Postad 24 November 2008 - 21:08
Postad 24 November 2008 - 21:10
Hmm, det borde ju gå att köpa ett spel på t.ex elgianten, installera på hdd:n, och sen lämna tillbaks det på öppet köp? Eller har Microsoft tänkt på detta kanske?
![]()
Skivan måste sitta i läsaren när du spelar. För att kunna utnyttja öppet köp måste väl förpackningen vara obruten när det gäller spel?
Postad 24 November 2008 - 21:15
Som jag fattade det så har han bara en hårddisk han tar med sig... Så lösningen borde väl vara att köpa en hårddisktill tjejen?Antingen är jag dum eller så har jag inte fattat problematiken. Kan du inte bara installera spelet med din skiva på båda hårddiskarna, och ta med spelet varje gång du trampar till tjejen, + ett minneskort med dina saves?
Postad 25 November 2008 - 00:52
Som jag fattade det så har han bara en hårddisk han tar med sig... Så lösningen borde väl vara att köpa en hårddisktill tjejen?
nej tror han hadde 2 hdd kan ha fel
Postad 25 November 2008 - 05:35
Postad 25 November 2008 - 12:13
Postad 25 November 2008 - 12:49
Alla fyra är ju rätt meningslöst i just Lost Odyssey, sällan man går tillbaks till en tidigare disk.
Postad 25 November 2008 - 12:55
Ang installation på HDn, spel som Lost odyssey som kommer på 4 skivor, går det att installera en skiva i taget och spela igenom den eller måste man installera alla 4 på en gång?
Inte har man väll 4st läsare på en x360?
Postad 26 November 2008 - 01:14
Inte har man väll 4st läsare på en x360?
haha tror man har 1 sist jag kollade men tror det bästa för han är att köra skivorna som de är annars får han köra in en i taget
Postad 26 November 2008 - 08:40
Annars fungerar det nya gränssnittet väldigt bra tycker jag.
Postad 26 November 2008 - 09:45
Till och med musiken när man skapar sin Avatar är väldigt lik Nintendo's.
Postad 26 November 2008 - 09:52
NXE Avatars känns som en ren kopia på Nintendo's Mii's.
Till och med musiken när man skapar sin Avatar är väldigt lik Nintendo's.
Det är förmodligen väldigt inspirerat av just Nintendo och deras Mii-karaktärer, ja, men å andra sidan har Microsoft tagit hela grejen med det några steg längre. På något vis känns Mii's som man skapar på Wii väldigt opersonliga, det är mycket enklare att göra någonting personligt med avatars tycker jag. Det är en ganska kul funktion att ha där, men både Mii's och avatars tycker jag är ganska överflödigt egentligen, men det kanske bara är jag.
Postad 26 November 2008 - 10:16
Håller med!Det är förmodligen väldigt inspirerat av just Nintendo och deras Mii-karaktärer, ja, men å andra sidan har Microsoft tagit hela grejen med det några steg längre. På något vis känns Mii's som man skapar på Wii väldigt opersonliga, det är mycket enklare att göra någonting personligt med avatars tycker jag. Det är en ganska kul funktion att ha där, men både Mii's och avatars tycker jag är ganska överflödigt egentligen, men det kanske bara är jag.
Postad 26 November 2008 - 10:18
Postad 26 November 2008 - 11:27
Får hoppas på att detta inte ska behöva hända på nya spel i fortsättningen, vore riktigt illa.
Postad 26 November 2008 - 11:49
Alla spel är ju inte anpassade för att installeras, kanske är samma grej med GTA IV och PGR4 som det är med Halo 3, att den buffrar till disk och därför har svårt att göra två saker samtidigt, så var det bekräftat, xboxen är en MANDetta med att installera spel verkar ju inte vara riktigt 100% än. Installerat 4 spel, problem med 2 av dem. GTA IV har märkbart låg FPS helt plötsligt, knappt spelbart. PGR4 ballar ljudet ut på varannan bana.
Får hoppas på att detta inte ska behöva hända på nya spel i fortsättningen, vore riktigt illa.
