Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 October 2008 - 19:19

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på vilken sync-programvara det är med X1an. Är det WM-standard eller har SE gjort någon egen tweak på den?

Microsoft Active Sync.

Postad 03 October 2008 - 06:58

Mr.IceMan
  • Mr.IceMan
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Det är inte så bra cam på X1 kolla länke där som jämför med vissa andra nya telefoner.

Jämför bilder

Men det spelar ingen roll för mig får den i alla fall nästa vecka :P

Postad 03 October 2008 - 07:47

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Det som stör mig mest är att Tre bara får in svart till och börja med, men vem orkar vänta längre än 10/10? :P

Tre kommer alltså att få in svarta den 10:e? Fick du info från butik eller dylikt (bara intresserad över att höra vad man har för val den 10:e om Katshing är för sega på att skicka iväg alla ordrar den 9:e, risken lär väl finnas och man VILL ju ha den på fredagen...

Postad 03 October 2008 - 08:15

Meedas
  • Meedas
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag som trodde jag skulle kunna gå in och köpa en utan problem på fredag. Verkar vara många som vill ha en? :P

Skall Tre sälja denna? Får man Tre-loggor och sådant som vanligt i telefonen då eller?

Postad 03 October 2008 - 08:57

sedato
  • sedato
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Tre kommer alltså att få in svarta den 10:e? Fick du info från butik eller dylikt (bara intresserad över att höra vad man har för val den 10:e om Katshing är för sega på att skicka iväg alla ordrar den 9:e, risken lär väl finnas och man VILL ju ha den på fredagen...

Jag fick infon på Tres abb avdelning då jag undrade vilka färger de kommer ta in. De sa att svart blir det alternativet dom får in på release och att den skall finnas att köpa 10/10.

Postad 03 October 2008 - 09:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Om de är via Tres företags "sida" ni köper den så lär de inte va mycket brandat..

Köpte min TyTn II så och det enda som fanns på den var en bakgrundsbild med Tre loggan och att dom tagit bort Band sektionen under settings>phone så man inte kan välja själv om man vill köra på gsm.

Postad 03 October 2008 - 09:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ser att WMP stödjer 3gp, mp4 och wmv. Vilket av dessa format är vanligast förekommande? Är inte så insatt.

wmv är vanligast på webben.

Postad 03 October 2008 - 10:07

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Lite svår fråga kanske, men någon som vet om detta headset:

fungerar lika väl med X1:an som det gör med min P1i? Dvs, det skall gå att styra musikspelaren, se låttitel, styra tfnbok m.m.

Postad 03 October 2008 - 10:25

Meedas
  • Meedas
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nä, jag köper privat.

Men det blir nog att köpa hos Tele2/Comviq, mina kompisar är fortfarande 14 och använder kontantkort och bra att ha samma operatör så det blir billigt och enkelt att ringa, och att folk KAN ringa när de är för fattiga för att fylla på kontantkortet.

Postad 03 October 2008 - 10:47

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Jag som trodde jag skulle kunna gå in och köpa en utan problem på fredag. Verkar vara många som vill ha en? :P

Skall Tre sälja denna? Får man Tre-loggor och sådant som vanligt i telefonen då eller?

Jag funderade ett tag på Tre, men insåg att deras täckning är allt ifrån bra här i norrland, när jag sen läste om deras surfingtjänst och att man får "uppåt 0.3xxmbit/s" så blev jag lite besviken, det är ju inte mycket till hastighet, sen hittade jag ingen tjänst där man kan surfa på hela nätet till någon fast kostnad heller, utan det är 3kr/dygn som gäller om man surfar genom utvalda hemsidor genom deras portal, eller pris/mb på övriga sidor.. Så jag sågade Tre totalt... :D

Redigerat av Preed, 03 October 2008 - 10:48.

Postad 03 October 2008 - 11:32

Meedas
  • Meedas
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jag funderade ett tag på Tre, men insåg att deras täckning är allt ifrån bra här i norrland, när jag sen läste om deras surfingtjänst och att man får "uppåt 0.3xxmbit/s" så blev jag lite besviken, det är ju inte mycket till hastighet, sen hittade jag ingen tjänst där man kan surfa på hela nätet till någon fast kostnad heller, utan det är 3kr/dygn som gäller om man surfar genom utvalda hemsidor genom deras portal, eller pris/mb på övriga sidor.. Så jag sågade Tre totalt... :P

Vet inte vad jag ska välja för data men...

Jag tror att detta täcker mina behov;

Datapaket 1 GB - 89 kr/mån
1 GB/mån med hastigheten 0,384 Mbit/s (efter 1 GB/mån begränsar vi till 30 Kbit/s).

