*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 27 januari 2010 - 08:25
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Jag köpte en WDTVLive och körde den ett kort tag men lämnade faktiskt tillbaks den och köpte en Xtreamer som jag är väldigt nöjd med!! Båda klarar troligen det mesta du försöker spela upp, MEN Xtreamern känns mer "familjevänlig". I mitt fall handlade detta framför allt om att jag med WDTVLive fick alldeles för många klick för att komma till filmbiblioteket eller vad man nu vill göra. På Xtreamern så har jag definierat mina Favorites och så är det klart med den saken... Dessutom hanterar Xtreamern sk Thumbnails lite snyggare än vad WDTV'n gör (och bättre lär det blir när den utlovade Movie Jukebox kommer) och även detta gör det enklare för övriga famlijemedlemmar att få ut vad de vill från burken...
Movie Jukebox är väl en mjukvara som måste installeras på en PC, el kan man installera den på en Nätverks HDD åxå? Det är ju nimmare om man kunde det så kan alla komma åt filmer, bilder & musik fr nätverks HDD direkt vare sig man har WD Live, Xtreamer, dator, Xbox bar det är en trådlös lösning som kan streama.
Postad 27 januari 2010 - 08:49
nikmar
-
nikmar
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hej allihopa. Jag har tänkt köpa en Xstreamer eller Western Digital TV HD Live Media Player då min dator inte klarar av att spela upp HD-filmer osv. Vilken ska man köpa?
Om du kör med VLC, WMP eller någon annan sämre uppspelare av HD filmer kan du testa ta bort det och installera K-Lite codepack med Media Player Classic. Den spelar upp HD väldigt bra och gjorde tex så att min tjejs gamla laptop orkade 1080p när VLC inte ens klarade 720p utan att hacka. Annars är ju xtreamern bra ändå
Postad 27 januari 2010 - 09:12
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Till Alla: LÄS hela PDF-Manualen, så löser ni minst hälften av det ni frågar om, alldeles själva! Varför går det inte lägga till i Favoriter fr en Ext WD USB HDD?
Har du kopplat in den i Stora-USB-porten, dvs den med kontakten som är ca. 1cm bred, så bläddra från Huvudmenyn alternativet USB tills du ser själva burken. Tryck då 8/Func-knappen på fjärren, så kan du skapa Shortcut. Eller så kan du antagligen gå in i den, dvs ett steg framåt till, och skapa där. Är den där USB mini porten bara om man vill koppla den till dator el kan man kolla in en USB HDD på den åxå?
Mini-USBen är en Slave-port, dvs från den kan du koppla in din dator, så kan du nå Xtreamers inbyggda hårddisk från datorn, sidan 7 i PDF-manualen. Stöder Xtreamern om man kopplar in den på en USB HUB?
Njaaaee, jag vet inte, men jag tror inte det, men prova om du har nån 'lös' Hub liggande. Går det inte att få Tumbnails i menyerna för Videos, Music, Photos?
Testa att tryck 8/Func när du är där. Vet inte om det går, men jag tror att alternativet FUNC dyker upp längst ned till vänster på skärmen när det överhuvudtaget är tillgängligt. Ska det vara en sådan liten bild på tex youTube & allt det andra när man går ut på nätet 20X20 cm? Kunde ju var så att det kunde ta upp iaf halva LCDn, precis som det gör i Samsungen 3600 bluray tycker man el som i Samsung LCDn.
LÄS nån/några sidor bakåt (tyvärr så 'förstördes' ju flera skärmsidor här av låååånga evighetsdiskussioner om nåt med bild/komprimerings-kvalite, vad-det-nu-var), så det kanske är 3-4-5 sidor bakåt, så hittar du ett inlägg av mig där jag svarar nån om just det. LÄS alltså inlägget, men LÄS även PÅ din fjärr, så kanske du hittar nån text där som kan antyda hur man får nånting större ... Det finns alltså fler än ett sätt att få bilder större. Edit: Förra sidan, 23/1, 12:10 skrev jag det inlägget.
