Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *

1328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Omnia SGH-i900 8GB 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Samsung Omnia SGH-i900 16GB (Mobiltelefoner) 4 8.151514 (32) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 27 November 2008 - 01:26

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Hejsan! hjälp mig nu snälla.

sitter här med min precis nya omnia men fattar faktiskt inte hur man kopierar över en vanligt film till minnet på mobilen. sitter här med active sync och den klagar bara på att det är för lite minne men min film är ju bara på 300 mb och det är 15GB ledigt! hur gör jag för att skicka över musik & film till min kära telefon.

tack för snabb hjälp!!

Leta upp mappen Min Lagring och lägg filmen där:)

Postad 27 November 2008 - 08:39

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0

Tjena, har vart ägare av en Omnia nu i ca 2 veckor och måste säga att den börjar kännas bekväm. Min första windows mobil och måste erkänna att jag vart nära att ge upp ett par gånger för att jag inte fick saker att fungera men till slut så:)

Två tips till alla Omnia (windows mobil) ägare är att man måste tänka Windows och PC hur illa det än kan låta, lol

1) Tex email som inte fungerar, allt kan vara rätt inställt men man måste även ange vilken uppkoppling den skall använda så har man angett wifi och försöker via gprs så måste man ändra om...

2) Windows har ju sitt berömda höger klick som jag undrade vart den tog vägen men till sists så råkade jag hålla fingret lite för länge och vips så kom "höger klicks" menyn fram vilket löst typ 99% av alla "vart anger man xx.mps som ljudsignal, bakgrundsbild" etc etc

Fråga ang "högerklicks"-menyn under punkt 2, hur får man fram den? Du skriver att du höll fingret lite för länge, vart gör du det? Får inte till det alls :unsure:

Sen är jag inte riktigt bekväm med Touchplayer, la över en filmfil o det hackade som bara den.... vad behöver jag göra?

Postad 27 November 2008 - 08:44

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Fråga ang "högerklicks"-menyn under punkt 2, hur får man fram den? Du skriver att du höll fingret lite för länge, vart gör du det? Får inte till det alls :)

Finns inte på alla saker.
Men för ett exempel gå till filhanteraren, leta rätt på en .mp3 fil och tyck på den ett tag. En cirkel kommer runt fingret och du får lite val du kan göra med filen typ använd som ringsignal.

Postad 27 November 2008 - 09:37

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Om man har installerat spb mobile shell, är det lätt att gå tillbaka till ursprungsinstallationen om man skulle ångra sig?
Är det bara att göra en hårdvarureset och installera det multilanguage OS som följde med igen, eller är det problematiskt?

Postad 27 November 2008 - 09:57

peon
  • peon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hade samma problem själv tills jag stängde av push e-post och synkar manuellt. Nu håller den cirka 4 dygn vid normal användning om jag inte kör t ex GPS som drar mycket batteri.

Stängde av push e-post och att den kopplar ner gprs efter 60sec (reg hack), Jäklar var batteriet vart bättre.. 80% batteri kvar efter 24h med lite surfande och musik.. Grymt! Synd att man måste skicka in telefon pgav nå jäkla damm/pixelfel på skärmen

Redigerat av peon, 27 November 2008 - 09:58.

Postad 27 November 2008 - 10:03

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Stängde av push e-post och att den kopplar ner gprs efter 60sec (reg hack), Jäklar var batteriet vart bättre.. 80% batteri kvar efter 24h med lite surfande och musik.. Grymt! Synd att man måste skicka in telefon pgav nå jäkla damm/pixelfel på skärmen

Vad behöver man ändra/sätta i registryt för att koppla ner gprs efter 60 s? Skriv eller länka instruktion!

Postad 27 November 2008 - 10:57

peon
  • peon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag följde detta.
You will need a registry editor to make these changes. You can download a free registry editor from http://www.phm.lu/pr...cketPC/RegEdit/. Download the Pocket PC 2002/2003 (ARM/PXA) version and install it on your mobile phone.

