![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 29 november 2009 - 18:39
Postad 29 november 2009 - 19:52
Hårdvarumässigt ska det nog inte vara så svårt och stoppa ihop ngt. Men hittar ingen mjukvara till detta.
Någon som har koll? Skulle vara ballt att dimma/släcka/tända lapor via telefonen

Postad 29 november 2009 - 20:02
HD2 är knappast slö...
Vad som är bäst beror ju på vilka behov man har..
Så att säga att ett vist os är bäst för alla är direkt felaktigt
Postad 29 november 2009 - 22:44
Vad exakt är det som gör android å andra diverse OS på mobilen som bättre? Kan nån förklara det? Bara seghet? Vär wm mer filer eller vad gör det så segt?
Alltså... din fråga är så märkligt ställd och därför i princip omöjlig att svara på. Ett operativsystems snabbhet och prestanda har inget att göra med "hur många filer" det innehåller och "seghet" är ju knappast någon inbyggd funktion i något OS men en upplevd effekt som beror av många olika faktorer.
Om man nu skall försöka ta på sig generaliseringshatten så upplevs ofta WM som mindre stabilt och snabbt än andra modernare OS, t.ex. Android. Den största anledningen till detta är främst att WM är ett betydligt äldre OS som helt enkelt inte är lika up-to-date som modernare alternativ. Det är den kortaste och enklaste förklaringen jag känner jag kan ge - att ge sig in på en mer utförlig och djupare analys lämpar sig inte här och jag tror inte det skulle ge dig något ändå.
Postad 30 november 2009 - 07:55
En fråga. Vet någon om det finns en applikation som tillåter användaren kontrollera ljuset i sin lägenhet/hus?
Hårdvarumässigt ska det nog inte vara så svårt och stoppa ihop ngt. Men hittar ingen mjukvara till detta.
Någon som har koll? Skulle vara ballt att dimma/släcka/tända lapor via telefonen
Kanske man skulle kunna göra nåt med Novii remote
Redigerat av davidguate, 30 november 2009 - 08:13.
Postad 30 november 2009 - 23:41
Postad 01 december 2009 - 08:14

Postad 01 december 2009 - 08:21
Va bra, inte för att det är knas med kalendern utan att det inte är knas med bara min. Enligt HTC är problemet unikt och måste bero på fel vid programmering av ROM:???
Har du prövat att göra en hard reset?
Postad 01 december 2009 - 08:30
Postad 01 december 2009 - 10:21
jepp, tre gånger! Har mailat HTC hela förra veckan och har varit i kontakt med inWarehouse som skickade mig vidare till Anovo. Anovos förslag är dissekering, dvs byte av mainboard. HTC anser att den ska bytas mot en ny men det verkar som att Anovo har sista ordet.
HTC säger det om det mesta som inte fungerar

Kom på en sak. Tror det är en dålig flash på din lur. Du kan ev slippa att skicka in den om du flashar om den. Stock ROMs hittar du på XDA, tror dock inte att den nya svenska ROMen finns där.
Postad 01 december 2009 - 12:30
Va bra, inte för att det är knas med kalendern utan att det inte är knas med bara min. Enligt HTC är problemet unikt och måste bero på fel vid programmering av ROM:???
Har samma "fel" på min.. Verkar dock inte vara problem i HTC egen kalender och dagarna saknas inte när man tittar på vecka eller dag.
Postad 01 december 2009 - 15:35
Min HD2 kom idag och ligger just nu på laddning. Härligt!
(Hoppas bara jag fick en med bra batteri...)
Postad 01 december 2009 - 16:00

Undrar hur mycket som man kan lösa med en mjukvarouppdatering. Men alla dessa problem gör att jag kommer hoppa på en iphone istället. Är annars väldigt sugen på den, för skärmen är ju kanon. Ska skicka in min Touch HD på service nu så får vi se vad det kan kosta. Jobbigt att jag inte kan flasha tillbaka till orginal romén då min usb port lagt av kan ladda men ej synca.

Postad 01 december 2009 - 16:36
Det verka ploppa upp lite olika problem med denna telefon.
Undrar hur mycket som man kan lösa med en mjukvarouppdatering. Men alla dessa problem gör att jag kommer hoppa på en iphone istället. Är annars väldigt sugen på den, för skärmen är ju kanon. Ska skicka in min Touch HD på service nu så får vi se vad det kan kosta. Jobbigt att jag inte kan flasha tillbaka till orginal romén då min usb port lagt av kan ladda men ej synca.
Det är egentligen bara mindre problem som kommer att fixas i en mjukvaruuppdattering. Sedan har vi ju också XDA som borde komma igång och släppa egna ROMs med buggfixar snart. Tror det löser sig.

