* Officiell Tråd - Nokia E71 *
1214 svar till detta ämne
Postad 12 december 2008 - 08:51
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Kan ni länka till info om uppdatering av telefonen.
Har du en olåst ska det inte vara några problem att bara köra Nokia Software Updater och få telefonen automatiskt uppdaterad. http://softwareupdat...se/download.phpLista på fixar http://www.e71fanati...-available.html
Postad 12 december 2008 - 10:43
chrome5
-
chrome5
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Äger också en E71:a.
Har installerat Navigons Mobilenavigator på min.
Nu får jag ingen signal…
Har bockat för Bluetooth gps, A-Gps, Integrerad och nätbaserad gps.
Kopplingspunkt Tele2 wap. Serveradress ingen.
Kan tillägga att jag inte reggat min produkt på Navigons hemsida än då inte koderna stämmer riktigt. Däremot har jag aktiverat produkten.
Vad tror ni är felet? Behöver jag extra antenn?
Är det någon vänlig själ, som känner till, om det finns något program, så man kan komma förbi alltför stora uppkopplingskostnader? PM:a mig då.
Tack på förhand!
Postad 12 december 2008 - 10:54
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Äger också en E71:a. Har installerat Navigons Mobilenavigator på min. Nu får jag ingen signal… Har bockat för Bluetooth gps, A-Gps, Integrerad och nätbaserad gps. Kopplingspunkt Tele2 wap. Serveradress ingen.
Kan tillägga att jag inte reggat min produkt på Navigons hemsida än då inte koderna stämmer riktigt. Däremot har jag aktiverat produkten.
Vad tror ni är felet? Behöver jag extra antenn?
Är det någon vänlig själ, som känner till, om det finns något program, så man kan komma förbi alltför stora uppkopplingskostnader? PM:a mig då.
Tack på förhand!
För att få A-gps att fungera måste du ju ha en server adress - min har supl.nokia.com
Postad 12 december 2008 - 11:33
Unregistered24038
-
Unregistered24038
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Nokia updater säger att jag har den senaste mjukvaran, men detta är;
100.07.76
men enligt bloggen så finns det en som heter;
110.07.127
Kör jag verktyget på hemsidan för att kolla om det finns någon nyare programvara, så får jag svaret.
Latest available software for Nokia E71, product code 057****
Version: 100.07.76
Compare numbers
Konstigt, vad gör jag för fel?
Redigerat av Unregistered24038, 12 december 2008 - 11:45.
Postad 12 december 2008 - 11:41
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Nokia updater säger att jag har den senaste mjukvaran, men detta är; 100.07.76 men enligt bloggen så finns det en som heter; 110.07.127
Konstigt, vad gör jag för fel?
Inte du som gör fel utan Nokia  De släpper inte uppdateringarna för all olika produktkoder som finns. Har själv en E71 som inte gick att uppdatera. Man kan då använda ett program som heter NSS och byta till en annan produktkod för att sedan kunna uppdatera. Men skulle det hända något så ryker garantin. Jag gjorde så med min och har nu uppdaterat min och den fungerar helt perfekt
Postad 12 december 2008 - 12:30
halvledaren
-
halvledaren
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Du har tur du Min gick fortfarande inte att uppdatera i morse så jag surnade till och använde NSS och bytte produktkod på min så jag sedan kunde uppdatera. Håller på och lägger in alla program igen, ska bli kul att se om man märker någon skillnad mot gamla firmwaren
Hoppas det fungerar det blir stabilare ..men kammeran ser jag ingen föbättring på samma skrot , men om nu SE kunnde göra en 2 mp kammer som k750 i som tog enorma bilder för 3 år sen varför kan inte Nokia göra riktiga kompletta grejor direkt . och deras usb UNIVERSAL SERIAL BUS Nej Nokia har sin egen men jag gillar den nu igen
Redigerat av halvledaren, 12 december 2008 - 12:32.
Postad 12 december 2008 - 12:38
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Märker ni nån skillnad på era telefoner när ni uppgraderat dem? Jag har för mig att jag läst att det inte ska vara så stora grejjer som den rättar till.