Redigerat av anderswillhelmsson, 27 januari 2010 - 09:17.
Postad 27 januari 2010 - 10:54
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Fråga ang den trådlösa usb antennen. Funkar det med någon annan usb wifi dongle eller måste det vara just den som tillhör? Skulle denna funka? Anledningen till frågan är att vad jag förstår så ingår ej antennen och behöver få ihop allt idag. Tänkte svänga förbi webhallen i em...
Tyvärr är det nog rätt stor chans att den inte fungerar. Har inte hittat någon sammanställning av vilka USB-antenner som Xtreamern stödjer. Men om man tittar på andra mediaspelare så stödjer vissa ett antal olika typer men långt ifrån alla. Antar att det har med drivrutiner att göra. Du kan ju alltid höra med Webhallen om ditt problem och om det är ok att lämna tillbaka den om den inte fungerar.
Postad 27 januari 2010 - 13:45
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Till Alla: LÄS hela PDF-Manualen, så löser ni minst hälften av det ni frågar om, alldeles själva!
Har du kopplat in den i Stora-USB-porten, dvs den med kontakten som är ca. 1cm bred, så bläddra från Huvudmenyn alternativet USB tills du ser själva burken. Tryck då 8/Func-knappen på fjärren, så kan du skapa Shortcut. Eller så kan du antagligen gå in i den, dvs ett steg framåt till, och skapa där.
Mini-USBen är en Slave-port, dvs från den kan du koppla in din dator, så kan du nå Xtreamers inbyggda hårddisk från datorn, sidan 7 i PDF-manualen.
Njaaaee, jag vet inte, men jag tror inte det, men prova om du har nån 'lös' Hub liggande.
Testa att tryck 8/Func när du är där. Vet inte om det går, men jag tror att alternativet FUNC dyker upp längst ned till vänster på skärmen när det överhuvudtaget är tillgängligt.
LÄS nån/några sidor bakåt (tyvärr så 'förstördes' ju flera skärmsidor här av låååånga evighetsdiskussioner om nåt med bild/komprimerings-kvalite, vad-det-nu-var), så det kanske är 3-4-5 sidor bakåt, så hittar du ett inlägg av mig där jag svarar nån om just det.
LÄS alltså inlägget, men LÄS även PÅ din fjärr, så kanske du hittar nån text där som kan antyda hur man får nånting större ...
Det finns alltså fler än ett sätt att få bilder större.
Edit: Förra sidan, 23/1, 12:10 skrev jag det inlägget.
Det blir ju INTE lätt att kolla manual när det INTE kom någon med varken i pappers format el på skiva i pdf format:( Men tack för dina svar iaf
Postad 27 januari 2010 - 13:54
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Tyvärr är det nog rätt stor chans att den inte fungerar. Har inte hittat någon sammanställning av vilka USB-antenner som Xtreamern stödjer. Men om man tittar på andra mediaspelare så stödjer vissa ett antal olika typer men långt ifrån alla. Antar att det har med drivrutiner att göra. Du kan ju alltid höra med Webhallen om ditt problem och om det är ok att lämna tillbaka den om den inte fungerar.
Det finns även antenner som där INTE behövs drivrutiner för, men till just xtreamern så ligger dom nog inbakade i Linux OSet.
Postad 27 januari 2010 - 14:02
tops
-
tops
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Ok. Lägger planerna på is lite så länge då....
Postad 27 januari 2010 - 14:09
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Eller om du har flrea enheter som du vill tråda över til din trådlösa router kan du ju införskaffa en
D-Link DAP-1522 Wireless N DualBand, på den kan du koppla i 4 st trådade enheter istället för att varje enhet skall ha en WIFI dongel. Det bästa av allt är att den har N dual band både 2.4 & 5 mhz, men då skall man ju åxå ha en dualband router åxå för att få ut maximalt hastighet.
Jag har en sådan själv eftersom jag har en fasligt massa WIFI enheter i lägenheten och med det kan jag streama 1080P matrial utan att det skall hacka.
