Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Asus Eee PC 901 *

1766 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus Eee PC 900 - 900MHz 1GB 16GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 5 8.612902 (30) Inga priser
Asus Eee PC 901 - 1,6GHz 1GB 8,9" Atom N270 20GB SSD (Laptops (Bärbara datorer)) 6 9.208332 (23) Inga priser
Asus Eee PC 901 - 1,6GHz 1GB 12GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 4 9.181818 (10) Inga priser
Asus Eee PC 901GO - 1,6GHz 1GB 16GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 9.222222 (8) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 09 September 2008 - 10:36

Lennart H
  • Lennart H
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Klockrent att kunna koppla upp sin 901:a mot nätet, jag kommer dock köra via min mobiltelefon. Där har jag redan dataabonnemang och genom USB/Bluetooth kan telefonen fungera som modem. Ska man använda den kommande 3G-modulen behövs ytterligare ett dataabonnemang antar jag.

Då blir det intressant att diskutera kostnader, har man ett bredbandsavtal till hemmet kan man komplettera det med 3-G och vara ständigt uppkopplad för mindre än hundralappen i månaden.
/Lennart

Postad 09 September 2008 - 10:53

p3515
  • p3515
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Är det krångligt att byta tangentbord om man vill ha ett svenskt. Och vad kostar ett sådant?

/P

Postad 09 September 2008 - 10:54

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Ska man använda den kommande 3G-modulen behövs ytterligare ett dataabonnemang antar jag.

Fungerar det inte med ett tvillingkort tro??

Postad 09 September 2008 - 11:02

dbpetrol
  • dbpetrol
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Fungerar det inte med ett tvillingkort tro??

Kan man få tvillingkort hos 3? Det hade varit strålande! Men som sagt innan så funkar det ju bra med mobilen och bluetooth.

Jag fick precis mail från Lettland att de hade skickat den idag. Då är det kanske inte omöjligt att man har den innan veckan är slut. Hur lång tid tog det för er andra som skickat efter den?

Postad 09 September 2008 - 11:58

Mickex
  • Mickex
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Är det krångligt att byta tangentbord om man vill ha ett svenskt. Och vad kostar ett sådant?

/P

Kolla igenom tråden eller sök innan du frågar! Leta lite, och jag lovar att du hittar ett svar på din fråga. Var till och med någon som hade länkat till ett youtube-klipp har jag för mig. Kolla även tråden på SweClockers.

Postad 09 September 2008 - 12:08

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Kan man få tvillingkort hos 3?

Vet inte men du kan ju fråga.

Postad 09 September 2008 - 12:16

westmark
  • westmark
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
CDON har flyttat bak sin release till 17/9

Redigerat av westmark, 09 September 2008 - 12:26.

Postad 09 September 2008 - 13:05

Unregisteredd5a73d06
  • Unregisteredd5a73d06
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Beställde min 901:a i lördags och den skickades från Letland igår (må) innan 12. Hoppas jag får min under dagen! Jag fick inget kollinummer och det verkar som paketet skickades med vanlig post. Hur lyckades du få ett kollinummer?

//Ben

Hej!

Jag svarade på beställningsbekräftelsen och frågade om kollinummer (tracking number), Gunar skrev tillbaka med kollinummer och länk till svenska Postens söksida (jag tror han hade kontrollerat att kollinumret var korrekt och sökbart).

Johan Adler

Postad 09 September 2008 - 13:14

Unregisteredd5a73d06
  • Unregisteredd5a73d06
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Kan man få tvillingkort hos 3? Det hade varit strålande! Men som sagt innan så funkar det ju bra med mobilen och bluetooth.

Jag fick precis mail från Lettland att de hade skickat den idag. Då är det kanske inte omöjligt att man har den innan veckan är slut. Hur lång tid tog det för er andra som skickat efter den?

Inga tvillingkort hos 3 sist jag frågade, för något år sedan. Inte sett något om att de skulle ha börjat med det sedan dess.

Som jag har skrivit några gånger tidigare så fick jag väl paketet 1½ dygn efter att det skickades. Du borde sannolikt kunna ha paketet innan helgen.