Postad 12 december 2008 - 13:49
chrome5
-
chrome5
-
Amatör
-
-
54 inlägg
För att få A-gps att fungera måste du ju ha en server adress - min har supl.nokia.com
Suck…. Det var dumt med att missa positionsservern. Även om jag inte är den mest tekniske på denna jord, så borde jag fattat. Nu funkar det perfekt! En sista fråga: När gps:en kopplar upp sig mot A-GPS kostar det lite pengar, men när gps:en kopplar upp sig mot bluetoothen – Kostar det pengar på något sätt??
Postad 12 december 2008 - 20:31
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
Postad 13 december 2008 - 11:32
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Suck…. Det var dumt med att missa positionsservern. Även om jag inte är den mest tekniske på denna jord, så borde jag fattat. Nu funkar det perfekt!
En sista fråga: När gps:en kopplar upp sig mot A-GPS kostar det lite pengar, men när gps:en kopplar upp sig mot bluetoothen – Kostar det pengar på något sätt??
Så länge du inte kör med en extern bluetooth gps enhet så kan du kryssa ur Bluetooth med, den gör ju ingen nytta om du använder den interna gps:en
Postad 13 december 2008 - 11:35
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Märker ni nån skillnad på era telefoner när ni uppgraderat dem? Jag har för mig att jag läst att det inte ska vara så stora grejjer som den rättar till.
Jag vill tro att den känns lite snabbare och stabilare men det är säkert mest önsketänkande för listan på fixar var ju inte direkt imponerande
Postad 15 december 2008 - 18:22
Anders R
-
Anders R
-
Användare
-
-
231 inlägg
Min går då inte att uppdatera än.. Icke operatörslåst E71-1 (RM-346) inköpt från Katshing.
Får väl se hur lång tid det tar för nokia att pytsa ut uppdateringen till ALLA telefoner!
Postad 15 december 2008 - 19:53
halvledaren
-
halvledaren
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Min går då inte att uppdatera än.. Icke operatörslåst E71-1 (RM-346) inköpt från Katshing. Får väl se hur lång tid det tar för nokia att pytsa ut uppdateringen till ALLA telefoner!
Jag vet att det är ettor och nollor men va fan håller dom på med ...Nokia har 5011 elva modeller. IPHONE har 2st Nokia gör så många modeller att det är inte sant man blir snurrig när man går in på hemsidan, till barn, till farmor gud vet aööa modeller dom kommer med . Gör riktiga modeller med en gång. Sedan visar det sig i modellerna så finns modeller så att man skall sitta och hoppas på att sin modell stämmer med utgivan uppdateringar. Jag skriver lite så Nokias spioner/Personal kan läsa. GÖR DET ENKELT NÅGON GÅNG NOKIA ! Keep it simple. ni jagar eran egen svans i girighet USB står för UNIVERSAL SERIAL BUS. kort och gott usb skall fungera på alla USB annars är det Något annat än USB ,, jag vet ni har eran egen modell där med. Heter en en telefon E71 så är det en uppdatering som gäller alla E71 annars släpper man inte uppdateringen . Nu har jag fått den upppdateringen men är i chock över hur ni hanterar ert varumärke !
Redigerat av halvledaren, 15 december 2008 - 19:57.
Postad 15 december 2008 - 21:16
slackie
-
slackie
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Jag vet att det är ettor och nollor men va fan håller dom på med ...Nokia har 5011 elva modeller. IPHONE har 2st Nokia gör så många modeller att det är inte sant man blir snurrig när man går in på hemsidan, till barn, till farmor gud vet aööa modeller dom kommer med . Gör riktiga modeller med en gång. Sedan visar det sig i modellerna så finns modeller så att man skall sitta och hoppas på att sin modell stämmer med utgivan uppdateringar. Jag skriver lite så Nokias spioner/Personal kan läsa.
GÖR DET ENKELT NÅGON GÅNG NOKIA ! Keep it simple. ni jagar eran egen svans i girighet USB står för UNIVERSAL SERIAL BUS. kort och gott usb skall fungera på alla USB annars är det Något annat än USB ,, jag vet ni har eran egen modell där med.
Heter en en telefon E71 så är det en uppdatering som gäller alla E71 annars släpper man inte uppdateringen .
