* Officiell Tråd - HTC Hero *
2430 svar till detta ämne
Postad 11 August 2009 - 18:10
Mahlberg
-
Mahlberg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Tjo boys!
Jag har några frågor till er som äger luren:
- När man ska skriva ÅÄÖ, måste man klicka på någon knapp för att komma åt de eller finns de direkt på tangentbordet man skriver? - Har hört en del om bruset i musikspelaren, hur upplever ni det?
-Fungerar extremt smidigt att få fram ÅÄÖ, det är bara att hålla in tangenten så får man upp en lista över alla andra tecken. -Det brusar för mig, tillräckligt för att jag ska märka av det på lägre volymer så skulle inte rekommendera telefonen åt audiofiler.
Postad 11 August 2009 - 18:16
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Halebops datagräns ligger alltså på 500MB.
500 MB ger 4000 Mbit, som ger 4096000 kbit.
Om vi antar att Spotify streamar med 256 kbit/s, så ger det:
4096000/256 = 16000 sekunder = ca 4.5 timmar.
Du kan alltså lyssna i 4.5 timmar. Du kan inte cacha musiken, i alla fall inte med den tjänsten som finns idag,
Postad 11 August 2009 - 18:26
skepnaden
-
skepnaden
-
Användare
-
-
178 inlägg
En snabb fråga bara: Någon som vet hur man snabbt och smidigt ändrar till och från ljudlöst läge på Hero:n?
Postad 11 August 2009 - 18:41
Nicoras99
-
Nicoras99
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hej, en liten men viktig fråga
Anta att jag ska skriva sms, mail eller en URL tex.
Om jag vrider på telefon följer tangentbordet med då och varje tangent blir lite störe och enklare att skriva om man har stora händer? Alla har ju inte små fingrar som kinesiska flickebarn.
//N
Postad 11 August 2009 - 19:01
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Hej, en liten men viktig fråga 
Anta att jag ska skriva sms, mail eller en URL tex. Om jag vrider på telefon följer tangentbordet med då och varje tangent blir lite störe och enklare att skriva om man har stora händer? Alla har ju inte små fingrar som kinesiska flickebarn.
//N
Ja, funkar i tex sms, email, sökrutor. Funkar dock inte i vissa inställningsmenyer. En snabb fråga bara: Någon som vet hur man snabbt och smidigt ändrar till och från ljudlöst läge på Hero:n?
Ta ner en widget från "market". Finns flera som ger en switch på skärmen.
Postad 11 August 2009 - 19:09
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Har en SE P1i som sjunger på sista versen & har kollat in alternativen som finns men gud så förvirrande! Kikade först på SE Experia men är rädd för MS som operativ & blev helt skräckslagen när jag i tråden om den läste om allt man borde göra för att den ska funka bra, känns som att man ska vara mycket driven med dator för att få den att funka tillfredsställande & det är jag absolut inte. Vill bara att det ska funka & kan sträcka mig till fv-uppgraderingar & lite extraprogram.
Kollat in Iphone men vet inte, känns så mycket lek för en kille som mig som vill ha en bra kalender samt goda mailmöjligheter, lyssnar aldrig på musik i mobilen & film är uteslutet på allt under 50". Dessutom så tycker jag att detta med att den inte klarar multitasking känns sunkigt då jag vill ha ICQ igång i bakgrunden emellanåt, har jag använt mycket på min P1i.
Så dök denna upp, kanske nåt mellanting av de båda andra & passningstiden känns överlägsen Iphone & det uppskattar jag.
Som sagt. Vill ha en riktigt bra kalender, som P1i men helst bättre då den inte är optimal. Ska gå att skriva hyfsat snabbt för en man i medelåldern som ligger ungefär tio ggr under de flesta som härbergerar här i skrivhastighet. Gillar inte T9 & liknande så den ska gå hyfsat att skriva med utan sånt.
