Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch HD *

2075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch HD (Mobiltelefoner) 7 8,64 (44) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 09 december 2008 - 17:49

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Hallå!
Har kört min HD i en vecka nu. Vilken telefon! Nu ska jag köpa lite grejer till den och undrar om ni har tips.

1. De medföljande hörlurarna passar inte mina öron alls! Jag är ute efter ett par med ear-in och mic. Gärna med fjärr som styr media spelaren (inget måste).
2. Bästa screenskydd. Förresten hur är dem som finns bättre än det som följer med?
3. Bra docka för laddning och sync med datorn.
4. Mobilväska som är tunn och smidigt. Vill inte ha de stora skinnväskorna som jag sett en del köpt. Telefonen är stor nog som den är...

Några tips?
Ice

Tjo... vad gäller lurar så är jag faktiskt personligen rätt sugen på SonyEricssons nya in-ear Trådlösa stereohörlurar HBH-IS800... små och behändiga, synd att deras logga sitter på dom bara.
http://www.sonyerics...a...lc=sv&cc=se

Postad 09 december 2008 - 17:50

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Hallå!
Har kört min HD i en vecka nu. Vilken telefon! Nu ska jag köpa lite grejer till den och undrar om ni har tips.

1. De medföljande hörlurarna passar inte mina öron alls! Jag är ute efter ett par med ear-in och mic. Gärna med fjärr som styr media spelaren (inget måste).
2. Bästa screenskydd. Förresten hur är dem som finns bättre än det som följer med?
3. Bra docka för laddning och sync med datorn.
4. Mobilväska som är tunn och smidigt. Vill inte ha de stora skinnväskorna som jag sett en del köpt. Telefonen är stor nog som den är...

Några tips?
Ice

1. Dessa kör jag med: BT3030
2. Detta har jag beställt: Brando Ultraclear
3. Detta kanske jag ska beställa: Brandos docka
4. Jag letar fortfarande för fullt efter en supertunn i skinn. Skrik gärna till om du hittar något.

Postad 09 december 2008 - 19:01

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Japp då tillhör man HD-klubben då. Har haft telefonen i 1 dygn nu och är mycket nöjd med den. Kan inte alla här som köpt telefonen rekommendera något riktigt bra program som de använder till den så kan man själv kolla upp det. Sådana här trådar har ju annars en tendens att mest bli problem/klagotrådar med folk som frågar om lösningar på olika problem de har.

Jag kan börja med att rekommendera det riktiga superprogrammet Orb. Installera det på er dator och ni har en mediaserver som kan streama all musik, bilder och video ni har på datorn till mobilen. Otroligt lätt att installera och komma igång med. Från mobilen kopplar man bara upp till en URL hos Orb där man skapat ett konto. Sedan har man tillgång till all musik, video m.m. som man har på sin dator. Har man TV-kort i datorn kan man också streama TV till mobilen.

Video och TV konverteras och streamas i realtid i ett format som kan spelas upp i den inbyggda mediaspelaren i Touch HD. Man får då nytta av det hårdvarustöd som den har. Har man datatrafik till fastpris (vilket man ju bör ha till Touch HD) har man ständigt tillgång till hela sitt media och musikarkiv och behöver inte fundera på att få in det på något micro SD-kort.

Japp, det var mitt lilla programtips. Nu är det fritt fram för andra att komma med fler tips på bra program.

Postad 09 december 2008 - 19:16

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Japp då tillhör man HD-klubben då. Har haft telefonen i 1 dygn nu och är mycket nöjd med den. Kan inte alla här som köpt telefonen rekommendera något riktigt bra program som de använder till den så kan man själv kolla upp det. Sådana här trådar har ju annars en tendens att mest bli problem/klagotrådar med folk som frågar om lösningar på olika problem de har.

