* Officiell Tråd - Onkyo SR506,576,606 *
864 svar till detta ämne
Postad 07 januari 2009 - 11:24
DjOci
-
DjOci
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Är det någon som lämnat in sin Onkyo på grund av missljudet som uppstår när man använder audessy? Jag bryr mig egentligen inte så mkt men om det är ett fel som bara finns på vissa maskiner så vill man ju ha en som fungerar? Är ganska irriterande att det börjar surra så fort man höjer....
Testa att vänd på högtalarkablarna!
Postad 07 januari 2009 - 17:00
Unregisteredc0be16a0
-
Unregisteredc0be16a0
-
Användare
-
-
120 inlägg
hetfield_roam:
Beskriv närmare om surret?
Vilken källa osv.. surroundläge?
Postad 07 januari 2009 - 17:29
Frostwhisper
-
Frostwhisper
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
hetfield_roam: Beskriv närmare om surret? Vilken källa osv.. surroundläge?
Är väl den ökända buggen med surr och Audyssey med 606:an!
Postad 07 januari 2009 - 18:14
Dodge360
-
Dodge360
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Finns det nått lätt sätt att skruva ner volymen på olika högtalare? Efter jag kört automatiska inställningar så tycker jag att ljudet blev alldeles för högt på mina surround (överröstar frontarna) och i setup så har jag ställt ner sound level på -12 (vilket är det lägsta) men tycker fortfarande det är för högt... stämmer det eller skruvar jag ner på fel ställe?
(Onkyo 606)
Har du provat att stänga av Dynamic EQ? Jag har den avstängd då även jag tycker att nivån på surrounderna blev för hög. Även nivån på subbarna blev för hög. Låter helt klart bättre utan Dynamic EQ! Vad tycker ni andra??
Postad 09 januari 2009 - 21:39
Forty
-
Forty
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej, har inte letat men tvivlar på att någon ställt en liknande fråga:
Kan man koppla en digitalbox till hdmi in på 606 och samtidigt koppla en DVD på komponent in, för att sedan köra bild från komponent ut från båda källorna? (ej samtidigt så klart:)
Om inte, finns det någon förstärkare som fixar detta?
mvh
CK
Postad 10 januari 2009 - 00:20
Unregistered11101bc2
-
Unregistered11101bc2
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag stängde av Dynamic Eq nu och fan va mkt bättre det blev. Jag läste i manualen att det enda som dynamiq eq var till för var att korrigera ljudet vid låga volymer så det inte tappade något. Men med EQ avstängd så blev ljudet väldigt mkt bättre. Det blev klarare, mer direkt, ingen brus, mkt bättre mer äkta bas,,,inte massa buller. Jag kan varmt rekommendera alla att att testa stänga av dynamiq EQ också..för mig gjorde det en väldig skillnad på ljduet!
Postad 10 januari 2009 - 10:42
Unregisteredc0be16a0
-
Unregisteredc0be16a0
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag upplevde samma sak i början. Men läste lite på nåt utländskt forum om detta, och en lösning på prb.
Jag märkte det först när jag körde olika surroundformat via HDMI både från HD-DVD och Blu-Ray. Konstiga störningar och brus, vart värre när man körde 1080p.
Jag kör ett 5.1 system utan subwoofer.. (5.0) Men lösningen var att aktivera subwoofer i menyn och väljer jag då "Double Bass" så ska ingen basinformation gå förlorad.
Efter detta kan jag använda Dynamiq EQ utan problem, tycker faktiskt att DE kan vara bra i vissa lägen. Blir mer tryck i ljudet spec om man inte har så hög volym.
Redigerat av Unregisteredc0be16a0, 10 januari 2009 - 10:44.
Postad 10 januari 2009 - 12:46
Unregistered11101bc2
-
Unregistered11101bc2
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag upplevde samma sak i början. Men läste lite på nåt utländskt forum om detta, och en lösning på prb.