To change the settings follow the detailed steps listed on this page. I have listed the steps in brief. You will need to use the registry editor to make the changes.

HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\

The 1st key is DWORD CacheTime the number denotes the number of seconds to wait before the auto disconnect, by default it is 600 seconds.

the 2nd key is Multiline value / String SuspendResume which can have 2 values

~GPRS! :- 3G always On
GPRS_bye_if_device_off :- timeout after CacheTime

On my phone it was set to ~GPRS! due to which the connection was never terminated.

Postad 27 November 2008 - 12:59

Unregistered468c32b1
  • Unregistered468c32b1
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Precis fått min Omnia från tre.

Har preblem med windowsmobil skivan jag fick med. När jag sätter i den får jag upp felmeddelandet: "No found valid language XML file!" sen kommer jag inte längre. Kör win XP pro SP-3 på datorn. Går inte att öppna skivan alls. Är den defekt?

Hur stänger man av push e-post?

MvH Jona

Redigerat av Unregistered468c32b1, 27 November 2008 - 14:33.

Postad 27 November 2008 - 14:52

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Precis fått min Omnia från tre.

Har preblem med windowsmobil skivan jag fick med. När jag sätter i den får jag upp felmeddelandet: "No found valid language XML file!" sen kommer jag inte längre. Kör win XP pro SP-3 på datorn. Går inte att öppna skivan alls. Är den defekt?

Hur stänger man av push e-post?

MvH Jona

ActiveSync-Schemaläggning-manuellt på både hög- och lågbelastningstid. Ökar batteritiden avsevärt.

Postad 27 November 2008 - 19:49

völund
  • völund
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Hej !

Hur upplever ni tangentbordet på omnian?
Är det horisontella querty tangenterna att föredra?
Hur upplever ni haftic-feedback, bra eller dåligt?
Hur fungerar txt9?
Hur snabbt kan ni skriva, laggar det nåt om ni skriver snabbt eller är responsen bra?
Hur är batteritiden om ni lyssnar på musik? (lyssnar själv ca 4 timmar/dag)
Hur fungerar bluetooth lurar till omnian?

//Jonas

Postad 27 November 2008 - 20:58

Unregistered468c32b1
  • Unregistered468c32b1
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

ActiveSync-Schemaläggning-manuellt på både hög- och lågbelastningstid. Ökar batteritiden avsevärt.

På min omnia är schemaläggning gråmarkerad. Kan inte ändra nåt där. Innebär det att push-email redan är avstängt?

Mvh Jonas

Postad 27 November 2008 - 22:04

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Hur är erat bakstycke när det gäller passform & så? Mitt bakstycke är lite "sladdrigt" uppe i högra hörnet där det står gps. Det märks om jag trycker där lite lätt, då glappar det, känns lite sådär.

Postad 27 November 2008 - 22:35

Unregistered468c32b1
  • Unregistered468c32b1
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Hur är erat bakstycke när det gäller passform & så? Mitt bakstycke är lite "sladdrigt" uppe i högra hörnet där det står gps. Det märks om jag trycker där lite lätt, då glappar det, känns lite sådär.

Tog och inspekterade mitt noga nu. Mitt ser ut att sitta perfekt hela vägen runt.

Postad 27 November 2008 - 23:05

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Hm min Omnia la av efter bara en dag :-( Går inte att stänga av den måste ta ur batteriet Har provat att reseta och formatera men inget av det hjälper. När jag startar upp den kommer först Omnia loggan sen kommer det upp en blå skärm med en stappel sen blir skärmen svartgrå och inget mer händer. Någon som har något förslag? Telefonen är baraen dag gammal så jag hoppas jag får en ny på Tre butiken. Bara dom inte börjar krångla med att den ska in på lagning. /// Sanna

Postad 28 November 2008 - 07:58

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Det finns tydligen en gratis programuppdatering till Route66, någon som testat installera den?
Fungerar det bra?
Märks det någon skillnad?

http://66.com/suppor...p...ail&prod=21

Postad 28 November 2008 - 08:14

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Det finns tydligen en gratis programuppdatering till Route66, någon som testat installera den?
Fungerar det bra?
Märks det någon skillnad?

http://66.com/suppor...p...ail&prod=21

Jag upplever den här versionen som kvickare och att den hittar satelliterna snabbare.