Jag kan börja med att rekommendera det riktiga superprogrammet Orb. Installera det på er dator och ni har en mediaserver som kan streama all musik, bilder och video ni har på datorn till mobilen. Otroligt lätt att installera och komma igång med. Från mobilen kopplar man bara upp till en URL hos Orb där man skapat ett konto. Sedan har man tillgång till all musik, video m.m. som man har på sin dator. Har man TV-kort i datorn kan man också streama TV till mobilen.

Video och TV konverteras och streamas i realtid i ett format som kan spelas upp i den inbyggda mediaspelaren i Touch HD. Man får då nytta av det hårdvarustöd som den har. Har man datatrafik till fastpris (vilket man ju bör ha till Touch HD) har man ständigt tillgång till hela sitt media och musikarkiv och behöver inte fundera på att få in det på något micro SD-kort.

Japp, det var mitt lilla programtips. Nu är det fritt fram för andra att komma med fler tips på bra program.

Det var ett superbra tips.
Jag ska inte rekommender ett program, men väl ett WVGA-skin till den inbyggda kalkylatorn.

EDIT: stvafle

Redigerat av jouh, 09 december 2008 - 19:16.

Postad 09 december 2008 - 19:21

MrMagic
  • MrMagic
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

1. Dessa kör jag med: BT3030
2. Detta har jag beställt: Brando Ultraclear
3. Detta kanske jag ska beställa: Brandos docka
4. Jag letar fortfarande för fullt efter en supertunn i skinn. Skrik gärna till om du hittar något.

Hej!
Även om telefonen är ny, så hoppas jag att någon av följande fodral/skinn snart skall komma till telefonen (exempel för hur dom ser ut för Iphone):
1) 1mm tunn (ej skinn):
http://www.seidioonl...e=CSR3YIPH3G-BK
2) Ett i skinn:
http://www.beyzacase...tical_cases.cfm

Postad 09 december 2008 - 22:00

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag kan börja med att rekommendera det riktiga superprogrammet Orb. Installera det på er dator och ni har en mediaserver som kan streama all musik, bilder och video ni har på datorn till mobilen. Otroligt lätt att installera och komma igång med.

Synd att Orb inte funkar till Mac. Då måste jag nog köra pc-emulator. Orb förutsätter förstås ockå att du alltid har din dator på om du alltid ska kunna komma åt dina media-filer. Kanske inte alla som vill det. Det känns mindre stort att alltid ha på sin SlingBox istället, om det råkar vara just live tv man är ute efter.

I övrigt finns de flesta av de program som alla talar om på:

http://wiki.xda-deve...Useful_Software

Postad 09 december 2008 - 22:10

Micke pioneer
  • Micke pioneer
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Någon som har hört om denna telefon kommer till operatören 3?

Postad 09 december 2008 - 22:27

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Synd att Orb inte funkar till Mac. Då måste jag nog köra pc-emulator. Orb förutsätter förstås ockå att du alltid har din dator på om du alltid ska kunna komma åt dina media-filer. Kanske inte alla som vill det. Det känns mindre stort att alltid ha på sin SlingBox istället, om det råkar vara just live tv man är ute efter.

I övrigt finns de flesta av de program som alla talar om på:

http://wiki.xda-deve...Useful_Software

Jo, det är ju dock många som liksom jag har en HTPC som alltid är på. Mycket naturligt att installera Orb på den. Sedan får man en mycket smidig access till all sin media från telefonen. Man behöver aldrig fundera på vad man skall lägga över på telefonen. Så fort man vill titta/lyssna på något är det bara att göra det och det streamas till telefonen. Slingbox är ju också cool men kostar ju en del till skillnad från Orb som är gratis.

Postad 09 december 2008 - 22:29

soad
  • soad
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Kan någon förklara symbolen H som visas uppe i ikonområdet. Den har ersatt 3G/G symbolen.
Vad är skillnaden?

Postad 09 december 2008 - 22:40

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Kan någon förklara symbolen H som visas uppe i ikonområdet. Den har ersatt 3G/G symbolen.
Vad är skillnaden?