Jag märkte det först när jag körde olika surroundformat via HDMI både från HD-DVD och Blu-Ray. Konstiga störningar och brus, vart värre när man körde 1080p.
Jag kör ett 5.1 system utan subwoofer.. (5.0) Men lösningen var att aktivera subwoofer i menyn och väljer jag då "Double Bass" så ska ingen basinformation gå förlorad.
Efter detta kan jag använda Dynamiq EQ utan problem, tycker faktiskt att DE kan vara bra i vissa lägen. Blir mer tryck i ljudet spec om man inte har så hög volym.
OK jag ska också testa detta! Håller med om att det låter bra i vissa filmer och långsam musik,,men jag satt och såg på foo fighters på blu-ray igår med dynamiq eq på och fan va det brötade och levde, eko-effekt och man hade svårt att urskilja detaljer, jag tror att när det blir mycket ljud och instrument på samma gång så kan dynamiq eq vara en riktigt skitgrej rent ut sagt. Så min slutsats är att det beror lite på vad man lyssnar/tittar på... Bra med alla tips man får här....det gör ju denna audio/videodjungel lite mer lättgenomtränglig
Postad 10 januari 2009 - 12:54
Unregistered11101bc2
-
Unregistered11101bc2
-
Amatör
-
-
72 inlägg
haha! jag testade det nu och surret försvann ju helt...här har man hållit på å grejat fram och tillbaka åsså vart det så lätt! TACK för hjälpen Trance4M.
Nu gäller det bara att bestämma sig när man vill använda det eller inte. Som jag skrev tidigare så tycker jag det låter illa när man kör musik, det blir för mtk effekter på ljudet. Men det är väl en smaksak!
Redigerat av Unregistered11101bc2, 10 januari 2009 - 18:14.
Postad 10 januari 2009 - 16:38
Unregisteredc0be16a0
-
Unregisteredc0be16a0
-
Användare
-
-
120 inlägg
hetfield_roam:
Hehe, jag blev lika förvånad själv.... jag var nästan på väg att lämna tillbaka den innan jag testade detta.
Snacka om bugg alltså.. men lätt att fixa
Postad 10 januari 2009 - 18:38
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Sökte i tråden, men kunde inte hitta svar på min fråga. Har en SR-606 som jag bi-ampar mina Klipsch RF-62 med. Högtalarna är på 8 ohm, ska jag välja 4 eller 6 ohm i förstärkaren när jag biampar?
Postad 10 januari 2009 - 18:40
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Postad 10 januari 2009 - 20:21
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Sökte i tråden, men kunde inte hitta svar på min fråga. Har en SR-606 som jag bi-ampar mina Klipsch RF-62 med. Högtalarna är på 8 ohm, ska jag välja 4 eller 6 ohm i förstärkaren när jag biampar?
Du ska välja 6 ohm.
Postad 10 januari 2009 - 23:49
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Du ska välja 6 ohm.
Tack. Lyckades hitta infon i manualen till slut.
Postad 11 januari 2009 - 10:06
Unregistered11101bc2
-
Unregistered11101bc2
-
Amatör
-
-
72 inlägg
.
Redigerat av Unregistered11101bc2, 11 januari 2009 - 11:00.
Postad 11 januari 2009 - 10:24
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
Någon som vet varför den "klickar" och har sig precis som att den byter källa? gäller främs om man kör en hd film och den växlar från "inro" sekvensen till huvudmenyn gäller 606
Postad 11 januari 2009 - 10:42
Unregistered11101bc2
-
Unregistered11101bc2
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Det är ingen fara den låter så när den byter ljudformat mellan exempelvis pure audio och dolby digital, detta eftersom menyerna på dvdskivor inte är i dolby digital utan något annat. Men jag tor du kan få bort det genom att i grundinställningarna välja vad onkyon ska köra för ljudfält när den matas med 2-kanaligt ljud. Välj där dolby pro logic movie eller nått istället för pure audio så kommer knäppandet att försvinna för dig. Det är i den menyn där du väljer vilka ljudfält förstärkaren ska starta när den matas från en viss ingång. Alla står på "Last valid" som orginal.
