Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung Omnia HD *

1004 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Kommer du att köpa Omnia HD? (97 medlem(mar) har röstat)

Vill du ha den?

1. Ja, självklart. Den är ju bäst! (59 röster [60.82%])

Procent av omröstning: 60.82%

2. Nej, den är för dyr (38 röster [39.18%])

Procent av omröstning: 39.18%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 02 augusti 2009 - 13:01

MissJO
  • MissJO
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Det enda problemet jag har med ljudet vid inspelningen, är vid uppspelningen på datorn.

jahaa.. ja men det får jag testa... har inte velat ansluta till datorn då jag inte vet hur det påverkar batteriets kvalitet nu de första laddningarna... men det kanske ngn av er vet??

Jag är verkligen supernöjd... ok priset var la mindre givande men vad härligt att inte behöva göra som andra å ta det med abonnemanget.. med förhöjd... gillar inte delbtalningar å skit....

Jag har nog inte ens hittat hälften av funktionerna... men varför har de inte med AccuWeather?? blev ställd, å besviken dåå jag nyttjade den ofta . dagligen- på Ultra Touchen.

apps/widgets .... var hittar ni BRA sådaa???

Postad 02 augusti 2009 - 13:04

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Det enda problemet jag har med ljudet vid inspelningen, är vid uppspelningen på datorn.

Ljudet funkar i QuickTime

Postad 02 augusti 2009 - 13:19

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Ljudet funkar i QuickTime

Har du fått det att fungera då du konverterar till avi?

Postad 02 augusti 2009 - 13:48

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

jahaa.. ja men det får jag testa... har inte velat ansluta till datorn då jag inte vet hur det påverkar batteriets kvalitet nu de första laddningarna... men det kanske ngn av er vet??

Jag är verkligen supernöjd... ok priset var la mindre givande men vad härligt att inte behöva göra som andra å ta det med abonnemanget.. med förhöjd... gillar inte delbtalningar å skit....

Jag har nog inte ens hittat hälften av funktionerna... men varför har de inte med AccuWeather?? blev ställd, å besviken dåå jag nyttjade den ofta . dagligen- på Ultra Touchen.

apps/widgets .... var hittar ni BRA sådaa???

Några av de applikationer som jag använder flitigt är:
Endomondo, Handy shell, Shazam, Time machine, Sms preview, eBuddy, Google maps.

Jag tar gärna emot fler tips jag med. :(

Postad 04 augusti 2009 - 16:46

RoedeOrm
  • RoedeOrm
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Tjena, kan någon vänlig själv beskriva hur jag laddar upp en egeninspelad videofilm direkt till youtube? Jag finner inte det alternativet!! Inga problem att ladda upp bilder direkt till facebook eller picasa men video går ej...

Postad 04 augusti 2009 - 20:03

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
är det någon som har förslag på bra program för att konvertera till avi med bibehållen kvalite på filmen
sen undrar jag om det är någon som kan förklara hur fan man ska kunna skriva in longitude latitude för när jag har provat så går det inte att skriva dom olika tecken som ska vara med imellan siffrorna

Postad 05 augusti 2009 - 09:50

MissJO
  • MissJO
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Bifogad fil  OMNIA_010.jpg   2,89MB   1 Antal nerladdningar

Några av de applikationer som jag använder flitigt är:
Endomondo, Handy shell, Shazam, Time machine, Sms preview, eBuddy, Google maps.

Jag tar gärna emot fler tips jag med. :blink:

ahaaa... då skall jag kika på dem å se vad de är ;)

VART LADDAR MAN NER PÅLITLIGA apps å sånt till telefonen???

Bild: min skitunge... är inte helnöjd med kameran men men... ibland tar den GRYMMA kort och ibland inte alls

Postad 05 augusti 2009 - 20:58

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Ska inom en snar framtid lämna in min på service...

Det är usel täckning... samtal bryts och det tok distar...
Den första lur som gör så för mig... suck... blir väll utan luren i min två veckor. SUCK!!

//Micke

Postad 05 augusti 2009 - 21:05

MissJO
  • MissJO
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Den första lur som gör så för mig... suck... blir väll utan luren i min två veckor. SUCK!!

//Micke

men åå vad irriterande... det är INTE OK... hur läng har du haft den nu?? Har du testat att byta ut ditt simkort?? gör det annars!!!