Det är HSPA, alltså turbo-3G. Det kan man läsa på s 40 i den svenska manualen ( http://www1.htc.com/...x...=179&act=um ). Men jag undrar om det inte står fel i manualen, för det står om det vänstra H:et att det betyder "HSPA tillgängligt" med ikonen till höger skulle betyda att det ansluts eller används. Jag har dock aldrig haft ett stabilt H till vänster för att HSPA skulle vara tillgängligt (har någon annan det?). Inget av H:na visar sig förrän jag börjar ladda ner (eller upp) data. Men det kan mycket väl vara en bugg, för det är inte vidare rationellt.

F ö har jag alltid haft full styrka (eller möjligen pinnen under) på 3G i min lägenhet med min Nokia N95. Med Blackstone har jag oftast två (ibland 3) pinnar av de fyra. Har den då dålig känslighet? Jag tror inte det, för i miljöer med mycket svag 3G-täckning så funkar Blackstone nästan precis lika bra som min N95. Den tycks vara snudd på mindre känslig, men mjukvaran (OS:et) reparerar lite bättre (= snabbare), så resultatet blir mycket mycket likt.

Redigerat av cmlewan, 09 december 2008 - 22:45.

Postad 09 december 2008 - 23:02

soad
  • soad
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det är HSPA, alltså turbo-3G. Det kan man läsa på s 40 i den svenska manualen ( http://www1.htc.com/...x...=179&act=um ). Men jag undrar om det inte står fel i manualen, för det står om det vänstra H:et att det betyder "HSPA tillgängligt" med ikonen till höger skulle betyda att det ansluts eller används. Jag har dock aldrig haft ett stabilt H till vänster för att HSPA skulle vara tillgängligt (har någon annan det?). Inget av H:na visar sig förrän jag börjar ladda ner (eller upp) data. Men det kan mycket väl vara en bugg, för det är inte vidare rationellt.

F ö har jag alltid haft full styrka (eller möjligen pinnen under) på 3G i min lägenhet med min Nokia N95. Med Blackstone har jag oftast två (ibland 3) pinnar av de fyra. Har den då dålig känslighet? Jag tror inte det, för i miljöer med mycket svag 3G-täckning så funkar Blackstone nästan precis lika bra som min N95. Den tycks vara snudd på mindre känslig, men mjukvaran (OS:et) reparerar lite bättre (= snabbare), så resultatet blir mycket mycket likt.

Ok, tack för det snabba svaret. Jag har inte heller haft något stabilt H.
Jag hade också alltid full styrka på 3G med min Nokia N73, men nu är det max 2 pinnar. Ibland hoppar det över till G.
Är lite osäker på det här, men det är alltså bättre att ha H än 3G och sämst att ha G? Eller är jag ute å cyklar...?

Postad 10 december 2008 - 00:03

-Raven-
  • -Raven-
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
här finns en tråd med några prog att prova på era svarta stenar.
https://www.minhembi...howtopic=211705
/J

Postad 10 december 2008 - 00:16

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag hade också alltid full styrka på 3G med min Nokia N73, men nu är det max 2 pinnar. Ibland hoppar det över till G.
Är lite osäker på det här, men det är alltså bättre att ha H än 3G och sämst att ha G? Eller är jag ute å cyklar...?

Det stämmer det du säger. Från sämst till bäst när det gäller datatrafik: G -> E -> 3G -> H

Postad 10 december 2008 - 08:10

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0
Gjorde en Hard-reset (jävligt smidigt förresten att få tillbaka allt i original efter man lusat ner den med 100tals program) på min så behöver inte längre manila filen.

Postad 10 december 2008 - 08:48

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag har stabilt och det är som du säger,när man surfar eller använder datanätet så aktiveras HSPDA/HSUPDA och man kör via datanätet.

Postad 10 december 2008 - 09:33

Kristofer00
  • Kristofer00
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Ringde deras kundtjänst igår innan jag beställde den på telenor.
han sa: Jag tror inte vi får in den, i vilket fall som helst har jag inte fått uppgift om att vi skulle få in den.