Postad 28 November 2008 - 09:37

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag upplever den här versionen som kvickare och att den hittar satelliterna snabbare.

Va det några problem att uppdatera? måste man cynkronisera nycklar igen efter uppgradering?

Postad 28 November 2008 - 10:23

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Va det några problem att uppdatera? måste man cynkronisera nycklar igen efter uppgradering?

Nej!

Bara följ instruktionen på uppdateringssidan.

Postad 28 November 2008 - 13:21

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att ta hem hastighetskameror gratis till route 66.
om inte, vad kostar det att ta hem det?

Postad 28 November 2008 - 14:22

smällfet
  • smällfet
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag hade precis samma lilla problem. Högre överdelen av bakstycket låg inte slimmat mot telefonen så att det blev ett pyttelitet men väldigt irreterande glappande när man tog i den. Jag tycker sådant är extremt störande och eftersom jag inte lyckades fixa det själv genom att böja lite på det så fick jag tillslut nog och gick till Telenor för att be dem byta ut det eller ordna det på något sätt. Det gick ju dock tyvärr inte att byta bakstycket men den briljante säljaren kom med en så här i efterhand ganska så solklar lösning på problemet:) Stoppa en bit papper innenför bakstycket, det trycker ut det så att kanterna spänns in och telefonen känns sedan som en solid tegelsten i handen:)

För övrigt så har jag haft telefonen i 3 veckor nu och förutom att jag fick byta ut de 2 första exemplaren jag fick pga pixelfel i displayen så är jag ganska nöjd. Menyerna är dock urtråkiga så det blir att skaffa Spb eller vad det heter. jag har dock ett par problem som jag inte lyckats klura ut:

1. Jag har märkt att flera andra stör sig på detta och jag inte hittat något vettigt svar till problemet. Displayen tänds och släcks stup i kvarten, trots att telefonlåset är på? Extremt störande när telefonen ligger på bordet och tänd och släcks hela tiden:( Jag har fipplat med olika inställningar i rörelsekänslighet osv men inget tycks hjälpa?

2. Menyer är på engelska. Hur ändrar man det till svenska? När jag fick exemplaret jag har nu så ville säljaren i butiken kolla så att det inte var pixelfel även på denna (vilket det var iofs, dock inte så farligt så jag tog den) och då gick han förbi setupen som är i början har jag för mig. Hur ändrar jag tillbaka och kan man göra det utan att behöva nollställa hela telefon?

3. Jag har likt många andra problem med Route66. De nordiska kartorna är låsta och när jag ska synka under extra/maps så kommer det hela tiden upp connection error. Ska man göra några inställningar här eller?

Postad 28 November 2008 - 17:03

Spades
  • Spades
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
hej hej!

Köpte min underbara omnia från tre och fick då med route66, har ett par frågor om det bara:

Installerade route66 och startade det. Den hittar sjölva gps:en och sedan står det något i stil med "positioning gps" och sedan händer inget. väntade en stund men inget hände. kan snurra runt på jordgloben och zooma in och så men inget mer händer. Eller det kanske tar en lång stund första gången?

Står även att nordens kartor är låsta. men dom finns väl med på minneskortet man får med va?

Och den andra frågan. det ska inte kosta något om man har avaktiverat Enhanced GPS i telefonen va? Har för mig att den inte ska använda gprs för att positionera sig då.

Pillade något med installäningarna med comportarna i inställningarna, kanske är det som gör att den inte hittar eller?

Någon vänlig själ med gpsprogram, helst route66, kanske kan posta sina inställningar i programs och hardware-flikarna i External GPS-inställningarna?

annars är det en rolig telefon. letar efter program till den som man kan ladda in i den :-)

Mvh Spalle

Postad 28 November 2008 - 17:11

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag följde detta.
You will need a registry editor to make these changes. You can download a free registry editor from http://www.phm.lu/pr...cketPC/RegEdit/. Download the Pocket PC 2002/2003 (ARM/PXA) version and install it on your mobile phone.