Postad 27 januari 2010 - 15:14
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Det blir ju INTE lätt att kolla manual när det INTE kom någon med varken i pappers format el på skiva i pdf format:( Men tack för dina svar iaf
Manualen finns att ladda ner på hemsidan: http://www.xtreamer....anual_final.pdf
Postad 27 januari 2010 - 17:22
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Movie Jukebox är väl en mjukvara som måste installeras på en PC, el kan man installera den på en Nätverks HDD åxå? Det är ju nimmare om man kunde det så kan alla komma åt filmer, bilder & musik fr nätverks HDD direkt vare sig man har WD Live, Xtreamer, dator, Xbox bar det är en trådlös lösning som kan streama.
Nejdå, Movie Jukebox typ YAMJ installeras på Xtreamern, eller snarare förväntas ingå i kommande FW... Alternativt installeras det genom att man "hackar" burken. Det du behöver på en PC är möjligheten att köra scripten som hämtar bilderna och informationen om filmerna, typiskt från iMDB. Det du får är ett klart snyggare interface tex av typen MovieWall med kanske 25DVD-konvolut per sida, möjligheten att sortera på Genre, kanske kopplat till Skådespelare osv... Snyggt helt enkelt...
Postad 27 januari 2010 - 21:27
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
Nejdå, Movie Jukebox typ YAMJ installeras på Xtreamern, eller snarare förväntas ingå i kommande FW... Alternativt installeras det genom att man "hackar" burken. Det du behöver på en PC är möjligheten att köra scripten som hämtar bilderna och informationen om filmerna, typiskt från iMDB. Det du får är ett klart snyggare interface tex av typen MovieWall med kanske 25DVD-konvolut per sida, möjligheten att sortera på Genre, kanske kopplat till Skådespelare osv... Snyggt helt enkelt...
Lite klurigt med samma namn på olika saker.  Pege63 har ju faktiskt rätt i det han säger också. Den "Movie Jukebox" som finns tillgänglig idag är en applikation som installeras på en PC, som hämtar information om filmer och laddar ner bilder om filmerna. Men jag förstår precis vad du menar Gblenn!
Postad 27 januari 2010 - 22:20
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Lite klurigt med samma namn på olika saker.  Pege63 har ju faktiskt rätt i det han säger också. Den "Movie Jukebox" som finns tillgänglig idag är en applikation som installeras på en PC, som hämtar information om filmer och laddar ner bilder om filmerna.
Men jag förstår precis vad du menar Gblenn! 
Jo det är många saker med liknande namn, eller är det många namn på samma sak, jag vet snart inte själv... Men det JAG menade, eftersom det var min syftning på Movie Juke Box som Pege63 hänvisade till, var det som utlovats på Xtreamern och som redan finns på PopCorn tex. YAMJ (yet another Movie Jukebox) är bara ett exempel verkar det... Men man behöver givetvis även applikationen som gör grovarbetet att hämta bilder och inforation om filmerna. Och den körs ju lämpligen på PC, eller Mac om man så vill...
Postad 27 januari 2010 - 23:55
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Nån som har råkat ut för att hela Xtreamern typ hänger sig när man använder fjärren & sen bara smäller det till i TVns högtalare & den tappar HDMI signalen och man blir tvungen att dra ut nätsladden?
Fjärren suger som bara den har man den brevid en LCD TV så reagerar den inte alls utan man får ställa den halv meter ifrån?
Men retar mig mest på att den hänger sig ibland när man zappar med fjärren och sen bara smäller till & tappar all kontakt med allt?
Postad 28 januari 2010 - 23:41
Gblenn
-
Gblenn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Nån som har råkat ut för att hela Xtreamern typ hänger sig när man använder fjärren & sen bara smäller det till i TVns högtalare & den tappar HDMI signalen och man blir tvungen att dra ut nätsladden? Fjärren suger som bara den har man den brevid en LCD TV så reagerar den inte alls utan man får ställa den halv meter ifrån? Men retar mig mest på att den hänger sig ibland när man zappar med fjärren och sen bara smäller till & tappar all kontakt med allt?