Så jag fick ta den hos telenor :) förhoppningsvis kommer den denna vecka :(

Postad 10 december 2008 - 09:34

najen
  • najen
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Först vill jag rekommendera G-Alarm till alla som tycker att det inbyggda alarmet suger (kom som sagt för sent till jobbet pga att det slutade ringa efter en minut). G-Alarm är det smidigaste och bästa alarmet jag någonsin provat :)

Angående GPSen så har jag fått den att funka utomhus - där hittar den satelliter på 10 sek och funkar skitbra. Inomhus däremot hittar den inte en enda, till skillnad från min N95 som hittar satelliter även inomhus. Så där går den bet. Men hur ofta sitter man inomhus och navigerar?

Postad 10 december 2008 - 10:12

darocker
  • darocker
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

han sa: Jag tror inte vi får in den, i vilket fall som helst har jag inte fått uppgift om att vi skulle få in den.

hoppas inte för mycket, jag skulle få min förra veckan, eller senast i början av denna. När jag maila dom i måndags visste dom inte ens när dom får in dom...

Postad 10 december 2008 - 10:35

sabio_proeliat
  • sabio_proeliat
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

hoppas inte för mycket, jag skulle få min förra veckan, eller senast i början av denna. När jag maila dom i måndags visste dom inte ens när dom får in dom...

Samma info som jag fått!

Postad 10 december 2008 - 11:22

Kristofer00
  • Kristofer00
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Samma info som jag fått!

###### underligt.. Pratade med hon Therese igår som alla verkar ha gjort.. För min beställning på internet gick fel.
Hon sa och jag qoutar exakt: Det står inte speciellt många i kö och du kommer få din i första leveransen som kommer in om någon dag. Men jag kan ej garantera att du får den denna vecka.

De kan väl inte ljuga bara för skoj skull...

Redigerat av Kristofer00, 10 december 2008 - 11:22.

Postad 10 december 2008 - 13:20

_LaN
  • _LaN
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Har sökt i Diamnond tråden men hittar inte, någon som har koll på hur man får fram mer städer i väder applikationen?

Hittat ett konstigt fel:
Försöker lägga in São Paulo (Brasilien) i väder applikationen, men det går ej. Väljer jag Brasilien, sedan "S" och skall scrolla nedåt så börjar den om på bokstaven "C" hela tiden. Kan inte få in mina svärföräldars stad :(

Har någon annan samma fel?

hej
jag följde detta på min diamond:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=408918

hoppas du får veta om dom har regn eller inte :)

//LaN

Postad 10 december 2008 - 14:53

martini_tr
  • martini_tr
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Om så är fallet så gör Tre ett stort misstag. Dom kommer att tappa kunder.
Jag går och väntar på att få ett klart besked om dom kommer att ta in den eller inte.
Tar dom inte in den så kommer jag att byta till någon operatör som har den.

Postad 10 december 2008 - 16:39

Unregistered0b225182
  • Unregistered0b225182
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej.
Har precis fått hem mitt ex av Touch HD:n men när jag stoppar in mitt sim kort i den och startar upp så säger den att det inte finns något sim kort i telefonen.
Sim kortet fungerar precis som det skall i min gamla telefon men så fort jag försöker med den i HD:n så blir det stopp.
Har jag missat något i någon installation eller kan mitt simkort vara för gammalt ( ca 2-3 år gammal) eller vad kan felet vara?

Tack på förhand.

Postad 10 december 2008 - 16:48

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Hej.
Har precis fått hem mitt ex av Touch HD:n men när jag stoppar in mitt sim kort i den och startar upp så säger den att det inte finns något sim kort i telefonen.
Sim kortet fungerar precis som det skall i min gamla telefon men så fort jag försöker med den i HD:n så blir det stopp.
Har jag missat något i någon installation eller kan mitt simkort vara för gammalt ( ca 2-3 år gammal) eller vad kan felet vara?

Tack på förhand.

SIM kanske inte stödjer 3G telefoner? Vad hade du för mobil innan?