Postad 03 October 2008 - 11:52

Chiliwise
  • Chiliwise
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Lite svår fråga kanske, men någon som vet om detta headset:

fungerar lika väl med X1:an som det gör med min P1i? Dvs, det skall gå att styra musikspelaren, se låttitel, styra tfnbok m.m.

Såg på tillbehör till SEX-1 att det var ett headset som heter HBH-DS205 som var satt som tillbehör, men det betyder inte att det bara är den....

Redigerat av Chiliwise, 03 October 2008 - 11:58.

Postad 03 October 2008 - 12:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Läser på Tre hemsida..Jag citerar

3 mobil surf
Surfa obegränsat med mobilen till fast pris i upp till 0,384 Mbit/s. Med 3Mobil Surf får du hela internet i din mobil.90kr/mån

3bredban 7,2mbits
Surfa obegränsat med mobilen till fast pris i upp till 7,2 Mbit/s. Med 3Bredband 7,2 får du hela internet i din mobil.
199kr/mån

Upload
på 3Bredband 0,384Mbit/s, och 384kbps på 3Bredband 7,2Mbit/s och 1,4 Mbit/s på 3Bredband Pro.

Sen är det mig veterligen ingen som har snabbare upload än 1,4mbits..

Så bor man på rätt ställe och har pengar vet jag vilken operatör jag skulle välja :P

Postad 03 October 2008 - 12:19

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
För att besvara min egen fråga så borde det funka bra med alla headset (inkl DS980) som stödjer Bluetooth Audio Video Remote Control Profile (AVRCP).

Postad 03 October 2008 - 12:37

nickebooy
  • nickebooy
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Läste nån stans i tråden att för att surfa krävs penna, har denna inte samma webbläsare som htc touch diamond ??

Postad 03 October 2008 - 12:55

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Läste nån stans i tråden att för att surfa krävs penna, har denna inte samma webbläsare som htc touch diamond ??

Kräver och kräver, det är väl en fråga om preferenser. X1an kommer preloaded med Opera 9.5 så visst går det att surfa utan penna.

Postad 03 October 2008 - 13:40

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Läser på Tre hemsida..Jag citerar

3 mobil surf
Surfa obegränsat med mobilen till fast pris i upp till 0,384 Mbit/s. Med 3Mobil Surf får du hela internet i din mobil.90kr/mån

3bredban 7,2mbits
Surfa obegränsat med mobilen till fast pris i upp till 7,2 Mbit/s. Med 3Bredband 7,2 får du hela internet i din mobil.
199kr/mån

Upload
på 3Bredband 0,384Mbit/s, och 384kbps på 3Bredband 7,2Mbit/s och 1,4 Mbit/s på 3Bredband Pro.

Sen är det mig veterligen ingen som har snabbare upload än 1,4mbits..

Så bor man på rätt ställe och har pengar vet jag vilken operatör jag skulle välja :P

Rätta mig om jag har fel, men 3bredband är väl ett 3g modem för bärbar dator? Dvs det går inte att ha i mobilen utan att man ansluter via en dator där man har det inkopplat..?

Jag kollade en sån tjänst på telia, men simkortet i 3g modemet GÅR förvisso att sätta i en mobiltelefon dock så går det inte att ringa på ett sånt abbonnemang, och sitta och byta simkort fram och tillbaka är inte direkt nåt jag orkar med :D

EDIT: Pratade med Tre nyss, dom har bara vanligt 3G här där jag bor, dvs 0.3xxmbit.. Inget jag tänker betala flera hundra i månaden för så Tre sågas än en gång ;)

Redigerat av Preed, 03 October 2008 - 13:54.

Postad 03 October 2008 - 14:01

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Hmmmm tillägstjänst för 99 kr/månaden. Jag har ju Telias fasta internet..detta var intressant.
http://www.telia.se/...ndfastpris.page

Det där är ju mobilt bredband för bärbara datorer, med modem osv, det går väl inte att använda direkt i mobilen utan att man ansluter till datorn där modemet sitter i? Eller går det att ansluta ett USB 3G modem i Xperian? :P

Postad 03 October 2008 - 14:35

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel, men 3bredband är väl ett 3g modem för bärbar dator? Dvs det går inte att ha i mobilen utan att man ansluter via en dator där man har det inkopplat..?