Nu har jag fått den upppdateringen men är i chock över hur ni hanterar ert varumärke !
Jag fattar inte vad du lipar över. Att det inte kommit ngn uppdatering till senare batchen beror väl helt enkelt på att den inte behöver det i samma utsträckning som första. Den rättar väl till fel som finns på den första och det kanske rentav finns en anledningen till batch 2 inte har samma chipset. Jag har haft min telefon länge och visst finns det småsaker som man lagt märke till men den är inte obrukbar som du ständigt försöker ge intryck av. Har du fått ett måndagsex så är det bara att lämna in den på garanti. Ett annat hett tips är att inte installera massa lull-lull och mods. Vi är nu sju stycken som använder våra telefoner till det mesta och alla har vi den batchen som inte går att uppdatera - ingen av oss har i närheten av så mkt fel som du. Faktum är att detta är nog den mest problemfria lur jag stött på
Postad 15 december 2008 - 21:46
halvledaren
-
halvledaren
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag fattar inte vad du lipar över. Att det inte kommit ngn uppdatering till senare batchen beror väl helt enkelt på att den inte behöver det i samma utsträckning som första. Den rättar väl till fel som finns på den första och det kanske rentav finns en anledningen till batch 2 inte har samma chipset. Jag har haft min telefon länge och visst finns det småsaker som man lagt märke till men den är inte obrukbar som du ständigt försöker ge intryck av.
Har du fått ett måndagsex så är det bara att lämna in den på garanti. Ett annat hett tips är att inte installera massa lull-lull och mods.
Vi är nu sju stycken som använder våra telefoner till det mesta och alla har vi den batchen som inte går att uppdatera - ingen av oss har i närheten av så mkt fel som du. Faktum är att detta är nog den mest problemfria lur jag stött på
Bra att du påpekar det jag skall inte klaga jag har fått min uppdatering och luren går riktigt skapligt nu.. har inget lull alls då vilket hade varit kul att kunna våga lägga in. till trots så klagar jag inte men Nokia är sena långsamma struliga i för hållnade till HTC ex. och att det är så kan nästan bevisa genom att titta på de marknadsandelar som det tappat till nämda. för att inte tala om vad dom tappar till IPHONE. kanske du eller Nokia skall ta sig en tanke ställare istället våga ta lite kritik kanske skulle Nokia rannsaka sig Varför ?
Postad 16 december 2008 - 00:03
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2 741 inlägg
Bra att du påpekar det jag skall inte klaga jag har fått min uppdatering och luren går riktigt skapligt nu.. har inget lull alls då vilket hade varit kul att kunna våga lägga in. till trots så klagar jag inte men Nokia är sena långsamma struliga i för hållnade till HTC ex. och att det är så kan nästan bevisa genom att titta på de marknadsandelar som det tappat till nämda. för att inte tala om vad dom tappar till IPHONE. kanske du eller Nokia skall ta sig en tanke ställare istället våga ta lite kritik kanske skulle Nokia rannsaka sig Varför ?
Jag håller med om att Nokia tycks ha tappat fart och innovationskraft senaste åren, till stor del säkert beroende på att ingen annan än iPhone eg tycks hota dem på allvar. Var själv helt inne på att handla något annat än Nokia denna gång, men hittar helt enkelt inget som verkar seriöst och proffsigt som slår dem, men heller inte så mkt som känns värt att uppgradera till från min nuvarande N95. Dvs, skillnaden mellan de senaste modellerna och min borde vara större än den är.
Postad 16 december 2008 - 08:53
halvledaren
-
halvledaren
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag håller med om att Nokia tycks ha tappat fart och innovationskraft senaste åren, till stor del säkert beroende på att ingen annan än iPhone eg tycks hota dem på allvar. Var själv helt inne på att handla något annat än Nokia denna gång, men hittar helt enkelt inget som verkar seriöst och proffsigt som slår dem, men heller inte så mkt som känns värt att uppgradera till från min nuvarande N95. Dvs, skillnaden mellan de senaste modellerna och min borde vara större än den är.