Postad 10 december 2008 - 16:50

Unregistered0b225182
  • Unregistered0b225182
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

SIM kanske inte stödjer 3G telefoner? Vad hade du för mobil innan?

Hade inte 3G lur innan utan en vanlig SE K750 men borde den inte känna av den så man kan använda den i "GSM" läge?

Postad 10 december 2008 - 16:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
testa med nån kompis sim-kort som du vet funkar med 3g och är nytt....ganska ofta man läser om personer som har problem med sim-kort

Postad 10 december 2008 - 16:54

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Hej.

Tack på förhand.

Du har inte vänt upp och ner på simkortet som en annan stjärna gjorde i sin hastiga iver att starta upp telefonen?? :(

EDIT: Är det någon som installerat Spb Wireless Monitor? Jag installerade det igår och allt funkade utan problem, men idag hänger sig programmet när jag skolla kontrollera datamängden. Man behöver verkligen hålla koll!! :)

Redigerat av jouh, 10 december 2008 - 16:57.

Postad 10 december 2008 - 17:02

Unregistered0b225182
  • Unregistered0b225182
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Du har inte vänt upp och ner på simkortet som en annan stjärna gjorde i sin hastiga iver att starta upp telefonen?? :(

EDIT: Är det någon som installerat Spb Wireless Monitor? Jag installerade det igår och allt funkade utan problem, men idag hänger sig programmet när jag skolla kontrollera datamängden. Man behöver verkligen hålla koll!! :)

Ivrig var jag att testa luren men SIM kortet skall sitta rätt med det sneda hörnet uppåt och själva kontaktsidan av SIM kortet nedåt så jag misstänker att kortet kanske är för gammalt.

Postad 10 december 2008 - 17:14

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

hej
jag följde detta på min diamond:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=408918

hoppas du får veta om dom har regn eller inte :)

//LaN

Hittade något jag med där och fick in Härnösand och Ludvika igår.

Postad 10 december 2008 - 17:37

Unregistereda4b6d1f0
  • Unregistereda4b6d1f0
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Om så är fallet så gör Tre ett stort misstag. Dom kommer att tappa kunder.
Jag går och väntar på att få ett klart besked om dom kommer att ta in den eller inte.
Tar dom inte in den så kommer jag att byta till någon operatör som har den.

Jag har nu pratat med dem minst fyra gånger, senast idag. Hon som jag fick prata med hade hört att de inte skulle ta in telefonen medan en kille jag pratade med för några veckor sedan trodde att den skulle komma nu till julen. Jag är nu tveksam till om den kommer och ska börja snegla på andra alternativ...

Postad 10 december 2008 - 17:56

xxmannen
  • xxmannen
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Fick min igår och har inte hunnit granska luren än..kändes knöligt att trycka rätt och komma underfund hur operativsystemet är uppbyggd (fd. symbian-fan)...men det börjar ta sig, sa pyromanen :( ..Börjar gilla denna lur mer och mer :)

Postad 10 december 2008 - 20:15

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
så när kan det tänkas komma ny ROM till oss svenskar? nån ha visst fått version 1.19 på xda

Postad 10 december 2008 - 20:19

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Jag chattade med kundservicen nyss och det verkar ju som om dem säger olika saker till alla. Nu så sa dem jag chatade med att jag skulle maila till internetbutiken och att han inte kunde se någonting om när den skulle komma in. Fast jag chattade med dem förra veckan och då skrev dem att den förmodligen skulle komma in den här veckan :).

Redigerat av Danne736, 10 december 2008 - 20:20.