Postad 01 december 2009 - 18:51
Postad 01 december 2009 - 20:06
Tror inte det är fel på kalendern, tror det är pga utrymme på skärmen. Varje månad har 5 rader att disponera för att det ska räcka till hela året. Kollar ni så är det markerat med ett snedstreck på dom månaderna där det saknas dagar, förmodligen som en markeringar att det finns fler dagar i månaden men att dom inte kan visas på skärmen.
Jag förstår hur du resonerar men skulle du vilja köpa en papperskalender där det saknas dagar? Microsoft kunde ha dragit ihop rutorna, det har dom klarat av på äldre mobiler med mindre skärm. HTC kalendern är samma som finns i Hero och den saknar vecko nummer. Det är ett måste i det här landet. Återkommande händelser går inte att datumavslutas. T.ex. om jag vill lägga in träning varje tisdag med start 1/12 2009 och som avslutas den 30/3 2010. Det går endast med Outlook kalendern. Jag har även lite tjeckiska och portugisiska i menyerna. Man kan klaga hur mycket som helst på luren men jag har själv valt den och den SLÅR alla andra som jag har testat hittills och där ingår iPhone och Hero.
Postad 02 december 2009 - 00:22
Jag har samma fenomen i min Experia X1 om jag väljer helårsvisning, dock innebär det inte att dessa dagar saknas i kalendern, väljer du annat visningsläge finns dagarna med. Jag kan även få fram de dagar som inte visas genom att trycka på strecken (antalet streck indikerar antalet dolda dagar x 2)Jag förstår hur du resonerar men skulle du vilja köpa en papperskalender där det saknas dagar? Microsoft kunde ha dragit ihop rutorna, det har dom klarat av på äldre mobiler med mindre skärm. HTC kalendern är samma som finns i Hero och den saknar vecko nummer. Det är ett måste i det här landet. Återkommande händelser går inte att datumavslutas. T.ex. om jag vill lägga in träning varje tisdag med start 1/12 2009 och som avslutas den 30/3 2010. Det går endast med Outlook kalendern. Jag har även lite tjeckiska och portugisiska i menyerna. Man kan klaga hur mycket som helst på luren men jag har själv valt den och den SLÅR alla andra som jag har testat hittills och där ingår iPhone och Hero.
Gällande återkommande händelser vet jag inte om jag missuppfattar dig men det går utmärkt att lägga in via telefonens egen kalender, men du kanske menar att detta inte funkar i din lur trotts att du hittar funktionen?
Sen det där med tjeckiska och portugisiska i menyerna låter ju som en rom bugg.
Är själv sugen på att byta min X1 till en HD2 så om man bortser från rena buggar hoppas jag den är ett rejält skutt uppåt, vill framför allt ha en telefon med stor skärm och som är snabb då man bläddrar mellan applikationer och olika menyer.
Redigerat av Unregistered4a29445d, 02 december 2009 - 00:23.
Postad 02 december 2009 - 00:27
Har ju nått svagt minne om detta problem på X1 och Diamond jag haft men kommer inte ihåg vad det är, tänds det nån lampa där uppe för nån?

/z
Postad 02 december 2009 - 00:44
Visserligen använder jag inte mailen speciellt mycket på min X1 men jag vet att det finns en inställning i E-postinställningar (för varje konto) som anger vilken "nätverksanslutning" man vill använda.Hm, varför kan jag inte skicka/ta emot email nudå helt plötsligt via 3G? verkar bara funka via WiFi. Har inte plingat på några dagar fast jag har fått en massa mail.
Har ju nått svagt minne om detta problem på X1 och Diamond jag haft men kommer inte ihåg vad det är, tänds det nån lampa där uppe för nån?
/z
IX1 finns den på sidan för "Utgående (SMTP) e-postserver", där klickar man på "Avancerade serverinställningar".
Vet dock inte om detta löser ditt problem.
Postad 02 december 2009 - 06:58