N95 den har en riktig kamera i sig, men vill man ha qwert tangenter så lockas man snabbt över till HTC eller IPHONE för där har Nokia inget att komma med, mer än just e71 an. Visst är den ok men den samma operativ sytem i sig som comunicatorn 9110 hade som kom snart 12 år sen , men med en usel rent sagt kass kamera i sig . men visst fungerar det övriga ok men det som jag tycker är lite synd är att dom var först med hela smartphone iden sedan har dom liksom bara inte fullföljt iden utan fallit till föga för en massa lulllull nu jag vet inte nokia maps som mm, skicka bilder nja asså hade dom tryck in en riktig kammera i så hade e71 varit den hetaste luren för företagare, den kommer nog men då e det för sent jag tar en ericsson xperia eller htc 740 eller iphone jag har lagt kanske 40.000 sek allt 9110 till 9500 alltid är det något som är lite kommer på nästa modell. och sedan deras 2,5 mm hörlurs uttag så jag måste knvertera upp 3,5 mm och då detta med deras egen USB. det saknas en helhet ett tänk som är rent. Det är att göra det enkelt då är man nöjd och kommer tbx. jag har tallat med Nokia folk som bekänner att företaget gjorde en jättemisstag när dom funderade på att lägga ner comunicatorn efter 9210 an men det blev en halvsatsning. dom kommer med nya modeller i vår visst men dessa kommer fortfarande ha visssa kompromiser .. dock med kraftiga kameror i. men likväl egen usb och 2,5 mm stereo uttag. DET DUGER INTE !
Postad 16 december 2008 - 09:16
Unregistered75fd19d5
-
Unregistered75fd19d5
-
Amatör
-
-
76 inlägg
N95 den har en riktig kamera i sig, men vill man ha qwert tangenter så lockas man snabbt över till HTC eller IPHONE för där har Nokia inget att komma med, mer än just e71 an. Visst är den ok men den samma operativ sytem i sig som comunicatorn 9110 hade som kom snart 12 år sen , men med en usel rent sagt kass kamera i sig . men visst fungerar det övriga ok men det som jag tycker är lite synd är att dom var först med hela smartphone iden sedan har dom liksom bara inte fullföljt iden utan fallit till föga för en massa lulllull nu jag vet inte nokia maps som mm, skicka bilder nja asså hade dom tryck in en riktig kammera i så hade e71 varit den hetaste luren för företagare, den kommer nog men då e det för sent jag tar en ericsson xperia eller htc 740 eller iphone jag har lagt kanske 40.000 sek allt 9110 till 9500 alltid är det något som är lite kommer på nästa modell. och sedan deras 2,5 mm hörlurs uttag så jag måste knvertera upp 3,5 mm och då detta med deras egen USB. det saknas en helhet ett tänk som är rent. Det är att göra det enkelt då är man nöjd och kommer tbx. jag har tallat med Nokia folk som bekänner att företaget gjorde en jättemisstag när dom funderade på att lägga ner comunicatorn efter 9210 an men det blev en halvsatsning. dom kommer med nya modeller i vår visst men dessa kommer fortfarande ha visssa kompromiser .. dock med kraftiga kameror i. men likväl egen usb och 2,5 mm stereo uttag. DET DUGER INTE !
Jag förstår knappt vad du skriver. "..asså hade dom tryck in en riktig kammera i så hade e71 varit den hetaste luren för företagare" Hur många företagare är i behov av en bra mobilkamera?
Postad 16 december 2008 - 10:24
Anders R
-
Anders R
-
Användare
-
-
231 inlägg
Kanske ska påpeka också att min telefon fungerar riktigt bra för det mesta, trots att de inte släppt uppdatering till den..
Däremot så kraschar den relativt ofta när man surfar på wlan med lång passkey eller många olika säkerhetsinställningar.
Dock är det totalt sett en riktigt bra telefon! Ofast riktigt snabb och stabil.
Postad 16 december 2008 - 12:49
slackie
-
slackie
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Du har alltså fått en uppdatering säger du, skulle du vilja skriva ut vad för versionsnummer din telefon spottar ut när du trycker *#0000#? För jag tror inte på just du skulle ha fått en specialuppdatering... hade det varit så mkt problem som du beskriver hade de bytt ut din telefon helt enkelt. Tappar till iPhone? Det är ett särskilt segment som tappar till iPhone (och det gäller alla mobiltillverkare) och ska man vara petig så är inte ens iPhone en konkurrent till e71. iPhone må vara en toppenprodukt (har en också) men den brister flerfallet när det gäller finesser som e71 är nischad på.