Jag är fortfarande otroigt nöjd med min... det tråkiga som är lite onödigt eg: gratis teman.. hittar ej.. finns ju bara 2!!!! .. skiiit... fattar inte hur man får över filmer till mina communities- (FB) det var ngt mer... men men

Postad 05 augusti 2009 - 21:49

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

//Micke

Har också problem med att samtal bryts samt att efter ca 30sek till en min så blir det svårt att uppfatta vad andra säger, typ vid dålig mottagning.

Någon annan som upplevt samma symtom?

Postad 05 augusti 2009 - 22:03

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Har också problem med att samtal bryts samt att efter ca 30sek till en min så blir det svårt att uppfatta vad andra säger, typ vid dålig mottagning.

Min fungerar kanonbra när man ringer/tar emot samtal.
Inga problem alls.

Det jag "lider" av är att telefonen istället fryser efter en stund när jag bytt till landskapsläge när jag surfar med så jag tvingas att ta ur batteriet.
Mycket störande... Men men... jag köpte istället en Netbook i förrgår som jag kan lätt kan bära med mig när jag vill surfa :)

Ni som har brutna samtal: Vilken operatör har ni?
Man kanske kan se ett mönster när man jämför operatör och var man befinner sig.

Redigerat av crest, 05 augusti 2009 - 22:05.

Postad 05 augusti 2009 - 22:07

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Telia i Kiruna

Redigerat av Unregistereda34e3e24, 05 augusti 2009 - 22:07.

Postad 05 augusti 2009 - 22:28

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Min fungerar kanonbra när man ringer/tar emot samtal.
Inga problem alls.

Det jag "lider" av är att telefonen istället fryser efter en stund när jag bytt till landskapsläge när jag surfar med så jag tvingas att ta ur batteriet.
Mycket störande... Men men... jag köpte istället en Netbook i förrgår som jag kan lätt kan bära med mig när jag vill surfa :)

Jag har också problem med att telefonen fryser vid surfning. Vi får hoppas att Samsung löser detta, samt alla andra problem om det nu kommer någon ordentlig uppdatering någon gång.

Postad 06 augusti 2009 - 07:21

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Det är exakt dom problemen som jag har...
Och jag kör också telia...

Har dock aldrig haft dessa problemen med andra telefoner...
Prövade att slå av 3g... funkade inte nå bättre

//Micke

Postad 06 augusti 2009 - 08:55

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Någon som vet?
Det lilla ögat bredvid kameran på framsidan ska (har jag läst någonstans) kunna ställas in på olika sätt, bla så ska man kunna ställa in den så att telefonen är tyst när någon ringer eller så går samtalen inte alls fram (osäker där) när man vänder framsidan neråt, funderar om det isf är den som spökar när samtal bryts mm

Kanske är helt fel ute ang funktion :)

Redigerat av Unregistereda34e3e24, 06 augusti 2009 - 16:44.

Postad 06 augusti 2009 - 20:22

DragonIVE
  • DragonIVE
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
tja kan någon vara snäll att sända widgets filer till mig jag kan inte ta hem några med min mobil för det är något fel med min widget som man använder när man tar hem nya med så jag skulle vara tacksam om någon kan sända några så jag har några i den

min mail är [email protected]

Postad 06 augusti 2009 - 21:48

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Någon som testat denna?
http://forums.samsun...plications.html

//JB

Postad 07 augusti 2009 - 17:14

lasgringo
  • lasgringo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Skönt att höra att inte bara jag har problem med brutna samtal...har exaxt samma problem som jukkas har, sitter oxå med telia men i Malmö... har den inne på rep nu för andra gången förhoppningsvis så provar dom att laga telefonen nu och inte bara uppdatera mjukvaran som dom gjorde första gången.

Postad 07 augusti 2009 - 22:20

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Skönt att höra att inte bara jag har problem med brutna samtal...har exaxt samma problem som jukkas har, sitter oxå med telia men i Malmö... har den inne på rep nu för andra gången förhoppningsvis så provar dom att laga telefonen nu och inte bara uppdatera mjukvaran som dom gjorde första gången.

Uppdatera oss hur det går med ditt service ärende.

Jag ska skicka in min men är lite orolig om hur lång tid det tar innan man får
tillbaka den.