To change the settings follow the detailed steps listed on this page. I have listed the steps in brief. You will need to use the registry editor to make the changes.

HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\

The 1st key is DWORD CacheTime the number denotes the number of seconds to wait before the auto disconnect, by default it is 600 seconds.

the 2nd key is Multiline value / String SuspendResume which can have 2 values

~GPRS! :- 3G always On
GPRS_bye_if_device_off :- timeout after CacheTime

On my phone it was set to ~GPRS! due to which the connection was never terminated.

Är det någon som vet lite mer bra hacks för att förbättra batteritiden en aning. Hade gärna uppskattat om jag kund få den att hålla lite längre än i dagsläget

Smällfet:Svar på fråga 3 är att m du sättre i minneskortet i datorn och syncar de med din Rout 66 så kommer kartan att låsa up sig. Det gjorde min i varje fall

Postad 28 November 2008 - 18:34

Unregisterede68df972
  • Unregisterede68df972
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag har en liten fundering. Är de någon som vet hur man kan få bort "nytt sms" funktionen? Den som ploppar upp och visar direkt på skärmen vad som står i sms:et när det blir motaget? Jobbigt om vem som helst kan läsa ens nyinkomna sms bara för att man råkat lämna telefonen på bordet tex. Tacksam för ett svar.

Settings -> Sounds and notifications -> Notification -> I dropdown meny "Events" välj: Messaging Incoming text message -> ta bort markeringen som visar inkommande sms direkt på skärmen. Upprepa för mms.

Jag har en fråga. Var hittar jag mappen "mobile favorites"?

Postad 28 November 2008 - 19:47

JormaB
  • JormaB
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack Alster, du är en klippa!

Postad 28 November 2008 - 20:45

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag hade precis samma lilla problem. Högre överdelen av bakstycket låg inte slimmat mot telefonen så att det blev ett pyttelitet men väldigt irreterande glappande när man tog i den. Jag tycker sådant är extremt störande och eftersom jag inte lyckades fixa det själv genom att böja lite på det så fick jag tillslut nog och gick till Telenor för att be dem byta ut det eller ordna det på något sätt. Det gick ju dock tyvärr inte att byta bakstycket men den briljante säljaren kom med en så här i efterhand ganska så solklar lösning på problemet:) Stoppa en bit papper innenför bakstycket, det trycker ut det så att kanterna spänns in och telefonen känns sedan som en solid tegelsten i handen:)

För övrigt så har jag haft telefonen i 3 veckor nu och förutom att jag fick byta ut de 2 första exemplaren jag fick pga pixelfel i displayen så är jag ganska nöjd. Menyerna är dock urtråkiga så det blir att skaffa Spb eller vad det heter. jag har dock ett par problem som jag inte lyckats klura ut:

1. Jag har märkt att flera andra stör sig på detta och jag inte hittat något vettigt svar till problemet. Displayen tänds och släcks stup i kvarten, trots att telefonlåset är på? Extremt störande när telefonen ligger på bordet och tänd och släcks hela tiden:( Jag har fipplat med olika inställningar i rörelsekänslighet osv men inget tycks hjälpa?

2. Menyer är på engelska. Hur ändrar man det till svenska? När jag fick exemplaret jag har nu så ville säljaren i butiken kolla så att det inte var pixelfel även på denna (vilket det var iofs, dock inte så farligt så jag tog den) och då gick han förbi setupen som är i början har jag för mig. Hur ändrar jag tillbaka och kan man göra det utan att behöva nollställa hela telefon?

3. Jag har likt många andra problem med Route66. De nordiska kartorna är låsta och när jag ska synka under extra/maps så kommer det hela tiden upp connection error. Ska man göra några inställningar här eller?