Postad 16 december 2008 - 12:57
slackie
-
slackie
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Begreppet kallas branding. Jag kan hålla med på vissa punkter att varje telefon har sin egen akilleshäl men det är så branding fungerar. Mig veterligen finns det inte någon telefon på marknaden som har allt. Jag hävdar snarare att Nokia e71 är den telefon som kommit närmast och detta är givetvis min egen utsago efter vad jag prioriterar och använder. Men ser man till e71:ans målgrupp - advanced business features - så vill jag påstå att den gör sitt jobb utomordentligt. Har du skrivit på en iPhones qwerty? Har du testat att skriva med ÅÄÖ på den? Hur många föredrar iPhones qwerty före e71:ans?
Postad 16 december 2008 - 13:00
Peter233
-
Peter233
-
Användare
-
-
117 inlägg
Nokia använder micro-USB som är en standard. http://www.idg.se/2.1085/1.122260
Postad 16 december 2008 - 13:34
slackie
-
slackie
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Ni som fått era uppdateringar, vad för produktkod har ni?
Postad 16 december 2008 - 14:06
Unregistered51a75780
-
Unregistered51a75780
-
Amatör
-
-
76 inlägg
0561069 är min produktkod  Det är en vit E71 som jag uppdaterade för några veckor sedan. (Obrandad, köpt från Komplett.se)
Update: Tryckte *#0000# och fick fram:
110.07.127
09-10-2008
RM-346
Nokia E71-1 (02)
Redigerat av Unregistered51a75780, 16 december 2008 - 19:27.
Postad 16 december 2008 - 18:24
Anders R
-
Anders R
-
Användare
-
-
231 inlägg
Nu har de även släppt uppdatering till min E71 (produktkod 0570151 (obrandad, olåst, från katshing))! Verkar faktiskt vara något rappare efter uppdateringen, får se om det håller i sig!
*#0000#:
110.07.127
09-10-2008
RM-346
Nokia E71-1 (265.02)
Postad 16 december 2008 - 20:35
slackie
-
slackie
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Nu har de även släppt uppdatering till min E71 (produktkod 0570151 (obrandad, olåst, från katshing))! Verkar faktiskt vara något rappare efter uppdateringen, får se om det håller i sig!
*#0000#: 110.07.127 09-10-2008 RM-346 Nokia E71-1 (265.02)
När gjorde du uppdateringen? Haha, jag kollade vid lunch och då fanns det ingen. Nu verkar du mycket riktigt finnas uppdatering ute. Kan inte påstå att jag märker ngn skillnad. De har iaf inte rättat till felet i telefonboken med "Namn och Efternamn", är det bara jag som har "Förnamn, Namn"?
Redigerat av slackie, 16 december 2008 - 20:42.
Postad 17 december 2008 - 13:07
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
När gjorde du uppdateringen?
Haha, jag kollade vid lunch och då fanns det ingen. Nu verkar du mycket riktigt finnas uppdatering ute. Kan inte påstå att jag märker ngn skillnad. De har iaf inte rättat till felet i telefonboken med "Namn och Efternamn", är det bara jag som har "Förnamn, Namn"?
Hur ter sig felet? Inget jag känner igen...
Postad 17 december 2008 - 14:16
slackie
-
slackie
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hur ter sig felet? Inget jag känner igen...
Inget egentligt fel. När jag jag ska lägga till en ny kontakt ser jag följande fält: Förnamn: Namn: <--borde stå Efternamn (såg att man kan ändra fältet manuellt dock) petitesser
Postad 17 december 2008 - 19:15
anders4321
-
anders4321
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har precis skaffat mig en E71 och får inte rätt på exchangeservern. Den säger att jag skall kolla mailadress o lösen. Men det är rätt. Håller på att bli tokig och känner att hela julen kommer att gå till detta
Någon som har någon ide vad det kan vara för fel??