Postad 11 januari 2009 - 12:20
Micca
-
Micca
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Önskar tips för inköp av 606, 706 eller 806.
Har idag en gammal Yamaha RX-V660 som köptes in på tidigt 90-tal som varit helt fantastisk, förstår att det hänt en del men vill ha lite tips iaf. Kör Canton CD100 frontar CD50 center CD10 bak och har en AS22 sub. Ser bara film och TV på Panasonic TH-42PV45EH film ser jag via min TViX HD-4100, spelar inte jätte högt eftersom jag bor i radhus och får tyvärr ta lite hänsyn till grannar. Pengarna är inte avgörande men behöver man inte lägga allt på förstärkaren så bril det ju pengar över till annat...
//Jocke
Postad 11 januari 2009 - 13:17
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Tack för den! Har stört mig på ett brus/surr jag hört främst när jag kollat på sändningar med DD på Canal Digitals HD-box kopplad till 606 med HDMI. Nu verkar det av allt att döma som jag lyckades bli av med det. Bra tips! Provade även att stänga av Dynamiq EQ vid musiklyssning och då kan jag, till min glädje och mina grannars förtret, spela högre innan det börjar dista.
Redigerat av bananplanta, 11 januari 2009 - 13:21.
Postad 23 januari 2009 - 16:35
Neptun73
-
Neptun73
-
Rookie
-
8 inlägg
Har ett problem med min 606 som jag hoppas på att ni kan förklara för mig.
Min Setup är HTPC och PS3 via HDMI till 606 och därifrån till TV via HDMI. Till detta är kopplat KEF 3005, 5.1. Allt har funkat kanon från start och jag är hur nöjd som helst.
Problemet är att jag nu har kopplat in ytterligare en ljudkälla, SONOS, via OPT1 och där uppstår knaset. Har assignat OPT1 till CD och när jag lyssnar till den ingången så får jag bara halvtaskigt ljud i sateliterna och ingen som helst bas i subben, så det låter verkligen skit. Enl displayen matas 606an med PCM DIRECT och det går inte att skifta ljudinställning manuellt - not available får man till svar om man vill byta ljudinställning.
Satt och klurade lite på det när jag av ngn anledning bootade om HTPCn och där hände det saker. Medans jag lyssnar till CD ingången och HTPCn bootar om börjar 606an klicka och hoppa mellan ljudinställningarna som den brukar göra men nu, PANG blev helt plötsligt ljudet på CDingången hur stort och luftigt som helst med riktgit fin och djup bas, enl display är nu Audussey PL II aktivt ... i ca 4 sek innan HTPC går vidare i sin bootprocess och med det så byter 606 ljudinställning igen och vi är tillbaka till enbart PCM DIRECT och endast ljud i sateliterna.
När jag kopplar över till HTPC eller PS3 funkar dom ingångarna fortfarande som dom ska
Hur ändrar man ljudinställningarna till Audussey PL II manuellt på CDingången?
Har stirrat mig blind på detta nu och behöver lite fräsch input för att komma vidare.
Redigerat av Neptun73, 24 januari 2009 - 07:29.
Postad 24 januari 2009 - 23:51
Unregistered72aefc0b
-
Unregistered72aefc0b
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Jag hade problem med min 606:a och ps3:an när jag var i ps3:ans menyer. Det brusade då riktigt ordentligt redan runt 20-30 i volym vilket var fruktansvärt irriterande.
Detta brus uppstod endast om Adussey EQ var aktiverat och endast i ps3:ans menyer. Om jag tittade på en film eller lyssnade på musik etc kunde jag inte höra något brus utan att dra upp volymen till 65-70.