Hur lång tid tog det för dig första gången innan du fick tillbaka den?

//Micke

Postad 08 augusti 2009 - 22:26

htcdiamond
  • htcdiamond
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Min är oxå inne på service för andra gången nu och jag har inte ens kunnat börja använda den. Fick den utbytt pga död pixel på själva kameran vid videoinspelning och nu har jag flera döda så den skickades iväg igen. Hoppas den tredje är problemfri

Postad 09 augusti 2009 - 09:06

MissJO
  • MissJO
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hur får man fixat så att man kan överföra videoklipp till youtube???

Postad 10 augusti 2009 - 10:14

Unregistered3e705b84
  • Unregistered3e705b84
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Såja, blev ägare förra veckan men har inte hunnit pilla så mycket med den än.
Jag undrar lite saker och har inte läst igenom hela tråden så kanske har missat det men vilka format stödjer videouppspelningen? Kan jag konvertera en dvd film och lägga in den?
Vilka bra sidor har ni till apps/teman/program/spel och hur går man tillväga med installation m.m? :)
Tack!

Postad 10 augusti 2009 - 11:36

Tierra
  • Tierra
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

sådar nu har jag uppdaterat telefonen o kollat så att allt stämmer med alla olika firmware siffror
allt gick bra när jag uppdaterade o jag fick istallera om gpsn o lägga in kontakterna igen

nu till mitt problem
det blir fortfarande smala bilder i windows fotogalleri skulle inte det vara fixat
jag blir tokig snart vad gör jag för fel

och sen undrar jag om någon kan svara på vad jag ska göra för att få windows mediaplayer att funka till filmerna
den säger att den inte kan spela det filformatet
beskriv gärna hur jag ska gå tillväga för att lösa det

Hej! Äntligen fått min Omnia HD men jag blir besviken över bilderna som jag granskar i datorn. Dem är helt enkelt ihoptryckta på bredden, omvänd Widescreen!

Som jag har läst här kan det till viss del bero på att Windows program för visning av bilder ställer till det. Hur kan man lösa detta? Skulle helst undvika öppna bilderna i Photoshop för det tar en evighet och granska bilderna!

När jag ändå är igång, jag har varianten 8 GB men där finns en till "uppmärksammad" skillnad mot 16 GB versionen och det är att jag inte har Svenska som T9 i telefonen. Att menyer och sådant är på engelska gör mig inget, men är det någon som vet om man kan få in svenska som T9 för sms? Hade ju underlättat avsevärt mycket!

Tack! :)

Postad 10 augusti 2009 - 14:48

MissJO
  • MissJO
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej! Äntligen fått min Omnia HD men jag blir besviken över bilderna som jag granskar i datorn. Dem är helt enkelt ihoptryckta på bredden, omvänd Widescreen!

Som jag har läst här kan det till viss del bero på att Windows program för visning av bilder ställer till det. Hur kan man lösa detta? Skulle helst undvika öppna bilderna i Photoshop för det tar en evighet och granska bilderna!

När jag ändå är igång, jag har varianten 8 GB men där finns en till "uppmärksammad" skillnad mot 16 GB versionen och det är att jag inte har Svenska som T9 i telefonen. Att menyer och sådant är på engelska gör mig inget, men är det någon som vet om man kan få in svenska som T9 för sms? Hade ju underlättat avsevärt mycket!

Tack! :)

Jag visar mina bilder i ..hmm... Microsoft Office Picture manager .. då ser de " vanliga" ut :P

KJELLM: alltså om du tittar på samsungs hemsida och under specifikationer så ser du... om inte annat lär det ju stå ngn stans i häftena... jag har de inte i huvudet justnu.... men divx, xvid, h.264, h.263 (lite osäker men har för mig) den läser nog banne mig de flesta så vitt jag vet :)

Postad 10 augusti 2009 - 15:02

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1 193 inlägg
  • 0
Windows Vista ska visst ha problem att visa bilderna normalt. Men vissa program läser dom rätt. Har haft Xp och nu Windows 7 så jag vet inte själv.. Dessutom har jag inte lagt in nån bild i datorn heller. :)

En annan fråga, hur avinstallerar man program riktigt? Har letat som fan men jag hittar ingenstans där man kan se en del program som jag installerat. Bland annat handyshell och handyweather.