Svaret till fråga 1 beror på ditt sim kort! Hade själv samma problem, mailade då samsungs support och fick till svar att det troligtvis är minneskortet eller sim-kortet. Tog ur minneskortet, men problemet var kvar. Åkte då till telenor som jag har som operatör och fick ett nytt sim.
Hade ett gammalt vodafone sim i, typ 41.
Ska stå ett nummer på simkortet och 41 orna har det här problemet, nu fungerar den perfekt!

Fråga 2

Sätt i minneskortet du fick med telefonen och installera multilanguage OS, och välj svenska.

Postad 29 November 2008 - 10:25

chilinöt
  • chilinöt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Slutar garantin att gälla ifall man installerar SPB mobile shell?
Bra sugen på att köpa.

Postad 29 November 2008 - 12:23

chilinöt
  • chilinöt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Bifogad fil  snapon.JPG   356.26K   2 Antal nerladdningar

Någon som har beställt från themobilestore.se? Vad är det för typ av skärmskydd dom har, är det liknande InvisibleShield eller mer budget?

Jag beställde SnapOnCover för 125spänn för snart 2veckor sen, hämtade ut den igår kväll.
Skickas från Hongkong om jag minns rätt..

Nöjd är jag iaf! Bra priser om inte annat.
Bifogar en färsk bild tagen med en w810 :)

Postad 29 November 2008 - 14:17

maglif
  • maglif
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!
Jag behöver en liten tutorial i hur man lägger till filer i touchplayer när jag skapat en spellista.
Jag får inte till det helt enkelt. Har gått efter instruktionsboken, men nej det funkar inte.

Postad 29 November 2008 - 16:48

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Slutar garantin att gälla ifall man installerar SPB mobile shell?
Bra sugen på att köpa.

Det kan jag inte tänka mig. SPB mobile shell är bara ett program som du installerar - det står dig fritt att intallera hur mycket program du vill, men om du börjar lägga över hemmagjorda ROMs så hamnar nog saken i ett annat läge. Det enda som händer när du lämnar in den, och de lägger in ett nytt ROM är att du tappar allt du installerat och konfigurerat, så då kan det vara bra med en backup... t ex SPB Backup som funkar bra.

Postad 29 November 2008 - 21:57

Shawty
  • Shawty
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
kan någon förklara om active sync för mig? Jag försöker få till det med WMP 11 , men det går ej att synkronisera .avi videos där.. Det står bara "Fel!" efter någon sekund av synkroniseringsprocessen.. Fick dock in lite musik, men det är mindre viktigt då jag ej kommer använda Omnian för musikspelande ..

Jag har också synkroniserat datorns filer med omnians filer, och sedan kopierat och klistrat in ett avsnitt av Two and a half men i .Avi form från datorns C: till luren genom utforskaren.. Detta syns dock inte genom utforskarläget på Omnian, bara på datorn...

Help pls !

Postad 29 November 2008 - 22:42

iceman79
  • iceman79
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

kan någon förklara om active sync för mig? Jag försöker få till det med WMP 11 , men det går ej att synkronisera .avi videos där.. Det står bara "Fel!" efter någon sekund av synkroniseringsprocessen.. Fick dock in lite musik, men det är mindre viktigt då jag ej kommer använda Omnian för musikspelande ..

Jag har också synkroniserat datorns filer med omnians filer, och sedan kopierat och klistrat in ett avsnitt av Two and a half men i .Avi form från datorns C: till luren genom utforskaren.. Detta syns dock inte genom utforskarläget på Omnian, bara på datorn...

Help pls !

Det är bättre du ändrar usb till masslagring istället för active sync. Gå in under inställningar och gå till USB. välj Masslagring, min lagring.
Då fungerar telefonen som ett usb-minne typ. bara att föra över vilka filer du vill och sen uppdatera med touch player.
Fungerar hur bra som helst!