Efter lite funderade på vad det kunde beror på så märker jag att ps3:an matar ut 7.1 ljud i menyerna men jag har bara ett 5.0 system inkopplat i 606:an. Däremot när jag var inne en film eller liknande så matade ps3:an ut 5.1 eller lägre.
Jag testar då att gå in en ps3:ans inställningar för ljudutdata och ställer manuellt in den på att min receiver inte klarar 7.1 ljud och då matar ps3:an ut 5.1 ljud i menyerna istället.
Viola, bruset är borta!! 
Nu kan jag dra upp volymen i menyerna till en 65-70 utan att höra något brus. Precis som det ska vara!
Hoppas ovanstående hjälper om det är nån mer som lider av brusande ps3 menyer
Postad 25 januari 2009 - 14:28
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Har ett problem med min 606 som jag hoppas på att ni kan förklara för mig.
Min Setup är HTPC och PS3 via HDMI till 606 och därifrån till TV via HDMI. Till detta är kopplat KEF 3005, 5.1. Allt har funkat kanon från start och jag är hur nöjd som helst. Problemet är att jag nu har kopplat in ytterligare en ljudkälla, SONOS, via OPT1 och där uppstår knaset. Har assignat OPT1 till CD och när jag lyssnar till den ingången så får jag bara halvtaskigt ljud i sateliterna och ingen som helst bas i subben, så det låter verkligen skit. Enl displayen matas 606an med PCM DIRECT och det går inte att skifta ljudinställning manuellt - not available får man till svar om man vill byta ljudinställning. Satt och klurade lite på det när jag av ngn anledning bootade om HTPCn och där hände det saker. Medans jag lyssnar till CD ingången och HTPCn bootar om börjar 606an klicka och hoppa mellan ljudinställningarna som den brukar göra men nu, PANG blev helt plötsligt ljudet på CDingången hur stort och luftigt som helst med riktgit fin och djup bas, enl display är nu Audussey PL II aktivt ... i ca 4 sek innan HTPC går vidare i sin bootprocess och med det så byter 606 ljudinställning igen och vi är tillbaka till enbart PCM DIRECT och endast ljud i sateliterna.
När jag kopplar över till HTPC eller PS3 funkar dom ingångarna fortfarande som dom ska
Hur ändrar man ljudinställningarna till Audussey PL II manuellt på CDingången?
Har stirrat mig blind på detta nu och behöver lite fräsch input för att komma vidare.
Det låter ju som att det är nån krock mellan din htpc och OPT1-kanalen. Har du kollat så att inte är nån krock i inställningar av hdmi/opt1 för dessa kanaler? Vad händer om du helt sonika kopplar ur hdmi-kontakten för htpc:n/stänger av den? Kan ju kanske vara bra att prova köra med endast opt1 inkopplat också.
Postad 25 januari 2009 - 14:34
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Ska passa på att fråga själv också om min 606:a
Har läst att man ska kunna köra hdmi pass-through i stand-by läget. Har dock inte hittat något i manualen om detta. Hur gör man och hur funkar det? Samt hur mycket extra effekt drar den i detta läge?
om nån har data för ren stand-by, rihd stand-by och typisk förbrukning är de välkomna också
Postad 25 januari 2009 - 16:49
Neptun73
-
Neptun73
-
Rookie
-
8 inlägg
Det låter ju som att det är nån krock mellan din htpc och OPT1-kanalen. Har du kollat så att inte är nån krock i inställningar av hdmi/opt1 för dessa kanaler? Vad händer om du helt sonika kopplar ur hdmi-kontakten för htpc:n/stänger av den? Kan ju kanske vara bra att prova köra med endast opt1 inkopplat också.
Har testat att koppla ur HDMIkällorna och skiftat till OPT2 men det verkar som HTPCn på ngt sätt triggar 606an att testa lite olika ljudinställningar och därbland Audessey PLII Är HTPCn avstängd är det uselt ljud utan bas ur subben. Det är bara just under HTPCs bootprocess som det under ett par sekunder blir hur bra ljud som helst när den kopllar på Audussey PLII. Finns det möjlighet att manuellt gå in och styra när Audussey ska vara på eller inte? Och i så fall vart gör man det ?