Postad 10 augusti 2009 - 17:55

MissJO
  • MissJO
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Windows Vista ska visst ha problem att visa bilderna normalt. Men vissa program läser dom rätt. Har haft Xp och nu Windows 7 så jag vet inte själv.. Dessutom har jag inte lagt in nån bild i datorn heller. :rolleyes:

En annan fråga, hur avinstallerar man program riktigt? Har letat som fan men jag hittar ingenstans där man kan se en del program som jag installerat. Bland annat handyshell och handyweather.

filhanteraren??? filhanteraren-masminne alt. telefonminne- längst ner på sidan eller i ngn folde/mapp

eller var det inte det du frågade efter??

Postad 11 augusti 2009 - 07:34

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Någon annan som reagerat på den "URUSLA" samtals kvaliteten.... :rolleyes:
Det är ju en suverän multimedia mobil.....men att kommunisera "in the old fashion way" suger verkligen !!

Jag hör motparten bra...men dom hör mig mycket dåligt.
Har prövat att slå av 3G och har bra mottagning.

Nån annan ?

Megaman 1......meny/inställningar/Prog.hanterare........där skall du få se både installerade och inte installerade.

Redigerat av Unregistered44aa6f6b, 11 augusti 2009 - 07:40.

Postad 11 augusti 2009 - 08:09

henkearvid
  • henkearvid
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hur har du ställt in den så den inte släcks ner alls? Vart gör man det?

Du startar GPSen och går in i inställningarna där så hittar du det

Postad 11 augusti 2009 - 13:58

lasgringo
  • lasgringo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jaha då har man varit i kontakt med Deltaservice idag igen angående min telefon som ännu är inne på rep, frågade om den var klar men fick svaret att dom inte gjort något åt den då den har testats i en vecka, sen frågar dom mej om dom ska byta högtalare i mobilen även alla deras tester säger att det är hel, det är väl inte upp till mej att bestämma vad dom ska och inte ska laga trodde att det var deras jobb. Hann bli skogstokig under det samtalet så direkt efter det så ringde jag NoYes som sålt telefonen till mig och frågade vad han trodde skulle hända, han ringde upp till dom och fick då veta att Samsung i Stockholm haft telefonen under den gångna veckan, efter mycket om och men så ska dom nu prova byta ut allt som har med högtalare i telefonen att göra. Men är mycket imponerad för det engagemang som NoYes visat i detta ärende mot mig. Så den butiken kan jag varmt rekommendera till alla. Ska hämta telefonen imorgon funkar den inte då vette tusan vad jag ska göra, börjar ledsna på Omnian när det enda den hittills gjort bara har varit inne på reparation.

Postad 11 augusti 2009 - 13:59

MissJO
  • MissJO
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Någon annan som reagerat på den "URUSLA" samtals kvaliteten.... :)
Det är ju en suverän multimedia mobil.....men att kommunisera "in the old fashion way" suger verkligen !!

Jag hör motparten bra...men dom hör mig mycket dåligt.
Har prövat att slå av 3G och har bra mottagning.

Nån annan ?

Megaman 1......meny/inställningar/Prog.hanterare........där skall du få se både installerade och inte installerade.

det verkar vara ett problem för många, jag har INTE det problemet... men de tidigare diskuterade även operatör... vilken har du???? de som hade problem innan hade Telia....

Postad 11 augusti 2009 - 15:30

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

det verkar vara ett problem för många, jag har INTE det problemet... men de tidigare diskuterade även operatör... vilken har du???? de som hade problem innan hade Telia....

Tele2......

Prövade att spela in ett memo....bara för att kolla mikrofonen....och det lät OK.
Tror det får bli ett samtal till Support :)

Postad 12 augusti 2009 - 13:43

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Nu har åxå jag för första gången skickat in min omnia för rep pga brytna samtal samt dåligt ljud vid samtal.
skickade den via cyberphoto där jag köpte telefonen och inte direkt till samsung, hoppas dom hittar nåt fel.

Postad 12 augusti 2009 - 21:23

henkearvid
  • henkearvid
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Uppdaterade min telefon nyligen och efter det har blivit problem med GPSen, i Samsung LBS har knappen NAVIGATION försvunnit, alltså den knappen man startar gpsen med. Någon som upplevt samma problem efter uppdatering och hur löser man det? Är i stort behov av att få det här att funka snarast så är mycket tacksam för hjälp!