Hero har fått lite kritik för seghet men så länge den inte laggar mer än P1i så är jag nöjd, låsningar tolereras dock ej men det kanske man får glömma med dessa mobiler? min P1i har låst sig ett par ggr på 2 år, ja bortsett från nu då den låser sig mest för jämnan
Surfning är ju kul men på min P1i så har jag i princip bara kollat aftonbladet mobil i opera mini samt lite väder, nu vet jag dock att jag kommer att surfa lite mer då möjligheterna förmodligen är överlägsna på dessa mobiler jämfört med vad jag är van.
Har läst igenom större delen av Iphonetråden samt en stor del av denna & sökt men undrar ändå, vilken av dessa verkar vara lämpligast för mig? Bryr mig inte speciellt mycket i designen men vill att kvalitetskänslan ska kännas bra.
Ska tillägga att jag inte känt på dessa fysiskt men ska självfallet göra detta innan jag bestämmer mig, ville bara höra vad ni säger först.
Postad 11 August 2009 - 19:25
Nicoras99
-
Nicoras99
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag har en P1i och har bara knappat max ett par minuter på Hero och Iphone, men kommer välja Hero, mycket pga det du skriver, det är dock mest en känsla jag har fått och kan inte ge konkreta skäl.
Edit: Tack NisseGurra
Redigerat av Nicoras99, 11 August 2009 - 19:26.
Postad 11 August 2009 - 19:30
Unregistered178bc39f
-
Unregistered178bc39f
-
Användare
-
-
124 inlägg
-Fungerar extremt smidigt att få fram ÅÄÖ, det är bara att hålla in tangenten så får man upp en lista över alla andra tecken. -Det brusar för mig, tillräckligt för att jag ska märka av det på lägre volymer så skulle inte rekommendera telefonen åt audiofiler.
Jag har ÅÄÖ direkt på tangentbordet, jag har laddat ner scandinavian keyboard med svensk ordlista och fick fram det genom att hålla inne en stund i något skrivfält så kunde jag välja english(swedish) keyboard och fick ÅÄÖ så man slipper hålla på att dra fingret.
Postad 11 August 2009 - 19:57
Unregistered72073bd1
-
Unregistered72073bd1
-
Användare
-
-
173 inlägg
En snabb fråga bara: Någon som vet hur man snabbt och smidigt ändrar till och från ljudlöst läge på Hero:n?
eller sänk ljudet på sidan, då får du välja mellan ljud, vibrator eller ingenting...
Postad 11 August 2009 - 19:58
monodc
-
monodc
-
Användare
-
-
182 inlägg
Jag vet inte hur det är på Hero, men på Dream och Magic kan man köra "långtryck" på powerknappen och sedan välja ljudlöst i menyn.
Postad 11 August 2009 - 20:21
meat4me
-
meat4me
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag vet inte hur det är på Hero, men på Dream och Magic kan man köra "långtryck" på powerknappen och sedan välja ljudlöst i menyn.
Funkar även på Hero
Postad 11 August 2009 - 22:06
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Jag har en P1i och har bara knappat max ett par minuter på Hero och Iphone, men kommer välja Hero, mycket pga det du skriver, det är dock mest en känsla jag har fått och kan inte ge konkreta skäl.
Edit: Tack NisseGurra
Tack! En liten grej bara. Hur verkar kalendern vara? Har sett lite videosnuttar och inte sett nån veckovy utan bara månadsvy samt dag, finns det någon sådan som funkar bra?
Postad 11 August 2009 - 23:30
Unregistered804a62b5
-
Unregistered804a62b5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har en SE P1i som sjunger på sista versen & har kollat in alternativen som finns men gud så förvirrande! Kikade först på SE Experia men är rädd för MS som operativ & blev helt skräckslagen när jag i tråden om den läste om allt man borde göra för att den ska funka bra, känns som att man ska vara mycket driven med dator för att få den att funka tillfredsställande & det är jag absolut inte. Vill bara att det ska funka & kan sträcka mig till fv-uppgraderingar & lite extraprogram.
Kollat in Iphone men vet inte, känns så mycket lek för en kille som mig som vill ha en bra kalender samt goda mailmöjligheter, lyssnar aldrig på musik i mobilen & film är uteslutet på allt under 50". Dessutom så tycker jag att detta med att den inte klarar multitasking känns sunkigt då jag vill ha ICQ igång i bakgrunden emellanåt, har jag använt mycket på min P1i.