Postad 25 januari 2009 - 20:34
Fivi
-
Fivi
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Har en digitaltvbox som endast har scart utgång och då kör jag med en scart konverter till en sån där gul videokabel. Mitt problem är att bilden försvinner ibland, och det blir helt svart i en sekund ungefär innan allt kommer tillbaka.Ibland kan det ta timmar mellan gångerna och ibland kan det komma väldigt tätt. Det är inget med boxen. Problemet uppstod nu när ja bytte bort min 576:a mot en 606:a Nån som vet vad problemet kan vara för mig? Edit: Jag kör videokonvertering till HDMI. glömde skriva det.
Redigerat av Fivi, 25 januari 2009 - 20:42.
Postad 26 januari 2009 - 00:31
Ashiu
-
Ashiu
-
Rookie
-
6 inlägg
Har fått lite problem med min 606a efter ca en månads användning, den stänger helt enkelt av sig titt som tätt. Allt fungerade bra fram tills igår, så skulle jag kolla på en film men den stängde bara av sig hela tiden. Kollade i manualen och gjorde som det stod att man skulle göra (koppla loss allting och låt den stå en timme, passade på att nollställa allting också för att vara på den säkra sidan), men imorse när jag skulle kolla om den fungerade så nä, det gjorde den inte. Stänger fortfarande av sig.. Någon som har haft liknande problem?
Postad 26 januari 2009 - 01:47
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Trist att 606 verkar strula så mycket.
Postad 26 januari 2009 - 21:58
UsEd
-
UsEd
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag får ett grönt streck längst ner på TVn samt att bilden blir lite förskjuten åt vänster när jag kör min xbox360 genom komponten på en 606:a och kollar på DVD-film. Provat både 720p och 1080i men det borde intee sepla någon roll eftersom xboxen ställer om sig till 576p när man spelar DVD. Har en Panasonic PX80. Det blir inge streck när jag kopplar xboxen direkt till TVn.
Varför blir det så? Någon inställning?
Postad 27 januari 2009 - 13:36
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Jag får ett grönt streck längst ner på TVn samt att bilden blir lite förskjuten åt vänster när jag kör min xbox360 genom komponten på en 606:a och kollar på DVD-film. Provat både 720p och 1080i men det borde intee sepla någon roll eftersom xboxen ställer om sig till 576p när man spelar DVD. Har en Panasonic PX80. Det blir inge streck när jag kopplar xboxen direkt till TVn.
Varför blir det så? Någon inställning?
Jag har ingen lösning, men jag såg samma fenomen när jag körde komponent från min DVD-spelare. Det har inget med X-Boxen att göra.
Postad 27 januari 2009 - 15:05
Ashiu
-
Ashiu
-
Rookie
-
6 inlägg
Har fått lite problem med min 606a efter ca en månads användning, den stänger helt enkelt av sig titt som tätt. Allt fungerade bra fram tills igår, så skulle jag kolla på en film men den stängde bara av sig hela tiden. Kollade i manualen och gjorde som det stod att man skulle göra (koppla loss allting och låt den stå en timme, passade på att nollställa allting också för att vara på den säkra sidan), men imorse när jag skulle kolla om den fungerade så nä, det gjorde den inte. Stänger fortfarande av sig.. Någon som har haft liknande problem?
Update! Det är nåt fel (med volymen(?)). Spelade lite på min 360 idag, volymen på 30 - funkar bra. Höjde upp till 32 och då började den stänga av sig och hålla på. :s
Postad 03 februari 2009 - 17:18
dannekarlsson
-
dannekarlsson
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har en fråga.. Jag har en 7år gammal Sony receiver med ett tre år gammalt 5.1 högtalarsystem från Audio Pro (Cinema precision) med okej, men ändå lite halvlökigt ljud.. Funderar nu på att köpa Onkyo 606.. Kommer Onkyo 606 förbättra ljudet eller tror ni att flaskhalsen sitter i för dåliga högtalare och inte i receivern?