Postad 02 december 2009 - 08:42
Jag har samma fenomen i min Experia X1 om jag väljer helårsvisning, dock innebär det inte att dessa dagar saknas i kalendern, väljer du annat visningsläge finns dagarna med. Jag kan även få fram de dagar som inte visas genom att trycka på strecken (antalet streck indikerar antalet dolda dagar x 2)
Gällande återkommande händelser vet jag inte om jag missuppfattar dig men det går utmärkt att lägga in via telefonens egen kalender, men du kanske menar att detta inte funkar i din lur trotts att du hittar funktionen?
Sen det där med tjeckiska och portugisiska i menyerna låter ju som en rom bugg.
Är själv sugen på att byta min X1 till en HD2 så om man bortser från rena buggar hoppas jag den är ett rejält skutt uppåt, vill framför allt ha en telefon med stor skärm och som är snabb då man bläddrar mellan applikationer och olika menyer.
Nej, funktionen saknas i HTC kalendern. Det går att lägga in återkommande händelser men då fortsätter det i typ 300 år utan stopp. I Outlook kan du lägga in ett till och med datum.
För att läsa lite tjeckiska: Personer - Alla kontakter – (välj en kontakt) - Meny (vad står det på understa raden?)
Postad 02 december 2009 - 08:46
Jag är lite besviken på internminne kapacitet, den är nästan full och jag har bara installerat ett par små program där, max 20mb.
Kanske kan den här hjälpa?
http://htcpedia.com/...ft/wm-utilities
Postad 02 december 2009 - 09:10
Hm, varför kan jag inte skicka/ta emot email nudå helt plötsligt via 3G? verkar bara funka via WiFi. Har inte plingat på några dagar fast jag har fått en massa mail.
/z
Jag tror att du kan välja om du vill använda Wi-Fi eller 3G för email i Comm Manager. Se till att ”Dataanslutning” är ”På” om du vill du använda 3G. 3G har alltid förtur. Vill du använda Wi-Fi får du stänga av Dataanslutning.(tror jag, du får laborera lite)

Postad 02 december 2009 - 10:20
Jag är lite besviken på internminne kapacitet, den är nästan full och jag har bara installerat ett par små program där, max 20mb.
Start - Inställningar - Annat - Aktivitetshanteraren
Har du kikat i den så det inte ligger en massa där?
Postad 02 december 2009 - 13:58
Hmm...jag trodde alla WM mobiler hade samma kalender, så du menar att alternativet "Redigera mönster" inte finns på raden "Inträffar" när man lägger till ny post i kalender?Nej, funktionen saknas i HTC kalendern. Det går att lägga in återkommande händelser men då fortsätter det i typ 300 år utan stopp. I Outlook kan du lägga in ett till och med datum.
För att läsa lite tjeckiska: Personer - Alla kontakter – (välj en kontakt) - Meny (vad står det på understa raden?)
Är detta genrellt på HTC lurar?
Om jag följer din beskrivning för tjeckiskan på min X1 så står det "Sänd som vCard" om det är ett fast nummer och "Skicka voiceMail (mobil)" om det är ett mobil nummer.
Men det är ju inte säkert det stämmer med en HTC.
Postad 02 december 2009 - 14:22
Hmm...jag trodde alla WM mobiler hade samma kalender, så du menar att alternativet "Redigera mönster" inte finns på raden "Inträffar" när man lägger till ny post i kalender?
Är detta genrellt på HTC lurar?
Om jag följer din beskrivning för tjeckiskan på min X1 så står det "Sänd som vCard" om det är ett fast nummer och "Skicka voiceMail (mobil)" om det är ett mobil nummer.
Men det är ju inte säkert det stämmer med en HTC.
HD2 har två kalendrar. En ”huvudkalender” från HTC och en Outlook (WM kalender). Bokade händelser visas i båda men menyerna ser olika ut vid bokning. I Outlook har man flera val. När man synkar via Exchange synkar man mot Outlook. Redigera mönster finns inte i HTC kalendern bara ”Upprepas” eller ”Start och Stopp” och där kan man ställa datum och tid. Man kan välja antingen eller, inte båda alternativen. Väljer man Start och Stopp tar den alla dagar där emellan. Väljer man Upprepas kommer händelsen att fortsätta i all evighet.
Beskrivningen för tjeckiskan gäller HD2. Jag vet inte hur menyerna ser ut i X1.
Postad 02 december 2009 - 20:18
Den ska upp till Falun - tror ni jag har den på fredag?
Postad 02 december 2009 - 20:30
Ja det har du:)Beställde denna igår från Katshing och är sorterad ikväll i Göteborg.
Den ska upp till Falun - tror ni jag har den på fredag?
Postad 02 december 2009 - 22:04