Postad 29 November 2008 - 23:31

Shawty
  • Shawty
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
jag har fått problem med touch player nu.. När jag går in på Mediealbum och ser mina överförda .avi filer och trycker på dom så händer ingenting, men högst upp i den gröna menyn ändras det från Mediealbum till Touchplayer när jag trycker, ungefär som att den hänger sig och är kvar i utforskarläget även fast den ska gå till uppspelningen i TouchPlayer..

När jag går in på huvudmenyn och trycker på TouchPlayer där så händer ingenting heller.. Knappen visar tydligt att den registrerar mina tryck men inget händer.. Tilläggas skall att jag för tillfället har ett "!" som teckning och ett kryss vid dom där två pilarna som jag antar står för internetanslutning eller någonting.. Den är ikopplad till datorn, testat att dra ur den och sätta in flera gånger men det påverkar inte..

EDIT: Hur får jag fram program som lagt sig i bakgrunden och fortfarande körs men jag inte ser på skärmen ? Så fort man inte trycker på Avsluta utan bara trycker på menyknappen så körs ju programmen fortfarande i bakgrunden, till exempel om man lyssnar på en låt och sen trycker meny.. Måste jag då knappa mig igenom menyerna tillbaka till musikspelaren för att stänga av låten ? Kan jag inte alt-tabba på något sätt?

Redigerat av Shawty, 29 November 2008 - 23:56.

Postad 30 November 2008 - 12:20

Unregistered468c32b1
  • Unregistered468c32b1
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Nån som kan förklara hur man sätter på leveransrapport för sms? Hittar verkligen inte det. För mms var hur enkelt som helst men sms är ett mysterium.

Går det att ställa in så att programmen verkligen stängs ner när man klickar på krysset och inte fortsätter köra i bakgrunden?

MvH Jonas

Redigerat av Unregistered468c32b1, 30 November 2008 - 12:24.

Postad 30 November 2008 - 13:34

Unregistered96d4d492
  • Unregistered96d4d492
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
min mobil blockerar ofta, måste ta ut batteriet för att kunna starta om den. ska jag lämna in den?

Postad 30 November 2008 - 18:42

maxtax
  • maxtax
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Även jag har en fråga relaterad till denna telefon. Har installerat SPB mobile shell på min (vilket inte borde påverka så mycket?). Hursomhelst, när jag försöker byta layout på tangentbordet när man ska skicka sms te.x till Samsung phonepad, och trycker OK, så sker inga förändringar. Går jag in i menyn och tittar så står det Samsung Touchpad fortfarande, har testat med alla olika alternativen och det är samma fel hela tiden.

Har prövat att avinstallera Shell'en men det är samma problem. Har en polare som har precis samma problem, fast han har Samsung phonepad aktiverat och kan inte byta till något annat. Även han har Shell'en installerad.

Någon annan som stött på det problemet?

Thanks!

Postad 30 November 2008 - 20:04

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

min mobil blockerar ofta, måste ta ut batteriet för att kunna starta om den. ska jag lämna in den?

Jag tycker att du ska lämna in den. Jag behöver göra soft-reset ibland - ofta efter mycket programinställnings-fixande, men har aldrig behövt ta ur batteriet. Har haft min i flera veckor.

Även jag har en fråga relaterad till denna telefon. Har installerat SPB mobile shell på min (vilket inte borde påverka så mycket?). Hursomhelst, när jag försöker byta layout på tangentbordet när man ska skicka sms te.x till Samsung phonepad, och trycker OK, så sker inga förändringar. Går jag in i menyn och tittar så står det Samsung Touchpad fortfarande, har testat med alla olika alternativen och det är samma fel hela tiden.

Har prövat att avinstallera Shell'en men det är samma problem. Har en polare som har precis samma problem, fast han har Samsung phonepad aktiverat och kan inte byta till något annat. Även han har Shell'en installerad.

Någon annan som stött på det problemet?

Thanks!

Jag kör SPB mobile shell, men har inga problem med att byta tangentbordslayout.

Det är bättre du ändrar usb till masslagring istället för active sync. Gå in under inställningar och gå till USB. välj Masslagring, min lagring.
Då fungerar telefonen som ett usb-minne typ. bara att föra över vilka filer du vill och sen uppdatera med touch player.
Fungerar hur bra som helst!