Jag har även en 7år gammal dvd från Sony som har en koaxial kabel ut. Kan 606:an ta in den signalen och föra ut den i hdmi? Och isåfall kommer det att bli en bra bild? Jag har en Panasonic th-42px80 plasma tv..
Så alla Onkyo experter eller andra som sitter på kunskap, kom med era svar och ideér så skulle jag bli väldigt glad!!
Postad 03 februari 2009 - 17:35
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Börja med Onkyo 606 senare nya 5.1 högtalare,behöver inte köpa allt på 1 gång.
Du får köra scart till din plasma och ljudet digitalt till recivern.
Postad 03 februari 2009 - 18:49
dannekarlsson
-
dannekarlsson
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Börja med Onkyo 606 senare nya 5.1 högtalare,behöver inte köpa allt på 1 gång. Du får köra scart till din plasma och ljudet digitalt till recivern.
Okej.. Tack för snabbt svar.. Å du har alldeles rätt, bäst å ta en sak i taget =) Blir nog kanske en Blu-ray spelare innan nya högtalare också..
Postad 04 februari 2009 - 18:20
Unregistered2df434f0
-
Unregistered2df434f0
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Update! Det är nåt fel (med volymen(?)). Spelade lite på min 360 idag, volymen på 30 - funkar bra. Höjde upp till 32 och då började den stänga av sig och hålla på. :s
Har samma problem. Min stänger dock av sig mkt. oregelbundet. Ibland direkt man sätter på den, vissa gånger vid en viss volym och andra gånger närsomhelst (även då man har pausat en film, dvs. inget ljud). Hade den inne på service men de hittade inget fel (uppdaterade mjukvara) och den fungerade i några veckor men nu stänger den av sig igen. Har provat olika högtalaruppsättningar, utan framgång. Blir väl att lämna in den igen...
Postad 05 februari 2009 - 17:45
Unregisteredbd7ccdba
-
Unregisteredbd7ccdba
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hejsan .
Har problem med min 606:a , tror iaf att det är den som är boven.
Bilden försvinner till min TV. Har kopplat via komposit från digitalboxen till 606:an och ut via hdmi out till TV:n.
Allting fungerar, en stund. Sedan försvinner bilden och TV:en liksom låser sig, kan inte ens stänga av
den med varken fjärren eller med knappen på TV:n. Detta kan hända en gång i halvtimman eller ej på en hel dag.
Det händer inte om jag har den kopplad direkt till TV:n. Spelar ingen roll om jag kör uppkonvertering eller trough.
Det har även hänt när jag spelat PS3 men ej lika ofta.
Hoppas någon kan svar.
Tack
Postad 05 februari 2009 - 18:02
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Vad har du för box ? finns någon tråd om att 606 strular med vissa boxar.
Postad 05 februari 2009 - 19:10
Unregisteredbd85427c
-
Unregisteredbd85427c
-
Användare
-
-
178 inlägg
ska köpa ett ett par klipsch högtalare till en 606:a, funderar nu om man märker av någon kvalitetskillnad om jag skulle biampa eller biwire (vet inte skillanden) eller koppla som vanligt. tänkte alltså om jag skulle köpa ett par speciella biwire-kablar eller om jag ska köpa ett par vanliga
vad har ni för erfarenhet?
Postad 05 februari 2009 - 19:58
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Kör du på vanliga kablar,kommer funka toppen.
Postad 05 februari 2009 - 22:32
Unregistered11101bc2
-
Unregistered11101bc2
-
Amatör
-
-
72 inlägg
tänkte höra om det är någon som får väldigt högt ljud i sina suroundhögtalare när audessy får sköta inställningarna? Jag fattar inte hur den kan mäta så snett? OM man kör pure audio så låter högtalarnivåerna bra men med dynamic eq påkopplat så blir det en jäkla flyttning av ljudet till bakhögtalarna. Detta går visserligen att justera manuellt men det är ju lite tråkigt att behöva ändra nivåer varje gång man ändrar ljudfält. Nån som har en ide varför? Tycker den där micken som följer med är lite av ett skämt faktiskt.
