Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 januari 2009 - 12:59

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Ok. Hade fått för mig att WD TV "konverterar" ljudet till vanlig stereo och skickar ut det via HDMI om man valt ljudet som stereo. Får skaffa mig en ljudanläggning också... :)

Den konverterar inte DTS p.g.a. höga licenskostnader.
Burken skulle troligen kostat runt det dubbla ifall den hade haft den funktionen.
Film ska "ses" med surroundljud lik förbaskat.

Postad 19 januari 2009 - 15:47

emwmsve
  • emwmsve
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, jag funderar på att köpa ett Logitech z-5500 och koppla in direkt i WD:en utan förstärkare eller något för att kunna köra med DTS.. är det någon som vet om det är något problem med detta?

// M

Postad 19 januari 2009 - 17:04

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej, jag funderar på att köpa ett Logitech z-5500 och koppla in direkt i WD:en utan förstärkare eller något för att kunna köra med DTS.. är det någon som vet om det är något problem med detta?

// M

jag har systermodellen med trådlösa bakhögtalare.
jag har inga problem alls med den, funkar fint till film med dts

Postad 19 januari 2009 - 17:41

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Använder den samma mappstruktur (undermappar) som man har på hårddisken, eller är det risk att den "slår ihop" något när det presenteras i menyn på TV'n?

Tex min GPS är helt värdelös på media, allt ligger i samma bibliotek uppdelat enbart på musik, bilder etc, oberoende på hur man lägger i det på kortet. Detta kan ju var OK för en GPS, men inte en mediaspelare

Man kan välja. Antingen visas alla filmerna samlat i bokstavsordning, oberoende av vilka mappar de ligger i.
Eller så kan man välja klassisk mappstruktur om man hellre vill det :)

Postad 19 januari 2009 - 22:57

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Frågan har ställts förut men har inte fått till det än.
Hur får man album-cover till mp3 musiken?
Jag vill helst slippa att döpa om mapparna till vad skivorna heter på Itunes.
Jag förstår inte riktigt hur det skulle få det att fungera iaf.

Hittade detta i tråden men förstår inte vad man ska göra:

File Type Only supports ID3 and EXIF format have thumbnail
mp3 Thumbnail in the id3 tag (“APIC” or “PIC” tag)

Postad 19 januari 2009 - 23:28

Unregisteredcf9aba06
  • Unregisteredcf9aba06
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

// M

Jag har just det systemet och det fungerar helt perfekt för mig. Inte haft några som helst problem hittills så kör på det :D

Postad 20 januari 2009 - 12:42

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Frågan har ställts förut men har inte fått till det än.
Hur får man album-cover till mp3 musiken?
Jag vill helst slippa att döpa om mapparna till vad skivorna heter på Itunes.
Jag förstår inte riktigt hur det skulle få det att fungera iaf.

Hittade detta i tråden men förstår inte vad man ska göra:

File Type Only supports ID3 and EXIF format have thumbnail
mp3 Thumbnail in the id3 tag (“APIC” or “PIC” tag)

du kan ju ta skivan från itunes, gå in på info, dra in albumbilden som du tagit från tex cdon.se in i rutan där albumbilden ska vara. (var noga med att inte ha för stora bilder) typ 1000x1000 är max.

Postad 20 januari 2009 - 14:05

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har en WD MyBook Essential 1TB kopplad till WD'n. När jag ejectar mybook disken och stänger av WDn och sen startar upp WDn igen så hittar den inte disken, måste då dra ur strömkabeln till MyBook och återansluta för att få den o hitta disken. Ska det vara så eller är det ett känt problem?

annars väldigt bra spelare!

Redigerat av hedline, 20 januari 2009 - 14:06.

Postad 20 januari 2009 - 17:39

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

du kan ju ta skivan från itunes, gå in på info, dra in albumbilden som du tagit från tex cdon.se in i rutan där albumbilden ska vara. (var noga med att inte ha för stora bilder) typ 1000x1000 är max.

Menar du att man måste ladda ner skivan från Itunes då?
Vill gärna slippa det.

Postad 20 januari 2009 - 17:46

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Menar du att man måste ladda ner skivan från Itunes då?
Vill gärna slippa det.

neeej, du lägger in dina skivor i itunes, sen stoppar du in skivomslaget i albumet...

Postad 20 januari 2009 - 18:07

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

neeej, du lägger in dina skivor i itunes, sen stoppar du in skivomslaget i albumet...