Så dök denna upp, kanske nåt mellanting av de båda andra & passningstiden känns överlägsen Iphone & det uppskattar jag.
Som sagt. Vill ha en riktigt bra kalender, som P1i men helst bättre då den inte är optimal. Ska gå att skriva hyfsat snabbt för en man i medelåldern som ligger ungefär tio ggr under de flesta som härbergerar här i skrivhastighet. Gillar inte T9 & liknande så den ska gå hyfsat att skriva med utan sånt.
Hero har fått lite kritik för seghet men så länge den inte laggar mer än P1i så är jag nöjd, låsningar tolereras dock ej men det kanske man får glömma med dessa mobiler? min P1i har låst sig ett par ggr på 2 år, ja bortsett från nu då den låser sig mest för jämnan
Surfning är ju kul men på min P1i så har jag i princip bara kollat aftonbladet mobil i opera mini samt lite väder, nu vet jag dock att jag kommer att surfa lite mer då möjligheterna förmodligen är överlägsna på dessa mobiler jämfört med vad jag är van.
Har läst igenom större delen av Iphonetråden samt en stor del av denna & sökt men undrar ändå, vilken av dessa verkar vara lämpligast för mig? Bryr mig inte speciellt mycket i designen men vill att kvalitetskänslan ska kännas bra.
Ska tillägga att jag inte känt på dessa fysiskt men ska självfallet göra detta innan jag bestämmer mig, ville bara höra vad ni säger först.
Har en P1:a som förvisso funkar felfritt, men är lite trött på hur online-ovänlig den är. Har väntat på en bra Android-mobil ett tag nu och slog till för några timmar sedan. Måste säga att vad gäller känslan i att hoppa runt i menyer och starta, byta program etc. så slår den P1:an rätt lätt. Det är klart att det är en P1:a som har två års användning medan Hero:n bara har några timmar... men ändå. Förresten valde jag bort Xperian (och alla andra MS Mobile-telefoner) precis som du eftersom jag helst inte kör något MS OS i min mobil. Har inte hunnit testa kalendern än, men jag använder Google-tjänsterna rätt tugnt så för mig känns det väldigt smidigt att ha Google's Gmail och Calendar syncade till mobilen utan extraprogram. Har skrivit lite på den nu och skriver väl en hel del fel fortfarande, men det underlättar mycket att vända på den så man får den förstorade tangentbordet. Jag är nog snart ifatt min skrivhastighet på P1:an (vilket iofs inte var särskillt snabbt). Surfning är som natt och dag jämfört med P1:an. Du kommer inte att bli besviken  En stor fördel med Android jämfört med iPhonen, förutom att det är ett öppet OS, tycker jag själv är att man slipper iTunes. Jag vägrade blankt att installera SEs jobbigt program till min P1:a utan körde bara på USB-drivrutinerna. Hatar att ha några tunga program som lägger in services som kör i bakgrunden på datorn bara för att jag någon gång då och då ansluter min telefon. Man skulle kunna tro att de som gör sådana program räknar med att det är det enda man har igång. Oh well, skall väl inte klaga... jag visar ju mitt missnöje med att inte köpa deras produkt  Kan inte uttala mig om hur den är fysiskt riktigt än... nu känns den ovan, men efter några dagar när man hittar knappar utan att titta på telefonen så känns den nog som hemma  Med väldigt liten erfarenhet kan jag rekommendera den som en bra uppgradering från SE P1.