Låter skumt värre, jag har inte upplevt nåt liknande och har den för övrigt dikt emot min LCD-TV utan problem. Faktum är att fjärren funkar väldigt bra, kan rikta den i taket och den tar tryckningarna faktiskt...
Postad 29 januari 2010 - 09:03
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Angående fjärren så talas det om att själva mottagaren i Xtreamern på vissa maskiner sitter lite snett typ. Det gör att mottagningen blir dålig. Vissa har löst felet genom att flytta lite på mottagaren. Kan väl dock vara lite farligt om man bryter av något kan jag tänka. Har även sett lösning med att man borrat upp ett större hål för mottagaren i fronten. Men då bör man nog ta bort fronten först innan man tar fram stora borrmaskinen
Min fjärr kan jag nog inte rikta mot taket. Xtreamern ligger under TV:n hos mig i TV-bänken kanske 30 cm från TVn och för mig räcker det att rikta fjärren mot tvn så fungerar det.
Postad 29 januari 2010 - 15:44
Unregistered3050414e
-
Unregistered3050414e
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag har en img-fil som jag inte kan se med min Xtreamer. Vilket jag är medveten om är som det ska vara. Men hur gör jag för att ändra den till ISO. Jag har läst på något forum att de räcker med att ändra från img till iso i ändelsen av filen. Men det funkar inte för! Vad göra?
Postad 29 januari 2010 - 20:43
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Angående fjärren så talas det om att själva mottagaren i Xtreamern på vissa maskiner sitter lite snett typ. Det gör att mottagningen blir dålig. Vissa har löst felet genom att flytta lite på mottagaren. Kan väl dock vara lite farligt om man bryter av något kan jag tänka. Har även sett lösning med att man borrat upp ett större hål för mottagaren i fronten. Men då bör man nog ta bort fronten först innan man tar fram stora borrmaskinen 
Min fjärr kan jag nog inte rikta mot taket. Xtreamern ligger under TV:n hos mig i TV-bänken kanske 30 cm från TVn och för mig räcker det att rikta fjärren mot tvn så fungerar det.
Själva Xtreamern lutar ner något i det här stället kan ju vara det som gör det, men det är värre med dom där hägnigarna tycker jag. Kan man få på något sätt att INTE filmerma i en mapp spelar upp sig efter varandra när där är flera i en mapp? Sen får jag på mina bilder vissa av dom får PROGRESSIVE DCT, vad e det för något. Bilder är helt upppixlade? Sen kan INTE vissa AVI filer spelas upp utan att det står att man skall kolla manualen för vilka filer som stöds? Vad jag vet så skall väll AVI stödjas så klart?
Redigerat av pege63, 29 januari 2010 - 20:45.
Postad 30 januari 2010 - 10:19
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Kan man få på något sätt att INTE filmerma i en mapp spelar upp sig efter varandra när där är flera i en mapp?
Sen kan INTE vissa AVI filer spelas upp utan att det står att man skall kolla manualen för vilka filer som stöds? Vad jag vet så skall väll AVI stödjas så klart?
Tyvärr så gör xtreamern så där. Flera filmer i samma mapp så tar den en i taget. Finns mig veterligen inget sätt att komma ifrån det i nuvarande firmware. Man får helt enkelt dela upp filerna i separata mappar för att komma ifrån problemet. vad gäller filmerna som inte spelas upp så kan ju avi vara både xvid, dvix med mera i flera olika versioner. Så verkar som att säga att avi-fungerar från xtreamers sida är lite förenklat.
Postad 30 januari 2010 - 10:50
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
Men man behöver givetvis även applikationen som gör grovarbetet att hämta bilder och inforation om filmerna. Och den körs ju lämpligen på PC, eller Mac om man så vill...
Ja och det är den som har samma namn: Xtreamer Movie JukeboxVar bara det jag menade med att Pege63 hade rätt han också.  Hoppas nu de verkligen får till YAMJ (exempelvis) i nästa firmware! Edit: Ingen som har en lösning på hur man kan byta kameravinkel när man spelar upp en DVD-iso som innehåller flera vinklar?