Nu funkade det, fick omslag till alla låtarna.
Konstigt att det inte fungerar när man gör det genom Winamp.

Men går det att få bilden även till mappen som låtarna ligger i?
Så man får upp alla albumcovers när man bläddrar mellan albumen?

Postad 20 januari 2009 - 18:48

Walak
  • Walak
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej jag funderar på att köpa en wd tv och jag undrar om denna externa hdd funkar bra med den Western Digital My Passport Elite 500gb ?

Postad 20 januari 2009 - 22:52

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
För och nackdelar med en WD TV jämfört med en PS3 som mediaspelare för i huvudsak film men också som "fotoalbum"

Postad 21 januari 2009 - 09:58

henke88
  • henke88
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hej jag funderar på att köpa en wd tv och jag undrar om denna externa hdd funkar bra med den Western Digital My Passport Elite 500gb ?

WD lanserar den ju med att man "ska" köpa en my passport att använda till wd tv:n och förövrigt så har jag inte än hört om någon som inte fått en extern hdd att funka vilket märke det än är, så mitt svar är ja :(

Postad 21 januari 2009 - 13:07

Snorresprätt
  • Snorresprätt
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det ngn som ryktats om ngt release datum på nya firmware??

Postad 21 januari 2009 - 14:08

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

För och nackdelar med en WD TV jämfört med en PS3 som mediaspelare för i huvudsak film men också som "fotoalbum"

ps3 läser inte mkv...

Postad 21 januari 2009 - 14:13

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Är det ngn som ryktats om ngt release datum på nya firmware??

Läs i WD TV-tråden på AVSForum för att få några lösa tips.
Själv har jag inte läst i tråden på länge.
Annars har ryktet sagt Januari eller början av februari sen den förra släpptes.

Postad 21 januari 2009 - 18:23

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Har en WD MyBook Essential 1TB kopplad till WD'n. När jag ejectar mybook disken och stänger av WDn och sen startar upp WDn igen så hittar den inte disken, måste då dra ur strömkabeln till MyBook och återansluta för att få den o hitta disken. Ska det vara så eller är det ett känt problem?

ingen som vet?

Postad 22 januari 2009 - 02:56

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

ingen som vet?

Jodå... alla vet, men ingen vill berätta det för dig. :)

Det finns en bugg i den biten eftersom diskarna inte blir strömlösa när man stänger WD-TV'n.
Och en viss skillnad finns också om man stänger med fjärren eller med att rycka strömmen helt. Om du rycker strömmen så tar det en bra stund innan hårddisken/diskarna hittas.
Du kan nog lägga det i "känt fel"-lådan tills vidare.

Postad 22 januari 2009 - 10:09

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ok, en följdfråga då:) tar hårddisken skada av att stå påslagen i viloläge en längre period?

En sak till, när jag startar upp vissa filmer så försvinner ljudet helt. Byter jag film som jag vet att jag haft ljud på tidigare så har jag inget ljud längre på den heller?! Måste då dra ur strömkontakten till WDn och börja om på nytt, men vissa filmer får jag aldrig ljud på. Har ett hemmabiosystem som klarar av DTS. Kollat i olika forum men hittar ingen med liknande problem. någon som kan hjälpa?

tackar

Postad 22 januari 2009 - 11:06

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Hur många filer klarar spelaren att återspela där man sista var?..

Postad 22 januari 2009 - 11:12

Snorresprätt
  • Snorresprätt
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
fick unsupported audio på "blood diamond 2006 x264 70p" kommer ej ihåg release. fixas säkert snart med firmware.
Synd att den inte spelar OGM.

Postad 22 januari 2009 - 13:07

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Ok, en följdfråga då:) tar hårddisken skada av att stå påslagen i viloläge en längre period?

En sak till, när jag startar upp vissa filmer så försvinner ljudet helt. Byter jag film som jag vet att jag haft ljud på tidigare så har jag inget ljud längre på den heller?! Måste då dra ur strömkontakten till WDn och börja om på nytt, men vissa filmer får jag aldrig ljud på. Har ett hemmabiosystem som klarar av DTS. Kollat i olika forum men hittar ingen med liknande problem. någon som kan hjälpa?

tackar

Min större WD Elements går ner och stannar i motorn när man stänger spelaren.
En lysdiod lyser i det läget som egentligen borde vara släckt.
Använder jag eject-funktionen så slocknar den helt däremot. All elektronik slits om det är igång, men troligen obetydligt mycket. De flesta har väl sina TV i stand-by skulle jag tro?