Postad 05 februari 2009 - 23:01
Unregisteredbd7ccdba
-
Unregisteredbd7ccdba
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Vad har du för box ? finns någon tråd om att 606 strular med vissa boxar.
Har letat efter trådar om detta men hittar inga svar. Jag har en enkel sagem itd 72. Får väl ta och prova en annan box isåfall. Det som är konstigt är att tv:en låser sig, kan inte göra nått annat än att bryta strömmen till den, känns inte bra. Kanske är TV:n, har provat att reseta både tv:n och 606:an. Tv:en är en LG6000 47". Hittar inget om den heller.
Postad 05 februari 2009 - 23:52
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Märkligt att tvn låser sig, jo bäst att du testar med en annan box,hoppas det löser sig.
Postad 06 februari 2009 - 19:36
Unregisteredba6b84a9
-
Unregisteredba6b84a9
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har en fråga angående 606'an. Jag har den kopplad till min dator via DVI-HDMI kabel och en optisk toslink. De är kopplade i ingång HDMI1 och OPT2, men sammankopplade som samma källa. Problemet är att jag måste utöka skrivbordet (dvs sända bild från dator till förstärkare) för att jag ska kunna få ut något ljud överhuvudtaget. Förstår ni problemet? Går det att lösa?
Postad 09 februari 2009 - 10:41
Unregistered5f813b92
-
Unregistered5f813b92
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej, har precis skaffat en 606:a och har efter att fibblat med den i helgen en fråga.
Kopplat in DVD'n med komponent och skulle vilja ha ut den som HDMI till tv'n.
I manualen (s24)står det att samma typ av videoanslutning måste användas till tv'n men enligt bilden på s22 om videoanslutningsformat verkar det som det skulle funka att få ut komponentsignalen som HDMI?
Postad 09 februari 2009 - 11:52
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Tror inte 606 klarar av att göra om komponent till HDMI, 806 klarar det galant.
Postad 10 februari 2009 - 15:39
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Tror inte 606 klarar av att göra om komponent till HDMI, 806 klarar det galant.
Jo, det gör 606an. Den kan ta analog signalkälla och mata ut via HDMI. Tyvärr gör den det inte speciellt bra... Det är lite bökigt att ställa in, men du kan sätta att ingång X skall ta sin input från komponent. Jag kommer inte ihåg detaljerna, men det är möjligt att man inte kunde sätta det på alla ingångar. Det gick i alla fall för DVD-ingången.
Postad 10 februari 2009 - 18:44
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
ahh något nytt man lär sig varje dag.
Postad 10 februari 2009 - 21:35
Unregistered5f813b92
-
Unregistered5f813b92
-
Rookie
-
6 inlägg
Jo, det gör 606an. Den kan ta analog signalkälla och mata ut via HDMI. Tyvärr gör den det inte speciellt bra...
Tack, låter inte som en bra lösning. Får prova vid tillfälle.
Postad 14 februari 2009 - 21:47
LaZBoy
-
LaZBoy
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Hittade svaret när jag lusläste hela tråden...
Redigerat av LaZBoy, 14 februari 2009 - 22:19.
Postad 15 februari 2009 - 12:34
Unregistered0663f9bd
-
Unregistered0663f9bd
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Räcker onkyo 606 att driva ett hembiopaket av https://www.prisjakt...ukt.php?p=82636? Vet inte om det räcker med en sådan förstärkare eller om jag måste köpa en annan för externt slutsteg. tack för svar
Postad 16 februari 2009 - 11:35
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Om inte Primus-system är extremt tungt att driva räcker kraften i en 606a gott och väl.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|