Postad 10 december 2008 - 20:23

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
ny hotfix till oss telenor touch hd ägare hihi http://www.htc.com/e...l...179&act=all

Postad 10 december 2008 - 20:25

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

ny hotfix till oss telenor touch hd ägare hihi http://www.htc.com/e...l...179&act=all

:)

Postad 10 december 2008 - 21:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tres support lämnar en hel del att önska när det gäller vad dom vet om/när telefoner släpps..
Inte att lita på för 5 öre...Det som är bra är att dom brukar släppa riktigt heta telefoner så ja skulle inte bli förvånad om HD kommer med

Postad 10 december 2008 - 23:49

Unregistered26508
  • Unregistered26508
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Fick min Touch HD idag, och jag måste säga att jag är missnöjd. Telefonen är seg och hackig med ett klent interface -- vidare verkar HTC fortfarande inte ha utvecklat någon riktig grafikdrivrutin. Youtube hackar (på wlan t o m) och surfning är rent av smärtsamt. Ska försöka vidare i morgon dock för att se om min åsikt ändras.

Jag kan dock inte låta bli att undra vilka möjligheter jag har att lämna tillbaka telefonen i det här skedet. Jag har dragit av fabrikskyddsplasten och använt en av de medföljande skärmskydden. Nån som vet? Köpte från Elgiganten.

Redigerat av Unregistered26508, 10 december 2008 - 23:53.

Postad 11 december 2008 - 00:20

Lindstrand
  • Lindstrand
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Tres support lämnar en hel del att önska när det gäller vad dom vet om/när telefoner släpps..
Inte att lita på för 5 öre...Det som är bra är att dom brukar släppa riktigt heta telefoner så ja skulle inte bli förvånad om HD kommer med

Jag är ganska säker på att tre kommer att släppa den förr eller senare, dessvärre ser det ut som senare. Själv har jag tjatat med dem om HD:n sedan i början av september. Dels via mail som de inte svarar på alls, har skickat två mail, inget svar någon av gångerna. Jag har även ringt flera ggr för att få reda på att de inte vet om och när den kommer.

Har även passat på att prata med en säljare, ni vet de som överfaller en utanför köpcenter. Fast denna gången var det kul. :))

Säljaren: Vad har du för abonnemang idag?
Jag: Tre
Säljaren: Kul att höra, är du nöjd?
Jag: Ja, jag är nöjd!
Säljaren: Har du någon bindningstid kvar i ditt abonnemang?
Jag: Nej!
Säljaren: Vill du ha en ny mobil?
Jag: Ja, det vill jag! (säljaren ser glad ut $$$)
Jag: Jag vill ha en HTC touch HD, kan jag boka den nu ? (för ca en månad sedan)
Säljaren: Tyvärr det går inte.
Jag: När kan jag göra det?
Säljaren: Det vet jag inte, förmodligen i december.
Jag: Vad kommer den att kosta?
Säljaren: Kan inte svara på det, förmodligen ungefär som Xperia X1.
Jag: Kan du kontakta mig så fort det går att förhandsboka?
Säljaren: Tyvärr inte, jag är inte helt säker på att vi tar in den i sortimentet!

Senast pratade jag med Tre förra helgen, fortfarande inget besked. Då bestämde jag mig för att gå över till Telenor, där det gick att boka telefonen. Det innebär att resten av familjen också byter till Telenor.

Jag tror att tre kommer att förlora många kunder på detta. Vem är det som släkt och vänner pratar med när de ska skaffa telefon och abonnemang. Jo, de vänder sig förstås till oss hi-tech nördar. Jag har förordat Tre de senaste åren, men inte numera, de har tappat i servicenivå och nu hänger de inte ens med och lanserar nya mobiler i tid. Det minsta de kunde göra är att ge stamkunder en chans att förhandsboka, men icke.

Postad 11 december 2008 - 02:01

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag har förordat Tre de senaste åren, men inte numera, de har tappat i servicenivå och nu hänger de inte ens med och lanserar nya mobiler i tid. Det minsta de kunde göra är att ge stamkunder en chans att förhandsboka, men icke.

Jag har svårt att tänka mig att någon operatör skulle lyckas att vara sämre än Tre, men bor man i Öresundsregionen och är över på Själland en del, så har man inget val, för övriga operatörer ska ha full "utlandstaxa" för samtal och data bara man gör sitt jobb på Kastrup eller går på krogen i Köpenhamn.