Postad 11 August 2009 - 23:45
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Tack, detta låter riktigt intressant! Surfning på P1 är ju som du skriver inget att hurra för så där blir jag garanterat nöjd. Det jag varit mest nöjd med P1 är att den fungerat så sanslöst bra utan låsningar & sånt som jag upplevde med min P900. Smidigheten & kalendern har jag också varit sanslöst nöjd med & det är väl dessa uppräknade saker som jag hoppas kunna uppleva med Hero + de grejor den garanterat klarar klart bättre än P1. Har googlat för att kolla in kalenderns veckovy som är viktig för mig så jag kan se mitt skiftschema m.m. under en vecka men inte blivit så mycket klokare. Hittade manualen till den & där står det att den har en ""daily, monthly, weekly samt agenda"". Sen visas dock bara dag, agenda & månad? Nu ser i & för sig agenda-läget ut som något av det jag söker men det ser lite "fattigt" ut, verkar inte rymmas så mycket? Ja ja, jag ska ut nu i veckan & försöka få testa den så får jag väl se. EDIT: Manualen för intresserade: http://www.htc.com/h..._English_UM.pdf
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 11 August 2009 - 23:52.
Postad 12 August 2009 - 02:00
Unregistered804a62b5
-
Unregistered804a62b5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Tack, detta låter riktigt intressant! Surfning på P1 är ju som du skriver inget att hurra för så där blir jag garanterat nöjd. Det jag varit mest nöjd med P1 är att den fungerat så sanslöst bra utan låsningar & sånt som jag upplevde med min P900. Smidigheten & kalendern har jag också varit sanslöst nöjd med & det är väl dessa uppräknade saker som jag hoppas kunna uppleva med Hero + de grejor den garanterat klarar klart bättre än P1.
Har googlat för att kolla in kalenderns veckovy som är viktig för mig så jag kan se mitt skiftschema m.m. under en vecka men inte blivit så mycket klokare. Hittade manualen till den & där står det att den har en ""daily, monthly, weekly samt agenda"". Sen visas dock bara dag, agenda & månad? Nu ser i & för sig agenda-läget ut som något av det jag söker men det ser lite "fattigt" ut, verkar inte rymmas så mycket?
Ja ja, jag ska ut nu i veckan & försöka få testa den så får jag väl se.
EDIT: Manualen för intresserade:
http://www.htc.com/h..._English_UM.pdf
Kan nog hända att du inte gillar kalendern isåfall. Tycker inte man får någon vidare bra överblick i den. De de har är månad, dag eller agenda. Konstigt nog inte veckovy trots att det finns i Google Calendar på webben. Dagvy kan ställas in till att visa timme för timme, men det är nog allt. Känns lite som att de utelämnade veckovyn för att hålla designen på applikationen "konsekvent". Sökte på "calendar" och "schedule" i market place utan att hitta något vettigt. Konstigt, borde finnas tycker jag...
Postad 12 August 2009 - 02:26
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Ja verkligen men luren faller inte med detta för mig, får ta en kik på hur det ser ut så får jag se hur jag gör. Är väl så att när man har agendan uppe så bläddrar man väl bara nedåt för att se fortsättningen som jag förstått så man kanske vänjer sig. Detta bläddrande & dragande är ju nåt jag inte är van då man är van P1:s ordinära smartphoneupplägg. Sambon har en Samsung av nåt slag som jag aldrig blir vän med, lyckas aldrig bläddra & dra på rätt sätt men jag skulle tro att funktionen på Hero är bättre då hennes är en tidig modell.
EDIT: Himla mysko om det inte finns nån bättre kalender att fixa till den, trodde det skulle vara gott om applikationer till den?
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 12 August 2009 - 02:28.
Postad 12 August 2009 - 07:11
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
2: Kalendern är inte lika bra: visar månadsvy men måste klicka på dagar med händelser. Bra överblick över dagar men ej användbar för att planera dagar efter. Har inte letat efter alternativ.
Telefonboken har en STOR miss iomed det inte går att lista kontakter efter efternamn.