Redigerat av Unregistered7c5139ba, 30 januari 2010 - 10:51.
Postad 30 januari 2010 - 12:27
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Tyvärr så gör xtreamern så där. Flera filmer i samma mapp så tar den en i taget. Finns mig veterligen inget sätt att komma ifrån det i nuvarande firmware. Man får helt enkelt dela upp filerna i separata mappar för att komma ifrån problemet.
vad gäller filmerna som inte spelas upp så kan ju avi vara både xvid, dvix med mera i flera olika versioner. Så verkar som att säga att avi-fungerar från xtreamers sida är lite förenklat.
Stöder INTE Xtreamerna Xvid utan bara DivX
Postad 30 januari 2010 - 16:39
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Stöder INTE Xtreamerna Xvid utan bara DivX
Xvid fungerar fint på Xtreamern.
Postad 30 januari 2010 - 19:04
Megabus
-
Megabus
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej !
Jag har precis investerat in en Xtreamer och håller på att lära mig den. 2 frågor som jag har för tillfället.
Försöker få igång internetradion men verkar ha något problem med att få kontakt med internet. Enligt maualen så skall den hitta "själv" om man söker med auto (använder kabel, ej trådlöst). Måste jag göra några ändringar i routern ?
Jag har en lös hårddisk med mycket film på. Varje gång den skall "ladda" filmerna för att kunna välja en film går det trögt. Kan man komma runt det enkelt ?
Postad 31 januari 2010 - 12:37
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Xvid fungerar fint på Xtreamern.
DivX skall väl åxå funka, fattar inte varför vissa AVI filer inte kan spelas upp utan man får fram att AVI stöds inte?
Postad 31 januari 2010 - 13:32
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Du skulle kunna använda Media info och ta fram fakta om avi-filerna som inte fungerar så kan vi se om vi kan reda ut vad det är för konstigt med dem. Antar att du testat filerna på datorn så du vet att de fungerar där åtminstone. Har inte testat så många avi-filer man aldrig stött på någon som inte fungerat. Se länk nedan. Media Info
Postad 31 januari 2010 - 14:27
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Du skulle kunna använda Media info och ta fram fakta om avi-filerna som inte fungerar så kan vi se om vi kan reda ut vad det är för konstigt med dem. Antar att du testat filerna på datorn så du vet att de fungerar där åtminstone.
Har inte testat så många avi-filer man aldrig stött på någon som inte fungerat.
Se länk nedan. Media Info
General : L:\Videos\Music videos\Bijelo Dugme - ruzica si bila.avi Format : AVI at 811 Kbps Length : 23 MiB for 3 min 53 s 456 ms Video #0 : S-Mpeg 4 v2 at 736 Kbps Aspect : 352 x 288 (1.222) at 24.987 fps Audio #0 : MPEG Audio at 64,0 Kbps Infos : 2 kanaler, 44,1 KHz Måste vara Video #0 : S-Mpeg 4 v2 som gör det va, att det inte går att spela upp?
Redigerat av pege63, 31 januari 2010 - 14:34.
Postad 31 januari 2010 - 16:05
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Stämmer bra. Microsofts version av MPEG 4 följer inte MPEG-4 ISO/IEC specifikationerna och går därför inte att spela i Xtreamern. Om det är viktiga filer så går det att konvertera om den till en supporterad codec. Det kräver ju dock lite jobb så det måste du själv avgöra om det är värt jobbet
Postad 31 januari 2010 - 17:57
Digitus
-
Digitus
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej ! Jag har precis investerat in en Xtreamer och håller på att lära mig den. 2 frågor som jag har för tillfället. Försöker få igång internetradion men verkar ha något problem med att få kontakt med internet. Enligt maualen så skall den hitta "själv" om man söker med auto (använder kabel, ej trådlöst). Måste jag göra några ändringar i routern ? Jag har en lös hårddisk med mycket film på. Varje gång den skall "ladda" filmerna för att kunna välja en film går det trögt. Kan man komma runt det enkelt ?
