Grand Theft Auto IV (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
6
|
(39)
|
Inga priser | |
Grand Theft Auto IV - Special Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
GTA IV (1069 inlägg)
|
17 år sedan |
GTA IV gamertag tråden (96 inlägg)
|
18 år sedan |
I väntan på GTA (152 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 02 May 2008 - 11:57
Ska dock lira det hos en polare ikv, så jag får komma med en mini recension efter det xD!
Postad 02 May 2008 - 12:13
Rörelserna och uttrycken i ansiktena är rätt bra gjorda tycker jag.
Redigerat av bananplanta, 02 May 2008 - 12:39.
Postad 02 May 2008 - 12:52
-Nextgen gråhet - vill ha det ljusare o livligare ibland
Testa att gå in i displayinställningarna och dra upp "saturation" det ger lite boost i färgerna...tror jag...
Postad 02 May 2008 - 13:28
Har aldrig vare med om detta tidigare , tror ni man får ett nytt av gameshop lr anser dom att d är handhavandefel lr liknande?
Postad 02 May 2008 - 14:26
Även om du skulle få ett nytt kan det nog tyvärr dröja lite... http://www.dn.se/DNe...d=2429&a=766121Helt plötsligt har skivjäveln sluta fungera. Komme upp att skivan var skitig så ja rengjorde den försiktigt å nu fungerar den inte alls
![]()
Har aldrig vare med om detta tidigare , tror ni man får ett nytt av gameshop lr anser dom att d är handhavandefel lr liknande?
Postad 02 May 2008 - 14:51
GTA IV: 609.000 kopior de första 24 timmarna (på både X360 och PS3)
GTA SA: 501.000 kopior de första 24 timmarna (på PS2)
GTA IV: 335.000 kopior de första 24 timmarna (på X360)
Halo 3: 266.000 kopior de första 24 timmarna (på X360)
GTA SA: 677.000 kopior första veckan
lär krossas rätt hårt av GTA IV nu (om det finns några kopior kvar i UK
Allting här
Redigerat av ShaManIX, 02 May 2008 - 14:51.
Postad 02 May 2008 - 15:09
Postad 02 May 2008 - 15:57
//Peter
Postad 02 May 2008 - 16:14
Postad 02 May 2008 - 16:16
Ja ibland undrar man ju vad man har ögonen till egentligen
Postad 02 May 2008 - 16:20
Står session does not exist. Han saknar även free roam i menyn för ranked!! Konstiga är att vi spelade 10 minuter free roam tidigare idag. Sen blev han utkickad och det stog session not available. Anyone???
Postad 02 May 2008 - 16:43
Ja ibland undrar man ju vad man har ögonen till egentligen
Spela tv-spel helt klart, inte är det att läsa iaf
Postad 02 May 2008 - 17:00
Postad 02 May 2008 - 17:18
Nån som känner för lite MP ikväll? Jag är på för en runda vid 20-tiden...
Jao.. Jag la till dig igår Hakan SE. Så kan nog smiska upp dig lite, or whatever u want.
Någon som råkat ut för att ett spelar-läge saknas i multiplayer? Kusinen kan inte joina när vi spelar Free roam på ranked.
Står session does not exist. Han saknar även free roam i menyn för ranked!! Konstiga är att vi spelade 10 minuter free roam tidigare idag. Sen blev han utkickad och det stog session not available. Anyone???
Kan man spela Free Roam som rankad? Kanske man kan.. Verka dock som en väldigt konstig idé.. Är inte Deathmatch då bättre? Kan väl ha poliser igång där med som i Free Roam.
Postad 02 May 2008 - 18:16
Postad 02 May 2008 - 20:02
Postad 02 May 2008 - 20:57
Kan man spela Free Roam som rankad? Kanske man kan.. Verka dock som en väldigt konstig idé.. Är inte Deathmatch då bättre? Kan väl ha poliser igång där med som i Free Roam.
Yes det kan man. Spelat säkert 3-4 gånger. Ligger längst ner på listan under Ranked.
Går säkert lika bra med deathmatch. Bara råkade bli så att vi kom in på Free roam
Postad 02 May 2008 - 21:38
Någon som råkat ut för att ett spelar-läge saknas i multiplayer? Kusinen kan inte joina när vi spelar Free roam på ranked.
Mm, hänt samma sak för mig, väldigt irriterade när man får en invite och får hela tiden upp att man inte kan joina.
Postad 02 May 2008 - 22:04
Det får 6 i betyg av 10 hittills. Kommer säkert revidera mitt betyg senare men just nu känns det som en dålig kopia av GTA 3.
Postad 02 May 2008 - 22:16
Lirat ca 4 timmar nu ikväll hemma hos en kompis. Måste säga att det lever inte upp till förväntningarna hittills. Dryga karaktärer, sämre grafik än väntat samt väldigt mörkt tyckte jag.
Det får 6 i betyg av 10 hittills. Kommer säkert revidera mitt betyg senare men just nu känns det som en dålig kopia av GTA 3.
Jag tror spelet kommer mörkare än vad det ska vara .
Dom flesta verka ha fått skruva upp inställningarna för att få ett bra ljus. I default-inställningarna hos mig så kunde man knappt hitta ut ur lägenheten pga det var så mörkt.
Grafiken tycker jag är rätt bra, när man glider i bilen på morgonen när solen precis kommit upp.. VACKERT! Är nog ännu vackrare i HDTV. Storyn tycker jag verka lovande, av det jag har spelat.
Postad 02 May 2008 - 22:37
Lirat ca 4 timmar nu ikväll hemma hos en kompis. Måste säga att det lever inte upp till förväntningarna hittills. Dryga karaktärer, sämre grafik än väntat samt väldigt mörkt tyckte jag.
Håller med fullständigt.. 6 av 10 är ett rimligt betyg.. Är ju ett helt ok lir, men som radiozo skrev, så är det VÄLDIGT mörkt och dålig grafik.... Sen saknar jag också de där extra grejerna man kunde göra i San Andreas... men men, smaken är ju delad, det märks..
Postad 02 May 2008 - 22:37
Hmm, jag har inte ändrat några ljusinställningar och det är inte alls mörkt på min TV. Konstigt. Ser allt klart i lägenheten och har aldrig funderat på att det är för mörkt för att köra. Och grafiken är ju helt fantastisk (speciellt om man betänker storleken på spelet). Artistiska snillen. Kollade in Nico i närbild när han var jagad av polisen. Munnen halvöppen (bästa tänderna i ett spel hittills), ansträngt uttryck och flackande ögon.Haha. Jo. Tog nog mig 5 minuter att hitta ut ur lägenheten
Klarade av 5 minuter med 6-star rating idag (achievment). Körde ut på tågspåret och väntade. Då kom en polishelikopter och smattrade sönder rutorna så jag körde in i tunneln och sen var det bara att vänta tills biffen var klar. Heh
Postad 02 May 2008 - 23:40
Postad 02 May 2008 - 23:44
Klarade av 5 minuter med 6-star rating idag (achievment). Körde ut på tågspåret och väntade. Då kom en polishelikopter och smattrade sönder rutorna så jag körde in i tunneln och sen var det bara att vänta tills biffen var klar. Heh
Hur fick du 6 stjärnor då? Jag upptäckte ett enkelt sätt att få 6 stjärnor när man inte hade tillgång till alla öar men nu har jag låst upp allt och tror inte det sättet finns kvar, "grindade" du upp dina 6 stjärnor eller "fuskade" du?
Postad 02 May 2008 - 23:46
Blir säkert mycket bättre hemma på min LCD under rätt ljusförhållanden men så mörkt har inga andra spel varit vi spelat hos honom så ngt är skumt i det här spelet. Inte bara jag som klagar på att det är mörkt heller.
Kommer nog som sagt att revidera mitt betyg senare när jag spelat det ordentligt. 4 timmar är inte speciellt mycket.
Bilarna gillar jag inte alls. Visst det är mer realistiskt men de är definitivt inte roligare att köra. När man bytar ut ngt som fungerade bra mot ngt sämre bara för realismens skull så tycker jag det är ett dåligt val. Grymt segt att svänga numera.
Postad 02 May 2008 - 23:51
Lirade det precis hos en polare, och jag blev förvånad över hur bra grafiken var.
Mycket snygga bilar och feta detaljer i spelet också!
Gillar den nya bilrealismen, mycket roligare än på san andreas där man kunde svänga utan att röra sig en meter framåt med bilen.
Tycker spelet är värd sin 10/10.
Redigerat av Unregisteredf664f8f0, 02 May 2008 - 23:53.
Postad 02 May 2008 - 23:52
Grymt segt att svänga numera.
Tyckte det också var jobbigt i början, man kan inte ta svängarna i 100km/h längre, men när man lär sig att köra med att bromsa och bara lite handbroms så blir det mycket roligare när man sätter dom där perfekta svängarna.
Postad 02 May 2008 - 23:52
Visst, det är inget GoW grafiskt sätt, men Next-Gen handlar om så mycket mer än om högupplösta texturer
Ljussättningen är helt underbart, den saken är säkert iaf. Lite svårt att vänja mig vid kontrollerna, men det tar sig nog
Gillar Slowmotion med Cinematic vinkeln, ser mycket koolar ut när man tar kurvorna med den på. Lite jobbigt att hitta rätt kameravinkel när jag kör bil dock, sitter hela tiden och tiltat kameran uppåt, så jag ser vad som finns framför mig.
Redigerat av Fredrik HL, 02 May 2008 - 23:56.
Postad 02 May 2008 - 23:56
Har spelat några timmer nu och gillar spelet skarpt.
Visst, det är inget GoW grafiskt sätt, men Next-Gen handlar om så mycket mer än om högupplösta texturer
Ljussättningen är helt underbart, den saken är säkert iaf. Lite svårt att vänja mig vid kontrollerna, men det tar sig nog
Absolut. Grafik är inte det viktigaste men jag kan icke begripa hur sjutton det kunnat få så högt betyg i grafik i alla recensioner jag sett. Det ser ut som ett 2 år gammalt spel.
Postad 03 May 2008 - 01:01
Man får ta hänsyn till det totala när man betygsätter grafik, varje enskild bil är fulare än dom i PGR 4 men med tanke på antalet bilar + allt folk som rör sig + alla små detaljer som dessutom ska renderas samtidigt i en stor öppen miljö så har dom gjort underverk med grafiken.
För 2 år sedan spelade vi Saints row i öppen miljö sen kom Crackdown och det här är ljusår snyggare än något av dom spelen (enligt mig)
Postad 03 May 2008 - 02:19
Postad 03 May 2008 - 09:46
Annars spelade jag MP för första gången igår. Även om det var roligt att spela tillsammans med folket på MHB så kändes det inte 100% tight. Det kändes för mycket slump i kombination med att man var tvungen att ta fram 'start'-kartan stup i kvarten vilket gjorde att det tappade fart. Jag vet inte vad de kunde ha gjort bättre, men jag är ingen speldesigner heller.
Vi får se när man lär sig lite mer om MP om det blir bättre; lär ju få grinda det för achievements...
6 stjärnor i fem minuter tog jag i en båt. Åkte nära en förbjuden ö och vips var de över mig. Dock lyckades jag undvika polisen genom att bara köra båt så jag fick göra om det.
4 stjärnor plockade jag på flygplatsen, lockade ner alla poliser till nedersta delen; sen körde jag som en galning norrut; under den 10-delen av en sekund som det tog för mig att bli av med stjärnorna och återfå dem pga att jag var kvar på flyglatsen så låste achivementen upp. Annars hade jag nog fått den när jag sprang ifrån 6 stjärnorna ovan...
Postad 03 May 2008 - 10:24
Absolut. Grafik är inte det viktigaste men jag kan icke begripa hur sjutton det kunnat få så högt betyg i grafik i alla recensioner jag sett. Det ser ut som ett 2 år gammalt spel.
Grafiken är ju grym på det, jag tror alldeles för många har blivit bortskämda med grafik efter spel som GoW, CoD4 osv. Men att jämföra dom med GTA som är många gånger större spel är inte rättvist, säg ett spel som är lika stort eller ens nästan lika stort som har bättre grafik. Sedan har GTA aldrig vart känd för sitt grafiska utseende, utan för sin storhet och frihet så för ett GTA är detta grym grafik.
Att ge detta spel en 6:a i betyg är inget annat än brist på god smak
Postad 03 May 2008 - 10:37
Samtalen är alltså för låga :/
Tur att man kör med subs, så spelar det ingen roll
Postad 03 May 2008 - 10:43
Jag skulle göra counter-achivementen. Så jag börjar puckla på en kille, och varje gång han slår så försöker jag göra en counter. Gick inte alls bra utan han slog mig rätt rejält, helt plötsligt kommer en polis, siktar med pistolen mot hans huvud och stuvar in honom i en polisbil.
Samtalen är alltså för låga :/
Tur att man kör med subs, så spelar det ingen roll
Har jag inte märkt, å andra sidan kör jag också med subs så...
Annars är ju pager-signalen från GTA3 som ringsignal rent genialiskt som alternativ.
Postad 03 May 2008 - 10:58
Annars spelade jag MP för första gången igår. Även om det var roligt att spela tillsammans med folket på MHB så kändes det inte 100% tight. Det kändes för mycket slump i kombination med att man var tvungen att ta fram 'start'-kartan stup i kvarten vilket gjorde att det tappade fart. Jag vet inte vad de kunde ha gjort bättre, men jag är ingen speldesigner heller.
Vi får se när man lär sig lite mer om MP om det blir bättre; lär ju få grinda det för achievements...
Var mycket stim igår.
Vet inte om du åkte med i min polisbil i sista rundan, när jag skulle ta en genväg under en bro och så var där vatten under. Innan 10s gått så har jag redan förstört vårt fordon.
MP kanske inte är jätte seriöst, men sketa kul.
Det är lite synd i CnC att man inte hinner skaffa sig feta vapen och så, det är mest bilrace till slutet och inget man hinner gå runt o samla vapen och sen börja köra ifatt.
Dock växte Turf War lite hos mig igår, då just detta ger en alternativ att köra med feta vapen och det blir mer taktik och action.
Tror faktiskt jag har spelat mer multiplayer än va jag spelar singelplayer nu.
Postad 03 May 2008 - 11:08
Postad 03 May 2008 - 11:22
Sweeet, nice som fan för digWOHOOOO.. igår damp spelet ner i brevlådan ihop med 500 bil gates pengar och 12 månaders live!
Till er andra som skickar invites hela tiden
Men puss på er för att ni försöker
Postad 03 May 2008 - 11:30
Vill så gärna ha det nu...
Postad 03 May 2008 - 11:39
bästa tänderna i ett spel hittills
Lite för bra för att sitta på en gammal serb väl? Luktar fejk lång väg.
Hmm, bra ide! Måste försöka hitta nåt bra ställe o komma ner i tunnelbanan då. Hur gjorde du för att få 6 stjärnor? Som nån nämnde var det ju lätt när inte hela staden var upplåst, men hur gör man nu lättast?
51%/32h
Postad 03 May 2008 - 12:07
Var mycket stim igår.
Vet inte om du åkte med i min polisbil i sista rundan, när jag skulle ta en genväg under en bro och så var där vatten under. Innan 10s gått så har jag redan förstört vårt fordon.
Nä, jag körde den andra polisbilen. Såg att ni svängde, hörde alla i ditt team klaga som fan på att du förstört bilen så jag tänkte 'inte tänker jag köra det hållet', så istället fastnade jag i nån gränd och kom inte ut.
Andra höjdpunkter måste ju annars ha varit när man som boss hör snutsirenerna närma sig, alla skriker 'Det är båtar där nere! Hoppa ner i vattnet!' och dör pga att det inte var vatten i slutet på fallet.
Eller synen av 5 pers som försöker och misslyckas att hoppa upp för en klippa för att nå slutmålet.
Eller wtf-momentet när det kommer en ensam polis i en snutbil, vi skjuter honom genom vindrutan, snor hans bil och det var den ENDA polisen vi såg...
Eller det totala kaoset under turf-war.
Eller när.... ja, listan kan göras lång...
Till er andra som skickar invites hela tiden
hade tänkt och köra lite singleplayer innan jag kör online.
Balans.
Det tråkiga är att om man får en invite kan man inte svara på den, utan man måste köra hem till sitt safehouse, spara ordentligt och SEN starta multiplayer.
Visst, det finns auto-save, men lita INTE på den...
Exempel: Jag ska starta min första multiplayer session igår, boxen fastnar på 'session starting' eller 'loading' eller vad det nu stod. Går flera minuter; det är inte boxen som hängt sig då live-guiden fungerar. Vill inte avsluta spelet (tar fan evigheter att starta det igen). Så jag väljer istället att logga ur live och loggar in igen. Vips är min auto-save överskriven med att jag sitter i bilen för första uppdraget...
ja just det, nått de lyckats med i multiplayer som jag glömde nämna var party-systemet. Tyckte det fungerade klockrent...
Postad 03 May 2008 - 12:15
Hur gjorde du för att få 6 stjärnor? Som nån nämnde var det ju lätt när inte hela staden var upplåst, men hur gör man nu lättast?
Enklast är nog att starta om med en ny karaktär.
Du vinner ju inget till din 'riktiga' gubbe, så en slit-och-släng karaktär gör ju inget att skapar för att ta den achievementen...
Edit:
Redigerat av Unregistered6810b893, 03 May 2008 - 12:17.
Postad 03 May 2008 - 12:20
Postad 03 May 2008 - 12:25
Nä, säg vad man vill.. Men MP är fanimed underbart. Inte är det seriöst, och det kan lagga en del, men det är SJUKT kul.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
GTA IV
21 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?