Du har satt ljudet till "digital" i settings?
Om du försöker att spela upp en film med ljud som inte stöds av WD'n, så kan förmodligen spelaren hänga sig så att man måste kallboota. Detta gäller åtminstone Tvix, Popcorn m.fl. som kör samma processor.
Dra ner Mediainfo och läs av filmens ljud så du lär dig vad den röda tråden kan vara i problemet.

fick unsupported audio på "blood diamond 2006 x264 70p" kommer ej ihåg release. fixas säkert snart med firmware.
Synd att den inte spelar OGM.

Både Tvix och Popcorn saknar stöd för vissa ljud när de ligger i .mkv
Du kan alltid hoppas på stöd i nästa firmware.
Ladda ner Mediainfo för att kolla vad som finns i filmen som inte fungerar.

Postad 22 januari 2009 - 13:22

apansson17
  • apansson17
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
DTS-dropout

Har läst lite på tråden om att det är problem med detta. Vet inte riktigt vad det innebär men jag antar att det är det problemet jag har. Ljudet försvinner med jämna mellanrum dock väldigt kort. Är bara så på några enstaka MKV filer och jag undrar då om det är mediaspelaren eller förstärkaren som spökar. Har även märkt detta då jag spelat på mitt Xbox 360 på några enstaka spel.

Postad 22 januari 2009 - 13:28

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

DTS-dropout

Har läst lite på tråden om att det är problem med detta. Vet inte riktigt vad det innebär men jag antar att det är det problemet jag har. Ljudet försvinner med jämna mellanrum dock väldigt kort. Är bara så på några enstaka MKV filer och jag undrar då om det är mediaspelaren eller förstärkaren som spökar. Har även märkt detta då jag spelat på mitt Xbox 360 på några enstaka spel.

Det kan mycket väl bero på att något avviker från standarden en aning, men den klipper ljudet kort ibland upp till 3ggr. i minuten på min WD TV. Har aldrig haft problem med någon av mina DVD eller mediaspelare när jag kört DTS till min gamla Yamaha. Detta får man verkligen hoppas att de fixar till nästa släpp...

Postad 22 januari 2009 - 13:34

mediaman
  • mediaman
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Min större WD Elements går ner och stannar i motorn när man stänger spelaren.
En lysdiod lyser i det läget som egentligen borde vara släckt.
Använder jag eject-funktionen så slocknar den helt däremot. All elektronik slits om det är igång, men troligen obetydligt mycket. De flesta har väl sina TV i stand-by skulle jag tro?

Du har satt ljudet till "digital" i settings?
Om du försöker att spela upp en film med ljud som inte stöds av WD'n, så kan förmodligen spelaren hänga sig så att man måste kallboota. Detta gäller åtminstone Tvix, Popcorn m.fl. som kör samma processor.
Dra ner Mediainfo och läs av filmens ljud så du lär dig vad den röda tråden kan vara i problemet.

Både Tvix och Popcorn saknar stöd för vissa ljud när de ligger i .mkv
Du kan alltid hoppas på stöd i nästa firmware.
Ladda ner Mediainfo för att kolla vad som finns i filmen som inte fungerar.

Hej.
Ny på forumet med en ny WD-TV och en WD Elements Desktop 1TB USB disk.
Har precis lagt in senaste firmware som enligt Westerns hemsida ska ha "Improved power management".

Min tanke med köpet var att USB-disken skulle stängas av när man slår av mediaspelaren?
Kommer den alltså inte att slå av pga det ligger ström i usb-porten hela tiden? Trodde att senaste firmware skulle lösa detta?
:)

Postad 22 januari 2009 - 14:38

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hej idag så fick jag min wd tv och jag har uppgraderat fw och jag ska kolla på en film som inte har svensk sub så jag laddade ner sub ifrån undertexter.se men när jag öppnar sub filen så är alla åäö utbytta med andra tecken gör jag något fel ??

Jag har en mac dator

Postad 22 januari 2009 - 15:00

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Hej.
Har precis lagt in senaste firmware som enligt Westerns hemsida ska ha "Improved power management".

Min tanke med köpet var att USB-disken skulle stängas av när man slår av mediaspelaren?
Kommer den alltså inte att slå av pga det ligger ström i usb-porten hela tiden? Trodde att senaste firmware skulle lösa detta?