Detta låter faktiskt katastrofalt, mest det med telefonboken då! Måste faktiskt hålla med, kan man efternamn borde man väl rimligen kunna förnamnet också
Eh, jag vet inte hur det ser ut i andras telefonböcker men jag har där kontakter som rör jobb, mina barns lärare samt andra personer som rör dem, myndigheter, sjukvård & gudarna vet allt & jag kan ibland förnamnet men det värsta är att jag ofta inte ens kan efternamnet eller firmanamnet så därför hoppas jag innerligen att man kan kategorisera i telefonboken! Alltså gruppera firmor, myndigheter, sjukvård m.m då det absolut är mycket viktigt för mig, faktiskt viktigare än att kunna söka på efternamn. Känns som att man inte kan det men jag hoppas på ett positivt svar men det är just detta som jag varit rädd för, att denna liksom Iphone mer är roliga prylar & inte det jag vill ha Jooo, jag vill också ha det roliga men även funktionalitet Ang. kalendern så märker man att de som testat denna inte verkar bry sig i sådant, handlar oerhört lite om det. Förlåt om jag låter negativ men jag är så sugen på det roliga med denna men vill även att den ska va lite business som min gamla P1i.
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 12 August 2009 - 07:36.
Postad 12 August 2009 - 07:31
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Hm, tänkte köpa en hero idag men blir lite tveksam nu när jag hör att kalendern och telefonboken är mindre bra. Finns det andra kalender-apps på market man kan ladda ned?. Vill ju helst ha en kalender med bra vecko-och dagsvy. Så man ser vilka punkter man måste ta itu med under veckan/dagen. Är ju mest ute efter en telefon som ska underlätta planeringen i jobbet.
Bör man titta på en annan smartphone ifall nu det är det primära syftet?
Postad 12 August 2009 - 07:44
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
Finally! Nu har fokus riktats mot det som jag tycker är superviktigt, kalendern... Tyvärr verkar det som om det nästan bara är WM som har bra tredjepartsprogram för kalendern. (Iphone har låst in sin kalender så det går knappt att utveckla vettiga tredjepartsprogram, Palm Pre har ingen vettig veckovy och jag känner inte till några bra Pre kalenderprogram och nu Android som inte heller kan leverera någon bra kalender, vad är det med utvecklar som inte kan göra ett vettigt kalenderprogram...Hur svårt kan det vara. )Jag använder nu Agenda One på WM och det är det som lägger ribban för vad ett kalenderprogram ska kunna klara av: Länk till ett av mina tidigare inlägg om veckovyn
Redigerat av arcspin, 12 August 2009 - 10:22.
Postad 12 August 2009 - 08:10
eggepegge
-
eggepegge
-
Användare
-
-
102 inlägg
Även jag tycker kalendern är en viktig del. Använder Google Calendar som enda kalender för att hålla koll på mitt och familjens liv, och att det saknas en veckovy i luren låter ju knasigt i mina öron. Men men... idag använder jag ju min k810i och i den har ju kalendern en hel del att önska... använder den mest för att snabbt lägga in saker i kalendern när jag inte är vid datorn för att sedan få det syncat till gcal atemagiskt. Så jag kanske kan bli nöjd med vad som finns ändå
En annan sak - hur är det med import av alla kontakter etc som jag har i min SE? Går det att få in i Heron på ett smidigt sätt? Har inte riktigt koll på vilka metoder som finns. Idag har jag dem bara i telefonen, med någon gammal backup i nått format som jag inte minns vad det är
Redigerat av eggepegge, 12 August 2009 - 08:12.
Postad 12 August 2009 - 10:25
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Även jag tycker kalendern är en viktig del. Använder Google Calendar som enda kalender för att hålla koll på mitt och familjens liv, och att det saknas en veckovy i luren låter ju knasigt i mina öron. Men men... idag använder jag ju min k810i och i den har ju kalendern en hel del att önska... använder den mest för att snabbt lägga in saker i kalendern när jag inte är vid datorn för att sedan få det syncat till gcal atemagiskt. Så jag kanske kan bli nöjd med vad som finns ändå 
En annan sak - hur är det med import av alla kontakter etc som jag har i min SE? Går det att få in i Heron på ett smidigt sätt? Har inte riktigt koll på vilka metoder som finns. Idag har jag dem bara i telefonen, med någon gammal backup i nått format som jag inte minns vad det är 
Bäst är väl att synca dom till Outlook om du kan det. Annars kopiera dom till SIM
Postad 12 August 2009 - 10:36
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
http://www.goosync.com/eller http://www.google.co....html#p=defaultsen syncar du med din android... hittade detta på swedroid.se ett bra svenskt android forum
Postad 12 August 2009 - 10:48
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
http://www.goosync.com/
eller http://www.google.co....html#p=default
sen syncar du med din android...
hittade detta på swedroid.se ett bra svenskt android forum
Good catch! Det där behöver man väl dock inte bry sig om med Heron då den har det inbyggt, right?