Det känns tråkigt att svenska butiker inte har fått leveranser än, men jag ångrar inte att jag beställde från Lettland och slapp sitta och tjura och vänta.

p3515: Man beställer tangentbord (nordiskt) från http://asusparts.eu/, kostar kring 350 kronor om jag minns rätt. De beställer delarna från Kina, så vänta inte med att beställa om du vill ha ett. Jag beställde sista veckan i augusti, kanske kan få det denna vecka om jag har tur. Det skall vara enkelt att byta tangentbord, tre små spärrar som håller fast det, sedan lätt att lyfta upp det helt, platt sladd man lossar, sätter fast nya. Kolla eeeuser.com eller googla för detaljer och bilder.

Postad 09 September 2008 - 13:44

moogman
  • moogman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej!

Jag svarade på beställningsbekräftelsen och frågade om kollinummer (tracking number), Gunar skrev tillbaka med kollinummer och länk till svenska Postens söksida (jag tror han hade kontrollerat att kollinumret var korrekt och sökbart).

Johan Adler

Hej,

Hm, gjorde också det men än så länge inget svar. Det ända namnet jag fick i beställningsbekräftelsen var "Janis". Ska jag skicka min fråga till Gunnar i stället tycker du? Har du Gunnar's mail adress?

//Ben

Postad 09 September 2008 - 15:07

Unregisteredd5a73d06
  • Unregisteredd5a73d06
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Hej,

Hm, gjorde också det men än så länge inget svar. Det ända namnet jag fick i beställningsbekräftelsen var "Janis". Ska jag skicka min fråga till Gunnar i stället tycker du? Har du Gunnar's mail adress?

//Ben

Jag skrev till dem på adressen "Gunars Brezinskis <[email protected]>" och fick svar därifrån. De hade senare problem med någon mailserver, och jag fick kollinumret från Gunar på adressen: "Gunars Brežinskis <[email protected]>".

Hello,
Sorry about responding from other email, got problems with mail server. Tracking number is EExxxxxxxxxLV. You can trace it here:
http://www.posten.se...ignments_do.jsp
The location is only visible when package enters Sweden, it can take 1-2 days.

BR, Gunars

Postad 09 September 2008 - 15:52

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

LOL. jahapp. då var den veckan förstörd. :(
jag som trodde trodde trodde att den kanske kanske kanske skulle dyka upp idag eller imorron.

aja..den dyker säkert upp strax efter jul tror jag

Postad 09 September 2008 - 15:56

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Hej

Ni som har beställt från all4ustore och sen köpt ett nytt keyboard, vad blev den slutliga summan med frakt och allt???

/P

Postad 09 September 2008 - 16:04

dbpetrol
  • dbpetrol
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Hej

Ni som har beställt från all4ustore och sen köpt ett nytt keyboard, vad blev den slutliga summan med frakt och allt???

/P

Jag har bara köpt datorn än så länge och den gick på 3637kr med frakt å allt. Vet inte om jag ska byta tangentbord ännu.

(Jag betalar gärna lite för att få den svarta 20Gb versionen också)

Redigerat av dbpetrol, 09 September 2008 - 16:07.

Postad 09 September 2008 - 16:09

_kiM__
  • _kiM__
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

LOL. jahapp. då var den veckan förstörd. :(
jag som trodde trodde trodde att den kanske kanske kanske skulle dyka upp idag eller imorron.

aja..den dyker säkert upp strax efter jul tror jag

Jag har lagt en order hos 128bit.se i Västerås, och hade i första mailet fått besked om lev. idag. Nya bud kom idag, 18/9 är nytt datum... Julafton som sagt...

Redigerat av _kiM__, 09 September 2008 - 16:10.

Postad 09 September 2008 - 16:57

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Surt att vi näst intill bönar och ber till Asus att få köpa deras bärbara dator medan de i USA prisdumpar modeller som inte ens kommit hit än. Vad sägs om en Asus 1000H för $449?

http://www.amazon.co...Z...&tag=epb-20

Postad 09 September 2008 - 17:13

Holstein
  • Holstein
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
"Vi har idag på förmiddagen fått beskedet att vi inte kommer att få den utlovade leveransen av ASUS EEE PC 901.

Anledningen till detta anges från tillverkaren (ASUS) vara komponentbrist i fabriken, vilket såklart är helt oacceptabelt att man meddelar samma dag som leverans skulle ske. Vi beklagar det inträffade och hoppas att du har tålamod med oss och ASUS.