"Improved power management" syftar nog på att vissa hade problem att starta spelaren efter att den stått i standby en längre tid. Har visserligen hört att någon fortfarande har detta problem, men för de flesta verkar det ha blivit bra.

Postad 22 januari 2009 - 15:30

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej.

du får göra som jag, jag har en kontroll typ nexa som stänger av strömbrytaren till hårddisken

Postad 22 januari 2009 - 16:08

mediaman
  • mediaman
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

du får göra som jag, jag har en kontroll typ nexa som stänger av strömbrytaren till hårddisken

Exakt vilken Nexa-produkt använder du? (Min hårddisk har ingen on/off knapp by the way)

Postad 22 januari 2009 - 16:43

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
är det någon som vet hur man ska göra för att film-covers ska synas i wdtv jag har en mac dator

Postad 22 januari 2009 - 18:23

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hur många filer klarar spelaren att återspela där man sista var?..

30

Postad 22 januari 2009 - 18:50

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

• 782 inlägg
  • 0
Ok nu svär jag nog i kyrkan men men :)

Nån som provat hur den här spelaren funkar om man kopplar den via kompositutgångarna?

Har nämligen små funderingar på att koppla en sån här till min externa HDD och sen till en gammal 28" Tjock-TV i sovrummet.

Undrar då om nån kan testa detta åt mig dvs vad blir det för bildkvalitet, blir den acceptabel?

Kan man spela upp HD matrial via den utgången och så att säga få det nedsamplat till SD över komposit?

Kan det digitala sourround ljudet i vissa filer omvandlas till stereo och köras ut via RCA utgångarna?

Redigerat av Joakim_A, 22 januari 2009 - 18:50.

Postad 22 januari 2009 - 19:01

hedline
  • hedline
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Tack Gabbe, nyttig info, hittade den röda tråden direkt med hjälp av MediaInfo :)

Då är väl mitt enda problem DTS dropouts, ljudet klipper ca 3-5 ggr i minuten på vissa MKV filer. får väl hålla tummarna för fix i nästa FW.

tack än en gång

Postad 22 januari 2009 - 21:45

mediaman
  • mediaman
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Nu har jag kollat lite noggrannare och USB disken går ner i nåt standbyläge ett tag efter man stängt av WD-TV:n. Disken snurrar inte och den svalnar men en lampa lyser på baksidan, så jag tror inte jag har något problem längre :-)
Mkt nöjd med denna pjäs, men hur lägger man in bilder/konvolut på filmerna? På produktbilder så ser det ju ut som det går att ha små bilder man bläddrar mellan. Lite trist med bara filnamn liksom..

Postad 22 januari 2009 - 22:24

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

30

Åfan, tycke att den kom ihåg mkt.
Har funkat klockrent för mig än så länge!

Min hdd disk verkar oxå tystna efter ett tag....

Postad 22 januari 2009 - 22:48

henke88
  • henke88
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Ok nu svär jag nog i kyrkan men men ;)

Nån som provat hur den här spelaren funkar om man kopplar den via kompositutgångarna?

Har nämligen små funderingar på att koppla en sån här till min externa HDD och sen till en gammal 28" Tjock-TV i sovrummet.

Undrar då om nån kan testa detta åt mig dvs vad blir det för bildkvalitet, blir den acceptabel?

Kan man spela upp HD matrial via den utgången och så att säga få det nedsamplat till SD över komposit?

Kan det digitala sourround ljudet i vissa filer omvandlas till stereo och köras ut via RCA utgångarna?

Ja det funkar, bildkvaliten är bra däremot så blir ljudet lågt, men det är bara att ratta upp volymen :blush:
Ja hd material funkar men blir som sagt "nedsamplat". Jag har än så länge inte haft någon fil där ljudet inte funkat men som sagt så blir ljudet av någon anledning väldigt lågt.

Postad 23 januari 2009 - 10:21

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
En snabb liten fråga bara...

Går det att koppla in en USB hub med några hårddiskar mot den här spelaren ?? Lite drygt att behöva byta kablar hela tiden när man får fler än 2 hårddiskar...

mvh

Postad 23 januari 2009 - 11:21

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hej när jag ska spela mkv filmer så efter några min så stannar filmen och spelaren går tillbaka till menyn och så är det på alla mkv filmer vad kan vara fel?