Postad 26 November 2008 - 12:03
Någon som testat att installera Left 4 Dead? Jag gjorde det igår och har märkt att det hackar till ibland. Vet inte om det är så från skivan då jag inte testat att spela från skivan.Alla spel är ju inte anpassade för att installeras, kanske är samma grej med GTA IV och PGR4 som det är med Halo 3, att den buffrar till disk och därför har svårt att göra två saker samtidigt, så var det bekräftat, xboxen är en MAN
Postad 26 November 2008 - 12:05
Postad 26 November 2008 - 13:11
Det är ganska kul hur Microsoft gjort den här funktionen så att man skall kunna installera spel i maskinen, men att sedan en del spel får sämre effekt av det. Nu när jag startade upp Halo 3 för första gången efter att ha uppgraderat till NXE, uppmanade Bungie genom ett meddelande vid upp-start till och med en att fortsätta spela ifrån skivan istället för att installera det till sin Xbox 360, eftersom att en installering av det hade medfört längre laddningstider, längre väntan när man söker folk att möta online och dylikt. När tanken med installering till sin Xbox 360 skulle vara en effekt som är tvärtom.
Kan du förklara begreppet "en del spel"?
Det är 1 spel som lider av sämre laddningstider, resten har rapporterats lika eller bättre. MS har dessutom aldrig lovat att alla spel ska få bättre, utan bara sagt att där finns exempel på det så att effekten alltid skulle vara "tvärtom" är bara ett antagande av folkmassan.. Så att 1 spel av....ja säg 300 ger en procentsats på 0,3% som får det sämre........ett tal som hade varit tillräckligt även för att introducera en medicin.
Dessutom har Bungie varit duktiga och förklarat varför det blev så, spelet i sig använder redan så mycket av hårddisken så det blir dubbelt användande. Testa istället att köra Halo 3 på en 360 utan hårddisk och sen köra det installerat på en 360 med hårddisk så ska du nog se att det blir snabbare på den siste.
För övrigt är där 2 stor spel som ej går. 3 från Burger King samt Quake II bonus disk.
Detta med att installera spel verkar ju inte vara riktigt 100% än. Installerat 4 spel, problem med 2 av dem. GTA IV har märkbart låg FPS helt plötsligt, knappt spelbart. PGR4 ballar ljudet ut på varannan bana.
Hmm inte sett någon annan haft problem med GTA IV. Ett av de spel som folk testat med NXE också. PGR4 är redan bekräftat att där är problem med ljudet, dock ingen som vet varför.
*verkar vara mixad soppa:
"about gta 4, it's a 50:50 situation. the loading time is faster, framerates improve a bit, but there are more pop-ups than before."
Redigerat av PalmiNio, 26 November 2008 - 13:19.
Postad 26 November 2008 - 15:29
Sedan, med avslutningen av mitt inlägg - "När tanken med installering till sin Xbox 360 skulle vara en effekt som är tvärtom.
Jag ville mest bara påpeka just Halo 3-fallet, men det verkar ju också tydligen vara ett sällsynt fall.
Redigerat av Lunandrez, 26 November 2008 - 15:30.
Postad 26 November 2008 - 16:05
Postad 27 November 2008 - 14:49
Tycker det verkar vara precis lika illa som tidigarekom o tänka på en sak dvd filmer skalas de upp med nya dashen? eller är de samma som förut?
Postad 27 November 2008 - 20:09
Tycker det verkar vara precis lika illa som tidigare
Däremot så har det ju tillkommit en hög med nya inställningar för HDMI som gör det lättare att kontrollera färgerna m.m.
oki det låter blekt då
Redigerat av Duckface21, 27 November 2008 - 20:10.
Postad 27 November 2008 - 20:14
Postad 27 November 2008 - 21:49
Postad 27 November 2008 - 22:53
Klarar inte PS3an av det?
Inte via komponent. DVD forum tillåter inte uppskalning via komponent. Dock finns det inga hinder på VGA eller HDMI. Detta är vägen för både 360 eller PS3 dock så anses det att tekniken som används på PS3 är bättre.
Postad 28 November 2008 - 12:46
Det verkar inte vara nån licens utan "icke tillåtet" enligt regleringar uppsatta av olika standardföreningar. Den som har en gammal box skulle jag rekommendera skaffa VGAkabeln om det går med ens bildvisare då den tillåter uppskalning samt har fler tillgängliga upplösningar.
att köra VGA är inget alternativ då min fullHD tv bara tar in 1280x768 på VGA kör heldre 1080p via componenet eller om jag hadde HDMI på boxen
Redigerat av Duckface21, 28 November 2008 - 12:46.
Postad 28 November 2008 - 14:36
Är 360'n bättre på att skala upp än din tv då?
i fråga om tv så vill jag ju att 360 matar 1080p då tv är full hd vill inte ha nått som tv behöver skalas i tv. chipet för skalning på vga i tv är inte kanon men duger men som sakt föredrar 1080p från 360
Redigerat av Duckface21, 28 November 2008 - 14:37.