Postad 12 August 2009 - 11:15
eggepegge
-
eggepegge
-
Användare
-
-
102 inlägg
Ja goosync använder jag ju redan för kalendern, men det känns onödigt att skaffa ett premium-konto bara för att kunna synca kontakterna en gång  Ska testa med googles MLSync när jag gjort en ny backup av telefonen. Tack för det tipset.
Outlook hoppar jag gärna över, och att kopiera till SIM är uteslutet eftersom man då tappar en massa info.
Eventuellt kan jag exportera allt till en csv för att sedan importera till google, har inte kollat den möjligheten än.
Postad 12 August 2009 - 11:46
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Perfekt. ni har övertygat mig=). Blir en HTC hero på vägen hem. Om nu telia har några bruna kvar:) Frågade ungefär samma sak på swedroids forum och det finns tydligen kalender-applikationer att ladda ned (från android market i guess) som ska vara bra med. Så det känns tryggt att den går att använda som en jobbmobil med.
Postad 12 August 2009 - 13:11
eggepegge
-
eggepegge
-
Användare
-
-
102 inlägg
Hur är det med Tele2's butiker? Hero utan abb på Tele2-webben ligger på 5390 om kah kommer ihåg rätt. Samma pris i deras två(?) butiker?
Postad 12 August 2009 - 13:12
DjHypnoz
-
DjHypnoz
-
Amatör
-
-
99 inlägg
vart gör man bästa köpet på mobilen i dag?
Har i dag en N95 på Tre som bindningstiden har gått ur på så är öppen för alla förslag.
Postad 12 August 2009 - 13:20
sibbor
-
sibbor
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Synd att Halebop inte har något fast dataabonnemang för oss med kontantkort...
Postad 12 August 2009 - 14:34
JackBlack
-
JackBlack
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej, är det sant att det inte går att skicka/ta emot filer (från andra mobiler) via bluetooth på HTC Hero?
Postad 12 August 2009 - 14:43
skepnaden
-
skepnaden
-
Användare
-
-
178 inlägg
eller sänk ljudet på sidan, då får du välja mellan ljud, vibrator eller ingenting...
Mm upptäckte också detta strax efter jag frågat  Mycket smidigt indeed. Den växer konstant i mina ögon och lägger omdöme efter helgen.
Postad 12 August 2009 - 14:50
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Appråpå BT: Jabra 3030 funkar klockrent med Hero, mycket smidigt, betydligt bättre funktion än med min Nokia e71 och Iphone 3GS. Klockrent köp
Postad 12 August 2009 - 15:38
arcspin
-
arcspin
-
Forumräv
-
-
713 inlägg
Frågade ungefär samma sak på swedroids forum och det finns tydligen kalender-applikationer att ladda ned (från android market i guess) som ska vara bra med. Så det känns tryggt att den går att använda som en jobbmobil med.
Tjena, Fick du reda på vad applikationerna heter så man kan googla lite på dom och se hur kalendrarna ser ut? Låter bra att det finns kalender-apps... //arcspin
Postad 12 August 2009 - 17:28
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Ja en kalenderapp känns som ett måste för mig då överblicken för en vecka verkar vara mycket sunkig.
Var inne på en teliabutik idag men tyvärr så hade dom demoexemplaret på drift så jag fick bara titta & känna på en ny, kändes mycket trevlig men jag ska in i morgon & testa en på riktigt.
Kollade dock in iphone & om kalenderbiten i hero är liknande den så blir det ett stort steg bakåt från min p1i så jag hoppas verkligen att det finns nån bra applikation att få tag på.