Postad 23 januari 2009 - 13:22

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Hej när jag ska spela mkv filmer så efter några min så stannar filmen och spelaren går tillbaka till menyn och så är det på alla mkv filmer vad kan vara fel?

Helt omöjligt att enbart gissa ett fel som någon har.
Dra ur strömkontakten i ca. 20-30 sekunder och prova igen med en annan fil än den du började med första gången.
Om felet är det samma så får du ladda ner MediaInfo och se ifall det finns någon gemensam röd tråd på de filmerna som inte fungerar. Slutligen så kan du så klart ha fel på ditt exemplar.

Postad 23 januari 2009 - 14:04

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Helt omöjligt att enbart gissa ett fel som någon har.
Dra ur strömkontakten i ca. 20-30 sekunder och prova igen med en annan fil än den du började med första gången.
Om felet är det samma så får du ladda ner MediaInfo och se ifall det finns någon gemensam röd tråd på de filmerna som inte fungerar. Slutligen så kan du så klart ha fel på ditt exemplar.

Detta får jag fram

film 1

General
Complete name : /Volumes/LaCie/Movies/Arn.Box/Arn.Tempelriddaren.mkv
Format : Matroska
File size : 6.56 GiB
Duration : 2h 19mn
Overall bit rate : 6 750 Kbps
Encoded date : UTC 2008-06-16 11:08:38
Writing application : mkvmerge v2.2.0 ('Turn It On Again') built on Mar 4 2008 12:58:26
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 5 frames
Muxing mode : Container [email protected]
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 5 829 Kbps
Nominal bit rate : 6 141 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 544 pixels
Display aspect ratio : 2.35
Frame rate : 24.000 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.349
Title : ARN
Writing library : x264 core 60 r880M 2389de2
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / rdcmp=psy / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=6 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=6141 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=1.00 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 / aq=2:1.00

Language : English
Audio
ID : 2
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 640 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Title : Dolby Digital 5.1
Language : Swedish

Text #1
ID : 3
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text
Title : Swedish (Perm)
Text #2
ID : 4
Title : Swedish
Text #3
ID : 5
Title : Norwegian
Language : Norwegian Nynorsk
Text #4
ID : 6
Title : Danish
Language : Danish
Text #5
ID : 7
Title : Finnish
Language : Finnish

Film 2
General

Complete name : /Volumes/LaCie/Movies/The.Last.Samurai.2003./the.last.samurai.2003.720p.hddvd.x264-reveille.mkv

Format : Matroska
File size : 7.94 GiB
Duration : 2h 34mn
Overall bit rate : 7 376 Kbps
Encoded date : UTC 2007-03-13 02:52:05
Writing application : mkvmerge v2.0.0 ('After The Rain Has Fallen') built on Jan 13 2007 19:58:56
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.0

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 8 frames
Muxing mode : Container [email protected]
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 6 435 Kbps
Nominal bit rate : 6 734 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 528 pixels
Display aspect ratio : 2.424
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.397
Writing library : x264 core 54 svn-614
Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=1:-3:-3 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=7 / brdo=1 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=1 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=3 / nr=0 / decimate=0 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=240 / keyint_min=24 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=6734 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30

Audio
ID : 2
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 640 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz

Hoppas detta hjälper lite
Sen så har jag provat att dra ut nät sladden men det är fortfarande samma fel

Postad 23 januari 2009 - 14:11

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

En snabb liten fråga bara...

Går det att koppla in en USB hub med några hårddiskar mot den här spelaren ?? Lite drygt att behöva byta kablar hela tiden när man får fler än 2 hårddiskar...

mvh

Svarar på min egen fråga här =)

Var och köpte en liten 4 portars usb-hub för 75:- på kjell... Den fungerar klockrent... 2 x HDD + 1 st usbminne fungerar perfekt på 1 port... Har inte fler prylar hemma så jag kan testa om det finns nån gräns... Men då fungerar den för mitt syfte iaf

Alla hårddiskar till hubben som går till en switch som går till mediaspelarn och datorn... Kanon!!

Älskar denna lilla maskin =)

Hat gött...

Redigerat av Unregistered93edb1ba, 23 januari 2009 - 14:23.

Postad 23 januari 2009 - 14:26

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Detta får jag fram

... snip ...

Hoppas detta hjälper lite
Sen så har jag provat att dra ut nät sladden men det är fortfarande samma fel

Film 1 ser jag inget konstigt med.
Film 2 har "Format profile : [email protected]" med "Format settings, ReFrames : 8 frames".