Vad det gäller nätverksproblemet så kan det ju bero på att du har MAC-filter i routern, och i så fall lägga till Xtreamern där, alternativt att du fimpar MAC-filtret. Om det inte är något sådant kan du ju prova att lägga till den i "DHCP-reservation list" eller liknande, så Xtreamern alltid får samma IP-adress av routern. Vet inte dynamisk IP på något sätt skulle förvirra den.. Att det går trögt att indexera disken vet jag inte vad det kan bero på.. Själv har jag en 1TB-disk ansluten som är i stort sett full, men nästan alltid är den färdig att användas direkt när Xtreamern har startat upp..
Postad 01 februari 2010 - 11:19
bsba
-
bsba
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Fick nyligen min extreamer och har nu stoppat in en hårddisk i den. Om jag fattat rätt så ska man kunna komma åt Xtreamerns hårddisk från datorn, men jag har inte lyckats med det, åt andra hållet går dock bra.
Jag kör enbart trådlöst, Vilket funkar bra för övrigt (efter att ha skarvat in en usbhub till antennen).
Min Router är en Linksys WRT54GL (orginalkonfig).
Jag skulle vilja kunna lägga över filmer från datorn till hårddisken på Xtreamern uten att använda Xtreamerns gränssnitt.
Postad 01 februari 2010 - 11:33
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Om man beställer en Xtreamer från svenska ( http://xtreamer.nu/ ) sidan hur lång tid tar leveransen ? Funderar att beställa därifrån för de har ju Xtreamer Sidewinder där nu också.
Postad 01 februari 2010 - 11:59
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Om man beställer en Xtreamer från svenska ( http://xtreamer.nu/ ) sidan hur lång tid tar leveransen ? Funderar att beställa därifrån för de har ju Xtreamer Sidewinder där nu också.
Har dom det i lager så tar det inte många dagar. Dock tror jag inte dom har Sidewindern i lager än.
Postad 01 februari 2010 - 12:10
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Har dom det i lager så tar det inte många dagar. Dock tror jag inte dom har Sidewindern i lager än.
När jag beställde och de hade den i lager så fick jag den dagen efter. Gick jäkligt fort. Sidewindern skulle tydligen komma hem denna vecka så har man tur kanske i slutet av denna vecka.
Postad 01 februari 2010 - 12:16
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Fick nyligen min extreamer och har nu stoppat in en hårddisk i den. Om jag fattat rätt så ska man kunna komma åt Xtreamerns hårddisk från datorn, men jag har inte lyckats med det, åt andra hållet går dock bra.
Jag kör enbart trådlöst, Vilket funkar bra för övrigt (efter att ha skarvat in en usbhub till antennen). Min Router är en Linksys WRT54GL (orginalkonfig).
Jag skulle vilja kunna lägga över filmer från datorn till hårddisken på Xtreamern uten att använda Xtreamerns gränssnitt.
Har ingen intern hårdisk men för mig att man når hårddisken via \\Ipadressen till xteamern\Xtreamer\sda1
Postad 01 februari 2010 - 12:18
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Ok tack för svaret blir till att lägga en beställning då.
Har köpt en D-Link DIR-855 router och en D-Link DAP-1522 som brygga så man hoppas att det ska funka bra tillsammans.
Edit
Beställning gjord.
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 01 februari 2010 - 12:38.
Postad 01 februari 2010 - 21:08
Red baron
-
Red baron
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag kör enbart trådlöst, Vilket funkar bra för övrigt (efter att ha skarvat in en usbhub till antennen). Min Router är en Linksys WRT54GL (orginalkonfig).
Använd Xtreamerns ip-adress i en webbläsare eller windows utforskaren...