Postad 12 August 2009 - 18:43
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Letat efter en bra kalender men verkar inte finnas nån bra. Länka gärna om nån hittar nån, även betalapps
Postad 12 August 2009 - 20:01
Unregistered804a62b5
-
Unregistered804a62b5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Ja goosync använder jag ju redan för kalendern, men det känns onödigt att skaffa ett premium-konto bara för att kunna synca kontakterna en gång Ska testa med googles MLSync när jag gjort en ny backup av telefonen. Tack för det tipset.
Outlook hoppar jag gärna över, och att kopiera till SIM är uteslutet eftersom man då tappar en massa info.
Eventuellt kan jag exportera allt till en csv för att sedan importera till google, har inte kollat den möjligheten än.
SyncML funkade fint. Och här är Google-sidan med inställningshjälp: http://google.com/su...mp;answer=98261Smidigt... nu skall jag bara merga och rensa i https://mail.google.com/mail/#contacts
Postad 12 August 2009 - 20:15
Unregistered804a62b5
-
Unregistered804a62b5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
SyncML funkade fint. Och här är Google-sidan med inställningshjälp: http://google.com/su...mp;answer=98261
Smidigt... nu skall jag bara merga och rensa i https://mail.google.com/mail/#contacts 
Hmm... vänta... stryk det där. Funkade inte alls fint. Kontakterna kopierades över till Google-kontot, men de innehåller bara namn. Inga nummer eller extrauppgifter
Postad 12 August 2009 - 20:30
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Lekt med Heron nu i ett par timmar och jag är helt tagen faktiskt.
Jag är ändå ganska duktig (som i frekvent) på att köpa prylar och gör det så ofta jag kan, blir ett antal nya tekniska gadgets varje år så vid detta laget är man någorlunda luttrad.
Vet inte hur andra är men för mig är det oftast ca 10min lycka över sitt nya inköp och sen inser man ganska snart att: "visst, detta är en kul pryl som jag kan ha kul med ett tag men var det verkligen motiverat?"
Med Heron är det något annat - här fick jag en äkta WOW-känsla direkt. Kändes som man transporterats 20 år fram i tiden till en dimension där grejerna fungerar precis som man vill på direkten utan något strul. Ljusår ifrån den stora möda och engagemang man måste lägga på exempelvis WinMo för att få till det någorlunda vettigt.
Så här skall en smartphone vara!
Postad 12 August 2009 - 20:37
Danne-Vaggeryd
-
Danne-Vaggeryd
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej, är det sant att det inte går att skicka/ta emot filer (från andra mobiler) via bluetooth på HTC Hero?
Jag fick min igår och testade det idag utan att lyckas!.. fattar inte i så fall hur man skall göra! Någon som vet? Testade också med att ansluta den till en nokia 5800.. gick inte heller.. men till datorns BT gick! Rätt kass faktiskt! Synd att Halebop inte har något fast dataabonnemang för oss med kontantkort...
Kontantkort är väl inte den optimala lösningen för en Hero? Tror inte det är tänkt att det skall sparas pengar.. den kopplar upp på nästan allt man gör!
Redigerat av Danne-Vaggeryd, 12 August 2009 - 20:35.
Postad 12 August 2009 - 20:38
moraboy
-
moraboy
-
Rookie
-
4 inlägg
Köpte min telefon igår på teliabutik för 95kr +200 i månanden. Bra pris
Blir dock förbannad när jag ska skriva SMS med QWERTY.
Har jag telefonen rakt upp och ska skriva svenska så kommer ingen åäö med. Skriver jag "aka" blir det "aka"
Om jag däremot lägger telefonen ner och skriver "aka" så blir det "åka"
Har jag gjort nå fel?  Superbugg annars
Postad 12 August 2009 - 21:36
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Blev en Hero för mig nu. Blev en liten födelsedagspresent till mig själv:). Ligger i fönstret och laddas just nu. Sim-kortet behöver inte vara i vid laddning hoppas jag?, Som det är i manualen. Tycker det lät lite onödigt=)
Postad 12 August 2009 - 22:20
TridentBadge
-
TridentBadge
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu har jag också köpt en Hero i Teliabutiken, jag förlängde mitt abb med 24 månader, jag har följt den här tråden ett tag och nu kändes det som att det var dags att byta ut min P1:a, nu har jag lekt med hjälten en stund och jag tycker att den verkar riktigt trevlig.