[email protected] är inte någon optimal profil, men oftast brukar de fungera.
Däremot om det finns för många "ReFrames" så har mediaspelare problem med dem.

Har du någon möjlighet att ladda upp en sample som vi kan testa? Ifall du har någon server att lägga den på..
Om du hittar fler -mkv som inte fungerar så börjar det kännas som trasig burk.

Postad 23 januari 2009 - 21:41

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Film 1 ser jag inget konstigt med.
Film 2 har "Format profile : [email protected]" med "Format settings, ReFrames : 8 frames".

[email protected] är inte någon optimal profil, men oftast brukar de fungera.
Däremot om det finns för många "ReFrames" så har mediaspelare problem med dem.

Har du någon möjlighet att ladda upp en sample som vi kan testa? Ifall du har någon server att lägga den på..
Om du hittar fler -mkv som inte fungerar så börjar det kännas som trasig burk.

ok men det är inte alla mkv filmer som är så

Postad 24 januari 2009 - 03:53

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

ok men det är inte alla mkv filmer som är så

Som är vad? [email protected], ospelbara eller något annat?
Att lösa fel på avstånd kräver ganska exakta svar och uppgifter.
Du har alltså ingen server att ladda upp en sample på?

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 24 januari 2009 - 03:53.

Postad 24 januari 2009 - 10:02

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Som är vad? [email protected], ospelbara eller något annat?
Att lösa fel på avstånd kräver ganska exakta svar och uppgifter.
Du har alltså ingen server att ladda upp en sample på?

Det jag menade är att några mkv filmer som fungerar.

Och nä jag har ingen server som jag kan lägga upp filmen på.

Postad 24 januari 2009 - 11:22

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Om detta gäller alla dina mkv filer har du troligen något fel på spelaren. Jag har inte stött på patrull på någon mkv fil ännu, Det är många filmer jag sett :)
Däremot kolla reframes en bov i dramat. den skall ej vara högre än 5.
Sen är mkv ett oerhört svårhanterligt då det enkelt är en container. Det skall mycket till av mjukvaran om den skall klara spela upp samtliga format utan problem.

Postad 24 januari 2009 - 12:29

sweddan
  • sweddan
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan koppla den direkt till datorn via usb? Eller måste man har usb-diskar eller usb minne?

Postad 24 januari 2009 - 12:59

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

OK, men då är det bara att gilla läget just nu.
Har haft några få som inte funkat på WD'n, men som funkar på Tvixen och man kan bara hoppas att avkodningen förfinas redan i nästa firmware. Oftast är det sportfilmer och andra specialfilmer som är problematiska eftersom dessa ofta görs av mindre kunniga inom filmkodning.
Biofilmer som är lite äldre (som din samurajfilm) gjordes innan mediaspelarna fick sitt intåg i stugorna.
Tempelriddaren har 24,000 fps, vilket tyder på någon som inte riktigt visste allt om filmkodning. Men jag förstår som sagt inte vad det egentliga problemet är med den.

Någon som vet om man kan koppla den direkt till datorn via usb? Eller måste man har usb-diskar eller usb minne?

Du kan precis som ipppe skrev några inlägg ovanför koppla den vi en USB-hub som även datorn sitter i. Däremot får du ingen kontakt med datorn och måste ha externa enheter att läsa film/musik ifrån.

Postad 24 januari 2009 - 13:04

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

OK, men då är det bara att gilla läget just nu.
Har haft några få som inte funkat på WD'n, men som funkar på Tvixen och man kan bara hoppas att avkodningen förfinas redan i nästa firmware. Oftast är det sportfilmer och andra specialfilmer som är problematiska eftersom dessa ofta görs av mindre kunniga inom filmkodning.
Biofilmer som är lite äldre (som din samurajfilm) gjordes innan mediaspelarna fick sitt intåg i stugorna.
Tempelriddaren har 24,000 fps, vilket tyder på någon som inte riktigt visste allt om filmkodning. Men jag förstår som sagt inte vad det egentliga problemet är med den.

Ok har det någon betydelse hur man lägger filmerna på hårddisken tex kan filmerna ligga i samma mapp eller ska man lägga filmerna var för sig alltså en mapp en film och så vidare.

Redigerat av rotfot, 24 januari 2009 - 13:05.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.