Jag kollade en sån tjänst på telia, men simkortet i 3g modemet GÅR förvisso att sätta i en mobiltelefon dock så går det inte att ringa på ett sånt abbonnemang, och sitta och byta simkort fram och tillbaka är inte direkt nåt jag orkar med :D

EDIT: Pratade med Tre nyss, dom har bara vanligt 3G här där jag bor, dvs 0.3xxmbit.. Inget jag tänker betala flera hundra i månaden för så Tre sågas än en gång ;)

Du kan beställa 3bredband (mobilsurf) till ditt vanliga mobilabonnemang.
Det är en tilläggstjänst som aktiveras på ditt vanliga simkort så du får fri datatrafik för 90kr per månad (=3kr per dag)
För dessa 90kr surfar du obegränsat på HELA internet till "vanlig"" 3g hastighet: 384kbs.
Att du tycker att det är dåligt..tja... vad ska man säga.... :P

Sen finns det 3bredband för datorer också, men det som är intressant för många mobilägare är köpa till datapaketet som ett tillägg till sitt befintliga abonnemang, och alla de 4 stora operatörerna erbjuder just bredband som knyts till det telenummer man använder.

Redigerat av crest, 03 October 2008 - 14:36.

Postad 03 October 2008 - 14:47

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Det där är ju mobilt bredband för bärbara datorer, med modem osv, det går väl inte att använda direkt i mobilen utan att man ansluter till datorn där modemet sitter i? Eller går det att ansluta ett USB 3G modem i Xperian? :P

Xperia har Turbo 3g upp till 7,2 mgbit..alltså inbyggd "dong" kan man säga. Att du får ett USB modem med när du köper ett Mobilt bredband abbonemang är för att datorer inte har ett sånt modem inbyggt.

Probemet blir väl när man skall configa internet abbonemanget till telefonen eftersom mjukvaran finns i "dongen" så att säga. Hoppas man kan få inställningarna skickade till telefonen, precis som med SMS inställningar osv.

Postad 03 October 2008 - 15:02

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Du kan beställa 3bredband (mobilsurf) till ditt vanliga mobilabonnemang.
Det är en tilläggstjänst som aktiveras på ditt vanliga simkort så du får fri datatrafik för 90kr per månad (=3kr per dag)
För dessa 90kr surfar du obegränsat på HELA internet till "vanlig"" 3g hastighet: 384kbs.
Att du tycker att det är dåligt..tja... vad ska man säga.... :P

Sen finns det 3bredband för datorer också, men det som är intressant för många mobilägare är köpa till datapaketet som ett tillägg till sitt befintliga abonnemang, och alla de 4 stora operatörerna erbjuder just bredband som knyts till det telenummer man använder.

Så denna tjänst:
går alltså att koppla till mitt nuvarande mobilnummer? Låter ju inte så dumt att lägga på en hundring per månad om man har fast bredband från telia också..

Jag hade dock föredragit att ha kvar mitt Halebop kontantkort.. Men iom att Halebop=Telia så kanske det går att få den tjänsten på mitt halebop nummer?

Postad 03 October 2008 - 15:06

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Så denna tjänst:
går alltså att koppla till mitt nuvarande mobilnummer? Låter ju inte så dumt att lägga på en hundring per månad om man har fast bredband från telia också..

Jag hade dock föredragit att ha kvar mitt Halebop kontantkort.. Men iom att Halebop=Telia så kanske det går att få den tjänsten på mitt halebop nummer?

Ska du ha Telia och köpa till datapaket till mobilabonnemanget så gäller DETTA.

Postad 03 October 2008 - 15:24

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Ska du ha Telia och köpa till datapaket till mobilabonnemanget så gäller DETTA.

Med prisavtalet Fastpris kan du känna dig helt trygg. Har du behov av att ofta surfa på internet både med mobiltelefonen och med din PC med mobilen som modem är detta prisavtalet för dig. För 199 kr/månad (199 kr/mån exkl. moms för företagskunder) får du surfa obegränsat inom Sverige.

Det kostar alltså abonnemangskostnad + 199 kr/månad (exkl moms för företag) för att få fastpris på Telia?

Redigerat av Tomas L, 03 October 2008 - 15:28.

Postad 03 October 2008 - 15:27

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Det kostar alltså abonnemangskostnad + 199 kr/månad (exkl moms) för att få fastpris på Telia?

Fast pris kostar 199kr inkl moms för privat personer och 199kr exkl moms för företag.

Postad 03 October 2008 - 15:44

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Fast pris kostar 199kr inkl moms för privat personer och 199kr exkl moms för företag.

Inklusive abonnemang (d v s telefoni)?

Redigerat av Tomas L, 03 October 2008 - 15:45.

Postad 03 October 2008 - 15:55

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Inklusive abonnemang (d v s telefoni)?