Jag kör active sync (ställer inte om till masslagring), men lägger över musik med utforskaren istället. Tycker jag fungerar smidigast. Du behöver alltså inte ställa om till masslagring för att föra över filer med utforskaren.

Postad 30 November 2008 - 20:04

Shawty
  • Shawty
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
ingen som visste hur man öppnar program som körs i bakgrunden? Jag kan bara spela upp video och musik i touchplayer en gång efter uppstart, när jag sedan stänger ner det och trycker på någon annan låt eller film så händer det inget.. Men ändå byter den från Media-Album till Touch Player högst upp, så det verkar som att skiten körs i bakgrunden men ej visas..

Hjälp!

Postad 30 November 2008 - 20:07

Unregistered255369a1
  • Unregistered255369a1
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

ingen som visste hur man öppnar program som körs i bakgrunden? Jag kan bara spela upp video och musik i touchplayer en gång efter uppstart, när jag sedan stänger ner det och trycker på någon annan låt eller film så händer det inget.. Men ändå byter den från Media-Album till Touch Player högst upp, så det verkar som att skiten körs i bakgrunden men ej visas..

Hjälp!

Du kan antingen dra fingret uppåt från nederkanten av skärmen, eller hålla in övre högra knappen för att starta programmet aktivitetshanteraren. Där ser du vilka program som är igång och kan växla mellan dem. Aktivitetshanteraren finns givetvis även under Program.

Postad 30 November 2008 - 20:16

Shawty
  • Shawty
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
okej nu ser jag Touch player köras i aktivitetshanteraren.. Jag tryckte på Avsluta akt. , och det gick ej .. Jag tryckte på Växla till , då ändras det högst upp från Aktivitetshanteraren till Touch Player, men grafiken är kvar på Aktivitetshanteraren som alla andra gånger jag pratade om ...

Om jag däremot drar fingret från nederkant uppåt så får jag fram några programikoner under en Play - Pause ruta med ett family guy avsnitt som jag kollade på senast touch player fungerade... Jag trycker på Play men inget händer

Är min telefon trasig eller vad ska jag göra? Jag menar, jag ska väl inte behöva stänga av mobilen och sätta på den igen för att kunna starta / stänga av Touch player

Postad 30 November 2008 - 20:17

maxtax
  • maxtax
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Jag tycker att du ska lämna in den. Jag behöver göra soft-reset ibland - ofta efter mycket programinställnings-fixande, men har aldrig behövt ta ur batteriet. Har haft min i flera veckor.

Jag kör SPB mobile shell, men har inga problem med att byta tangentbordslayout.

Jag kör active sync (ställer inte om till masslagring), men lägger över musik med utforskaren istället. Tycker jag fungerar smidigast. Du behöver alltså inte ställa om till masslagring för att föra över filer med utforskaren.

Hmn.. detta är inte något riktigt svar då jag fortfarande inte vet hur eller vad jag ska göra för att få mobilen att acceptera ändringen.

Hur gör man en total återställning av luren? (Ja, jag är en ny användare av den ;p)

Postad 30 November 2008 - 21:24

Shawty
  • Shawty
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
jag tror du ska installera nytt språk i den me hjälp av micro SD chippet , då ställs allt om

Postad 30 November 2008 - 21:36

maxtax
  • maxtax
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

jag tror du ska installera nytt språk i den me hjälp av micro SD chippet , då ställs allt om

Tack Shawty, då testar jag det på en gång och ser om det kan hjälpa på något sett.. thanks.

Postad 01 December 2008 - 00:48

JormaB
  • JormaB
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag undrar om man kan ändra filmformat när man spelar in filmer? För nu blir det mpeg-4 filer och de går inte att spela upp på min dator (bild fungerar men inget ljud) och jag har inte hittat något videoredigeringsprogram som kan spela upp filerna heller. Lite tråkigt om man vill redigera filmer och sedan lägga upp på youtube. Finns de möjlighet att ändra formatet, spara om eller hur ska jag gå tillväga?