Telefonförsäljare utanför skånska köpcenter m m från Telia och Telenor ser uppgivna ut när man talar om Öresundstaxor och Tre, för de vet att de inte har något att komma med då.

F ö gillar jag min Blackstone mer och mer för varje dag! Perfekt format. Underbart vacker. Windows Mobile är fult och ologiskt och splittrat med HTC:s egna GUI och inlärningströskeln är hög. Men det är ett professionellt och kraftfullt OS, när man väl lärt sig det. Det är alltså förstås klassen bättre eller två än iPhone OS! Det har de funktioner som det ska ha och framstår för mig lite mer kraftfullt än S60 (som jag kört länge) även om det brister i annat. Utbudet av program är också lite större än S60.

Postad 11 december 2008 - 08:13

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Fick min Touch HD idag, och jag måste säga att jag är missnöjd. Telefonen är seg och hackig med ett klent interface -- vidare verkar HTC fortfarande inte ha utvecklat någon riktig grafikdrivrutin. Youtube hackar (på wlan t o m) och surfning är rent av smärtsamt. Ska försöka vidare i morgon dock för att se om min åsikt ändras.

Jag kan dock inte låta bli att undra vilka möjligheter jag har att lämna tillbaka telefonen i det här skedet. Jag har dragit av fabrikskyddsplasten och använt en av de medföljande skärmskydden. Nån som vet? Köpte från Elgiganten.

Tror de kommer släppa mjukvara i framtiden så att den kommer lite bättre med innehållet, så håll i den ett tag till tycker jag.

Postad 11 december 2008 - 08:28

Unregistered26508
  • Unregistered26508
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Tror de kommer släppa mjukvara i framtiden så att den kommer lite bättre med innehållet, så håll i den ett tag till tycker jag.

man får ju hoppas på det, men detsamma sa man om tytn II, och den har fortfarande inte fått någon grafikdrivrutin. Om HTC hade haft några planer på att släppa en drivare, tycker man att de borde ha gjort det för den senaste raden telefoner eftersom att de har haft så mycket tid på sig. Vissa säger att det handlar om licenspengar som HTC inte är villiga att pröjsa.

Deprimerande läsning om frågan finns i exempelvis den här tråden: http://forum.xda-dev...ad.php?t=442712

Redigerat av Unregistered26508, 11 december 2008 - 08:37.

Postad 11 december 2008 - 09:46

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

man får ju hoppas på det, men detsamma sa man om tytn II, och den har fortfarande inte fått någon grafikdrivrutin. Om HTC hade haft några planer på att släppa en drivare, tycker man att de borde ha gjort det för den senaste raden telefoner eftersom att de har haft så mycket tid på sig. Vissa säger att det handlar om licenspengar som HTC inte är villiga att pröjsa.

Deprimerande läsning om frågan finns i exempelvis den här tråden: http://forum.xda-dev...ad.php?t=442712

Coreplayer kommer snart med en ny lösning 1.3 och sedan 2.0 som tydligen ska stöda Touch hd. Surfningen kan jag hålla med om,men använd opera mini (skrivs om detta tidigare i forumet) går bra mycket snabbare! Youtube är även ibland segt på min dator.

Postad 11 december 2008 - 10:11

Unregistered26508
  • Unregistered26508
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Coreplayer kommer snart med en ny lösning 1.3 och sedan 2.0 som tydligen ska stöda Touch hd. Surfningen kan jag hålla med om,men använd opera mini (skrivs om detta tidigare i forumet) går bra mycket snabbare! Youtube är även ibland segt på min dator.

1.3 blev nyligen släppt och gjorde inget för att förbättra videoprestandan på Touch HD. CP 2.0, som jag hör ska släppas först om kanske ett halvår, ska däremot förbättra prestandan, men då enbart med overlay. Enligt det jag har läst använder telefonen också Microsoft referensdrivrutin, vilket innebär att gränssnittet inte heller är hårdvaruaccelererat (kan jämföras med att köra Windows i felsäkert läge). 3D-accelerationen är fusk den med och prestandan i spel undermålig.