Postad 18 december 2008 - 00:18
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Har precis skaffat mig en E71 och får inte rätt på exchangeservern. Den säger att jag skall kolla mailadress o lösen. Men det är rätt. Håller på att bli tokig och känner att hela julen kommer att gå till detta 
Någon som har någon ide vad det kan vara för fel??
När man kör guiden så blir ju användarnamn ifyllt av sig själv, men med epostadress. Jag har speciellt användarnamn för att logga in. Vet inte hur du har det, men klagar den på nåt så är det ju högst troligt att nån info är felande.
Postad 19 december 2008 - 07:35
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
När man kör guiden så blir ju användarnamn ifyllt av sig själv, men med epostadress. Jag har speciellt användarnamn för att logga in. Vet inte hur du har det, men klagar den på nåt så är det ju högst troligt att nån info är felande.
Andra vanliga fel är att du missat att det ska vara säker anslutning eller kanske missat att skriva domänen?
Postad 19 december 2008 - 11:36
rocky77
-
rocky77
-
Användare
-
-
123 inlägg
Lyckades få tag på en sån här då marrakezh sålde ut den, men dock ett problem... Svenska går ej att välja som språk. Engelska, danska, norska samt isländska finns, men ej svenska...Dom svenska tecknen för å, ä ö är på tangentbordet... Antar att det har nåt med produktkoden att göra. Dock så står det svenska på kartongen... Och svensk instruktionbok i kartongen...Kan man ändra detta själv eller är det enklast att lämna in den för omflashing?
Redigerat av rocky77, 19 december 2008 - 11:38.
Postad 19 december 2008 - 12:51
slackie
-
slackie
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Lyckades få tag på en sån här då marrakezh sålde ut den, men dock ett problem... Svenska går ej att välja som språk. Engelska, danska, norska samt isländska finns, men ej svenska...Dom svenska tecknen för å, ä ö är på tangentbordet... Antar att det har nåt med produktkoden att göra. Dock så står det svenska på kartongen... Och svensk instruktionbok i kartongen...Kan man ändra detta själv eller är det enklast att lämna in den för omflashing?
Det är inga som helst problem - det du behöver göra är att byta produktkod på telefonen och sedan göra en uppgradering/ominstallation med Nokia Software Updater. Observera att detta dock häver garantin (men det går att återställa telefonen så att det inte märks i efterhand). Följ guiden här: http://www.decoder.c...atest-firmware/
Postad 19 december 2008 - 18:49
rocky77
-
rocky77
-
Användare
-
-
123 inlägg
Det är inga som helst problem - det du behöver göra är att byta produktkod på telefonen och sedan göra en uppgradering/ominstallation med Nokia Software Updater.
Observera att detta dock häver garantin (men det går att återställa telefonen så att det inte märks i efterhand).
Följ guiden här: http://www.decoder.c...atest-firmware/
Får tacka för hjälpen, funkade klockrent, använde koden som nämndes här ovanför...
Postad 21 december 2008 - 18:35
Unregistered1599
-
Unregistered1599
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Spekulant här. Imorgon stundar inköp.
Jag har dock några, måhända enkla, frågor:
1. Vilket är det lättaste sättet att få över kalenderposterna från min gamla N95:a?
2. Är qwerty-tangenterna på E71:an bakgrundsbelysta?
3. Jag använder Gmail. Hur ska jag gå tillväga?
4. Fungerar teman och program från N95:an?
Postad 21 december 2008 - 18:51
Peter233
-
Peter233
-
Användare
-
-
117 inlägg
Spekulant här. Imorgon stundar inköp. Jag har dock några, måhända enkla, frågor:
1. Vilket är det lättaste sättet att få över kalenderposterna från min gamla N95:a? 2. Är qwerty-tangenterna på E71:an bakgrundsbelysta? 3. Jag använder Gmail. Hur ska jag gå tillväga? 4. Fungerar teman och program från N95:an?
1. Synca på www.ovi.com 2. Ja 3. Använd nokia email http://email.nokia.com4. Program ja, teman vet ej.
Postad 23 december 2008 - 07:38
dred
-
dred
-
Användare
-
-
117 inlägg
Någon som vet om det finns en bättre mail klient till E71?