Postad 12 augusti 2009 - 21:44

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Uppdaterade min telefon nyligen och efter det har blivit problem med GPSen, i Samsung LBS har knappen NAVIGATION försvunnit, alltså den knappen man startar gpsen med. Någon som upplevt samma problem efter uppdatering och hur löser man det? Är i stort behov av att få det här att funka snarast så är mycket tacksam för hjälp!

Du måste installera om Samsung LBS.
Finns på en cd som följer med telefonen.

//Micke

Postad 12 augusti 2009 - 21:56

henkearvid
  • henkearvid
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Du måste installera om Samsung LBS.
Finns på en cd som följer med telefonen.

//Micke

Har gjort det 2 gånger nu, har kört setup.exe som ligger på skivan men den finns fortfarande inte, alla de andra knapparna finns i samsung lbs. Söker jag med Smart search på NAVIGATION hittar den programmet men jag kan varken starta det därifrån eller se var det ligger på telefonen. Kan man hitta det i filhanteraren eller något liknande,har sökt lite där men inte hittat något?

Postad 13 augusti 2009 - 19:29

valleyman
  • valleyman
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Har gjort det 2 gånger nu, har kört setup.exe som ligger på skivan men den finns fortfarande inte, alla de andra knapparna finns i samsung lbs. Söker jag med Smart search på NAVIGATION hittar den programmet men jag kan varken starta det därifrån eller se var det ligger på telefonen. Kan man hitta det i filhanteraren eller något liknande,har sökt lite där men inte hittat något?

Jag råkade ut för samma sak. Var inne på route66 och skulle uppdatera fartkameror. Lite senare var programet borta från mobilen. Efter ca 20 minuter var den tillbaka??!! Fattar inget men nu funkar det igen.

Johan

edit Sorry, nu såg jag att du uppdaterat telefonen. Precis som andra skrivit måste du installera på nytt.

Redigerat av valleyman, 13 augusti 2009 - 19:31.

Postad 13 augusti 2009 - 19:29

Unregistered2530e964
  • Unregistered2530e964
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Så in i bomben sugen på denna lur men jag blir nästan rädd när jag ser vad mkt problem ni har med den. En ny FW ska ju va pågmen... Det väger lite över mot en N97:a om inte Omnian kommer sig starkt.
Fördelen med Nokian är ju att det finns en uppsjö med bra apps till den. Är det någon som kan övertala mig att välja denn lur? :)

Postad 13 augusti 2009 - 20:37

knarrevik
  • knarrevik
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Garmin Mobile XT 5.0.5 med 2010.1 kartor och frilufskartan Pro... dom rockar.

//Micke

Garmin XT funkar ju fint men efter att ha laddat in POI´s hittar programmet dem inte. Beror detta på att Garmin ligger på minneskortet?

Postad 14 augusti 2009 - 08:06

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Garmin XT funkar ju fint men efter att ha laddat in POI´s hittar programmet dem inte. Beror detta på att Garmin ligger på minneskortet?

När du la in dina poi's, använde du då POI loader?

Jag får då mina poi's att funka...

//Micke

Postad 14 augusti 2009 - 09:08

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Har råkat ut det samma.....Du måste gå till Samsungs hemsida och ladda ned LBS....packa upp den...å där finner du SISX filen du måste installera....voila!!!

Själv var jag inne på Route 66 sync för att uppdatera mina kartor (finns nya för norden).....å när jag sedan startade upp nav prog igen så fanns det bara base maps inne.
Det visade sig att man efter uppdatering måsta låsa upp kartorna på nytt......IRRITERANDE......men iofs bara några minuters arbete.

Redigerat av Unregistered44aa6f6b, 14 augusti 2009 - 09:12.

Postad 14 augusti 2009 - 16:26

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1 193 inlägg
  • 0
Någon som vet något bra program att använda gpsen och kompasset till? Typ göra rutter i skogen som man kan följa på kartan eller med kompasset? Hade varit sweet.. ;-)

Postad 15 augusti 2009 - 06:47

knarrevik
  • knarrevik
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

När du la in dina poi's, använde du då POI loader?

Jag får då mina poi's att funka...