Jag har gett upp hoppet för HTC, och jag hoppas istället att Sony Ericsson trycker för en Qualcomm-drivrutin åt sin Xperia, så att den kan bli portad åt oss HTC-användare. Alternativt hoppas jag på en hembakad drivare, likt den som släpptes för TyTn II (även om denna tyvärr inte är en helhetslösning).

Postad 11 december 2008 - 10:38

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Ny version av googlemaps släppt :) http://www.mobil.se/...214049-729.html
(Google Streetview)

Postad 11 december 2008 - 10:46

Kristofer00
  • Kristofer00
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Fick just svar på min fråga :)

Hej Kristofer,

Tack för ditt mail. Vi har precis fått in HTC touch HD i lager så vi börjar skicka ut dem idag, du kanske hinner få den redan i morgon annars dyker den upp i början på nästa vecka.

Ha en bra dag!

Med vänliga hälsningar

Emilie
E-butiken
Telenor
http://butik.telenor.se

Postad 11 december 2008 - 11:23

sabio_proeliat
  • sabio_proeliat
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Hej Kristofer,

Tack för ditt mail. Vi har precis fått in HTC touch HD i lager så vi börjar skicka ut dem idag, du kanske hinner få den redan i morgon annars dyker den upp i början på nästa vecka.

Ha en bra dag!

Med vänliga hälsningar

Emilie
E-butiken
Telenor

Fick samma information idag :) Underbart!

Postad 11 december 2008 - 11:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Opera Mini är ett måste..

Sen håller jag med att det är ruttet dåligt att dom inte kan ge oss ordentliga drivare för grafik..

Har en TyTn 2 själv..

Men kan tycker inte att det är så farligt iaf...Nu kanske de beror på vilka krav man har men gps och surfa funkar fint..Även se film som är konverterad till rätt format

Sen är det STOR skillnad om man flashar telefonen när det gäller snabbhet och i vissa fall betteritid..
Sen kan man ju ha åsikter om varför man ska vara "tvungen" att flasha telefonen för att få den som den borde varit när man köpte den eller vänta på uppdateringar..

Min mobil är som natt och dag nu motför hur den var orginal ..

Postad 11 december 2008 - 11:50

Unregistered26508
  • Unregistered26508
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Sen är det STOR skillnad om man flashar telefonen när det gäller snabbhet och i vissa fall betteritid..
Sen kan man ju ha åsikter om varför man ska vara "tvungen" att flasha telefonen för att få den som den borde varit när man köpte den eller vänta på uppdateringar..

Menar du TyTn II eller Touch HD i den här delen av ditt inlägg?

Jag är hur som helst rädd att Touch HD inte kommer att få samma stöd från hembryggarna som TyTn II, då den inte släpps i USA :/

Postad 11 december 2008 - 11:59

darocker
  • darocker
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hej Kristofer,

Ha en bra dag!

Med vänliga hälsningar

Emilie
E-butiken
Telenor

Jaaa, hoppas jag oxå får! :)

Skrev du mail o fråga efter den, eller skicka dom ett mail till dig?

Jaaa, hoppas jag oxå får! :)

Skrev du mail o fråga efter den, eller skicka dom ett mail till dig?

Ahaa, de stod ju "tack för ditt mail" så jag vet redan svaret på min fråga! ;)

Postad 11 december 2008 - 12:30

MrMagic
  • MrMagic
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Opera Mini är ett måste..

Sen håller jag med att det är ruttet dåligt att dom inte kan ge oss ordentliga drivare för grafik..

Har en TyTn 2 själv..

Men kan tycker inte att det är så farligt iaf...Nu kanske de beror på vilka krav man har men gps och surfa funkar fint..Även se film som är konverterad till rätt format

Hej!

Vad är det för flashningar du gjort för att få bättre snabbhet/batteritid?
Skall få min telefon imorgon och letar förfullt efter inställningar/förbättringar man kan
göra och program man "skall" ha .... :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.