Postad 01 December 2008 - 08:51

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Nu har jag fått in Spb Mobile Shell.... vilken skillnad grafiskt sett, nu kan man ju tom titta på telefonen utan att må dåligt :P

Jag undrar om någon vet hur man blockar simkontakterna så dom inte syns i telefonboken? Som det är nu har jag kopierat över kontakterna till telefonen men då ligger det dubbelt eftersom man även ser simkortets kontakter (detta gäller "contacts"-knappen nere till vänster).
Sen undrar jag hur ni gör med snabbkontakterna. Om jag har haft ett snabbnummer på tex plats 1 och sen raderar den kontakten, då blir platsen tom men jag kan inte använda den till en ny kontakt :)

Postad 01 December 2008 - 18:15

MrJiM78
  • MrJiM78
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Håll inne rutan, välj ersätt. Jag har för mig att jag gjorde så..

Postad 01 December 2008 - 21:05

Dahlin91
  • Dahlin91
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Heej
jag suger på detta här med mobiler är helt ny inom det med windows i telefonen.
men nu har jag i alla fall skaffat Spd mobil shell. och jag undrar om någon kan säga exakt hur jag skall bära mig åt för att kunna installera det i telefonen.
och om det behöves mer program så säg till vart och hur jag lägger in dom med i telefonen.

Så alla vet så är det en väldigt bra telefon:P grymt skön att glida runt på internet med och kolla på film i:P

Mvh
Dahlin

Postad 01 December 2008 - 22:56

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Heej
jag suger på detta här med mobiler är helt ny inom det med windows i telefonen.
men nu har jag i alla fall skaffat Spd mobil shell. och jag undrar om någon kan säga exakt hur jag skall bära mig åt för att kunna installera det i telefonen.
och om det behöves mer program så säg till vart och hur jag lägger in dom med i telefonen.

Så alla vet så är det en väldigt bra telefon:P grymt skön att glida runt på internet med och kolla på film i:P

Mvh
Dahlin

Jag har skrivit lite om det i Inlägg #652......

Postad 02 December 2008 - 04:14

sebbe1891
  • sebbe1891
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Köp det här........http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?en ...kostar ca 250 :- och sedan skaffar du skins från......http://www.imarche.net/omnia/index.php.....och det är gratis.

SPB mobile shell installerar du på din dator och kopplar sedan upp mobben mot activesync.....då kan du via din dator installera det på mobben.

När det gäller skins så finns det en installationsguide med....iofs på engelska.

Jag är en van datoranvändare men... jag kan inte hitta att ladda hem några teman på hemsidan http://www.imarche.net/omnia/index.php ??? Man kan köpa klockor och väderbilder men hittar inte vart jag ska trycka för att ladda hem skins... är jag efterbliven ? haha, hjälp mig please ?

Postad 02 December 2008 - 08:05

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0

Jag är en van datoranvändare men... jag kan inte hitta att ladda hem några teman på hemsidan http://www.imarche.net/omnia/index.php ??? Man kan köpa klockor och väderbilder men hittar inte vart jag ska trycka för att ladda hem skins... är jag efterbliven ? haha, hjälp mig please ?

Skins

Svensk språkfil

:P

Postad 02 December 2008 - 08:37

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Hej! Har lite problem. Använder SPB Mobile Shell

Vid fliken för kalender, kan man byta den till tex en mer fingervänlig? Samma problem har jag med kontakterna, då den suger ganska hårt. Skulle vara bra om jag kunde få den till Omnians egna (med rullistan)

Någon här som använder S2U2? Jag skulle vilja aktivera den via "röd-lur" knappen. Går det att ordna, och isf vart gör jag detta? Som det är nu så kan knapplåset aktiveras på 2 olika sätt :P

PS: Tack sonyman för pråkfilen, hade problem att hitta den innan :D DS

Redigerat av barbapappa_86, 02 December 2008 - 08:38.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.