//Micke

Ja, jag använde POI loader. Jag kan se att POI.GPI hamnar på rätt plats men när jag i programmet på Extras får jag fram att "No extras loaded". (Jag använder engelsk text för att de svenska tecknen åäö inte funkar.) Det funkar på mina Nokiatelefoner (N95 och 5800) men inte på Omnian. Kan man köra Garmin XT i mass memory (E)?

Postad 15 augusti 2009 - 14:39

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
var några veckor sen man hängde här, men har läst igenom hela tråden sen sist jag var här och jag har INTE uppdaterat min telefon än, kommer förmodligen göra detta ikväll EFTER jobbet =)

då har ju en liten fråga, jag har "höjt" volymen i hörlurarna, kommer då dessa inställningar att finnas kvar, eller behöver jag göra om den proceduren? =)

nu till MMS-delen som ja inte sett någon ta upp något om, och det är när man tar emot bilder!
är det bara jag som får bilderna i ett VÄLDIGT litet format på telefonen? visst det går att zooma bilderna sen, men det blir ju inte alls bra. . . .

någon som har samma "problem" eller löst detta?

Postad 15 augusti 2009 - 15:39

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

nu till MMS-delen som ja inte sett någon ta upp något om, och det är när man tar emot bilder!
är det bara jag som får bilderna i ett VÄLDIGT litet format på telefonen? visst det går att zooma bilderna sen, men det blir ju inte alls bra. . . .

någon som har samma "problem" eller löst detta?

Har inte tänkt på det men dom är faktist små

Någon som fått in smileys mm för ex sms? det saknar jag

Redigerat av Unregistereda34e3e24, 15 augusti 2009 - 15:41.

Postad 15 augusti 2009 - 16:26

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Någon som fått in smileys mm för ex sms? det saknar jag

jag stör mig på det som inåt ****! för vem vill få en bild som är minimal på en stor skärm? och inte blir det bättre av att spara en bild heller (om man skulle vilja det)

Postad 15 augusti 2009 - 19:40

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
är det någon av er som upplever att gpsn är väldigt seg att hitta sateliter efter uppdateringen
min är jätte seg före uppdateringen så gick det under minuten även inohus nu tar det flera minuter o ofta så hittar han positionen ute på havet utanför polen hur fan kan han tro att han är där ute när jag sitter i bilen på väg till norrköping är det någon som har några tips?

Postad 16 augusti 2009 - 07:37

knarrevik
  • knarrevik
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Kan det bero på att upplösningen på skärmen är så mycket större än vanliga mobiler? Pga detta ser bilderna mindre ut än på en mobil med vanlig upplösning.

Postad 16 augusti 2009 - 11:27

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1 193 inlägg
  • 0

är det någon av er som upplever att gpsn är väldigt seg att hitta sateliter efter uppdateringen
min är jätte seg före uppdateringen så gick det under minuten även inohus nu tar det flera minuter o ofta så hittar han positionen ute på havet utanför polen hur fan kan han tro att han är där ute när jag sitter i bilen på väg till norrköping är det någon som har några tips?

Nej den är som vanligt = Grymt snabb. Tar väl 10-15 sek att hitta satteliten första gången. Och den har inte visat några fel förutom att den har visat lite vid sidan av vägen när det var mulet och regn en gång.

Postad 16 augusti 2009 - 11:53

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Nej den är som vanligt = Grymt snabb. Tar väl 10-15 sek att hitta satteliten första gången. Och den har inte visat några fel förutom att den har visat lite vid sidan av vägen när det var mulet och regn en gång.

min är helt muppig den tror alltid när jag startar den att den är ute på havet hur fan kan den vara där måste man ha snabbt mobilsurf eller nåt den funkade ju klockret före uppdateringen den hittar inte sin position jag måste åka flera mil i bilen o starta om den flera gånger innan den hittar rätt position
är det någon inställning som måste ändras i gpsn som kan ha blivit fel vid uppdateringen
är det någon som har ett telefon nummer till en bra samsung suport

Postad 16 augusti 2009 - 12:37

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Kan det bero på att upplösningen på skärmen är så mycket större än vanliga mobiler? Pga detta ser bilderna mindre ut än på en mobil med vanlig upplösning.

kan ju vara så, men om man tänker "pixel-mässigt" så har ju många 3-5 pixlar på sina kameror och tycker väl att OHD borde känna av att bilden kan vara större... (fast tydligen inte) =P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.