Postad 01 februari 2010 - 23:53
bsba
-
bsba
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Fick ordning på det trådlösa till slut. Man var tydligen tvungen att ansluta med kabel först för att komma åt inställningarna. Verkar som om de måste vara i samma nätverk. Xtreamern har som default Workgroup, medans mitt heter Hemma. Efter att ha ändraat Xtreamern via webinställningarna till Hemma så funkar det.
Står inte speciellt utförligt i manualen om det, hittade inget på forumet heller vid en snabb titt. Är man inte så jättehaj på nätverk är det inte självklart.
Tack för tipsen ni ledde mig på spåret.
Skriver några rader så kanske man hjälper någon annan.
Postad 02 februari 2010 - 13:36
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Citera inte in HELA inlägg när du svarar, som du nu hade gjort. Citera BARA in så mycket att folk påminns om vad det handlar om, folk HAR ju redan läst det du citerar in. Detta gäller naturligtvis samtliga.Det blir ju INTE lätt att kolla manual när det INTE kom någon med varken i pappers format el på skiva i pdf format:(
Såsom tydligt framgår i Tråden - OM man bara LÄST den...!, så finns manualen för download på Xtreamers sajt. http://xtreamer.net/ Klicka downloads på raden överst!
Redigerat av anderswillhelmsson, 02 februari 2010 - 13:50.
Postad 02 februari 2010 - 13:45
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Jag har läst på något forum att de räcker med att ändra från img till iso i ändelsen av filen. Men det funkar inte för!
VAD funkar inte, menar du, att ändra filändelsen eller att sen spela upp filen med den ändrade ändelsen? Jag har ALDRIG råkat ut för att en IMG fil inte kan spelas upp/användas för bränning, efter att man ändrat *.IMG till *.ISO , så det verkar konstigt. Det kan ju vara fel på din IMG fil från början, så testa att öppna den i WinRAr, som alltså kan packa upp ISO- och IMG filer utan problem. Högerklicka och välj öppnaMed..., eller starta WinRar först.
Redigerat av anderswillhelmsson, 02 februari 2010 - 13:52.
Postad 02 februari 2010 - 14:01
Unregistered3050414e
-
Unregistered3050414e
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag har ALDRIG råkat ut för att en IMG fil inte kan spelas upp/användas för bränning, efter att man ändrat
*.IMG
till
*.ISO
, så det verkar konstigt.
Nu funkar det för mig! Gick in i mappalternativ och gjorde en ändring. Nu kan jag se mina ISO-filer! :-)
Redigerat av Unregistered3050414e, 02 februari 2010 - 14:03.
Postad 02 februari 2010 - 14:52
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Funkar bara USB slave bara om man har Interna HDD?
Jag har kopplat på USB slave på xtreamern till USB på min dator men den bara blinkar rött & visar bara stora röda Xet vid uppstart?
För när jag tar ut SLAVEn så slutar den att låta om den?
Redigerat av pege63, 02 februari 2010 - 14:57.
Postad 02 februari 2010 - 14:55
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Citera inte in HELA inlägg när du svarar, som du nu hade gjort. Citera BARA in så mycket att folk påminns om vad det handlar om, folk HAR ju redan läst det du citerar in.
Detta gäller naturligtvis samtliga.
Såsom tydligt framgår i Tråden - OM man bara LÄST den...!, så finns manualen för download på Xtreamers sajt.
http://xtreamer.net/ Klicka downloads på raden överst!
Inte lätt när man bara står vid en klient skärm utan att kunna spara ner nän stans :/
Postad 02 februari 2010 - 15:23
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
INNAN ni frågar - LÄS då igenom hela tråden!Det tar kanske ett tag, men ni får ju även svar på saker som ni KOMMER ATT Undra om, senare ... Funkar bara USB slave bara om man har Interna HDD? Jag har kopplat på USB slave på xtreamern till USB på min dator men den bara blinkar rött & visar bara stora röda Xet vid uppstart?
Sök efter slave här nere till vänster där det står "Sök inom tråden". Som jag skrev några inlägg tillbaks, så är Slave-uttaget (den lilla USB-kontakten) bara till för att kunna se sin i Xtreamer inbyggda hårddisk, från sin dator. Det stora, med den 'vanliga' platta ca en cm breda, USB-uttaget är till för att koppla in t ex ett USB-minne eller en hårddisk i ett eget kabinett.