Postad 28 November 2008 - 19:20
Postad 29 November 2008 - 00:14
Men det här är som sagt inte MS fel. Det är helt enkelt inte tillåtet.att köra VGA är inget alternativ då min fullHD tv bara tar in 1280x768 på VGA kör heldre 1080p via componenet eller om jag hadde HDMI på boxen
Boxen skalar ju upp till 1080p när du spelar spel via komponent, så det är inte där problemet ligger.
Du får helt enkelt skaffa en hdmi-box om du ska ha uppskalning till 1080p när du tittar på DVD via boxen, om din TV inte har VGA-möjlighet.
Postad 29 November 2008 - 00:32
Postad 29 November 2008 - 08:54
Vet någon vart man finner inställningen för automatisk d/l av demos etc? Hatar 98% av alla demos och är helt ointresserad av 99% av alla arcadegames. Nu verkar det som att min xbox laddat ned ett antal av ovan nämnda, den känsla av fysiskt illamående som kom över mig måste åtgärdas, vart stänger jag av detta?
det ska såvitt jag vet vara helt borttaget. säker på att ingen annan laddat ner dom? du i sömnen kanske?
Postad 29 November 2008 - 12:48
Ok, om det är borttaget så kan jag ju inte råka ut för att hitta dessa igen.
det ska såvitt jag vet vara helt borttaget. säker på att ingen annan laddat ner dom? du i sömnen kanske?
Postad 29 November 2008 - 13:07
Därimot har man väl alltid kunnat ladda ner just Arcade-lirens test-versioner automatiskt. Men aldrig rena speldemos?
Kan vara jag som minns fel...
Du kan göra det själv dock. Inte automatiskt; men du slipper missa någonting. Gå in på marketplace på webben, scrolla ner så ser du en lista på de ~10 senaste spel-demosarna. Klickar du sen på dessa kan du välja att lägga till dem i din xbox-kö. Och så fort din box går igång så börjar nerladdningen. Fint va?
Postad 29 November 2008 - 15:01
hur som helst låter det skumt ;P
Postad 29 November 2008 - 21:09
Postad 30 November 2008 - 03:42
Duckface21: 360:n är riktigt dålig som dvduppskalare. Köp en dvdspelare eller lev med att tv:n skalar åt dig.
haha jo tack har redan en sån dvd
Postad 03 December 2008 - 22:42
Flyttade tillbaka HDD från min lånade Xbox och startade upp och vips så behövde jag inte tanka ner/installera NXE utan det bara funkade (som nån nämnt att det förmodligen inte kommer att göra).
Nåt som däremot inte funkar är att spela de installerade spelen från HDD:n, dessa måste deletas och installeras om.
Deletade CoD:WaW och tryckte på Install och fick nedanstående felmeddelande:
DSC00342.JPG 1.35MB
0 Antal nerladdningarNågon som vet om någon bra deal på större HDD än 120Gb?
PS: När jag försökte igen så funkade det. Men lite skoj var det:)
Postad 04 December 2008 - 10:31
Det där borde ge PS3-anhängarna svar på tal...
"Äh, Bluray är blaha, blaha...kom igen när spelen ligger på över 7000GB!"
Postad 04 December 2008 - 10:49
12_1_08_400gb_pioneer_bd.jpg 71.02K
1 Antal nerladdningar
Postad 04 December 2008 - 11:09
Tösen eller.Äsch, den här godbiten skall tydligen rymma 400 GB. Vi är snart där!
12_1_08_400gb_pioneer_bd.jpg 71.02K 1 Antal nerladdningar
Postad 04 December 2008 - 12:17
Nä. Skivan kvinnan håller i. I kvinnan finns inget hål så man kan lägga henne på skivsläden.Tösen eller.
Postad 04 December 2008 - 12:50
Postad 04 December 2008 - 12:52
Jag lyckas inte hitta vart man sätter vilket konto man har ska vara aktivt och logga in på live när man startar boxen. Någon som hittar? :S
Samma här, förr hade jag auto-inloggning men nu hittar jag det inte?
Postad 05 December 2008 - 15:26
Äsch, den här godbiten skall tydligen rymma 400 GB. Vi är snart där!
12_1_08_400gb_pioneer_bd.jpg 71.02K 1 Antal nerladdningar
Ska tydligen kunna spelas på PS3or
Postad 07 December 2008 - 12:40
Men vad händer då ifall jag har installerat ett spel till hårddisken och bara väljer "play"? Är det inte ifrån hårddisken jag spelar spelet då?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
21 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?