Fastpris data är en tilläggstjänst som du köper till ditt mobilabonnemang.
Mobilabonnemang + Fast pris Data.

Nu har vi kommit ifrån Xperia X1 som tråden egentligen ska handla om. Kanske värt att diskutera datatjänster och andra tilläggstjänster i en annan tråd?
;)

Redigerat av crest, 03 October 2008 - 15:57.

Postad 03 October 2008 - 16:17

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
fast då måste jag ändå fråga.. det priset och abonnemanget gäller upp till 7,2 mgbit? Det är inte vanliga sunk 3g?
ja ja... vi slutar snacka abonnemang här nu ;) Skall ta en pratstund med telia i nästa vecka.

Postad 03 October 2008 - 17:05

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall Windows mobiler behöver vara påslagna för att alarmet skall funger?

Och hur kommer det sig att stand-by tiden är längre med UMTS än med GSM när sedan taltiden är tvärt om?

Postad 03 October 2008 - 17:10

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Någon som vet ifall Windows mobiler behöver vara påslagna för att alarmet skall funger?

Och hur kommer det sig att stand-by tiden är längre med UMTS än med GSM när sedan taltiden är tvärt om?

Kallas tryckfel

Postad 03 October 2008 - 17:36

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
vad tror ni om standbytiden på 440 timmar det är ju över 18 dagar, kan det stämma för andra HTC mobiler har ju aldrig varit i närheten av såm standbytid

Postad 03 October 2008 - 17:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Angående mitt inlägg om Tre..Det funkar till mobilen..Väljer man mobil+abb så kommer man till en sida där man kan välja tillval..Där kan man kryssa i nått av dom 2 jag skrev..

Telefonen måste vara på om larmet ska fungera..Så fungerar det iaf på alla andra wm jag vet...

Räkna inte med mer än max 2 dygn med normal användning..
Gissning från min sida..

Sen vettetusan om det verkligen är tryckfel om batteritiden.
Står då iaf samma om Diamond och touch pro på htc.com

Edit
18 dagar är då garanterat en utopi :-)

Redigerat av moparman, 03 October 2008 - 17:54.

Postad 03 October 2008 - 18:17

Unregistered6ee38357
  • Unregistered6ee38357
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Kräver och kräver, det är väl en fråga om preferenser. X1an kommer preloaded med Opera 9.5 så visst går det att surfa utan penna.

Visst är det möjligt men otroligt frustrerande... Speciellt på sidor där flera länkar sitter tätt. Dock så hjälper det om man har lite naglar. Men eftersom långa naglar är för flickor är det inget alternativ ;)

Postad 03 October 2008 - 18:51

lunarwolf
  • lunarwolf
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Xperia har Turbo 3g upp till 7,2 mgbit..alltså inbyggd "dong" kan man säga. Att du får ett USB modem med när du köper ett Mobilt bredband abbonemang är för att datorer inte har ett sånt modem inbyggt.

Probemet blir väl när man skall configa internet abbonemanget till telefonen eftersom mjukvaran finns i "dongen" så att säga. Hoppas man kan få inställningarna skickade till telefonen, precis som med SMS inställningar osv.

Jag var inne på Phone House idag. Killen där sa att ingen mobil pallar mer än 384kbit/sec.
Jag undrade just därför att jag var sugen på att kombinera luren som 3G-modem.
Han verkade ganska övertygad om detta..

//Fabian

Redigerat av lunarwolf, 03 October 2008 - 18:52.

Postad 03 October 2008 - 19:10

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0

Jag var inne på Phone House idag. Killen där sa att ingen mobil pallar mer än 384kbit/sec.

//Fabian

kbit och kbyte är inte samma sak, du och försäljaren pratade inte samma språk.

1 byte = 8 bit

7.2 megabit måste alltså delas med 8 för att få rätt mängd byte.

vad det gäller batteritiden så är 18 dygn helt och hållet en fantasitid.
Möjligvis utan simkort med skärmen släckt och ett riktigt välmående batteri.

Ladda måste man göra varje dag vid flitigt bruk, varannan vid normalbruk ungefär.

Postad 03 October 2008 - 19:11

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

//Fabian

Det klart att han var övertygad om detta. Faktum är något annat... Xperia är inte "run of the mill", det är en mobil, men det är mer än en mobil. Visserligen har den begränsningar, men man kan likna den vid en laptop i många aspekter.

Postad 03 October 2008 - 19:14

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Veckan hatobjekt: "Killen på Phonehouse"
Hoppas ni förstår att det är ett skämt...

Postad 03 October 2008 - 19:18

lunarwolf
  • lunarwolf
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

kbit och kbyte är inte samma sak, du och försäljaren pratade inte samma språk.