Är lite trött på att man inte kan läsa html-mail i mobilen.
Någon som fått MSN klienten att funka efter att prövo månaden med Tre förresten? Kan inte förlänga min prenumeration...
Är verkligen kalas nöjd med telefonen annars, mest kompetta telefonen jag någonsin testat. Kameran skiter jag totalt i, förstår inte hur folk kan hänga upp sig på den. Ska man ta foto ska man ju ändå använda en ordentlig kamera, inte någon mobil...
Postad 23 december 2008 - 11:09
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Någon som vet om det finns en bättre mail klient till E71? Är lite trött på att man inte kan läsa html-mail i mobilen.
Någon som fått MSN klienten att funka efter att prövo månaden med Tre förresten? Kan inte förlänga min prenumeration...
Är verkligen kalas nöjd med telefonen annars, mest kompetta telefonen jag någonsin testat. Kameran skiter jag totalt i, förstår inte hur folk kan hänga upp sig på den. Ska man ta foto ska man ju ändå använda en ordentlig kamera, inte någon mobil...
Kör du Exchange synk så är Roadsync 4.0 det enda alternativet om du vill ha en vettigt fungerande html mail. Kör du pop3 så lär Profimail fixa det
Postad 23 december 2008 - 17:39
druqs
-
druqs
-
Rookie
-
5 inlägg
Finns det inte möjlighet att vara uppkopplad hela tiden mot ett wlan?
Ett exempel; Skulle ladda ner Nokia email service. Fick en länk skickad som ett sms till telefonen. Hade innan det anslutit till mitt wlan här hemma. När jag trycker på länken så väljer den att öppna upp den med Telia internet. Varför?
Varför måste man varje gång man ska ut på nätet gå in på wlan-et och välja "Börja surfa" och sen komma ut så man kan välja bland sina favoriter osv i webbläsaren?
Eller har jag missat någonting?
Postad 23 december 2008 - 17:55
SoundsLikeNoise
-
SoundsLikeNoise
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Du kan ju gå in på sidan där du beställde SMS:et ifrån med mobilen via WLAN. Då slipper du ju skicka den där länken via SMS. Hoppas jag förstod rätt.
Postad 23 december 2008 - 18:14
druqs
-
druqs
-
Rookie
-
5 inlägg
Visserligen, men det hade varit smidigare om man hade kunnat varit uppkopplad mot samma nätverk tills dess att man manuellt kopplar ner sig. Men det kanske ej fungerar?
Märkte även av att den emellanåt meddelar att den inte kan hitta nätverket, även fast den har nästan full mottagning på det. Telefonen är helt ny, har bara haft den i 1.5 dag.
Postad 24 december 2008 - 01:50
breideux
-
breideux
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Rykten gör gällande att en ny 2.0 uppdatering är på ingång inom kort. Tydligen mer omfattande är den förra uppdateringen. Någon som har någon mer info om detta?
Postad 26 december 2008 - 11:32
Matte90
-
Matte90
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej, jag har precis köpt en nokia E71 men har ett problem. Jag kan inte skicka sms, när jag trycker på sänd så får jag ett felmeddelande där det står att det inte gick att skicka meddelandet. någon som vet vad felet kan vara? tacksam för svar:)
/Matte
Postad 26 december 2008 - 11:55
Unregistered1599
-
Unregistered1599
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej, jag har precis köpt en nokia E71 men har ett problem. Jag kan inte skicka sms, när jag trycker på sänd så får jag ett felmeddelande där det står att det inte gick att skicka meddelandet. någon som vet vad felet kan vara? tacksam för svar:) /Matte
Hej Matte! Jag hade samma problem när min lur var ny. Det visade sig vara numret till meddelandecentralen som inte var inställt. Detta sker vanligtvis automatiskt men kan också ställas in manuellt. Inställningen finns i Kommunikation/Medd. , Val, Inställningar, SMS, Meddelandecentraler Kontrollera så att inställningarna stämmer överens med din operatörs =) Själv har jag Telia och följande inställningar: Medd.centraksnamn: Telia SMSC Medd.centralsnr: +46705008999
Postad 26 december 2008 - 12:05
Matte90
-
Matte90
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej Matte! Jag hade samma problem när min lur var ny. Det visade sig vara numret till meddelandecentralen som inte var inställt. Detta sker vanligtvis automatiskt men kan också ställas in manuellt.