Postad 12 August 2009 - 22:31
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Nu har jag också köpt en Hero i Teliabutiken, jag förlängde mitt abb med 24 månader, jag har följt den här tråden ett tag och nu kändes det som att det var dags att byta ut min P1:a, nu har jag lekt med hjälten en stund och jag tycker att den verkar riktigt trevlig.
Behövde du ladda din telefon några timmar innan dioden lös grönt?. Min blevgrön typ efter 1-3minuter. Lite osäker om batteriet fortfarande laddas eller om det kan vara ngt knas med mitt batteri.
Postad 12 August 2009 - 22:48
SkeeZ
-
SkeeZ
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Någon som fått något flash spel/film att funka??? inte jag iaf..
Postad 12 August 2009 - 23:00
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Kalendern är riktigt bra, är du inte nöjd finns det 13 på dussinet att ladda ner.
Var hittar man dem? Har googlat mig fördärvad men bara hittat nån halvmesyr som heter quick calendar.
Postad 12 August 2009 - 23:03
Unregistered804a62b5
-
Unregistered804a62b5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Någon som fått något flash spel/film att funka??? inte jag iaf..
Den här flashfilmen funkar fint: http://framecore.se/...kingdiamond.htmRätt seg eftersom det är hög upplösning, men ljudet verkar vara som det skall.
Postad 12 August 2009 - 23:15
Slimmy
-
Slimmy
-
Rookie
-
6 inlägg
Har gått och funderat på Hero ett tag nu och så igår så gick displayen på min mobil sönder så jag tar det som ett tecken att jag ska köpa mig en Hero. Nu till min fråga. Ska jag köpa den i butik med abonnemang, isåfall vilket, eller punga ut 5.5k och köra på ett Tele2 Kompis Student (19:-/mån, hyffsade taxor och en hel drös med sms) + midi surf (89:-/mån).
Postad 12 August 2009 - 23:25
TridentBadge
-
TridentBadge
-
Rookie
-
3 inlägg
Behövde du ladda din telefon några timmar innan dioden lös grönt?. Min blevgrön typ efter 1-3minuter. Lite osäker om batteriet fortfarande laddas eller om det kan vara ngt knas med mitt batteri.
Jag laddade den i några timmar innan dioden blev grön, nu har jag lekt så mycket med den så nu måste jag ladda den igen
Postad 12 August 2009 - 23:41
PatBenson
-
PatBenson
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har gått och funderat på Hero ett tag nu och så igår så gick displayen på min mobil sönder så jag tar det som ett tecken att jag ska köpa mig en Hero. Nu till min fråga. Ska jag köpa den i butik med abonnemang, isåfall vilket, eller punga ut 5.5k och köra på ett Tele2 Kompis Student (19:-/mån, hyffsade taxor och en hel drös med sms) + midi surf (89:-/mån).
kollade på Tele2 butik för min del (snackis 39+89+200/24mån) ville dom ha 500 pix för den i butik (totalt 5300) så jag har en beställning på noyes på samma abb. för 290:- plus* frakt, blir 150 spänn billigare. Jag ville ha en brun, och det hade enl. säljaren inte deras leverantör förrän slutet av månaden. Dom förlänger inte mitt abbonemang (knockout) med medium surf á 89:- , blev till att teckna ett nytt, och 15:- /MB blir nog dyrare i slutändan Brown is the new black  edit*
Redigerat av PatBenson, 12 August 2009 - 23:47.
Postad 12 August 2009 - 23:56
Mahlberg
-
Mahlberg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Var hittar man dem? Har googlat mig fördärvad men bara hittat nån halvmesyr som heter quick calendar. http://www.cyrket.co...q=calendar&o=10Bara klicka dig igenom där, hela market för Android finns på Cyrket.
Postad 13 August 2009 - 00:16
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
De va värst, ska bläddra igenom
Tack!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|