1 byte = 8 bit

7.2 megabit måste alltså delas med 8 för att få rätt mängd byte.

vad det gäller batteritiden så är 18 dygn helt och hållet en fantasitid.
Möjligvis utan simkort med skärmen släckt och ett riktigt välmående batteri.

Ladda måste man göra varje dag vid flitigt bruk, varannan vid normalbruk ungefär.

?? Varken han då eller jag nu har pratat om Byte..

Postad 03 October 2008 - 19:26

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

//Fabian

BT-länken mellan mobilen och datorn klarar väl max 384 kbit/sec, när man använder luren som modem till datorn.
/

Postad 03 October 2008 - 19:33

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej! Dum fråga men om man har xperia x1 kan man då surfa trådlöst hemma genom vanlig router och i skolan med skolans trålösa nätverk? tacksamför svar

Postad 03 October 2008 - 19:34

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
USB klarar mer än tillräckligt.

Hej! Dum fråga men om man har xperia x1 kan man då surfa trådlöst hemma genom vanlig router och i skolan med skolans trålösa nätverk? tacksamför svar

Ja, med WLAN går det utmärkt.

Postad 03 October 2008 - 19:39

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tror ni xperia kommer sjunga mycket i pris från releasedagen tills nångång vid jul? Har ingen lust att punga ut 6000 kr så om den blir lite billigare vid jul så väntar jag ju så klart.

Postad 03 October 2008 - 19:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mitt råd är att slå till den dag den släpps..
Mobiltelefoner är färskvara...Betala hellre 500 spänn mer nu och ha glädjen i att använda den fram till jul istället för att vänta.

Postad 03 October 2008 - 19:50

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
är 8gb minnewskort max, el kan man ha mer. Har hittat ett 16GB kort ;)

Postad 03 October 2008 - 19:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
32gig är max...Vad jag läst iaf :-)

Postad 03 October 2008 - 19:58

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Mitt råd är att slå till den dag den släpps..
Mobiltelefoner är färskvara...Betala hellre 500 spänn mer nu och ha glädjen i att använda den fram till jul istället för att vänta.

Jag håller med dig, Moparman, man kommer ALLTID att hitta bättre saker vad än man köper. Men man kan aldrig ersätta känslan av att hitta nya lösningar till saker som ingen annan tänkt på. Om man väntar för länge har allt redan allt man tänker på redan avhandlats. OK, jag är en nörd...

Postad 03 October 2008 - 20:58

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Jag håller med dig, Moparman, man kommer ALLTID att hitta bättre saker vad än man köper. Men man kan aldrig ersätta känslan av att hitta nya lösningar till saker som ingen annan tänkt på. Om man väntar för länge har allt redan allt man tänker på redan avhandlats. OK, jag är en nörd...

Nja lite tid finns ju. Tog tex. något eller några år innan firmwaret till A1000 var moddat såpass att den blev riktigt bra ;)

Postad 03 October 2008 - 21:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm...Men gillar man mobiltelefoner så är ju det bästa att byta 2ggr/år eller åtminstånde 1ggr/år

Men är man fattig som mig så får man ta dyra telefoner på 2 år och då gäller de att man köper en rykande färsk.
Själv klarar jag av suget skapligt 6 månader sen är de tugnt...Säger alltid att ja ska inte ta längre abb än 18mån hahah..

Postad 03 October 2008 - 21:37

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Mm...Men gillar man mobiltelefoner så är ju det bästa att byta 2ggr/år eller åtminstånde 1ggr/år

Men är man fattig som mig så får man ta dyra telefoner på 2 år och då gäller de att man köper en rykande färsk.
Själv klarar jag av suget skapligt 6 månader sen är de tugnt...Säger alltid att ja ska inte ta längre abb än 18mån hahah..

2005 köpte jag min A1000, å nu e det dax för en ny. Alldeles lagom tidsspann om man köper bra telefoner.

Postad 03 October 2008 - 21:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
:D

Jaja ;)

Jag köpte den bästa som fanns att köpa sist och vist är ja nöjd men jag vill alltid ha nyare bättre snabbare osv :D

Postad 03 October 2008 - 23:01

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Usch så sugen jag är på denna, jag tycker jag har legat rätt i tiden för färska bra telefoner.
W800, direkt då den var splitterny.
Två år senare, N95, splitterny, just utkörd från fabrik.
Och nu 1½ år senare Xperia X1, purfärsk.

Nåja, nu har jag inte köpt X1 än, men "cykeln" mellan telefon är lagom tycker jag.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.