Inställningen finns i Kommunikation/Medd. , Val, Inställningar, SMS, Meddelandecentraler Kontrollera så att inställningarna stämmer överens med din operatörs =)
Själv har jag Telia och följande inställningar: Medd.centraksnamn: Telia SMSC Medd.centralsnr: +46705008999
Okej tack! du vet möjligtvis inte vad telenor har för nummer?
Postad 26 december 2008 - 12:13
Matte90
-
Matte90
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej Matte! Jag hade samma problem när min lur var ny. Det visade sig vara numret till meddelandecentralen som inte var inställt. Detta sker vanligtvis automatiskt men kan också ställas in manuellt.
Inställningen finns i Kommunikation/Medd. , Val, Inställningar, SMS, Meddelandecentraler Kontrollera så att inställningarna stämmer överens med din operatörs =)
Själv har jag Telia och följande inställningar: Medd.centraksnamn: Telia SMSC Medd.centralsnr: +46705008999
Jag testade det nu. Men det vill fortfarande inte fungera.. Vad kan det då vara för fel? Jag kan ta emot sms men inte skicka.
Postad 26 december 2008 - 12:26
Unregistered1599
-
Unregistered1599
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Okej tack! du vet möjligtvis inte vad telenor har för nummer?
Telenors meddelandecentralsnr är +46708000708 Kolla också så att rätt "Använd meddelandecentral" är aktiverad. Om sen inte det heller fungerar skulle jag tippa på att Telenor har nätproblem. Kanske slå en pling till kundtjänst på 020-222 222
Postad 29 december 2008 - 10:19
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Wired gillar E71... http://www.wired.com.../12/YE8_gadgetshttp://www.nyteknik....ticle484775.ece3. Mobile Phone: Nokia E71
Manufacturers squeezed off a lot of cellphones in 2008. But all of them lacked something. The iPhone 3G? Atrocious battery life. The BlackBerry Storm? Half-baked software. The G1? Great OS shackled with borderline embarrassing hardware. But the E71 is different. The gorgeously designed handset also comes with a fully developed operating system (replete with a dedicated user community), two separate home screens, a QWERTY keyboard where touch typing was not some half-remembered fever dream, plus a battery life that could be measured in days, not hours. Any wonder why we ditched our iPhone and picked up one of these babies?
Photo: Max Buck/Wired.com
Postad 29 december 2008 - 17:13
rilloo
-
rilloo
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Sedan jag uppdaterade mjukvaran i telefonen har jag fått problem med wlanet när jag ska surfa via detta. När jag aktiverar wlanet och väljer "Börja surfa" för att sedan gå in på någon sida så står det "Ansluter via wlanet" men sen verkar det som telefonen börjar surfa på 3g-nätet istället för det önskade trådlösa nätverket. Någon som har en ide om vad det kan vara för fel? Det ska även tilläggas att jag har valt kopplingspunkt "Fråga alltid" och att det är den förinstallerade webläsaren jag använder mig av.
Postad 29 december 2008 - 20:41
Unregistered4a57e51a
-
Unregistered4a57e51a
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Köpte mig telefonen igår. Har försökt få igång GPS men de vill sig inte?
Under positionsmetoder har jag för tillfället bockat för allt utom BT.
Under positionsserver står de tele2(01)WAP <-- samma som jag använder för att surfa med på mitt kontantkort.
Och under serveradress står det supl.nokia.com
Går jag till GPS>GPS-DATA>POSITION så står de bara "väntar på GPS" och sedan händer det inget mer.
Kollar jag satelitstatus så hittar den 4-5st (satelliter?)
Men hur jag än gör så lyckas jag inte få den att visa var jag befinner mig för tillfället?
Har testat med nokia maps som hängde med telefonen också men inte heller de vill fungera.
Edit: skrev lite kladdigt.
Redigerat av Unregistered4a57e51a, 29 december 2008 - 22:41.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|