Har inte hunnit gå igenom så mycket ännu, men har kollat lite på anslutningar. Hittar bara en möjlighet att den ska ansluta via 3G i första hand för app som behöver anslutning, detta vill jag ju att den ska göra i andra hand då jag både hemma och på kontoret vill köra den över wlan. Är det någon som har lurat ut hur jag ska göra för att ändra detta, går det att lägga till en ny profil istället för 3G? (Har som sagt inte kommit så långt i den ännu)
GPS-programmet som följer med (trial) är det någon som har testat det? Är lite inne på navigons mobila annars.
Postad 03 december 2009 - 01:32
Postad 03 december 2009 - 02:55
jag är inte suuuuper haxxXXoor på linux eller så...
är Hd2an ett bättre val då?
Kan nån säga varför jag ska ta den här ist ?
Postad 03 december 2009 - 04:04
N900 verkar nice men jag tror inte den har lika bra skärm som HD2.
Sen så tror jag det kommer bli jobbigt att man behöver slajda ut tangentbordet hela tiden.
Sen tror jag även att det kommer bli jobbigt att förflytta sig på skärmen när man har tangetbordet ute.
Man måste tex lyfta handen för att antingen komma åt med tungen eller pekfingret för att flytta sig runt på skärmen.
Sen har även N900 en stylus med vilket tyder på att man ibland måste använda den.
Jobbigt att ha tangetbordet ute, stylus i en hand och arbeta sig runt.
Så det blev en HD2 för min del

Postad 03 december 2009 - 06:33
Kanske kan den här hjälpa?
http://htcpedia.com/...ft/wm-utilities
Start - Inställningar - Annat - Aktivitetshanteraren
Har du kikat i den så det inte ligger en massa där?
Tack, det hälpte

Postad 03 december 2009 - 10:22
Tack, det hälpte
Vad tog du bort? Jag får min troligen imorgon och det kan vara bra att veta vad som är helt onödigt att ha kvar.
Postad 03 december 2009 - 12:09
jag vill ha en underhållnings mobil! titta filmer, ta kort, surfa, filma och spela på !
Vilken är bäst?
Redigerat av Unregistereda9162e77, 03 december 2009 - 12:17.
Postad 03 december 2009 - 18:50
Postad 03 december 2009 - 19:44
Kan man lägga in Snes spel osv på samma vis som man kan till n900 ?
jag vill ha en underhållnings mobil! titta filmer, ta kort, surfa, filma och spela på !
Vilken är bäst?
Kolla in den här länken
http://www.downloads...-mobile-minute/
Scumm
playstation emulator
tror de är breath of fire på screenshot
pocketsnes
pocketgba
PocketN PocketNester
Postad 03 december 2009 - 20:04
Synd på en så rar ärta
Postad 04 december 2009 - 02:29
Postad 04 december 2009 - 05:46
har bara haft min i en dag så jag har inte hunnit kollat igenom allt ännu.
opera fungerar i landskap. även bilder och musik. och när du
skriver sms och mail

Postad 04 december 2009 - 09:24
Postad 04 december 2009 - 10:37
Spotify? Varför ödla datatrafik på nått så onödigt när man kan köra mp3 spelaren? Har aldrig förstått mig på spotify.
Hah, stuck in the nineties? Jo, det låter så

Spotify är helt underbart på mobilen (förutsatt att man har flatrate på data). Tyvärr verkar det inte som om Spotify har några planer på en WinMo-klient i dagsläget.
Postad 04 december 2009 - 12:30
![]()
Spotify är helt underbart på mobilen (förutsatt att man har flatrate på data). Tyvärr verkar det inte som om Spotify har några planer på en WinMo-klient i dagsläget.
Haha! För mig som gillar icke kommersiell musik så är Spotify inget för mig. Gjorde en testsökning och fick upp hela 10 låtar i min genre men typ 3 år gamla låtar då...
För er som gillar sånt som finns överallt e ju säkert spotify nått för er.
Postad 04 december 2009 - 13:09
Haha! För mig som gillar icke kommersiell musik så är Spotify inget för mig. Gjorde en testsökning och fick upp hela 10 låtar i min genre men typ 3 år gamla låtar då...
För er som gillar sånt som finns överallt e ju säkert spotify nått för er.
Tänker inte ge mig in i en diskussion kring musiksmak, kommersialiseringsgrad eller Spotifys utbud.
Jag tycker bara din sista generalisering är fel.

Nu väntar jag på en Androidlur av HD2-klass. Jag verkar få vänta lääänge...
Postad 04 december 2009 - 15:34
Är inte 90s snarare att KÖPA CD och sånt töntigt?

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar