Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Sony Ericsson C905 *

1150 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 08 December 2008 - 19:48

MTD
  • MTD
  • LĂ€rjunge

• 393 inlĂ€gg
  • 0
Jag har haft en underbar tid med min C905.
Är fortfarande riktigt nöjd. Men i lördags pĂ„ morsans 60 Ă„rs fest
sÄ skulle jag sjÀlvklart ta en massa bilder. Dock blev jag vÀldigt besviken nÀr jag idag
förde över dessa till datorn.

Det Àr en massa vita cirklar pÄ nÀstan varenda bild.
Postad bild

Är detta damm innanför linsen?
I sÄ fall - gÄr det att reparera?
Jag har haft min C905 sedan release dagen sÄ det gÄr vÀl inte pÄ garantin va?

Postad 08 December 2008 - 19:57

matvrak
  • matvrak
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr sÄ kallade "orbs"- damm i luften som reflekteras. Jag fÄr det med och andra med mej!

Postad 08 December 2008 - 19:59

MTD
  • MTD
  • LĂ€rjunge

• 393 inlĂ€gg
  • 0
Oh gud va skönt att höra.

Edit: Uhh lÀste pÄ google att mÄnga tror att Orbs Àr energikÀllor, spöken eller andar.
Kusligt!

Redigerat av MTD, 08 December 2008 - 20:14.

Postad 08 December 2008 - 20:24

matvrak
  • matvrak
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0
Ja det kan det ocksÄ vara! haha Men visst, jag tycker att man fÄr dom dÀr "orbarna" lite vÀl ofta. Vet ej om det har med ljussensorn eller blixtens verkan att göra. Men nÄgot "fel" i egentlig mening Àr det nog sÀkert ej!

Postad 08 December 2008 - 22:39

Skyrex
  • Skyrex
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Hej. Är mycket nöjd med denna mobil, köpte den mest för kameran och gps:en. Jag kör lastbil pĂ„ norge och hade planerat att slippa köpa en gps om jag slog till pĂ„ denna mobil. Nu nĂ€r jag testat gpsen verkar den fungera till belĂ„tenhet men en viktig sag jag undrar över Ă€r följande:

NÀr jag slÄr pÄ navigatorn sÄ verkar den koppla upp sig pÄ 3G nÀtet och det fÄr inte hÀnda att den Àr uppkopplad i Norge med tanke pÄ deras taxa. PÄverkar navigatorn nÄgon form av taxa pÄ denna mobil i synnerhet eller mobiler i allmÀnhet? Kan man koppla bort uppkoppling som inte berör satellit och isÄfall hur bör jag Àndra instÀllningar?

Mycket tacksam för svar och jag hÄller tummarna för att jag inte behöver köpa en vanlig gps ocksÄ/Mvh Jimmy

Postad 08 December 2008 - 22:54

MTD
  • MTD
  • LĂ€rjunge

• 393 inlĂ€gg
  • 0

Ja det kan det ocksÄ vara! haha Men visst, jag tycker att man fÄr dom dÀr "orbarna" lite vÀl ofta. Vet ej om det har med ljussensorn eller blixtens verkan att göra. Men nÄgot "fel" i egentlig mening Àr det nog sÀkert ej!

Det var faktiskt första gÄngen jag mÀrkte dessa "orbar".
Har tidigare fotat i lite mörkare rum med "portrÀtt skymning" instÀlld och inte sett dessa innan.
SĂ€kert min moster som hade mycket damm i huset :)
Sen blir det vÀl mer dammpartiklar ju fler mÀnniskor det Àr som rör sig i rummet ocksÄ vad jag förstÄt det som.

Men annars Àr jag helnöjd!

Postad 09 December 2008 - 06:05

tobbis
  • tobbis
  • LĂ€rjunge

• 276 inlĂ€gg
  • 0

Hej. Är mycket nöjd med denna mobil, köpte den mest för kameran och gps:en. Jag kör lastbil pĂ„ norge och hade planerat att slippa köpa en gps om jag slog till pĂ„ denna mobil. Nu nĂ€r jag testat gpsen verkar den fungera till belĂ„tenhet men en viktig sag jag undrar över Ă€r följande:

NÀr jag slÄr pÄ navigatorn sÄ verkar den koppla upp sig pÄ 3G nÀtet och det fÄr inte hÀnda att den Àr uppkopplad i Norge med tanke pÄ deras taxa. PÄverkar navigatorn nÄgon form av taxa pÄ denna mobil i synnerhet eller mobiler i allmÀnhet? Kan man koppla bort uppkoppling som inte berör satellit och isÄfall hur bör jag Àndra instÀllningar?

Mycket tacksam för svar och jag hÄller tummarna för att jag inte behöver köpa en vanlig gps ocksÄ/Mvh Jimmy

Den kopplar upp sig mot 3G för att assisterande start Àr pÄ. Denna anvÀnder sig utav vanlig gsm-positionering för att ta reda pÄ vart du befinner dig och pÄ sÄ sÀtt hitta gps-sateliter snabbare. GÄ in pÄ PLatstjÀnster -> InstÀllningar -> Assisterad start -> och vÀlj aldrig sÄ kommer den inte göra det lÀngre.

Men sen kommer sjÀlva programmet googlemaps/wayfinder anvÀnda sig utav 3G-nÀtet för att ladda ner bilder/kartor/turret...och det kommer du nog inte ifrÄn lika lÀtt...

Postad 09 December 2008 - 07:35

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0

NÄn mer Àn jag som tycker batteritiden Àr kass?
MÄste ladda den MINST varannan dag, om jag anvÀnt den mycket sparsamt, annars varje dag.
StÀmmer ganska dÄligt med spec. pÄ SE:s hemsida, dÀr det stÄr upp till 360 timmar.

Jag tycker att batteritiden Àr riktigt bra.
Jag anvÀnder min en hel del. Skickar mycket SMS/MMS och pratar kanske 30-60min om dagen.
Jag laddar min ungefÀr var tredje/fjÀrde dag. Det tycker jag Àr helt OK.
Kör med 3G pÄ men inte sÄ mycket bluetooth.

Postad 09 December 2008 - 07:41

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr sÄ kallade "orbs"- damm i luften som reflekteras. Jag fÄr det med och andra med mej!

Precis, detta ORB fenomen verkar vara ganska vanligt förekommande hos c905 Àgare.
Jag har dock inte lyckats sett det pÄ dom bilderna som jag tagit men det Àr bara en tidsfrÄga.
Har vÀl fotat i dammfria miljöer :)

Detta fenomen blir allt vanligare pÄ kompakta kameror inte bara mobiler.
Det beror pÄ att en stark blixt sitter för nÀrma linsen. Det blir dÄ för liten vinkel mellan blixt och lins
och detta ska dÄ göra att dessa fenomen kan synas. Men som sagt detta Àr inget som fel/trasigt.

Postad 09 December 2008 - 07:50

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0

LÀmnade tillbaka min femte C905 idag. Tycker att kvaliteten pÄ de som jag fÄtt har varit undermÄlig. FörtillfÀllet Àr jag utan mobil, men slÀngde ivÀg en bestÀllning pÄ en HTC HD. KÀnns sjukt trÄkigt att missa den underbara kameran frÄn C905 dock =/

Men det har helt enkelt blivit för mÄnga problem, alltifrÄn glapp/hackig/seg slajd, glapp med linsskyddet (som satte igÄng kamera dÄ och dÄ), fel pÄ skÀrmen, trasig/defekt/stumm kameraknapp, fel pÄ vanliga knappsatsen m.m. Och allt de hÀr fördelat pÄ fem stycken C905. DÄlig batch kanske?

Mitt sista inlÀgg i den hÀr trÄden förmodligen. Tack för all hjÀlp dock!

OVER AND OUT

TrÄkigt att du har haft sÄ mycket problem med dina c905'or.
Hoppas att du blir nöjd med din HTC. Jag gjorde dock tvÀrt om. Bytte frÄn en HTC till denna lur och det Ängrar jag inte. Var inget stor fan av Windows Mobile och HTC's touch flow grÀnssnitt pÄ det gjorde ju inte saken bÀttre. Visst det Àr snyggt men segare en kola. WM Àr segt utan inblandning av HTC och det blir inte bÀttre med, tyvÀrr.
Tyckte att WM Àr för omstÀndigt. Mycket tryckande och rotande i menyer.
Men som sagt förhoppningsvis blir du nöjd!

Postad 09 December 2008 - 08:01

Skyrex
  • Skyrex
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0

Den kopplar upp sig mot 3G för att assisterande start Àr pÄ. Denna anvÀnder sig utav vanlig gsm-positionering för att ta reda pÄ vart du befinner dig och pÄ sÄ sÀtt hitta gps-sateliter snabbare. GÄ in pÄ PLatstjÀnster -> InstÀllningar -> Assisterad start -> och vÀlj aldrig sÄ kommer den inte göra det lÀngre.

Men sen kommer sjÀlva programmet googlemaps/wayfinder anvÀnda sig utav 3G-nÀtet för att ladda ner bilder/kartor/turret...och det kommer du nog inte ifrÄn lika lÀtt...

Stort tack för svaret. Ang googlemaps/wayfinder, kommer mobilen enbart göra detta nÀr kartor behöver uppdateras som gps ibland Àven behöver vid "förnyelse" eller Àr det ett nödvÀndigt ont som stÀndigt görs med gps:en igÄng?
Mvh Jimmy

Postad 09 December 2008 - 08:15

thetias
  • thetias
  • MĂ€stare

• 2965 inlĂ€gg
  • 0

Jag anvÀnder min en hel del. Skickar mycket SMS/MMS och pratar kanske 30-60min om dagen.

Det lÄter som att man borde krÀva att fÄ ett nytt batteri om den som för mig bara hÄller 24h fasten jag inte pratar sÀrskilt mycket i telefon.

Postad 09 December 2008 - 08:56

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0

Stort tack för svaret. Ang googlemaps/wayfinder, kommer mobilen enbart göra detta nÀr kartor behöver uppdateras som gps ibland Àven behöver vid "förnyelse" eller Àr det ett nödvÀndigt ont som stÀndigt görs med gps:en igÄng?
Mvh Jimmy

TyvÀrr sÄ kommer den alltid att ligga online och ladda ner kartor allt eftersom du kör.
Den lagrar nÀmligen inga kartor i minnet sÄ den Àr beroende av en uppkoppling.

Postad 09 December 2008 - 09:23

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • ForumrĂ€v

• 587 inlĂ€gg
  • 0

Det som fattas nu Àr att kunna Àndra i Cybershot temat (lÀgga in egna bildspel i bakgrunden, program för detta?) och ip-telefoni genom w-lan (sip).

Och hur löser ni IP telefoni?
Det inbyggda fungerar ej...... mÄste ha nÄgot mer program tydligen.

Fring har ej C905 om val pÄ deras sida och frÄgar men dem sÄ kan man anvÀnda anna minifing version (har testat att ladda ned till K850) men dÄ kan man böra köra messenger med mera ej IP telefoni (SIP).
Fring sÀger det ej kan fungera pÄ J2ME telefoner för man mÄste kunna spela in och spela upp ljud pÄ samma gÄng vilket tydligen inte skall gÄ pÄ J2ME telefoner enligt dem.
NÄgra andra program finns ej att ladda ned,eller jo..men dÄ mÄsta man köpa telefonnummer via dem, man kan ej anvÀnda det abbonemag man redan har.
Frun min sÀljer denna och köper en Nokia (N85, N82, N95 etc...)som har detta inbyggt.... surt, trist men sant.

Postad 09 December 2008 - 10:04

mdmar
  • mdmar
  • Wannabe

• 24 inlĂ€gg
  • 0
Fick aldrig svar pÄ min frÄga:

om jag Àr ansluten via Wlan - anvÀnder dÄ telefonen automatiskt Wlan:et nÀr jag surfar? Vill inte riskera att Äka pÄ jÀtterÀkningen för anvÀndande av GPRS....

Postad 09 December 2008 - 10:17

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0

Fick aldrig svar pÄ min frÄga:

om jag Àr ansluten via Wlan - anvÀnder dÄ telefonen automatiskt Wlan:et nÀr jag surfar? Vill inte riskera att Äka pÄ jÀtterÀkningen för anvÀndande av GPRS....

Precis sĂ„ Ă€r det. Är du uppkopplad via wlan sĂ„ anvĂ€nder telefonen den uppkopplingen i första hand.
NÀr den anvÀnder 2G/3G sÄ dyker det upp en liten jordglob uppe i högra hörnet.

Redigerat av TomasL, 09 December 2008 - 13:03.

Postad 09 December 2008 - 10:31

mdmar
  • mdmar
  • Wannabe

• 24 inlĂ€gg
  • 0
Tack Tomas!

DĂ„ tar vi en till:

Àr Opera Mini bÀsta alternativet för surfandet? Har lite problem att komma överens med applikationen...

Postad 09 December 2008 - 10:48

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0

Tack Tomas!

DĂ„ tar vi en till:

Àr Opera Mini bÀsta alternativet för surfandet? Har lite problem att komma överens med applikationen...

Jag tycker att Opera Mini Àr det klart bÀsta alternativet.
Jag tycker att den fungerar bra.

Postad 10 December 2008 - 02:41

9070
  • 9070
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0
Vet inte om denna frĂ„ga stĂ€llts förut? Om jag vill ladda ner spel till telefonen, var gör jag det lĂ€ttast? Och det skall vara gratis oxĂ„! DĂ„ jag gĂ„r in pĂ„ www.zedge.net sĂ„ hittar jag inga spel till C905 men dĂ€remot till massa andra SE telefoner. Är det sĂ„ att jag kan ladda ner en annan telefons spel till min telefon frĂ„n den sidan? AlltsĂ„, kan jag t.e.x ladda ner spel till en K810i till min telefon? Eller har ni tips pĂ„ andra sidor dĂ€r jag kan ladda ner spel?

Tacksam för ett svar

Postad 10 December 2008 - 04:37

matvrak
  • matvrak
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0
NÄn mer som har haft avbrott hela natten till mobilnÀtet med Tele2? Jag trodde först att det var min lur men jag bytte o provade i en annan telefon..samma dÀr. JÀvligt dÄligt av tele" att inte ha newsflash om driftstörningar pÄ sin startsida sÄsom t.ex comhem har! Vi fÄr vÀl se nÀr jag vaknat till liv framÄt dagen om detta funkar. Ett tips Àr att ha tvÄ olika sim-kort frÄn tvÄ olika leverantörer(Àven om jag antar att det kan hÀnda att flera Àn en leverantör kan bli drabbade av fel samtidigt)
Hursomhels jag fick inte ens upp tele2 nÀr jag sökte efter nÀt.

Edit: kl 04:36 hoppade det igÄng igen! DÄ har det nog legat nere sedan 23.00 igÄr minst.
Jag bor i Östergötland.

Postad 11 December 2008 - 15:49

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0

Funderar pĂ„ att skicka in min dĂ„ den absolut inte gĂ„r sĂ„ pass lĂ€nge. NĂ„n som skickat tillbaka till katshing? funkar det bra? Är det vĂ€rt att skicka tillbaka, eller fĂ„r man den tillbaka likadan som innan?

Postad 12 December 2008 - 15:55

mdmar
  • mdmar
  • Wannabe

• 24 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Flera bud om vad Doa egentligen innebÀr?
NÄgon som VET om det Àr 7 dagar, 10 dagar eller vad?

Tacksam för ett snabbt svar:)

Postad 12 December 2008 - 20:49

matvrak
  • matvrak
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0
7 dagar har du pÄ dej att lÀmna in den och fÄ en ny om det Àr fel pÄ den. SkÄl!
DOA - dead on arrival men den behöver inte vara död! Bara felaktig!

Redigerat av matvrak, 12 December 2008 - 20:55.

Postad 12 December 2008 - 23:24

mb_one
  • mb_one
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0
min nerÄt-knapp har blivit helt stum nu, efter en mÄnad, gÄr det pÄ garantin? i sÄ fall tar det lÄng tid o fÄ tillbaka den?

Postad 13 December 2008 - 00:09

matvrak
  • matvrak
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0
Min var stum efter en dag..what can i tell you . Vanligt fel. Japp garantirep. beror pÄ var du lÀmnar den hur lÄng tid det tar.

Postad 13 December 2008 - 10:55

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1425 inlĂ€gg
  • 0

NÄn mer Àn jag som tycker batteritiden Àr kass?
MÄste ladda den MINST varannan dag, om jag anvÀnt den mycket sparsamt, annars varje dag.
StÀmmer ganska dÄligt med spec. pÄ SE:s hemsida, dÀr det stÄr upp till 360 timmar.

Jag hÄller med, batteritiden Àr extremt dÄlig. Att pÄstÄ att passningstiden Àr 360 timmar förstÄr jag inte att de kommer undan med. Det "bÀsta" jag nÄtt upp till Àr 48 tim. Det sjukaste Àr att den för mig drar 10% batteri över natten, trots att jag alltid stÀnger av den nÀr jag ska sova! Dvs den suger över 1% batteri per timme!
Det hÀr kÀnns ju verkligen som ett nedköp, sett till batteriet, jÀmfört med min T68 jag hade innan. DÀr rÀckte minsann batteriet i över en vecka. Det var bÀttre förr!

Postad 13 December 2008 - 21:39

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0

Jag hÄller med, batteritiden Àr extremt dÄlig. Att pÄstÄ att passningstiden Àr 360 timmar förstÄr jag inte att de kommer undan med. Det "bÀsta" jag nÄtt upp till Àr 48 tim. Det sjukaste Àr att den för mig drar 10% batteri över natten, trots att jag alltid stÀnger av den nÀr jag ska sova! Dvs den suger över 1% batteri per timme!
Det hÀr kÀnns ju verkligen som ett nedköp, sett till batteriet, jÀmfört med min T68 jag hade innan. DÀr rÀckte minsann batteriet i över en vecka. Det var bÀttre förr!

Det mÄste vara nÄgot fel pÄ din telefon. Har du den senaste programvaran i den.
Min hÄller utan problem 3dagar om jag anvÀnder den en del. Surfar lite via Wi-fi, skickar en hel del MMS/SMS, lysnnar pÄ musik/radio och fotograferar. Som sagt tre dagar Àr inga problem. Det Àr inte heller ovanligt att det rÀcker att ladda den igÄng i veckan om man anvÀnder lite mera sparsamt.

Postad 14 December 2008 - 01:59

GreatMage
  • GreatMage
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0

Funderar pĂ„ att skicka in min dĂ„ den absolut inte gĂ„r sĂ„ pass lĂ€nge. NĂ„n som skickat tillbaka till katshing? funkar det bra? Är det vĂ€rt att skicka tillbaka, eller fĂ„r man den tillbaka likadan som innan?

Japp jag har skickat tillbaka till katshing och det var skitbra! De skickade en ny c905 samma dag som de fick min. Visserligen gick det pÄ doa men ÀndÄ...B)

Postad 14 December 2008 - 11:07

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlĂ€gg
  • 0
Min c905 fÄr jag ladda varje natt faktiskt, ingen av cybershot serien som jag har haft har klarat 360 timmar ,inte ens 45 timmar har nÄgon av den serien klarat som jag har haft ...

Redigerat av infreeze, 14 December 2008 - 11:10.

Postad 14 December 2008 - 14:14

BobbyMilk
  • BobbyMilk
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Jag har upptÀckt ett problem nÀr jag lssnar pÄ musik, nÀr jag lyssnat ca 40 min sÄ lÄser sig telefonen och det stÄr ett medelande om sÀtt i simkort. Exakt lika varje gÄng just efter 40 min.
Det enda jag kan göra dÄ Àr att ta ur batteriet och starta om telefonen för att fÄ den att funka igen. Jag har uppdaterat te senaste mjukvaran men problemet kvarstÄr. Jag fick bara problem med Gps:en som slutade fungera efter uppdateringen.
Ingen som har haft samma problem?

Postad 14 December 2008 - 19:05

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0

Min c905 fÄr jag ladda varje natt faktiskt, ingen av cybershot serien som jag har haft har klarat 360 timmar ,inte ens 45 timmar har nÄgon av den serien klarat som jag har haft ...

Mycket beror nog pÄ hur mycket man pratar i luren. Den har ju faktiskt bara 4 timmar samtalstid (via 3G).
Det betyder ju det att 1 timmes taltid = 90timmar standby.
Sen kan jag vekligen hÄlla med om att 360 timmar Àr vÀl optimistiskt. Det mÄste vara under vÀldigt gynsamma förhÄllanden.

Postad 15 December 2008 - 20:58

mb_one
  • mb_one
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet om Sony Ericsson Experience Store & Repair Center finns kvar i lund? Borde vÀl gÄ hyfsat fort o fixa min nerÄtknapp dÀr som Àr stum? Eller det gÄr fortare att ta kontakt med TRE för service?

Postad 16 December 2008 - 00:45

matvrak
  • matvrak
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0
Ett tips Àr att alltid ringa o kolla om dom har den reservdelen hemma (om man vet vad problemet Àr och vilken del/delar som berörs av felet) Om man vill har sin lur lagad pÄ stört eller Ätminstone snabbt sÄ Àr det bra att kolla med dom som lagar innan man tar sej till dom och lÀmnar in sin lur. Speciellt nya modeller- dÀr kan det var brist pÄ reservdelar i början!

Redigerat av matvrak, 16 December 2008 - 00:46.

Postad 17 December 2008 - 08:14

9070
  • 9070
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0
Ingen som har laddat ner spel till sin telefon? EfterfrÄgade detta tidigare men har ej fÄtt svar?

Postad 17 December 2008 - 08:32

bkd
  • bkd
  • LĂ€rjunge

• 460 inlĂ€gg
  • 0

Ingen som har laddat ner spel till sin telefon? EfterfrÄgade detta tidigare men har ej fÄtt svar?

Jo, jag har laddat min telefon med lite spel. Vet inte hur det Àr med zedge.net, men hos sonyericsson.se hittar du en del gratisspel. Du kan ju Àven prova med esato.com, tror att de har en del gratis ocksÄ.
Generellt sett sĂ„ fungerar de flesta java-spel, men det bör vara för rĂ€tt skĂ€rmstorlek. Är du osĂ€ker och behöver vĂ€lja efter telefonmodell sĂ„ bör nog all spel för t.ex. K800i och K850i vara kompatibla.

Redigerat av bkd, 17 December 2008 - 08:43.

Postad 17 December 2008 - 20:33

matvrak
  • matvrak
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0
Hmm nÀr man laddar ner kartor till telefonen(via wayfinderŽs map loader), funkar det verkligen sÄ att den EJ tar emot data eller annat frÄn weben/wapen? Det verkar som att man mÄste ha kontakt med wappen/webben/sateliterna för att den ska ladda igÄng kartorna. Vad tror ni?

Redigerat av matvrak, 18 December 2008 - 02:16.

Postad 18 December 2008 - 12:53

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlĂ€gg
  • 0
Maploader fungerar inte med c905'an. Eller ja fungerar gör det ju i den bemÀrkelsen att man kan ladda över kartor till telefonen. Men wayfinder i c905'an fungerar inte med preloaded maps.
Kollar man pÄ wayfinders hemsida sÄ stÄr det att c905'an Àr endast kompatibel med Wayfinder Online.

Redigerat av TomasL, 18 December 2008 - 12:53.

Postad 18 December 2008 - 13:45

mb_one
  • mb_one
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0

Ett tips Àr att alltid ringa o kolla om dom har den reservdelen hemma (om man vet vad problemet Àr och vilken del/delar som berörs av felet) Om man vill har sin lur lagad pÄ stört eller Ätminstone snabbt sÄ Àr det bra att kolla med dom som lagar innan man tar sej till dom och lÀmnar in sin lur. Speciellt nya modeller- dÀr kan det var brist pÄ reservdelar i början!

Ringde till SonyEricsson Experience Center i Lund, dom skickar numera ivÀg alla reparationer av mobiler, han rÀknade med 4-6 veckor för att ÄtgÀrda problemet, inte aktuellt dÄ jag Äker utomlands i 3 mÄnader runt nyÄr ock skulle vilja ha med mobilen pÄ resan, mest med tanke pÄ kameran. nÄgon som vet nÄt stÀlle som utför sÄdana hÀr reparationer i SkÄne nÄgonstans? Det Àr "joysticken" som krÄnglar, nerÄt och vÀnster Àr helt stumma.

Postad 18 December 2008 - 19:25

Silverfisken
  • Silverfisken
  • ForumrĂ€v

• 588 inlĂ€gg
  • 0
Har just fÄtt denna telefon. Imponerande och jÀttebra kameraa. Samt inte sÄ mycket större Àn en k750i (ryms i jackfickan lÀtt).

Var kan man ladda ner coola animerade teman till c905..och skÀrmslÀckare? Jag Àr inte speciellt imponerad av alla de tema som jag hittar nÀr jag söker lÀtt pÄ c905 themes, som har gjorts i theme creator. Standard teman utan nÄt flashigt. Jag vill gÀrna kunna installera Flash teman och Àndra menyerna. Ffinns det sÄdana och support/program för det?

De teman som ligger i mobilen tycker jag ser ganska basic ut. De snyggar inte upp mobilen direkt.

Postad 19 December 2008 - 01:19

9070
  • 9070
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0
En bra sida dÀr man kan ladda ner prylar + göra egna Àr: www.zedge.net

Finns sÀker flera men det Àr den som jag anvÀnder iaf (efter tips pÄ detta forum)

Postad 22 December 2008 - 21:29

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • LĂ€rjunge

• 497 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som har haft problem med kameran pÄ sin 905a?
Köpte en nu i fredags men har upptÀckt att kameran inte funkar som den ska, eller det Àr vÀl mest blixten som inte funkar riktigt..
Trots att blixten Àr instÀlld antingen pÄ auto eller röda ögon reducering sÄ blinkar symbolen som berÀttar att kameran vill anvÀnda blixten, trots att den i bÀgge dom lÀgena Àr tillÄtet för ljussensorn att avgöra det sjÀlv.
Detta resulterar i att enbart med blixten manuellt avslagen tar kameran bilder och i bÀgge dom andra lÀgena sÄ vÀgrar den att bÄde fokusera och ens ta nÄt kort, det bara blinkar om behovet av blixten..

NÄn mer Àn jag som haft samma fel? Och framförallt, vad gör jag?
DOA gÄr ut pÄ fredag.. :/

Postad 22 December 2008 - 23:48

matvrak
  • matvrak
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0
SlÀng tillbaka den och fÄ en ny!

Postad 26 December 2008 - 01:05

Unregisteredc6f6da88
  • Unregisteredc6f6da88
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som har haft problem med kameran pÄ sin 905a?
Köpte en nu i fredags men har upptÀckt att kameran inte funkar som den ska, eller det Àr vÀl mest blixten som inte funkar riktigt..
Trots att blixten Àr instÀlld antingen pÄ auto eller röda ögon reducering sÄ blinkar symbolen som berÀttar att kameran vill anvÀnda blixten, trots att den i bÀgge dom lÀgena Àr tillÄtet för ljussensorn att avgöra det sjÀlv.
Detta resulterar i att enbart med blixten manuellt avslagen tar kameran bilder och i bÀgge dom andra lÀgena sÄ vÀgrar den att bÄde fokusera och ens ta nÄt kort, det bara blinkar om behovet av blixten..

NÄn mer Àn jag som haft samma fel? Och framförallt, vad gör jag?
DOA gÄr ut pÄ fredag.. :/

Det dÀr Àr inget problem alls. Blinket innebÀr att blixten laddar, vÀnta tills det blinkat klart sÄ kan du fotografera.

Postad 26 December 2008 - 01:13

Unregisteredc6f6da88
  • Unregisteredc6f6da88
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0

Maploader fungerar inte med c905'an. Eller ja fungerar gör det ju i den bemÀrkelsen att man kan ladda över kartor till telefonen. Men wayfinder i c905'an fungerar inte med preloaded maps.
Kollar man pÄ wayfinders hemsida sÄ stÄr det att c905'an Àr endast kompatibel med Wayfinder Online.

C905 fungerar med förinstallerade kartor. Det Àr det besked jag fick av Wayfinders support och det Àr ocksÄ min egen erfarenhet efter att ha laddat ner kartor med maploader och sedan navigerat utan att uppkoppling skedde för att hÀmta kartor över nÀtet. TÀnk pÄ att kartorna skall ligga pÄ samma minne som programvaran - spara alltsÄ inte kartorna pÄ minneskortet.

Postad 26 December 2008 - 14:55

matvrak
  • matvrak
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0
Jag sparade pĂ„ telefonens minne o inte tusan funkade det med preloaded maps. PÅ wayfinders sida stpr det att det EJ funkar med preloaded maps pĂ„ C905.

Postad 27 December 2008 - 20:12

Unregisteredc6f6da88
  • Unregisteredc6f6da88
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0

Jag sparade pĂ„ telefonens minne o inte tusan funkade det med preloaded maps. PÅ wayfinders sida stpr det att det EJ funkar med preloaded maps pĂ„ C905.

Jag har svÄrt att lÀnka nu eftersom jag surfar med telefonen, men googla pÄ wayfinder + C905 och lÀs pressmeddelandet frÄn wf angÄende C905. Nog verkar det som om de menar att förinstallerade kartor funkar. Annars Àr det ju extremt luddigt formulerat att nÀmna möjligheten att ladda ner kartor till telefonminnet med maploader.

Har idag tittat nÀrmare pÄ hur navigeringen arbetar. Navigerade en strÀcka pÄ 70 kilometer i ett omrÄde som jag laddat ner kartor för. Under denna strÀcka anslöt telefonen till nÀtet vid cirka fem tillfÀllen. Sammanlagd nedladdad datamÀngd vid resans slut var ungefÀr 70 kb. Om detta motsvarar nedladdning av hela kartmaterialet eller bara kompletterande info Àr svÄrt att avgöra. Man fÄr i sÄ fall göra ett test efter att ha flyttat bort kartfilerna frÄn telefonen.

Postad 27 December 2008 - 23:36

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • LĂ€rjunge

• 497 inlĂ€gg
  • 0

Det dÀr Àr inget problem alls. Blinket innebÀr att blixten laddar, vÀnta tills det blinkat klart sÄ kan du fotografera.

grejen var ju att blinkandet slutade tyvÀrr aldrig.
pÄ min nya slutar det efter nÄn sekund vilket jag gissar Àr normalt, men pÄ det trasiga kunde kameran vara pÄ i flera minuter utan att blixten blev fÀrdig.
sÄ nÄt fel mÄste det ha varit.

Postad 28 December 2008 - 12:01

Peter182
  • Peter182
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Funderar pÄ denna eller en W902..
Jag vill bÄde ha bra kamera och musikspelare sÄ undrar om nÄgon anvÀnt sin C905 som musikspelare och hur lÀnge batteriet verkar hÄlla som det? Lika lÀnge som taltid eller lÀngre?

Sen vet jag inte om man vÄgar köpa en C905 med tanke pÄ hur kvalitén verkar nÀr man lÀst igenom alla dessa 25 sidor :( . KÀnns som att W902:an borde hÄlla bÀttre (ingen slajd osv) men kan inte lÄta bli att vara lite nojjig över det höga SAR vÀrdet..

Postad 28 December 2008 - 13:21

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • ForumrĂ€v

• 538 inlĂ€gg
  • 0
Köpte mig en c905 hÀromdagen och var precis som du sÀger lite orolig.

Sen tror jag nÄgonstans att det bara Àr dom med strul som skriver och de som Àr nöjda hör man inte sÄ mkt ifrÄn :(

Jag hade ju LG Renoir och var inte alls missnöjd men saknade en riktigt stark xenonblixt som jag hade förr i N82. Sen hur man Àn gör sÄ Àr det ju lite fibbligare att skriva in text och sms pÄ en touchlur, mina stora fingrar ville ha en vanlig knappsats iaf. Ville inte ha en N82 IGEN ( haft typ 3 st och alla funkat som en dröm men man var ju mer sugen pÄ nÄgot nyare ) Jag gick till en butik och fingrade lite pÄ de nya c905:orna ( fick dom till att hÀmta alla pÄ lagret ) och pÄ nÄgon kÀndes navigationsknappen lite skum och stel i "uppÄtlÀget". Tog ju en som kÀndes bra och allt verkar lira mkt fint.

Kameran verkar grym och bÀttre Àn de negativa tester man lyckats lÀsa hÀr o var. Blixten Àr sjukt stark och inomhusbilderna blir toppen. Inte hunnit testa den ute i bra ljus Ànnu men jag betvivlar att den slÄr Renoiren dÀr men bÀttre pÄ inomhusbilder iaf. Mkt anvÀndarvÀnlig med kamerafunktionerna knutna till olika knappar m.m och framförallt sÄ minns luren dina instÀllningar du hade sist. Det Àr sjukt irriterande pÄ LG, Nokia mfl dÀr allting nollas sÄ fort du stÀnger lins-skyddet.

WebblÀsaren kÀnns bra, wifi funkar toppen, GPS:en funkar fint, knapparna, sliden, lins-skyddet m.m kÀnns bra. Lite lite glapp Àr det ju i sliden men det mÄste det nog vara för att den skall löpa smidigt förmodligen. Alla kÀndes likadana iaf och inget som störde mig.

SÄ jag tror man har mkt att vinna pÄ att gÄ in i en fysisk butik och fingra lite. Sen har de ju oftast en DOA policy om du hittar nÄgot fel inom en vecka sÄ du kan byta den smidigt. Det blir ju dyrare sjÀlvklart men kanske vÀrt dom hundralapparna i slutÀnden.

Postad 28 December 2008 - 17:02

matvrak
  • matvrak
  • AnvĂ€ndare

• 130 inlĂ€gg
  • 0
Vad ska man göra för instÀllningar för att ens telefon ska hitta ens dator (wi-fi)?
AlltsÄ vad ska man stÀllin in för nÄgot nÀr man skapar sitt nÀtverk i datorn?

AlltsÄ som jag har förstÄtt det sÄ skapar man ett ad-hoc-nÀtverk men jag lyckas aldrig logga in pÄ det nÀr min telefon har hittat det. Jag lyckas inte ansluta nÀr jag försökt logga in med mitt lösenord. Vad Àr det som felas?

Redigerat av matvrak, 29 December 2008 - 06:33.

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Så här ser det ut 2026-09-24. Lite småfix kvar.
    genstruktur
    2026-09-24 15:07:01
  • Kabelkanaler
    genstruktur
    2026-09-23 18:11:05
  • Testar lite olika ljus på belysningen
    genstruktur
    2026-09-23 18:09:20
  • Tillverkning av en takbalk till
    genstruktur
    2026-09-23 18:08:13
  • Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.