ett så kan du med ett lätt tryck trycka in "kamera" knappen som sitter på sidan (avtryckaren), då kommer det fram lite skojs.
På fråga två så kan man välja flera på rad, men inte ett där å ett där någon anna som vet om man kan markera på olika ställen?
Fråga tre har redan besvarats tidigare i denna tråd. Sök å du finna skall...
Postad 24 February 2008 - 15:41
Hej.
Jag använder tangentbordet när jag skriver sms, vart hittar jag symbolen "?". Jag använder inte tangentbordet som man måste dra fingret till höger för mellanslag. Har letat som en idiot och svaren är väl idiotisk lätt så man skäms lite men orkar inte leta mera![]()
Tack för svar
På fråga ett så kan du med ett lätt tryck trycka in "kamera" knappen som sitter på sidan (avtryckaren), då kommer det fram lite skojs.
På fråga två så kan man välja flera på rad, men inte ett där å ett där någon anna som vet om man kan markera på olika ställen?
Fråga tre har redan besvarats tidigare i denna tråd. Sök å du finna skall...
Tack för hjälpen!!!
Om bilderna ska vissas i touchalbumet så måste dem ligga i telefonen...det känns lite dumt, det är ju en riktigt smidigt och snabb sätt att visa bilder på....finns ingen sätt att komma runt detta eller nåt liknande program, och finns det nån schysst prgoram för att spela upp filmer på
Redigerat av Tph08, 24 February 2008 - 15:42.
Postad 24 February 2008 - 16:20
Hej mrfredde.
videoinspelningen är ett skämt! Totalt värdelös om du inte har en sol med dig! Same shit with the photos!
Vet att detta har kommit upp på forumet men jag hittar inte!!! Hur ändrar jag genvägar på touch-flow???
Det STÅR tidigare i forumet angående video inspelning/kamera. MEN man slår igång kamera läget,tryck sedan på standby så den hamnar i viloläget,sedan så håller du emot något så du ej får inte så mycket ljus,jag har bara provat å trycka emot tröjjan och sedan trycker jag på standby samtidigt den ligger emot tröjjan,sedan tar jag ifrån den och wipps! en helt annan kamera,spelar in mycket och den klår faktiskt sambons digitalkamera när de gäller videoinspelning. och hon har en nyer canon.
Postad 24 February 2008 - 17:05
Hej mrfredde.
Det STÅR tidigare i forumet angående video inspelning/kamera. MEN man slår igång kamera läget,tryck sedan på standby så den hamnar i viloläget,sedan så håller du emot något så du ej får inte så mycket ljus,jag har bara provat å trycka emot tröjjan och sedan trycker jag på standby samtidigt den ligger emot tröjjan,sedan tar jag ifrån den och wipps! en helt annan kamera,spelar in mycket och den klår faktiskt sambons digitalkamera när de gäller videoinspelning. och hon har en nyer canon.
vad menar du med standby...vart trycker du
Postad 24 February 2008 - 19:27
vad menar du med standby...vart trycker du
På on/off knappen. Ett snabbt tryck bara så skärmen stängs av.
Postad 24 February 2008 - 21:40
Man får ju helt otroligt detaljerade kartor och sen kan man ju använda det som GPS också. Läckert.
Men jag antar att det är dyrt att använda i längden ?
Postad 24 February 2008 - 23:22
De flesta operatörer har ju börjat få ut ganska bra abb
Postad 24 February 2008 - 23:27
Postad 25 February 2008 - 06:58
Har precis installerat Google Maps. Kostar det något att använda kartorna ?
Man får ju helt otroligt detaljerade kartor och sen kan man ju använda det som GPS också. Läckert.
Men jag antar att det är dyrt att använda i längden ?
google har en räknare som syns varje gång du flyttar/zoomar kartan. det räcker att du ex går till världskartan o sen zoomar in göteborg o sen rullar runt så e du uppe i 1mb. Det betyder ca 15kr. Men gör du det via ett trådlöst nätverk kostar d inte ett öre
Postad 25 February 2008 - 09:53
Är det någon som fått Gröna kartan att funka ihop med något visningsprogram (helst utan att behöva synka om kartorna)? Har provat pocket kartex men det har inte gått att installera tror jag, jag kan åtminstone inte hitta det efter installationen...
Postad 25 February 2008 - 09:54
Men, jag skulle prata in hälsningsmeddelande på telesvararen och märkte då att knappsatsen försvinner och skärmen släcks.. grymt irriterande när man ska trycka på fyrkant efter att ha pratat in meddelandet.. måste väl gå att stänga av?! Jag kunde få igång skärmen genom att trycka på en knapp eller snurra på hjulet men då aktiverade ju jag olika funktioner..
Jag skulle villja att knappsatsen ligger kvar på skärmen under hela samtalet och att skärmen inte släcks helt, bara typ till hälften. Tacksam för tips!!
Postad 25 February 2008 - 10:02
Åkaj Boy's. Jag tycker det börjar bli dags att göra den här tråden lite mer "visuell". Kan ni inte ta lite bilder med era nya TC's och lägga upp dom i denna tråden, så att alla vi andra kan få se hur kameran presterar.Kameran är grymt bra utomhus i solljus och om motivet är någorlunda stillastående.. ganska kass inomhus, tyvärr..
Jag är bra nyfiken eftersom det är en av sakerna som jag väldigt gärna vill se en förbättring på om jag ska byta ut min Mio A701'a...
Postad 25 February 2008 - 10:23
* Är det lätt att stänga av de program man startat igång eller är det som i t.ex htc S310 med mobile5 att man måste stänga dem från tasklistan?
* Nån som hittat en lämplig bilhållare till den?
Postad 25 February 2008 - 10:37
Jag kan rekommendera att köra Skandinavienkartorna istället (SE_DK_NO_and_FI_plus_major_roads_of_WE 1409.zip).Ang. det här med TomTomkartor från piratviken.
Kolla efter den som heter TomTom 6 Western Europe DVD+extras.iso
...
De kartorna är mycket mer detaljerade.
Jag har båda varianterna, men lägger bara in WE om jag ska på långresa utanför Sverige...
Postad 25 February 2008 - 10:43
Skönt att det fixade sig
..Funka det att ställa in fast sleep ?
Nej de enda alternativen jag har under Phone när jag kollar i Advanced Config är:Menar du att du har fler alternativ på din??
- Phone skin
- DTMF support
- Show SIM contacts
- Call ID match
- Show Battery icon
- Show Band page
- Show PIN2 page
- Show NITZ page
- Show TTY page
Kollar man på skärmdumparna för programmet så ska det ju vara ett gäng fler, men av någon anledning så ser jag bara dessa... Skulle väldigt gärna kunna ställa in att den inte ska gå i viloläge medans man pratar i telefonen.
Jag saknar också de inställningarna på min TC... Jag har postat i xda-dev forumet och frågat om det är meningen att det ska fungera på en Cruise.Skumt
![]()
Här kommer en screenshot från min telefon?
Tror du att du har samma version som mig då?
Eller så är de kanske så att allt inte funkar på cruise..fast det låter konstigt
Viloläge när man pratar i telefon är en styggelse!
Postad 25 February 2008 - 10:56
Ingen av er som har telefonen som har lust att svara på mina frågor?* Har telefonen nåt slags "knapplås" så den inte lever sitt eget liv i innerfick på jackan?
* Är det lätt att stänga av de program man startat igång eller är det som i t.ex htc S310 med mobile5 att man måste stänga dem från tasklistan?
Postad 25 February 2008 - 11:07
Du har väntat 30min, skämtar du?Ingen av er som har telefonen som har lust att svara på mina frågor?
Postad 25 February 2008 - 11:21
Ser jag ut som jag skämtar...?Du har väntat 30min, skämtar du?Ingen av er som har telefonen som har lust att svara på mina frågor?
Jag har kanske lite dåligt tålamod men det har ju kommit ett par inlägg mellan mina.
Jaja, jag får väl lugna mig en halvtimme till då.
Postad 25 February 2008 - 11:29
Nu har du väntat tillräckligt ;-)Ingen av er som har telefonen som har lust att svara på mina frågor?* Har telefonen nåt slags "knapplås" så den inte lever sitt eget liv i innerfick på jackan?
Det finns ett knapplås, men jag använder på/av knappen istället. Ett kort tryck bara så inte telefonen stängs av helt.
Det finns ett inbyggt program som ligger längst upp till höger på "idag-skärmen". Där kan man göra inställningar så att programmen stängs av helt när man trycker på X-et. Man kan även från det programmet stänga ner program som ligger i bakgrunden och kör.
Jag kör med samma bilhållare som jag hade till min gamla qtek 9100. Köpt på Clasohlson. Den har jag satt på på en broditplatta som passar min bil.
Postad 25 February 2008 - 11:36
Hade det inte varit enklare att klicka på länken i mitt förra inlägg... ;-)vad kostar en sån hållare Johncj? Måste införskaffa asap
49 SEK inkl.
Eller du kanske menade själva Broditplattan... Jag köpte den på Bilia. Gav väl 200-300 typ. Kommer inte ihåg riktigt.
Postad 25 February 2008 - 11:56
Förresten. Någon som har en sida med lite Themes eller dylikt? Vill se vad man skulle kunna göra med mobilen innan jag får den
Redigerat av Unregistered83f88932, 25 February 2008 - 11:57.
Postad 25 February 2008 - 12:08
Länka gärna till ditt inlägg på XDA...
Kollade som snabbast under Polaris tråden men hittade inte ditt inlägg...
tänkte att det kan va intressant att hålla koll på den tråden :-)
Edit
Testa inte KaiserTweak
DON'T USE Kaiser tweaks U WILL END UP HARD RESETING the device
En del som haft problem när dom testat det på Cruise
lite tips å tricks
Use 6 Tabs with htc home :
You need to edit your registry to get our music tab back,
HKLM\Software\HTC\HTCHome
Add new string,
Tabsetting = 1,2,3,4,5,6
You can change the order of the numbers to sort the tabs how you like
1 = Clock tab
2 = Favorite People tab
3 = Weather tab
4 = Launcher tab
5 = Music tab
6 = Profiles tab
refresh the htc home to get the tabs u can do it by unchecking the today contects and then checking it and it will refresh and
people who missed the favorites home tab delete this registry key :
HKLM\Software\OEM\MASD\Quickdial
delete it an drefresh thats alll and u will get all the 6 tabs !!
Kolla in den här tråden för ännumer tips
http://forum.xda-dev...ad.php?t=355277
Redigerat av moparman, 25 February 2008 - 12:24.
Postad 25 February 2008 - 12:09
Kanon! Det var precis vad jag behövde veta. Börjar bli dags för en beställning. Tack för svaret även om det tog en hiskelig tid!Nu har du väntat tillräckligt ;-)Ingen av er som har telefonen som har lust att svara på mina frågor?* Har telefonen nåt slags "knapplås" så den inte lever sitt eget liv i innerfick på jackan?
Det finns ett knapplås, men jag använder på/av knappen istället. Ett kort tryck bara så inte telefonen stängs av helt.
Det finns ett inbyggt program som ligger längst upp till höger på "idag-skärmen". Där kan man göra inställningar så att programmen stängs av helt när man trycker på X-et. Man kan även från det programmet stänga ner program som ligger i bakgrunden och kör.
Jag kör med samma bilhållare som jag hade till min gamla qtek 9100. Köpt på Clasohlson. Den har jag satt på på en broditplatta som passar min bil.
Postad 25 February 2008 - 13:22
IMAGE_061.jpg 828.23K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av dgordon, 25 February 2008 - 13:23.
Postad 25 February 2008 - 13:29
Skumt rastermönster i hela bilden. Ska de verkligen se ut så?Bå begäran: En solig testbild.
IMAGE_061.jpg 828.23K 2 Antal nerladdningar
Postad 25 February 2008 - 13:44
Skumt rastermönster i hela bilden. Ska de verkligen se ut så?
Kan bekräfta att mina bilder också får sånt rastermönster...
Redigerat av johncj, 25 February 2008 - 13:45.
Postad 25 February 2008 - 13:49
Skumt rastermönster i hela bilden. Ska de verkligen se ut så?
Kan bekräfta att mina bilder också får sånt rastermönster...
Det beror nog på hur du zoomar.. förstora bilden så du ser hela. Klicka på " Förminskad bild: 31% av original storlek. Klicka här för originalbilden." ovanför bilden. Blir det bättre då?
Postad 25 February 2008 - 13:49
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
GPS på en HTC TC
17 bilder
24 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?