Ett nytt preliminärt leveransdatum är satt till 2008-09-18.

Vi hoppas att du tycker att EEE PC 901 är värd att vänta på trots allt.

Om du mot all förmodan inte vill vänta, så ber vi dig höra av dig till vår kundtjänst så kan vi avboka din beställning."

Sådär ja, då har jag också fått ett mail om att min Eee 901:a är försenad...

Komponentbris? Knappast.. Bara ett fult trick av Asus för att få upp köpsuget bland konsumenterna.. Fler inlägg angående försenade beställningar är reklam för asus. All reklam = Bra reklam!

Postad 09 September 2008 - 17:29

dbpetrol
  • dbpetrol
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jo, men till slut måste man ju släppa produkten med, annars är risken att många väljer Acer Aspire One istället...

Redigerat av dbpetrol, 09 September 2008 - 17:30.

Postad 09 September 2008 - 17:41

pansis
  • pansis
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Vilken webb-adress beställer man Asus på från Lettland?
M.V.H

Postad 09 September 2008 - 17:59

phiber
  • phiber
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Avbeställer från CDON och köper från lettland i stället...

ASUS borde skämmas för hur de behandlar sina kunder.

Postad 09 September 2008 - 18:04

moogman
  • moogman
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

M.V.H

http://stores.ebay.co.uk/All4ustoreLV

//Ben

Postad 09 September 2008 - 18:29

dbpetrol
  • dbpetrol
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

M.V.H

http://stores.ebay.com/All4ustoreLV

Edit: Puck 2:a.... (såg inte att det var en sida till...)

Redigerat av dbpetrol, 09 September 2008 - 18:31.

Postad 09 September 2008 - 19:03

muulinn
  • muulinn
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Angaende att byta tangentbord: Jag har en 4 gb 701:a som ar inkopt i USA och saledes endast har engelskt tangentbord (som ni kanske ser... :(). Har nu borjat trottna pa det och tanker byta till nordiskt och kopa detta fran foretaget som namnts tidigare i traden, men har nagra fragor rorande detta (novis som jag ar):

- Kommer jag automatiskt att fa svenska bokstaver endast genom att byta tangentbord eller kravs det att jag gor nagon form av uppdatering/laddar ned nagot som stodjer det nya tangentbordet?
- Ar det nagon som bestallt nordiskt tangentbord och som kan bekrafta att det fungerar att kopa via det Linkopingsbaserade foretaget (smidigt att det fanns i min hemstad :)). Alltsa: funkar kontakt, leverans och dylikt som man forvantar sig? Hur fungerar era nya tangentbord i relation till det gamla?

Tack pa forhand!

Postad 09 September 2008 - 20:29

atiko
  • atiko
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

...
- Kommer jag automatiskt att fa svenska bokstaver endast genom att byta tangentbord eller kravs det att jag gor nagon form av uppdatering/laddar ned nagot som stodjer det nya tangentbordet?
...

Du behöver inte köpa ett svensk tangentbord för att byta inmatningsspråk till svenska, jag skriver till exempel det här meddelandet på min 901 som har engelskt tangentbord. Det enda du tjänar på att köpa nytt tangentbord är korrekt tryck på tangenterna. Tangentbordslayout (inmatningsspråk) ändrar du själv. I Windows ändrar man det i kontrollpanelen under "regional and language options -> Languages -> Details", hur man gör i linux, som jag antar att du använder, får någon annan svara på.

Redigerat av atiko, 09 September 2008 - 20:38.

Postad 09 September 2008 - 21:23

heol
  • heol
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Läste igår i Elektronik i Norden att Intel har satt begränsningar på hur moderkort med Atom får "bestyckas".
Tex ingen DVI, det suger, det är väl ganska få som inte har en plattskärm idag i sverige, sen endast en minnesplats och inte någon PCIe x16.
Se (sid 4, "Via tar upp kampen"):
http://www.webbkampanj.com/ein/0811/

Det står även lite här:
http://www.fudzilla....c...8&Itemid=37

Hur fan tänkte Intel nu??? ovanligt dumt...
Är det verkligen såhär?

Redigerat av heol, 09 September 2008 - 21:24.

Postad 09 September 2008 - 22:15

pyrostar
  • pyrostar
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Otroligt smidigt att sätta restriktioner, vad får dom ut av det? Känns ju inte direkt som att det gynnar dom att ha sämre övriga komponenter i de datorerna Atomen sitter i.

Började fundera på att beställa från Lettland jag med eftersom det verkar som man får vänta ihjäl sig här hemma. Och hur är det med Tyskland, var tal om i ett annat forum att någon komponent i 901:an där hade sämre specar medans på andra ställen står det att det inte är någon skillnad, någon som kan bekräfta/dementera detta?
Anledningen till att jag funderar på Tyskland är att en polare ska dit i slutet av veckan..

Postad 09 September 2008 - 22:50

Rayman
  • Rayman
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
ni som har beställt från dom i lettland, har de funkat bra? hur lång tid tog det? har era datorer en ZIF slot?

Postad 09 September 2008 - 23:14

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
jag vet att man kan installera xp på sin eee,och jag vet att det finns guider på nätet..

däremot så tänkte jag fråga,ni som gjort det här i forumet,tyckte ni att det var enkelt?
hur gjorde ni?
för jag är redigt sugen på att avbeställa från cdon nu,och köpa från ett annat ställe..men vill vara säker på att det går någorlunda smidigt att byta till xp på den,och att allting funkar som det ska etc..så man inte står där mitt i natten med en dator med halvfärdiga drivrutiner och ingenting funkar som det ska övehruvudtaget..

Postad 10 September 2008 - 07:24

andlin
  • andlin
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

jag vet att man kan installera xp på sin eee,och jag vet att det finns guider på nätet..

däremot så tänkte jag fråga,ni som gjort det här i forumet,tyckte ni att det var enkelt?
hur gjorde ni?
för jag är redigt sugen på att avbeställa från cdon nu,och köpa från ett annat ställe..men vill vara säker på att det går någorlunda smidigt att byta till xp på den,och att allting funkar som det ska etc..så man inte står där mitt i natten med en dator med halvfärdiga drivrutiner och ingenting funkar som det ska övehruvudtaget..

Det medföljer recovery skivor med 901 som säljs med färdiginstallerad XP. Om du kan få tag i en sån plus en extern cdrom så installerar du XP på ett nafs inkl alla drivrutiner och extra program. Recovery skivorna kommer säkert att dyka upp "där ute".

Jag är själv på jakt efter en svensk XP recovery skiva till 901, har engelsk XP nu.

Redigerat av andlin, 10 September 2008 - 07:29.

Postad 10 September 2008 - 08:26

anru
  • anru
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Fick följande leveransbesked från Multitronics.se idag på en beställning på en PC 901 som jag gjorde för några veckor sedan.

"Vi får dem i lager innom de 1-3 närmaste dagarna denna vecka, direkt vi
har dem på lager skickas den iväg till dej.
Leveranstiden är 4-5 arbetsdagar."

Postad 10 September 2008 - 10:32

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Det medföljer recovery skivor med 901 som säljs med färdiginstallerad XP. Om du kan få tag i en sån plus en extern cdrom så installerar du XP på ett nafs inkl alla drivrutiner och extra program. Recovery skivorna kommer säkert att dyka upp "där ute".

Jag är själv på jakt efter en svensk XP recovery skiva till 901, har engelsk XP nu.

okej =)

jag skrev till multitronic,eftersom dom har en svart 901'a med 20 gb hårddisk på sin sida...
så jag funderade på att avboka min cdon-beställning och köpa därifrån istället..
men jag fick följande mail nu:

"Hej,Vi får den i lager de närmaste dagarna denna vecka.Den har skandinaviskt tangentbord, dvs åäö-tangenter.Leveranstiden är 4-5 dagar från det att vi får den i lager. Med vänliga hälsningarMultitronicJonas "

bah!
så det är väl lika bra att ha kvar sin skitbeställning på 901'an på cdon antar jag. ;)

Postad 10 September 2008 - 10:43

skaneanders
  • skaneanders
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Nu pallar jag inte vänta längre på struliga svenska leverantörer.

Beställde en Asus Eee PC 901 12Gb xp RED 8.9 från http://stores.ebay.com/All4ustoreLV priset blev £286.55 inkl frakt igår kväll. Fick bekräftat idag kl 10:30 att den är skickad.

Beställde även svenska åäö i samma blå färg som redan är på tangentbordet från http://stores.ebay.c...rs-for-Keyboard priset inkl frakt $4.68 fick bekräftelse omedelbart.

Nu är det bara att vänta ett par dagar..........

Redigerat av skaneanders, 10 September 2008 - 11:03.

Postad 10 September 2008 - 11:07

BullyBoy
  • BullyBoy
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Beställde en Asus Eee PC 901 12Gb xp RED 8.9 från http://stores.ebay.com/All4ustoreLV priset blev £286.55 inkl frakt igår kväll. Fick bekräftat idag kl 10:30 att den är skickad.

Beställde även svenska åäö i samma blå färg som redan är på tangentbordet från http://stores.ebay.c...rs-for-Keyboard priset inkl frakt $4.68 fick bekräftelse omedelbart.

Du beställde alltså en röd 901:a och ska ha blått tangentbord till den eller hur menade du? Snyggt ;)

Postad 10 September 2008 - 11:09

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

okej =)

jag skrev till multitronic,eftersom dom har en svart 901'a med 20 gb hårddisk på sin sida...
så jag funderade på att avboka min cdon-beställning och köpa därifrån istället..
men jag fick följande mail nu:

Ojdå, riktigt schysst! Funderar på en svart men vill då ha Linux-versionen. Är det enda som skiljer denna och en "helsvensk" 901:a att Linux är på finska? Skandinaviskt tangentbord, är det identiskt med ett svenskt?

Postad 10 September 2008 - 11:15

skaneanders
  • skaneanders
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Kanske lite otydlig det är den röda xp versionen kallad sakura med vitt tangentbord. Klisterlapparna ÅÄÖ som jag beställt är samma blå färg som vissa symboler på tangentbordet. Se länk

http://cgi.ebay.co.u...1713.m153.l1262

Modellen var betydligt enklare att sälja in hos tjejen som ville att jag skulle vänta tills den kommer till sverige med svenska tangenter. Men va fan, om den är lite fjollig är bara roligt....

Redigerat av skaneanders, 10 September 2008 - 11:17.

Postad 10 September 2008 - 11:27

dbpetrol
  • dbpetrol
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Men knapparna på en EEE 901 är ju mindre än på ett vanligt tangetbord... passar verkligen de på en 901?

Postad 10 September 2008 - 11:30

skaneanders
  • skaneanders
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Men knapparna på en EEE 901 är ju mindre än på ett vanligt tangetbord... passar verkligen de på en 901?

Lapparna är transparenta så det är bokstaven som syns, så även om det genomskinliga är lite större så är det ju bara att skära till så det passar, polarn har det till sin 701 från USA och det ser bra ut.

Postad 10 September 2008 - 11:35

dbpetrol
  • dbpetrol
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Lapparna är transparenta så det är bokstaven som syns, så även om det genomskinliga är lite större så är det ju bara att skära till så det passar, polarn har det till sin 701 från USA och det ser bra ut.

Kanon! Skrapar du av orginaltecknen eller sätter du bara dem brevid?

Postad 10 September 2008 - 11:44

skaneanders
  • skaneanders
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Kanon! Skrapar du av orginaltecknen eller sätter du bara dem brevid?

Jämte, utrymmet räcker till. kolla länken så ser du att orginaltecknen är placerade till vänster på knapparna

http://www.all4ustor...fze4z2myhmg.jpg

Redigerat av skaneanders, 10 September 2008 - 11:46.

Postad 10 September 2008 - 11:52

dbpetrol
  • dbpetrol
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jämte, utrymmet räcker till. kolla länken så ser du att orginaltecknen är placerade till vänster på knapparna

http://www.all4ustor...fze4z2myhmg.jpg

Stort tack! Jag ska testa det med innan jag går och köper ett svenskt tangentbord. Några dollar är det ju värt att testa.

Postad 10 September 2008 - 12:28

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Då har jag beställt en svart 20gb linux från Multitronic. Äntligen! Förhoppningsvis slipper jag allt bök nu med tangenter och laddare samt den svenska styggelsen med 12 gb och xp...

Postad 10 September 2008 - 12:40

Holstein
  • Holstein
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Fick ett svar från Multitronic precis...

"Hej,
Leveransen har tyvärr blivit försenad, vi väntar på besked men det lutar åt att vi får den först den 15.9.

Med vänliga hälsningar
Multitronic"

Det är alltså ingen som får någon leveras innan någon annan...

Postad 10 September 2008 - 13:26

Ades
  • Ades
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Alla sitter och trycker på 901:orna .. För att dom har så många 900:or kvar i lager.. Those bastards!

Klart dom flesta butiker har 901 i lager.

Postad 10 September 2008 - 13:47

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Alla sitter och trycker på 901:orna .. För att dom har så många 900:or kvar i lager.. Those bastards!

Klart dom flesta butiker har 901 i lager.

Tror du på det själv?
Den butik som först av alla släpper 901 lös har ju potential att sälja massor av dem.
Dessutom har nog alla handlare varit medvetna om 901'ans stundande ankomst och därför hållit nere lagret på den "gamla" 900:an.

Min paranoida teori om problemet ser ut såhär:
Jag tror att Asus har skickat de utlovade maskinerna till någon annan marknad som de anser vara viktigare.
Vi får inte glömma att vi faktiskt är en ganska liten marknad enligt tillverkarna. De går ju på antal innevånare, inte antalet teknikgeeks. ;)

Redigerat av mr.keyser, 10 September 2008 - 14:05.

Postad 10 September 2008 - 14:02

Ades
  • Ades
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Tror du på det själv?
Den butik som först av alla släpper 901 lös först av alla har ju potential att sälja massor av dem.
Dessutom har nog alla handlare varit medvetna om 901'ans stundande ankomst och därför hållit nere lagret på den "gamla" 900:an.

Min paranoida teori om problemet ser ut såhär:
Jag tror att Asus har skickat de utlovade maskinerna till någon annan marknad som de anser vara viktigare.
Vi får inte glömma att vi faktiskt är en ganska liten marknad enligt tillverkarna. De går ju på antal innevånare, inte antalet teknikgeeks. ;)

No frigging way dude

Postad 10 September 2008 - 14:11

PsyDuck
  • PsyDuck
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Problemet är komponentbrist (Atomprocessorn).

Postad 10 September 2008 - 15:28

andlin
  • andlin
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Du såg att det var röda blommor nedanför tangetbordet och över paden?? Nice ;)

Postad 10 September 2008 - 16:11

peterwesterstrom
  • peterwesterstrom
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Du behöver inte köpa ett svensk tangentbord för att byta inmatningsspråk till svenska, jag skriver till exempel det här meddelandet på min 901 som har engelskt tangentbord. Det enda du tjänar på att köpa nytt tangentbord är korrekt tryck på tangenterna. Tangentbordslayout (inmatningsspråk) ändrar du själv. I Windows ändrar man det i kontrollpanelen under "regional and language options -> Languages -> Details", hur man gör i linux, som jag antar att du använder, får någon annan svara på.

Men engelska tangentbord brukar ju ha annan layout. Exempelvis saknas <>|-tangenten till vänster om z. Och knapparna kring åäö-enter saknas. Så det brukar vara svårt att direkt mappa engelskt till svenskt.
Men ett tyskt funkar bra, då de bara växlat på y och z och har ett ü istället får å.

Uppdatering: Det skiljer visst på US och Engelskt, vilket jag missat. Ovan gäller US-tangentbord. Engelskt är nog ok.
Se http://en.wikipedia....Keyboard_layout

Redigerat av peterwesterstrom, 10 September 2008 - 16:16.

Postad 10 September 2008 - 16:19

Unregisteredd5a73d06
  • Unregisteredd5a73d06
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Hej

/P

Som någon skrev tidigare runt 3600 för datorn med expressfrakt och allt. Tangentbord från asusparts.eu 288 kronor plus 149 kronor frakt, 437 kronor. Det blir runt 4000-4100 kronor totalt med all frakt, och jag personligen i alla fall fått min 901:a långt innan den släpps här i Svedala. :-)

Postad 10 September 2008 - 16:24

Unregisteredd5a73d06
  • Unregisteredd5a73d06
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Komponentbris? Knappast.. Bara ett fult trick av Asus för att få upp köpsuget bland konsumenterna.. Fler inlägg angående försenade beställningar är reklam för asus. All reklam = Bra reklam!

Det är allmänt känt att det är brist på Intel Atom, du behöver inte hitta på några paranoida konspirationsteorier... ;-)

M.V.H

http://stores.ebay.com/All4ustoreLV

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.