Redigerat av anderswillhelmsson, 02 februari 2010 - 15:27.
Postad 02 februari 2010 - 15:38
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
INNAN ni frågar - LÄS då igenom hela tråden! Det tar kanske ett tag, men ni får ju även svar på saker som ni KOMMER ATT Undra om, senare ...
Sök efter slave här nere till vänster där det står "Sök inom tråden".
Som jag skrev några inlägg tillbaks, så är Slave-uttaget (den lilla USB-kontakten) bara till för att kunna se sin i Xtreamer inbyggda hårddisk, från sin dator.
Det stora, med den 'vanliga' platta ca en cm breda, USB-uttaget är till för att koppla in t ex ett USB-minne eller en hårddisk i ett eget kabinett.
Hinner inte på bara 10 min fika rast
Redigerat av pege63, 02 februari 2010 - 15:39.
Postad 02 februari 2010 - 15:54
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Ok tack för svaret blir till att lägga en beställning då.
Har köpt en D-Link DIR-855 router och en D-Link DAP-1522 som brygga så man hoppas att det ska funka bra tillsammans.
Edit Beställning gjord.
Kör då all aparater som kan streama, tex (Xtreamerna, BD spelare, LCD TV) på 5 Ghz och Internet uppkopplade datorer på 2,4Ghz freq
Postad 02 februari 2010 - 22:37
jeyjey
-
jeyjey
-
Rookie
-
4 inlägg
Har kopplat in Xtreamer via USB slave till datorn. Jag får inte upp den som enhet i min dator. Vad göra?
HIttar inget om detta i tidigare inlägg eller i manualen. Vill föra över filmer till den interna hdd.
Hur ska jag annars föra över filmer till den interna hdd?
Postad 03 februari 2010 - 08:27
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Har kopplat in Xtreamer via USB slave till datorn. Jag får inte upp den som enhet i min dator. Vad göra? HIttar inget om detta i tidigare inlägg eller i manualen. Vill föra över filmer till den interna hdd.
Slå PÅ alla de där UPnP och Samba-server osv i Setup'en. Anropa Xtreamer via dess ip-adress från en webbläsare. Sidan 36 och omgivande sidor i Manualen. (DOCK så har det ju tillkommit saker i Setup'en som inte finns med i manualen. Hoppas de får ut en ny Manual snart...) http://shop.xtreamer.....y PC or MAC ?" Simply use a web browser to connect to Xtreamer, and you'll have total control over the files. Moving files among shared folders will only be seconds away!" http://shop.xtreamer...quent Questions.
Postad 03 februari 2010 - 10:03
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Man kan även kolla här på svenska, men är bar information inget annat http://shop.xtreamer...ticles/Svenska/
Redigerat av pege63, 03 februari 2010 - 10:04.
Postad 03 februari 2010 - 13:30
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
Tja, tänkte höra om d finns nån som beställt från xtreamer.nu o fått NAS: en? Xtreamer'n har jag fått i december redan men ingen etrayz....Har mailat o fått svaret att dom har leveransproblem....nån som /hört/vet nåt annat?
Postad 03 februari 2010 - 14:27
professorB
-
professorB
-
Beroende
-
-
1 294 inlägg
Någon som hört något om stödet för Dolby TrueHD och DTS-MA? Kommer det i nästa firmware och i så fall när?
Postad 03 februari 2010 - 15:58
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Om jag inte är helt fel ute så är det Realtek chipet som inte stöder formaten. Så nej knappast i nästa firmware. Realtek måste först skaffa stöd för det sedan kan Xtreamern införa det.
Redigerat av Boddington, 03 februari 2010 - 16:00.
Postad 03 februari 2010 - 16:11
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Ny Xtreamer firmware på gång. Ute på betatestning just nu. Står skrivet om det på Xtreamers blogg: Xtreamer firmware
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|